wat een onzin, een echte goede kok draait zijn hand niet om voor een balletje gehakt = kinderspel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:54 schreef TrenTs het volgende:
Aan een goede gehaktbal herken je een goede kok.
Ze zijn vaak genoeg niet te vreten.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:55 schreef clowncloon het volgende:
[..]
wat een onzin, een echte goede kok draait zijn hand niet om voor een balletje gehakt = kinderspel.
Klopt want er zit ongelovelijk veel zout in de kruiden. Daarom doe ik er ook nooit kruiden door heen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:52 schreef clowncloon het volgende:
Gehakt kan je kruiden met wat je maar wilt maar het oerhollandse balletje maak je als volgt:
Gehakt in een kom doen, scheutje melk en ei erbij doen.
Dan lekker veel gehaktkruiden, peper (geen zout!)......
Nee in een pannetjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:48 schreef Het_Biertje het volgende:
Wat probeer je hier te insinueren![]()
probeer je mij in een hokje te stoppen?![]()
![]()
![]()
Die zien eruit als ballen van de pompquote:
Nasikruiden is het erg lekker. Voeg meestal nog een uitje en een of twee teentjes knoflook toequote:
daarna 88 minuten op hoog vuur en vervolgens 3,5 uur laten sudderen.quote:
Oke danquote:Op zondag 12 februari 2006 17:36 schreef blackbully het volgende:
zelf gooien we er altijd nog wat versnippert ui bij.
en bakken in veel boter. deksel op de pan. vuur wat laag.
eentueel wat warm water toevoegen als je geen zin hebt in een heel vette bal.
om de 10 minuten eff draaien (nadat hij dus dichtgeschroeid is)
en na een 30 minuten ongeveer lekker eten
ongeveer he.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:38 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Oke dan![]()
Helaas heb ik nu geen ui in huis.....dan maar zonder.
Ik ga je tijden aanhouden en ik kom later vanavond wel terug met mijn bevindingen
Komt goed....hoop ikquote:Op zondag 12 februari 2006 17:39 schreef blackbully het volgende:
[..]
ongeveer he.
is afhankelijk van formaat van je bal.
Volgende keer groente erbij?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:17 schreef Oldbie het volgende:
Het was een lekker balletje![]()
Ga ik vaker doen
juist wel, rundergehakt is niet vet genoeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:51 schreef kikoooooo het volgende:
Gebruik trouwens geen half om half, of varkensgehakt want dat is niet te vreten
bahquote:Op maandag 13 februari 2006 13:02 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
juist wel, rundergehakt is niet vet genoeg.
Inderdaad.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:02 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
juist wel, rundergehakt is niet vet genoeg.
*kuch*quote:Op zondag 26 februari 2006 11:16 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik haal soms zo'n grote zak bij de Ikea.![]()
De kipmix 'pikant' is ook goed te doenquote:Op maandag 27 februari 2006 16:16 schreef Rio het volgende:
Ik ben niet van de zakjes. Behalve de Silvo gehaktmix Mexico, die is echt heel lekker.
Jij woont toch in Emmen? Kom ik ff peper halen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:13 schreef kikoooooo het volgende:
peper en zout? dat heb je toch vast wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |