The New Pornographers misstaan nergens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Uncut ken ik verder niet (zeker met zangeres?), maar die andere bandjes zou ik inderdaad best willen zien op LL. En wat iets bekendere Canadese bands betreft, zouden Broken Social Scene en the New Pornographers ook niet misstaan.
Nou ja, een zangeres die hele zware shag rookt had ook nog wel gekund, toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Geen zangeres dit keer, anders zou het ook niet met Editors vergelijkbaar zijn
Het lijkt nog meer op Joy division (en Bauhaus) dan Editors.
Hoewel een prima plaat, haalt "Twin Cinema" het wat mij betreft niet bij een plaat als "Electric Version". Of gaf Pitchfork die plaat een 10?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:00 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En pfaf, Pitchfork gaf die meest recente New Pornographers-plaat een 9.Heb 'm zelf een paar keer gehoord; vond het wel aardig, maar snapte dat hoge cijfer niet echt. Nog maar eens een paar keer beluisteren, dan.
Nee, een achtje of zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:03 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Hoewel een prima plaat, haalt "Twin Cinema" het wat mij betreft niet bij een plaat als "Electric Version". Of gaf Pitchfork die plaat een 10?
Van m'n weblog, ik was aanvankelijk ook niet zo gecharmeerd van Twin Cinemaquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:00 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En pfaf, Pitchfork gaf die meest recente New Pornographers-plaat een 9.Heb 'm zelf een paar keer gehoord; vond het wel aardig, maar snapte dat hoge cijfer niet echt. Nog maar eens een paar keer beluisteren, dan.
quote:Soms kan ik bands voor mezelf zo hypen en ophemelen, dat een tijdje later duidelijk wordt dat het verre van terecht was. Zo ook met de New Pornographers, een uitermate fijne, leuke indiepop band. Hun in 2003 uitgebrachte hoogtepunt Electric Version heb ik ontelbare keren gedraaid; typisch zo'n leuke band die je kater kan doen verminderen, of waarop je vrolijk dansend de kamer stofzuigt. Naar mijn nederige mening één van de beste albums ooit zelfs. Afijn, onrealistische verwachtingen dus: Volgende week komt Twin Cinema uit en een maandje terug hoorde ik de eerste nummers, een grote schok was het gevolg. Was dít nou de band waar ik zo gek van was? "Is dit alles?" Zou Hennie Vrienten gezegd hebben. Maar na deze week, vlak voor de releasedatum, toch om warm te worden ( want kopen doe je 'm alleen voor de collectie al, toch wel... ) Twin Cinema een paar keer geluisterd te hebben, kreeg ik hét gevoel weer. Na drie hanekraaien wist ik het: Ik had één van m'n favoriete bandjes verloochend! Ik weet niet wat ik voor pretentieuse, snobbistische troep verwachte, maar alles wat ik niet verwachte waren gewoon lekkere, no-nonsense, vrolijkmakende popmelodietjes. Dom dom dom... Nou ja, eind goed al goed! Volgende week komt 'tie in ieder geval uit en via de site van hun superlabel Matador, valt genoeg te zien en beluisteren, zoals de videoclip van The Laws have Changed van Electric Version, maar ook alvast de mp3's Twin Cinema en Use It van Twin Cinema. Listen and Love it... ofzo...
Electric version benadert dan ook perfectie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:03 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Hoewel een prima plaat, haalt "Twin Cinema" het wat mij betreft niet bij een plaat als "Electric Version". Of gaf Pitchfork die plaat een 10?
http://www.thenewviolence.com/quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:00 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, een zangeres die hele zware shag rookt had ook nog wel gekund, toch?
Maar ik zal er eens naar luisteren.
quote:"crosses the stripped-down power of the Strokes with the noise of Sonic Youth and a dash of Bauhaus gloom.” - New York Post
Oe, dank! Ik zit nu op hun myspace-pagina te luisteren naar Understanding the New, en dat nummer klinkt in ieder geval prima.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:10 schreef ranja het volgende:
[..]
http://www.thenewviolence.com/
[..]
Bij Jason Forrest stonden er ook een paar midden in het publiek 3 kwartier lang met de armen over elkaar, terwijl om hun heen iedereen als een gek aan het dansen was (inclusief ik zelf).quote:wees blij dat het publiek eens meeklapt. Verder was het weer typisch Nederlands de kat uit de boom kijken. Op sommige momenten ook wel leuk trouwens: een volle tent bij LCD Soundsystem en op een paar man vooraan na staat iedereen met zijn armen over elkaar. En dan morgen op het werk vooral roepen hoe vet het wel niet was! :-)
Godver moet ik m'n mp3 mapje ook nog aanpassen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:34 schreef Z het volgende:
[nerd post]
Het is 'Editors' zonder 'the'
[/nerd post]
Nou ja, het is vooral de band zelf die er het meest pissig over is. Ze maken er een soort statement van om geen 'the' voor hun bandnaam te hebben (stond in een interview met OOR, Lowlands special).quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:44 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Godver moet ik m'n mp3 mapje ook nog aanpassen.![]()
Op zich ook geen gekke gedachte, trouwens. Vooral bij the Bravery heb je een groot kwaliteitsverschil tussen de singles en de rest van het album (teveel filler), wat je eigenlijk ook bij pakweg The Killers hebt; Editors weet mij ook niet echt een album lang te boeien. Maximo Park is trouwens weer wel een stuk interessanter, en zo gauw ik die CD eens een keer tegenkom voor een enigszins redelijk bedrag, zal ik 'm ook wel aanschaffen. Van Maximo Park vind ik Apply some pressure het prijsnummer en de beste single, trouwens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:54 schreef ranja het volgende:
Ik ben er in elk geval op Lowlands achter gekomen dat een hoop van die nieuwe new wave bandjes erg wisselvallig is en het toch vaak van 1 of 2 goede nummers moeten hebben. In plaatst van de albums te kopen heb ik me gister dus maar even uitgeleefd op Amazon en heb een stuk of 4-5 singles (vinyl uiteraard) besteld van oa. Editors, Maximo park (en die heb ik niet eens gezien) en Bravery...
quote:Dikke voldoendes en een kus van de juf voor Editors (speelden op geleende spullen omdat Easy Jet de gitaren was vergeten mee te nemen, wat NRC-verslaggever Jacob Haagsma verleidde tot het maken van de beste grap van het festival: "Die backline is vast in beslag genomen door Interpol!")
quote:
Biography by Eduardo Rivadavia
Almost as unbelievable as their decision to adopt a moniker — KLIMT 1918 — comprising the last name and expiration date of noted Austrian painter Gustav Klimt, is the fact that this Italian quartet specializing in modern new wave and gothic rock with progressive tendencies originated in a '90s death metal band called Another Day. But so goes the unusual biography of Italian brothers Marco (vocals/guitars) and Paolo Soellner (drums) prior to the founding of KLIMT 1918 in October 1999 — at which time they also began experimenting with those mellower sounds via the pompously named first demo "Secession Makes Post Modern Music." The arrival of second guitarist Alessandro Pace and bassist Davide Pesola in 2002 brought added stability to the band but didn't significantly affect their sound before the release of their full-length debut, Undressed Momento, a year later. But KLIMT 1918 carried on, expanding their sonic palette with their 2005 follow-up Dopoguerra, which saw them moving ever further away from metal and embracing new sounds such as darkwave and '80s new wave.
Tsjk tsjk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:13 schreef ranja het volgende:
Ik hou helemaal niet van InterpolWaarom Editors daarmee vergeleken wordt, geen idee. Misschien omdat ze beide Joy division invloeden hebben? Interpol is dan een voorbeeld van hoe je daar niet mee moet omgaan
Nou ja, nog afgezien van het stemgeluid heb ik wel wat momenten tijdens het optreden tracks gehoord die dezelfde soort riffjes, dezelfde rustpuntjes en dezelfde opbouwtruukjes in zich hadden die ik van Interpol juist zo geweldig vind - alleen had Editors toch minder sterke liedjes. Bij vlagen vond ik het echt een poor man's Interpol, maar voor de rest was het best een aardig optreden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:13 schreef ranja het volgende:
Ik hou helemaal niet van InterpolWaarom Editors daarmee vergeleken wordt, geen idee. Misschien omdat ze beide Joy division invloeden hebben? Interpol is dan een voorbeeld van hoe je daar niet mee moet omgaan
Ik ben een iets te grote Interpol-liefhebber om het me niet te laten storen, ben ik bang.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:11 schreef peaceman het volgende:
Ik vond Editors ook best leuk. Jammer dat toch die vergelijking met Interpol aan ze blijft kleven (vooral omdat het meestal op een negatieve manier wordt uitgelegd).
Oe, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:51 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe Broken Social Scene-CD is gelekt trouwens, en mijn eerste indruk is dat je nu ook echt kunt horen dat er 10+ mensen op het podium kunt staan; je krijgt ook een beetje het wat chaotische en afstandelijkere live-geluid. Opvallende productie in ieder geval, duurt nog wel een paar draaibeurten voor ik er meer over durf te zeggen. Al boezemt het onlangs officieel vrijgemaakte nummer 7/4 (Shoreline) me veel vertrouwen in over de rest van de plaat.
Ik vind Interpol ook een hele goede en ook betere band dan Editors, maar ik probeer ze wel een eerlijke kans te geven. En dat doen heel veel mensen niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ben een iets te grote Interpol-liefhebber om het me niet te laten storen, ben ik bang.
Hoe komt dat?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:48 schreef methodmich het volgende:
Maxïmo Park kon ik al net zo weinig mee als met Arcade Fire geloof ik.
Mooi nummer inderdaad. Hoorde het nummer voor het eerst in een rammelige lo-fi demo/single-versie in november vorig jaar of zo, kreeg toch een iets ander beeld van de band toen - eentje die meer richting rammelige lo-fi indierock ging dan new wave, dus. Maar de uiteindelijke albumsound valt me ook geenszins tegen.quote:
Cool, dank voor de tip! Ik heb AF toen in de Melkweg gezien, het Paradiso concert heb ik toen aan me voorbij laten gaan. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:54 schreef DaisyDuke het volgende:
Final Fantasy is een van de violisten van The Arcade Fire. Tijdens het Paradiso optreden van AF stond hij ook in hun voorprogramma.
Bij ons ook, vond ik zeker wel interessant, maar nog niks gevonden, morgen nog maar even zoeken.....oooooooooooooooooohhhhhhquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:54 schreef DaisyDuke het volgende:
Final Fantasy is een van de violisten van The Arcade Fire. Tijdens het Paradiso optreden van AF stond hij ook in hun voorprogramma.
En Biggie, het album is (uiteraard) al lang gelekt hoor!
Waarom ze daarmee vergeleken worden? De zang is bijna identiek, het gitaargeluid, de drums alles lijkt op Interpol. Ik stond een poosje geleden in de platenzaak waar ze de single van Editors draaiden en ik was er van overtuigd dat het een nummer van Interpol was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:13 schreef ranja het volgende:
Ik hou helemaal niet van InterpolWaarom Editors daarmee vergeleken wordt, geen idee. Misschien omdat ze beide Joy division invloeden hebben? Interpol is dan een voorbeeld van hoe je daar niet mee moet omgaan
Het is net zoals het live was; een zanger/violist die constant z'n eigen melodietjes aan het samplen en loopen is. Hoewel hij af en toe steun krijgt van wat percussie blijft het een erg eendimensionale plaat. Daarnaast is de zang vrij matig en dat gaat op een gegeven moment irriteren. Ben er niet kapot van dus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:58 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Heb je het al gehoord, en wat vind je ervan?
Temper mijn verlangens toch niet zoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:07 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Het is net zoals het live was; een zanger/violist die constant z'n eigen melodietjes aan het samplen en loopen is. Hoewel hij af en toe steun krijgt van wat percussie blijft het een erg eendimensionale plaat. Daarnaast is de zang vrij matig en dat gaat op een gegeven moment irriteren. Ben er niet kapot van dus.
Ik dacht het inderdaad eerst ook toen ik Munich eens hoorde. Een kennis van me had precies hetzelfde toen ze de Lowlands-sampler hoorde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:02 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Waarom ze daarmee vergeleken worden? De zang is bijna identiek, het gitaargeluid, de drums alles lijkt op Interpol. Ik stond een poosje geleden in de platenzaak waar ze de single van Editors draaiden en ik was er van overtuigd dat het een nummer van Interpol was.
Nog wat vaker luisteren zou ik je aanraden, het kwartje viel bij mij ook niet meteen. Ik draai die CD al bijna een jaar op wekelijkse basis, en vervelen doet ie nog altijd niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:46 schreef thaleia het volgende:
Hm, ik ben erg onder de indruk van het concert van The Arcade Fire op Lowlands en na een paar keer luisteren besloot ik ook eens wat nummers van ze te gaan downloaden (ik kende ze dus nog niet, alleen van naam). En ik moet zeggen....op de plaat vind ik ze helemaal niet zo heel geweldig. Dat doet niets af aan het geweldige liveconcert. Maar op basis daarvan had ik meer verwacht.
Ja inderdaad. Staan een aantal erg goede nummers op.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:01 schreef thaleia het volgende:
Oh dat doe ik ook wel en ik kan ook niet zeggen dat ik het niks vind hoor, alleen dat live concert maakte zo ongeveer vanaf de eerste noten voortdurend enorm veel indruk en dat is bij het album nog niet het geval.
Maximo Park is zo te horen vooral erg leuk om bij te zijn. Klinkt vrolijk en energiek.
Gelukkigquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:14 schreef DaisyDuke het volgende:
Vond het meer een fascinerend optreden dan dat het muzikaal nou zo interessant was....
Maar goed, ik hou al op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |