Klopt. Alleen waren dat onze voorouders. Dat kun je onze generaties niet meer aanrekenen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:05 schreef sooty het volgende:
Ik heb niets tegen moslims. Wel tegen de manier waarop zij anderen hun geloof proberen op te leggen. Maar laten we even de hand in eigen boezem steken: De manier waarop wij 'de zwartjes in Africa' gingen kerstenen, verdient ook geenszins de schoonheidsprijs.
Zullen we de 80 jarige oorlog er anders ook nog even bijslepen... wordt daar ook een beetje doodziek van, dat "ja maar de kruistochten, ja maar de zendelingen, ja maar"quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:05 schreef sooty het volgende:
Ik heb niets tegen moslims. Wel tegen de manier waarop zij anderen hun geloof proberen op te leggen. Maar laten we even de hand in eigen boezem steken: De manier waarop wij 'de zwartjes in Africa' gingen kerstenen, verdient ook geenszins de schoonheidsprijs.
Daar zijn ze in India het nog niet helemaal over eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:05 schreef sooty het volgende:
Er zijn maar 2 (twee) vredelievende religies: Hindoeisme
Met zo'n klagende mentaliteit zouden ze veel beter in Nederland kunnen wonen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:21 schreef milagro het volgende:
Driekwart keurt het gelukkig compleet af, eenderde vindt de Westerse samenleving immorreel, maar gaat er wekl vrijwillig wonen en genieten van alle voordelen die zo'n immorele samenleving biedt.
Flikker dan op, denk ik dan, wegwezen.
Je bent/was daar op vakantie?quote:Op zondag 24 juli 2005 10:01 schreef BVO het volgende:
Ik heb het zien gebeuren.. Ik liep richting mijn kamer, alles werd heel licht, fel rood en oranje, ik kijk voor me, zie opeens een heel erg grote vuurbal, twee seconde later een ontzettend grote knal, de grond begon heel hard te trillen, de ramen begonnen hard te schudden.
. Toen werd het stil en hoorde ik alleen nog maar glazen die in de verte kapot vielen.
.
Een paar uur ervoor liep ik er nog..
quote:Arrests after Egyptian bombings
Egyptian security forces have arrested 35 people following Saturday's bomb attacks in Sharm al-Sheikh, which killed at least 88 people. The arrests came after Egyptian President Hosni Mubarak vowed to hunt down those behind the bombings. In the worst attacks in decades in Egypt, three explosions - including two apparent car bombings - devastated a hotel, a car park, and a market.
Most of the dead are Egyptians, but foreigners are among the victims too. An Italian man on his honeymoon and a Czech citizen have been confirmed dead and at least 20 of those injured are thought to be foreign.
The BBC's Heba Saleh in Sharm al-Sheikh says Bedouins are among those detained. She says police want to question them about unusual movements in the mountains of the Sinai. Our correspondent says this is an area with few asphalted roads but there are many desert routes between the mountains which are used by the Bedouins.
She says police will also be seeking information about possible recent purchases of explosives in a region where they are heavily used in quarrying and for construction.
Mubarak anger
The blasts came within minutes of each other in the early hours of Saturday, when the bars and markets of the Red Sea resort were busy. In the most devastating attack, a bomber rammed his car into the Ghazala Gardens hotel in Naama Bay, according to an eyewitness. The front of the luxury hotel was destroyed in a huge explosion.
A few hundred metres away, a bomb went off in a car park near the Moevenpick Hotel, causing widespread damage and casualties. In the Old Market area, about 4km (2.5 miles) away, 17 people - believed to be Egyptian - were killed by another suspected car bomb, rescue officials said. The bombings happened at the height of the summer tourist season, and coincided with an extended holiday weekend to mark the anniversary of the 1952 Egyptian revolution.
They came less than a year after attacks at a resort further north in the Sinai peninsula left 34 people dead. Egyptian Interior Minister Habib al-Adli said he cannot exclude a connection between the two incidents. Egypt blamed the 2004 attack on a Palestinian man leading an unaffiliated group.
Tourism fears
In a statement posted on an Islamic website, a group calling itself the Abdullah Azzam Brigades, al-Qaeda, said it carried out the bombings. However, the statement did not appear on well-known al-Qaeda websites and it was impossible to authenticate the claim. President Mubarak has vowed to hunt down the perpertrators.
"This will only make us more determined to pursue terrorism and eradicate it," said President Mubarak after visiting the bomb scenes. "We will not give in to its blackmail, or seek a truce." US President George W Bush has meanwhile condemned the "barbaric terrorist attacks", which he said were an "assault on the civilised world".
The previous worst attack in Egypt was in 1997, when Islamic militants killed 58 foreign tourists and four Egyptians near the southern city of Luxor. The tourism industry - Egypt's most lucrative - has slowly recovered since that attack, but there are widespread fears that these latest bombings will deal it a fresh blow.
Bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4711745.stm
quote:Op zondag 24 juli 2005 16:08 schreef Vitalogy het volgende:
Ik geloof er geen zak van.
Ben er nog ja. Net bij zo'n grote demonstratie en herdenking geweest, duizenden van die Arabieren schreeuwend door die straten.quote:
Ik denk dat hij bedoelt dat het in zijn ogen geen Moslim is. Dat in zijn ogen mensen die zulke dingen doen geen Moslim zijn, ook al zeggen ze van wel. Jammer dat de Joden er weer bijgehaalt moeten worden. Maar ja, Israel was er na de aanslagen ook weer als de kippen bij om te zeggen dat je nu eenmaal niet op vakantie moet gaan naar Egypte of Arabische landen.quote:'Dit kan geen moslim geweest zijn. Moslims doden geen moslims. Dit moet een Jood geweest zijn of in ieder geval iemand die geen godsdienst heeft'.
quote:Op zondag 24 juli 2005 18:08 schreef J_CDA het volgende:
Net op het Journaal van 18:00. Ik citeer een Egyptenaar welke net uit het ziekenhuis komt: 'Dit kan geen moslim geweest zijn. Moslims doden geen moslims. Dit moet een Jood geweest zijn of in ieder geval iemand die geen godsdienst heeft'.
Zolang er moslims zijn die niet volledig de afslagen afkeuren, en dus ook niet halfslachtig zeggen, ja ik keur het af, maar..... .. zal er naar mijn idee ook geen oplossing komen voor dit geweld. De oplossing moet van binnenuit dit achterlijke geloof komen.
Even tussendoor, waarom ben jij zo ongelovelijk irritant aan het quotenquote:Op zondag 24 juli 2005 23:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat het in zijn ogen geen Moslim is. Dat in zijn ogen mensen die zulke dingen doen geen Moslim zijn, ook al zeggen ze van wel. Jammer dat de Joden er weer bijgehaalt moeten worden. Maar ja, Israel was er na de aanslagen ook weer als de kippen bij om te zeggen dat je nu eenmaal niet op vakantie moet gaan naar Egypte of Arabische landen.
Nog nooit geprobeerd. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:58 schreef APK het volgende:
[..]
Even tussendoor, waarom ben jij zo ongelovelijk irritant aan het quoten
Is het nou zo moeilijk om de naam van de persoon die je quote te laten staan?![]()
quote:Op maandag 25 juli 2005 11:27 schreef Klemvast het volgende:
Vandaag overigens ook in het nieuws te lezen: er is een betoging van zo'n 1000 ŕ 2000 mensen geweest in Sharm-el-Sheik (Egyptenaren en toeristen, volgens De Standaard) tegen het terrorisme.
D'r is helaas verder weinig over te vinden op het eerste zicht.
quote:Peace march
In Sharm al-Sheikh, known in Egypt as the "City of Peace", hundreds of people marched through the Naama Bay area on Sunday evening in protest at the attacks. They marched past the wreckage of the four-star Ghazala Gardens hotel, which is concealed behind a high, white tarpaulin. Hotel workers, diving instructors and other local employees joined the march, lighting candles as night fell. They chanted slogans in support of peace and held banners which read "No to terrorism".
The BBC's Heba Saleh in Sharm al-Sheikh says the event was intended to send the message that the resort remains a welcoming place, but there was no mistaking the strength of the feelings expressed. Two Islamist groups, one asserting links to al-Qaeda, have made unverified claims of responsibility for the attacks. October's bombings, further north on the Sinai peninsula, killed 34 people, including many Israelis. It was seen as an offshoot of the Israeli-Palestinian dispute, and blamed by Egypt on disaffected Palestinians and local Bedouins.
Dit soort van beelden verdient het in ieder geval ook wel eens om de wereld rond te gaan, vind ik.quote:
Ik heb het ook gezien, volgens mij zei hij het zelfs nog wat vuiler dan je het hier neerzet. Even beklom mij de wrange gedachte 'net goed voor ze'quote:Op zondag 24 juli 2005 18:08 schreef J_CDA het volgende:
Net op het Journaal van 18:00. Ik citeer een Egyptenaar welke net uit het ziekenhuis komt: 'Dit kan geen moslim geweest zijn. Moslims doden geen moslims. Dit moet een Jood geweest zijn of in ieder geval iemand die geen godsdienst heeft'.
jajaquote:Op zondag 24 juli 2005 23:44 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]Ze keuren de aanslagen volledig af als ik jouw stukje zo lees. Ze hebben alleen twijfels over de daders..
Mijn excuses, maar ik denk dat Egyptenaren goed genoeg weten dat er extremistische moslimstrijders bestaan die tot dat soort dingen in staat zijn hoor. Ze zijn daar wel een beetje terrorisme gewoon.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:22 schreef milagro het volgende:
[..]
jaja
ze keuren het af omdat er hoofdzakelijk moslims omgekomen zijn , volgens mij
typerend wel om in een dergelijk walgelijk statement annex verklaring vooral de afkeuring te lezen.
ik word zo misselijk van dergelijke opmerkingen als "het kan nooit een moslim geweest zijn, die doen zoiets niet"
als je zo redeneert, bestaan er dus ook geen katholieke pedofielen in de vorm van priesters.
ik hoor dat zo vaak "moslims doen zoiets niet" en dat stoort me dus.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:31 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Mijn excuses, maar ik denk dat Egyptenaren goed genoeg weten dat er extremistische moslimstrijders bestaan die tot dat soort dingen in staat zijn hoor. Ze zijn daar wel een beetje terrorisme gewoon.
Jullie nemen de reactie van één man op het nieuws en beschouwen dat nu maar even als een spreekbuis voor alle moslims?
Er zijn bv. ook zat westerse mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de aanslagen van 9/11 in scčne gezet zijn door de Amerikaanse overheid zelf, wil dat zeggen dat iedereen er bij ons zo over denkt?
Wat mij meer stoort is dat als één gek dat in egypte zegt, de media dat hier brengen alsof dat de mening is van de doorsnee egyptenaar.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:45 schreef milagro het volgende:
[..]
ik hoor dat zo vaak "moslims doen zoiets niet" en dat stoort me dus.
ach een derde vs moslims in de UK heeft begrip voor de aanslagenquote:Op maandag 25 juli 2005 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mij meer stoort is dat als één gek dat in egypte zegt, de media dat hier brengen alsof dat de mening is van de doorsnee egyptenaar.
Ja, da's een feit. Aan de andere kant: ik heb ooit een krantenartikel gelezen over die grote bomaanslagen op o.a. joodse doelwitten in Istanbul (wanneer was het ook alweer? vorig jaar?).quote:Op maandag 25 juli 2005 13:41 schreef speknek het volgende:
Wij zijn wel iets verder ontwikkeld dan de gemiddelde Egyptenaar. Daarbij was dit niet een gemiddelde Egyptenaar maar een aardig verwesterde jongen. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die goed doorhebben dat het moslims waren -iedereen die meeliep in de demonstratie bijvoorbeeld-, maar dat de gehele Arabische wereld paranoide gemaakt is door de eigen regering en fundamentalistische moslimgroeperingen (en daar doet Egypte echt niet voor onder bij de rest) voor het grote Joodse complot, is wel duidelijk.
Nouja, Egypte is natuurlijk wel het enige Arabische land (naast Jordanië) dat Israël erkent, hier een vredesakkoord mee heeft, en redelijke politieke betrekkingen.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:41 schreef speknek het volgende:
Wij zijn wel iets verder ontwikkeld dan de gemiddelde Egyptenaar. Daarbij was dit niet een gemiddelde Egyptenaar maar een aardig verwesterde jongen. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die goed doorhebben dat het moslims waren -iedereen die meeliep in de demonstratie bijvoorbeeld-, maar dat de gehele Arabische wereld paranoide gemaakt is door de eigen regering en fundamentalistische moslimgroeperingen (en daar doet Egypte echt niet voor onder bij de rest) voor het grote Joodse complot, is wel duidelijk.
ja de regering doet dat, het volk denkt daar ms of ws anders overquote:Op maandag 25 juli 2005 13:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nouja, Egypte is natuurlijk wel het enige Arabische land (naast Jordanië) dat Israël erkent, hier een vredesakkoord mee heeft, en redelijke politieke betrekkingen.
quote:Op maandag 25 juli 2005 13:54 schreef milagro het volgende:
[..]
ja de regering doet dat, het een deel van het volk denkt daar ms of ws anders over
Bron?quote:Op maandag 25 juli 2005 13:49 schreef milagro het volgende:
[..]
ach een derde vs moslims in de UK heeft begrip voor de aanslagen
Je kunt het ze niet echt kwalijk nemen, het zou niet de eerste keer zijn dat de Mossad aanslagen pleegt op Westerse doelen in Egypte.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:41 schreef speknek het volgende:
maar dat de gehele Arabische wereld paranoide gemaakt is door de eigen regering en fundamentalistische moslimgroeperingen (en daar doet Egypte echt niet voor onder bij de rest) voor het grote Joodse complot, is wel duidelijk.
Oh het is veel minder erg, het is "slechts 1 op de 4 moslims"quote:
Het probleem is dat de Egyptische regering anti-joodse sentimenten kweekt en koestert om zo een externe vijand te creeren zodat mensen zich daarop richten in plaats van op de eigen corrupte dictatuur.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat het in zijn ogen geen Moslim is. Dat in zijn ogen mensen die zulke dingen doen geen Moslim zijn, ook al zeggen ze van wel. Jammer dat de Joden er weer bijgehaalt moeten worden. Maar ja, Israel was er na de aanslagen ook weer als de kippen bij om te zeggen dat je nu eenmaal niet op vakantie moet gaan naar Egypte of Arabische landen.
Begrip hebben voor de motieven van aanslagplegers is volgens mij niet hetzelfde als begrip hebben voor hun daden.quote:Op maandag 25 juli 2005 13:49 schreef milagro het volgende:
[..]
ach een derde vs moslims in de UK heeft begrip voor de aanslagen
Je wilt er erg veel in lezen, zie dat 6% de aanslagen een rechtvaardiging vinden hebbenquote:Op maandag 25 juli 2005 14:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh het is veel minder erg, het is "slechts 1 op de 4 moslims"
http://www.telegraph.co.u(...)05/07/23/npoll23.xml
krijgen we dat weer.... ze vinden het eigen schuld dikke bult, had je maar niet, moet je maar niet.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Begrip hebben voor de motieven van aanslagplegers is volgens mij niet hetzelfde als begrip hebben voor hun daden.
Dat is volgens mij dus heel wat anders. Als je het stuk leest zie je dat 6% deze mening is toegedaan, wat een behoorlijk aantal is, maar niet de 25% waar jij het over hebt.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:12 schreef milagro het volgende:
[..]
krijgen we dat weer.... ze vinden het eigen schuld dikke bult, had je maar niet, moet je maar niet.
dan zie je ook vast wel dat 6% nog altijd zo'n 100.000 man is.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wilt er erg veel in lezen, zie dat 6% de aanslagen een rechtvaardiging vinden hebben
1 op de 4 heeft begrip, 6 % keurt het helemaal goed en dat zijn geen moslims die in Egypte, Pakistan wonen, maar het is je buurman en dat maal 100.000.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:14 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is volgens mij dus heel wat anders. Als je het stuk leest zie je dat 6% deze mening is toegedaan, wat een behoorlijk aantal is, maar niet de 25% waar jij het over hebt.
Plus degenen die niet reageren als een wildvreemde niet-moslim ze zomaar vragen begint te stellen.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:21 schreef milagro het volgende:
[..]
1 op de 4 heeft begrip, 6 % keurt het helemaal goed en dat zijn geen moslims die in Egypte, Pakistan wonen, maar het is je buurman en dat maal 100.000.
gezellig.
quote:Op maandag 25 juli 2005 14:21 schreef milagro het volgende:
[..]
1 op de 4 heeft begrip, 6 % keurt het helemaal goed en dat zijn geen moslims die in Egypte, Pakistan wonen, maar het is je buurman en dat maal 100.000.
gezellig.
Dus nogmaals, geen begrip voor de daden, zie het verschil in percentages hierboven, maar begrip voor, of deelt bepaalde motieven, of gevoelens van onvrede met de aanslagplegers. Je kunt er verder denk ik vrij zeker van zijn dat voor motieven e.d. bij dit onderzoek uitgegaan is van zaken als de oorlog in Irak.quote:YouGov sought to gauge the character of the Muslim community's response to the events of July 7. As the figures in the chart show, 88 per cent of British Muslims clearly have no intention of trying to justify the bus and Tube murders.
However, six per cent insist that the bombings were, on the contrary, fully justified.
Six per cent may seem a small proportion but in absolute numbers it amounts to about 100,000 individuals who, if not prepared to carry out terrorist acts, are ready to support those who do.
Moreover, the proportion of YouGov's respondents who, while not condoning the London attacks, have some sympathy with the feelings and motives of those who carried them out is considerably larger - 24 per cent.
Ik vraag me toch af hoe ze dat altijd doen hoor. Gaan ze langs de deuren ofzo? Tring, tring. Meneer, mevrouw, keurt u de aanslagen goed?quote:1 op de 4 heeft begrip, 6 % keurt het helemaal goed en dat zijn geen moslims die in Egypte, Pakistan wonen, maar het is je buurman en dat maal 100.000.
De regering hoeft dat niet eens meer te doen, ze hoeven alleen maar zo nu en dan ja en amen tegen de bestaande hetze te zeggen, om aan de kant van het volk te blijven. Kijk ook maar naar wat zo ongeveer de onafhankelijkste nieuwsbron uit het Midden Oosten voor leuke onderwerpen heeft: http://www.aljazeera.com/cgi-bin/conspiracy_theory/default.aspquote:Op maandag 25 juli 2005 14:08 schreef HiZ het volgende:
Het probleem is dat de Egyptische regering anti-joodse sentimenten kweekt en koestert om zo een externe vijand te creeren zodat mensen zich daarop richten in plaats van op de eigen corrupte dictatuur.
Sorry, maar dit is regelrechte onzin. President Mubarak van Egypte staat zelfs bekend om het feit dat hij de geschiedenis zou willen ingaan als de man die het Palestina-conflict heeft opgelost. Vandaar dat belangrijke vredesbesprekingen tussen Israël en Palestina zo vaak in Egypte plaatsvinden.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Egyptische regering anti-joodse sentimenten kweekt en koestert om zo een externe vijand te creeren zodat mensen zich daarop richten in plaats van op de eigen corrupte dictatuur.
Nochtans is de Egyptische regering wel op zoek naar 6 Pakistaanse verdachten en niet naar Israëli's, wat al die anti-Israëlische stemmen ook beweren.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:47 schreef speknek het volgende:
http://www.aljazeera.com/me.asp?service_ID=9282
Ach de experts vinden het ook al. Dan is het wel logisch dat de gewone Egyptenaar veel beter goede conclusies kan trekken.
De moslim gemeenschap is een hechte gemeenschap, wordt altijd gezegd.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:21 schreef milagro het volgende:
gezellig.
Ze proberen een zondebok te vinden waar ze hun frustratie's op kunnen afreageren.quote:Hoewel het wel een beetje angstaanjagend is om zo'n artikel te lezen, daar geef ik je gelijk in.
De reacties zijn echt nog veel beter, we mogen onze maghreb en maroc.nl posters wel knuffelen met hun objectieve, vredelievende kijk, als je ziet wat moslims in de rest van de wereld denken.quote:Op maandag 25 juli 2005 14:52 schreef Klemvast het volgende:
Hoewel het wel een beetje angstaanjagend is om zo'n artikel te lezen, daar geef ik je gelijk in.
De ratings van die reacties zijn nog sprekender. Een reactie als deze...quote:Op maandag 25 juli 2005 15:05 schreef speknek het volgende:
De reacties zijn echt nog veel beter, we mogen onze maghreb en maroc.nl posters wel knuffelen met hun objectieve, vredelievende kijk, als je ziet wat moslims in de rest van de wereld denken..
... krijgt de rating 'Bad Comment'. Verbroedering met andere geloven en ongelovigen! Bad! Baaaaad! Ibrahim say you go -Kaboom!-quote:ibrahmim, if that is truly what you believe then i pity you. learn to embrace other cultures rather than spew forth innane, acidic comment at every opportunity. we are all human beings.
quote:Derde groep zegt aanslagen Egypte te hebben gepleegd
Uitgegeven: 26 juli 2005 07:44
DUBAI - Een derde, tot nu toe onbekende, islamitische groepering heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslagen in de Egyptische badplaats Sharm el-Sheikh van zaterdag. De 'Tawhid en Jihad Groep in Egypte' deed dat dinsdag via internet.
Deze derde claim lijkt geloofwaardiger, omdat die staat op een islamitische website die vaak wordt gebruikt door de Iraakse tak van al-Qaeda. De andere groeperingen die zeiden achter de aanslagen te zitten, deden dat op weinig bekende websites.
De Tawhid en Jihad Groep in Egypte zei op de website ook verantwoordelijk te zijn voor de bomaanslagen in Taba van oktober 2004. Daarbij lieten 34 mensen het leven.
"Deze derde claim lijkt geloofwaardiger, omdat die staat op een islamitische website die vaak wordt gebruikt door de Iraakse tak van al-Qaeda."quote:
Lijkt me wel ja. Grappig dat ze 'en' vertalen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Deze derde claim lijkt geloofwaardiger, omdat die staat op een islamitische website die vaak wordt gebruikt door de Iraakse tak van al-Qaeda."
Formerly known as 'Tawhid en Jihad' (al-tawhid wal-jihad?).
Dat ze wel 'wa' (?) vertalen en niet 'Tawhid' en 'Jihad'? 'Tawhid' wordt overigens wel eens vertaald als 'Monotheďsme', waardoor er vaak 'Monotheďsme en Heilige Oorlog" stond, maar staat 'Tawhid' niet voor het feit dat Allah het enige, de Ene en het alles is, of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:58 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Grappig dat ze 'en' vertalen.
Jaquote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat ze wel 'wa' (?) vertalen en niet 'Tawhid' en 'Jihad'? 'Tawhid' wordt overigens wel eens vertaald als 'Monotheďsme', waardoor er vaak 'Monotheďsme en Heilige Oorlog" stond, maar staat 'Tawhid' niet voor het feit dat Allah het enige, de Ene en het alles is, of iets dergelijks?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |