als er iets verbrandt of half ontploft kan je raar reikende producten krijgen, hoeft niets ernstigs te zijn.quote:

inderdaad een treffende vergelijking.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:16 schreef phrixos het volgende:
[..]
ik vind mensen die blind conclusies trekken eigenlijk wel net zo eng als terroristen
hitler had ook zo'n volkje achter zich aan lopen![]()

daar wordt over gespeculeerd ja.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:19 schreef HPoi het volgende:
"Armed Police enter Hospital"
Missschien is de man met de rugzak naar het ziekenhuis gegaan?

Das waar, misschien eerst maar even afwachtenquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
als er iets verbrandt of half ontploft kan je raar reikende producten krijgen, hoeft niets ernstigs te zijn.

Als de getuigen zeggen dat het een 'english looking bloke' was, dan was ie misschien niet eens bewust van iets in z'n rugzak. Dat zou de verbaasde reactie van de 'terrorist' misschien ook wel verklaren. Ik zou dan ook naar het ziekenhuis rennen denk ikquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:19 schreef HPoi het volgende:
"Armed Police enter Hospital"
Missschien is de man met de rugzak naar het ziekenhuis gegaan?

Je treft terroristen ook niet met dit soort maatregelen, en je houdt ze niet tegen. Het enige dat bereikt wordt is een vals gevoel van veiligheid waar het inleveren van veel rechten tegenover staat.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:20 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Laat ik dan een zinvolle bijdrage doen:
Ik vind deze aanslagen (en ook die van 7/7) fantastisch ! Niet omdat er doden zijn gevallen, maar ik vind het werkelijk geweldig dat in de 'veiligste' stad ter wereld, Londen, waar in elke straat camera's hangen, met gezichtsherkenning, dat er dan toch mensen zijn die aan Big Brother kunnen ontsnappen en een bom tot ontploffing kunnen brengen.
Dit is goed voor het terrorisme/privacy-debat hier in Nederland. Ondanks dat er totaal geen privéleven meer is toch aanslagen!

Die systemen kunnen ook criminaliteit / terrorisme / ... voorkomen hebben? (alleen daar kan je moeilijker bewijs voor tonen)quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:20 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Laat ik dan een zinvolle bijdrage doen:
Ik vind deze aanslagen (en ook die van 7/7) fantastisch ! Niet omdat er doden zijn gevallen, maar ik vind het werkelijk geweldig dat in de 'veiligste' stad ter wereld, Londen, waar in elke straat camera's hangen, met gezichtsherkenning, dat er dan toch mensen zijn die aan Big Brother kunnen ontsnappen en een bom tot ontploffing kunnen brengen.
Dit is goed voor het terrorisme/privacy-debat hier in Nederland. Ondanks dat er totaal geen privéleven meer is toch aanslagen!

De Oval is toch het kantoor van G.W.Bush?quote:

Champagne!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:23 schreef Mas het volgende:
Doemscenario: de altijd vriendelijke heren van Al Quaida hebben dan toch een fijne variant van het pokkenvirus op een Russiche rommelmarkt gekocht, dat ze nu op drie plekken in een van de grootste metropolen van de wereld hebben losgelaten.
Sky news meldt dat een man een zwarte rugzak in de metro heeft gegooid en vervolgens op de vlucht is geslagen. Diverse omstanders hebben hem nog proberen te achterhalen, maar de man wist toch te ontsnappen. Iets in de rugzak is vervolgens af gegaan. Dit zou het geluid hebben gehad van een ontkrukte champagnefles.

dat laatste verzin je?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:23 schreef Mas het volgende:
Doemscenario: de altijd vriendelijke heren van Al Quaida hebben dan toch een fijne variant van het pokkenvirus op een Russiche rommelmarkt gekocht, dat ze nu op drie plekken in een van de grootste metropolen van de wereld hebben losgelaten.
Sky news meldt dat een man een zwarte rugzak in de metro heeft gegooid en vervolgens op de vlucht is geslagen. Diverse omstanders hebben hem nog proberen te achterhalen, maar de man wist toch te ontsnappen. Iets in de rugzak is vervolgens af gegaan. Dit zou het geluid hebben gehad van een ontkrukte champagnefles.

geenstijl is zo te zien ook de enige plaats waar het wordt genoemd.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:26 schreef gelly het volgende:
Een pokkenvirus in een afgesloten rugzak verspreiden. Dan heb je het niet helemaal begrepen. Een dergelijk virus kan alleen aerosol verspreidt worden, wil het nut hebben.

Ambulances were called to Oval station at 12:38 p.m. (7:38 a.m. ET), and sent three vehicles. At 12:45 p.m., a call came in from Warren Street. Five vehicles were sent there.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:28 schreef mic_forever het volgende:
wat is er nou op Oval street gebeurt?
Ik hoor alleen berichten over Warren street met die champagne en spijker bom

CNN London producer Katie Turner reported a heavy police presence near the Oval station, including about 30 police vehicles. Roads about 500 meters from the station have been blocked off to vehicular traffic, she said.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:28 schreef mic_forever het volgende:
wat is er nou op Oval street gebeurt?
Ik hoor alleen berichten over Warren street met die champagne en spijker bom

yup ziek.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:33 schreef Badeentje het volgende:
idd.. Warren Street, Shepherds Bush and Oval stations
De W van warren street van G.W. Bush, shepherds Bush lijkt me duidelijk en Oval van Oval office.
fokking hell hee..

Oh ja, da's een betrouwbare bron voor informatie over Al Quedaquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:25 schreef Mas het volgende:
En nee, dat laatste verzin ik niet. Staat op GeenStijl.nl.

Redelijk chaotisch denk ik, met een afgesloten metro...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:33 schreef Logician het volgende:
Ik vraag me af hoe de avond spits nu gaat verlopen..

Dat denk ik ook, ik vraag me af trouwens, als dit geen copycats zijn geloof ik niet dat dit alles is.. dus ga ik er ieg van uit dat het prutsers waren.. zo niet ben ik erg benieuwd naar het verloop van de rest v.d dag.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:35 schreef Duvel het volgende:
Redelijk chaotisch denk ik, met een afgesloten metro...

Nieuws is nieuws, en ik was alleen een doemscenario aan het schetsen. Maar vind niemand anders het verdacht dat er meerdere aanslagen gepleegd zijn, dus op meerdere plekken, en dat alle bommen niet goed afgegaan lijken te zijn? Dat lijkt mij wel erg toevallig!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, da's een betrouwbare bron voor informatie over Al Queda![]()

Niet alles schijnt afgesloten te zijn, alleen de 3 lijnen die de betreffende stations aandoen zijn op het moment geslotenquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Redelijk chaotisch denk ik, met een afgesloten metro...

Suicide attacks for dummiesquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:36 schreef HPoi het volgende:
The BBC's Andrew Winstanley said devices had been found but appeared to have been dummies, containing no explosives.

The whole of the Northern Line has been suspended, along with the Victoria Line and the Hammersmith and City line.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:37 schreef Libris het volgende:
[..]
Niet alles schijnt afgesloten te zijn, alleen de 3 lijnen die de betreffende stations aandoen zijn op het moment gesloten

Met alle respect, maar ik denk niet dat mensen in een nieuwsthread zitten te wachten op doemscenario's.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:36 schreef Mas het volgende:
[..]
Nieuws is nieuws, en ik was alleen een doemscenario aan het schetsen.

Dat werkt net iets anders.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hrmz, mobiele telefoons uitzetten omdat er ergens een ontsteker in kan zitten... Right. Alsof er iemand in 3 seconden ongezien 'n ontsteker in je telefoon kan zetten en vervolgens precies weet waar je bent op welk moment... curieux..

Zoals iemand hierboven ook al zegt: het is wel toevallig dat vier aanslagen tegelijk mislukken, dus wellicht een opmaat voor iets groters? Of gewoon een poging paniek te zaaien, en op die manier een land te ontwrichten. Al met al een klotesituatie.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:36 schreef Logician het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik vraag me af trouwens, als dit geen copycats zijn geloof ik niet dat dit alles is.. dus ga ik er ieg van uit dat het prutsers waren.. zo niet ben ik erg benieuwd naar het verloop van de rest v.d dag.

Er bestaan ook ontstekers die reageren op een mobiel signaal, als die dingen wat onstabiel zijn, zouden ze ook op andere mobieltjes kunnen reageren?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hrmz, mobiele telefoons uitzetten omdat er ergens een ontsteker in kan zitten... Right. Alsof er iemand in 3 seconden ongezien 'n ontsteker in je telefoon kan zetten en vervolgens precies weet waar je bent op welk moment... curieux..

Intressant...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:39 schreef mic_forever het volgende:
Ooh, 2jaar geleden ben ik nog op zowat alle stations geweest toen ik in londen was

Zou het inderdaad niet gewoon een poging zijn om de tot nu toe nogal stoicijnse Britten te 'breken'?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoals iemand hierboven ook al zegt: het is wel toevallig dat vier aanslagen tegelijk mislukken, dus wellicht een opmaat voor iets groters? Of gewoon een poging paniek te zaaien, en op die manier een land te ontwrichten. Al met al een klotesituatie.

als de 'bommen' door 1 n0ob zijn gemaakt wel :pquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoals iemand hierboven ook al zegt: het is wel toevallig dat vier aanslagen tegelijk mislukken, dus wellicht een opmaat voor iets groters? Of gewoon een poging paniek te zaaien, en op die manier een land te ontwrichten. Al met al een klotesituatie.

Of het waren mensen van zo'n krant die wilden laten zien dat de beveiliging nog steeds niks voorsteldquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:42 schreef ShaoliN het volgende:
Toch lijkt het me stug dat dit om een afleiding zou gaan, want op deze manier zet je juist alles op scherp en in opperste staat van paraatheid.

Het lijkt me uitermate dom om dat te proberen in een volle metro. Verder: heb je in de ondergrondse bereik?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Er bestaan ook ontstekers die reageren op een mobiel signaal, als die dingen wat onstabiel zijn, zouden ze ook op andere mobieltjes kunnen reageren?

Mja, maar ik neem aan dat men de regie zelf in handen wil houden. Als een bom op een willekeurig telefoonsignaal reageert, dan was er al lang her en der wat ontploft...quote:

Dan kan het altijd nog gaan om het "breken" van de Britten, zoals iemand anders suggereerde, toch?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:42 schreef ShaoliN het volgende:
Toch lijkt het me stug dat dit om een afleiding zou gaan, want op deze manier zet je juist alles op scherp en in opperste staat van paraatheid.

Hier kan je niet tegen aan beveiligen. Dat lijkt me duidelijk. Iedereen met een rugzak uit voorzorg opsluiten lijkt me ook niet echt praktisch.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:43 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Of het waren mensen van zo'n krant die wilden laten zien dat de beveiliging nog steeds niks voorsteld![]()

In londen niet, iedergeval de dieper gelegen stations niet. De circleline bijvoorbeeld ligt vrij ondiep en is soms half open, dus daar is wel vaak gewoon bereik.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het lijkt me uitermate dom om dat te proberen in een volle metro. Verder: heb je in de ondergrondse bereik?

Ja, dat zou kunnen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan kan het altijd nog gaan om het "breken" van de Britten, zoals iemand anders suggereerde, toch?

Alles bij de pliesie en de geheime dienst staat op z'n kop, en van die chaos kun je ook gebruik maken...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:42 schreef ShaoliN het volgende:

Ach, het is niet alsof ik onjuiste feiten plaats. Ik geef, net als tientallen mensen in deze thread trouwens, slechts een mogelijke interpretatie aan. Het zal allemaal wel meevallen, natuurlijk, maar wel hoor ik net op het nieuws dat er politiemannen in beschermende kleding gesignaleerd is. Dat bekent op zijn minst dat er enkele officials rekening houden met...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik denk niet dat mensen in een nieuwsthread zitten te wachten op doemscenario's.

Chaos was het de vorige keer niet bij de hulpdiensten, dus ik zou niet weten waarom dit nu wel zo zou zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:45 schreef Toeps het volgende:
[..]
Alles bij de pliesie en de geheime dienst staat op z'n kop, en van die chaos kun je ook gebruik maken...

Klopt. En een van de stellen op de circle lijn was ook het treinstel waar een bom is ontploft 2 weken terug.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:45 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
In londen niet, iedergeval de dieper gelegen stations niet. De circleline bijvoorbeeld ligt vrij ondiep en is soms half open, dus daar is wel vaak gewoon bereik.

beetje het "Die Hard: With a Vengeance" scenario of zo?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:45 schreef Toeps het volgende:
[..]
Alles bij de pliesie en de geheime dienst staat op z'n kop, en van die chaos kun je ook gebruik maken...

Wat heeft dat te maken met het bereik op een cut-and-cover of een deep level line?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:46 schreef Carport het volgende:
[..]
Klopt. En een van de stellen op de circle lijn was ook het treinstel waar een bom is ontploft 2 weken terug.

Wat voor foto's wil je zien? Captures van de TV of foto's die mensen mobiele telefoons hebben gemaakt?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:46 schreef porche het volgende:
Heeft nouw echt niemand foto's van deze site![]()

UK is voorbereid. Bij de eerste aanwijzing van een aanslag op 7/7 werd met een druk op de knop het complete GSM netwerk in Londen platgelegd.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Mja, maar ik neem aan dat men de regie zelf in handen wil houden. Als een bom op een willekeurig telefoonsignaal reageert, dan was er al lang her en der wat ontploft...
En een dader die bewust het ontstekingsignaal uitzendt, zal waarschijnlijk niet op aanraden van de politie opeens zijn telefoon uitzetten...

Maakt niet uit welke het zijn gewoon site's met foto'squote:Op donderdag 21 juli 2005 15:47 schreef Carport het volgende:
[..]
Wat voor foto's wil je zien? Captures van de TV of foto's die mensen mobiele telefoons hebben gemaakt?

Dan onderschatten ze de britten nogal.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:43 schreef Duvel het volgende:
Dan kan het altijd nog gaan om het "breken" van de Britten, zoals iemand anders suggereerde, toch?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |