quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Ja, je hebt geen geduld tot de F(A)'s eruit zijn en in de tussentijd blijf je koppig jammeren over strafbare feiten...
quote:Nee, die discussie ga ik nu net niet aan. Het gaat nl. niet om het aanwijzen van een onderdeel wat niet mag, het gaat erom dat wanneer jij een handleiding van een onrechtmatige handeling presenteert die aan de hand van die handleiding te reproduceren is, die post, volgens een aantal mods en FA's niet op Fok! thuishoort.
quote:Jij vindt dat je dit mag publiceren, er is een aantal mods en FA's die daar anders over denken en zolang daar geen knoop over doorgehakt is, wordt WGR volgens de WGR regels gemodereerd.
quote:Zouden we dat niet doen, dan zouden we in jouw optiek ook belastingfraude tips toe moeten laten en zou je DIG topics mogen openen over hoe je de activatie van XP kunt omzeilen.
Jouw kwalificaties ken ik niet, ik ben er wel degelijk voor gekwalificeerdquote:Op zondag 21 augustus 2005 14:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
eerder twee nieuwe topics voor ieder onterecht gesloten exempaar.
[..]
...en Fok! nóch JIJ zijn in staat om vast te stellen wát een onrechtmatige handeling is!
Wat is daarmee ?quote:
Ik zie dat slarioux de humor er niet van in kan zien... Die was er snel bij.quote:
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:30 schreef _-rally-_ het volgende:
Jouw kwalificaties ken ik niet, ik ben er wel degelijk voor gekwalificeerd
quote:Wat is daarmee ?
quote:Ik zie dat slarioux de humor er niet van in kan zien... Die was er snel bij.
Het verschil is dat hier zowel via het strafrecht, als via het privaatrecht als via het belastingrecht geen mogelijkheid bestaat er iets tegen te doen. Kortom: het is legaal.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
je moest eens wéten,....
Damn, ik wou dat ik erover op kon scheppen
[..]
zou ook voldoen aan jouw omschrijving onrechtmatige handelingen.
TS vraagt en krijgt tips om geld weg te kunnen houden bij de belastingdienst, zonder daadwerkelijk de wettelijke rente aan zijn ouders te betalen
En waarom denk jij dat ik dat niet doe ?quote:stop nou eens AL die energie in de policy ?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:42 schreef _-rally-_ het volgende:
Het verschil is dat hier zowel via het strafrecht, als via het privaatrecht als via het belastingrecht geen mogelijkheid bestaat er iets tegen te doen. Kortom: het is legaal.
quote:Wanneer jij echter een brief verstuurd zoals beschreven in het gratis post topic, dan kan PTT wel degelijk die kosten, langs privaatrechtelijke weg, op jou verhalen. Dat ze het niet doen vanwege een begrijpelijke kosten-baten analyse doet daar niets aan af.
quote:En waarom denk jij dat ik dat niet doe ?
Welk strafbare feit ?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik wordt hierdoor aangezet het óók te doen, én deze informatie te gebruiken om er strafbare feiten mee te plegen!
quote:
quote:Overigens: je hebt mail, zie ook de WGR huisregels.
Het betreft toch een wet ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:02 schreef freako het volgende:
Politieke partijen verbieden wegens "godslastering"(art147)?
Wat moet dat in WGR?
Dat zou misschien geen slecht idee zijn. Het zal waarschijnlijk ook wel in de FAQ opgenomen gaan worden.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Is een centraal BKR-topic geen goed idee? Ik zie namelijk verschillende topics die hier over gaan en het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:05 schreef k_man het volgende:
Onderhuur en studiefinanciering
Topic is er op gericht iemand tips te geven bij een illegale situatie. Mag dat?
Omdat er een kamertekort is, is het illegaal aan de woningmarkt ontrekken van een huurwoning opeens acceptabel?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef _-rally-_ het volgende:
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.
Er wordt niks onttrokken. Sterker nog, in de meeste gevallen betekent onderhuur dat juist *meer* woonruimte beschikbaar komt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Omdat er een kamertekort is, is het illegaal aan de woningmarkt ontrekken van een huurwoning opeens acceptabel?
Het gaat hier toch ook niet om illegale verhuur tips ? Dan zou het topic (misschien) een ander doel krijgen.quote:Als je zo redeneert zegt straks niemand z'n woning meer netjes op, want onderverhuren is rendabeler en hé, er is toch een tekort? Waardoor mensen die echt een woning nodig hebben, maar onvoldoende geld, niet meer aan de bak komen.
Ik kan wel begrip hebben uit het oogpunt van de onderhuurder, maar illegale verhuur blijft iets kwalijks, waar je wel héél luchtig overheen stapt.
De woonruimte die nu door de illegale onderhuurder gebruikt wordt, kan niet gebruikt worden door degene die er eigenlijk recht op zou hebben. Er is helaas maar een zeer beperkte hoeveelheid betaalbare huurwoningen, en met elke illegale onderhuurder wordt die kleiner. Er wordt dus wel degelijk onttrokken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:05 schreef _-rally-_ het volgende:
Er wordt niks onttrokken. Sterker nog, in de meeste gevallen betekent onderhuur dat juist *meer* woonruimte beschikbaar komt.
Het gaat om iemand die willens en wetens iets illegaals doet en daarbij geholpen wil worden.quote:Het gaat hier toch ook niet om illegale verhuur tips ? Dan zou het topic (misschien) een ander doel krijgen.
Ik zal 'ns kijken wat de dames en heren met macht er van vinde.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:10 schreef k_man het volgende:
[..]
De woonruimte die nu door de illegale onderhuurder gebruikt wordt, kan niet gebruikt worden door degene die er eigenlijk recht op zou hebben. Er is helaas maar een zeer beperkte hoeveelheid betaalbare huurwoningen, en met elke illegale onderhuurder wordt die kleiner. Er wordt dus wel degelijk onttrokken.
[..]
Het gaat om iemand die willens en wetens iets illegaals doet en daarbij geholpen wil worden.
Dus dan is het overtreden van de wet wel toegestaan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.
Nee; maar het gaat hier ook niet om het overtreden zelf, maar om de gevolgen voor de huurder; voor de rest wachten we op antwoord van boven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dus dan is het overtreden van de wet wel toegestaan?
Het gaat er om hoe men toch studiefinanciering kan krijgen, terwijl met bezig is met onderhuur. Niet al te fris.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 07:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee; maar het gaat hier ook niet om het overtreden zelf, maar om de gevolgen voor de huurder; voor de rest wachten we op antwoord van boven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |