Waar was de islam dan tussen Jezus en Mohammed ?quote:
Dit is niet juist. Abraham was volgens de koran christen noch jood, maar ook geen moslim. Hij wordt omschreven als een godzoeker.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:20 schreef Akkersloot het volgende:
Moslims geloven in het ooit bestaan hebben van Adam, Noach en Abraham die dan uiteraard moslim waren.
alles is tijdelijk, dat weet jij toch ook wel? waarom wil je zo graag gelovigen hun ongelijk bewijzen. laat ieder lekker in zijn waardequote:Op zondag 24 juli 2005 18:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waar was de islam dan tussen Jezus en Mohammed ?
Schijnbaar was er na Jezus nog genoeg islam om nog Allah nog 600 jaar te laten wachten (volgens diegene die er geloven dan althans).
Er worden geen aanslagen gepleegd in de naam van Sinterklaasquote:Op zondag 24 juli 2005 18:29 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
alles is tijdelijk, dat weet jij toch ook wel? waarom wil je zo graag gelovigen hun ongelijk bewijzen. laat ieder lekker in zijn waarde![]()
ik ga mn nichtje van 5 ook niet constant aan haar hoofd zeuren dat sinterklaas niet bestaat, dat is gewoon triest. trek de parallel met wat jij doet![]()
In de koran staat dat Abraham noch jood of christen (moeilijk trouwens als christus nog niet geboren is, maar ja we hebben het dan ook over een Sprookjesboek) maar dat volgens de koran Abraham geen moslim is betwijfel ik.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:28 schreef kLowJow het volgende:
Dit is niet juist. Abraham was volgens de koran christen noch jood, maar ook geen moslim. Hij wordt omschreven als een godzoeker.
Echt welquote:Op zondag 24 juli 2005 18:31 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Er worden geen aanslagen gepleegd in de naam van Sinterklaas
krijgen we dit weer...quote:Op zondag 24 juli 2005 18:31 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Toch is het zo.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:32 schreef Akkersloot het volgende:
maar dat volgens de koran Abraham geen moslim is betwijfel ik.
En Sinterklaas gelovigen betrekken mij ook niet in hun godsdienst .quote:Op zondag 24 juli 2005 18:31 schreef ee-04 het volgende:
Ga je dus zelf schuldig maken aan iets wat je zelf eerst verbood.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:33 schreef Bennie_K het volgende:
krijgen we dit weer...![]()
sinterklaas propageert racisme..
en dat vind je grappig?quote:Op zondag 24 juli 2005 18:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En Sinterklaas gelovigen betrekken mij ook niet in hun godsdienst .
Maar in een topic over het weggeven van het Nederlanderschap aan mensen die nog nooit in Nederland zijn geweest is zijn reactie ook "Als iedereen maar gelukkig is".![]()
O? Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe! Als je niet lief bent geweest ga je in de zak mee naar Spanje! Publieke omroepen besteden zelfs aandacht aan temporaal-epilepsie patient Bram van der Vlugt! En ik moet verplicht kijken wanneer er weer eens zo'n "profeet" door de straten rijdt!quote:Op zondag 24 juli 2005 18:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En Sinterklaas gelovigen betrekken mij ook niet in hun godsdienst .
Dat is weer iets heel anders, Sinterklaas bestaat echt niet, maar dat kun je volgens gelovigen niet van God zeggen.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:29 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
alles is tijdelijk, dat weet jij toch ook wel? waarom wil je zo graag gelovigen hun ongelijk bewijzen. laat ieder lekker in zijn waarde![]()
ik ga mn nichtje van 5 ook niet constant aan haar hoofd zeuren dat sinterklaas niet bestaat, dat is gewoon triest. trek de parallel met wat jij doet![]()
Sinterklaas bestaat volgens mn nichtje dus echt wel! dat bedoel ik...quote:Op zondag 24 juli 2005 18:40 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat is weer iets heel anders, Sinterklaas bestaat echt niet, maar dat kun je volgens gelovigen niet van God zeggen.
Of bedoelde je het ook zo, dus dat God ook niet bestaat, maar dat we de gelovigen maar lekker hun gang moeten laten gaan?
Volgens de koran is het Abraham die de gelovigen moslims heeft genoemd.22:78quote:Op zondag 24 juli 2005 18:34 schreef kLowJow het volgende:
Toch is het zo.
Abraham (moslims noemen hem geloof ik Ibrahim?) sprak tot dezelfde god als mohammed.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:20 schreef Akkersloot het volgende:
Moslims geloven in het ooit bestaan hebben van Adam, Noach en Abraham die dan uiteraard moslim waren. En moslims geloven dat Mozes, David en Jezus moslim waren. En dan waren er dus ineens die "openbaringen" aan Mohammed. Dan is het de vraag waar was dan volgens de islam de islam tussen Jezus en Mohammed? Met andere woorden: Kan islam weer verdwijnen![]()
Die roe geldt alleen voor kinderen. Ik ben al wat ouder. En verder noem ik mensen een straf voor houden als ze gewoon slecht zijn (en bijvoorbeeld niet elk avond sinterklaas liedjes zingen) een ander niet echt bij je godsdienst / ideologie betrekken.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
O? Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe! Als je niet lief bent geweest ga je in de zak mee naar Spanje! Publieke omroepen besteden zelfs aandacht aan temporaal-epilepsie patient Bram van der Vlugt! En ik moet verplicht kijken wanneer er weer eens zo'n "profeet" door de straten rijdt!
Met je niet bij hun godsdients betrekken,.
Ja, in de zin van "zij die zich onderwerpen [aan de wil van God]".quote:Op zondag 24 juli 2005 18:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens de koran is het Abraham die de gelovigen moslims heeft genoemd.22:78
hoe hebben moslims jou dan bij hun godsdienst betrokken..op welke manier??quote:Op zondag 24 juli 2005 18:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die roe geldt alleen voor kinderen. Ik ben al wat ouder. En verder noem ik mensen een straf voor houden als ze gewoon slecht zijn (en bijvoorbeeld niet elk avond sinterklaas liedjes zingen) een ander niet echt bij je godsdienst / ideologie betrekken.
Door mij als andersgelovige een ongelovige te noemen, of zelfs een "ondankbare".quote:Op zondag 24 juli 2005 18:50 schreef Bennie_K het volgende:
hoe hebben moslims jou dan bij hun godsdienst betrokken..op welke manier??
O, dus kinderen mogen van jou mishandeld worden uit naam van een sprookje, zolang jij er maar niets van merkt. Lekker sociaal. Als jij zo redeneert, waarom klaag je dan de hele tijd over gelovigen, wanneer zij mij in ieder geval niets gedaan hebben?quote:Op zondag 24 juli 2005 18:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die roe geldt alleen voor kinderen. Ik ben al wat ouder.
Niet? Volgens mij vond jij al dat gelovigen jou bij hun religie betrekken als jij volgens hen naar de hel gaat. Nu moet je natuurlijk niet opeens andere eisen stellen. Je bent het er in ieder geval mee eens dat de sekte der Sinterklaasgelovigen jou betrekken bij hun religie door de publieke (van jou en van mij!) omroep te vervuilen met temporaal-epilepsiepatient Bram van der Vlugt en mensen die zomaar over straat lopen lastig te vallen door pepernoten tegen hen aan te gooien en straten af te laten zetten?quote:En verder noem ik mensen een straf voor houden als ze gewoon slecht zijn (en bijvoorbeeld niet elk avond sinterklaas liedjes zingen) een ander niet echt bij je godsdienst / ideologie betrekken.
als je je daardoor al betrokken voelt bij hun godsdienst, ligt het probleem toch echt bij jou.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Door mij als andersgelovige een ongelovige te noemen, of zelfs een "ondankbare".
Door ons fokking elke dag te bedreigen!quote:Op zondag 24 juli 2005 18:50 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
hoe hebben moslims jou dan bij hun godsdienst betrokken..op welke manier??
Dus je vergelijkt het verstand van een kind met het verstand van een volwassen moslim?quote:Op zondag 24 juli 2005 18:43 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
Sinterklaas bestaat volgens mn nichtje dus echt wel! dat bedoel ik...
De sekte van gelovigen is niet ouder dan 8 jaar...quote:Op zondag 24 juli 2005 18:52 schreef Monidique het volgende:
Je bent het er in ieder geval mee eens dat de sekte der Sinterklaasgelovigen jou betrekken bij hun religie door de publieke (van jou en van mij!) omroep te vervuilen met temporaal-epilepsiepatient Bram van der Vlugt en mensen die zomaar over straat lopen lastig te vallen door pepernoten tegen hen aan te gooien en straten af te laten zetten?
het ging me om de volharding van het geloven in...niet om de leeftijdquote:Op zondag 24 juli 2005 18:55 schreef Devolution het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt het verstand van een kind met het verstand van een volwassen moslim?
Ik geef je trouwens wel gelijk![]()
als jij je door een paar gekken op tv al voelt aangevallen, ga je nog een heel zwaar leven tegemoet. veel succesquote:Op zondag 24 juli 2005 18:54 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Door ons fokking elke dag te bedreigen!
Paar idiote gasten op tv net uit Egypte deden ook net of het normaal was om toeristen te doden en dat ze niet snapten dat er ook 'gewone mensen' (egyptenaren) waren gedood
In de regiekamer van "Hilversum" zitten geen achtjarige kinderen, hoor. Nu is het mogelijk dat de mensen daar geen echte sekteleden zijn, maar doordat zij zich wel laten gebruiken voor de propaganda van Sinterklaas, horen zij toch indirect bij de sekte der Sinterklaasgelovigen die mij en Akkersloot en jou betrekken bij hun geloof.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:56 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De sekte van gelovigen is niet ouder dan 8 jaar...
Ik voel mij aangevallen door iedereen die ons hier in het Westen van het leven wilt beroven of die het 'normaal' lijkt te vinden.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:58 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
als jij je door een paar gekken op tv al voelt aangevallen, ga je nog een heel zwaar leven tegemoet. veel succes
Alleen een randdebiel ziet niet dat de islam (als ideologie) een negatieve invloed heeft op onze samenleving. Het feit dat ze andersgelovigen al ongelovigen noemen is al een reden om die ideologie aan te pakken. Gewoon omdat ik als "ongelovige" niet mee hoef te helpen aan die akelige ideologie. Verder is het betrekken bij een godsdienst discussie wel oftopic hier.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:53 schreef Bennie_K het volgende:
als je je daardoor al betrokken voelt bij hun godsdienst, ligt het probleem toch echt bij jou.![]()
En ik heb dat al die jaren niet doorgehad?quote:Op zondag 24 juli 2005 18:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
In de regiekamer van "Hilversum" zitten geen achtjarige kinderen, hoor. Nu is het mogelijk dat de mensen daar geen echte sekteleden zijn, maar doordat zij zich wel laten gebruiken voor de propaganda van Sinterklaas, horen zij toch indirect bij de sekte der Sinterklaasgelovigen die mij en Akkersloot en jou betrekken bij hun geloof.
Juist. Maar volgens het sprookje van Mohammed was er al islam vanaf "de schepping".quote:Op zondag 24 juli 2005 19:00 schreef Klemvast het volgende:
Ik ga er vanuit dat "de islam" gewoon de naam van een godsdienst is, en dat je dus pas van "islam" kan spreken vanaf Mohammed?
jammer dat je met zulke termen moet strooien. je bent zeker nogal laag opgeleid?quote:Op zondag 24 juli 2005 19:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Alleen een randdebiel ziet niet dat de islam (als ideologie) een negatieve invloed heeft op onze samenleving. Het feit dat ze andersgelovigen al ongelovigen noemen is al een reden om die ideologie aan te pakken. Gewoon omdat ik als "ongelovige" niet mee hoef te helpen aan die akelige ideologie. Verder is het betrekken bij een godsdienst discussie wel oftopic hier.
Als je dat de gerecutreerden van Al Quaida ook kan overtuigen.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:05 schreef Bennie_K het volgende:
en ach, zolang nog altijd het overgrote deel van de nederlanders weinig met geloof op heeft, zie ik niet waarom ik me druk zou meoten maken om gelovigen. Laat iedereen toch geloven wat hij of zij wil![]()
Daar zit em nou net het probleem met religieuze terroristen...quote:Op zondag 24 juli 2005 19:05 schreef Bennie_K het volgende:
en ach, zolang nog altijd het overgrote deel van de nederlanders weinig met geloof op heeft, zie ik niet waarom ik me druk zou meoten maken om gelovigen. Laat iedereen toch geloven wat hij of zij wil![]()
"Je bent nog erger in de war dan dat ik dacht"quote:Op zondag 24 juli 2005 19:05 schreef Bennie_K het volgende:
jammer dat je met zulke termen moet strooien. je bent zeker nogal laag opgeleid?![]()
Behalve dan van mensen die het met hem niet eens zijn.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:09 schreef ee-04 het volgende:
Bennie k jij bent wel heel erg wereldvreemd ofzo? Zeker geleerd altijd van het goede van de mens uit te gaan?
Er was geen Islam voor Mohammed. Mohammed is de oprichter van de Islam, net als dat Jezus dat is van het Christendom en Boeddha van het Boedhisme.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waar was de islam dan tussen Jezus en Mohammed ?
Volgens mij ben jij een beetje van slag. Het kan zijn dat je een keer bent lastiggevallen door een allochtoon en daar een trauma aan over hebt gehouden, of dat je gewoon teveel naar Wilders luisterd en een abbonement hebt op de Telegraaf. Maar ik zie niet in waarom de Islam een negatieve invloed heeft op de samenleving. Dan zou je ook kunnen zeggen dat elke religie een negatieve invloed heeft op de samenleving, maar onze samenleving is wel gebaseerd op de Christelijke normen en waarden. De koningin zweert tenslotte niet voor niets op de Bijbel bij haar aantreden.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Alleen een randdebiel ziet niet dat de islam (als ideologie) een negatieve invloed heeft op onze samenleving.
Foute boel. Volgens mj is de islam immers nooit verdwenen. Heel simpel omdat er voor Mohammed geen islam bestond.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:22 schreef Alicey het volgende:
TT aangepast.
Dus als ik anti-islam ben, ben ik dus tegen alle godsdiensten want "Verder is een geloof natuurlijk niet per se anders als er geen naampje aan hangt".quote:Op zondag 24 juli 2005 19:23 schreef Alicey het volgende:
Verder is een geloof natuurlijk niet per se anders als er geen naampje aan hangt. Vroeger noemde men zich geen moslim, net zo min als men zich aanhanger van het jodendom noemde. Men geloofde gewoon in hun god.
Je kunt doen alsof je de reactie niet begrijpt, maar je zou ook gewoon kunnen erkennen dat het geloof dat wordt beschreven in de Bijbel en Koran voor de volgelingen van destijds waarschijnlijk geen naam had, en dat het dan ook niet interessant is om je af te vragen of zij zichzelf moslims noemden.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus als ik anti-islam ben, ben ik dus tegen alle godsdiensten want "Verder is een geloof natuurlijk niet per se anders als er geen naampje aan hangt".![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |