Hoeveel voller wordt Nederland precies vanwege adoptiekinderen? En specifieker, hoeveel adoptiekinderen uit Afrika komen er ieder jaar in Nederland? Volgens CBS is het aantal geboorten op een dieptepunt in 50 jaar, dus die handvol adoptiekinderen erbij maakt niets uit en is vanwege dat diepterecord misschien wel een goede toevoeging.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:37 schreef DaveM het volgende:
Van de week zag ik in de metro een Nederlands stel met negerkinderen.
De vraag is waar dat goed voor is.
In de eerste plaats is het vreemd dat in dit overvolle land nog steeds mensen worden toegelaten.
In de tweede plaats zitten de kindertehuizen in Oost-Europa ook nog vol, waarom kinderen uit hele andere culturen weghalen terwijl er genoeg Europese kinderen een pleeggezin nodig hebben?
In de derde plaats is ter plekke iemand steunen goedkoper dan iemand hierheen halen.
En in de vierde plaats hebben we naar mijn smaak al genoeg exotische types hier.
en wie dat niet gelooft moet vanavond maar eens een kijkje nemen bij het zomercarnaval in Roti-dam.![]()
Ik denk dat er inmiddels genoeg mensen met een kleurtje hier wonen om ervoor te zorgen dat mensen met een tintje niet echt meer opvallen. Het is natuurlijk ook hoe je dingen zelf ervaart. Dan denk ik dat geadopteerde kinderen net een streepje eerder problemen kunnen ervaren op dat vlak. Maar daar hoef je ook niet gekleurd voor te zijn. (blond kind in donker adoptiegezin bijv.)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het schijnt toch wél degelijk te kunnen, ik heb nogal wat boeken gelezen waarin bleek problemen op dat gebied echt wel voorkomen. Ik heb er uiteraard géén idee van om hoeveel gevallen het gaat.
Zelf ken in een paar geadopteerde kinderen die er verschillend over denken. De een vind het prima om hier gewoon * hollands * te zijn en de ander is er helemaal niet gelukkig mee. Toch zijn ze allebei als heel jong kind geadopteerd in het zelfde gezin.
Ik ben zelf als * blank * kind opgegroeid met een gekleurd zusje en gekleurde moeder en heb dat niet echt als prettig ervaren. Ik kreeg vaak als reactie * ben jij geadopteerd ?? * of * Dat is jouw zus toch niet ? * en ik vond het erg moeilijk dat de gekleurde kant van de familie mij vaak niet leuk behandelde omdat ik er zo blank uitzag. Ter verduidelijking , ik ben dus NIET geadopteerd maar gewoon van * gemengd * bloed.
Het grootste goed voor een kind is er gewoon bij te horen en niet op te vallen.![]()
Omdat ze daar gewoon nog niet zo ver gevorderd waren als wij in europa natuurlijk. Ze hebben domweg nog een lange weg te gaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:19 schreef nietzman het volgende:
[..]
En als oorzaak daarvan zou je weer kunnen stellen dat ze 'daar' de nodige revoluties nog niet hebben gehad en de vrijheden nog niet hebben die we hier niet hebben. Dus ja, Afrika is een onderontwikkelde en achtergestelde regio.
En hoe kwam dat ookalweer? Het was iets met handel, geloof ik.
Wie zegt dat de mensen daar dom zijn ? Ze moeten daar gewoon nog leren zich eens wat socialer te gedragen en hun vooroordelen over de buurtjes die tot een andere stam behoren niet om zetten in geweld. Wij in europa hebben zo ook een hele geschiedenis met geweldadigheid, vooroordelen en de buren doodslaan achter de rug......quote:Elk gevolg heeft een oorzaak.
"Die zwartjes koomen niet zoomaar dom."
Je bent niet dol op negers. Dat maakt je toch gewoon een racist ondanks de slachtofferrol die je jezelf probeert toe te delen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:31 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iets waar je niet dol op bent zie je liever geen toename van
Het feit dat je ergens anders opzoek gaat naar je roots zegt mij genoeg.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:29 schreef djenneke het volgende:
Nee, het betekent dat ze willen weten waar ze vandaan komen, wat er met hun biologische ouders is gebeurd, waarom ze zijn afgestaan... Dat hoeft niet zozeer te maken te hebben met thuisvoelen, maar met weten wie je bent!
Er zijn genoeg mensen met goede bedoelingen die weeshuizen oprichten in arme landen. Dat lijkt me een stuk beter dan kinderen ter adoptie afstaan.quote:Welke opvang? In die landen waar niets is?
Jij bent dus niet dol op andere huidskleuren? Is dat een kwestie van smaak? Kijk ik val niet op blond, maar daarom heb ik nog geen bezwaar tegen blonde mensen... (ben er immers zelf een)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:31 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iets waar je niet dol op bent zie je liever geen toename van, is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
In jouw geval bv. "racistische" topics.
zie verder de OP
Liever geen toename van negers willen is racisme. Wanneer dringt het tot je door?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:31 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iets waar je niet dol op bent zie je liever geen toename van, is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Ongezien de tyfus!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:37 schreef DaveM het volgende:
Van de week zag ik in de metro een Nederlands stel met negerkinderen.
De vraag is waar dat goed voor is.
In de eerste plaats is het vreemd dat in dit overvolle land nog steeds mensen worden toegelaten.
In de tweede plaats zitten de kindertehuizen in Oost-Europa ook nog vol, waarom kinderen uit hele andere culturen weghalen terwijl er genoeg Europese kinderen een pleeggezin nodig hebben?
In de derde plaats is ter plekke iemand steunen goedkoper dan iemand hierheen halen.
En in de vierde plaats hebben we naar mijn smaak al genoeg exotische types hier.
en wie dat niet gelooft moet vanavond maar eens een kijkje nemen bij het zomercarnaval in Roti-dam.![]()
Ik ben wel eens naar Polen geweest, omdat mijn moeder half Pools is, en ik daar dus roots heb liggen. Ik heb geen enkel identiteitsprobleem hoor, maar ik wil gewoon graag weten hoe, wat, waar en waarom... En dan ben ik nog volledig autochtoon....quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het feit dat je ergens anders opzoek gaat naar je roots zegt mij genoeg.
[..]
Er zijn genoeg mensen met goede bedoelingen die weeshuizen oprichten in arme landen. Dat lijkt me een stuk beter dan kinderen ter adoptie afstaan.
Nee dat is helaas niet waar. Eeen kind is veel liever gelukkig in armoe dan * niet op zijn plaats * in rijkdom. Het is overgens een fout die veel mensen maken om te denken dat materiele zaken zó belangrijk zijn voor een kind. Haal een kind uit een gezin waar het verwaarloost wordt en meer slaag dan eten krijgt en komt er zó achter dat het kind JOU als de slechterik zal aanwijzen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat een gevulde maag, en kleren aan je lijf net iets belangrijker is...
(niet dat ik je niet begrijp, maar zo is het natuurlijk wel)
Waar is het respect voor andermans mening gebleven.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:36 schreef Soraya20 het volgende:
[..]
Ongezien de tyfus!
Jij bent werkelijk zum kotzen. Angstige jankebaby.
Je vergeet een ding. Die kinderen worden sowieso afgestaan. Ze hebben dus geen eigen familie! Maakt wel even alle verschil!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat is helaas niet waar. Eeen kind is veel liever gelukkig in armoe dan * niet op zijn plaats * in rijkdom. Het is overgens een fout die veel mensen maken om te denken dat materiele zaken zó belangrijk zijn voor een kind. Haal een kind uit een gezin waar het verwaarloost wordt en meer slaag dan eten krijgt en komt er zó achter dat het kind JOU als de slechterik zal aanwijzen.
En de gevulde maag en de mooie kleding in het pleeggezin vaak niet vind opwegen tegen het vertrouwde huis bij de eigen familie en in de eigen omgeving.
Een kind van 1 jaar heeft geen benul van z'n omgeving. Als dat kind hier opgroeit is het net zo'n autochtoon als jou of mij. Waar haal je dit soort idiote theorieën vandaan ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat is helaas niet waar. Eeen kind is veel liever gelukkig in armoe dan * niet op zijn plaats * in rijkdom.
Ik geloof dat dat is opgehouden net nadat het respect voor andermans huidskleur ophield.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:40 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waar is het respect voor andermans mening gebleven.
Dat is een volkomen andere situatie. Je bent niet geadopteerd. Je moet geen appels met peren gaan vergelijken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:37 schreef djenneke het volgende:
Ik ben wel eens naar Polen geweest, omdat mijn moeder half Pools is, en ik daar dus roots heb liggen. Ik heb geen enkel identiteitsprobleem hoor, maar ik wil gewoon graag weten hoe, wat, waar en waarom... En dan ben ik nog volledig autochtoon....
Ach mensen denken door een adoptie kind te nemen problemen te kunnen oplossen. Je lost niets op maar bevredigt primair je eigen kinderwens.quote:Dus het kan jou wel genoeg zeggen, maar in feite komt het erop neer dat je het gewoon niet wilt weten. Nee, weeshuizen, daar krijgen kinderen een goede basis... ze hebben precies dezelfde (en nog veel ergere!) problemen... Daarnaast zijn er genoeg kinderloze mensen die graag een kind willen, dus wat is jouw probleem dan nog?
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:33 schreef MrX1982 het volgende:
Er zijn genoeg mensen met goede bedoelingen die weeshuizen oprichten in arme landen. Dat lijkt me een stuk beter dan kinderen ter adoptie afstaan.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat is opgehouden net nadat het respect voor andermans huidskleur ophield.
Wat een onzin. Niet alles is maakbaar bij een kind.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:41 schreef gelly het volgende:
Een kind van 1 jaar heeft geen benul van z'n omgeving. Als dat kind hier opgroeit is het net zo'n autochtoon als jou of mij. Waar haal je dit soort idiote theorieën vandaan ?
Nee, dat is waar die wens tot terug gaan naar de roots vandaan komt. Alleen jij weigert dat te willen geloven. Zoals gezegd: ik ken wel mensen die helemaal niet op zoek willen naar hun familie... Ieder mens is daar dus ook nog eens anders in. Iets wat jij ook al niet wil geloven krijg ik de indruk...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een volkomen andere situatie. Je bent niet geadopteerd. Je moet geen appels met peren gaan vergelijken.
En daar is helemaal niets mis mee... Bij het biologisch krijgen van kinderen is dat immers precies hetzelfde...quote:Ach mensen denken door een adoptie kind te nemen problemen te kunnen oplossen. Je lost niets op maar bevredigt primair je eigen kinderwens.
Precies mijn idee maar ja leg dat maar eens uit hier aan sommige mensen die geloven in de totale maakbaarheid van een kindquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:42 schreef deedeetee het volgende:
Kinderen in eigen land helpen is veel, en veel beter![]()
Adoptie naar * verweggistan * is een slechte oplossing om een kind te helpen.
Omdat meningen van mensen niet gelden die vrijheid van anderen op basis van ras/ geslacht / afkomst/ geaardheid / geloof disrespecteren.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:40 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waar is het respect voor andermans mening gebleven.
Die hebben wél familie maar er is niemand van die familie in staat of bereid om voor hun te zorgen. Dat is toch geen reden om ze dan maar naar een heel ander land te sturen en ze zo van álles te beroven.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je vergeet een ding. Die kinderen worden sowieso afgestaan. Ze hebben dus geen eigen familie! Maakt wel even alle verschil!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |