abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29148326
Van Heemst (PvdA) zegt net in Tweevandaag dat Allah niet bestaat:

"De ergste straf voor Mohammed B. komt nog, namelijk dat zijn god niet bestaat als hij dood is"

Oftewel Allah bestaat niet volgens dit kamerlid. Grove belediging van alle moslims.
pi_29148400
Dat mag je toch denken?

pi_29148428
Hadden ze het niet over 'zijn god', de god die zijn daden goedkeurt en hem daarom het paradijs belooft?

[ Bericht 2% gewijzigd door kLowJow op 26-07-2005 20:46:41 ]
pi_29148437
Wat stom dat hij dat zegt, vraag me af hoeveel van die extremisten hij straks achter zich aan krijgt. En natuurlijk mag je dat denken, je kunt het zelfs zeggen, maar ik vind dit nou niet bepaald een slimme actie.
pi_29148438
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:48 schreef kreischer2000 het volgende:
Dat mag je toch denken?

Een PvdA'er?
pi_29148456
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:49 schreef kLowJow het volgende:
Had ze het niet over 'zijn god', de god die zijn daden goedkeurt en hem daarom het paradijs belooft?
Natuurlijk niet, Mohammed B. gelooft in Allah. Dezelfde God waarin alle moslims geloven.
pi_29148475
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:49 schreef kLowJow het volgende:
Had ze het niet over 'zijn god', de god die zijn daden goedkeurt en hem daarom het paradijs belooft?
Dit vind ik dan wel weer een ander verhaal, maar het kan alsnog in het verkeerde keelschat schieten natuurlijk..
pi_29148492
Heeft hij dit echt gezegd? Dat vind ik een nogal dubieuze uitspraak. Niet omdat je niet op de tenen van moslims zou mogen staan, niet omdat een politicus zich niet over religie zou mogen uitlaten, maar omdat het een mijns inziens onnodige opmerking is, waarmee je niet alleen Mohammed B. treft -juist niet-, maar ook en met name moslims die dit ook zien. Onverstandig dus en vooral onnodig.

Overigens heb ik er dus niets op tegen wanneer politici zeggen dat God niet bestaat, alleen dít moment, op zó'n manier... Nou ja, ik weet eigenlijk niet of het onverstandig of onnodig is, opvallend wel in ieder geval.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:52:53 #9
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_29148523
Eigenaardig
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_29148535
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:51 schreef Monidique het volgende:
Heeft hij dit echt gezegd? Dat vind ik een nogal dubieuze uitspraak. Niet omdat je niet op de tenen van moslims zou mogen staan, niet omdat een politicus zich over religie zou mogen uitlaten, maar omdat het een mijns inziens onnodige opmerking is, waarmee je niet alleen Mohammed B. treft -juist niet-, maar ook en met name moslims die dit ook zien. Onverstandig dus en vooral onnodig.
Vond ik ook opvallend. Als ie nou zei: "De ergste straf voor Mohammed B. komt nog, namelijk dat hij geen 72 maagden krijgt na zijn dood", dan had ik het nog gesnapt. Maar niet dat Allah niet bestaat.
pi_29148542
Hij heeft nog gelijk ook

Op zich heb je wel een puntje, ik denk alleen dat hij doelde op een onderschied tussen radicale en "normale" moslims.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:54:35 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29148579
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, Mohammed B. gelooft in Allah. Dezelfde God waarin alle moslims geloven.
Alleen heeft hij een wat ander beeld van Allah, namelijk een God die hem meeneemt naar het paradijs omdat hij Theo van Gogh heeft vermoord.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29148595
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:53 schreef DrMarten het volgende:
Hij heeft nog gelijk ook

Op zich heb je wel een puntje, ik denk alleen dat hij doelde op een onderschied tussen radicale en "normale" moslims.
Die geloven in dezelfde God. Het zijn moslims. Of gelooft de ene helft van de katholieken in een andere God dan de andere helft van de katholieken.
pi_29148614
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Alleen heeft hij een wat ander beeld van Allah, namelijk een God die hem meeneemt naar het paradijs omdat hij Theo van Gogh heeft vermoord.
Dat zei die niet.
pi_29148619
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat dus.

Hij legde ook de nadruk op het woord HIJ in de zin: ALs hij tot de ontdekking komt dat de god waar Hij in gelooft niet bestaat.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:57:18 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29148650
De uitspraak getuigt ook van een geloof in een bewustzijn na de dood; een bewustzijn waarin je tot ontdekkingen kan komen hoe het leven na de dood eruit ziet. En daar geloof ik totaal niet in, en misschien ook een beetje vreemd voor een atheist die Van Heemst is.
pi_29148664
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:46 schreef pberends het volgende:
Van Heemst (PvdA) zegt net in Tweevandaag dat Allah niet bestaat:

"De ergste straf voor Mohammed B. komt nog, namelijk dat zijn god niet bestaat als hij dood is"

Oftewel Allah bestaat niet volgens dit kamerlid. Grove belediging van alle moslims.
van Heemst

Mag je geen atheist meer zijn tegenwoordig en die mening ventileren als Kamerlid? Er geloven volgens mij meer Nederlanders niet in God dan wel in Allah
pi_29148743
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:57 schreef Sidekick het volgende:
De uitspraak getuigt ook van een geloof in een bewustzijn na de dood; een bewustzijn waarin je tot ontdekkingen kan komen hoe het leven na de dood eruit ziet. En daar geloof ik totaal niet in, en misschien ook een beetje vreemd voor een atheist die Van Heemst is.
Ik vind het asociaal van iemand die van een partij is die voornamelijk op moslims leunt.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:00:47 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29148746
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Die geloven in dezelfde God. Het zijn moslims. Of gelooft de ene helft van de katholieken in een andere God dan de andere helft van de katholieken.
Zo je onderscheidingen hebt in het Christelijke geloof, zo heb je dat ook in de Islam. De Islamitische terroristen is weliswaar geen officiele stroming binnen de Islam, maar heeft als groep wel afwijkende kenmerken. Zo ook het beeld van de God die dergelijke daden goedkeurt, waar de normale stromingen in de Islam dit soort zaken juist wordt afgekeurd.

Het is misschien wel een uitspraak waarin dat onderscheid niet goed naar voren komt.
pi_29148757
En was een groot aspect in dit proces ook niet dat de vrije meningsuiting gewaarborgd moet blijven?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:03:16 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29148813
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind het asociaal van iemand die van een partij is die voornamelijk op moslims leunt.
3 van de 42 zetels zijn vanwege Islamitische kiezers. Waar heb je het over?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:06:20 #22
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_29148865
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:00 schreef pberends het volgende:

[..]

De ene keer vind je hen te politiek correct en nu zijn ze weer asociaal. Wat wil je nou eigenlijk?
pi_29148894
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:06 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

De ene keer vind je hen te politiek correct en nu zijn ze weer asociaal. Wat wil je nou eigenlijk?
Conclusie: PvdA is zo erg dat ze altijd hypocriet zullen zijn.
pi_29148909
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

3 van de 42 zetels zijn vanwege Islamitische kiezers. Waar heb je het over?
Das meer dan andere partijen.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:15:02 #25
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_29149085
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Conclusie: PvdA is zo erg dat ze altijd hypocriet zullen zijn.
PvdA heeft helemaal geen vaste richtlijn over moslims ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')