Dat was die negerin toch? Ik vond t niet echt rukmateriaal, alle zes niet, dat deed ik wel op Vanessa (Boezemvriendquote:
ze praat niet met dubbele tong nu , hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 21:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb t gevoel dat Connie denkt dat ZIJ zomergast is. En kan dat mens niet een paar uur zonder drank, ze praat nu al met dubbele tong. Zit geen pit in. Ischa draait zich om in zijn graf.
Ben jij vanuit de jaren 50 naar het heden gereisd?quote:Hmm, ik was op vakantie vorige week, maar ik vind dat Conny met zo'n tongval niet op nationale TV kan komen. Ga dan maar op de regionale omroep zitten. *ril*
Vreselijk he? Je ziet ook nooit haar handen, die trillen teveelquote:Op zondag 31 juli 2005 21:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb t gevoel dat Connie denkt dat ZIJ zomergast is. En kan dat mens niet een paar uur zonder drank, ze praat nu al met dubbele tong. Zit geen pit in. Ischa draait zich om in zijn graf.
Ojee, de limbo-kliek.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ben jij vanuit de jaren 50 naar het heden gereisd?
Waarom vooringenomen? Ik vond IM een mooi boek maar ik trek haar niet als interviewer. Iedereen zijn smaak, er zijn er ook genoeg die mij niet trekkenquote:Op zondag 31 juli 2005 21:17 schreef Bluezz het volgende:
Wat een vooringenomen onzin over Palmen sun
Gaat 't een beetje?quote:
*meldt*quote:Op zondag 31 juli 2005 21:19 schreef SunChaser het volgende:
er zijn er ook genoeg die mij niet trekken
Brrr, over 20 jaar hebben ze vast ook het weerbericht en het 8 uurjournaal.quote:
Ze is filosofe hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 21:22 schreef Tafkahs het volgende:
Ik snap geen donder van Connie, wat heeft de dood van jezus op 33 nou met zijn leeftijd te maken
Wat een slap geouwehoer, kom op, tot den kern, mensch!
Nou, mooie filosofe, ze zoekt elk antwoord in de jeneverquote:
Dat had ik vorige week ook al.. zo van.... hou nu ff je mond ok .quote:Op zondag 31 juli 2005 21:25 schreef SunChaser het volgende:
Connie heeft zelf na elk fragment een anekdote klaar. Moet dat niet andersom?
Omdat de manier van vraagstelling ook best belangrijk is. Soms wil je adhv een antwoord meer weten en niet de relatieproblemen van de interviewster er ook nog eens bij krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:27 schreef Arcee het volgende:
Waarom gaat 't bij discussies over Zomergasten de helft van de tijd altijd over de interview(st)er, trouwens?
Dat is traditie.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:27 schreef Arcee het volgende:
Waarom gaat 't bij discussies over Zomergasten de helft van de tijd altijd over de interview(st)er, trouwens?
bronquote:Een vrouw belandt na een zelfmoordpoging in het ziekenhuis. Een dokter, die zegt dat hij een vriend is, blijkt al maanden een verhouding met haar te hebben.
Het komt er niet echt uit nee....quote:Op zondag 31 juli 2005 21:34 schreef Nimrod2253 het volgende:
Beetje ongemakkelijk gesprek tot nu toe. Volgens mij is Barman ook onder invloed van het een of ander..
Hebben we zulke goede interviewers: Sonja, Paul, Jeroen, Clairy. En we nemen een alcoholiste die toevallig heeft geneukt met de beste interviewer van Nederlandquote:Op zondag 31 juli 2005 21:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ze moeten de volgende keer maar weer eens een journalist daar zetten. Is alweer een tijdje geleden geloof ik.
Is hij de eerste allochtoon in het programma?quote:Op zondag 31 juli 2005 21:35 schreef mitt het volgende:
Wat doet zo'n Belg eigenlijk in een programma als Zomergasten?
Vertel?quote:Op zondag 31 juli 2005 21:37 schreef Bluezz het volgende:
Volgens mij is hem gewoon niet duidelijk wat sowieso de bedoeling van het hele programma is
IK geef toe, ik moest lachen.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hebben we zulke goede interviewers: Sonja, Paul, Jeroen, Clairy. En we nemen een alcoholiste die toevallig heeft geneukt met de beste interviewer van Nederland
en dat is?quote:Op zondag 31 juli 2005 21:37 schreef Bluezz het volgende:
Volgens mij is hem gewoon niet duidelijk wat sowieso de bedoeling van het hele programma is
Dat vroeg ie nu al 3X.quote:
Connie moet eens begrijpen dat de gast centraal staat, het is geen ako promopraatjequote:Op zondag 31 juli 2005 21:47 schreef Bluezz het volgende:
- een gast
- een presentator
- fragmenten
- een televisie avond van de gast vullen met fragmenten door hem/haar uitgekozen, dat belicht met wat aanvullende info over de gast zelf
- aan elkaar gepraat door een leuke gesprekspartner
quote:Op zondag 31 juli 2005 21:34 schreef Toad het volgende:
Lilja 4-ever (Canvas)
Dat laatste is toch wel moeilijk voor de VPRO, omdat het altijd weer zo elitair moet. Waarom niet gewoon een interviewer die wat meer in het leven staat.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:47 schreef Bluezz het volgende:
- een gast
- een presentator
- fragmenten
- een televisie avond van de gast vullen met fragmenten door hem/haar uitgekozen, dat belicht met wat aanvullende info over de gast zelf
- aan elkaar gepraat door een leuke gesprekspartner
ik heb bij deze meneer het idee, dat haar interim peren, een hoop redt van deze afleveringquote:Op zondag 31 juli 2005 21:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat vroeg ie nu al 3X.
"Mag ik nu wat vertellen erover", of "zal ik dit even toelichten" o.i.d. en Connie valt hem dan in de rede, want er moet doorgestoomd worden met de fragmenten.
Dit is mijn indruk
En vorige week was dat ook al een beetje zo.
typeert ook wel dat hij nu vraagt aan connie wat zij er van vondquote:Op zondag 31 juli 2005 21:52 schreef milagro het volgende:
[..]
ik heb bij deze meneer het idee, dat haar interim peren, een hoop redt van deze aflevering
lekker ding, deze meneer, sympathiek ook, maar ms wat te jong nog, voor een programma als dit.. ik vind de oudere gasten vaak toch interessanter
Het blijft de VPRO. Niks mis met elitair.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat laatste is toch wel moeilijk voor de VPRO, omdat het altijd weer zo elitair moet. Waarom niet gewoon een interviewer die wat meer in het leven staat.
Van Suede...quote:Op zondag 31 juli 2005 22:18 schreef Bluezz het volgende:
The office
Ricky Gervais is tourmanager geweest van de Sweet![]()
Geweldig en hij houdt ook gewoon zijn bek hequote:Op zondag 31 juli 2005 22:26 schreef k_man het volgende:
Zo'n geruite spencer is wel helemaal rock 'n roll...
Precies, het is gewoon desinteressequote:Op zondag 31 juli 2005 22:32 schreef k_man het volgende:
"Paul.... Gascoigne?"
Ze heeft geen flauw benul. ik ook niet hoor, maar ik presenteer deze klucht niet
Die van Dis idd.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:51 schreef bolivian het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik wil Zwagerman terug,.
Of nee, doe me maar direct weer Van Dis!
waarom wel?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:52 schreef SunChaser het volgende:
Waarom laten ze Wim de Bie dit niet presenteren?
Alsof de VPRO zich iets van kijkers aantrekt.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat ze bij Zomergasten veel mail gaan krijgen.
wel van kijkcijfers lijkt me. Als er volgende week geen hond het meer dan een uur volhoudt dan weten ze dat voor volgend jaar.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Alsof de VPRO zich iets van kijkers aantrekt.
Drie uur lang Memien Holboogquote:Op zondag 31 juli 2005 22:53 schreef milagro het volgende:
waarom wel?
is dat een goed interviewer dan?
Er kijkt toch ook geen hond meer naar Jiskefet?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
wel van kijkcijfers lijkt me. Als er volgende week geen hond het meer dan een uur volhoudt dan weten ze dat voor volgend jaar.
quote:Op zondag 31 juli 2005 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
wel van kijkcijfers lijkt me. Als er volgende week geen hond het meer dan een uur volhoudt dan weten ze dat voor volgend jaar.
quote:Connie Palmen: "Als je vijftig wordt kun je twee dingen doen: gaan bungy jumpen of Zomergasten presenteren. Ik koos voor het laatste. Voor één keer."
Weet ik niet. Keken er dan altijd miljoenen mensen naar?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Er kijkt toch ook geen hond meer naar Jiskefet?
quote:Op zondag 31 juli 2005 22:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Drie uur lang Memien Holboog
[afbeelding]
quote:Op zondag 31 juli 2005 22:58 schreef Bluezz het volgende:
Jaaa Menien Holboog
Ik was ff golfer ophalen van het station, dus niets gemist
In de varagids was ze bang dat ze elke keer onder filmpjes moest wegrennen, denk dat ze ook rokende cameramannen hebben genomen.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:02 schreef bolivian het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die anti-rookwetgeving?
Mogen ze bij Zomergasten wel roken in de uitzending omdat het geen publieke ruimte is / het geen werkplek is / het ze geen ruk kan schelen* ?
Derksen immers werd zwaar aan banden gelegd met zijn sigaartje.
* Doorhalen wat niet van toepassing is.
Ik moest er ook al aan denken.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:02 schreef bolivian het volgende:
Mogen ze bij Zomergasten wel roken in de uitzending omdat het geen publieke ruimte is / het geen werkplek is / het ze geen ruk kan schelen* ?
Mevrouw Palmen heeft feeling met zijn wereldje en is geen duiderquote:Op zondag 31 juli 2005 22:59 schreef Soul79 het volgende:
Wat een gezanik hier zeg.
Vind het echt super vanavond. Mooie fragmenten en Tom Barman is een leuke gast.
Van Dis zou dit helemaal niet kunnen, die heeft geen enkele feeling met het rock 'n roll wereldje waar Barman uit komt. En Joost Zwagerman is zo'n duider, die overal diepe betekenissen in gaat zoeken, maar dat heel onbeholpen doet.
Nee geeft mij maar mevrouw Palmen hoor.
Feeling is helemaal nergens voor nodig, tegenstellingen zijn leuk voor een interview als bij zomergasten. En bij van Dis is iedereen anders dan hijquote:Op zondag 31 juli 2005 22:59 schreef Soul79 het volgende:
Wat een gezanik hier zeg.
Vind het echt super vanavond. Mooie fragmenten en Tom Barman is een leuke gast.
Van Dis zou dit helemaal niet kunnen, die heeft geen enkele feeling met het rock 'n roll wereldje waar Barman uit komt. En Joost Zwagerman is zo'n duider, die overal diepe betekenissen in gaat zoeken, maar dat heel onbeholpen doet.
Nee geeft mij maar mevrouw Palmen hoor.
Ze hadden, als ik het goed begrepen, de ruimte zo afgesloten dat de cameramensen geen contact hebben met de rook. Het geen ruk kunnen schelen telt niet want dan krijgt de VPRO alsnog een boete.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:02 schreef bolivian het volgende:
Derksen immers werd zwaar aan banden gelegd met zijn sigaartje.
* Doorhalen wat niet van toepassing is.
Nou ja iig meer dan Van Dis. En een duider is ze wel ja, dat moet wsl van de VPRO maar ze doet het niet zo tenenkrommend als Zwagerman.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Mevrouw Palmen heeft feeling met zijn wereldje en is geen duider
Ik zie toch echt Zwagerman als beter geknipt voor deze onderwerpen.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Hoe dan ook voor deze gast is Palmen de beste keus. Wat zou Van Dis nou aanmoeten met dEUS, Metallica, Gascoigne en Captain Beefheart?
ik denk dat hij daar heel goed 'mee om' zou weten te gaan, hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 23:17 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou ja iig meer dan Van Dis. En een duider is ze wel ja, dat moet wsl van de VPRO maar ze doet het niet zo tenenkrommend als Zwagerman.
Hoe dan ook voor deze gast is Palmen de beste keus. Wat zou Van Dis nou aanmoeten met dEUS, Metallica, Gascoigne en Captain Beefheart?
Heleen van Royen is een grapje zeker, die ging uit haar dak bij een fragment van Kanequote:Op zondag 31 juli 2005 23:17 schreef bolivian het volgende:
2001 was wel het topjaar wat mij betreft.
Met Heleen van Royen, 2004, als goede tweede (of zesde, wat je maar wilt).
Absoluut, ik vond dat hij het hardstikke goed deed vorig jaar. Hij was helemaal ingewerkt in zijn rol en liet mensen tenminste hun verhaal vertellen. Connie heeft daar schijt aan, die wil alleen maar haar eigen eenzaamheid onderstrepen door haar mening in de mond van een ander te leggen. Die irritatie zag je bij Cees al en deze gast komt helemaal niet uit de verf...quote:Op zondag 31 juli 2005 23:18 schreef bolivian het volgende:
[..]
Ik zie toch echt Zwagerman als beter geknipt voor deze onderwerpen.
Zou kunnen ja ik vind hem wel een leuke kerel. Hoe dan ook ik stoor me niet zo aan die Palmen. En de fragmenten vind ik leuk.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:19 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk dat hij daar heel goed 'mee om' zou weten te gaan, hoor
ik heb bij deze 2 mensen juist vaak het idee dat ze langs elkaar heen praten, en dat ligt niet aan hem.
Wilfried de Jong graag!quote:Op zondag 31 juli 2005 22:54 schreef bolivian het volgende:
Of Wilfred Genee.
Die vond ik nou beide erg leuk. Ook Barend & van Dorp (alleen dat jodengezeik van Barend is dan wel weer een beetje jammer).quote:Op zondag 31 juli 2005 23:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Heleen van Royen is een grapje zeker, die ging uit haar dak bij een fragment van Kane![]()
En Youp van 't Hek vond ik ook erg, die had van die cliche fragmenten - de goal van Van Basten in '88 bijvoorbeeld![]()
quote:Op zondag 31 juli 2005 23:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hij was helemaal ingewerkt in zijn rol en liet mensen tenminste hun verhaal vertellen.
Nou storen is een groot woord, ik vind haar nl erg sympathiek, maar ze probeert die knul steeds dingen te laten zeggen die hij niet bedoelt, alsof ze hem, voor haar dan, leuker wil maken dan hij is.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:22 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Zou kunnen ja ik vind hem wel een leuke kerel. Hoe dan ook ik stoor me niet zo aan die Palmen. En de fragmenten vind ik leuk.
Mwoa, Adriaan was vroeger leuk, nu zal het gros vinden dat het er een hoop gezwets uitkomt. Zwagerman deed het echt niet slecht vorig jaar hoor, dat vond ik toen ook niet (heb je dat ook gelezen?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:24 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Lees dan de topics van vorig jaar nog maar eens door. Als het interessant werd wist Joost te melden: we moeten door anders komen alle fragmenten niet aan bod.
![]()
En helaas word ik ook al niet blij van ConnieGraag Adriaan of iemand anders
![]()
Nee hoor, dat is geen grapje.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:19 schreef Soul79 het volgende:
Heleen van Royen is een grapje zeker, die ging uit haar dak bij een fragment van Kane![]()
Dat vind ik eigenlijk best wel een goed idee............quote:
Rob Trip of Paul Witteman lijken me wel geschikt. Misschien zelfs wel Ferry Mingele, iemand die kan luisteren in plaats van reflecteren.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:26 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk best wel een goed idee............
Sympathieke man met humor die kan luisteren en zelf wat te vertellen heeft.
Maar goed de presentator afzeiken, dat hoort er nu eenmaal bij.
Dat ligt dan ws meer aan jouw belevingswereld dan aan de kwaliteit van de uitzendingen an sich.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:23 schreef PLAE@ het volgende:
Die vond ik nou beide erg leuk. Ook Barend & van Dorp (alleen dat jodengezeik van Barend is dan wel weer een beetje jammer).
We hebben een type Felderhof nodig,quote:Op zondag 31 juli 2005 23:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Rob Trip of Paul Witteman lijken me wel geschikt. Misschien zelfs wel Ferry Mingele, iemand die kan luisteren in plaats van reflecteren.
quote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef bolivian het volgende:
[..]
We hebben een type Velderhof nodig,.
Clips?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:26 schreef bolivian het volgende:
Ik vond lang niet al haar clips de moeite waard
Oe! Das ook een goed idee.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat Mathijs van Nieuwkerk het wel eens zou kunnen doen over een paar jaar. Hij is ad rem, geestig, en niet te beroemd om zelf niet in de spotlights te staan.
Het scheelde ook dat er de sfeer van een beladen uitzending hing. Ze zou het verhaal over Oudkerk nog eens goed doen en dan zou de affaire klaar zijn. Wat dat betreft een bijzondere aflevering, maar zeker niet zo goed als dat jaar 2001 wat idd geweldig was.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:26 schreef bolivian het volgende:
Nee hoor, dat is geen grapje.
Ik vond lang niet al haar clips de moeite waard (female ejaculation,) maar het gesprek was tenminste prettig. Twee waardige gesprekspartners, dat waren het. De combinatie was erg sterk. En dat is precies wat ik nu zo mis.
Nou, dat vind ik eigenlijk ook best wel een enorm jaren 80 ego... Als de gast hem aanstaat, dan kan het interview wat worden, maar anders krijg je me toch een lading aan bullshitvragen..quote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat Mathijs van Nieuwkerk het wel eens zou kunnen doen over een paar jaar. Hij is ad rem, geestig, en niet te beroemd om zelf niet in de spotlights te staan.
Mee eens!quote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
iddquote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gezien de afgelopen twee afleveringen begrijp ik ook heel goed waarom,quote:Op zondag 31 juli 2005 23:34 schreef At_Fundum het volgende:
Toch leuk dat vermoedelijk elk jaar dezelfde rijtjes aan gewenste presentatoren worden gemaakt, maar denk maar niet dat vorig jaar ook maar een iemand Coniie Palmen genoemd heeft
lamaquote:Op zondag 31 juli 2005 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Is hij de eerste allochtoon in het programma?
nou, ze kan ook best mooie boeken schrijvenquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:10 schreef SunChaser het volgende:
Het enige dat Connie écht goed kan is zuipen.
Ik denk dat ze daar nu ook mee bezig is na haar wanprestatie van vanavond.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:10 schreef SunChaser het volgende:
Het enige dat Connie écht goed kan is zuipen.
Waarom doer ze dat dan niet ipv dit te presenterenquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:14 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ze kan ook best mooie boeken schrijven
Hij bleek ook filmmaker te zijn, tong. Ik dacht dat 'ie alleen zong.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:01 schreef tong80 het volgende:
Maar weer typerend om deze aflevering terug te lezen en niks wijzer te worden over Tom Barman.
Tijn met z'n rijmquote:
En volgens mij was dat heel bewust van hem.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:03 schreef milagro het volgende:
Tom Barman is een heel aardige vent, en buitengewoon aangenaam voor het oog, maar ook niet meer dan dat valt er te melden over hem eigenlijk na vanavond
Heb ik amper gezien. Palmen refereerde er wel een paar keer aan (dat hij sommige dingen met een 'filmmakersoog' bekeek, bijvoorbeeld), maar het was nogal onderbelicht.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:07 schreef tong80 het volgende:
Ik ken hem niet zo goed als filmmaker, wel als zanger van dEUS natuurlijk. Kwam zijn filmwerk een beetje naar voren ?
Ik heb alleen maar het laatste uurtje gezien, dus ik weet het niet precies, maar in dat laatste uurtje viel me wel op dat 'ie over het elk fragment wel iets te zeggen had over het camerawerk enzo. Hij keek wel echt als een filmmaker naar beeld had ik het idee.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:07 schreef tong80 het volgende:
Ik ken hem niet zo goed als filmmaker, wel als zanger van dEUS natuurlijk. Kwam zijn filmwerk een beetje naar voren ?
volgens mij deed dat er ook helemaal niet toe, hij was gewoon niet tevreden over zijn prestatie, en dan komt ie dus met de spreekwoordelijke 'drie anderen"quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:07 schreef broer het volgende:
Hij zei op een gegeven moment trouwens dat hij Sister Dew niet meer zingt en dat hij zo drie mensen kan opnoemen die het veel beter zouden zingen. Ik was erg benieuwd over wie hij het had. Maar dat vroeg mevrouw Palmen niet.
En hij zingt Sister Dew zo mooi.
met dat Vlaams Belang was dat heel erg, ze luisterde of begreep totaal niet wat hij zei, dat zo'n club, hoe ergelijk ook, wel een uitlaatklep blijkbaar was voor velen, en dat je dat signaal moet oppikken ipv verbannen of negeren.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:17 schreef Bluezz het volgende:
Het is jammer dat Connie gewoon dingen miste. Door haar onervarenheid in interviewen, het schema wat voor haar ligt, en haar onvermogen om te luisteren als je gespannen bent en de uitzending hoe het moet worden in je hoofd hebt kan ze niet afwijken en ingaan op wat hij nou eigenlijk zegt.
1 keer, wat ik me herinner dan.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:27 schreef tong80 het volgende:
Kwam zijn geniale muziek nog ter spraken ?
Ja, dat snap ik. Maar ik vermoedde dat die drie anderen niet eens zo spreekwoordelijk waren.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:13 schreef milagro het volgende:
volgens mij deed dat er ook helemaal niet toe, hij was gewoon niet tevreden over zijn prestatie, en dan komt ie dus met de spreekwoordelijke 'drie anderen"
Maar ja jij hebt gezopenquote:
Hoor je het eens van een ander, M.quote:
ik drink niet, Tong, geen druppel alcohol tenminste, mag ik niet namelijkquote:
ja maar ik hield zo van bierquote:
thanks!quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:51 schreef DaisyDuke het volgende:
Zaterdag 6 augustus, 13:10, Nederland 3.
zouden ze het helemaal uitzenden?quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:02 schreef milagro het volgende:
of anders in de loop vd week Uitzendinggemist.nl
ik denk het wel, die van vorige week staat er op, dus probeer het uit, zou ik zeggenquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zouden ze het helemaal uitzenden?
die van vorige week slechts 10 min hier. maar die had ik al gezien. ik ga voor zaterdagquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk het wel, die van vorige week staat er op, dus probeer het uit, zou ik zeggen
alleen de film word natuurlijk niet herhaald, za. ook niet.
Zeker een goede film... goede regisseur ookquote:Op maandag 1 augustus 2005 01:57 schreef Tijn het volgende:
Ik vond het wel een okaye film.
Op de achterflap van de Wetten had ze nog geen wallen. En een boek geeft het stemgeluid van de auteur niet weer.quote:
Van Palmen weet ik het niet zeker (haar stem is er laag genoeg voor) maar Barman is een schoorsteen. En het zal wel tegen de policy zijn van publieke omroep/zomergasten om te roken op tv. Dus idd, telkens als er een filmpje kwam zag je Tom nog net naar de peuken grijpen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:33 schreef Loohcs het volgende:
Ik vond het zeer matig. Zaten ze daar nu stiekem te roken? Telkens de hand met de peuk onder de tafel.
Misschien Gijs dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:36 schreef tong80 het volgende:
Groenteman deed het een paar jaar geleden en dat was geen succes.
Zeker, of de al eerder genoemde Van Nieuwkerk. Mijn weerzin jegens het koppel Palmen/Meijer wordt niet minder van zo'n avondje. Het was dat er een gast zat die (voor mij) interessante fragmenten had, dus dat wordt de komende afleveringen bij voorbaat selecteren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:52 schreef tong80 het volgende:
Ik zou Jeroen Pauw wel eens willen zien.
quote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Van mij mag het vaker "gewoon leuk" zijn. Alsof er overal een diepere betekenis en een verhaal moet zitten: ik was blij dat Tom stukken had, die hij graag terug wilde zien en niet om een verhaal te onderbouwen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:00 schreef _Floddertje_ het volgende:
Hij kwam bij veel fragmenten niet veel verder in z'n toelichting dan dat hij het gewoon een leuk fragment vond. De volgorde waarin de fragmenten getoond werden had hij aan de redactie overgelaten, terwijl je de fragmenten op zo'n avond juist een mooi verhaal kunt laten vertellen door ze in een bepaalde volgorde te laten zien.
<KNIP>
Hij heeft gewoon de intellectuele bagage niet om daar direct op in te kunnen springen.
Hoeveel posts had jij ookal weer?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:38 schreef tong80 het volgende:
Captain Beefheart.
Tom je bent een held.
Doe er wat mee zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:00 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hoeveel posts had jij ookal weer?
Nu ken ik jou geheim !
prachtig fragment inderdaad.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:32 schreef tong80 het volgende:
Ik zit m'n videoband te kijken. Heerlijk relaxt sfeertje en het eerste uur is erg mooi. Geweldig Marvin Gaye in België die kroegtijgers vragen aan hem, You're from Paraguay ?
Ik vond het feit dat Tom niks had voorbereid echt geweldig, doe ik ook nooit bij gesprekken, wordt het een stuk spannender voor jezelf .quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:00 schreef _Floddertje_ het volgende:
Wonderlijk, al dat commentaar op Connie Palmen, ik vind haar juist een leuke interviewster. Ik had veel zin in Tom Barman, vind het ook een sympathieke vent na deze Zomergasten gezien te hebben, maar eigenlijk had hij niet echt veel interessants over de door hem gekozen fragmenten te vertellen. Hij gaf weliswaar een reden waarom hij zich niet zo goed had voorbereid ('dan kan er ook veel misgaan'), maar hij had zich naar mijn mening toch wel iets beter mogen voorbereiden. Hij kwam bij veel fragmenten niet veel verder in z'n toelichting dan dat hij het gewoon een leuk fragment vond. De volgorde waarin de fragmenten getoond werden had hij aan de redactie overgelaten, terwijl je de fragmenten op zo'n avond juist een mooi verhaal kunt laten vertellen door ze in een bepaalde volgorde te laten zien. En hij had de fragmenten zelf vantevoren ook helemaal niet gezien, dus sommige herinnerde hij zich ook niet eens correct meer. Je kunt zoiets doen in de hoop dat de avond spontaner zal verlopen dan wanneer je je goed hebt voorbereid, maar in dit geval vond ik het niet goed werken.
hebje de gehele docu ooit gezien?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
prachtig fragment inderdaad.
En in dat fragment ook dat stukje muziek van Marvin Gaye. Ik zat precies zo mee te knippen met m'n vingers als dat je hem dan ineens ziet doen.
Vond ik wel een mooi moment.
bronquote:Reeks beelden zonder plot over de aarde en haar bewoners.
Lijkt me ook erg interessant!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:27 schreef Toad het volgende:
Morgen wordt het een leuke TV avond op Nederland 3. Met om 19uur de hoogtepunten van Live8. Om 20h30 is Robbert Dijkgraaf te gast bij Connie Palmen. Deze wetenschapper heeft volgens mij best interessante fragmenten, plus een interessante visie op de wereld (naast zijn kennis over mathematische fysica, waar ik zelf iets minder geinteresseerd in ben). Hij heeft ook een leuke film uitgekozen, wat rond de klok van 23h30 begint: Baraka.
Staan wel weer twee interessante films tegenover: Psycho (Hitchcock-versie) op Canvas en Born on the fourth of July met Tom Cruise op de BBC.
quote:Regisseur Fricke werkte begin jaren tachtig als cinematograaf en cutter aan de documentairefilm Koyaanisqatsi (1983), een monumentaal werk (voorzien van dito muziek van Philip Glass) dat de intrinsieke waarde van de aarde afzette tegen de door techniek overrompelde mens. Tien jaar later verscheen Fricke's eigen versie, Baraka, een eveneens non-verbale documentairefilm die volgens Fricke 'de relatie van de menselijkheid met de eeuwigheid verbeeldt'. Fricke filmde gedurende dertien maanden in tientallen verschillende landen en monteerde een film die de geografische, culturele en sociale diversiteit van de planeet bejubelt. Hij noemt het een 'guided meditation' met de locaties als hoofdpersoon. 'Het maakt niet uit waar je bent, of waarom je ergens bent; het gaat erom wat er is', aldus de filmer. Wat er volgens Fricke is, zijn religieuze rituelen, majestueuze bergen, voortrazende wolken, werklustige Aziatische tijgers, dociele kuikens, jachtige stedelingen, vlot verkeer, brandende slagvelden, genocide en heldere nachten, gepresenteerd als de dagdroom van een badend aapje. De inventieve klanken -van doedelzak tot Japanse kodotrommels- werden gearrangeerd door Michael Sterns.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
All my instincts will tell me to run
quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:44 schreef Toad het volgende:
Best interessante onderwerpen en fragmenten.
Yep. Ik heb even genoeg natuurkunde gehad. Van welke muziek houdt 'ie?quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:33 schreef savelkoul het volgende:
Is Spongebob al geweest?
Nee, Connie, dit zien we gewoon dagelijks in de kosmos.quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:40 schreef Tafkahs het volgende:
domme hoer, ja natuurlijk heb je een computerprogramma nodig om een fractal te visualiseren. Godverdomme, ik trek dat gezeik niet meer.
Verbazend nietwaar, dat er nog belezen mensen bestaan die niet weten wat een fractal inhoudt,quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:40 schreef Tafkahs het volgende:
domme hoer, ja natuurlijk heb je een computerprogramma nodig om een fractal te visualiseren. Godverdomme, ik trek dat gezeik niet meer.
Inderdaad.quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:41 schreef bolivian het volgende:
[..]
Verbazend nietwaar, dat er nog belezen mensen bestaan die niet weten wat een fractal inhoudt,.
Vooral als ze het eerst niet snapt en dan 'even' aan het publiek uitlegt wat een mandelbrot is (mandelbroodjes volgens ons drankorakel).quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:41 schreef bolivian het volgende:
[..]
Verbazend nietwaar, dat er nog belezen mensen bestaan die niet weten wat een fractal inhoudt,.
Misschien als ze eens wat dieper in dat glaasje van d'r kijkt, dat ze het ook zietquote:Op zondag 7 augustus 2005 22:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee, Connie, dit zien we gewoon dagelijks in de kosmos.
Die laatste paddotrip leek hier wel erg op. Dus ze moest wel doorvragen, heb je een computer hiervoor nodig?quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Misschien als ze eens wat dieper in dat glaasje van d'r kijkt, dat ze het ook ziet![]()
![]()
het is inderdaad net alsof ze haar eigen gast is met een wisselregisseur er naastquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:07 schreef Toad het volgende:
[..]
Die laatste paddotrip leek hier wel erg op. Dus ze moest wel doorvragen, heb je een computer hiervoor nodig?
Jammer dat Connie steeds haar eigen mening moet geven bij elk fragment.
Nee, ik vond dat Fractal-gezeur van haar ook zwaar irritant om eerlijk te zijn. Ik bedoel, ze had zich daar van te voren toch even iets in kunnen verdiepen? Zo moeilijk is dat principe nu ook weer niet.quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:40 schreef Tafkahs het volgende:
Niet mee eens. Als er een interviewer zou zitten die het wel allemaal snapte, dan zou het al snel een onderonsje worden waarbij de kijker buitengesloten zou worden. Nu vertegenwoordigt Connie perfect de gemiddelde kijker die het ook allemaal niet precies begrijpt en trekt zo ons in de wereld van Robbert.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:10 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind Connie niet de juiste interviewster voor deze man. Je merkt dat ze er niet veel van begrijpt (waar zij zelf natuurlijk weinig aan kan doen) en ze probeert dat wat te maskeren/compenseren door flauwe grapjes...
Vooral omdat ze eerst superonlogische een vergelijking uitlegt. Maar goed, ook zij is een godskind he?quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, ik vond dat Fractal-gezeur van haar ook zwaar irritant om eerlijk te zijn. Ik bedoel, ze had zich daar van te voren toch even iets in kunnen verdiepen? Zo moeilijk is dat principe nu ook weer niet.
Hmmm, ja daar heb je wel een goed punt! Maar dan nog vind ik dat ze een aantal domme uitglijders heeft gemaakt en ik heb soms het idee dat het bij haar het ene oor in gaat en het andere oor weer uit.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:15 schreef Weakling het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als er een interviewer zou zitten die het wel allemaal snapte, dan zou het al snel een onderonsje worden waarbij de kijker buitengesloten zou worden. Nu vertegenwoordigt Connie perfect de gemiddelde kijker die het ook allemaal niet precies begrijpt en trekt zo ons in de wereld van Robbert.
Het gaat soms niet helemaal goed nee, maar dat vind ik ook wel weer charmant. Ze zit duidelijk af en toe vooruit te denken en alvast te bedenken wat komen gaat en wat ze dan moet vertellen in plaats van in het hier en nu bezig zijn met het gesprek.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hmmm, ja daar heb je wel een goed punt! Maar dan nog vind ik dat ze een aantal domme uitglijders heeft gemaakt en ik heb soms het idee dat het bij haar het ene oor in gaat en het andere oor weer uit.
Wat wil je met dat laatste zeggen? Dat een gelovige vanwege het geloof al benadeeld is met betrekking tot het snappen van wetenschappelijke zaken? Wat een onzin.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:16 schreef Tafkahs het volgende:
Vooral omdat ze eerst superonlogische een vergelijking uitlegt. Maar goed, ook zij is een godskind he?
Conniaanse beweringquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat wil je met dat laatste zeggen? Dat een gelovige vanwege het geloof al benadeeld is met betrekking tot het snappen van wetenschappelijke zaken? Wat een onzin.
vinnik ook.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:22 schreef Bonobo11 het volgende:
Beste uitzending tot nu toe
het is niet te harden.. alsof ze kleutertjes tegenover zich heeftquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Ik heb het begin gemist, maar wat ik van gezien heb was het wel interessant.
Alleen blijf ik moeite houden met het soort belerende toontje van Palmen en haar pogingen de gast zijn gedachtes te duiden.
Die docu/film ga ik zo ook maar even kijken.
quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:42 schreef FrankR het volgende:
Ik snap al dat gezeik op connie niet, kheb weer genoten van het programma, net als vorige week. Goed programma, intressante gasten, goeie interviewster.
yep, ben ik het volledig mee eenschquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:42 schreef FrankR het volgende:
Ik snap al dat gezeik op connie niet, kheb weer genoten van het programma, net als vorige week. Goed programma, intressante gasten, goeie interviewster.
Dat zal haar onwennigheid zijn, maar het gaat zeker ten koste van het gesprek. Natuurlijk was Dijkgraaf een interessante gast, maar steeds op de momenten waarop ik vond dat het gesprek interessant werd, begon zij over het volgende fragment. Met het maken van loze opmerkingen sloeg ze het gesprek vaak dood en was er weinig sprankelends aan. Daardoor werd het toch wat saai.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:19 schreef Weakling het volgende:
Ze zit duidelijk af en toe vooruit te denken en alvast te bedenken wat komen gaat en wat ze dan moet vertellen in plaats van in het hier en nu bezig zijn met het gesprek.
Het mooie is dat bij een theoretisch natuurkundige zo'n literair meteen door de mand valt qua eruditie.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:43 schreef Viking84 het volgende:
Hoi Fuifik ergerde me direct al aan La Palmen. Het hele programma is een ode aan haar eruditie
. Laat dan maar weer. Vond het ooit een sympathieke dame, maar nu
Beetje flauw, want ik vond dat Palmen zich behoorlijk bescheiden opstelde. Ze gaf bovendien toe dat dit boven haar pet ging. Dat doet verder niets af aan de kennis die ze heeft op andere gebieden.quote:Op maandag 8 augustus 2005 11:11 schreef thabit het volgende:
Het mooie is dat bij een theoretisch natuurkunde zo'n literair meteen door de mand valt qua eruditie.
Ben ik niet met je eens. Barman had wel degelijk hele interessante meningen, maar hij verkondigt ze niet direct, misschien uit een soort bescheidenheid. Hij doet het in de vorm van "bommetjes leggen" (voorbeelden: zijn bewondering voor het fenomeen Godard en zijn opmerking over Nederlandse schijntolerantie). Hij steekt nou eenmaal zo in elkaar, kennelijk, en het was de taak van Palmen om daar vervolgens op door te vragen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:00 schreef _Floddertje_ het volgende:
In ieder geval had Connie vaak wél interessante opmerkingen over de fragmenten, vond ik, maar iedere keer als zij wat verder ging dan de voor de hand liggende observaties sloeg Tom dicht. Hij heeft gewoon de intellectuele bagage niet om daar direct op in te kunnen springen. (Geeft niets, ik vind hem nog steeds een schatje.) In ieder geval heb ik het als kijker helemaal niet ervaren als dat Connie hem geen ruimte zou hebben gegeven om zelf interessante conclusies te trekken of links tussen fragmenten aan te geven, maar hij deed dat gewoon niet dus deed zij het maar. Vond ik juist leuk, het maakte de avond boeiender dan wanneer het alleen op Toms observaties was aangekomen.
Wat een fantastisch slecht gevoel voor humor.quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:12 schreef thabit het volgende:
Tijdens de lunch stond een keer een man op en pakte de mand met appels die daar lag. Als een appelmeisje huppelde hij door de lunchzaal en deelde zo de appels rond.
Zou het humor zijn of een onbedwingbare neiging om voor appelmeisje te spelen?quote:Op maandag 8 augustus 2005 14:39 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Wat een fantastisch slecht gevoel voor humor..
quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:11 schreef tong80 het volgende:
Heb het opgenomen. De clip van Christopher Walken was dat bij een Fatboy Slim nummer. Die clip is namelijk geweldig.
Gigliquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:23 schreef k_man het volgende:
Tja, maar ken je een slechte rol van Walken?
Dijkgraaf staat in het leven als ieder ander, omdat hij de instelling heeft dat hij wat van een ander kan leren? Mijn ervaring is juist dat hoe 'onwetender ' mensen zijn, hoe vaker ze De Ander voor zijn 'wetendheid' veroordelen en er niet voor openstaan. Trouwens, waar denk je dat theoretische fysici normaal om lachen? Denk je dat ze alleen gniffelen om wiskundegrapjes? De impliciete stereotypering in je beschrijving moet flink bijgesteld worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:06 schreef Carterman het volgende:
Wat Dijkgraaf zo innemend maakt is dat hij in het leven staat als ieder ander. Kortom, hij veroordeelt de onwetendheid van anderen niet. Zijn instelling is er meer één van: Misschien kan ik wat van de ander leren, ook al heeft die een lager IQ. Dat merk je ook aan de manier hoe hij over kinderen praat. Een zeer interessante en sympathieke zomergast met interessante fragmenten. Dat hij met Spngebob begint siert hem inderdaad, hoe geweldig moet het zijn om met zo een intellect geboren te zijn en dan ook gewoon kunnen genieten van een tekenfilm.
Connie snapte overigens niet helemaal wat hij nu bedoelde met dat vuurtje onderwater...maar ja Connie snapt wel meer niet, dat is haar charme, al irriteert het soms wel een beetje.
Ik sta er eigenlijk nooit zo bij stilquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:06 schreef Carterman het volgende:
hoe geweldig moet het zijn om met zo een intellect geboren te zijn en dan ook gewoon kunnen genieten van een tekenfilm
Zo zwart/wit bedoelde hij het ook weer niet volgens mij. Hij trok een parallel tussen de manier van werken van veel fysici (voortdurend om je heen kijken, je erover verwonderen en dan jezelf gaan afvragen waarom iets is zoals het is) en dat van jonge kinderen, die een soortgelijke manier van kijken naar de wereld hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:58 schreef zodiakk het volgende:
Hoe Dijkgraaf over kinderen sprak gaf mij het gevoel dat hij nogal geforceerd die kinderlijke verwondering wil houden, ook al is hij al lang en breed volwassen. Hij wéét dat hij geen kind meer is. En waar kinderen zich verwonderen over de wereld direct om hen heen, moet Dijkgraaf naar de allerverste theoretische regionen van de fysica om diezelfde verwondering te hebben. Dan vraag ik me af: in hoeverre heeft Dijkgraaf zich in zichzelf opgesloten?
1. Ik trek nergens een vergelijking met andere natuurkundigen, ik stel enkel vast dat ik Dijkgraaf een open persoonlijkheid vond die avond. Ik zeg ook niet dat natuurkundigen alleen om wiskunde grapjes kunnen lachen. Dijkgraaf stelt zich niet elitair op, en dat is een hele goede eigenschap. In tegenstelling tot bijvoorbeeld veel schrijvers van zgn literatuur, denk hierbij bijvooebeeld aan Mulisch of Grunberg die zichzelf maar wat slim en beter vinden dan het gepeupel. Althans die uitstraling hebben ze. Dat ik een stereotypische blik zou hebben op natuurkundigen stel jij vast op basis van aannames, niet op basis van wat ik gezegd heb.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:58 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dijkgraaf staat in het leven als ieder ander, omdat hij de instelling heeft dat hij wat van een ander kan leren? Mijn ervaring is juist dat hoe 'onwetender ' mensen zijn, hoe vaker ze De Ander voor zijn 'wetendheid' veroordelen en er niet voor openstaan. Trouwens, waar denk je dat theoretische fysici normaal om lachen? Denk je dat ze alleen gniffelen om wiskundegrapjes? De impliciete stereotypering in je beschrijving moet flink bijgesteld worden.
Hoe Dijkgraaf over kinderen sprak gaf mij het gevoel dat hij nogal geforceerd die kinderlijke verwondering wil houden, ook al is hij al lang en breed volwassen. Hij wéét dat hij geen kind meer is. En waar kinderen zich verwonderen over de wereld direct om hen heen, moet Dijkgraaf naar de allerverste theoretische regionen van de fysica om diezelfde verwondering te hebben. Dan vraag ik me af: in hoeverre heeft Dijkgraaf zich in zichzelf opgesloten?
Je 'elitair' opstellen zit vaak ook in de 'eye of the beholder'. Volgens mij vind Grunberg zich helemaal niet slimmer 'dan de rest' (hij steekt de draak met zichzelf) en is Mulisch volgens mij compleet op de hoogte dat hij een kopie is zonder origineel. Ik vind dat mensen snel iemand elitair en hautain vinden overkomen als het deze persoon niet zo veel kan schelen wat anderen van hem vinden. Nogmaals, veel mensen beelden zich dingen in over een persoon, puur om de eigen geslotenheid te rechtvaardigen. Openheid is in mijn ogen een begrip dat niks te maken heeft met vriendelijkheid of didactische gaven. Om verder even terug te komen over je opmerking over mijn aannames over jouw blik, die baseer ik op de toon waarmee je bepaalde dingen schreef. die ademt een frustratie uit over 'high culture' en het niet kunnen deelnamen daaraan (om wat voor reden dan ook). Maar ik kan het fout hebben, je hoeft je verder ook niet te verantwoorden tegenover mij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:22 schreef Carterman het volgende:
1. Ik trek nergens een vergelijking met andere natuurkundigen, ik stel enkel vast dat ik Dijkgraaf een open persoonlijkheid vond die avond. Ik zeg ook niet dat natuurkundigen alleen om wiskunde grapjes kunnen lachen. Dijkgraaf stelt zich niet elitair op, en dat is een hele goede eigenschap. In tegenstelling tot bijvoorbeeld veel schrijvers van zgn literatuur, denk hierbij bijvooebeeld aan Mulisch of Grunberg die zichzelf maar wat slim en beter vinden dan het gepeupel. Althans die uitstraling hebben ze. Dat ik een stereotypische blik zou hebben op natuurkundigen stel jij vast op basis van aannames, niet op basis van wat ik gezegd heb.
Mij stuit je niet tegen de borst als je deze toevoeging achterwege had gelaten.quote:Maar goed, ieder zijn mening uiteraard.
Ik denk dat het voor een deel ook diplomatie is die je jezelf moet aanmeten als je een populaire TV-wetenschapper wilt worden. Het was overduidelijk dat hij over sommige dingen wel een duidelijke mening had maar deze niet expliciet wilde uiten, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:06 schreef Carterman het volgende:
Wat Dijkgraaf zo innemend maakt is dat hij in het leven staat als ieder ander. Kortom, hij veroordeelt de onwetendheid van anderen niet. Zijn instelling is er meer één van: Misschien kan ik wat van de ander leren, ook al heeft die een lager IQ. Dat merk je ook aan de manier hoe hij over kinderen praat. Een zeer interessante en sympathieke zomergast met interessante fragmenten. Dat hij met Spngebob begint siert hem inderdaad, hoe geweldig moet het zijn om met zo een intellect geboren te zijn en dan ook gewoon kunnen genieten van een tekenfilm.
Connie snapte overigens niet helemaal wat hij nu bedoelde met dat vuurtje onderwater...maar ja Connie snapt wel meer niet, dat is haar charme, al irriteert het soms wel een beetje.
Maar het is wel billijk van me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:50 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je 'elitair' opstellen zit vaak ook in de 'eye of the beholder'. Volgens mij vind Grunberg zich helemaal niet slimmer 'dan de rest' (hij steekt de draak met zichzelf) en is Mulisch volgens mij compleet op de hoogte dat hij een kopie is zonder origineel. Ik vind dat mensen snel iemand elitair en hautain vinden overkomen als het deze persoon niet zo veel kan schelen wat anderen van hem vinden. Nogmaals, veel mensen beelden zich dingen in over een persoon, puur om de eigen geslotenheid te rechtvaardigen. Openheid is in mijn ogen een begrip dat niks te maken heeft met vriendelijkheid of didactische gaven. Om verder even terug te komen over je opmerking over mijn aannames over jouw blik, die baseer ik op de toon waarmee je bepaalde dingen schreef. die ademt een frustratie uit over 'high culture' en het niet kunnen deelnamen daaraan (om wat voor reden dan ook). Maar ik kan het fout hebben, je hoeft je verder ook niet te verantwoorden tegenover mij.
[..]
Mij stuit je niet tegen de borst als je deze toevoeging achterwege had gelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |