abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29372294
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:04 schreef Z het volgende:

[..]

Ik gebruik SPSS meer voor 'data-manipulatie', een kant die niet veel mensen van SPSS kennen, dus geen statistiek maar variabelen maken, samenvoegen, veranderen, uit elkaar trekken, mergen aggregeren, enz. door het schrijven van loopjes, macro's enz, enz. En af en toe een klein beetje statistiek.
Kijk, dat zijn nou leuke dingen!
Ik moet nog even goed gaan oefenen met SPSS, ga als het goed is in het najaar een cursus doen op mn werk. Kijken of dat me meer leert dan het boek. Vrees alleen wel dat er niet zoveel data manipulatie mag worden gedaan.
pi_29373016
Met de SPSS Survival Manual van Pallant kan echt iedereen SPSS, zo simpel en handig staat het daarin uitgelegd. Echt een aanrader.

Ik vind zelf Doing Data Analysis (Carver & Mash) heel handig. Het jammere van die boeken is, dat ze stoppen bij ongeveer de simpele variantie-analyses en daar hebben we bij ons nooit genoeg aan.
pi_29377825
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Iedereen is hier al de hele dag over z'n theewater van dat koelincident, maar het wordt maar niet rustig hier. Gisteren zijn de halfjaarcijfers gepubliceerd, en iedereen zit nu te kankeren en te konkelen over de voorgenomen plannen, er zijn mensen ontslagen en er is gereorganizeerd, en ik word helemaal iemel van het gekibbel en geroddel.

IK WIL RUST !
die rust ga je toch niet gebruiken om platgeliebt te worden ?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:27:58 #229
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_29378551
Net terug van het optreden van omara portuondo (buena vista social club) in het concert gebouw.

Het was mooi en leuk
  Redactie Frontpage woensdag 3 augustus 2005 @ 00:28:41 #230
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_29378573
Zo. Tas ingepakt. Geld in de beurs.

Ik ga naar de Zappanale. Heerlijk Voor mensen die willen weten wat er speelt : www.zappanale.de
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 00:30:09 #231
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_29378615
Veel plezier Tim
pi_29383487
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
hehe nou AU3 klonk relaxter toen ze nog studierde
Ja, omdat je studeren kan doen op momenten dat jij daar het beste voor in vorm bent. En in mijn geval was dat nooit 8 uur 's ochtends. Ik werk 's avonds veel beter. En als je studeert kun je ook gewoon in de bieb gaan zitten, waar niemand op discosterkte aan het zeiken is over halfjaarcijfers. En je bent niet iets aan het doen waarvan je je na een paar weken afvraagt waarom ze er geen macro of query voor schrijven omdat het echt té eentonig is.

Mapje aanmaken, gegevens exporteren in dat mapje vanuit de database, gegevens vervolgens importeren in Access, exporteren naar Word, kopiëren naar de juiste hokjes in een Excel-model, en dan vervolgens dat model opslaan in het eerdergenoemde mapje. Dat ben ik nou al een paar weken aan het doen.

Geef mij maar studeren.

Oh en over de liefde: hij zit inmiddels in Hattem, aan de IJssel bij Zwolle. Allemaal harstikke leuk, maar dan komt ie vrijdag eventjes terug om die avond of zaterdagmorgen weer weg te gaan naar Goor. ( . Ik hockeyde vroeger nog weleens tegen Goor, en ze HEBBEN me daar toch een spraaktgebrek. Stond die coach aan de kant van het veld: "Kom op Goah, we gaan d'r voah !") En dan is ie een week weg, en dan zie ik hem weer een tijd niet omdat ik weer stervensdruk ben met verhuizen en wat al niet als ie weer terug is. Niet dat ik denk dat jullie de locatie van mijn teerbeminde wat zal boeien, maar ik moet toch IETS doen om empathie op te wekken. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_29383668
Goedemorgen muziek.

[ Bericht 87% gewijzigd door dwerg op 03-08-2005 09:27:40 ]
I intend to live forever, or die trying.
pi_29383739
En SPSS
Aldus.
pi_29383755
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:22 schreef dwerg het volgende:
Goedemorgen muziek.
Jajajajjajajajaja, snel je tekst veranderen!
Ik heb echt wel gezien wat er stond hoor!
pi_29383764
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:28 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_29383766
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:28 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ook, en wat moet ik nu met mij reactie ...
Aldus.
pi_29383774
Even hoopte ik dat er nog niemand wakker was.
pi_29383808
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:30 schreef dwerg het volgende:
Even hoopte ik dat er nog niemand wakker was.
FOUT!!!!

Maar hoe gaat het met je klapperende eierstokken?
pi_29383877
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:03 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ja, omdat je studeren kan doen op momenten dat jij daar het beste voor in vorm bent. En in mijn geval was dat nooit 8 uur 's ochtends. Ik werk 's avonds veel beter. En als je studeert kun je ook gewoon in de bieb gaan zitten, waar niemand op discosterkte aan het zeiken is over halfjaarcijfers. En je bent niet iets aan het doen waarvan je je na een paar weken afvraagt waarom ze er geen macro of query voor schrijven omdat het echt té eentonig is.

Mapje aanmaken, gegevens exporteren in dat mapje vanuit de database, gegevens vervolgens importeren in Access, exporteren naar Word, kopiëren naar de juiste hokjes in een Excel-model, en dan vervolgens dat model opslaan in het eerdergenoemde mapje. Dat ben ik nou al een paar weken aan het doen.

Geef mij maar studeren.

Oh en over de liefde: hij zit inmiddels in Hattem, aan de IJssel bij Zwolle. Allemaal harstikke leuk, maar dan komt ie vrijdag eventjes terug om die avond of zaterdagmorgen weer weg te gaan naar Goor. ( . Ik hockeyde vroeger nog weleens tegen Goor, en ze HEBBEN me daar toch een spraaktgebrek. Stond die coach aan de kant van het veld: "Kom op Goah, we gaan d'r voah !") En dan is ie een week weg, en dan zie ik hem weer een tijd niet omdat ik weer stervensdruk ben met verhuizen en wat al niet als ie weer terug is. Niet dat ik denk dat jullie de locatie van mijn teerbeminde wat zal boeien, maar ik moet toch IETS doen om empathie op te wekken. .
pi_29383904
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:37 schreef zodiakk het volgende:

[..]

[afbeelding]
Hm ?
pi_29383910
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:39 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Hm ?
Je wordt weer eens uitgescholden.
Aldus.
pi_29384230
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:39 schreef Z het volgende:

[..]

Je wordt weer eens uitgescholden.
.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 augustus 2005 @ 12:01:26 #244
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29387178
sebbo! het schijnt dat Lola in de griekse Penthouse gaat staan. die moet je natuurlijk wel kopen dan he!
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_29387481
No, my eyes, my eyes!!!
pi_29387568
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:01 schreef Tokus het volgende:
sebbo! het schijnt dat Lola in de griekse Penthouse gaat staan. die moet je natuurlijk wel kopen dan he!
Wie is deze Lola ?
pi_29387596
http://www.helena-michaelsen.com/

Helena, de heks van Imperia. Ril.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:35:36 #248
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_29388093
Plastic People.. pompompom..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Redactie Frontpage woensdag 3 augustus 2005 @ 12:39:04 #249
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_29388173
Yeah, Zander brengt me in de stemming. Om 16.00 de trein naar Apeldoorn en dan morgenochtend 8 uur treinen naar de plaats der bestemming.

* TheGrandWazoo draait Zappa - Bongo Fury om in de stemming te komen. En Sebbo, ik heb gisteren met open mond geluisterd naar John Zorn met Kristallnacht. Prachtig!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_29388226
Have fun, Tim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')