Hallo Steijn.quote:
Het loopt net wat anders, het draait vanuit het noord-westen naar het noord-oosten ( via de zuidkant zeg maar )quote:Op zondag 31 juli 2005 04:33 schreef FRaGMaN het volgende:
Gasten! kijk dat buien gebied op de Noordzee activeren!! niet normaal meer wat er straks aankomt! ik ga alvast buiten zitten!
[afbeelding]
Dat lijkt maar zo. Gaat wel degelijk naar het Zuid westen toequote:Op zondag 31 juli 2005 04:47 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Het loopt net wat anders, het draait vanuit het noord-westen naar het noord-oosten ( via de zuidkant zeg maar )![]()
Dan groeien de buien naar het noord-oosten toequote:Op zondag 31 juli 2005 04:48 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo. Gaat wel degelijk naar het Zuid westen toe
Klopt maar het neerslag gebied trekt ZOquote:Op zondag 31 juli 2005 04:49 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Dan groeien de buien naar het noord-oosten toe
Op dat radarbeeld af te gaan denk ik niet dat er onweer op zit hoor.quote:Op zondag 31 juli 2005 04:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ga effe foto klikken met sluitertijd, tot zow
[filosofische gay-mode]quote:Op zondag 31 juli 2005 04:50 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Klopt maar het neerslag gebied trekt ZO
activeert als een gek. wacht maar af.quote:Op zondag 31 juli 2005 04:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Op dat radarbeeld af te gaan denk ik niet dat er onweer op zit hoor.
Geeft niks, een vriendin van mijn vriendin zeg maar..die moet aan de hand van een ring om haar vinger zien of het links of rechts is.quote:Op zondag 31 juli 2005 04:53 schreef FRaGMaN het volgende:
Ik haal oost en west altijd door elkaar.. Geen idee waarom.
(als ik naar het strand wil vraag ik ook pas de weg als de mensen ondertussen al Duits spreken)
Vertel vertelquote:Op zondag 31 juli 2005 05:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou zo gunstig zijn de technische indicatoren niet.
Klopt alleen voor de wolken evenquote:Op zondag 31 juli 2005 04:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Op dat radarbeeld af te gaan denk ik niet dat er onweer op zit hoor.
Jawel, maar ik ben ook dol op een boel regen. Ik wil zo gaan slapen dus onweer hoeft niet persee.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zeggen termen als CAPE, Lifted Index en straalstroom je iets?
Nou die indicatoren zijn niet gunstig wat onweer betreft.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:05 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben ook dol op een boel regen. Ik wil zo gaan slapen dus onweer hoeft niet persee.
Dat is inderdaad heerlijk! Er zit overgens wel een verdwaalde onweersklap in, maar veel zal het echt niet zijn.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou die indicatoren zijn niet gunstig wat onweer betreft.Maar slapen met regen, dat vind ik ook heerlijk.
Opzich is dat een logische redenering. Een belangrijke indicator voor onweer is het temperatuurverschil tussen de grond en de bovenlucht. Als het verschil in temperatuur tussen de bovenlucht (op 500 hPa = ongeveer 5000 meter dacht ik) en op zeeniveau meer dan 40 graden bedraagt dan is dat een goede indicator voor onweer. Ik heb daar nu geen gegevens over maar volgens mij is dat verschil er nu niet. Verder zit het grote neerslaggebied er niet echt actief uit op de radar, dus ik denk dat er geen onweer op zit. Of het moet gaan om een verdwaalde klap.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:05 schreef FRaGMaN het volgende:
Ik denk (maar ik ben geen weerman) Groot neerslag gebied, langzaam vanaf zee, plusminus 17 graden daar, hier op land 15 of lager. = onweer. (of ik zit er compleet naast)
Wow bedankt voor de uitleg. Gebruiken jullie trouwens ook die Weathernews radar? Misschien leuk om je postcode te geven om elkaars locatie even snel te zien. mijne is 4201quote:Op zondag 31 juli 2005 05:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Opzich is dat een logische redenering. Een belangrijke indicator voor onweer is het temperatuurverschil tussen de grond en de bovenlucht. Als het verschil in temperatuur tussen de bovenlucht (op 500 hPa = ongeveer 5000 meter dacht ik) en op zeeniveau meer dan 40 graden bedraagt dan is dat een goede indicator voor onweer. Ik heb daar nu geen gegevens over maar volgens mij is dat verschil er nu niet. Verder zit het grote neerslaggebied er niet echt actief uit op de radar, dus ik denk dat er geen onweer op zit. Of het moet gaan om een verdwaalde klap.
Ja, inderdaad. Niet voldoende dus voor onweer.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:17 schreef Marky-Boom het volgende:
Via vakman.weeronline.nl staat op zondag 12 uur UTC de temp op 500 hPa ongeveer - 15 graden is. Hier nu ongeveer 15 graden. 30 graden verschil?
Voor wat onweer kun je mij niet wakker maken. Doe mij maar iets wat lijkt op 25 januari 1990.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:23 schreef FRaGMaN het volgende:
Rond deze tijd zou Oom agent toch wel online moeten komen.. De weerwekker gaat af.
Mij iets te lang geleden. Ik drink trouwens me pilsje op en ga een paar uurtjes maffen. Die bui lijkt toch niks te wordenquote:Op zondag 31 juli 2005 05:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
Voor wat onweer kun je mij niet wakker maken. Doe mij maar iets wat lijkt op 25 januari 1990.![]()
![]()
Verplichte leesstof.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:39 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Mij iets te lang geleden. Ik drink trouwens me pilsje op en ga een paar uurtjes maffen. Die bui lijkt toch niks te worden
Ik was 5.quote:Op zondag 31 juli 2005 05:46 schreef FRaGMaN het volgende:
Ik kan me er wel iets van herinneren. Iedereen had het over een orkaan. Bij mij in de buurt was ook een bomen laantje met hoge pupulieren waarvan 80% tegen de vlakte was gegaan. En we misten een paar dakpannen. maargoed ik was 9 jaar toen..
quote:Op zondag 31 juli 2005 05:43 schreef Steijn het volgende:
[..]
Verplichte leesstof.
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=22422
http://meteonet.nl/educatief/stormen.htm
http://www.weerstationarnhem.nl/storm1990.htm
Gelukkig heb ik mijn vakantie al gehad en was deze niet in Nederlandquote:Op zondag 31 juli 2005 10:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is de herfst al begonnen? Grijs, veel wind, beetje regen. Gelukkig heb ik pas in september vakantie.
De mijne zal dat ook zeker niet zijnquote:Op zondag 31 juli 2005 10:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik mijn vakantie al gehad en was deze niet in Nederland![]()
Belachelijk ja, als je zou zeggen dat het nu maart of november was geloofde je het ook..quote:Op zondag 31 juli 2005 10:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is de herfst al begonnen? Grijs, veel wind, beetje regen. Gelukkig heb ik pas in september vakantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |