Over die getallen bestaat geen consensus en daar ga ik ook niet over in discussie. En ik heb helemaal geen net-goed-gedachtes daarbij. Ik begrijp de drijfveren van de oorlog wel, maar vindt tegelijkertijd dat deze gevoerd zou moeten worden met 0 burgerslachtoffers. Dat dat in de praktijk niet haalbaar is, is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:25 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf WEER tegen. Amerika heeft duizenden (om pcies te zijn 25.000) burgers gedood omdat het als land ervoor koos een andere land binnen te vallen.
Okay je hebt nog net niet de "net goed" gedachtes, maar je begrijpt amerika wel aan je antwoorden te merken. (een soort verkapte "net goed"gedachtes in mijn ogen)
Het zou rechtvaardig zijn als zij het eerste getroffen worden voor het leed dat Balkenende veroorzaakt.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:26 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus alle CDA'ers verdienen het ook om te sterven volgens jou?
Dat is zo'n beetje het verschil tussen: Ik verdien 80.000 euro per jaar.. ik krijg het alleen niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:24 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sorry maar nou lul je gewoon slap. Iedereen verdient het om te sterven. Maar het moment waarop is wel belangrijk. Anders kunnen we net zo goed kleuterscholen gaan platbranden. De kleuters verdienen het toch allemaal om te sterven..
Wie zegt dat de TS niet precies dezelfde gedachte heeft bij de aanslagen in Londen?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..] Ik begrijp de drijfveren van de oorlog wel, maar vindt tegelijkertijd dat deze gevoerd zou moeten worden met 0 burgerslachtoffers. Dat dat in de praktijk niet haalbaar is, is een ander verhaal.
Wel eventjes vermelden, dat het geen 25000 burgers waren, maar 25000 irakezen. Jij hebt hier in dit kikkerlandje absoluut geen zicht op wat daar aan de hand is. Dus wie schuldig is en wie niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:25 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf WEER tegen. Amerika heeft duizenden (om pcies te zijn 25.000) burgers gedood omdat het als land ervoor koos een andere land binnen te vallen.
Okay je hebt nog net niet de "net goed" gedachtes, maar je begrijpt amerika wel aan je antwoorden te merken. (een soort verkapte "net goed"gedachtes in mijn ogen)
Dus elke kiezer is verantwoordelijk voor de daden van verkozene?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:30 schreef Dirman het volgende:
[..]
Het zou rechtvaardig zijn als zij het eerste getroffen worden voor het leed dat Balkenende veroorzaakt.
Hij neemt niet echt de moeite om het te verduidelijken. Maar ik denk niet dat we erover hoeven te discussieren wat hij met "net goed" bedoelde gezien zijn overige opmerkingen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:32 schreef Tarot het volgende:
[..]
Wie zegt dat de TS niet precies dezelfde gedachte heeft bij de aanslagen in Londen?
"Net goed" kun je namelijk ook op die manier interpreteren.
Ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus elke kiezer is verantwoordelijk voor de daden van verkozene?![]()
Op wie heb jij gestemd als ik vragen mag.quote:
Niet verder vertellen, he,quote:Op vrijdag 22 juli 2005 09:08 schreef FuifDuif het volgende:
Tja, wat moet ik hierop zeggen... mensen vragen erom, simpel.
Dat mag je vragen, maar deze discussie heeft niets te maken met politieke voorkeuren. Dus het lijkt me niet nodig om hiet antwoord op te geven.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:38 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Op wie heb jij gestemd als ik vragen mag.
Joh......quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Niet verder vertellen, he,
maar tussen zwart en wit zit een énorm scala aan kleuren.
Ssst!
Vreemd dat je er niet op wilt antwoorden. Maar goed je neemt dus alle verantwoordelijkheden voor beslissingen en daden van die persoon.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:42 schreef Dirman het volgende:
[..]
Dat mag je vragen, maar deze discussie heeft niets te maken met politieke voorkeuren. Dus het lijkt me niet nodig om hiet antwoord op te geven.
Gemakkelijke aanname. Daar kun je meer haat en polariteit mee veroorzaken dan voor jou wenselijk is. En achteraf zeg je dan: "Je hebt geen bewijs, dat het anders was gegaan als ik het niet had gedaan".quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij neemt niet echt de moeite om het te verduidelijken. Maar ik denk niet dat we erover hoeven te discussieren wat hij met "net goed" bedoelde gezien zijn overige opmerkingen.
Komop zeg.. hij heeft gedachtes over meewerken aan aanslagen en jij wilt discussieren over hoe goed hij "net goed" toch wel of niet bedoelt?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:45 schreef Tarot het volgende:
[..]
Gemakkelijke aanname. Daar kun je meer haat en polariteit mee veroorzaken dan voor jou wenselijk is. En achteraf zeg je dan: "Je hebt geen bewijs, dat het anders was gegaan als ik het niet had gedaan".
Ik hou van discussieren, omdat ik erin geloof dat gebeurtenissen nooit elementair goed of slecht zijn. En help mensen daarom graag allerlei standpunten van andere mensen te begrijpen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Komop zeg.. hij heeft gedachtes over meewerken aan aanslagen en jij wilt discussieren over hoe goed hij "net goed" toch wel of niet bedoelt?
Ik moet trouwens zo weg dus de discussie is sowieso ten einde.
Je hebt psychopatische neigingen ben ik bang. Laat je daarvoor behandelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:40 schreef FuifDuif het volgende:
Sommige van mijn ideeën/houdingen worden door anderen gezien als slechts, asociaal en krankzinnig. Is dat eigenlijk wel zo?
Een aantal voorbeelden:
* Ik schrik niet als er een terroristische aanslag gepleegd wordt (zoals bij 9/11 en laatst in London), ik vind het stiekem zelfs wel mooi onder de noemer "net goed."
* Ik heb soms het gevoel dat andere mensen instrumenten zijn om mijn eigen doelen te verwezenlijken.
* Soms bekruipt mij de gedachte om mee te werken aan terroristische aanslagen.
* Vanwege mijn achterdochtige persoonlijkheid reageer ik in veel sociale interacties heel fel als ik het idee heb dat iemand mij een steek onder water geeft of iets zegt met een dubbele denigrerende betekenis. Het is mij meerdere keren overkomen dat mensen echt schrikken van mijn reactie en daarop even niets durfden te zeggen.
Een frisse gedachte vind ik het niet, maar wraakgevoelens en een goed gevoel krijgen wanneer iemand iets terug op zijn kloten krijgt is iets wat voor een meerderheid van de mensheid geldt. In die zin is het denk ik niet apart..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:40 schreef FuifDuif het volgende:
Sommige van mijn ideeën/houdingen worden door anderen gezien als slechts, asociaal en krankzinnig. Is dat eigenlijk wel zo?
Een aantal voorbeelden:
* Ik schrik niet als er een terroristische aanslag gepleegd wordt (zoals bij 9/11 en laatst in London), ik vind het stiekem zelfs wel mooi onder de noemer "net goed."
Dat geldt voor iedereen. Het is een samenleving, dus doe je sommige dingen samen.quote:* Ik heb soms het gevoel dat andere mensen instrumenten zijn om mijn eigen doelen te verwezenlijken.
Waarom bekruipt die gedachte je?quote:* Soms bekruipt mij de gedachte om mee te werken aan terroristische aanslagen.
De vraag is of je intuitie reeel is.. Is wat je opvangt als een steek onder water echt zo bedoeld, of komt het door je eigen perceptie, misschien in combinatie met een ongelukkige woordkeuze? Waarom komt zo'n steek zo hard aan dat je reactief wordt?quote:* Vanwege mijn achterdochtige persoonlijkheid reageer ik in veel sociale interacties heel fel als ik het idee heb dat iemand mij een steek onder water geeft of iets zegt met een dubbele denigrerende betekenis. Het is mij meerdere keren overkomen dat mensen echt schrikken van mijn reactie en daarop even niets durfden te zeggen.
HELEMAAL MEE EENS!!!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:50 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ik hou van discussieren, omdat ik erin geloof dat gebeurtenissen nooit elementair goed of slecht zijn. En help mensen daarom graag allerlei standpunten van andere mensen te begrijpen.
Goeie dag nog verder![]()
Wat is jouw inbreng deze wereld waarin ook jij behoort beter te maken? Bid je wel echt, intens met de wens antwoorden te ontvangen van God. Je bent toch gelovig? Rot op van je PCtje en hou op met je gezever, trek de natuur in en tracht het plan van God te begrijpen. Kijk naar de mensen en hun maskers. Zie dat alle groei evolutie betekend, ook deze scheefgetrokken groei.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 09:08 schreef FuifDuif het volgende:
Tja, wat moet ik hierop zeggen... mensen vragen erom, simpel.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:46 schreef -Dominator- het volgende:
1. Heb ik ook
2. Heb ik ook
3. Heb ik totaal niet
4. Heb ik regelmatig
Hoi Fuiffiequote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:40 schreef FuifDuif het volgende:
Een aantal voorbeelden:
* Ik heb soms het gevoel dat andere mensen instrumenten zijn om mijn eigen doelen te verwezenlijken.
* Vanwege mijn achterdochtige persoonlijkheid reageer ik in veel sociale interacties heel fel als ik het idee heb dat iemand mij een steek onder water geeft of iets zegt met een dubbele denigrerende betekenis. Het is mij meerdere keren overkomen dat mensen echt schrikken van mijn reactie en daarop even niets durfden te zeggen.
niemand is onschuldig. Iedereen heeft bloed aan z'n handen kleven. Wat versta jij onder 'onschuldig'? Iemand die jou niets aangedaan heeft? Of iemand die niets met de betreffende activiteit te maken heeft? Ik vind dat oneerlijk. Tijd en plaats bepalen of iemand schuldig dan wel onschuldig is. Mensen raken verzeild in situaties waar ze zelf niet voor gekozen hebben en zijn dan soms gedwongen een moreel onverantwoorde beslissing te nemen. Dat noem ik niet 'onschuldig'. Ieder mens heeft *iets* op zijn kerfstok en onschuldige mensen bestaan dus nietquote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:58 schreef American_Nightmare het volgende:
Noem eens 1 goede reden waarmee je het doden van onschuldige burgers zou kunnen rechtvaardigen?
Rammstein (Du riechst so gut) wel goed quoten hequote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:28 schreef Viking84 het volgende:
...der Wahnsinn ist nur ein schmaler Brücke...
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:23 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Rammstein (Du riechst so gut) wel goed quoten he
het is : "der Wahnsinn ist nur eine schmale Brücke"
Dacht dat jij een hekel had aan spelfouten
Ik vind puntje 3 wel een beetje ver gaan. Puntje 2 hoeft niet slecht te zijn, zolang het maar niet ten koste gaat van die ander. Puntje 1 zullen denk ik redelijk wat mensen zich in herkennen, ligt er wel aan wie en wat getroffen is. En puntje 4 ligt een beetje aan de situatie of het terecht is of niet, maar het kan heel storend zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:40 schreef FuifDuif het volgende:
Een aantal voorbeelden:
achtervolg jij mij ofzo? je post in zowat elk topic waar ik ook in gepost hebquote:Op zondag 24 juli 2005 13:58 schreef draaijer het volgende:
Jij bent niet goed wijs...
Off Topic:quote:Op zondag 24 juli 2005 13:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
achtervolg jij mij ofzo? je post in zowat elk topic waar ik ook in gepost heb
ik ben slecht?quote:Op zondag 24 juli 2005 14:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Off Topic:
No Fu%*&^ way..
Open anders ene post, dan reageer ik wel ff. Maar ik reageer op recente posts. Als jij dat ook doet, dan kan je reacties zien.. Achterdochtig soms?
On Topic:
Ik denk dat je slecht bent
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |