Nou ja, nog afgezien van het stemgeluid heb ik wel wat momenten tijdens het optreden tracks gehoord die dezelfde soort riffjes, dezelfde rustpuntjes en dezelfde opbouwtruukjes in zich hadden die ik van Interpol juist zo geweldig vind - alleen had Editors toch minder sterke liedjes. Bij vlagen vond ik het echt een poor man's Interpol, maar voor de rest was het best een aardig optreden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:13 schreef ranja het volgende:
Ik hou helemaal niet van InterpolWaarom Editors daarmee vergeleken wordt, geen idee. Misschien omdat ze beide Joy division invloeden hebben? Interpol is dan een voorbeeld van hoe je daar niet mee moet omgaan
Ik ben een iets te grote Interpol-liefhebber om het me niet te laten storen, ben ik bang.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:11 schreef peaceman het volgende:
Ik vond Editors ook best leuk. Jammer dat toch die vergelijking met Interpol aan ze blijft kleven (vooral omdat het meestal op een negatieve manier wordt uitgelegd).
Oe, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:51 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe Broken Social Scene-CD is gelekt trouwens, en mijn eerste indruk is dat je nu ook echt kunt horen dat er 10+ mensen op het podium kunt staan; je krijgt ook een beetje het wat chaotische en afstandelijkere live-geluid. Opvallende productie in ieder geval, duurt nog wel een paar draaibeurten voor ik er meer over durf te zeggen. Al boezemt het onlangs officieel vrijgemaakte nummer 7/4 (Shoreline) me veel vertrouwen in over de rest van de plaat.
Ik vind Interpol ook een hele goede en ook betere band dan Editors, maar ik probeer ze wel een eerlijke kans te geven. En dat doen heel veel mensen niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ben een iets te grote Interpol-liefhebber om het me niet te laten storen, ben ik bang.
Hoe komt dat?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:48 schreef methodmich het volgende:
Maxïmo Park kon ik al net zo weinig mee als met Arcade Fire geloof ik.
Mooi nummer inderdaad. Hoorde het nummer voor het eerst in een rammelige lo-fi demo/single-versie in november vorig jaar of zo, kreeg toch een iets ander beeld van de band toen - eentje die meer richting rammelige lo-fi indierock ging dan new wave, dus. Maar de uiteindelijke albumsound valt me ook geenszins tegen.quote:
Cool, dank voor de tip! Ik heb AF toen in de Melkweg gezien, het Paradiso concert heb ik toen aan me voorbij laten gaan. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:54 schreef DaisyDuke het volgende:
Final Fantasy is een van de violisten van The Arcade Fire. Tijdens het Paradiso optreden van AF stond hij ook in hun voorprogramma.
Bij ons ook, vond ik zeker wel interessant, maar nog niks gevonden, morgen nog maar even zoeken.....oooooooooooooooooohhhhhhquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:54 schreef DaisyDuke het volgende:
Final Fantasy is een van de violisten van The Arcade Fire. Tijdens het Paradiso optreden van AF stond hij ook in hun voorprogramma.
En Biggie, het album is (uiteraard) al lang gelekt hoor!
Waarom ze daarmee vergeleken worden? De zang is bijna identiek, het gitaargeluid, de drums alles lijkt op Interpol. Ik stond een poosje geleden in de platenzaak waar ze de single van Editors draaiden en ik was er van overtuigd dat het een nummer van Interpol was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:13 schreef ranja het volgende:
Ik hou helemaal niet van InterpolWaarom Editors daarmee vergeleken wordt, geen idee. Misschien omdat ze beide Joy division invloeden hebben? Interpol is dan een voorbeeld van hoe je daar niet mee moet omgaan
Het is net zoals het live was; een zanger/violist die constant z'n eigen melodietjes aan het samplen en loopen is. Hoewel hij af en toe steun krijgt van wat percussie blijft het een erg eendimensionale plaat. Daarnaast is de zang vrij matig en dat gaat op een gegeven moment irriteren. Ben er niet kapot van dus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:58 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Heb je het al gehoord, en wat vind je ervan?
Temper mijn verlangens toch niet zoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:07 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Het is net zoals het live was; een zanger/violist die constant z'n eigen melodietjes aan het samplen en loopen is. Hoewel hij af en toe steun krijgt van wat percussie blijft het een erg eendimensionale plaat. Daarnaast is de zang vrij matig en dat gaat op een gegeven moment irriteren. Ben er niet kapot van dus.
Ik dacht het inderdaad eerst ook toen ik Munich eens hoorde. Een kennis van me had precies hetzelfde toen ze de Lowlands-sampler hoorde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:02 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Waarom ze daarmee vergeleken worden? De zang is bijna identiek, het gitaargeluid, de drums alles lijkt op Interpol. Ik stond een poosje geleden in de platenzaak waar ze de single van Editors draaiden en ik was er van overtuigd dat het een nummer van Interpol was.
Nog wat vaker luisteren zou ik je aanraden, het kwartje viel bij mij ook niet meteen. Ik draai die CD al bijna een jaar op wekelijkse basis, en vervelen doet ie nog altijd niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:46 schreef thaleia het volgende:
Hm, ik ben erg onder de indruk van het concert van The Arcade Fire op Lowlands en na een paar keer luisteren besloot ik ook eens wat nummers van ze te gaan downloaden (ik kende ze dus nog niet, alleen van naam). En ik moet zeggen....op de plaat vind ik ze helemaal niet zo heel geweldig. Dat doet niets af aan het geweldige liveconcert. Maar op basis daarvan had ik meer verwacht.
Ja inderdaad. Staan een aantal erg goede nummers op.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:01 schreef thaleia het volgende:
Oh dat doe ik ook wel en ik kan ook niet zeggen dat ik het niks vind hoor, alleen dat live concert maakte zo ongeveer vanaf de eerste noten voortdurend enorm veel indruk en dat is bij het album nog niet het geval.
Maximo Park is zo te horen vooral erg leuk om bij te zijn. Klinkt vrolijk en energiek.
Gelukkigquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:14 schreef DaisyDuke het volgende:
Vond het meer een fascinerend optreden dan dat het muzikaal nou zo interessant was....
Maar goed, ik hou al op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |