jij wel maar zij willen niet op de camera komenquote:Op zondag 31 juli 2005 22:27 schreef J_CDA het volgende:
Waarom doe je een capuchon op als de camera op je gericht is?
Het getuigt gewoon van weinig respect, als iemand een verhaal staat af te steken, om dan een capuchon over je hoofd te trekken. En het is niet zomaar een verhaal, het gaat hier verdomme over miljoenen mensen die de bruut afgeslacht zijn. Dat noem ik inderdaad wangedrag.

Genoeg punten waarop Meda marokkanen alsnog kan aanvallen. dis een druppen in een oceaan.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee ze moeten geen dingen erbij verzinnen en ze moeten ook geen dingen opblazen ( Media ) dit werkt alleen averechts

Misschien waren ze wel heel lelijk...quote:Op zondag 31 juli 2005 22:27 schreef J_CDA het volgende:
Waarom doe je een capuchon op als de camera op je gericht is?
Het getuigt gewoon van weinig respect, als iemand een verhaal staat af te steken, om dan een capuchon over je hoofd te trekken. En het is niet zomaar een verhaal, het gaat hier verdomme over miljoenen mensen die de bruut afgeslacht zijn.
Dan ongeïnteresseerd je capuchon over je hoofd trekken noem ik inderdaad wangedrag.

Je bent toch geen mietje?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
jij wel maar zij willen niet op de camera komen
jij mag erover denken maar je bent niet goed snik om het als wangedrag te bestempelen oow jah het zijn Marokkanen he als Nederlanders capuchon op doen is dat dan wangedrag
en bij regen mogen we dan geen capuchon op doen ???

Ook al waren het Nederlands, maar zij hebben vaak wel genoeg fatsoen en respect en begrijpen blijkbaar de historische context beter, dan zou ik het gedrag ook veroordelen en het als wangedrag bestempelen.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
jij wel maar zij willen niet op de camera komen
jij mag erover denken maar je bent niet goed snik om het als wangedrag te bestempelen oow jah het zijn Marokkanen he als Nederlanders capuchon op doen is dat dan wangedrag
en bij regen mogen we dan geen capuchon op doen ???

De spreker zelf zag dat klaarblijkelijk anders, wat me toch wat belangrijker lijkt.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:32 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Ook al waren het Nederlands, maar zij hebben vaak wel genoeg fatsoen en respect en begrijpen blijkbaar de historische context beter, dan zou ik het gedrag ook veroordelen en het als wangedrag bestempelen.

Als spreker ga je je verhaal niet afbreken om zo een stel losers tot te orde te roepen. Ze hadden hoogstwaarschijnlijk toch niet geluisterd.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:34 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De spreker zelf zag dat klaarblijkelijk anders, wat me toch wat belangrijker lijkt.

Ok, je hebt dus niet gelezen wat de spreker hier zelf over te zeggen had.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:35 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Als spreker zelf ga je je verhaal niet afbreken om zo een stel losers tot te orde te roepen. Ze hadden hoogstwaarschijnlijk toch niet geluisterd.

quote:Op zondag 31 juli 2005 22:35 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Als spreker ga je je verhaal niet afbreken om zo een stel losers tot te orde te roepen. Ze hadden hoogstwaarschijnlijk toch niet geluisterd.

quote:Op zondag 31 juli 2005 22:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ok, je hebt dus niet gelezen wat de spreker hier zelf over te zeggen had..
quote:waarin Joop Waterman wordt aangehaald: “Dat de jongeren, te zien op krantenfoto’s en op de journaals, hun capuchons over hun hoofd trokken, wuift hij weg. “Dat was vanwege de camera’s. Toen die weg waren, deden ze weer normaal. Ik kreeg zelfs applaus.

Ok, daar heb ik dus overheen gelezen. Los daarvan blijf ik bij mijn standpunt dat het wangedrag is. Als ik nu even de taalpurist uithang, is volgens de Dikke van Dale wangedrag, slecht gedrag. Naar mijn mening valt deze actie hier dus onder.quote:

hoe weet je datquote:Op zondag 31 juli 2005 22:35 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Als spreker ga je je verhaal niet afbreken om zo een stel losers tot te orde te roepen. Ze hadden hoogstwaarschijnlijk toch niet geluisterd.

jah die hadden het anders gezienquote:Op zondag 31 juli 2005 23:41 schreef SCH het volgende:
Lief topic Meki, maar bij voorbaat zinloos op Fok!

Goede beargumentering.quote:,,Mede gelet op de wijze waarop onder meer in de Volkskrant, Het Parool en NRC Handelsblad over het bezoek aan Westerbork is bericht, is de conclusie gerechtvaardigd dat verweerder een aantal incidenten zodanig heeft uitvergroot en benadrukt dat hij daardoor een vertekend en ten onrechte negatief beeld van de ENIP-jongeren heeft geschetst'', oordeelt de Raad.

Wat er ook van waar is, de Raad is wel aan het mierenneuken natuurlijk, aan een nieuwsbericht moet geen rechtersoordeel aan vooraf gaan, maar gewoon zorgvuldigheid.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:31 schreef Calella het volgende:
[..]
Goede beargumentering.![]()
De linkse kerk zag het niet, dus het was er niet.![]()
ps. Ik was er niet bij.![]()

Nou snap ik je niet meer - je vindt het goed dat de pers wordt gecontroleer en dan is het gemierenneuk. Want wil mijn gigantje nou?quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat er ook van waar is, de Raad is wel aan het mierenneuken natuurlijk, aan een nieuwsbericht moet geen rechtersoordeel aan vooraf gaan, maar gewoon zorgvuldigheid.

Precies!quote:Op zondag 31 juli 2005 20:29 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Daar wonen alleen "goede" mensen?

Je begrijpt het niet helemaal.quote:

Ze mogen wel gecontroleerd worden (moeten zelfs), maar de beargumentatie is me een beetje vreemd van de Raad, ik vind genoemde kranten nu niet uitblinken aan ongecontroleerd nieuws of amateurise, toch hadden ze allen hetzelfde bericht.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou snap ik je niet meer - je vindt het goed dat de pers wordt gecontroleer en dan is het gemierenneuk. Want wil mijn gigantje nou?![]()

Wat heeft de Volkskrant misdaan ??quote:Op zondag 31 juli 2005 20:23 schreef Meki het volgende:
![]()
[..]
elke media was daar ook die van Volkskrant
en alleen volkskrant liegt de anderen hadden niks opgemerkt

Juridisch gezien is het dan niet gebeurd.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:06 schreef CANARIS het volgende:
1) er staat nergens dat het niet is gebeurd.
Het AD heeft haar verhaal niet hard kunnen maken.
Waarom?quote:3) bij de statistische vergelijking, ga ik er maar van uit dat het verhaal wel klopt.

Dat bedoelde ik dus met 'rechtersoordeel' ipv zorgvuldigheid..quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Juridisch gezien is het dan niet gebeurd.
[..]

Het is dan ook geen rechtersoordeel - de raad zegt niet anders dan dat het AD onzorgvuldig heeft gehandeld door hier de focus op te leggen waarbij nog eens de vraag komt of het wel zo is gebeurd.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:11 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus met 'rechtersoordeel' ipv zorgvuldigheid..
Raad v/d Journalistiek: Zullen we UFO's ook maar gaan schrappen uit de bladen of alle Al-Quaida gerelateerde items?

Ok, maar hoe lang heeft dit onderzoek nu eigenlijk geduurd?quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is dan ook geen rechtersoordeel - de raad zegt niet anders dan dat het AD onzorgvuldig heeft gehandeld door hier de focus op te leggen waarbij nog eens de vraag komt of het wel zo is gebeurd.

De Raad komt een maal in de zoveel tijd bij elkaar - dit is niet echt een onderzoek geweeswt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ok, maar hoe lang heeft dit onderzoek nu eigenlijk geduurd?
Volgens mij was het bezoek aan Westerbork toch al eventjes gelden.

liegen en stemmingmakerijquote:

Spits , Paroolquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat vind jij dan nog wél een goede krant Meki?

Als ik met het OV ga, dan zie ik altijd een half blad vol met rectificaties in de Spits over de Spits van gisteren, ik heb dat blaadje niet zo oog op, maar het is af en toe wel vermakelijk en handig in het OV.quote:

bij hun geen stemmingmakerij en geen leugensquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als ik met het OV ga, dan zie ik altijd een half blad vol met rectificaties in de Spits over de Spits van gisteren, ik heb dat blaadje niet zo oog op, maar het is af en toe wel vermakelijk en handig in het OV.
en het Parool lees ik eigenlijk nooit.

Iedere krant heeft z'n eigen invalshoek en dus zijn eigen benadering van het nieuws wat zij als nieuws achten, dan is stemmingmakerij inherent, aangezien dat eens subjectief begrip is.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:47 schreef Meki het volgende:
[..]
bij hun geen stemmingmakerij en geen leugens

iedere krant moet nieuws uitbrengen en geen leugensquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Iedere krant heeft z'n eigen invalshoek en dus zijn eigen benadering van het nieuws wat zij als nieuws achten, dan is stemmingmakerij inherent, aangezien dat eens subjectief begrip is.
Tja en wat zijn leugens?
Daags erna berichten dat de vorige editie niet juist was kun je ook als leugen bestempelen.

Lees je wel wat ik schrijf?quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:50 schreef Meki het volgende:
[..]
iedere krant moet nieuws uitbrengen en geen leugens

jah maar dat is geen invalshoek dat is hun smoesje om het goed te praten het is gewoon feit dat ze liegen met nieuwsquote:

Een invalshoek kiezen heeft al snel tot gevolg dat de aangesproken zijde (in dit geval) rept om leugens.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:58 schreef Meki het volgende:
[..]
jah maar dat is geen invalshoek dat is hun smoesje om het goed te praten het is gewoon feit dat ze liegen met nieuws

Oh? , maar wat heeft de Volkskrant met dit topic te maken ??quote:

Dat hadden ze dus juist niet. Het verhaal van het Algemeen Dagblad week juist af van dat van de andere genoemde kranten.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ze mogen wel gecontroleerd worden (moeten zelfs), maar de beargumentatie is me een beetje vreemd van de Raad, ik vind genoemde kranten nu niet uitblinken aan ongecontroleerd nieuws of amateurise, toch hadden ze allen hetzelfde bericht.

In that case: Neem ik alles terug.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat hadden ze dus juist niet. Het verhaal van het Algemeen Dagblad week juist af van dat van de andere genoemde kranten.

Dat komen ze voortdurend maar dat moet je wel willen lezen natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:24 schreef zoalshetis het volgende:
fijn dat de marokkanen ook een keer positief in het nieuws komen...![]()

quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat komen ze voortdurend maar dat moet je wel willen lezen natuurlijk.

Dat mag best eens wat meer onder de aandacht gebracht worden dan.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat komen ze voortdurend maar dat moet je wel willen lezen natuurlijk.

Goed nieuws is nooit echt interessant he.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:16 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat mag best eens wat meer onder de aandacht gebracht worden dan.

'Normaal' goed nieuws niet nee: "Marokkaan helpt oude vrouw oversteken'bijv, maar ik doelde op iets opmerkelijks positiefs ofzo.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Goed nieuws is nooit echt interessant he.

Jonge Marokkanen zijn positief over de toekomstquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:36 schreef Elgigante het volgende:
Bijv zeer goede opleidingsresultaten, veel Marokanen vertegenwoordigd in vrijwilligerswerk, criminaliteit daalt etc..
Dat soort berichten.

Dat vind ik positief nieuws in elk geval, al vrees ik dat 'het gelukkig zijn met Nederland', onder de allochtonen wel een beetje gedaald is de laatste jaren, mischien dat men daardoor nu meer op 1 lijn ligt dan dat het gelukkig zijn onder de Marokkanen met rasse schreden is gestegen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Jonge Marokkanen zijn positief over de toekomst
Door onze redacteur Dick van Eijk
Rotterdam, 23 april. Allochtonen zijn gemiddeld genomen aanzienlijk minder gelukkig met Nederland dan autochtonen. Ook zijn ze pessimistischer over de toekomst. Maar de tweede generatie Marokkanen is - in tegenstelling tot hun ouders - vrijwel net zo gelukkig met Nederland als autochtonen, en zelfs optimistischer over de toekomst dan autochtonen.
-----------------
Beetje meer van dattum en over Marokkaans ondernemerschap enzo. Maar die berichten lees ik eigenlijk toch echt wel. De laatse Quote had een aantal mooie portretten. Maar dat zijn dingetjes die logischerwijze niet de FP van Fok en zo halen.

Volkskrant doet ook mee met stemmingmakerij en jij ookquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:11 schreef R@b het volgende:
[..]
Oh? , maar wat heeft de Volkskrant met dit topic te maken ??

Nu in de Meki shop...quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Volkskrant doet ook mee met stemmingmakerij en jij ook
AD is hiervoor aangesproken door de raad

quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Nu in de Meki shop...
"Deze mooie marokkaantje... met deze mooie bruidje..."

Ooh, jij doet aan stemmingmakerij, want de Raad heeft over de Volkskrant en mij niet geoordeeld. Ik eis excuus !!!!!quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Volkskrant doet ook mee met stemmingmakerij en jij ook
AD ja, maar niet de Volkskrant.quote:AD is hiervoor aangesproken door de raad

oow Volkskrant komt dan nog maar ik ben blij dat de AD hiervoor in de vingers zijn getiktquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:31 schreef R@b het volgende:
[..]
Ooh, jij doet aan stemmingmakerij, want de Raad heeft over de Volkskrant en mij niet geoordeeld. Ik eis excuus !!!!!![]()
[..]
AD ja, maar niet de Volkskrant.

die doet ook mee met stemmingmakerij maar zal op een keer aangesproken wordenquote:

quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:49 schreef Calella het volgende:
Meki, verkoop je shop en begin een krant.![]()

Maar GeenStijl, wat jij een goede site vindt, is het wel eens met het AD.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:50 schreef Meki het volgende:
[..]
die doet ook mee met stemmingmakerij maar zal op een keer aangesproken worden![]()

De TeleMeki.quote:

maar het is dus niet waar dat heeft de raad besloten en ik geloof de raad en de onderzoekquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:53 schreef R@b het volgende:
[..]
Maar GeenStijl, wat jij een goede site vindt, is het wel eens met het AD.
--> Criminelen gestigmatiseerd!
......Het AD had namelijk als enige krant een verslaggever gestuurd, alle andere kranten namen het "het is hier fantastisch" bericht van het ANP over.......

met geen enkele nieuws over marokkanen alleen positief en alleen over Nederlandersquote:

Zoiets.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:01 schreef Meki het volgende:
[..]
met geen enkele nieuws over marokkanen alleen positief en alleen over Nederlanders![]()

quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:04 schreef Calella het volgende:
[..]
Zoiets.![]()
Ik zie een gigantische business-opportunity.

zei ik dat ??quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:38 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Zeg meki, dat verhaal over marrokanen die voetbalden met herdenkingskransen(4 mei) is zeker ook niet waar?![]()

Scherp Meki.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
zei ik dat ??
het is voor jou nooit goed ze moesten zich wandragen dan pas het goed geweest

quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
Mwaah meeste marokkanen zijn toch maar erg vervelende mensen. Dit positieve bericht slaat volledig in het niet t.o.v. alle negatieve marokkanen.
Ik moet niks van marokkanen hebben behalve een vriend van me die marokkaan isMaar die gast is gewoon zo goed geintegreerd, hij stemt zelfs VVD
en is erg erg erg gematigd met zijn geloof. Hij gaat ook met veel andere culturen om en daar schort het vaak aan mij marokkanen dunkt mij.

Pas maar op dat zijn de gevaarlijkstenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
Mwaah meeste marokkanen zijn toch maar erg vervelende mensen. Dit positieve bericht slaat volledig in het niet t.o.v. alle negatieve marokkanen.
Ik moet niks van marokkanen hebben behalve een vriend van me die marokkaan isMaar die gast is gewoon zo goed geintegreerd, hij stemt zelfs VVD
en is erg erg erg gematigd met zijn geloof. Hij gaat ook met veel andere culturen om en daar schort het vaak aan mij marokkanen dunkt mij.

Precies. Als het aan de meeste Nederlanders zou liggen zouden alle Marokkanen vandaag nog huiswaarts gaan. Bijna niemand durft het echter hardop te zeggen. De Marokkanen zijn wat mij betreft hoofdzaak no 1 voor de grote toename van 'kleine' criminaliteit in de afgelopen decennia. De Antillianen kunnen er ook wat van. Gisteren nog op het journaal notabene; een groep van 20 Antillianen oefende een toneelstuk om in volgens mij Suriname op te gaan voeren. Echter hadden al 4 (!) van hen af moeten haken omdat ze in aanraking waren gekomen met justitie.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:42 schreef Halfgedraaide het volgende:

Ach ja.. ik zie nergens een bewijs dat er feiten doelbewust zijn verdraaid. Als zo'n reporter gedragingen heeft waargenomen waarom mag hij er dan niet over schrijven? Die hele raad van journalistiek was er helemaal niet bij. Maar ze krijgen weer een paar klachten van geitenneukers die het niet kunnen hebben dat hun criminele soortgenoten weer eens negatief in het nieuws komen en dan besluit zo'n raad van linkse rakkers maar dat er een en ander niet in perspectief is gezien. Overigens oordeelt de raad ook nergens dat die toestanden er niet zijn geweest. Blijkbaar mag er alleen niet over geschreven worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:24 schreef kLowJow het volgende:
Ja, de nieuwswaardigheid ligt hem inderdaad in het gedrag van Marokkanen. Het feit dat het hier om een krant gaat die doelbewust de feiten zo verdraaid heeft, en hier door de Raad voor de Journalistiek op wordt aangesproken is eigenlijk irrelevant, en zeker geen discussie waardig..

En daar gaat de discussie dus over. Overigens is de klacht niet afkomstig van geloofsgenoten of rasgenoten, maar van de stichting die de begeleiding van probleemjongeren voor zijn rekening had genomen. Verder zou het wel fijn zijn wanneer je spreekt over andere mensen, je dit op een normale beschaafde manier doet. Eventuele koosnaampjes mogen gerust achterwege blijven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ach ja.. ik zie nergens een bewijs dat er feiten doelbewust zijn verdraaid. Als zo'n reporter gedragingen heeft waargenomen waarom mag hij er dan niet over schrijven? Die hele raad van journalistiek was er helemaal niet bij. Maar ze krijgen weer een paar klachten van geitenneukers die het niet kunnen hebben dat hun criminele soortgenoten weer eens negatief in het nieuws komen en dan besluit zo'n raad van linkse rakkers maar dat er een en ander niet in perspectief is gezien. Overigens oordeelt de raad ook nergens dat die toestanden er niet zijn geweest. Blijkbaar mag er alleen niet over geschreven worden.
Maar als het journaal schrijft dat er kleine ongeregeldheden zijn geweest door Turkse voetbalsupporters, terwijl een halve stad wordt afgebroken en leeggeroofd, dan is er niks aan de hand..
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |