abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29512395
Koop gewoon een Cupra-R dan zit je daar standaard al op
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_29513229
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.
For once you have tasted flight,
You will walk the Earth with your eyes turned skyward;
For there you have been,
And there you long to return
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:09:01 #203
85253 uberpooier
tweakersletje
pi_29513441
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:59 schreef nonam het volgende:
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.
dat kost wel wat meer dan 3000 euro
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:17 schreef Nerdmans het volgende:


Ik heb ook geruchten gehoord over een octaangehalte toeneem kastje ofzo. Zorgt ervoor dat je brandstof een hoger octaangehalte krijgt. Een soort professionele mottenbal in je benzine. Relatief goedkoop
octaan getal, bedoel je

maar nee, da's niet handig. door een hoger octaan getal loop je het risico dat je mengsel al ontbrand voordat de zuiger op het bdp is. da's niet gezond
Badeendjes Powaaaaa!
pi_29515426
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.

Nerdmans, de simpele, betaalbare truk om tijdelijk veilige PK's te krijgen is een N2O injectiesysteem.
3 opties.
1 Veel geld uitgeven om een op maat gemaakt systeem te kopen.
2 Minder geld uitgeven en de kans op brokken
3 veel met me te emailen en een beetje geld uit te geven.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29515516
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 07:56 schreef Blackheart het volgende:
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.

Nerdmans, de simpele, betaalbare truk om tijdelijk veilige PK's te krijgen is een N2O injectiesysteem.
3 opties.
1 Veel geld uitgeven om een op maat gemaakt systeem te kopen.
2 Minder geld uitgeven en de kans op brokken
3 veel met me te emailen en een beetje geld uit te geven.
Nitro op een overstevigd cupra-blok met turbo. ... en dat is veilig?
Als je blok ergens een optater van krijgt is het wel nitro.


-edit- http://www.revheadsday.com/revblow.htm
Calm down, please!
pi_29515685
Googolplexian, waarom de optie 3 doorstrepen? je kent me van haar noch pluim.
In alle geval, een goeie nitro instalatie geeft haar extra vermogen pas vrij op de moment het blok het aankan. En dit gespreid over een redelijk toerentalbereik.
het perfecte, helaas stomme voorbeeld is 1 van de startscenes van "The fast and the Furious" Wanneer "the good guy" met zijn nieuw opgevoerde wagen nieuwe engine mappings maakt terwiijl hij ntiro boosted door gewone straten scheurt.
Progressieve injectie is een toverwoord. En ik versta dat.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29515706
2000 euro voor 210pk uit een 1.8t

had nou maar 2500 uitgegeven aan een TT turbo icm grotere fmic en je had ruim 250pk kunnen hebben.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 08:51:32 #208
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29515755
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 08:45 schreef ThaFreak het volgende:
2000 euro voor 210pk uit een 1.8t

had nou maar 2500 uitgegeven aan een TT turbo icm grotere fmic en je had ruim 250pk kunnen hebben.....
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:18 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Er momen nog wat Goodies.
Ze hebben me aangeraden om er andere bougies op te zetten kost niet zo veel
Andere ophanging, ook niet heel erg duur.
De uitlaat vervangen( geheel) is erg duur en deze kan t prima aan.
En misschien moet ik wat breder rubber nemen, want boven de 3200 toeren is t net aan met de grip.

Ze raden me af om meer vermogen te nemen.

Ik denk dat ik met een kleine 2000,00 euro dus klaar ben.
denk dat ie dat bedoelt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29515802
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 08:41 schreef Blackheart het volgende:
Googolplexian, waarom de optie 3 doorstrepen? je kent me van haar noch pluim.
In alle geval, een goeie nitro instalatie geeft haar extra vermogen pas vrij op de moment het blok het aankan. En dit gespreid over een redelijk toerentalbereik.
het perfecte, helaas stomme voorbeeld is 1 van de startscenes van "The fast and the Furious" Wanneer "the good guy" met zijn nieuw opgevoerde wagen nieuwe engine mappings maakt terwiijl hij ntiro boosted door gewone straten scheurt.
Progressieve injectie is een toverwoord. En ik versta dat.
TF&TF... ik dacht al zoiets. Je bedoelt dat stukje waar z'n bodemplaat om onverklaarbare reden eronderuit valt en 2 minuten later stapt Vin Diesel aan die kant in? Perfect voorbeeld, ja.

Maaarrrr... go for it! In mijn auto geen nitro iig. Progressieve injectie of niet. Ja of er moet methanol-koeling bij geleverd worden.
Calm down, please!
pi_29515879
Gogoolplexian, de N2O injectie leverd extra koeling, als je maar de juiste verhoudingen fuel/N2O gebruikt. Met water-Methanol Injectie kan je de compressieverhouding nog hoger leggen, ergo meer vermogen halen per verbruikte brandstofeenheid.

Met een generisch systeem lukt dat wel niet.
Maar kom, net zoals Herr Flick een gloeiende hekel heeft aan LPG, zo zullen anderen wel een hekel hebben aan N2O systemen.
Ikzelf ben een voorstander, en momenteel ben ik al aan het berekenen welke N2O sproeier mijn gloednieuwe 1.3JTD nodig gaat hebben.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29515992
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:04 schreef Blackheart het volgende:
Goagolplexian, de N2O injectie leverd extra koeling, als je maar de juiste verhoudingen fuel/N2O gebruikt. Met water-Methanol Injectie kan je de compressieverhouding nog hoger leggen, ergo meer vermogen halen per verbruikte brandstofeenheid.

Met een generisch systeem lukt dat wel niet.
Maar kom, net zoals Herr Flick een gloeiende hekel heeft aan LPG, zo zullen anderen wel een hekel hebben aan N2O systemen.
Ikzelf ben een voorstander, en momenteel ben ik al aan het berekenen welke N2O sproeier mijn gloednieuwe 1.3JTD nodig gaat hebben.
En ik rijd een 1.6 VTi ... wordt heet zat op 8200 rpm. Ik heb geen chronische hekel aan nitro maar ik ben wel van mening dat kleine blokken zich er niet voor lenen.

Sinds TFTF zijn er zoveel mensen die N2O op (bijv.) 1.3-tjes gooien zonder te weten waar ze mee bezig zijn. Nog rotter wordt het als de inbouwer precies weet wat ie doet en de chauffeur niet weet hoe N2O veilig en duurzaam te gebruiken. Er bestaat helaas niet zoiets als een hufter-proof-nitro-systeem. En met water-methanol (mag je dan nog de weg op?) krijg je bij verkeerde afstelling water-lock.

Bovendien kom je met nitro alleen maar zo ver. Klepveerschotels en zetels, chippie, zuigerveren ... er zijn wel wat extra dingen die erbij komen kijken als je het echt goed wilt doen. Anders is de winst OF een te hoog risico OF te klein. Je kunt maar zoveel doen aan mix-verhouding.
Calm down, please!
pi_29516084
Daar heb je volledig gelijk in. Er is maar zoveel winst te maken binnen, "veilige" grenzen van het motorblok.

Ook heb je gelijk dat er geen idioot proof systeem bestaat. N2O of anderzijds. Er zijn klojo's die een 1.9 TDI op 5000 km naar de zak rijden door gewoon te planken met een kouwe motor en dit vol te houden tot ze de sleutel omdraaien. Daar gaat de turbo.

Vandaar mijn 3de opmerking "veel met me emailen en een beetje geld uitgeven". Zonder kennis komt niemand ver.

Ik ga niemand een systeem aansmeren waarmee ie binnen de 100 km zijn motor opblaast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blackheart op 09-08-2005 09:31:23 (foutjes) ]
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29516164
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:22 schreef Blackheart het volgende:
Daar heb je volledig gelijk in. Er is maar zoveel winst te maken binnen, "veilige" grenzen van het motorblok.

Ook heb je gelijk dat er geen idioot proof systeem bestaat. N2O of anderzijds. Er zijn klojo's die een 1.9 TDI op 5000 km naar de zak rijden door gewoon te planken met een kouwe motor en dit vol te houden tot ze de sleutel omdraaien. Daar gaat de turbo.

Vandaar mijn 3de opmerking "veel met me emailen en een beetje geld uitgeven". Zonder kennis komt niemand ver.

Ik ga niemand een systeem aansmeren waarlmee ie binne nde 100 km zijn motor opblaast.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. "Een beetje geld uitgeven" komt dan wel neer op iets meer duiten dan de prijs waarmee nitro-setjes (zeer misleidend) geadverteerd worden. Met een goede installatie/afstelling/voorlichting kan ook nitro "wonderen" verrichten.

Mijn blok blijft gewoon atmospherisch en zonder toegevoegde chemicaliën Voor ¤ 4.000,- hangt er een H22 (Prelude 2.2) blok in. Onverwoestbaar en koppel-galore.

Ieder z'n meug, I guess.
Calm down, please!
pi_29516224
Dan verstaan we elkaar wel denk ik. Wil je de bodem van de kan kost het een hoop duiten.
Maar het blijft een feit dan Nitro de simpelste manier is per PK/¤ om die 250 pk te halen is.
Hetgeen jij voorsteld ,Googolplexian ,is het gebruik van Nitro om die laatste extra 300pk eruit te sleuren.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29516278
Wat zijn eigenlijk de kosten van nitro? Het bijvullen dus...
Calm down, please!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:22:01 #216
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29518661
Mja ik denk juist het het relatief simpeler is om N2O op een klein blok toe te passen als op een groot blok. In de BMW wereld zijn bij de I6 motoren wel verhalen bekend waar de geinjecteerde N20 bijna volledig in de middelste 2 cilinders terecht kwam, en die daardoor verbrandden. Oplossing daarvoor zou zijn een direct port setup ipv een gewone wet of drykit. Al geld voor alle blokken wel dat het te doen is, mist je maar de juiste setup kiest zoals Black Heart al zegt.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29519804
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 07:56 schreef Blackheart het volgende:
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.
Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
pi_29523046
Ik kan een fles laten bijvullen voor een euro of 3 per kilo, en misschien minder.

Of ik zou me een 50 kg fles kunnen aanschaffen en zelf vullen. Ik heb een CO2 setup, en da's zowat hetzelfde op gas/vloeibaar eigenschappen.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29529228
gheghehe....

Ik heb vandaag even de topsnelheid gereden en die ligt op de 240 km per uur.
Best flink voor een Ibiza!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29529268
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:59 schreef nonam het volgende:
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.


Dat is toch geen vergelijk man...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29529312
@Blackheat

Je hebt email
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29531486
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:03 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
klopvastheid zocht ik...kwas t woord kwijt

maargoed, punt van t verhaal is dat je dan kans maakt om je mengel te laten ontbranden door de druk die er op staat, voordat je bougie een vonk geeft.

indien ik t fout heb wil ik t graag weten, want ik ben nog steeds hard bezig een manier te vinden om mn brommer harder te laten gaan dmv benzine-aanpassingen

en nee, ik ben geen beunhaas die er ether of iets in die naard er in stopt
Badeendjes Powaaaaa!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 17:33:12 #223
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_29541161
quote:
Met een Pimpreza pak je ook meteen een lekker eerste doelwit Zijn er maar weinig die nog standaard zijn, de meesten zitten rond de 300 270 PK.



Als iemand je verteld dattie 300 pk heeft met z'n Impreza zonder dat er een andere turbo opgeschroeft is en zonder NOS dan moet je 'm vertellen dat ie ofwel aan het overdrijven is ofwel dat ie liegt. En geloof me, het grootste deel van de 2000 geleverde GTT's rijdt nog gewoon rond met de originele turbo.
Life is too short don't stress every day
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:20:31 #224
127232 Quint24
Just follow the star
pi_29542161
Hoe help je je motor sneller omzeep

Ik neem aan dat je motor wel sneller slijt als je al de pk`s er bij wilt hebben dan als je hem standaard laat t
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_29542392
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:03 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
Sterker nog, in het instructieboekje van Seat voor de 20VT motoren staat dat je beter 98 kunt tanken om optimale prestaties te behalen.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:33:56 #226
127232 Quint24
Just follow the star
pi_29542467
Maar de olie maatschapijen willen toch van superplus 98 af.
De shell heeft geen benzine meer met octaan 98 allen octaan 97(V-Power)
De BP heeft ook al geen superplus 98 meer.
Allen de TOTAL, ESSO,TEXACO hebben volgens mij nog superplus 98.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:35:59 #227
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29542503
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:33 schreef Quint24 het volgende:
Maar de olie maatschapijen willen toch van superplus 98 af.
De shell heeft geen benzine meer met octaan 98 allen octaan 97(V-Power)
De BP heeft ook al geen superplus 98 meer.
Allen de TOTAL, ESSO,TEXACO hebben volgens mij nog superplus 98.
BP heeft BP ultimate 98, wel 98 octaan.

Shell is de enige die het niet meer levert. Daar tank ik dus ook niet meer.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:50:19 #228
127232 Quint24
Just follow the star
pi_29542801
Dat wist ik dus niet.

Dan weet ik waar ik moet tanken als ik ooit de mercedes van me ouders krijg.
190E 2.3i ECE
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  woensdag 10 augustus 2005 @ 20:23:15 #229
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_29545023
Dat van de motor om zeep helpen valt reuze mee. Techneuten gooien in de berekeningen er sowieso een veiligheidsfactor overheen van 1.5 of meer. Je moet alleen weten waar je mee bezig bent.
Life is too short don't stress every day
pi_29547525
Koop een oude Impreza GT turbo en gooi er een 2.5 in en een 6 bak.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:08:56 #231
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_29556211
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:09 schreef Impreza_STI het volgende:
Koop een oude Impreza GT turbo en gooi er een 2.5 in en een 6 bak.
Nu ff realistisch... dat kost wat knaken en dan ben je er nog niet.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:23:20 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_29556479
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:35 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

BP heeft BP ultimate 98, wel 98 octaan.

Shell is de enige die het niet meer levert. Daar tank ik dus ook niet meer.
Ik tankte daar sowieso al weinig. Achterlijk duur
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_29557377
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:08 schreef Kaj_A het volgende:

[..]

Nu ff realistisch... dat kost wat knaken en dan ben je er nog niet.
Dit is voor over 2 jaar. Je kan beter een oude GT kopen en daar een 2.5 en een 6 bak ingooien als dat je een STi gaat opbouwen wat nog veel duurder is.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 14:09:57 #234
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_29559421
Ligt er ook aan wat je doel is. Sneller dan 99% van het overige verkeer: impreza GTT/wrx met uitlaat en chip.

Sneller dan 99.5% van het verkeer: Impreza GTT/WRX met uitlaat, chip en andere turbo

Sneller dan 99.9% van het verkeer: Bovenstaande met andere motor, bak & aandrijflijn.

Maarja, dan kun je weer beter voor een oldskool Supra gaan, die zijn dan weer sneller voor minder .
Life is too short don't stress every day
  donderdag 11 augustus 2005 @ 17:30:17 #235
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29562571
Ja blijft zo he Koop een Sierra Cosworth RS turbo, andere turbo + ecu + injectoren en de rest van de reut en je gaat dat spul allemaal voorbij voor minder geld. Blijft toch altijd iemand sneller als jij.

Heb vandaag btw wel van een GTT gewonnen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zondag 27 november 2005 @ 18:17:46 #236
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_32623586
Zo, ik heb nu ongeveer 10.000 km gereden met de huidige setting.
Er zit tegenwoordig alleen een wat zaarder remsysteem op.

Hij doet 240 top en een 0-100 in ongeveer 6,6 - 6,9 seconden afhankelijk van grip

Ik heb offerte aangevraagd voor een zwaardere turbo.
De doelstelling is om het vermogen met onegeveer 40% te laten toenemen tov. het huidige vermogen. Ik wil op ongeveer 290 - 300 pk uitkomen.

Als ik zover ben zal ik een keer filmpje proberen te maken, tot nu toe is dat er nog niet van gekomen.

Zijn er nog zaken waar ik m et een dergelijk vermogen rekening ,mee dien te houden?
Ik heb er ondertussen een setje pirelli p-zero nero opliggen.
Tips zijn altijd welkom!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32623709
Waarom zo'n pauper auto tunen? Kies liever een Volvo 850 T5-R en tune die tot over de 300 PK met alleen een chippie, meer heb je niet nodig.
pi_32623787
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:22 schreef KonnieKipke het volgende:
Waarom zo'n pauper auto tunen? Kies liever een Volvo 850 T5-R Audi RS6 en tune die tot over de 300 PK 520 PK met alleen een chippie, meer heb je niet nodig.
pi_32623909
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:17 schreef Nerdmans het volgende:
Zo, ik heb nu ongeveer 10.000 km gereden met de huidige setting.
Er zit tegenwoordig alleen een wat zaarder remsysteem op.

Hij doet 240 top en een 0-100 in ongeveer 6,6 - 6,9 seconden afhankelijk van grip

Ik heb offerte aangevraagd voor een zwaardere turbo.
De doelstelling is om het vermogen met onegeveer 40% te laten toenemen tov. het huidige vermogen. Ik wil op ongeveer 290 - 300 pk uitkomen.

Als ik zover ben zal ik een keer filmpje proberen te maken, tot nu toe is dat er nog niet van gekomen.

Zijn er nog zaken waar ik m et een dergelijk vermogen rekening ,mee dien te houden?
Ik heb er ondertussen een setje pirelli p-zero nero opliggen.
Tips zijn altijd welkom!
Schop dan meteen je achterbank en alles eruit, voor minder gewicht.

Zeg ervaren PTA-mannen, klopt/kan dit wat Nerdmans zegt, of zit hij maar wat te dromen?
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_32625548
BIj goede tuning is het ongeveer 100 euro per 1 pk winst.

en 40% toename? Dat is vrijwel onmogelijk zonder je complete motor te herbouwen. Dus andere krukas, zuigers, cilinders, nokkenassen, enz enz.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32625703
Wat heb je er nu allemaal aangedaan dat je al op 240 top en een 0-100 in ongeveer 6,6 - 6,9s zit?

En je wilt btw naar 300pk op je voorwielen in zo'n klein gebakje?
koop dan gelijk een toffe auto...
pi_32625765
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:36 schreef Repeat het volgende:
Wat heb je er nu allemaal aangedaan dat je al op 240 top en een 0-100 in ongeveer 6,6 - 6,9s zit?

En je wilt btw naar 300pk op je voorwielen in zo'n klein gebakje?
koop dan gelijk een toffe auto...
Wegligging is véél belangrijker als PK's voor je auto, ik weet zeker dat je er 5.8-6.3 van kunt maken als je de wegligging optimaal maakt, en dan niet alleen verlagen ed, maar oa ook stabilisator (liefst verstelbare), verstelbare vering + dempers, veerpootbruggen (voor + achter, boven + onder) enz. DAN is je auto pas echt snel. Ohja, een auto is zo snel als zijn remmen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32625835
Maar wat heeft hij er nu aan gedaan dan Alleen gechipt?
pi_32626008
Dat vraag ik me eigenlijk ook af, maar als hij beweert nu rond de 210pk te hebben (terug rekenen vanaf 290-300pk, uit gaande van dat dat 100% + 40% is).

Dat zou betekenen dat hij 210 - 165 pk (dat had hij toch?) = 45pk winst.

uitgaande van eerlijk tuning, dus 100 euro per pk zou 4500 euro gekost hebben. En hij wou maar 3000 uitgeven en dan ook nog banden, ophanging ed gedaan hebben?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32626290
Klopt ook niet helemaal denk ik, want als jij voor bv 1000 euro je (turbo) auto laat chippen kan je er echt wel meer dan 10 pk uithalen...
pi_32626346
Meestal is 50 pk met gemak mogelijk met chip. Turbo inside uiteraard
pi_32626719
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:30 schreef PeuRac het volgende:
BIj goede tuning is het ongeveer 100 euro per 1 pk winst.

en 40% toename? Dat is vrijwel onmogelijk zonder je complete motor te herbouwen. Dus andere krukas, zuigers, cilinders, nokkenassen, enz enz.
bij normale motoren wel maar bij de 1.8t is dit niet nodig!
Standaard blok met geupgrade inlaat, uitlaat en intercooler kan met gemak 300 tot 350pk hebben!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 27 november 2005 @ 22:55:50 #248
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_32631152
Kan me voorstellen dat bij veelvuldig gebruik van die 250+ pk de bak en de aandrijfassen ook een keer gaan sneuvelen. Wat voor een turbo wil je er op hebben dan?
Life is too short don't stress every day
pi_32633200
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:22 schreef KonnieKipke het volgende:
Waarom zo'n pauper auto tunen? Kies liever een Volvo 850 T5-R en tune die tot over de 300 PK met alleen een chippie, meer heb je niet nodig.
Ik word een beetje moe van dat geneuzel over die T5-R. Dat jij het zo'n geweldige auto vind betekent niet dat iedereen zo'n blokkendoos hoeft aan te schaffen. Krijg jij geld van volvo ofzo om die ouwe pauper 850's te promoten.
pi_32635047
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:10 schreef ThaFreak het volgende:
bij normale motoren wel maar bij de 1.8t is dit niet nodig!
Standaard blok met geupgrade inlaat, uitlaat en intercooler kan met gemak 300 tot 350pk hebben!
als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...
en even een andere turbo en ic kost ook wel ff wat...

(ik haal nu 261pk uit m'n 1.8t btw)
pi_32635077
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef ddx het volgende:

[..]

als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...
en even een andere turbo en ic kost ook wel ff wat...

(ik haal nu 261pk uit m'n 1.8t btw)
netjes wat heb je allemaal verstevigd?
Calm down, please!
pi_32635510
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef ddx het volgende:

[..]

als je richting die waardes gaat moet je toch wel wat dingen verstevigen hoor in je motor...
en even een andere turbo en ic kost ook wel ff wat...

(ik haal nu 261pk uit m'n 1.8t btw)
blok is stevig genoeg van zichzelf en bij 300/350pk zijn veilige vermogens op standaard zuigers, drijfstangen enz......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32635552
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)

maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
pi_32636017
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:20 schreef ddx het volgende:
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)

maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
Wat is er in godsnaam fabrieksaf verstevigd?? Nog nooit van gehoord en dat zou ik dan toch wel weten na een paar jaar voor vw te werken en menig aangepakte 1.8 te hebben gezien!

als je het laat doen ben je wel een 5000 kwijt doe je het zelf zijn er al kant en klare kit verkrijgbaar vanaf zo'n 3000¤ complete kit incl intecooler, wastgate, injectoren, spuitstuk, downpipe enz enz.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32638259
Internals zijn iig vanaf de 180PK 1.8t standaard al gesmeed (voor de 156PK weet ik het niet) en kunnen dus al flink wat hebben.

Wel een beetje jammer dat ze plastic gebruiken voor de waterpomp, nietwaar DDX Toch lullig als je op de dyno staat en je blok raakt oververhit
pi_32647462
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:10 schreef johnwoo het volgende:
Internals zijn iig vanaf de 180PK 1.8t standaard al gesmeed (voor de 156PK weet ik het niet) en kunnen dus al flink wat hebben.

Wel een beetje jammer dat ze plastic gebruiken voor de waterpomp, nietwaar DDX Toch lullig als je op de dyno staat en je blok raakt oververhit
zowel zuigers, krukas als drijfstangen zijn gesmeed verder is het blok vrijwel geheel closed deck wat het geheel erg erg stevig maakt!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32647703
liever gewoon wat goede content hier ipv betwisten of ik wel zoveel pk heb.

standaard 156 pk op een 1.8 turbo kost echt niet de hoofdprijs om daar 200-210 pk van te maken hoor. Ik heb ongeveer 1600 euro uitgegeven bij een tuner dus dat ik dan 30 euro per pk.

Voor diegene die denken dat ik maar wat zeve, bel dbm engineering maar en vraag oferte aan voor een 1.8 20VT. of bij Rica ofzo...

Enne, ik hoorde iemand reppen over een snellere acceleratie zonder meer vermogen,door andere ophanging enzo? Zelf ervaring met een bepaald merk?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32647786
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:20 schreef ddx het volgende:
dat hebben ze in de fabriek al voor mij gedaan (ik heb wel de ophangrubbers vervangen)
ik heb een seat leon cupra r
(standaard 210pk)

maar als ik 350pk zou willen moet ik toch echt aan bedragen gaan denken van 15k oid
(tenzij je alles zelf kan doen moet je ook voor research/uurloon betalen nml...)
heb je offerte aangevraagd dan? de raming bij C&E was ongeveer 4.500,00 5.500,00 euro inclusief montage inclusief herprogrammering en onderdelen.
Ik denk dat je met een zwaardere turbo/intercooler al snel op 350 pk zit hoor.

Met chippen uitlaat intercooler ga je ook naar 300 pk voor ik schat een kleine 2.500,00 euro
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32647831
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:18 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

blok is stevig genoeg van zichzelf en bij 300/350pk zijn veilige vermogens op standaard zuigers, drijfstangen enz......
Wat heb je zelf eigenlijk voor auto?Audi 1.8 t?
Wat heb je er aan laten doen om 261 pk te verkrijgen en wat waren de kosten?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32648089
Ooit iemand wel eens aan een mega squirt gedacht? Is hierbij toch wel relatief goedkoop winnen.
pi_32648237
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:22 schreef Nerdmans het volgende:

Mensen met ervaring of tips?
Zet er ook maar een andere as in en andere remmen op.
There's no place like 127.0.0.1
pi_32648295
Volgens mij denkt TS toch wel een beetje te gemakkelijk over het tunen....
  maandag 28 november 2005 @ 16:36:10 #263
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_32648322
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:14 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wat heb je zelf eigenlijk voor auto?Audi 1.8 t?
Wat heb je er aan laten doen om 261 pk te verkrijgen en wat waren de kosten?
je bent in de war met ddx denk ik
pi_32648354
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:31 schreef harryharry het volgende:

[..]

Zet er ook maar een andere as in en andere remmen op.
ja de remmen zijn al aangepast. Heb nu brembo remschijven en ferrodo blokken. !
Zou een as al nodig zijn met een dubbel pk tov origineel?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32650543
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:10 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

bij normale motoren wel maar bij de 1.8t is dit niet nodig!
Standaard blok met geupgrade inlaat, uitlaat en intercooler kan met gemak 300 tot 350pk hebben!
Ik heb paar gevallen gezien waarbij de motor plof heeft gedaan alleen met chip. Wil niet zeggen dat de motor er niet tegen kan ofzo, maar een standaard blok zal geen plof doen bij veel belasting. Een getunede wel. En met belasting bedoel ik dus effe flink doorgassen en niet als een idioot alleen maar 7000+ rpm.
pi_32653081
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:47 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam fabrieksaf verstevigd?? Nog nooit van gehoord en dat zou ik dan toch wel weten na een paar jaar voor vw te werken en menig aangepakte 1.8 te hebben gezien!
http://www.seat-online.nl(...)57829.html#msg257829
quote:
Heb het volledige blok uit elkaar zien gaan (niet het mijne) en kan alleen maar zeggen dat er aardig wat verschillen met een topsport/Fr motor zijn (alles is gewoon zwaarder uitgevoerd)
heb zoiezo begrepen dat het 210 blok (s3 blok) iets sterker is dan het 225 blok
(conrods schijnen iets sterker te zijn in 210 blok)

johnwoo; en die waterpomp tja...
allemaal van die vw kwaaltjes
versnellingsbak heb ik al gehad (synchromess bij 2->3 wat zwak punt was bij oudere versnellingsbakken)
bobines was ook zo'n standaard vw kwaal...
pi_32654358
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:56 schreef ddx het volgende:

[..]

http://www.seat-online.nl(...)57829.html#msg257829
[..]

heb zoiezo begrepen dat het 210 blok (s3 blok) iets sterker is dan het 225 blok
(conrods schijnen iets sterker te zijn in 210 blok)

johnwoo; en die waterpomp tja...
allemaal van die vw kwaaltjes
versnellingsbak heb ik al gehad (synchromess bij 2->3 wat zwak punt was bij oudere versnellingsbakken)
bobines was ook zo'n standaard vw kwaal...
aah oke zo bedoel je, ik dacht vanaf fabriek getuned vandaar.....

maar er zit idd iets verschil tussen de motoren en de turbo's die ze gebruiken voor de 1.8t
motorisch
225pk tt motor is intern iets steviger mede door mahle gesmede zuigers, voor de rest zijn alle 1.8t motoren precies hetzelfde behalve dat de tt motor iets grotere injectoren heeft en een wat grotere intercooler.
turbo
K03S gebruikt in de 150pk en de eerste 180pk versie, turbo is goed voor een 220pk!
K04 gebruikt in de latere 180pk en de 210pk versie, kan zo'n 250pk leveren!
K04-023 gebruikt in de 225pk motoren en kan zeker 280pk aan!
vermogen
alle motoren kunnen pk tot 350 aan met uizondering van de 225pk variant wat een veilige 380pk aan kan voordat je de limiet begint te drukken!

alle blokken zijn zoals eerder gezegd intern geheel voorzien van gesmede onderdelen, meerdere laags koppakking, speciale zuigers waarvan de kop behandeld is voor hoge boostcijfers, motor is eigenlijk veel te sterk gebouwd voor waar die is gebruikt!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 28 november 2005 @ 22:07:13 #268
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32656691
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:09 schreef Nerdmans het volgende:
liever gewoon wat goede content hier ipv betwisten of ik wel zoveel pk heb.

standaard 156 pk op een 1.8 turbo kost echt niet de hoofdprijs om daar 200-210 pk van te maken hoor. Ik heb ongeveer 1600 euro uitgegeven bij een tuner dus dat ik dan 30 euro per pk.
30 euro per pk klopt wel ongeveer. Vuistregel was ongeveer 100 gulden per pk.
Met het standaardiseren van veel blokken zou dat bedrag omlaag kunnen dus dan kan je op een dergelijk bedrag uitkomen.
  maandag 28 november 2005 @ 22:10:36 #269
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32656805
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:43 schreef ThaFreak het volgende:

[..]
.
turbo
K03S gebruikt in de 150pk en de eerste 180pk versie, turbo is goed voor een 220pk!
K04 gebruikt in de latere 180pk en de 210pk versie, kan zo'n 250pk leveren!
K04-023 gebruikt in de 225pk motoren en kan zeker 280pk aan!
Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.

En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must. Ik heb begrepen dat een aantal turboblokken van VW standaard al een wideband sensor hebben, dus dat scheelt je weer 1 aanschaffen. Even goed af (laten) stellen en je kan er op een verantwoordde manier wat pk's bij drukken.

oh. en ik neem aan dat we het nog steeds over micky mouse pk's hebben, ipv rwhp's ?
pi_32657360
tja wat versta je onder mickey mouse pk's ?
pk's die je op papier hebt ?
dus luchtfilter die 15pk extra oplevert etc ?

tja dan zou ik op papier 280pk ofzo hebben
maargoed ik ga uit van rollenbank resultaat (261pk/420Nm)

binnenkort komt er een fmic en dan nog even fijnafstellen daarvoor
pi_32657957
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.
Dat van die hitte is niet helemaal waar... met goede intercooling kom je een heel eind. Hier een stukje van iemand die er veel verstand van heeft (gaat dan wel over Toyota's 3S-GTE, maar het idee is hetzelfde):
quote:
The notion that a CT-26 just puts out hot air above 15psi is nothing more than hot air. All turbos produce hot air and the higher the boost the hotter it is. Proper intercooling allows higher boost to be safely used regardless of which turbo is being used to produce it.

Contrary to popular belief, bigger is not better in the power game. Balance is essential and "just big enough and no larger" is usually optimal. For example, if your intake runners or valve ports are larger than they need to be, you will lose power instead of gain it. If your compressor wheel is larger than you need, you spool slower but get no additional power to make up for it. So, if there is something that you feel you need to compensate for, don't go doing it with engine parts, otherwise you are going to be feeling pretty bummed the next time that you go to the dyno.
quote:
En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must.
Dat is idd wel zo; meestal wordt 80% tot 85% duty cycle als veilig maximum gezien. Kom je aan de 85 dan wordt het tijd voor grotere injectors.

Om een idee te geven: 440cc injectors (op een 4-cilinder, dus 1760cc totaal) zijn goed voor een betrouwbare 260 rwhp. Ik weet niet wat de specs zijn van de 1.8-20vt injectors, maar reken het maar na met deze cijfers

[ Bericht 3% gewijzigd door johnwoo op 28-11-2005 22:54:55 ]
pi_32658005
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik denk dat dat toch niet helemaal op zal gaan.
Veel van die turbo's zitten bij de nummers die jij noemt redelijk aan hun max, en zitten dan ook flink zichzelf tegen te werken door veel te veel hitte naar binnen te stampen. Kan je beter voor een iets grotere turbo gaan.

En ik neem aan dat, mits je e.e.a. veilig doen wilt je ook liever niet hebt dat je injectoren op 100% duty cycle zitten dus dan zijn grotere injectoren ook haast een must. Ik heb begrepen dat een aantal turboblokken van VW standaard al een wideband sensor hebben, dus dat scheelt je weer 1 aanschaffen. Even goed af (laten) stellen en je kan er op een verantwoordde manier wat pk's bij drukken.

oh. en ik neem aan dat we het nog steeds over micky mouse pk's hebben, ipv rwhp's ?
dat zijn veilige waardes zowel voor turbo als voor je injectoren, injectoren zijn goed voor zo'n 300pk op 85% zo uit me hoofd!

vergelijk het blok met de 2jz kwa opbouw, kan veeel veeeel meer hebben dan er standaard uit komt! Beetje overengineered!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 28 november 2005 @ 23:00:49 #273
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32658386
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:46 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Dat van die hitte is niet helemaal waar... met goede intercooling kom je een heel eind. Hier een stukje van iemand die er veel verstand van heeft (gaat dan wel over Toyota's 3S-GTE, maar het idee is hetzelfde):
[..]
ja met grotere intercoolers ja. Maar stock spul niet.
pi_32658426
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:48 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

dat zijn veilige waardes zowel voor turbo als voor je injectoren, injectoren zijn goed voor zo'n 300pk op 85% zo uit me hoofd!
Als je hier 300 krukas-PK's bedoelt, dan is dat "ongeveer" evenveel als de MR2 turbo haalt op de stock 440cc injectors. Omdat je 200cc minder te voeden hebt kan je misschien met _iets_ minder toe (maar niet veel, want het vermogen hangt er uiteindelijk vanaf hoeveel brandstof (mengsel) er door je motor gaat; cilinderinhoud maakt daarbij niet uit), maar met minder dan 400cc injectors hoef je echt niet aan te komen voor een veilige 300 krukas-PK's. Weet je toevallig wat de stock injectorcapaciteit is van de 20vt?
quote:
ja met grotere intercoolers ja. Maar stock spul niet.
Nee klopt, maar als je nog een stock intercooler hebt, is een betere intercooler dus een betere investering dan een grotere turbo. Met een betere intercooler heb je een betere throttle response, koeler mengsel (veiliger èn meer power) en kan je je stock turbo wat meer druk laten draaien (nog meer power). Pas als je intercooling goed voor elkaar hebt, je loopt tegen de maximale flow van je turbo aan, en je ECU/fuelsystem zijn er op voorbereid, dan pas zou ik gaan kijken naar een grotere turbo. Zelfs waterinjectie kan je eerst nog doen (extra koeling onder boost) voordat je turbo's gaat swappen En vergeet ook de nokkentiming niet; daar is ook nog vermogen te winnen, en meestal veiliger (en goedkoper!) dan door met een grotere turbo te gaan rommelen

[ Bericht 19% gewijzigd door johnwoo op 28-11-2005 23:10:04 ]
  maandag 28 november 2005 @ 23:05:10 #275
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32658519
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:27 schreef ddx het volgende:
tja wat versta je onder mickey mouse pk's ?
pk's die je op papier hebt ?
dus luchtfilter die 15pk extra oplevert etc ?

tja dan zou ik op papier 280pk ofzo hebben
maargoed ik ga uit van rollenbank resultaat (261pk/420Nm)

binnenkort komt er een fmic en dan nog even fijnafstellen daarvoor
mickey mouse pk's zijn ongemeten pk's.
dus de schatting uit de grote duim van veel dhz thuistunârz.

261pk gemeten is best cool!
Heb je een dyno uitdraai toevallig?
pi_32658722
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:02 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Als je hier 300 krukas-PK's bedoelt, dan is dat "ongeveer" evenveel als de MR2 turbo haalt op de stock 440cc injectors. Omdat je 200cc minder te voeden hebt kan je misschien met _iets_ minder toe (maar niet veel, want het vermogen hangt er uiteindelijk vanaf hoeveel brandstof (mengsel) er door je motor gaat; cilinderinhoud maakt daarbij niet uit), maar met minder dan 400cc injectors hoef je echt niet aan te komen voor een veilige 300 krukas-PK's. Weet je toevallig wat de stock injectorcapaciteit is van de 20vt?
krukas pk's heb ik het idd over....
mijn thuissysteem geeft de capaciteit niet aan maar kan ik morgen wel even op werk nakijken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32658734
daarom zitten er op de leon cupra r ook 2 smic's

injectoren zijn 386cc bij de lcr trouwens
(http://clam.rutgers.edu/~dreadsct/resell/1.8T_injectors.htm)
pi_32658854
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

mickey mouse pk's zijn ongemeten pk's.
dus de schatting uit de grote duim van veel dhz thuistunârz.

261pk gemeten is best cool!
Heb je een dyno uitdraai toevallig?
DDX heeft ook met de autofans-dynodag meegedaan, bij speedcentre geldermalsen. Maar de waardes zijn krukas-waardes, en de dude achter de knoppen speelde nogal laconiek met de instellingen.

Zo "berekende" hij met het programma dat mijn (gemeten) 205 wiel-PK's 225 krukas-PK's zouden zijn, en dat klopt niet helemaal (zou eerder 245 a 250 krukas-PK's moeten zijn, wat ook ongeveer overeenkomt met wat ik zou moeten halen met m'n mods). Eerst had hij de verliesmarge te groot staan, toen kwamen er 260 krukas-PK's uit... Hup, ff de verliesmarge veranderen en het getalletje veranderde naar 225 (terwijl ik de eerste MR2 turbo daar op de bank was).

Ik hecht meer waarde aan die 205 gemeten RWHP
pi_32659623
(was even zoeken )

ach die speedcentre bank vergeet ik maar helemaal
ik neem die gozer daar niet echt serieus... (en tja dan ook waterpomp die er die dag niet zo'n zin in had)

ik heb 2 uitdraaien liggen die ik wel serieus neem

botman bank (voor uitlaat aanpassing/chip aanpassing ivm uitlaat)

http://www.538.nl/~ddx/rollenbank.pdf

kronenburg :

http://www.538.nl/~ddx/lcr/rollenbank/1g.jpg
http://www.538.nl/~ddx/lcr/rollenbank/2g.jpg

de botman bank had toen problemen met het meten van 1.8 motoren ivm weerstand en terugreglen
schijnt inmiddels opgelost te zijn, dus misschien binnenkort (als fmic erop zit) nog eens meten op die bank

heb daarnaast ook nog een vagcom meting liggen :

http://www.538.nl/~ddx/lcr/vagcom/ddx1.jpg

(264pk / 440Nm)
  maandag 28 november 2005 @ 23:48:13 #280
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32659886
Die 2e 538 pict. curve is netjes hoor.
  maandag 28 november 2005 @ 23:48:59 #281
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32659920
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:16 schreef johnwoo het volgende:

[..]


Ik hecht meer waarde aan die 205 gemeten RWHP
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imho
pi_32660445
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:25 schreef Tommeh het volgende:
Ooit iemand wel eens aan een mega squirt gedacht? Is hierbij toch wel relatief goedkoop winnen.
Niemand hier ervaring oid mee?
pi_32660498
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:48 schreef Tjabbo het volgende:
Omrekenen is toch eigenlijk vooral voor de sjonnies die liever een hoger getal zien dan de realteit imho
sjonies meten toch niet ?
die tellen gewoon alle verbeteringen bij elkaar op
dempers eraf +20pk
luchtfilter erop +20pk
mistlampen aan +10pk

etc
  dinsdag 29 november 2005 @ 08:57:12 #284
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32664035
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:05 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Niemand hier ervaring oid mee?
Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:26:21 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32664369
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:07 schreef ddx het volgende:

[..]

sjonies meten toch niet ?
die tellen gewoon alle verbeteringen bij elkaar op
dempers eraf +20pk
luchtfilter erop +20pk
mistlampen aan +10pk

etc
Stickers erop + 20pk!





Ik wil zelf mijn DAFje ook nog een keer na laten meten (en afstellen) op de bank, heb er nu weer te grote benzine sproeiers inzitten
Een CAI zou ook nog wel een beetje kunnen helpen, maar heb daar weinig tot geen ruimte voor in het front paneelen de bumper (zonder iets te mollen). Of ik moet de CAI-luchtslang achter/over de radiateur heen leggen (leker 90 graden )
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32670960
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
Is mooi spul. We zijn op dit moment de complete stand alone aan het bouwen (v3). Misschien is zoiets wel leuk voor TS ook.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:03:06 #287
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32672014
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Sb er nu weer te grote benzine sproeiers inzitten
deze erop:
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:47:07 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32673251
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

deze erop:
[afbeelding]
En dan met TS bediscussiëren of zijn internals wel sterk genoeg zijn
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32678147
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hier niet. Bij supras.nl hebbben ze wel methanol injectie ingebouwd in de rode supra van 'Flavio'.
Ziet er goed uit, en geeft een echte grote 'squirt', maar of het van megasquirt is weet ik niet.
megasquirt is een aftermarket ecu........heeft verder niets met meth injectie te maken!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32678483
Ja en dan i.c.m. de goede gegevens en sensoren kun je er zowat alles mee regelen.
pi_32678657
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:23 schreef Tommeh het volgende:
Ja en dan i.c.m. de goede gegevens en sensoren kun je er zowat alles mee regelen.
stimmt...........
zoals ieder andere goede aftermarket ecu (standalone dan), piggyback systemen kun je beter direct links laten liggen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:42:23 #292
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32681622
Oh sorry, ik had begrepen dat het een soort injectie was.
Maar het een ecu ok. Nee die gebruiken ze bij supras.nl niet, daar gebruiken ze de AEM.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:43:33 #293
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32681642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:30 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

stimmt...........
zoals ieder andere goede aftermarket ecu (standalone dan), piggyback systemen kun je beter direct links laten liggen!
Waarom?
Met een SAFC II kan je hele behoorlijke resultaten bereiken.
En ook veilig. Alleen zit je wel met sommige ecu's die een closed loop hebben de eerste paar rpm's.
pi_32687478
^^^ ben ik het mee eens. Piggybacks werken perfect, op een supra dan. Maar je betaalt er wel voor, je koopt dus niet voor 100 euro zo'n dingetje. VPC, S-AFC, e-manage, MAP ECU (piggyback dus), BCC, F-CON enz. Er zijn mensen die rijden met al die dingen rond, dat noemen ze alphabet soup. Ik zou persoonlijk niet voor een AEM gaan want ik hoor er bijna alleen maar ellende over. Ja, je kunt er alles mee, maar je moet zowat bij de NASA werken om het allemaal echt goed werkend te krijgen. If it aint broke, don't fix it. Als ik ooit single turbo ga, dan wordt het doel een bescheiden 500rwhp (geloof me, dat gaat echt al tering hard) met een kleine turbo die op stock fuel, MAF en ECU werkt. Eventueel een MAP sensor en de PHR MAP ECU maar die AEM komt er echt niet in bij mij.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32691418
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:13 schreef StefanP het volgende:
^^^ ben ik het mee eens. Piggybacks werken perfect, op een supra dan. Maar je betaalt er wel voor, je koopt dus niet voor 100 euro zo'n dingetje. VPC, S-AFC, e-manage, MAP ECU (piggyback dus), BCC, F-CON enz. [...]
^^ eens Piggybacks werken bij de meeste Toyota's wel goed denk ik (bij de MR2 iig ook), en de reden is volgens mij dat er aan Toyota's ECU's zelf weinig te chippen valt. De aanschaf van een compleet EMS is erg prijzig, dus heeft zich in de loop der jaren een hele reeks piggybacks ontwikkeld die dat gat onder de standalone EMS'en opvullen. De meeste daarvan zijn inderdaad ook niet echt goedkoop, maar kosten nog steeds minder dan de helft van een EMS. Veel fabrikanten + gat in de markt doordat Toyota ECU's niet herprogrammeerbaar zijn + een decennium de tijd om de piggybacks goed te ontwikkelen = een betrouwbare piggyback voor minder dan de helft van de prijs van een EMS. De Jappen kunnen er erg veel mee.
pi_32691630
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wegligging is véél belangrijker als PK's voor je auto, ik weet zeker dat je er 5.8-6.3 van kunt maken als je de wegligging optimaal maakt, en dan niet alleen verlagen ed, maar oa ook stabilisator (liefst verstelbare), verstelbare vering + dempers, veerpootbruggen (voor + achter, boven + onder) enz. DAN is je auto pas echt snel. Ohja, een auto is zo snel als zijn remmen
Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro's
  woensdag 30 november 2005 @ 11:24:16 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32692017
Jah, tunen van je motor is goedkoper, maar dan kun je hem alleen niet meer op de weg houden
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32692052
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:06 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Dat valt ook tegen dan, 6 seconden voor zoveel duizenden euro's
brommerpraat
pi_32692289
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

brommerpraat
Daar heb ik het toch niet over? Ik dacht dat je een auto nog wel iets sneller zou kunnen krijgen. Ikzelf zou geen duizenden euro's in een auto pompen. Mijn ex auto deed 0-100 in 10 seconden en daar liet je meeste verkeer al mee achter je
pi_32898599
APR nieuwe turbo kit voor de tt motor speciaal voor degenen die denken dat het blok niet zoveel pk's aan kan!
http://www.goapr.com/Audi/products/stage3_225tt.html
stock blok biatch
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')