Maar ophalen pas in oktober, anders had je inmiddels bericht gehad. En dat heeft inderdaad te maken met de kwartalen. Januari-Maart, April-Juni, Juli-September, Oktober-December. Ben je in Juli-September jarig, wat dus net het begin van het schooljaar is dan krijg je hem pas vanaf Oktober.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:38 schreef mirrie1986 het volgende:
omdat je al 18 bent, kan je hem vanaf 1 september gebruiken
Nee, heeft niet alleen met je leeftijd te maken, maar ook met de kwartalen.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:42 schreef super-muffin het volgende:
die hoor je toch al te krijgen als je 18 bent?
Postkantoor. Ik moet de mijne trouwens geloof ik komende maand inleverenquote:Op zondag 31 juli 2005 18:45 schreef Tali-banaan het volgende:
en waar kun je zo'n ding ophalen ? gemeentehuis ofzo ?
Ik was idd in juli jarig, maar ben toen wel 19 geworden. Krijg ik m dan ook pas in oktober, of wel in augustus/september??quote:Op zondag 31 juli 2005 18:42 schreef existenz het volgende:
[..]
Maar ophalen pas in oktober, anders had je inmiddels bericht gehad. En dat heeft inderdaad te maken met de kwartalen. Januari-Maart, April-Juni, Juli-September, Oktober-December. Ben je in Juli-September jarig, wat dus net het begin van het schooljaar is dan krijg je hem pas vanaf Oktober.
Oktober waarschijnlijk inderdaad pas.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:48 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Ik was idd in juli jarig, maar ben toen wel 19 geworden. Krijg ik m dan ook pas in oktober, of wel in augustus/september??
\quote:Op zondag 31 juli 2005 18:50 schreef PeRi het volgende:
Je kan 'm eind augustus ophalen. Krijgt nog een bericht. Over een week of 1 of 2. Ligt aan IBgroep.
tenzij je het laatste kwartaal 19 geworden bent. Dan heb je pech en moet je wachten tot oktober.
Psst, juli , augustus, september is het. Je hebt hem dan dus pas later.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:54 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
\
Als je voor 1 juli al 18 was, dan krijg je in augustus een ophaalbericht!! Als je al 19 bent, of al bjna een jaar 18 bent, dan mag je hem al gebruiken vanaf september!!
hallo.. hij is 19.. Het geld, als je op 1 juli nog geen 18 bent, maar hij is 19..quote:Op zondag 31 juli 2005 18:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Psst, juli , augustus, september is het. Je hebt hem dan dus pas later.
Voor zover ik weet gaat het er om in welk kwartaal je 18 wordt. Dus als dat in juli,aug,sept is dan heb je pecht en krijg je m in oktober pas. Maar toch niet als dat vorig jaar was en ik nu net 19 ben geworden. Dat met die kwartalen lijkt mij alleen te gelden als je 18 wordt, niet een andere leeftijd.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Psst, juli , augustus, september is het. Je hebt hem dan dus pas later.
Jep, begint ie ook officieel, alleen beginnen de lessen pas de 29equote:Op zondag 31 juli 2005 19:02 schreef PeRi het volgende:
Dan heb je ingevuld dat je studie op 1 aug begonnen is.
inleveren wel optijd doen!! ik was 5 dagen te laat, ¤68,- euro lichter.....quote:Op zondag 31 juli 2005 18:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Postkantoor. Ik moet de mijne trouwens geloof ik komende maand inleveren![]()
Ja, waarschijnlijk wel. Tot die tijd krijgen je ouders nog kinderbijslag in plaats van stufi of zoiets werd mij toen verteld. Bij een universitaire opleiding krijg je hem trouwens wel al voor je 18e, maar dan ook pas vanaf het eerste kwartaal dat je helemaal studeert (dus vanaf oktober).quote:Op zondag 31 juli 2005 19:45 schreef Robin__ het volgende:
Ik word ik oktober pas 18 (22e) per wanneer krijg ik dat ding nou? Pas vanaf januarie zeker?
Lekker duidelijk allemaal
Toen ze de OV-kaart invoerden hebben ze de stufi verlaagd, dus zolang ze je stufi niet ophogen en je geen OV hebt heb je imho echt wel reden van klagen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik snap trouwens niet wat het grote probleem is, vroeger moesten mensen de trein altijd zelf betalen, nu krijg je tenminste een OV-kaart. Die indeling in kwartalen hoort er gewoon bij.
Het probleem is dat ik dan elke dag met de bus, trein en metro naar school moet op eigen kosten. Dit is ongeveer 20 euro per dag. dit zo een maand lang = 20 x 20 = 400 euro. Geen kleinigheidje dus.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet wat het grote probleem is, vroeger moesten mensen de trein altijd zelf betalen, nu krijg je tenminste een OV-kaart. Die indeling in kwartalen hoort er gewoon bij.
oke, ik ben in Januari jarig (ik word dan 18) en ik kan em dus in April ophalen?quote:Op zondag 31 juli 2005 19:30 schreef MadMarky het volgende:
Je kunt hem per kwartaal afhalen, in jouw geval dus pas in oktober als je studie in augustus begint. Ik heb destijds nog een maand-trajectkaart genomen bij de NS omdat m'n OV nog niet geldig was (let wel: ik was toen nog 17, misschien is het voor jou anders).
Van de site van de IBG. Iedereen onder de 18 heeft vanaf 1 okt recht op stufi en OV, als je collegejaar in september begint. (Voor HBO en Uni.)quote:Ik ben nog geen 18 en ik ga studeren in het Hoger Onderwijs, waarom krijg ik pas studiefinanciering per 1 oktober?
Je hebt recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op een beurs.
Ook je OV-studentenkaart wordt dan pas geldig. Tot die datum hebben je ouders nog recht op kinderbijslag en soms op een tegemoetkoming ouders.
Ja dat was verplicht bij mijn inschrijvingquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:25 schreef ZORRO87 het volgende:
ik zou hem ook midden augustus meoten krijgen, maar ik heb helemaal geen pasfoto oid ogpestuurd naar de ib of de uni, hebben jullie dat wel gedaan?
Pasfoto voor je OV moet je meenemen naar het postkantoor als je hem ophaalt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:25 schreef ZORRO87 het volgende:
ik zou hem ook midden augustus meoten krijgen, maar ik heb helemaal geen pasfoto oid ogpestuurd naar de ib of de uni, hebben jullie dat wel gedaan?
ja bij het postkantoor moet je kiezen tussen week of weekend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:43 schreef Brembo het volgende:
Maar ik geloof zodra je die brief krijgt dat je nog 2 weken moet wachten. En wat ik niet snap waarom ze niet is die brief sturen en er gewoon inzetten per 2 aug kan je OV afhalen. Moet je trouwens bij het postkantoor kiezen
Nee, ze maken hem ter plekke. Ze weten immers van tevoren ook nog niet of je week of weekend wilt. Je moet je afhaalbewijs, een pasfoto en een identiteitsbewijs meenemen naar het postkantoor, anders krijg je je OV sowieso niet mee. Dat weet ik uit eigen ervaring.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:25 schreef ZORRO87 het volgende:
Kutzooi, want begin op 29 aug. met schoolquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:35 schreef fee-tje het volgende:
[..]
ja bij het postkantoor moet je kiezen tussen week of weekend.
Lekker boeiend of je hem op 1 of 20 aug kunt ophalen, hijs toch pas per 1 sep geldig.
Vanaf dinsdag 04.00 is 'ie al weer geldigquote:
Okee, maar dat betekent dus dat 'ie dinsdag overdág ook al geldig isquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:33 schreef Steve-O het volgende:
Om die tijd ga ik niet in een trein of metro zitten
Offtopicquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik krijg m'n OV ook pas in oktober, ben namelijk in juli pas 18 geworden. Zuigt vrij hard, want moet hetzelfde traject afleggen. Woon in Rotterdam en ga in Utrecht studeren en zat me ook al af te vragen of er niet iets te regelen is ofzo want elke dag een retourtje en dan ook nog metrokosten is aardig wat. Weet niet of iemand daar meer vanaf weet?
Ja das ook nog zo'n leuk puntquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Offtopic
Kom je ook naar de uitweek?
En misschien moet je bij de IBgroep kijken hoe het zit met je kosten.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja das ook nog zo'n leuk punt. Ik heb nog niets van de universiteit zelf gehoord. Ik ga maandag dus maar even bellen, en misschien even langs als ik het idee krijg dat ik dingen zo sneller gedaan krijg. De introweek (waar ik dus ook helemaal niets over weet) gaat dus denk ik aan me voorbij.
Officieel gezien dus nietquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:19 schreef VoreG het volgende:
[..]Je hebt je wel ingeschreven op de uni?
dan kan je hem toch nog niet gebruiken.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:41 schreef fokaapje het volgende:
iemand hem al binnen ? ik dacht ook 3 weken van te voren, maar tot op heden staat er op die website dat er geen OV voor mij op het postkantoor ligt...kmoet wel volgende week al heen en weer..
ja maar dan heb ik nog wel 40 procent korting! 40 procent van 400 euro aan reiskosten vind ik veel!quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:19 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
dan kan je hem toch nog niet gebruiken.
Vanaf 1 september pas.
Neej dat krijg je niet. Hij is pas vanaf 1 september geldig, daarvoor kun je hem domweg niet gebruiken, ook niet als kortingskaart.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:22 schreef fokaapje het volgende:
[..]
ja maar dan heb ik nog wel 40 procent korting! 40 procent van 400 euro aan reiskosten vind ik veel!
Volgens mij krijg je de stufi van sept ook pas in septquote:Op maandag 15 augustus 2005 13:31 schreef PowerPoes het volgende:
Ik kan 'm 18 augustus ophalen! Krijg ik dan ook de 22e stufi of krijg je stufi pas in sept voor sept?
Jahwel hij is altijd geldig als kortingskaart!quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:26 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Neej dat krijg je niet. Hij is pas vanaf 1 september geldig, daarvoor kun je hem domweg niet gebruiken, ook niet als kortingskaart.
Dat zou dus behoorlijk kut zijn, heb ik wel per 1sept. me OV, maar geen geld :Squote:Op maandag 15 augustus 2005 13:32 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je de stufi van sept ook pas in sept.
dat is niet waar.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Jahwel hij is altijd geldig als kortingskaart!
@feetje
Wanneer heb jij melding gekregen dat je hem kon afhalen?
Das echt onzin, hij is pas vanaf september geldig voor wat dan ook. Ook als kortingskaart mag je hem niet voor september gebruiken. Let btw op met kortingskaartgebruik: hij werkt als een voordeelurenkaart, dus voor 9 uur 's ochtends mag er ook niemand met korting op jouw pas meereizen!quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Jahwel hij is altijd geldig als kortingskaart!
@feetje
Wanneer heb jij melding gekregen dat je hem kon afhalen?
Handig dat mijn eerste college de 29ste is geplanned danquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:09 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Das echt onzin, hij is pas vanaf september geldig voor wat dan ook. Ook als kortingskaart mag je hem niet voor september gebruiken. Let btw op met kortingskaartgebruik: hij werkt als een voordeelurenkaart, dus voor 9 uur 's ochtends mag er ook niemand met korting op jouw pas meereizen!
Ik kreeg mijn afhaalbewijs toen ik middenin de intro zat, ongeveer anderhalve week voor het begin van het collegejaar (1 sept).
Mja die 3 dagenquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:54 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Handig dat mijn eerste college de 29ste is geplanned danNouja ik ben niet iemand die op de overheid gaat zeiken voor die paar schamele eurie, die jongens doen ook maar hun best naar het salarisje dat we ze geven
![]()
Ja die krijg je. Maak je maar niet druk, zoals ik al zei kreeg ik mijn afhaalbewijs pas ergens rond de 20e/25e augustus, dat duurt nog wel ff.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:43 schreef ChRoNiC het volgende:
Krijg je een brief thuis over dat ophalen van je OV of niet? Ik heb er namelijk nog niks van gehoord.. Vreemd!
is íe dan ook meteen geldig, of staat er een datum op vanaf wanneer je hem mag gebruiken?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:40 schreef littledrummergirl het volgende:
3 weken voordat je voor het eerst stufie krijgt kan je hem ophalen, staat op de ibg site
Hij is geldig vanaf de maand dat je recht hebt op stufi, en dat staat op de kaart gedrukt. In veel gevallen zal het er dus iets opstaan in de trant van "sep-dec 2005"quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:21 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
is íe dan ook meteen geldig, of staat er een datum op vanaf wanneer je hem mag gebruiken?
Wat is dat voor een godvergeten kutregel?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:50 schreef PeRi het volgende:
Je kan 'm eind augustus ophalen. Krijgt nog een bericht. Over een week of 1 of 2. Ligt aan IBgroep.
tenzij je het laatste kwartaal 19 geworden bent. Dan heb je pech en moet je wachten tot oktober.
Hmm, dat klinkt dan wel weer oké.quote:Heb je recht op een OV-studentenkaart, maar ligt deze niet op tijd op het postkantoor? Je kunt in een aantal gevallen een schadevergoeding vragen van 68 per halve maand. Neem daarvoor contact op met de IB-Groep.
Dat is alleen als je sinds juni (geloof ik) [b]18[/] bent geworden, omdat je ouders dan het eerste kwartaal nog kinderbijslag krijgen en je daarom geen recht hebt op stufi. Ben je ouder dan 18, dan krijg je vanaf 1 sept OV en stufi, wordt je later 18 dan krijg je vanaf 1 okt OV en stufi en geen kinderbijslag meer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:33 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat is dat voor een godvergeten kutregel?
En geldt dat ook als je al 21 bent?
Neej want je OV is ook niet meteen geldig maar per 1 sept. Je hebt in aug dus ook geen recht op stufi.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:26 schreef Brembo het volgende:
Kan hem morgen ook afhalen, wel vreemde constructie zou dus betekenen dat ik 22 aug stufi krijg.
Eik welquote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:16 schreef PT_Hadrianus het volgende:
De NS doet daar vast niet moeilijk over. Zielige kleine eerstejaars die z'n mentorgroepje kwijt is boehoe.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:16 schreef PT_Hadrianus het volgende:
De NS doet daar vast niet moeilijk over. Zielige kleine eerstejaars die z'n mentorgroepje kwijt is boehoe.
Nou het zit volgensmij zo, op de 22ste wordt voor het laatst zomeroverbrugging van je tegemoetkoming overgemaakt, en na die datum heb je dus in feite recht op studie financiering, alleen wordt die pas de 22ste overgemaakt in September..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:07 schreef Kremers het volgende:
Krijg je geen schriftelijk bericht meer? Ik ging net op de site kijken wanneer dat verstuurd wordt, zie ik ineens dat je het online kan nakijken. De mijne kan ik ook morgen halen.
Wat ik wel vaag vind, op de site staat vanaf de 19e op te halen, en daarna staat er op te halen vanaf 3 dagen voordat de stufie ingaatMaar stufie gaat toch pas in september in
![]()
Ben het niet echt meer gewend, laatste keer dat ik hiermee te maken had is alsweer 4j geleden
Klinkt plausibel. Maar waarom gaat dat kudt-ding dan pas 1 september in? Mijn eerste dag is op 31 augustus.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Nou het zit volgensmij zo, op de 22ste wordt voor het laatst zomeroverbrugging van je tegemoetkoming overgemaakt, en na die datum heb je dus in feite recht op studie financiering, alleen wordt die pas de 22ste overgemaakt in September..
DENK ik.. Lijkt me een plausibele verklaring![]()
Dat deze kaart pas in oktober geldig wordt of per 1 september (omdat je hem pas halve wege dit jaar ophaald) niet dat je er dan eerder gebruik van kon maken ofzo ( niet dat het wou misschien zijn ze bij de Ib niet goed wakker zoals vaker)quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Op internetsite van ibgroep staat dat ik hem vanaf morgen kan ophalen.. maar daarachter staat bij 'bijzonderheden' geen recht van jan tot sep? Waar slaat dat op?
altijdquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:20 schreef jan_onbekend het volgende:
Volgens mij wel je moet het bewijs mee nemen (of ff printen en een geldig id bewijs enzo) Pasfoto ook niet vergeten![]()
(waneer ga jij nu nog met de bus of trein)
Idemquote:
Hangt ervanaf welke maand je hebt ingevuld bij Begin Opleiding (ooit eens heel lang geleden voor de IB-groep).. De meeste van ons sukkels natuurlijk gewoon september gedaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idem, nu hoorde ik echter van iemand die hem al had opgehaald dat haar kaart van Augustus 2005 t/m December 2005 geldig was, lijkt me niet helemaal te kloppen
![]()
Lijkt me niet; dat SEPT staat er wel verdraaid groot opquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:54 schreef Toeps het volgende:Ik heb hem!
Ik twijfel alleen nog of ik hem illegaal zal gebruiken voor september...
SEPT-DEC? Is ie alleen dan geldigquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb hem ook al, heel jammer dat er SEPT-DEC op staat alleen.. Maar goed het is niet anders.
Daarna krijg je een andere die je het hele jaar moet gebruiken, dan staat er JAN-DEC op.quote:
Ahjah okquote:Op maandag 22 augustus 2005 13:24 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Daarna krijg je een andere die je het hele jaar moet gebruiken, dan staat er JAN-DEC op..
Daar zat ik ook aan te denken, maar denk het niet. Want hij is pas in september geldig, dus ook dan pas geldig als kortingskaart.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:39 schreef VoreG het volgende:
kan je nu al met korting een kaartje kopen of dat dan weer niet?.
Klopt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:45 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar denk het niet. Want hij is pas in september geldig, dus ook dan pas geldig als kortingskaart.
Laatste keer dan: voor 1 sept mag je je OV *ook* niet gebruiken als kortingskaart. Dat ding is voor wat-dan-ook, be it korting of gratis, pas van sept tot dec geldig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:48 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit, ik zat dus op Maandag morgen in de trein naar nijmegen cs. Ik liet dus braaf een kaartje met korting zien, ov-jaarkaart (sep - dec versie). De lieve doch argwanige conductrice vroeg naar de kortingspas. Ik liet dus mijn OV zien, toen werd mij er gezegd dat me OV pas geldig is op 1 September, noch als kortingskaart.
Excuses voor het niet lezen van de bovenstaande posts, was een beetje snel te werk gegaan. Sorriequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:51 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Laatste keer dan: voor 1 sept mag je je OV *ook* niet gebruiken als kortingskaart. Dat ding is voor wat-dan-ook, be it korting of gratis, pas van sept tot dec geldig.
In sept-dec is ie als kortingskaart door de week ook alleen na 9 uur 's ochtends geldig. (Werkt als voordeelurenkaart, buiten jul-aug mag je geen mensen op jouw kaart met korting laten reizen. Je mag zelf wel altijd met korting reizen.)
Waarschuwing, kreeg ik. Meer zo van, kan je ook niet weten en zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:08 schreef Raven_ het volgende:
Heb je wel een boete gekregen? Of alleen waarschuwing? Want dan ga ik mezelf ook van de domme spelen.. heb niet zoveel zin in volle pond..
September.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:36 schreef Sabinee het volgende:
Ik snap er ook geen hout van. Ben 13 maart 18 geworden, zit nu in 6VWO. Heb studiefinanciering aangevraagd vanaf komende september. Wanneer krijg ik dan OV?
jouw topic is lekker dichtquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:41 schreef veldmuis het volgende:
Zelf betalen! Je kunt 2x per jaar je geld terugkrijgen als je je OV vergeten bent, maar als je 'm kwijt bent heb je pech hallo viking alles goed tof topic groetjes veldmuis
18 wat doet?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:49 schreef Najir het volgende:
Ik vraag het maar gelijk hier, geen zin om een nieuw topic te openen ;p. Krijg je je OV als je 18 doet, of eerder als je voor je 18e verjaardag begint met een WO opleiding?
als je hbo of uni doet vanaf het moment dat je begint.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:49 schreef Najir het volgende:
Ik vraag het maar gelijk hier, geen zin om een nieuw topic te openen ;p. Krijg je je OV als je 18 doet, of eerder als je voor je 18e verjaardag begint met een WO opleiding?
dit is een joke right?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:40 schreef Viking84 het volgende:
Een vriendin van mij is haar OV-jaarkaart kwijt en krijgt pas over 10 dagen een nieuwe. Moet ze in de tussentijd zelf haar kaartjes betalen of krijgt ze een vergoeding van de IB-groep? De site zegt hier niets over.
Bedankt, en inderdaad, mboquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je hbo of uni doet vanaf het moment dat je begint.
als je mbo doet pas vanaf je 18e.
mbo.
je bent genaaid, man. Hoe oud ben je? 2 jaar lang zelf je reiskosten betalenquote:
Op de Uni krijg je hem pas in Oktober ipv September als je nog geen 18 bent.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je hbo of uni doet vanaf het moment dat je begint.
als je mbo doet pas vanaf je 18e.
mbo.
Wie is er dan ook nog niet 18 als hij naar de uni gaat.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:49 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Op de Uni krijg je hem pas in Oktober ipv September als je nog geen 18 bent.
Zit nog wel met wat redelijk wat gastjes op de Havo die 16 of 17 zijn. Maar dat komt omdat de Kinderbijslag op houdt in Oktober, dus dan kan de IB-groep pas gaan uitkeren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:55 schreef hattricker het volgende:
[..]
Wie is er dan ook nog niet 18 als hij naar de uni gaat.
Ik ben nu nog steeds geen 18 en zit 7 maanden op de uni.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:55 schreef hattricker het volgende:
[..]
Dus jij was 16 of net 17 toen je klaar was met VWO? Knap!quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:59 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik ben nu nog steeds geen 18 en zit 7 maanden op de uni.![]()
of hij was een vroege leerlingquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:54 schreef hattricker het volgende:
[..]
Dus jij was 16 of net 17 toen je klaar was met VWO? Knap!![]()
Is dat zo? Joepie!quote:Op zondag 29 april 2007 12:55 schreef Carport het volgende:
Morgen geldt een week-SOV als kortingskaart
Oke mooi dat scheelt weer.quote:Op zondag 29 april 2007 12:55 schreef Carport het volgende:
Morgen geldt een week-SOV als kortingskaart
Er is geen dag in het jaar dat een studenten-OV niet op z'n minst geldig is voor een korting.quote:Op zondag 29 april 2007 12:41 schreef crossover het volgende:
Is mijn OV-kaart morgen wel met korting geldig, of gewoon totaal niet?
Wist ik niet, heb die achterkant niet gelezenquote:Op zondag 29 april 2007 13:30 schreef gday het volgende:
[..]
Er is geen dag in het jaar dat een studenten-OV niet op z'n minst geldig is voor een korting.
Ik. Problemen mee?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:55 schreef hattricker het volgende:
[..]
Vooral die "en" is nogal verwarrend.quote:De kaart wordt door de Informatie Beheer Groep uitgereikt als vorm van studiefinanciering aan HBO- en WO-studenten en MBO-studenten vanaf 18 jaar.
klopt. ik was 16 toen ik op het HBO begon en kreeg ook gewoon een OV kaart.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:47 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ken iemand die studeerde in een andere stad HBO als 17 jarige en die had gewoon een OV kaart.
In september begin ik, en vanaf 1 september sta ik dan ingeschreven in de opleiding?quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:22 schreef Eyeopener het volgende:
Per september, als je tenminste dan begint.
OV krijg je overigens per 1 oktober als je nog geen 18 bent (bureaucratisch regel) en je aanvullende beurs wordt kwijtgescholden als je de opleiding afrond.
Ik kreeg gewoon mijn ovkaart toen ik begon met mijn studie per 1 september. Was toen ook nog geen 18 jaarquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:32 schreef no1uknow het volgende:
[..]
In september begin ik, en vanaf 1 september sta ik dan ingeschreven in de opleiding?
Kan niet. Je ouders krijgen kinderbijslag voor het derde kwartaal van dat jaar (t/m september dus), vanaf 1 oktober krijg je OV.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:54 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon mijn ovkaart toen ik begon met mijn studie per 1 september. Was toen ook nog geen 18 jaar..
Nu je t zegt. Schiet me ineens iets te binnen dat ik idd 1 maand met zo'n traject kaart heb gereisd (is ook alweer 4 jaar geledenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kan niet. Je ouders krijgen kinderbijslag voor het derde kwartaal van dat jaar (t/m september dus), vanaf 1 oktober krijg je OV.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:34 schreef crossover het volgende:
(Topics zijn gemerged, maar dat was waarschijnlijk al duidelijk.)
Misschien moet je je ook even bij de school aanmelden?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:39 schreef Stienn het volgende:
Zeg, hoelang duurt het voordat je een inschrijvings paket thuis gestuurt krijgt van de school waar je je voor hebt aangemeld bij ib groep
Maandnetkaart declareren bij je stage, is me vorig jaar ook geluktquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:22 schreef DrDentz het volgende:
Hij is vanaf 16 juli niet meer geldig terwijl de stage doorloopt, dik tyfus ding
Dat gaat via de IB..quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Misschien moet je je ook even bij de school aanmelden?
Hm. Ik heb me destijds bij de opleiding ingeschreven en dat vervolgens aan IBG doorgegeven. Maar goed, dat is al ruim zes jaar geleden.quote:
Je wordt oud!quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Hm. Ik heb me destijds bij de opleiding ingeschreven en dat vervolgens aan IBG doorgegeven. Maar goed, dat is al ruim zes jaar geleden.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Misschien moet je je ook even bij de school aanmelden?
Ik ben ook al meer dan 3 week aan het wachten. Ga er aan het eind van de week even over bellen.quote:Dutch nationality students should first apply via the Informatie Beheer Groep (IBG) website at http://www.ib-groep.nl/. The IBG will then inform our enrolment office and you will be sent the official Dutch inscrijvingsformulier
Bel even naar die school en vraag gewoon om een inschrijvingspakket. Normaal is het zo dat je je bij de IBG inschrijft voor een opleiding en dat zij dat dan doorgeven aan de desbetreffende instelling zodat die op hun beurt weer een inschrijvingspakket naar jou kunnen sturen. Dat kun je wat versnellen door zelf al een inschrijvingspakket bij die instelling aan te vragen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:39 schreef Stienn het volgende:
Zeg, hoelang duurt het voordat je een inschrijvings paket thuis gestuurt krijgt van de school waar je je voor hebt aangemeld bij ib groep
die krijg je met ingang van het nieuwe kwartaal omdat je ouders nog tot dan kinderbijslag krijgen. Dus je OV-kaart krijg je vanaf 1 oktober. In de weken daarvoor zal je automatisch een afhaalbericht ontvangen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:26 schreef Najir het volgende:
Ik heb een vraagje over het feit wanneer ik mijn OV kaart krijg. In het volgend schooljaar ga ik naar de universiteit maar ik ben dan nog geen 18. Ik wordt pas 10 oktober 18, krijg ik mijn OV kaart pas nadat ik 18 ben geworden? of hoe zit dat? ik kon het niet echt vinden op de site van ib-groep.
euhm, volgens mij krijgt hji hem pas op 1 januari, 1 october begint het nieuwe kwartaal, en dan is hij nog GEEN 18, dus OV per nieuw kwartaal, is dus vanaf 1 januari.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
die krijg je met ingang van het nieuwe kwartaal omdat je ouders nog tot dan kinderbijslag krijgen. Dus je OV-kaart krijg je vanaf 1 oktober. In de weken daarvoor zal je automatisch een afhaalbericht ontvangen.
Ja, dat kan tegenwoordig.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:59 schreef star_gazer het volgende:
Is het mogelijk om bij de IBG eenmalig een bedrag te lenen ter hoogte van je collegegeld? Waar moet ik dat dan doen bij mijn-IBGroep? Als ik het in termijnen moet doen: waar vind ik wat ik maximaal kan lenen?
Gaat automatisch door.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:43 schreef teletubbies het volgende:
Voor hbo/wo studenten, moet je studiefinanciering aanvragen voor de maanden juli en augustus?worden we automatisch doorbetaald?!
Thanks(F)
Inschrijvingspakketten worden ongeveer na 6 weken na inschrijving bij IBG toegestuurd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:33 schreef Addict89 het volgende:
Of je wacht gewoon even..volgens mij heeft nog bijna niemand een inschrijvingspakket?
Zeg, hoe zit dat, ik dacht dat je één maand in de zomer geen stufi kreeg. Is dat nou wel of niet zo?quote:
Ik kreeg het altijd de hele zomer door. Van september 2001 tot en met augustus 2006.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:52 schreef clumsy_clown het volgende:
eg, hoe zit dat, ik dacht dat je één maand in de zomer geen stufi kreeg. Is dat nou wel of niet zo?
Nee, in tegenstelling tot alle andere studenten krijg jij hem pas in februari volgend jaar.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:53 schreef Mirri het volgende:
Ik ga in september studeren in utrecht, krijg ik dan ook direct mn OV?
Djeezus, dat weet ik toch niet? Waarom denk je dat ik het vraagquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:32 schreef hummus het volgende:
[..]
Nee, in tegenstelling tot alle andere studenten krijg jij hem pas in februari volgend jaar.
Woon ook in Amsterdam, nog steeds geen chipkaart gezien.. Maar wel al in januari aangevraagd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:05 schreef Kremers het volgende:
Heeft iemand die OV chipkaart eigenlijk al ontvangen? Ik woon in A'dam en reis met de metro. Steeds meer van die pportjes gaan dicht, en ik heb die kaart nog steeds niet
dan krijg je de OV per 1 oktober 2007, moet je natuurlijk wel op tijd je SF aanvragen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:36 schreef Mirri het volgende:
[..]
Djeezus, dat weet ik toch niet? Waarom denk je dat ik het vraag![]()
Ik hoorde van iemand dat ik hem idd niet direct zou krijgen. Maar later bedacht ik dat dat misschien wel eens zou kunnen omdat je 18 moet zijn voor een OV en dat word ik deze maand dus.
Nee, je moet het vóór de 1ste van de nieuwe maand aanvragen, en dan krijg je het die maand nog. Als je het nu aanvraagt, krijg je het op 24 augustus erbijquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:19 schreef Stienn het volgende:
Mensen, ik wil extra geld bij lenen. Hoe doe ik dat bij de IB Groep. Als ik het vandaag nog aanvraag, heb ik het dan nog voor de 24ste?
Ehm, nou, da's een goeie vraagquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:53 schreef Stienn het volgende:
Oke, maar ik heb nu een overbrugging. Dus kan ik dan alleen maar de lening van het MBO krijgen? of gelijk die van het HBO?
http://ib-groep.nl/partic(...)ing_wel_OV-kaart.aspquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:27 schreef mrbombastic het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een nullening?
Ik heb in oktober 2003 voor het eerst studiefinanciering gehad. Dit betekent dat ik in september 2007 voor het laatst studiefinanciering ontvang. Nu wil ik nog een jaar gaan studeren en mijn OV-kaart behouden. Hiervoor moet je een nullening aanvragen. Maar hoe doe je dit?
Gewoon via Mijn Gegevens --> Aangevraagd wijzigen
Dan datum 1 oktober 2007 kiezen en dan hoogte van mijn lening wijzigen?
En daarna gewoon 0 euro invullen? Of moet het via een andere weg?
Omdat je dan nog steeds niet in september op magische wijze 1600 euro op je rekening krijgt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:01 schreef Ici-Paris het volgende:
Waarom zou je collegegeld in termijnen moeten betalen? als je maximaal leent
Als je normaal typt kan ik je vraag misschien begrijpen en beantwoorden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:57 schreef Ici-Paris het volgende:
k heb die 1600 wel 5 jaar gespaard dus k betaal hem in 1 keer, maar leen wel maximaal. kan toch?
Kan k van die Maximale lening andere leuke dingen mee doen
Moet je zelf doen, je moet je handtekening zetten op het afgiftebewijs. Bewijsje goed bewaren, IB-groep mag en geloof ik een aantal jaar na dato nog om vragen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:07 schreef snowqueen911 het volgende:
k moet binnenkort mijn OV kaart inleveren omdat ik naar het buitenland ga en dan OV vergoeding krijg. maar moet je die per se zelf inleveren of mag je een ander hem laten inleveren?
Je moet het bonnetje 5 jaar bewaren. Daarna mag het in de papierbak.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:36 schreef mousemicky het volgende:
Moet je zelf doen, je moet je handtekening zetten op het afgiftebewijs. Bewijsje goed bewaren, IB-groep mag en geloof ik een aantal jaar na dato nog om vragen.
ik heb mijn vader gemachtigd om ene half jaar lang mijn IB-groep zaken te regelen, kan hij die kaart dan inleveren en tekenen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Moet je zelf doen, je moet je handtekening zetten op het afgiftebewijs. Bewijsje goed bewaren, IB-groep mag en geloof ik een aantal jaar na dato nog om vragen.
Dat weet ik niet, ff bellen dan maar?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:43 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ik heb mijn vader gemachtigd om ene half jaar lang mijn IB-groep zaken te regelen, kan hij die kaart dan inleveren en tekenen?
ik snao niet wat je helemaal bedoelt.....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zeg! hoi! Als ik me aanmeld voor het nieuwe schooljaar gaat de IBG aanmelding dan voor de verandering eens automatisch mee?
nouja als je dezelfde opleiding nog doet, dan hoef je niks te doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja ik heb me al ingeschreven bij de IBG, ik meldt me gewoon weer aan voor een nieuw jaar HBO en moet ik dan ook weer de IBG aanschrijven of kan ik gewoon lekker laten staan hoe het nu staat?
als je nu een andere opleiding doet dan moet je dat denk ik wel melden aan de IB-groep. je zal waarsch. sowieso wel je stufi doorbetaald krijgen, maar ik denk wel dat zij de studiewisselinh horen te weten....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb vorig jaar een studie gedaan maar ben daar vroeg tijdig mee gestopt. Ben toen in Februari een nieuwe studie begonnen en bij die andere niet meer ingeschreven. Ik krijg gewoon nog stufi en dit jaar schrijf ik me weer in. Alleen een andere school. In Theorie klopt het dan toch gewoon?
Dat geef ik dan aan vanaf dit nieuwe jaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:06 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
als je nu een andere opleiding doet dan moet je dat denk ik wel melden aan de IB-groep. je zal waarsch. sowieso wel je stufi doorbetaald krijgen, maar ik denk wel dat zij de studiewisselinh horen te weten....
September. Tenzij net 18, maar dat hele verhaal heb ik nooit begrepenquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:03 schreef Ici-Paris het volgende:
wanneer krijg je nou studiefinanciering in september of oktober?
Beetje zoeken mag ook wel.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:56 schreef Ici-Paris het volgende:
enne nog iets klopt het dat je voor de aanvullende beurs nog een bericht krijgt? k krijg nu iets van 90 euro en dat fucking weinig! en mn ouders zijn ook niet eens rijk!
Ik zou gewoon de achterkant van je kaart eens bekijken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:22 schreef snowqueen911 het volgende:
over de vakantie periode:
id 16 augustus nou de laatste dag dat je OV niet geldig is,
of de eerste dag dat ie weer wel geldig is?
oftewel kan ik weer gratis reizen op de 16e of op de 17e?
heb ik natuurlijk gelezen maar ik vond het nou niet echt duidelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de achterkant van je kaart eens bekijken.
Vanaf 16 aug. 04.00 is 'ie geldig.
Moet je van tevoren eigenlijk nog zeggen of je zo'n weekkaart of weekendkaart wil?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:14 schreef Marurk het volgende:
Wanneer ongeveer krijgen we de OV-kaart of kunnen we de OV-kaart ophalen?
Ok, dank u.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:30 schreef Kremers het volgende:
Je krijgt een ophalpas thuis, daar kruis je an welke je wilt.
Jaaaa vrijdag weer!! na een maand van elke week 4 keer een kaartje kopen van Amsterdam -Rijssen á 10.90 ( en na het jatten van mijn portemenee 18.40) weer gratis!!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:22 schreef snowqueen911 het volgende:
over de vakantie periode:
id 16 augustus nou de laatste dag dat je OV niet geldig is,
of de eerste dag dat ie weer wel geldig is?
oftewel kan ik weer gratis reizen op de 16e of op de 17e?
Donderdag idd weer..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:37 schreef Smeej het volgende:
[..]
Jaaaa vrijdag weer!! na een maand van elke week 4 keer een kaartje kopen van Amsterdam -Rijssen á 10.90 ( en na het jatten van mijn portemenee 18.40) weer gratis!!!
wtf!! ik kon na 5 dagn mijn nieuwe ov al afhalen (snelheidforthewin) en nu kan ik vanmiddag ook mijn portemnee ophalen
Vanaf 1 september.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:02 schreef Cyclonist het volgende:
Oh en wanneer kunnen *nieuwe* studenten hun OV-kaart verwachten..?
Heb begrepen dat ik er niet op hoef te rekenen dat ik 'm tijdens de intro al heb..
Nee, dan krijg je het in Oktober. Ongeacht wanneer je 18 wordt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mits je dan al achttien bent, trouwens. Wordt je pas in of na oktober 18, dan krijg je pas vanaf het kwartaal waarin je achttien wordt.
Hoe krijgen ze het verzonnenquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:14 schreef Addict89 het volgende:
Nee, dan krijg je het in Oktober. Ongeacht wanneer je 18 wordt.
Maar dat is dus het punt: ik ga geen nieuwe studie doenquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:39 schreef HuubTuub het volgende:
Als je in het verleden stufie hebt gehad dan kun je met een wijziging doorgeven dat je een nieuwe studie gaat doen en dat je vanaf dat moment ook weer studiefinanciering wilt.
Dus: het formulier 'Wijziging Studiefinanciering'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |