abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29512395
Koop gewoon een Cupra-R dan zit je daar standaard al op
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_29513229
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.
For once you have tasted flight,
You will walk the Earth with your eyes turned skyward;
For there you have been,
And there you long to return
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:09:01 #203
85253 uberpooier
tweakersletje
pi_29513441
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:59 schreef nonam het volgende:
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.
dat kost wel wat meer dan 3000 euro
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:17 schreef Nerdmans het volgende:


Ik heb ook geruchten gehoord over een octaangehalte toeneem kastje ofzo. Zorgt ervoor dat je brandstof een hoger octaangehalte krijgt. Een soort professionele mottenbal in je benzine. Relatief goedkoop
octaan getal, bedoel je

maar nee, da's niet handig. door een hoger octaan getal loop je het risico dat je mengsel al ontbrand voordat de zuiger op het bdp is. da's niet gezond
Badeendjes Powaaaaa!
pi_29515426
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.

Nerdmans, de simpele, betaalbare truk om tijdelijk veilige PK's te krijgen is een N2O injectiesysteem.
3 opties.
1 Veel geld uitgeven om een op maat gemaakt systeem te kopen.
2 Minder geld uitgeven en de kans op brokken
3 veel met me te emailen en een beetje geld uit te geven.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29515516
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 07:56 schreef Blackheart het volgende:
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.

Nerdmans, de simpele, betaalbare truk om tijdelijk veilige PK's te krijgen is een N2O injectiesysteem.
3 opties.
1 Veel geld uitgeven om een op maat gemaakt systeem te kopen.
2 Minder geld uitgeven en de kans op brokken
3 veel met me te emailen en een beetje geld uit te geven.
Nitro op een overstevigd cupra-blok met turbo. ... en dat is veilig?
Als je blok ergens een optater van krijgt is het wel nitro.


-edit- http://www.revheadsday.com/revblow.htm
Calm down, please!
pi_29515685
Googolplexian, waarom de optie 3 doorstrepen? je kent me van haar noch pluim.
In alle geval, een goeie nitro instalatie geeft haar extra vermogen pas vrij op de moment het blok het aankan. En dit gespreid over een redelijk toerentalbereik.
het perfecte, helaas stomme voorbeeld is 1 van de startscenes van "The fast and the Furious" Wanneer "the good guy" met zijn nieuw opgevoerde wagen nieuwe engine mappings maakt terwiijl hij ntiro boosted door gewone straten scheurt.
Progressieve injectie is een toverwoord. En ik versta dat.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29515706
2000 euro voor 210pk uit een 1.8t

had nou maar 2500 uitgegeven aan een TT turbo icm grotere fmic en je had ruim 250pk kunnen hebben.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 08:51:32 #208
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29515755
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 08:45 schreef ThaFreak het volgende:
2000 euro voor 210pk uit een 1.8t

had nou maar 2500 uitgegeven aan een TT turbo icm grotere fmic en je had ruim 250pk kunnen hebben.....
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:18 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Er momen nog wat Goodies.
Ze hebben me aangeraden om er andere bougies op te zetten kost niet zo veel
Andere ophanging, ook niet heel erg duur.
De uitlaat vervangen( geheel) is erg duur en deze kan t prima aan.
En misschien moet ik wat breder rubber nemen, want boven de 3200 toeren is t net aan met de grip.

Ze raden me af om meer vermogen te nemen.

Ik denk dat ik met een kleine 2000,00 euro dus klaar ben.
denk dat ie dat bedoelt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29515802
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 08:41 schreef Blackheart het volgende:
Googolplexian, waarom de optie 3 doorstrepen? je kent me van haar noch pluim.
In alle geval, een goeie nitro instalatie geeft haar extra vermogen pas vrij op de moment het blok het aankan. En dit gespreid over een redelijk toerentalbereik.
het perfecte, helaas stomme voorbeeld is 1 van de startscenes van "The fast and the Furious" Wanneer "the good guy" met zijn nieuw opgevoerde wagen nieuwe engine mappings maakt terwiijl hij ntiro boosted door gewone straten scheurt.
Progressieve injectie is een toverwoord. En ik versta dat.
TF&TF... ik dacht al zoiets. Je bedoelt dat stukje waar z'n bodemplaat om onverklaarbare reden eronderuit valt en 2 minuten later stapt Vin Diesel aan die kant in? Perfect voorbeeld, ja.

Maaarrrr... go for it! In mijn auto geen nitro iig. Progressieve injectie of niet. Ja of er moet methanol-koeling bij geleverd worden.
Calm down, please!
pi_29515879
Gogoolplexian, de N2O injectie leverd extra koeling, als je maar de juiste verhoudingen fuel/N2O gebruikt. Met water-Methanol Injectie kan je de compressieverhouding nog hoger leggen, ergo meer vermogen halen per verbruikte brandstofeenheid.

Met een generisch systeem lukt dat wel niet.
Maar kom, net zoals Herr Flick een gloeiende hekel heeft aan LPG, zo zullen anderen wel een hekel hebben aan N2O systemen.
Ikzelf ben een voorstander, en momenteel ben ik al aan het berekenen welke N2O sproeier mijn gloednieuwe 1.3JTD nodig gaat hebben.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29515992
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:04 schreef Blackheart het volgende:
Goagolplexian, de N2O injectie leverd extra koeling, als je maar de juiste verhoudingen fuel/N2O gebruikt. Met water-Methanol Injectie kan je de compressieverhouding nog hoger leggen, ergo meer vermogen halen per verbruikte brandstofeenheid.

Met een generisch systeem lukt dat wel niet.
Maar kom, net zoals Herr Flick een gloeiende hekel heeft aan LPG, zo zullen anderen wel een hekel hebben aan N2O systemen.
Ikzelf ben een voorstander, en momenteel ben ik al aan het berekenen welke N2O sproeier mijn gloednieuwe 1.3JTD nodig gaat hebben.
En ik rijd een 1.6 VTi ... wordt heet zat op 8200 rpm. Ik heb geen chronische hekel aan nitro maar ik ben wel van mening dat kleine blokken zich er niet voor lenen.

Sinds TFTF zijn er zoveel mensen die N2O op (bijv.) 1.3-tjes gooien zonder te weten waar ze mee bezig zijn. Nog rotter wordt het als de inbouwer precies weet wat ie doet en de chauffeur niet weet hoe N2O veilig en duurzaam te gebruiken. Er bestaat helaas niet zoiets als een hufter-proof-nitro-systeem. En met water-methanol (mag je dan nog de weg op?) krijg je bij verkeerde afstelling water-lock.

Bovendien kom je met nitro alleen maar zo ver. Klepveerschotels en zetels, chippie, zuigerveren ... er zijn wel wat extra dingen die erbij komen kijken als je het echt goed wilt doen. Anders is de winst OF een te hoog risico OF te klein. Je kunt maar zoveel doen aan mix-verhouding.
Calm down, please!
pi_29516084
Daar heb je volledig gelijk in. Er is maar zoveel winst te maken binnen, "veilige" grenzen van het motorblok.

Ook heb je gelijk dat er geen idioot proof systeem bestaat. N2O of anderzijds. Er zijn klojo's die een 1.9 TDI op 5000 km naar de zak rijden door gewoon te planken met een kouwe motor en dit vol te houden tot ze de sleutel omdraaien. Daar gaat de turbo.

Vandaar mijn 3de opmerking "veel met me emailen en een beetje geld uitgeven". Zonder kennis komt niemand ver.

Ik ga niemand een systeem aansmeren waarmee ie binnen de 100 km zijn motor opblaast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blackheart op 09-08-2005 09:31:23 (foutjes) ]
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29516164
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:22 schreef Blackheart het volgende:
Daar heb je volledig gelijk in. Er is maar zoveel winst te maken binnen, "veilige" grenzen van het motorblok.

Ook heb je gelijk dat er geen idioot proof systeem bestaat. N2O of anderzijds. Er zijn klojo's die een 1.9 TDI op 5000 km naar de zak rijden door gewoon te planken met een kouwe motor en dit vol te houden tot ze de sleutel omdraaien. Daar gaat de turbo.

Vandaar mijn 3de opmerking "veel met me emailen en een beetje geld uitgeven". Zonder kennis komt niemand ver.

Ik ga niemand een systeem aansmeren waarlmee ie binne nde 100 km zijn motor opblaast.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. "Een beetje geld uitgeven" komt dan wel neer op iets meer duiten dan de prijs waarmee nitro-setjes (zeer misleidend) geadverteerd worden. Met een goede installatie/afstelling/voorlichting kan ook nitro "wonderen" verrichten.

Mijn blok blijft gewoon atmospherisch en zonder toegevoegde chemicaliën Voor ¤ 4.000,- hangt er een H22 (Prelude 2.2) blok in. Onverwoestbaar en koppel-galore.

Ieder z'n meug, I guess.
Calm down, please!
pi_29516224
Dan verstaan we elkaar wel denk ik. Wil je de bodem van de kan kost het een hoop duiten.
Maar het blijft een feit dan Nitro de simpelste manier is per PK/¤ om die 250 pk te halen is.
Hetgeen jij voorsteld ,Googolplexian ,is het gebruik van Nitro om die laatste extra 300pk eruit te sleuren.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29516278
Wat zijn eigenlijk de kosten van nitro? Het bijvullen dus...
Calm down, please!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:22:01 #216
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29518661
Mja ik denk juist het het relatief simpeler is om N2O op een klein blok toe te passen als op een groot blok. In de BMW wereld zijn bij de I6 motoren wel verhalen bekend waar de geinjecteerde N20 bijna volledig in de middelste 2 cilinders terecht kwam, en die daardoor verbrandden. Oplossing daarvoor zou zijn een direct port setup ipv een gewone wet of drykit. Al geld voor alle blokken wel dat het te doen is, mist je maar de juiste setup kiest zoals Black Heart al zegt.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29519804
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 07:56 schreef Blackheart het volgende:
Uberpooier. Een hoger octaangetal van de brandstof wil net zeggen dat je op een hogere compressie kan rijden. Of je turbodruk kan opschroeven. Laag octaangetal=Lada Hoog octaangetal = vliegtuig-benzine -motor.
Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
pi_29523046
Ik kan een fles laten bijvullen voor een euro of 3 per kilo, en misschien minder.

Of ik zou me een 50 kg fles kunnen aanschaffen en zelf vullen. Ik heb een CO2 setup, en da's zowat hetzelfde op gas/vloeibaar eigenschappen.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29529228
gheghehe....

Ik heb vandaag even de topsnelheid gereden en die ligt op de 240 km per uur.
Best flink voor een Ibiza!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29529268
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 01:59 schreef nonam het volgende:
Verkoop je auto, even sparen nog, en koop de nieuwe passat 3.2 v6 FSI met 184kw/250 pk (laatste kwartaal dit jaar) succes.


Dat is toch geen vergelijk man...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29529312
@Blackheat

Je hebt email
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_29531486
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:03 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
klopvastheid zocht ik...kwas t woord kwijt

maargoed, punt van t verhaal is dat je dan kans maakt om je mengel te laten ontbranden door de druk die er op staat, voordat je bougie een vonk geeft.

indien ik t fout heb wil ik t graag weten, want ik ben nog steeds hard bezig een manier te vinden om mn brommer harder te laten gaan dmv benzine-aanpassingen

en nee, ik ben geen beunhaas die er ether of iets in die naard er in stopt
Badeendjes Powaaaaa!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 17:33:12 #223
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_29541161
quote:
Met een Pimpreza pak je ook meteen een lekker eerste doelwit Zijn er maar weinig die nog standaard zijn, de meesten zitten rond de 300 270 PK.



Als iemand je verteld dattie 300 pk heeft met z'n Impreza zonder dat er een andere turbo opgeschroeft is en zonder NOS dan moet je 'm vertellen dat ie ofwel aan het overdrijven is ofwel dat ie liegt. En geloof me, het grootste deel van de 2000 geleverde GTT's rijdt nog gewoon rond met de originele turbo.
Life is too short don't stress every day
  woensdag 10 augustus 2005 @ 18:20:31 #224
127232 Quint24
Just follow the star
pi_29542161
Hoe help je je motor sneller omzeep

Ik neem aan dat je motor wel sneller slijt als je al de pk`s er bij wilt hebben dan als je hem standaard laat t
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_29542392
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:03 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het octaan getal juist wel met de compressie van de motor te maken. Het octaan getal bepaald namelijk de klopvastheid van de benzine.
Motoren met een hoge compressie waarden, of dit nu met of zonder turbo is, hebben een hoger octaan benzine nodig. Het is algemeen bekend dat sportauto's en getunede auto's op 98 rijden, dit is geen toeval. (In mijn 944 turbo zal ik ook na het verhogen van de turbo druk, 98 moeten gaan tanken)
Hoe denk je dat ze in de 80-ger jaren in de F1 1500 pk uit een 1.5 l turbo motor kregen?
Dat kon alleen met Benzine met een heel hoog octaan getal, boven de 105 (race brandstof) in ieder geval..
Sterker nog, in het instructieboekje van Seat voor de 20VT motoren staat dat je beter 98 kunt tanken om optimale prestaties te behalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')