Dat zelfde zeg ik over het gristendom. Per slot van rekening is de islam een afsplitsing van het christendom (en dus van het jodendom) met wat elementen van het polytheistische arabieren (de maangod enz).quote:Op zondag 24 juli 2005 19:21 schreef HuHu het volgende:
Dan zou je ook kunnen zeggen dat elke religie een negatieve invloed heeft op de samenleving,
Als je ook van twee andere users hun posts leest, kan je lezen dat ook anderen gewoon van mening zijn dat de islam pas ontstaan is door Mohammed. Of moeten we moeten Mohammed dan soms de her oprichter van de islam noemen.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:38 schreef Alicey het volgende:
Je kunt doen alsof je de reactie niet begrijpt, maar je zou ook gewoon kunnen erkennen dat het geloof dat wordt beschreven in de Bijbel en Koran voor de volgelingen van destijds waarschijnlijk geen naam had, en dat het dan ook niet interessant is om je af te vragen of zij zichzelf moslims noemden.
dus omdat zij het doen, moeten wij het ook doen? lekker volwassen..quote:Op zondag 24 juli 2005 19:07 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Daar zit em nou net het probleem met religieuze terroristen...
geleerd En ervaren..quote:Op zondag 24 juli 2005 19:09 schreef ee-04 het volgende:
Bennie k jij bent wel heel erg wereldvreemd ofzo? Zeker geleerd altijd van het goede van de mens uit te gaan?
Dus omdat wat personen in bruine uniformen met runnetekens ons hun geloof op willen leggen moesten sommigen dat 65 jaar geleden dat ook doen. Lekker volwassen.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:45 schreef Bennie_K het volgende:
dus omdat zij het doen, moeten wij het ook doen? lekker volwassen..
Wat ik bedoelde is dat religieuze terroristen mensen niet laten geloven wat zij willen. Zij willen dat jij bekeert tot hun geloof of dat je sterft.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:45 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
dus omdat zij het doen, moeten wij het ook doen? lekker volwassen..
In de metro in Londen hadden ze ook van die Bennie-kjes rond lopen maar voor 56 personen kwamen ze net te laat.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:46 schreef Bennie_K het volgende:
geleerd En ervaren..
jij niet, dus zul je nooit snappen hoe anderen dat wel kunnen
Kan jij je moderne religie misschien ergens aan de man brengen. Ik vind trouwens dat jij ons aardig bij je het-goede-zit-in-de-,mens-behalve-bij-mensen-die-het-niet-eens-met-me-zijn-religie betrekt.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:46 schreef Bennie_K het volgende:
[Zeker geleerd altijd van het goede van de mens uit te gaan?]
geleerd En ervaren..
jij niet, dus zul je nooit snappen hoe anderen dat wel kunnen
ja dat weet ikquote:Op zondag 24 juli 2005 19:48 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat religieuze terroristen mensen niet laten geloven wat zij willen. Zij willen dat jij bekeert tot hun geloof of dat je sterft.
ik geloof in mezelfquote:Op zondag 24 juli 2005 19:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kan jij je moderne religie misschien ergens aan de man brengen. Ik vind trouwens dat jij ons aardig bij je het-goede-zit-in-de-,mens-behalve-bij-mensen-die-het-niet-eens-met-me-zijn-religie betrekt.
Thanksquote:Op zondag 24 juli 2005 19:43 schreef Akkersloot het volgende:
Daarom vraag ik je om in de topictitel weer apart (dikgedrukt bijvoorbeeld) te zetten.
Dat doen anderen ook. Zonder je geloof in het goede in de mens (behalve dan van mensen met een andere mening dan de jouwe).quote:Op zondag 24 juli 2005 19:53 schreef Bennie_K het volgende:
ik geloof in mezelf
Ze zijn niet echt vatbaar voor de dialoog... elk alternatief wat jij biedt (voor een vreedzame) is een mindere versie van "hun waarheid". Zij vinden dat de aarde gezuiverd moet worden van de ongelovigen, omdat dat de wil van Allah is.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:52 schreef Bennie_K het volgende:
god (daar ga ik weer), waarom denken zoveel mensen dat extremisten met extremisme bestreden moet worden...
Bedrijven wij extremisme dan ? Door een vraagje te stellen over het sprookje van Mohammedquote:Op zondag 24 juli 2005 19:52 schreef Bennie_K het volgende:
[..]waarom denken zoveel mensen dat extremisten met extremisme bestreden moet worden...
er zitten op dit forum 2 bekende extremisten (althans, jullie gedachtes zijn extreem), die bansheeboy en jijquote:
Geen van beide komen op mij over als extremistisch.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:58 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
er zitten op dit forum 2 bekende extremisten (althans, jullie gedachtes zijn extreem), die bansheeboy en jij
ah, we hebben een 3dequote:Op zondag 24 juli 2005 20:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geen van beide komen op mij over als extremistisch.
Gelukkig hebben we nog de feedback voor klachtjes van mede forumleden.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:07 schreef ScienceFriction het volgende:
Gelukkig doe je gedegen onderzoek om mij te kwalificeren als extremistisch...
Oh, maar zo ernstig vind ik het niet hoor. Als iemand mij extremistisch vind... tsja...quote:Op zondag 24 juli 2005 20:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog de feedback voor klachtjes van mede forumleden.
WFL Feedback 9
Het is nog maar de vraag welk extremisme je het hardst moet bestrijden. Die van ons of van bomaanslagplegers.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:30 schreef ScienceFriction het volgende:
Oh, maar zo ernstig vind ik het niet hoor. Als iemand mij extremistisch vind... tsja...![]()
Tsja... goede vraag... bomaanslagplegers zijn uiteindelijk symptomen...quote:Op zondag 24 juli 2005 20:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag welk extremisme je het hardst moet bestrijden. Die van ons of van bomaanslagplegers.
Blair heeft daartoe opgeroepen na 7/7.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:58 schreef ee-04 het volgende:
Ben het met sciencefiction eens dat de basis moet worden aangepakt. Maar hoe kan je daar ooit in slagen
Abraham was volgens de Koran iemand die zich over had gegeven aan de wil van God ( islam=overgave, praktiserende= moslim)quote:Op zondag 24 juli 2005 18:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit is niet juist. Abraham was volgens de koran christen noch jood, maar ook geen moslim. Hij wordt omschreven als een godzoeker.
En dan mag je me uitleggen als je het wenst, hoe Mohammed wist dat Aarde rond was?quote:Op zondag 24 juli 2005 19:21 schreef HuHu het volgende:
[..]
Er was geen Islam voor Mohammed. Mohammed is de oprichter van de Islam, net als dat Jezus dat is van het Christendom en Boeddha van het Boedhisme.
Mohammed was oorspronkelijk zeer geinteresseerd in het Jodendom en heeft in zijn jonge jaren pogingen gedaan 'leider' te worden van de Joden. De Joden hebben hem echter afgewezen, waar hij nogal boos over was. Vandaar dat er haatdragende teksten in de Koran staan jegens Joden. Hij was tenslotte ook maar mens en was boos op ze. Dit is overigens niet Islam eigen, ook het Christendom en Jodendom zijn 'haatdragend' tegenover 'heidenen' en 'ongelovigen'.
Hij heeft toen een 'eigen' godsdienst gestart die wel overeenkomsten had met het Christendom en het Jodendom, zo komt Jezus voor in de Koran.
Dit heeft mijn godsdienstleraar ons verteld op de middelbare school, ik verzin het niet zelf.
[..]
Volgens mij ben jij een beetje van slag. Het kan zijn dat je een keer bent lastiggevallen door een allochtoon en daar een trauma aan over hebt gehouden, of dat je gewoon teveel naar Wilders luisterd en een abbonement hebt op de Telegraaf. Maar ik zie niet in waarom de Islam een negatieve invloed heeft op de samenleving. Dan zou je ook kunnen zeggen dat elke religie een negatieve invloed heeft op de samenleving, maar onze samenleving is wel gebaseerd op de Christelijke normen en waarden. De koningin zweert tenslotte niet voor niets op de Bijbel bij haar aantreden.
Daarnaast zou ik je eens aanraden wat verder te kijken dan je neus lang is. Bijvoorbeeld eens buiten Europa. Breng eens een bezoek aan een moslimland als Turkije en kijk, leer en voel hoe de mensen daar leven en omgaan met de Islam. Ik denk dat het je beeld van de Islam zal doen veranderen.
De kennis was er wel, de Grieken wisten al dat de Aarde rond is ( een paar honderd jaar terug al )quote:Op zondag 24 juli 2005 21:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan mag je me uitleggen als je het wenst, hoe Mohammed wist dat Aarde rond was?
En volgens de koran dus moslim. En was er dus islam voor Mohammed. Maar waar is die islam dan tot Mohammed gebleven ? Dus kan islam weer verdwijnenquote:Op zondag 24 juli 2005 21:23 schreef Triggershot het volgende:
Abraham was volgens de Koran iemand die zich over had gegeven aan de wil van God ( islam=overgave, praktiserende= moslim)![]()
"Dan" = in het geval dat hoop ik.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:38 schreef Haushofer het volgende:
De kennis was er wel, de Grieken wisten al dat de Aarde rond is ( een paar honderd jaar terug al )
Dan is er alleen de vraag hoe hij aan die kennis gekomen is.
misschien op een hoge berg staan, of toch uit de banen van hemellichamen.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De kennis was er wel, de Grieken wisten al dat de Aarde rond is ( een paar honderd jaar terug al )
We hoeven helemaal niet te vragen hoe Mohammed wist hoe de aarde rond was. Want dat is in zijn koran helemaal niet terug te vinden. Wel die zon die ondergaat in een modderhoudende bron.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:56 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien op een hoge berg staan, of toch uit de banen van hemellichamen.
Dat komt waarschijnlijk omdat "islam" hier metaforisch gebruikt wordt. Wat betekent het woord "islam" eigenlijk, weet iemand dat? (Letterlijk bedoel ik dan.)quote:Op zondag 24 juli 2005 19:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Juist. Maar volgens het sprookje van Mohammed was er al islam vanaf "de schepping".
quote:Op zondag 24 juli 2005 21:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
idd, wat Mohammed bedoelde met Islam is overgave, alle profeten en gelovigen dienden God door zich te overgeven aan Gods wil, en door moslim te worden geef je je in feite over aan Gods wil. Alleen sommige mensen hebben er geen zicht voor.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:56 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat "islam" hier metaforisch gebruikt wordt. Wat betekent het woord "islam" eigenlijk, weet iemand dat? (Letterlijk bedoel ik dan.)
(Oeps net hierboven gelezen: islam= overgave.
Hmm, eerst eens over nadenken nu.)
Ik blijf er bij: waarschijnlijk lees je het gewoon te letterlijk. Dat er al "islam" in de zin van "overgave aan (de wil van) God" was voor Mohammed, dat wil helemaal niet zeggen dat de islam na Jezus plots "verdwijnt" of zo.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En volgens de koran dus moslim. En was er dus islam voor Mohammed. Maar waar is die islam dan tot Mohammed gebleven ? Dus kan islam weer verdwijnen
Moslim in de letterlijke betekenis van het woord dus, niet als aanhanger van de islam zoals we deze nu kennen.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En volgens de koran dus moslim. En was er dus islam voor Mohammed. Maar waar is die islam dan tot Mohammed gebleven ? Dus kan islam weer verdwijnen
Tja, dat is zoiets wat ik es heb gelezen in "de Kosmos" van Carl Sagan, wat voor mij wel een inspirerend boek was. De methode was erg eenvoudig: zet 2 palen op, met een bepaalde afstand ertussen. Kijk wat het verschil in schaduw is, meet de afstand tussen de palen, en je kunt de hele omtrek van de cirkel uitrekenen. Ze kwamen op ongeveer 40.000 kilometer uit. Ik geloof dat Eratosthenes de omtrek zo had berekend, maar ik heb dat boek nu ff niet bij de handquote:Op zondag 24 juli 2005 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan je aub precies specifiek tonen, waar de Grieken het al wisten(is geen discussiepunt voor me, eerder interesse)
voor mensen die weigeren dat In koran niet wordt beweert dat Aarde rond is. http://www.answering-christianity.com/earth_in_islam.htm
in de koran wordt dus beweerd dat de aarde er als een ei uitziet ?quote:Op zondag 24 juli 2005 23:01 schreef Triggershot het volgende:
voor mensen die weigeren dat In koran niet wordt beweert dat Aarde rond is. http://www.answering-christianity.com/earth_in_islam.htm
verder lezen!quote:Op zondag 24 juli 2005 23:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
in de koran wordt dus beweerd dat de aarde er als een ei uitziet ?
[afbeelding]
[afbeelding]
maar ok, er staat niet wat voor een ei
ja, een hoop tekst waaruit blijkt dat de schrijver al gelooft dat de Koran het woord van God is en dus een juiste beschrijving geeft van het ontstaan van de aardequote:
duuh auteur is dan ook een moslimquote:Op maandag 25 juli 2005 00:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, een hoop tekst waaruit blijkt dat de schrijver al gelooft dat de Koran het woord van God is en dus een juiste beschrijving geeft van het ontstaan van de aarde
daaruit blijkt dat we niet serieus met elkaar kunnen discussiėren helaas. jij kiest bij iedere afwijking van de wetenschappelijke werkelijkheid de kant van de koran omdat dit het onveranderlijke werk van God zou zijn.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
duuh auteur is dan ook een moslim
Alle geloven zijn aan verandering onderhevig.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:20 schreef Akkersloot het volgende:
Moslims geloven in het ooit bestaan hebben van Adam, Noach en Abraham die dan uiteraard moslim waren. En moslims geloven dat Mozes, David en Jezus moslim waren. En dan waren er dus ineens die "openbaringen" aan Mohammed. Dan is het de vraag waar was dan volgens de islam de islam tussen Jezus en Mohammed? Met andere woorden: Kan islam weer verdwijnen![]()
Om antwoord te geven op je vraag: ja.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:20 schreef Akkersloot het volgende:
Moslims geloven in het ooit bestaan hebben van Adam, Noach en Abraham die dan uiteraard moslim waren. En moslims geloven dat Mozes, David en Jezus moslim waren. En dan waren er dus ineens die "openbaringen" aan Mohammed. Dan is het de vraag waar was dan volgens de islam de islam tussen Jezus en Mohammed? Met andere woorden: Kan islam weer verdwijnen![]()
Nee volgens de stichter van de islam en zijn aanhangers is "islam" daarin niet metaforisch gebruikt. Heel simpel omdat ze echt in dat sprookje geloven.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:56 schreef Klemvast het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat "islam" hier metaforisch gebruikt wordt. Wat betekent het woord "islam" eigenlijk, weet iemand dat? (Letterlijk bedoel ik dan.)
(Oeps net hierboven gelezen: islam= overgave.
Idd. Op sommige fronten kan je misschien er vanuit gaan omdat ik geen ander verklaring geef, maar dan zou je toch ook wetenschappelijke tegenargumenten moeten geven voor een discussiequote:Op maandag 25 juli 2005 00:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daaruit blijkt dat we niet serieus met elkaar kunnen discussiėren helaas. jij kiest bij iedere afwijking van de wetenschappelijke werkelijkheid de kant van de koran omdat dit het onveranderlijke werk van God zou zijn.
Klopt enigzins. Eigenlij is het een ellips. De foto's en plaatjes die je ziet zijn altijd aangepast om de aarde rond te maken.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
in de koran wordt dus beweerd dat de aarde er als een ei uitziet ?
[afbeelding]
[afbeelding]
maar ok, er staat niet wat voor een ei
mag ik je bron daarvoor plzquote:Op maandag 25 juli 2005 09:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klopt enigzins. Eigenlij is het een ellips. De foto's en plaatjes die je ziet zijn altijd aangepast om de aarde rond te maken.
Maar in werkelijkheid istie boven en onder wat platter...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |