Kroonquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:24 schreef Robar het volgende:
[..]
Jawel, maar er zijn al een aantal pogingen gedaan en geen Raob renner te verkennen.
En ook de andere teams hebben er 18 etappes opzitten.......
Boogerd, Dekker, Weening, Posthuma, Menchov, Wauters en ....... wie mis ik nou?
Zouden allen in staat moeten zijn om mee te demarreren!
keelonsteking, dat zit niet in je benen hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:24 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
yeah right, is de beste man ziek en gelijk spreken we over een miskoop?? Volgend jaar gaat ie echt meedoen om een top vijf positie..
Heb je wel eens keelonsteking gehad?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:26 schreef RiddlerMark het volgende:
[..]
keelonsteking, dat zit niet in je benen hoor.
tuurlijk rij je dan minder, maar Menchov heeft de hele tour zijn gezicht niet laten zien, beetje jammer.
Das wel waar ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:27 schreef Ericr het volgende:
Wel eens gefietst Riddlermark? Een normale fietser stapt niet eens op als hij keelonsteking heeft, je weerstand is een stuk lager en iedere inspanning is gewoon een extra aanslag op die weerstand.
Als je 2% van je vorm verliest ben je al gelijk materiaal voor de bus.
nee ik ben nooit ziek, hoogstens een keer verkoudenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je wel eens keelonsteking gehad?
Dan ben je echt ziek hoor, hoge koorts erbij. Ik vind het knap dat ie de Tour uitrijdt...
En toch hoop ik wel dat we vandaag nog wat van Rabo gaan zien.quote:Maar goed Menchov heeft nog tijd zat om zich te bewijzen en Rabo doet het verder gewoon goed in deze Tour.
lekker "spannende" etappequote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:48 schreef Zwansen het volgende:
En dit was het weer...
Deze groep blijft vooraan...
Ik mis toch wel een beetje die tussensprints die door groene trui drager en directe concurrenten worden beslecht, die hebben weinig tot geen gezien deze tour....quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:48 schreef Zwansen het volgende:
En dit was het weer...
Deze groep blijft vooraan...
misschien leipiequote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:40 schreef JohnDDD het volgende:
Rabo moet eigenlijk nog eens een échte klassementsrenner halen, dan zouden ze met die klassementsrenner, Rasmussen, Menchov, Boogerd, Fleche, Freire en nog wat mannen toch een goed compleet team hebben om met twee mannen binnen de top 10 te eindigen, mee te doen met ontsnappingen én massasprints.
Volgens mij wel ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Rode rugnummer is toch voor de meest aanvallende renner?
niet geheel verrassen eigenlijk, wel jammer though...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:21 schreef Zwansen het volgende:
Jammer, Menchov, Dekker en Boogerd in de achterste groep. Daar kunnen we een streep doortrekken deze etappe.
menchov verliest momenteel echt overal waar hij maar kan tijd. volgens mij gata hij voor de laatste plek... zelfs als de etappe supervlak is kan hij het peloton niet bijhoudenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:21 schreef Zwansen het volgende:
Jammer, Menchov, Dekker en Boogerd in de achterste groep. Daar kunnen we een streep doortrekken deze etappe.
Vroeger was er een rode trui, voor diegene die het meeste punten sprokkelde bij de tussensprints (de punten op de finish telden dus niet voor de rode trui).quote:
De nummer laats kon vroeger nog weleens rekenen op veel belangstelling voor de criteriums die daarop volgdenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:22 schreef snellejelle het volgende:
[..]
menchov verliest momenteel echt overal waar hij maar kan tijd. volgens mij gata hij voor de laatste plek... zelfs als de etappe supervlak is kan hij het peloton niet bijhouden
ah okayquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:23 schreef Guard het volgende:
[..]
Vroeger was er een rode trui, voor diegene die het meeste punten sprokkelde bij de tussensprints (de punten op de finish telden dus niet voor de rode trui).
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:
En alle cliché's weer achter elkaarHushovd en karakter, Gio die ons de koers "vertelt", smalle weggetjes naast de ploegleiderswagen en Frans Maassen die, jawel, nu toch zijn raampje opendraaint
ja, pereiroquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:28 schreef snellejelle het volgende:
zit er trouwens ook een mountainbiker in de kopgroep?
"We moeten even aan de kant, want er komt een verkeersdrempel aan. ........... (Herbert neemt een hapje van zijn boterham, dertig seconden stilte) .......... Zijn we het dorpje weer uit? ..... Ja, we zijn het dorpje weer uit ..... Dan gaan we nu kijken of we weer bij Frans Maassen in de buurt kunnen komen ................. Ja, dat is gelukt. ......... Frans, wat is de tactiek voor vandaag?"quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:25 schreef At_Fundum het volgende:
En alle cliché's weer achter elkaarHushovd en karakter, Gio die ons de koers "vertelt", smalle weggetjes naast de ploegleiderswagen en Frans Maassen die, jawel, nu toch zijn raampje opendraaint
jemig, ben jij soms herbert? jij weet het allemaal wel heel goedquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:31 schreef BGN het volgende:
[..]
"We moeten even aan de kant, want er komt een verkeersdrempel aan. ........... (Herbert neemt een hapje van zijn boterham, dertig seconden stilte) .......... Zijn we het dorpje weer uit? ..... Ja, we zijn het dorpje weer uit ..... Dan gaan we nu kijken of we weer bij Frans Maassen in de buurt kunnen komen ................. Ja, dat is gelukt. ......... Frans, wat is de tactiek voor vandaag?"
Vroeger had je ook nog de zogenaamde "laptjestrui" een trui voor de renner die het best in alle klassementen stond zonder daadwerkelijk in een van de klassementen bovenaan te staan.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:25 schreef RiddlerMark het volgende:
[..]
ah okayik had er nog niet eerder van gehoord (zolang volg ik de tour namelijk nog niet)
4.05quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:33 schreef Robar het volgende:
Weening moet nu wel wat harder gaan rijden met zn groepie, anders halen ze het niet . . .
Maar de achterstand van het peleton is ook niet zo erg groot nog, toch?
daar had ikw eleens van gehoord ja. die moeten ze weer terug doenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:34 schreef Guard het volgende:
[..]
Vroeger had je ook nog de zogenaamde "laptjestrui" een trui voor de renner die het best in alle klassementen stond zonder daadwerkelijk in een van de klassementen bovenaan te staan.
De trui die hij kreeg was echt letterlijk een lapjestrui, met een stukkie geel, rood, groen, wit, en bolletjes.
tja met de beroemde "1minuut per 10 km regel"quote:
hehehe ik zie Steven Rooks nog in die trui fietsen tegen de L'alpe d'huez opfietsenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:35 schreef RiddlerMark het volgende:
[..]
daar had ikw eleens van gehoord ja. die moeten ze weer terug doen![]()
Dan krijg je sur places acheraan in het peleron, om die trui maar te verdienenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:37 schreef Robar het volgende:
Dan vind ik ook dat er een trui moet komen voor de nummer laatst
Erg opvallende kleur moet die hebben dan
Paars
Felblauw
Donkerbruin
Of wit met allemaal rode L-etjes (Loser)
Je mag toch wel verwachten dat ze zelf ook wel zien dat deze vorm van campingjournalistiek niet bij een dergelijk evenement past.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Ga je ook solliciteren BGN bij de NOS?
Zoveel kritiek...![]()
Tijd voor een neiuwe ban danquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:48 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ja, wist ik wel...![]()
ik post om het posten.![]()
Komt ie nu al wat dichterbij?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:48 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Weening aan den top!
ik kijk op die site, maar kan de gaps niet zienquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:53 schreef snellejelle het volgende:
[..]
http://www.letour.com/2005/TDF/LIVE/fr/1900/index.html
neen
Gewoon een groot rood zwaailicht op z'n fiets monteren die boven het peloton uitsteekt. Een goede rode lantaarndrager waardigquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:37 schreef Robar het volgende:
Dan vind ik ook dat er een trui moet komen voor de nummer laatst
Erg opvallende kleur moet die hebben dan
Paars
Felblauw
Donkerbruin
Of wit met allemaal rode L-etjes (Loser)
Ik ben het met allen niet eens!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Als ik baas was van de Tour de France zou ik:
-Voor alle etappes evenveel punten geven voor de groene trui, zodat klassementsrenners em ook kunnen pakken als ze genoeg voorin aankomen
-De bolletjespunten laten bepalen door de tijd die een renner over een berg heeft gedaan, bepaald aan de hand van de GPS. Rijdt er dus een kopgroep van 10 man een berg op en komt die als eerste boven met daarachter Armstrong die wél minuten heeft goed gemaakt in de klim, dan krijgt Armstrong de meeste punten.
-De bonificatietussensprinten voor de groene trui afschaffen en vervangen voor een "inter-tour", waar renners ook punten kunnen verdienen of waar tijd wordt gemeten oid. Dat kan dan ook mooi iets worden voor aanvallende renners en kan dat stomme rode rugnummer gaan vervangen door gewoon een rode trui.
-Etappes korter maken!
ik vond vroeger juist de langere etappes zo leukquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:57 schreef JohnDDD het volgende:
Als ik baas was van de Tour de France zou ik:
-Voor alle etappes evenveel punten geven voor de groene trui, zodat klassementsrenners em ook kunnen pakken als ze genoeg voorin aankomen
-De bolletjespunten laten bepalen door de tijd die een renner over een berg heeft gedaan, bepaald aan de hand van de GPS. Rijdt er dus een kopgroep van 10 man een berg op en komt die als eerste boven met daarachter Armstrong die wél minuten heeft goed gemaakt in de klim, dan krijgt Armstrong de meeste punten.
-De bonificatietussensprinten voor de groene trui afschaffen en vervangen voor een "inter-tour", waar renners ook punten kunnen verdienen of waar tijd wordt gemeten oid. Dat kan dan ook mooi iets worden voor aanvallende renners en kan dat stomme rode rugnummer gaan vervangen door gewoon een rode trui.
-Etappes korter maken!
Kortere etappes voorkomt doping, een beetje.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:00 schreef Robar het volgende:
[..]
ik vond vroeger juist de langere etappes zo leuk
Wat dat betreft is de aankomst in Parijs ook weinig spectaculair (op de gemiddelde snelheid na).quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:01 schreef Perico het volgende:
Ik vind dat de parcoursbouwers van de Vuelta het meestal wat spectaculairder aanpakken. Wat meer aankomsten bergop, wat niet hoeft in te houden dat er veel cols voor de laatste klim komen.
In de Tour was 1 week voor het einde al de Koninginnerit. Da's bizar. Nu hebben ze wel het geluk dat rond Madrid een fantastisch gebergte ligt waardoor de voorlaatste rit altijd 4 cols van 1e categorie herbergt, maar toch.
Zou kunnen, maar niet dat ik de kortere etappes nu erg vind.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Kortere etappes voorkomt doping, een beetje.
Tsja laten we eens een opsomming doen van meest herhaalde quotesquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:15 schreef RiddlerMark het volgende:
hoe vaak heeft het woord karakter al gezegd?
En hier is die beroemde lapjestrui! (met dank aan een mede Fok-gebruiker)quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:39 schreef Guard het volgende:
[..]
hehehe ik zie Steven Rooks nog in die trui fietsen tegen de L'alpe d'huez opfietsen
ja ze moesten de aankomst eens bergop maken daarquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de aankomst in Parijs ook weinig spectaculair (op de gemiddelde snelheid na).
Er kan dan echt bijna niets meer gebeuren. Alles is beslist, soms op de groene trui na.
Als er in die laatste etappe nog een venijnige berg zit in de laatste 20 kilometer, ja dan zou het nog leuk kunnen worden.
op de eiffeltorenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
ja ze moesten de aankomst eens bergop maken daar
Precies. Fiets maar eens de trappen van de Sacre Coeur (spelling) op, ofzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Gewoon een aantal van die houten bruggetjes van 3 meter hoog op de Champs Elysees bouwen zoals je ze ook ziet bij het veldrijden. Of de finish bovenaan de trappen van de Eiffeltoren, eens kijken wie er echt het snelst met de fiets "klimt"quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
die zijn steiler dan welke helling in de Pyreneeën ookquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:32 schreef BGN het volgende:
[..]
Precies. Fiets maar eens de trappen van de Sacre Coeur (spelling) op, ofzo.![]()
Zijn de mountainbikers weer in het voordeel!
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:18 schreef Art_Core het volgende:
[..]
En hier is die beroemde lapjestrui! (met dank aan een mede Fok-gebruiker)
[afbeelding]
Maar het is niet voor niets de Tour de France. Etappes in het buitenland okay, maar het einde hoort toch echt in Frankrijk zelf te zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:35 schreef At_Fundum het volgende:
Misschien moeten ze Monaco maar eens als finishplaats gaan kiezen, 't is niet echt frans, maar ligt in de buurt van bergen/heuvels en heeft een mondiale uitstraling.
Ach waaorom niet, en 't is ook niet te serieus bedoeld, maar anders kunnen ze ook voor Nice, Cannes of Marseille kiezen, de Cote d'Azur is de laatste jaren meestal een beetje onderbedeeld geweest in touretappes.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar het is niet voor niets de Tour de France. Etappes in het buitenland okay, maar het einde hoort toch echt in Frankrijk zelf te zijn.
De Giro laten ze ook niet in San Marino eindigen.
Ik vind het in den beginne al merkwaardig dat zo'n ronde deels in het buiten;land wordt verreden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar het is niet voor niets de Tour de France. Etappes in het buitenland okay, maar het einde hoort toch echt in Frankrijk zelf te zijn.
De Giro laten ze ook niet in San Marino eindigen.
* At_Fundum mompelt iets over geld en zo.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:40 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het in den beginne al merkwaardig dat zo'n ronde deels in het buiten;land wordt verreden.
Dat is natuurlijk de reden, maar ik blijf het verloochening vinden met als uitschieter de start van de Giro in Groningen, 1500 km verwijderd van de dichtsbijzijnde Italiaanse plaats...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:43 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
* At_Fundum mompelt iets over geld en zo.![]()
Yep, dat was pas een cultuurschok.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de reden, maar ik blijf het verloochening vinden met als uitschieter de start van de Giro in Groningen, 1500 km verwijderd van de dichtsbijzijnde Italiaanse plaats...
TdF in Ierland vond ik anders ook wel een leuke. Wanneer doen ze eigenlijk eens een keertje Corsica aan, of gaan we ook nog een keer een start op Martinique meemakenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de reden, maar ik blijf het verloochening vinden met als uitschieter de start van de Giro in Groningen, 1500 km verwijderd van de dichtsbijzijnde Italiaanse plaats...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |