Volgend jaar in Stuttgart schijnt redelijk selectief te zijn.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja dat sowieso, en een WK winnen op een selectief parcours is ook mogelijk. Helaas hebben we niet vaak zulke WK's.
Ik vrees met je meequote:Op zondag 28 mei 2006 19:16 schreef Arcee het volgende:
Ik vrees dat Jan te kort gaat komen in de bergen.
Maar ik hoop natuurlijk van niet. Kan een mooie strijd worden straks in juli.
Ik weet het nog niet, de Franse bergen zijn minder stijl, dus hij gaat Valverde (als die goed is) niet los krijgen, denk ik, dat bleek vorig jaar toch al.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:43 schreef Wombcat het volgende:
Als Basso goed herstelt van de Giro, dan maakt de rest weinig kans in de Tour denk ik.
9 van de 10 keer is de tour zo saai als de afgelopen jaren.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:25 schreef placebeau het volgende:
Van mij mag de tour zo saai zijn als de de vorige jaren, als Basso maar wint.
Inderdaad, Alejandro Valverde gaat ook vlammen in de Tour.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet het nog niet, de Franse bergen zijn minder stijl, dus hij gaat Valverde (als die goed is) niet los krijgen, denk ik, dat bleek vorig jaar toch al.
In het tijdrijden zal hij wel wat winnen op Valverde, maar niet enorm veel, Alejandro is (veel) beter dan de doorsnee Giro-tegenstander van Basso. En als ze boven op de bergen gaan sprinten voor bonificaties, is Basso altijd kansloos
Ik vond de Tour van 2003 ge-wel-dig.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:31 schreef Wombcat het volgende:
9 van de 10 keer is de tour zo saai als de afgelopen jaren.
Ja, die was errug cool.quote:
Fantastisch was die. Het knollenveldje.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:39 schreef placebeau het volgende:
Ja, die was errug cool.
Jammer dat ik toen het grootste deel via de krant heb moeten volgen.
In ieder geval eindelijk weer eens een andere naam.quote:Dit jaar wordt sowieso legendarisch als de eerste van basso.
De Tour van 2004. Zeer indrukwekkende ronde van Armstrong.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:47 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond de Tours van de afgelopen jaren juist fantastisch.
Armstrong die in de 'proloog' zijn naaste concurrent gewoon inhaalt. En dan op de manier waarop, geweldig.
Die ploegentijdrit die ze wonnen in de regen, toen bij de aankomst het hele team in closeup. Elkaar feliciteren etc. Prachtig.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
De Tour van 2004. Zeer indrukwekkende ronde van Armstrong.
Ik vond de laatste jaren juist minder, het ging allemaal wat op de automatische piloot. De laatste keer dat Armstrong nog eens in de bergen uitpakte was in 2003. Ik vond vooral zijn eerste jaren mooi, toen hij op Hautacam of Alp D'Huez iedereen naar huis reed. De laatste jaren was het meer tijdswinst pakken in de tijdritten, en in de bergen gewoon niemand laten rijden.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:47 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond de Tours van de afgelopen jaren juist fantastisch.
Armstrong die in de 'proloog' zijn naaste concurrent gewoon inhaalt. En dan op de manier waarop, geweldig.
Zal met Basso hetzelfde zijn ...quote:Op zondag 28 mei 2006 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
En toch... Armstrong mag/mocht doen wat hij wilde, hij riep nooit de passie op zoals Pantani dat deed, zelfs al was wat Armstrong deed op papier veel imponerender.
http://www.youtube.com/watch?v=Gr89ku-K2WUquote:
Inderdaad, Hincapie een handjeklap naar achteren naar Lance.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:50 schreef Zwansen het volgende:
Die ploegentijdrit die ze wonnen in de regen, toen bij de aankomst het hele team in closeup. Elkaar feliciteren etc. Prachtig.
Waaaanzinnig! Door 't knollenveldje, van de fiets af, slootje over en weer achteraansluiten in je groepje.quote:
mms://wm.world.mii-streaming.net/media/oln/tdf2003video/21action2_300.wmvquote:Op zondag 28 mei 2006 22:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waaaanzinnig! Door 't knollenveldje, van de fiets af, slootje over en weer achteraansluiten in je groepje.
Hallo? 2004? De man won toen 5 etappes, waarvan 3 op rij.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:51 schreef Ereinion het volgende:
Ik vond de laatste jaren juist minder, het ging allemaal wat op de automatische piloot. De laatste keer dat Armstrong nog eens in de bergen uitpakte was in 2003. Ik vond vooral zijn eerste jaren mooi, toen hij op Hautacam of Alp D'Huez iedereen naar huis reed. De laatste jaren was het meer tijdswinst pakken in de tijdritten, en in de bergen gewoon niemand laten rijden.
De voorganger van Pantani, wist mij tot tranen te beroeren.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
En toch... Armstrong mag/mocht doen wat hij wilde, hij riep nooit de passie op zoals Pantani dat deed, zelfs al was wat Armstrong deed op papier veel imponerender.
Wat was die etappe en welk jaar dat Lance deed alsof ie niet goed was?quote:Op zondag 28 mei 2006 22:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=Gr89ku-K2WULeuk commentaar ook...alle andere video-highlights van 2003 zijn ook nog online te vinden
http://ww2.olntv.com/tdf03/03tdfvideo.html
Volgens mij was dat in 2002... etappe weet ik niet meer...quote:Op zondag 28 mei 2006 22:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat was die etappe en welk jaar dat Lance deed alsof ie niet goed was?
2001 of 2002 idd. Volgens mij in hetzelfde jaar dat Boogie op La Plagne won, 2002 dus.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:17 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Volgens mij was dat in 2002... etappe weet ik niet meer...
Waar vind je die beelden?quote:Op zondag 28 mei 2006 22:20 schreef Ericr het volgende:
Armstrong die in 2004 liet zien wie de echte baas is :
mms://wm.world.mii-streaming.net/media/oln/2004/adv/21_action_1_384k.wmv
Alpe D'Huez, de klimtijdrit.
2005 geef ik je volkomen gelijk; toen reed hij op reserve beetje rond in het gebergte. Maar je moet dan ook rekening houden dat die wel al 34 was. Dan rij je zowiezo berekender. Basso is nu 28. Maar als je vergelijkt met armstrong op 27-28-29 jaar... dan waren dat zeer imposante aanvallen.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik vond de laatste jaren juist minder, het ging allemaal wat op de automatische piloot. De laatste keer dat Armstrong nog eens in de bergen uitpakte was in 2003. Ik vond vooral zijn eerste jaren mooi, toen hij op Hautacam of Alp D'Huez iedereen naar huis reed. De laatste jaren was het meer tijdswinst pakken in de tijdritten, en in de bergen gewoon niemand laten rijden.
http://ww2.olntv.com/tdf04/04tdfvideo.htmlquote:
Klopt, alleen zijn er dit jaar maar weinig bergen waar hij echt tijdwinst kan boeken. En natuurlijk de grote vraag, komt hij weer in topvorm aan de start van de Tour. Vorig jaar lukte het hem, maar hij was dit jaar wel een stuk beter dan hij vorig jaar in de Giro was.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:27 schreef Ericr het volgende:
Als je kijkt naar 2004 en 2005 is Basso overigens de logische opvolger van Armstrong. Zeker nu Basso ook kan tijdrijden.
quote:Op zondag 28 mei 2006 22:11 schreef placebeau het volgende:
maar goed, dit is het beeld van deze zomer
[afbeelding]
Maar dan in't geel.
Op één dag na heeft Basso zich vorig jaar evenveel gegeven als dit jaar.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:32 schreef Ericr het volgende:
Het zal moeilijk worden om die Girovorm vast te houden, maar voor hetzelfde geld heeft Basso nog redelijk op reserve deze Giro gereden. Denk dat een paar dagen ziekte je meer doet dan in goede vorm meestrijden op het hoogste plan. Vorig jaar ziek, dit jaar goede vorm.
Als Basso nog verbetert richting begin juli is er geen houden meer aan lijkt me.
Of die etappe waarin-ie Kloden op de streep nog even ging halen. Over laten zien wie de baas is gesproken.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:20 schreef Ericr het volgende:
Armstrong die in 2004 liet zien wie de echte baas is :
mms://wm.world.mii-streaming.net/media/oln/2004/adv/21_action_1_384k.wmv
Alpe D'Huez, de klimtijdrit.
Idd. Op zijn Boonen's klopt ie ff iedereen in de sprint daar.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Of die etappe waarin-ie Kloden op de streep nog even ging halen. Over laten zien wie de baas is gesproken.
'Il preparatore'quote:Op zondag 28 mei 2006 22:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
De vorm zou geen probleem mogen zijn. Zeker niet nu Basso uiterst gecontroleerd leeft onder het regime van Riis.
Je noemt nu alle mensen die gaan strijden om de tweede en derde plek. De eerste plek is voor Ivan, en heel misschien UIllrich. Maar niemand anders.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:41 schreef Ericr het volgende:
Even Basso's concurrentie doorlopen :
Landis - goed voorseizoen, maar in de Tour van vorig jaar wieltjeszuiger pur sang en in de laatste TT langzamer dan Basso
Evans - wordt een dagje ouder, ook een redelijk goed voorseizoen met winst in Romandie. Eveneens erkend wieltjeszuiger en te vaak in lastige bergritten te snel er af.
Leipheimer - wieltjeszuiger in het kwadraat, heeft die man ooit in een ronde aangevallen?
Ullrich - Last van de rug, niet zoals altijd te laat aan zijn seizoen begonnen? 1 goede tijdrit maakt nog geen zomer
Vinokourov - tja eerst maar meedoen, maar dan nog een renner die juist door zijn aanvalslust alle taktiek vergeet
Valverde - tijdritten zwakke punt. Licht mannetje op de overwegend niet steile bergen van Frankrijk dus niet in het voordeel
Houdt geen rekening met dark horses als Popovych, verwacht ik zelf niet al te veel van eigenlijk.
Die wordt derde hoor!quote:Op zondag 28 mei 2006 22:41 schreef Ericr het volgende:
Houdt geen rekening met dark horses als Popovych, verwacht ik zelf niet al te veel van eigenlijk.
Jammer vind ik dat in die zaagbladetappe in de pyreneën de mooiste berg op het begin zit (Tourmalet), die hoort als voorlaatste en dan een klim zoals Luz Ardiden ofzoquote:Op zondag 28 mei 2006 22:15 schreef Ericr het volgende:
Pantani is dan ook 1 van de weinigen die door een redelijk lange vlucht, in de laatste 20 jaar of zo een Tour kon winnen. Met het huidige ploegenspel is wegkomen als klassementsrenner en dan in een vroeg stadium bijna onmogelijk geworden.
Wat Basso gisteren liet zien op de Mortirolo was wel een beetje Pantani achtig, zie je niet vaak meer dat de leider in het klassement zo vroeg in een berg etappe op kop komt. Maar dat was wel mede door de relatieve zwakte van de concurrentie. In de Tour is die kans een stuk kleiner, te meer omdat er weinig echt steile klimmen zijn.
Het is nog steeds bijna 4000Km die Basso toch ook eerst met goed gevolg moet afleggen. Maar als je kijkt naar de concurrentie is er eigenlijk verdomd weinig dat indruk kan maken.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je noemt nu alle mensen die gaan strijden om de tweede en derde plek. De eerste plek is voor Ivan, en heel misschien UIllrich. Maar niemand anders.
mr. 60% hoort hij liever.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
'Il preparatore'
of mag ik dat niet zeggen?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |