Een PvdA'er?quote:
Natuurlijk niet, Mohammed B. gelooft in Allah. Dezelfde God waarin alle moslims geloven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:49 schreef kLowJow het volgende:
Had ze het niet over 'zijn god', de god die zijn daden goedkeurt en hem daarom het paradijs belooft?
Dit vind ik dan wel weer een ander verhaal, maar het kan alsnog in het verkeerde keelschat schieten natuurlijk..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:49 schreef kLowJow het volgende:
Had ze het niet over 'zijn god', de god die zijn daden goedkeurt en hem daarom het paradijs belooft?
Vond ik ook opvallend. Als ie nou zei: "De ergste straf voor Mohammed B. komt nog, namelijk dat hij geen 72 maagden krijgt na zijn dood", dan had ik het nog gesnapt. Maar niet dat Allah niet bestaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:51 schreef Monidique het volgende:
Heeft hij dit echt gezegd? Dat vind ik een nogal dubieuze uitspraak. Niet omdat je niet op de tenen van moslims zou mogen staan, niet omdat een politicus zich over religie zou mogen uitlaten, maar omdat het een mijns inziens onnodige opmerking is, waarmee je niet alleen Mohammed B. treft -juist niet-, maar ook en met name moslims die dit ook zien. Onverstandig dus en vooral onnodig.
Alleen heeft hij een wat ander beeld van Allah, namelijk een God die hem meeneemt naar het paradijs omdat hij Theo van Gogh heeft vermoord.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, Mohammed B. gelooft in Allah. Dezelfde God waarin alle moslims geloven.
Die geloven in dezelfde God. Het zijn moslims. Of gelooft de ene helft van de katholieken in een andere God dan de andere helft van de katholieken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:53 schreef DrMarten het volgende:
Hij heeft nog gelijk ook
Op zich heb je wel een puntje, ik denk alleen dat hij doelde op een onderschied tussen radicale en "normale" moslims.
Dat zei die niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alleen heeft hij een wat ander beeld van Allah, namelijk een God die hem meeneemt naar het paradijs omdat hij Theo van Gogh heeft vermoord.
Dat dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alleen heeft hij een wat ander beeld van Allah, namelijk een God die hem meeneemt naar het paradijs omdat hij Theo van Gogh heeft vermoord.
van Heemstquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:46 schreef pberends het volgende:
Van Heemst (PvdA) zegt net in Tweevandaag dat Allah niet bestaat:
"De ergste straf voor Mohammed B. komt nog, namelijk dat zijn god niet bestaat als hij dood is"
Oftewel Allah bestaat niet volgens dit kamerlid. Grove belediging van alle moslims.
Ik vind het asociaal van iemand die van een partij is die voornamelijk op moslims leunt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:57 schreef Sidekick het volgende:
De uitspraak getuigt ook van een geloof in een bewustzijn na de dood; een bewustzijn waarin je tot ontdekkingen kan komen hoe het leven na de dood eruit ziet. En daar geloof ik totaal niet in, en misschien ook een beetje vreemd voor een atheist die Van Heemst is.
Zo je onderscheidingen hebt in het Christelijke geloof, zo heb je dat ook in de Islam. De Islamitische terroristen is weliswaar geen officiele stroming binnen de Islam, maar heeft als groep wel afwijkende kenmerken. Zo ook het beeld van de God die dergelijke daden goedkeurt, waar de normale stromingen in de Islam dit soort zaken juist wordt afgekeurd.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Die geloven in dezelfde God. Het zijn moslims. Of gelooft de ene helft van de katholieken in een andere God dan de andere helft van de katholieken.
3 van de 42 zetels zijn vanwege Islamitische kiezers. Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het asociaal van iemand die van een partij is die voornamelijk op moslims leunt.
De ene keer vind je hen te politiek correct en nu zijn ze weer asociaal. Wat wil je nou eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind het asociaal van iemand die van een partij is die voornamelijk op moslims leunt.
Conclusie: PvdA is zo erg dat ze altijd hypocriet zullen zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:06 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
De ene keer vind je hen te politiek correct en nu zijn ze weer asociaal. Wat wil je nou eigenlijk?
Das meer dan andere partijen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
3 van de 42 zetels zijn vanwege Islamitische kiezers. Waar heb je het over?
PvdA heeft helemaal geen vaste richtlijn over moslims ...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Conclusie: PvdA is zo erg dat ze altijd hypocriet zullen zijn.
Het vetgedrukte stukje lijkt me hier essentieel. Het gaat niet om 'de Allah van alle moslims'. Het gaat zelfs niet specifiek om 'een Allah'.quote:Volgens Van Heemst krijgt B. zijn echte straf na zijn dood, als hij merkt dat er geen God of Allah bestaat die het waardeert dat zijn volgelingen mensen vermoorden.
PvdA: jammer dat B. nog kiesrecht heeft
eindelijk eens een keer een leuke uitspraak van een PvdAerquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:46 schreef pberends het volgende:
"De ergste straf voor Mohammed B. komt nog, namelijk dat zijn god niet bestaat als hij dood is"
Oftewel Allah bestaat niet volgens dit kamerlid. Grove belediging van alle moslims.
Dat klopt, de PvdA heeft als richtlijn: "zeg maar alles als het maar stemmen opleverd".quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:15 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
PvdA heeft helemaal geen vaste richtlijn over moslims ...
Kun je dat ook onderbouwen, of blijft het bij een inhoudsloos statement?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:47 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat klopt, de PvdA heeft als richtlijn: "zeg maar alles als het maar stemmen opleverd".
Het enige wat keer op keer inhoudsloos blijkt is de PvdA.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:48 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Kun je dat ook onderbouwen, of blijft het bij een inhoudsloos statement?
Blijft de vraag: hoe komt v. Heemst aan die wijsheid?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:23 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het vetgedrukte stukje lijkt me hier essentieel. Het gaat niet om 'de Allah van alle moslims'. Het gaat zelfs niet specifiek om 'een Allah'.
Er is geen god, dat zouden mensen eindelijk eens moeten beseffen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:50 schreef Dr_Tans het volgende:
Het probleem is dat de mensen eens eindelijk moeten gaan beseffen dat er 1 God is voor iedereen.
Er is geen enkele god. Voor mensen die wel in goden geloven kunnen er best goden zijn die zeggen dat je moet moorden.quote:Er is geen enkele God die zegt dat je een ander moet moorden
Ik begrijp je standpunt en dat kan ik ook wel begrijpen. De mensheid is altijd op zoek naar iets dat tastbaar is. Ze geloven er pas in als je het kan zien, voelen, horen etc. Bij God is dat niet mogelijk, je kan het niet zien, niet horen en vooral niet voelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:27 schreef sigme het volgende:
Er is geen god, dat zouden mensen eindelijk eens moeten beseffen.
Er is geen enkele god. Voor mensen die wel in goden geloven kunnen er best goden zijn die zeggen dat je moet moorden.
Waarom niet zeggen dat god niet bestaat? Ten eerste zeg jij dat 'ie wel bestaat, dus da's niet eerlijk om mij die bewering te ontzeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:35 schreef Dr_Tans het volgende:
Zowel het bestaan als het niet bestaan van God is niet aantoonbaar.
(..)
Maar als jij dat niet wilt en het ook zonder God kan doen dan moet je dat vooral doen, maar zeg niet dat God niet bestaat.
Sorry je hebt gelijk. Natuurlijk mag je zeggen, dat je denkt dat God niet bestaat. Wat ik bedoelde is niet zo goed overgekomen (mijn fout). Wat ik bedoelde was dat je de mensen ook de ruimte moet geven als zij wel in God geloven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom niet zeggen dat god niet bestaat? Ten eerste zeg jij dat 'ie wel bestaat, dus da's niet eerlijk om mij die bewering te ontzeggen.
Dan was de profeet Mohammed zelf ook gebrainwashed.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:50 schreef Dr_Tans het volgende:
Er is geen enkele God die zegt dat je een ander moet moorden, ook al zeggen de extremisten dat ze de moorden in de naam van Allah doen. Die sukkels van een extremisten zijn gewoon gebrain washed.
Mhoa, aangezien Allah alleen maar het Arabische woord voor God is, stelt dit kamerlid dat de God waar zijn kamergenoten van het CDA, CU en SGP in geloven, ook niet bestaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:46 schreef pberends het volgende:
Uitspraak Van Heemst omstreeks:quote:Overzicht voorgaande uitzendingen
di. 26-07-2005 Dag des oordeels: levenslang video
Precieze quote:quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:16 schreef pberends het volgende:
http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&cid=2#
bij:
[..]
Uitspraak Van Heemst omstreeks:
[afbeelding]
Bestaat die wel, de moslimgemeenschap? Volgens mij niet. Dat is nog moeilijker dan de dialoog aangaan met de Christengemeenschap.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:10 schreef sizzler het volgende:
Als het Kabinet de dialoog was aangegaan met de moslimgemeenschap -en dan bedoel ik niet op theevisite, maar een actieve betrokkenheid bewerkstelligen- dan had deze uitspraak misschien wel uit de monden van een groot deel van de imams tijdens het vrijdaggebed geklonken. Dát zou pas wat uitmaken. Dit niet.
Dat is ook dezelfde god als degene waar de Christenen en de Joden in geloven trouwens ...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, Mohammed B. gelooft in Allah. Dezelfde God waarin alle moslims geloven.
Lekker boeie. Voorlopig zegt een PvdAer het nog, die misschien ietsje teveel Markx of Lenin heeft gelezenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:46 schreef pberends het volgende:
Vanwaar de spam? En wat maakt het uit of een PvdA'er het zegt of iemand anders?quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:59 schreef pAin het volgende:
Lekker boeie. Voorlopig zegt een PvdAer het nog, die misschien ietsje teveel Markx of Lenin heeft gelezen.
klik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |