abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:31:14 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29203688
[spoiler]Harry Potter and the Half Blood Prince spoilertopic
quote:
Dat neem je wel erg snel aan. Ik kan me niet voorstellen dat Dumbledore vermoorden zomaar even een testje voor Draco en een partijtje Death Eaters is. Het is puur de samenloop van omstandigheden dat Dumbledore het loodje legt. In het vorige boek rolt Dumbledore zo een zooitje Death Eaters op en speelt hij met Voldemort.

Overigens, in de Harry Potter films is de nieuwe Dumbledore vooral grijs en paars. Dat klopt toch niet met hoe hij beschreven wordt in het boek.
Snape zei dat Voldemort boos was en daarom Malfoy die opdracht gaf, omdat ie wist dat ie dat toch nooit zou redden. Als soort wraak dus. En Malfoy heeft er steeds over dat hij "iets" moet doen en dat niemand hem kan helpen. Eén van die death eaters zei ook dat malfoy het moest doen toen een ander het klusje wilde klaren. Is wel heel toevallig dan allemaal als dat allemaal niet in opdracht was van Voldemort maar iemand anders en dat malfoy dus ook nog iets anders moest doen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:32:23 #2
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29203732
Oeps, dubbel. Gebruik deze maar.
pi_29203911
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:32 schreef MeneerTim het volgende:
Oeps, dubbel. Gebruik deze maar.
oke
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:40:20 #4
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29204007
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:31 schreef texelonia het volgende:
[spoiler]Harry Potter and the Half Blood Prince spoilertopic
[..]

Snape zei dat Voldemort boos was en daarom Malfoy die opdracht gaf, omdat ie wist dat ie dat toch nooit zou redden. Als soort wraak dus. En Malfoy heeft er steeds over dat hij "iets" moet doen en dat niemand hem kan helpen. Eén van die death eaters zei ook dat malfoy het moest doen toen een ander het klusje wilde klaren. Is wel heel toevallig dan allemaal als dat allemaal niet in opdracht was van Voldemort maar iemand anders en dat malfoy dus ook nog iets anders moest doen.
Voldemort zal wel twijfelen aan de vermogens en loyaliteiten van de familie Malfoy en daarom Draco de opdracht hebben gegeven om een manier te vinden de Death Eaters Hogwarts binnen te smokkelen. Maar met welke reden? Werkelijk alleen om Dumbledore te vermoorden? Het valt ook wel op dat behalve de weerwolf er geen bekende Death Eaters mee waren. Dus misschien heb je gelijk. Voldemort stuurde Draco eigenlijk de dood in en daarom was zijn moeder zo bang voor zijn leven. Het was vast goed gekomen met Dumbledore als ze niet eerst een Horcrux waren gaan veroveren.

Toch snap ik niet dat Dumbledore Draco niet gewoon ontwapende of bevroor toen ze voetstappen hoorden. Misschien was het belangrijk dat Harry het gesprek tussen Draco en Dumbledore mee kreeg. Wel opvallend dat Draco hem niet kon vermoorden. Of is er nog iets anders gezegd wat van belang voor later kan zijn?
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:44:24 #5
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29204140
Volgens mij wist Dumbledore toen nog niet dat er ook nog death Eaters bij waren, toen hij Malfoy zag. Hij had immer net ervoor gezegd tegen harry dat ie Snape moest gaan halen. Als ie wist dat die Death Eaters daar waren zou ie dat niet doen natuurlijk. Ik denk dat Dumbledore dacht dat Malfoy hem nooit echt zou durven vermoorden, en wellicht Harry bevroor omdat hij bang was dat Harry Malfoy zou aanvallen (was toch ook al gebeurd in die toiletten toen).
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29204591
oh nee, gaat dumbledore dood?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:22:23 #7
88233 Steve
Still the best.
pi_29205315
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:58 schreef Deetch het volgende:
oh nee, gaat dumbledore dood?
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:41:05 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29205802
Kom hier straks op terug, moet weg (tvp dus)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:38:24 #10
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29208818
quote:
Hmm zitten wel wat interessante punten bij *weer beetje hoop krijgt*

Is er ook zo'n site over Sirius Black?
©Dumbo
pi_29213444
Hehe, eindelijk heb ik ook het boek uit. Zat me al dagen te verheugen om het feit dat ik eindelijk de spoilertopics kon gaan lezen.

Ga ik nu even dus.
pi_29215260
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:06 schreef Iemand het volgende:
De prophecy zegt dat toch wel? Either must die at the hand of the other... The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... - lijkt er toch wel op dat er maar 1 is met die kracht.

the prophecy: The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches ... Born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies ... And the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not ... And either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives ... The one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies...
Dumbledore heeft zelf verteld dat de prophecy is wat er van gemaakt wordt.
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:22:32 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_29217836
Ik vraag me af waar Harry die spiegel heeft uit boek 5...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_29219078
hmm ik vind het wel een interessante site.. moet er nog even over nadenken
pi_29220747
De site heeft ontzettend sterke punten. Ik kan er geeneen vinden waar ik vraagtekens bij zet, ze lijken allemaal goed mogelijk.
pi_29231157
dat bedoel ik

ik las de hp boeken trouwens niet als mogelijke speurtocht
toch maar ff wel doen >> dan heb ik ze na twee jaar wel uit
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:36:55 #17
88233 Steve
Still the best.
pi_29235057
J.K. Rowling heeft altijd gezegd dat ook in de magische wereld dood gewoon echt dood is. Aangezien Dumbledore al zwak was en niemand de avada kedavra vloek kan overleven, met daarbij dat Snape best een krachtig tovenaar is, lijkt het mij zelf sterk dat Dumbledore toch nog leeft.

Maar goed, die site heeft idd. wel een paar discussiepunten, dus helemaal uitsluiten kan ik het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 30-07-2005 13:23:39 ]
pi_29245602
Uiteraard moet je het ook menen opdat avada kedavra zou werken..
Maar misschien had Snape daar iets op gevonden 14.gif
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:04:13 #19
88233 Steve
Still the best.
pi_29251455
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:19 schreef Paltos het volgende:
Uiteraard moet je het ook menen opdat avada kedavra zou werken..
Maar misschien had Snape daar iets op gevonden 14.gif
Aangezien Dumbledore al zeer zwak was hoeft de avada kedavra vloek lijkt me ook niet zeer sterk te zijn. Of Snape er iets op gevonden heeft, dat zou natuurlijk kunnen .
pi_29255053
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:44 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij wist Dumbledore toen nog niet dat er ook nog death Eaters bij waren, toen hij Malfoy zag. Hij had immer net ervoor gezegd tegen harry dat ie Snape moest gaan halen. Als ie wist dat die Death Eaters daar waren zou ie dat niet doen natuurlijk. Ik denk dat Dumbledore dacht dat Malfoy hem nooit echt zou durven vermoorden, en wellicht Harry bevroor omdat hij bang was dat Harry Malfoy zou aanvallen (was toch ook al gebeurd in die toiletten toen).
Hoe kan het dan dat in de vorige boeken elke keer als er iets gebeurde met Harry dat Dumbledore een paar seconde later aankomt lopen. Of als er al iets ergs gebeurd was? Denk dat Dumbledore heel goed wist dat er DE waren en dat er een hele theorie achter zit, waar Snape een grote rol in speelt. Dat die op het eind van deel 7 een belangrijke rol gaat spelen.
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_29263093
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 00:33 schreef ViVe het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat in de vorige boeken elke keer als er iets gebeurde met Harry dat Dumbledore een paar seconde later aankomt lopen. Of als er al iets ergs gebeurd was? Denk dat Dumbledore heel goed wist dat er DE waren en dat er een hele theorie achter zit, waar Snape een grote rol in speelt. Dat die op het eind van deel 7 een belangrijke rol gaat spelen.
Daar zullen we helaas nog twee jaar op moeten wachten. Hopelijk is het einde van de serie boeken wel bevredigend..ik hou absoluut niet van open eindes of ongelukkige eindes....
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:54:50 #22
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29263434
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:36 schreef alwaysthebest het volgende:
J.K. Rowling heeft altijd gezegd dat ook in de magishe wereld dood gewoon echt dood is.
Nou ja wij denken dat hij met opzet dood is. Of helemaal niet dood is. Kan best ja toch.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:29:16 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29274685
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_29278949
hmm ik denk dat Snape er idd wat opgevonden kan hebben. Hij heeft toch al vaker zelf spreuken bedacht
pi_29281062
Ik denk ook dat Dumbledore dood is. Maar ik weiger te geloven dat Snape echt slecht is. .
Sirius Black is ook gewoon dood lijkt me...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')