Maar ophalen pas in oktober, anders had je inmiddels bericht gehad. En dat heeft inderdaad te maken met de kwartalen. Januari-Maart, April-Juni, Juli-September, Oktober-December. Ben je in Juli-September jarig, wat dus net het begin van het schooljaar is dan krijg je hem pas vanaf Oktober.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:38 schreef mirrie1986 het volgende:
omdat je al 18 bent, kan je hem vanaf 1 september gebruiken
Nee, heeft niet alleen met je leeftijd te maken, maar ook met de kwartalen.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:42 schreef super-muffin het volgende:
die hoor je toch al te krijgen als je 18 bent?
Postkantoor. Ik moet de mijne trouwens geloof ik komende maand inleverenquote:Op zondag 31 juli 2005 18:45 schreef Tali-banaan het volgende:
en waar kun je zo'n ding ophalen ? gemeentehuis ofzo ?
Ik was idd in juli jarig, maar ben toen wel 19 geworden. Krijg ik m dan ook pas in oktober, of wel in augustus/september??quote:Op zondag 31 juli 2005 18:42 schreef existenz het volgende:
[..]
Maar ophalen pas in oktober, anders had je inmiddels bericht gehad. En dat heeft inderdaad te maken met de kwartalen. Januari-Maart, April-Juni, Juli-September, Oktober-December. Ben je in Juli-September jarig, wat dus net het begin van het schooljaar is dan krijg je hem pas vanaf Oktober.
Oktober waarschijnlijk inderdaad pas.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:48 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Ik was idd in juli jarig, maar ben toen wel 19 geworden. Krijg ik m dan ook pas in oktober, of wel in augustus/september??
\quote:Op zondag 31 juli 2005 18:50 schreef PeRi het volgende:
Je kan 'm eind augustus ophalen. Krijgt nog een bericht. Over een week of 1 of 2. Ligt aan IBgroep.
tenzij je het laatste kwartaal 19 geworden bent. Dan heb je pech en moet je wachten tot oktober.
Psst, juli , augustus, september is het. Je hebt hem dan dus pas later.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:54 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
\
Als je voor 1 juli al 18 was, dan krijg je in augustus een ophaalbericht!! Als je al 19 bent, of al bjna een jaar 18 bent, dan mag je hem al gebruiken vanaf september!!
hallo.. hij is 19.. Het geld, als je op 1 juli nog geen 18 bent, maar hij is 19..quote:Op zondag 31 juli 2005 18:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Psst, juli , augustus, september is het. Je hebt hem dan dus pas later.
Voor zover ik weet gaat het er om in welk kwartaal je 18 wordt. Dus als dat in juli,aug,sept is dan heb je pecht en krijg je m in oktober pas. Maar toch niet als dat vorig jaar was en ik nu net 19 ben geworden. Dat met die kwartalen lijkt mij alleen te gelden als je 18 wordt, niet een andere leeftijd.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Psst, juli , augustus, september is het. Je hebt hem dan dus pas later.
Jep, begint ie ook officieel, alleen beginnen de lessen pas de 29equote:Op zondag 31 juli 2005 19:02 schreef PeRi het volgende:
Dan heb je ingevuld dat je studie op 1 aug begonnen is.
inleveren wel optijd doen!! ik was 5 dagen te laat, ¤68,- euro lichter.....quote:Op zondag 31 juli 2005 18:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Postkantoor. Ik moet de mijne trouwens geloof ik komende maand inleveren![]()
Ja, waarschijnlijk wel. Tot die tijd krijgen je ouders nog kinderbijslag in plaats van stufi of zoiets werd mij toen verteld. Bij een universitaire opleiding krijg je hem trouwens wel al voor je 18e, maar dan ook pas vanaf het eerste kwartaal dat je helemaal studeert (dus vanaf oktober).quote:Op zondag 31 juli 2005 19:45 schreef Robin__ het volgende:
Ik word ik oktober pas 18 (22e) per wanneer krijg ik dat ding nou? Pas vanaf januarie zeker?
Lekker duidelijk allemaal
Toen ze de OV-kaart invoerden hebben ze de stufi verlaagd, dus zolang ze je stufi niet ophogen en je geen OV hebt heb je imho echt wel reden van klagen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik snap trouwens niet wat het grote probleem is, vroeger moesten mensen de trein altijd zelf betalen, nu krijg je tenminste een OV-kaart. Die indeling in kwartalen hoort er gewoon bij.
Het probleem is dat ik dan elke dag met de bus, trein en metro naar school moet op eigen kosten. Dit is ongeveer 20 euro per dag. dit zo een maand lang = 20 x 20 = 400 euro. Geen kleinigheidje dus.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet wat het grote probleem is, vroeger moesten mensen de trein altijd zelf betalen, nu krijg je tenminste een OV-kaart. Die indeling in kwartalen hoort er gewoon bij.
oke, ik ben in Januari jarig (ik word dan 18) en ik kan em dus in April ophalen?quote:Op zondag 31 juli 2005 19:30 schreef MadMarky het volgende:
Je kunt hem per kwartaal afhalen, in jouw geval dus pas in oktober als je studie in augustus begint. Ik heb destijds nog een maand-trajectkaart genomen bij de NS omdat m'n OV nog niet geldig was (let wel: ik was toen nog 17, misschien is het voor jou anders).
Van de site van de IBG. Iedereen onder de 18 heeft vanaf 1 okt recht op stufi en OV, als je collegejaar in september begint. (Voor HBO en Uni.)quote:Ik ben nog geen 18 en ik ga studeren in het Hoger Onderwijs, waarom krijg ik pas studiefinanciering per 1 oktober?
Je hebt recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op een beurs.
Ook je OV-studentenkaart wordt dan pas geldig. Tot die datum hebben je ouders nog recht op kinderbijslag en soms op een tegemoetkoming ouders.
Ja dat was verplicht bij mijn inschrijvingquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:25 schreef ZORRO87 het volgende:
ik zou hem ook midden augustus meoten krijgen, maar ik heb helemaal geen pasfoto oid ogpestuurd naar de ib of de uni, hebben jullie dat wel gedaan?
Pasfoto voor je OV moet je meenemen naar het postkantoor als je hem ophaalt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:25 schreef ZORRO87 het volgende:
ik zou hem ook midden augustus meoten krijgen, maar ik heb helemaal geen pasfoto oid ogpestuurd naar de ib of de uni, hebben jullie dat wel gedaan?
ja bij het postkantoor moet je kiezen tussen week of weekend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:43 schreef Brembo het volgende:
Maar ik geloof zodra je die brief krijgt dat je nog 2 weken moet wachten. En wat ik niet snap waarom ze niet is die brief sturen en er gewoon inzetten per 2 aug kan je OV afhalen. Moet je trouwens bij het postkantoor kiezen
Nee, ze maken hem ter plekke. Ze weten immers van tevoren ook nog niet of je week of weekend wilt. Je moet je afhaalbewijs, een pasfoto en een identiteitsbewijs meenemen naar het postkantoor, anders krijg je je OV sowieso niet mee. Dat weet ik uit eigen ervaring.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:25 schreef ZORRO87 het volgende:
Kutzooi, want begin op 29 aug. met schoolquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:35 schreef fee-tje het volgende:
[..]
ja bij het postkantoor moet je kiezen tussen week of weekend.
Lekker boeiend of je hem op 1 of 20 aug kunt ophalen, hijs toch pas per 1 sep geldig.
Vanaf dinsdag 04.00 is 'ie al weer geldigquote:
Okee, maar dat betekent dus dat 'ie dinsdag overdág ook al geldig isquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:33 schreef Steve-O het volgende:
Om die tijd ga ik niet in een trein of metro zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |