Dat zijn de berichten van de KNVB en de gemeente Amsterdam. Ik heb geen flauw idee welke wedstrijden allemaal risicowedstrijden zijn in Amsterdam.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:29 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Welke vier (dat aantal noemde je eerder) risicowedstrijden bedoel je?
Den Boschquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zijn de berichten van de KNVB en de gemeente Amsterdam. Ik heb geen flauw idee welke wedstrijden allemaal risicowedstrijden zijn in Amsterdam.
AJAX-PSV --> schaalquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:29 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Welke vier (dat aantal noemde je eerder) risicowedstrijden bedoel je? Tussen de wedstrijd tegen ADO en de wedstrijd tegen FEY zitten twee weken, dat is toch wel genoeg tijd om uit te rusten? In het Sail weekend speelt Ajax niet thuis zoals ik al zei. Eventueel de JCS, maar die wedstrijd was eind mei al bekend dus daar had A'dam zich al eerder op kunnen voorbereiden. Bovendien komt daar lang niet zoveel (fanatiek) publiek op af als op een gewone competitiewedstrijd. Ik zie echt het probleem niet.
Er is toch wel duidelijkheid over - zie de post van Lioonhead.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:12 schreef Loohcs het volgende:
Grappig dat daar niet eens duidelijkheid over is. Die info is in deze discussie toch redelijk belangrijk om te kunnen beoordelen of het echt zulke zware wedstrijden zijn. JCS is zoals gezegd niet zo zwaar, de eerste ronde CL is 13-9 en 14-9 en als het over de voorronde gaat dan vraag ik me af hoe erg de Brøndby hooligans zijn. SCH jij bent toch journalist? Dan neem je toch nooit zomaar klakkeloos informatie over?
Jij gaf aan het niet te weten en de twee posts boven mij waren niet geheel eenduidig, dus zo duidelijk vond ik het niet. Bovendien vind ik het vreemd dat jij kritiek geeft op de KNVB voordat je weet welke wedstrijden het betreft en of het dus echt wel zulke zware wedstrijden zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is toch wel duidelijkheid over - zie de post van Lioonhead.
Dat snap ik niet. Risicowedstrijden zijn risicowedstrijden en zowel de KNVB als Amsterdam gaven aan dat er 4 risicowedstrijden in die periode vielen: of het dan om Utrecht of Den Haag of PSV gaat, vind ik verder niet boeiend of relevant voor de discussie.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:44 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Jij gaf aan het niet te weten en de twee posts boven mij waren niet geheel eenduidig, dus zo duidelijk vond ik het niet. Bovendien vind ik het vreemd dat jij kritiek geeft op de KNVB voordat je weet welke wedstrijden het betreft en of het dus echt wel zulke zware wedstrijden zijn.
Dit is toch een forum en dat is toch bedoeld om te discussiëren? Als iedereen blindelings de standpunten van de bevoegde instanties over zou nemen, zou er weinig te discussiëren overblijven. Daarom kijk ik naar welke wedstrijden het werkelijk betreft en dan blijkt zoals ik al twee keer zei dat de JCS echt niet zo risicovol is en dat ik ook nog niet zo vaak van de Brøndby hooligans heb gehoord. Aan de ene kant heb je kritiek op de KNVB, maar als ze iets zeggen wat in je straatje past dan hebben ze gelijk?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Risicowedstrijden zijn risicowedstrijden en zowel de KNVB als Amsterdam gaven aan dat er 4 risicowedstrijden in die periode vielen: of het dan om Utrecht of Den Haag of PSV gaat, vind ik verder niet boeiend of relevant voor de discussie.
Je haalt een paar dingen door elkaar. Het gaat om de feiten. Clubs bepalen welke wedstrijden zij als risicowedstrijden inschalen en daar dealt de KNVB in het schema weer mee. Het is een andere discussie of die wedstrijden dat ook zijn maar dat staat buiten dit verhaal. Clubs geven risicowedstrijden en knelpunten door en de KNVB houdt daar rekening mee en hier is dat ergens mis gegaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:08 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dit is toch een forum en dat is toch bedoeld om te discussiëren? Als iedereen blindelings de standpunten van de bevoegde instanties over zou nemen, zou er weinig te discussiëren overblijven. Daarom kijk ik naar welke wedstrijden het werkelijk betreft en dan blijkt zoals ik al twee keer zei dat de JCS echt niet zo risicovol is en dat ik ook nog niet zo vaak van de Brøndby hooligans heb gehoord. Aan de ene kant heb je kritiek op de KNVB, maar als ze iets zeggen wat in je straatje past dan hebben ze gelijk?
Wat een hokjesgeest. Moet ik nu een apart topic gaan openen: "A'dam/KNVB betitelt duels te makkelijk als risicoduel"quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Je haalt een paar dingen door elkaar. Het gaat om de feiten. Clubs bepalen welke wedstrijden zij als risicowedstrijden inschalen en daar dealt de KNVB in het schema weer mee. Het is een andere discussie of die wedstrijden dat ook zijn maar dat staat buiten dit verhaal. Clubs geven risicowedstrijden en knelpunten door en de KNVB houdt daar rekening mee en hier is dat ergens mis gegaan.
Waarom zijn voetbal supporters niet in staat zich zodanig te gedragen dat de grote politieinzet die er nu is niet meer nodig is?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:47 schreef SCH het volgende:
Eerste eredivisieduel nu al verboden
De competitie is nog niet eens begonnen, of de eerste wedstrijd ligt er al weer uit. De Amsterdamse burgemeester Job Cohen verbiedt Ajax-ADO Den Haag op 14 augustus (om half 12:30 uur).
Cohen beroept zich op het feit dat er in de maand augustus al vier risicowedstrijden in Amsterdam plaatsvinden. Qua capaciteit van het politiekorps is dat teveel van het goede voor de hoofdstad.
De KNVB hoopt aanstaande maandag een nieuwe datum en/of tijdstip bekend te kunnen maken.
-------------------------------------------
Het is altijd hommeles met het competitieschema. Het seizoen is nog niet begonnen of er wordt al een wedstrijd verboden. In mijn ogen maakt Cohen een gedegen afweging en kan een kleuter zien dat Amsterdam teveel belast wordt in een paar weken. Dat kunnen ze bij de KNVB toch ook zien?
Het zou zo mooi zijn als de competitie in Nederland nou eens wat beter verloopt en de ploegen zoveel mogelijk hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld. Dat is ook veel eerlijker en sportiever, zeker in de nieuwe opzet.
Je kan wel naar de burgemeesters wijzen maar die doen gewoon hun werk en de KNVB maakt de fout door teveel risicowedstrijden in te korte tijd aan dezelfde stad toe te wijzen.
Ik erger me aan het gemak waarmee de KNVB de schuld bij anderen neerlegt - of de maat vol is, ach: ik ben een tolerant en gematigd mens zoals je weetquote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
SCH, waarom wekt het juist nu je woede en onbegrip? Is de maat vol bij je of is dit geval echt van een zeldzame domheid of zo?
Ik zie het verschil met de 'gewone' onhandige gang van zaken ieder seizoen niet zo goed.
Wat is dat nu voor een toontje? Ik probeer gewoon mijn mening met argumenten te onderbouwen. Natuurlijk heeft het gemeentebestuur er meer verstand van (tenminste dat is te hopen). Als je de feiten zoals ze er nu liggen ziet als absolute waarheid is er geen discussie meer mogelijk. Waarom open je een topic als je bij voorbaat elk tegenargument als niet relevant afdoet (en er dus niet inhoudelijk op in gaat)? Wil je alleen horen dat je gelijk hebt?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:46 schreef SCH het volgende:
Het zijn 4 risicowedstrijden qua politie-inzet. Jij kunt ze wel geen risicowedstrijden vinden, ze doen wel dat beroep op het politiekorps en dat valt door de gemeente niet in te vullen. Maar blijkbaar weet jij beter hoe je een stad moet besturen en de veiligheid van burgers en supporters kan garanderen.
Het ging over de belasting van de stad A’dam. Wat ik o.a. duidelijk wilde maken was dat een wedstrijd zoals de JCS waarvoor de kaartjes bij wijze van spreken allemaal worden weggegeven aan jeugdleden van amateurverenigingen mij minder risicovol en dus minder belastend lijkt (zou moeten zijn) dan bijvoorbeeld de klassieker. Ik mag van jou echter in dit topic niet verder denken dan de door de gemeente geplakte labeltjes omdat ik anders als leek zomaar zou doen alsof ik weet hoe het is om in een grote stad voor de veiligheid te zorgen wat jij trouwens impliciet ook doet anders kun je immers ook niet tot de conclusie komen dat Cohen een gedegen afweging heeft gemaakt dus beschouw ik deze discussie maar als gesloten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 07:26 schreef SCH het volgende:
Dat mag je allemaal ter discussie stelle hoor maar in dt topic gaat het daar eenvoudigweg niet over omdat de vraag wat een risicowedstrijd is, niet de basis van het probleem is. De KNVB ontkent of bestrijdt niet dat het hier om risicowedstrijden gaat.
Jij mag best ter discussie stellen of de wedstrijd Ajax-PSV al dan niet een risicowedstrijd is maar je kunt niet van mij verwachten dat ik daar op in ga. Ik laat die beslissing aan Cohen en de zijnen over net zoals zij het beste inzicht hebben in hoe ze hun politiemensen kunnen inzetten.
Een wedstrijd tegen PSV is toch een risicowedstrijd? Blijkbaar kost dat veel politiecapaciteit - maar jij vindt dat de gemeente niet zoveel politie zou moeten inzetten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:41 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Het ging over de belasting van de stad A’dam. Wat ik o.a. duidelijk wilde maken was dat een wedstrijd zoals de JCS waarvoor de kaartjes bij wijze van spreken allemaal worden weggegeven aan jeugdleden van amateurverenigingen mij minder risicovol en dus minder belastend lijkt (zou moeten zijn) dan bijvoorbeeld de klassieker. Ik mag van jou echter in dit topic niet verder denken dan de door de gemeente geplakte labeltjes omdat ik anders als leek zomaar zou doen alsof ik weet hoe het is om in een grote stad voor de veiligheid te zorgen wat jij trouwens impliciet ook doet anders kun je immers ook niet tot de conclusie komen dat Cohen een gedegen afweging heeft gemaakt dus beschouw ik deze discussie maar als gesloten.
Overigens kan ik het even niet laten om hier op te reageren. 9 van de 10 rellen zijn niet door de voetbalsupporters maar door de mensen die er omheen hangen. Mensen die een moment van anarchie opzoeken en zelf niet eens het stadion betreden.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:18 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom zijn voetbal supporters niet in staat zich zodanig te gedragen dat de grote politieinzet die er nu is niet meer nodig is?
Leuk naar Duitsland of 3 punten in minderingquote:'Ajax - ADO misschien wel in Duitsland'
08 augustus 2005, 02:23
Door: Jasper Baltussen
De wedstrijd tussen Ajax en ADO Den Haag blijft de gemoederen bezig houden. Het duel, dat oorspronkelijk aanstaande zondag stond gepland, heeft nog steeds geen definitieve datum aangewezen gekregen.
Het duel aanstaande zondag niet gespeeld worden omdat de Amsterdamse politie niet voldoende agenten op de been kan brengen. Voorlopig staat het duel op zaterdag gepland, maar vandaag neemt Burgemeester Cohen een definitief besluit over de speeldatum, zo meldt het Algemeen Dagblad.
Columnist van datzelfde AD, Hugo Borst, kwam in het TV-programma [i]Studio Voetbal[i/] met hele andere feiten. Volgens hem wordt het duel in Amsterdam noch Den Haag gespeeld en wordt pas drie dagen voor het treffen bekend waar het duel plaatsvind. Het vinden van een gemeente, waar genoeg politie op de been gebracht kan worden voor de risicowedstrijd, brengt de nodige problemen met zich mee. Zelfs het uitwijken naar Duitsland, om de wedstrijd toch maar door te laten gaan, zou volgens Borst een optie zijn.
Presentator Jack van Gelder kwam in hetzelfde programma een wel erg merkwaardige ‘oplossing’. Mocht het duel helemaal geschrapt worden van de speelkalender, wat zeer onwaarschijnlijk is, dan krijgen zowel Ajax als ADO drie punten in mindering volgens de bronnen van Van Gelder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |