Eigenlijk zou deze discusie in een apart topic gedaan moeten worden want we posten Gorro zijn tournament helemaal vol. Maar een verschil tussen ons is dat jij de nadruk op het verhaal legt, en ik de manier van uitbeelden/vertellen. Maar nogmaals ik respecteer iedereen zijn lijstje en ik merk dat jij dat ook doet, al dacht ik even anders.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:13 schreef kamagurka het volgende:
Waar zeg ik dat je geen filmliefhebber bent als je niet van oude films houdtIk vind het enkel jammer dat mensen gewoonweg niet verder zoeken dan wat ze makkelijk wordt aangeboden. Zo zou je er namelijk achterkomen dat de kunst van het scriptschrijven en acteerwerk nou niet bepaald is verbetert ofzo... en dat veel films van nu doorborduren op de vaak briljante invallen van films van veel langer geleden, kijk maar naar de vele remakes en sequels of verfilmingen van allerhande strips of computerspelletjes
Maar waarom zitten "jullie" daar toch telkens op af te geven?quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Viel me ook al op ja... er wordt wat heen en weer gelult over de magere inhoud van veel films van nu en "plops" er staat weer een lijstje met LotR, shawshank en fightclub tussen![]()
Vooral het opnoemen van steeds diezelfde titels zit voor mij een naar bijsmaakje aan
Wuh? Acteerwerk, okay, je zou kunnen zeggen dat er steeds een ander idee ontstaat over wat 'realistisch' is en dat je daardoor hedendaags acteren realistischer zou kunnen beschouwen. Maar beter scriptschrijven?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:26 schreef Omega het volgende:
[..]
En ik vind dat acteerwerk en scriptschrijven wel beter wordt, ook regisseren. Maar dat is een mening niets meer niets minder.
Ik vind acteerwerk en regisseren eigenlijk ook 100% gelul!quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:42 schreef Sai het volgende:
[..]
Wuh? Acteerwerk, okay, je zou kunnen zeggen dat er steeds een ander idee ontstaat over wat 'realistisch' is en dat je daardoor hedendaags acteren realistischer zou kunnen beschouwen. Maar beter scriptschrijven?
Gelul.
Ik heb de nieuwe DeNiro of Nicholson nog niet ontdekt moet ik zeggen... Ook de nieuwe Hepburns of Streeps laten erg op zich wachten, of zie jij dat misschien in de cameron diaz-en, jennifer lopez-en en halle berry's van nuquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:02 schreef ranja het volgende:
Volgens mij zijn acteer- en regisser kunst nu juist niet tijdgebonden. Ok je kunt als regisseur nu een hele trucenkast optrekken wat in 1916 wat lastig wasMaar acteren is toch tijdloos? Je kunt best oude actrices als Marylin Monroe en Doris Day vergelijken met huidige als Sharon Stone en Julia Roberts... acteerkunst en rolkeuze van nu zijn prima te vergelijken met die van vroeger.
Nou ben ik best benieuwd welke 2 dat zijnquote:Op donderdag 28 juli 2005 17:20 schreef kamagurka het volgende:
Bij veel van dat soort films wist je eigenlijk aan de hele sfeer en uitwerking van zo'n film al met wie je te maken had als regisseur. Ik vind dat met huidige regisseurs niet zo duidelijk meer eerlijk gezegd, er zijn er misschien een of twee.
Oldman, Norton en Depp. Winslet, Kidman en Blanchett. En dat zijn dan enkel de meest voor de hand liggende voorbeelden. Vooral die vrouwen zijn zeker even goed. Ik vind het acteerwerk van vroeger niet beter (of slechter) dan nu. Ik vind het feit dan er nu minder vaak wordt getypecast zelfs een gunstige evolutie.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:20 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb de nieuwe DeNiro of Nicholson nog niet ontdekt moet ik zeggen... Ook de nieuwe Hepburns of Streeps laten erg op zich wachten, of zie jij dat misschien in de cameron diaz-en, jennifer lopez-en en halle berry's van nu
Ik zat eigenlijk aan Burton en Aronofsky te denken..quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:34 schreef Hare het volgende:
[..]
Nou ben ik best benieuwd welke 2 dat zijn
Dus iemand zijn mening is gelul?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:42 schreef Sai het volgende:
[..]
Wuh? Acteerwerk, okay, je zou kunnen zeggen dat er steeds een ander idee ontstaat over wat 'realistisch' is en dat je daardoor hedendaags acteren realistischer zou kunnen beschouwen. Maar beter scriptschrijven?
Gelul.
Streep is anders ook behoorlijk veelzijdig... behalve comedy, maar daar moet ik Kidman ook niet in zien denk ikquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:19 schreef Bayswater het volgende:
Kevin Spacey is ook geen kattepis. En inderdaad heeft Kidman al bewezen een stuk veelzijdiger te zijn dan Streep.
Hij bedoelt ws. dat het niet waar is wat je zegt. Als het alleen je mening is, is dat wat anders. Onderbouw die dan eerst even misschienquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:23 schreef Omega het volgende:
[..]
Dus iemand zijn mening is gelul?
Dan zijn we uitgesproken.![]()
![]()
Dat begint dus met ik vind, en dat is waar want ik vind dat.quote:En ik vind dat acteerwerk en scriptschrijven wel beter wordt, ook regisseren. Maar dat is een mening niets meer niets minder.
Als ik me niet vergis heb ik al een lijstje gezien met Herby Fully Loaded erin. Ik sta dus nergens meer van te kijken. Ook niet van mensen die deze films noemen als top 100 film en zich nog filmliefhebber noemen ook.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:42 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
De films die jij over het algemeen opnoemt Kamagurka (Alien vs Predator, Troy, TombRaider, Hulk, Pearl Harbor) worden volgens mij door vrijwel geen enkele filmliefhebber genoemd als een top 100 film.
K, van Kaviaarquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:03 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Ik geloof best dat ik in de moderne cinema nog wat juweeltjes ga ontdekken, maar de historie levert mij iig keer op keer caviaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |