abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:31:48 #101
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_29212277
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:28 schreef Haushofer het volgende:
Dat is hun geloof. Daar hoef je geen rationele verklaring voor te hebben, lijkt mij. Echter, als jij zegt dat Mohammed epileptisch was, en daar geen goede argumenten voor weet, dan ben je op precies dezelfde toer bezig.
En als ik dan op dezelfde toer bezig ben waarom dan zoveel hetze op mijn geloof en niet op het geloof dat die schuimbekkende en spartelende Mohammed met zijn "visioenen" een boodschapper van God was

Heb je ook een VPRO forum bezocht, gezien iemand daar zelfs op de TV met de stelling van temporaalkwab epilepsie kwam ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:33:14 #102
60090 Akkersloot
pi_29212324
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:30 schreef Christine het volgende:
De vraag van dit topic is: waarom geven mensen de boodschap van God een naam.
De mensen die dan zelf menen dé boodschap van God te horen dan.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:34:10 #103
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29212358
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De mensen die dan zelf menen dé boodschap van God te horen dan.
Kom eens met bewijzen dan dat de "stichters" van verschillende godsdiensten hun religie zelf die naam gegeven hebben???
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:35:46 #104
60090 Akkersloot
pi_29212426
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:34 schreef Christine het volgende:
Kom eens met bewijzen dan dat de "stichters" van verschillende godsdiensten hun religie zelf die naam gegeven hebben???
Stichters tussen aanhalingstekens

pi_29212455
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:31 schreef Akkersloot het volgende:

Heb je ook een VPRO forum bezocht, gezien iemand daar zelfs op de TV met de stelling van temporaalkwab epilepsie kwam ?
Dus, als het op TV komt is het waar, volgens jou? En je verwoordt het prima: Het was een stelling. Men stelt iets en daarover wordt gediscussieerd. Dat is wat anders dan aantonen of (en vooral) bewijzen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:38:35 #106
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29212516
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:35 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Stichters tussen aanhalingstekens

Is dat je argument?
En ja, ik zet stichters tussen aanhalingstekens, omdat het van niet elke godsdienst duidelijk is wie de stichter is, cq ze hebben geen duidelijke stichter.

De joden hebben geen stichter, of het moet Abraham zijn. Die heeft de godsdienst alleen niet zelf "jodendom" genoemd. Hetzelfde geldt voor Jezus en het christendom. De islam is wel duidelijk gesticht door iemand: door Mohammed. Hij had zelf van Allah gehoord dat hij de nieuwe godsdienst "Islam" moest noemen (toch??).

Wellicht heeft hij daarvoor gekozen om zich duidelijk te onderscheiden van alle bestaande godsdiensten.

Van hindoeïsme, bhoeddisme, etc. weet ik niet genoeg om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
pi_29212959
jij gelooft wat ze op tv zeggen??
Komop Tv sucks, door de commerciele houding kunnen ze niks origineels verzinnen... alles wat maar beetje groot lijkt wordt uitgezonden.

Denk dat het topic wel afgelopen is...
vanwege Taal,Cultuur, tijd, EGO(belangrijk) is de ene bron voor vele aangezien...
ofzoiets, who cares... God is de enige echte, einde interesse voor mij
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:52:26 #108
60090 Akkersloot
pi_29212994
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:51 schreef Dj_White_Night het volgende:
jij gelooft wat ze op tv zeggen??
Geloof jij wel wat ik zeg dan ?
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:53:47 #109
60090 Akkersloot
pi_29213045
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:36 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Dus, als het op TV komt is het waar, volgens jou? En je verwoordt het prima: Het was een stelling. Men stelt iets en daarover wordt gediscussieerd. Dat is wat anders dan aantonen of (en vooral) bewijzen.
Dat was niet de inhoud van mijn post. Ik vroeg alleen maar waarom al dat gemekker tegen mij en niet tegen de VPRO.
pi_29213124
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat was niet de inhoud van mijn post. Ik vroeg alleen maar waarom al dat gemekker tegen mij en niet tegen de VPRO.
Je gebruikte dat verhaaltje om te onderbouwen dat jij gelijk had. Je legde een causaal verband tussen jouw uitspraken en het feit dat het bij de VPRO op TV was geweest. En als je na alle FB en posts van diverse mensen nog steeds niet snapt, waarom er tegen je 'gemekkerd' wordt, dan leer je het nooit.

Huur eens een drilboor. Komt door het dikste beton heen, dus misschien ook door die plaat van jou...
pi_29213363
Julius... precies.

minder boren, meer ontspannen en rustig STUDEREN.
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:05:02 #112
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29213404
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:03 schreef Dj_White_Night het volgende:
Julius... precies.

minder boren, meer ontspannen en rustig STUDEREN.
Volgens mij gaat het allang niet meer ontopic hier.
pi_29217817
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 18:47 schreef Dj_White_Night het volgende:

[..]

is het dan niet duidelijk dat deze mensen niet uit liefde functioneren, maar ingesneden routines zijn geworden... de instituten konden alleen over God praten en "voorlezen" en door nog meer verwarring zijn de "echte"(essentie) ongehoord geblven, denk dat als de Joden echt liefde voor (hun) god hadden dat ze niemand OOIT zouden doden... laat staan freaking ophangen aan een kruis, NA het geslepen te hebben.

Ik zie het zo met mensen:
LOOK!!! it's up in the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking(bv routines,denkpatronen) u IDIOT!!!
Jezus en zijn aanhangers waren zelf joden.... Je moet het dan ook over die bepaalde joden hebben die jezus hebben gedood... en niet de joden als een volk.... een vergissing die nog altijd door velen gemaakt wordt....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29220095
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:21 schreef djenneke het volgende:

[..]

Jezus en zijn aanhangers waren zelf joden.... Je moet het dan ook over die bepaalde joden hebben die jezus hebben gedood... en niet de joden als een volk.... een vergissing die nog altijd door velen gemaakt wordt....
Niemand heeft Jezus vermoord, Jezus heeft nooit werkelijk bestaan. Al die verhaaltjes over zijn leven, moeder, etc zijn bekende verhaallijnen uit andere religieuze tradities. bv de Mithras verering, met Mithras de verlosser, zoon van een maagd, geboren op 25 december, die zichzelf opofferde om de mens te verlossen en drie dagen in de onderwereld doorbracht om vervolgens uit de dood te herrijzen, verder had hij 12 discipelen en konden zijn volgelingen door zijn bloed te drinken en zijn vlees te eten de dood overwinnen etc. etc. En verder zijn er nog Isis & Horus:

komt het plaatje je bekend voor?

en de Stoïcijnen, enz. enz.
pi_29226101
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Niemand heeft Jezus vermoord, Jezus heeft nooit werkelijk bestaan.
De Jezus zoals in de Bijbel geportretteerd heeft niet bestaan. Maar Jezus zelf heeft wel degelijk bestaan. Zie bv Dio Cassius.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 10:33:57 #116
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_29226696
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
komt het plaatje je bekend voor?
Tieten.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_29227531
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:33 schreef Pinobot het volgende:

[..]

Tieten.
Maar wel hele, heeele oude tieten
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:38:41 #118
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29228663
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:33 schreef Akkersloot het volgende:
Stel dat je een boodschap krijgt van God. Waarom ga je daar dan een naam aan geven. Het is toch gewoon dé boodschap van God.

Of zou God gewoon verdeeldheid willen hebben ?
Volgens mij stel je een retorische vraag...

Het waren ooit staatsgodsdiensten - en in tijden van oorlog is een gemeenschappelijk geloof nodig - met moet immers een gemeenschappelijke vijand nodig hebben - en dat hebben we dan weer nodig omdat groepsgevoel te kunnen hebben...

Goddelijk groepsgevoel! Wij zijn de besten en de anderen zijn de slechtsten... Beloning en straf... so easy it is

Dus een naam geven is eigelijk een verzameling benoemen - een verzameling van dit hier zo en dit hier niet etc véééél etc
to name or not to name...
pi_29232991
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:08 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

De Jezus zoals in de Bijbel geportretteerd heeft niet bestaan. Maar Jezus zelf heeft wel degelijk bestaan. Zie bv Dio Cassius.
Ik moet eigenlijk bekennen dat ik nooit heb getijfeld aan het bestaan van de historische figuur Jezus Christus. Maar ik heb even gegoogled, en er is dus nog nooit enig bewijs van zijn bestaan geleverd... best interessant eigenlijk...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(historisch-kritisch_benaderd)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')