Als je dat er in Roden voor neerlegt wel ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:05 schreef nikky het volgende:
Het is inderdaad van de zotte dan je ¤ 110.000 betaald voor een tweekamer app. met een badkamer..
Waarom zakken die prijzen van kantoren dan niet of nauwelijks? 20 procent staat immers leeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:05 schreef nikky het volgende:
Hoe kleiner het aanbod hoe hoger de prijzen.
Het is inderdaad van de zotte dan je ¤ 110.000 betaald voor een tweekamer app. met een badkamer..
Ook in het noorden zijn de prijzen van de huizen schrikbarend gestegen. Huizen voor < ¤100000 zijn bijna niet meer te vinden (tenzij je erg veel wilt klussen). Een alleenstaande starter met een normaal salaris wordt gedwongen om te huren.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:08 schreef Eightball het volgende:
Als je dat er in Roden voor neerlegt wel ja.
Wonen is zo duur:quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:57 schreef pberends het volgende:
Waarom is wonen zo duur? Gister op het journaal werd bekend dat studenten hun eigen woonruimte kunnen kopen voor het onvoorstelbare bedrag van 110.000 euro (kwart miljoen gulden) voor 2 kamertjes en een badkamer (40m2). Echt ongelovelijk hoge bedragen. Nog wat meer rare feiten over gebouwen:
- huizenprijzen die 50% zijn gestegen in nog geen negen jaar.
- prijzen in de detailhandel worden voor ruim de helft bepaald door "het gebouw"
- sinds vorig jaar oversteeg de totale hypotheekschuld ons bnp. Nog nooit is er zoveel geld uit lucht geproduceert.
Lijkt mij duidelijk dat dit systeem door en door verrot is, en onhoudbaar. En niet te vergeten de woningnood, terwijl er tegelijkertijd tig kantoren leegstaan. Wat moet er veranderen?
Dat doen ze wel. Hier in Amsterdam (met een miljoen vierkante meter kantooruimte die leeg staat) kun je op dit moment voor een appel en een ei kantoorruimte huren. Allerlei clubs die nooit aan de gracht konden zitten kunnen dat nu ineens wel. Dankzij grote kortingen, lage huurprijzen en veel keus.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zakken die prijzen van kantoren dan niet of nauwelijks? 20 procent staat immers leeg.
Een leegstaand kantoorpand is een verliespost voor de eigenaar. Bij een hoge huur is het verlies ook hoger, wat fiscaal best aantrekkelijk is. Laat je de huur dalen, dan zal je nog steeds niet veel meer verhuren, maar zit je wel jarenlang met een lagere huuropbrengst wanneer je eindelijk een huurder hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zakken die prijzen van kantoren dan niet of nauwelijks? 20 procent staat immers leeg.
Ehm.. bijna 2300 euro per maand?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:18 schreef Lagging het volgende:
Overigens kan 110.000 euro voor een studentenwoning netto minder kosten dan 4 jaar huren, dus zo gek is die optie niet.
Rente, waardevermeerdering.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:22 schreef MSXUser het volgende:
Ehm.. bijna 2300 euro per maand?
Ok, maar nooit in die mate, lijkt me (ik betaal nu elke maand 435 euro aan huur).quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:22 schreef rekenwonder het volgende:
Rente, waardevermeerdering.
De rente over EUR 100.000 alleen is al minder.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:23 schreef MSXUser het volgende:
Ok, maar nooit in die mate, lijkt me (ik betaal nu elke maand 435 euro aan huur).
Als je ouders garant kunnen en willen staan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:25 schreef Christine het volgende:
Sinds wanneer kan je als student een hypotheek krijgen van 110.000 euro?
Sinds je ouders daar garant voor kunnen staan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:25 schreef Christine het volgende:
Niet... met mijn salaris kan ik zelfs nog geen hypotheek van ¤100000 krijgen (ok, met een zooi speciale regeltjes en plussen en minnen kan het maximaal ¤111000 worden)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:25 schreef Christine het volgende:
HEt is totaal offtopic, maar ik wil daar wel meer van weten. Ben dringend op zoek naar woonruimte, en het huis waar ik nu woon staat te koop.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Als je ouders garant kunnen en willen staan.
www.jefavorietebank.nlquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:27 schreef Christine het volgende:
HEt is totaal offtopic, maar ik wil daar wel meer van weten. Ben dringend op zoek naar woonruimte, en het huis waar ik nu woon staat te koop.
Ja, leuk... trek je ouders er even lekker in mee... je wilt toch op eigen benen staan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:25 schreef nikky het volgende:
Als je ouders garant kunnen en willen staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |