abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28977836
Mijn vriend en ik hebben het wel eens over kinderen, en dat is een wens van ons allebei, maar er is een probleem, want ik slik antidepressiva.
Mijn huisarts was daar toen ik met vragen daarover kwam nogal lakoniek en zei dat ik als ik zwanger was maar bij hem moest komen, en dat hij mij dan wel over zou zetten op Seroxat (ik slik nu Prozac). Maar ik heb ooit Seroxat gehad en dat was een ramp en daarnaast heb ik gehoord dat Seroxat van al die middelen de grootste troep is. Mijn psychotherapeut heeft ook gezegd dat het geen enkel probleem is, maar via andere mensen heb ik gehoord dat je dan toch kans hebt op een huilbaby en zo?

Help.
...lifted from the shoulders of sweet dreaming angels
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:39:23 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_28978050
Kans op een huilbaby heb je altijd lijkt mij..
Wat vinden jullie er van dat die kans er is? is het dat jullie waard?
Wellicht misschien een idee om proberen de medicatie wat af te bouwen en eens kijken hoe het dan gaat voordat je zwanger probeert te geraken dan.. kun je zien wat het dan doet met je.. ? gaat het goed is alleen maar positief
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_28978169
Ik heb er geen ervaring mee, maar hier vind je wat links van Ivan Wolffers waar je misschien wat aan hebt.
Er zijn ook mensen die tijdens zwangerschap en borstvoeding sowieso geen antidepressiva nodig hebben omdat hun hormoonspiegel dan stabieler is (bijv door wegblijven menstruaties, pms etc).
Misschien kun je eens een consult aanvragen bij een gynaecoloog of psychiater om de opties voor jullie te bespreken?
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:46:44 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_28978310
Hai !

Iemand in mijn omgeving slikt(e) ook Prozac.
Nu wil ze ook graag net als jullie graag zwanger worden, alleen bij haar moet het met IVF.

Zij is langzaam aan gaan afbouwen naar een halve tablet per dag. (voor zover ik weet wel op dokteradvies). Ik weet niet of ze nu helemaal ‘Prozac-vrij is.

Misschien is dat ook handig voor jullie, dat je langzaam gaat afbouwen!

Verder heb ik geen ervaring met die andere middelen, misschien is googl-en een optie.
Succes met deze stappen, en ik hoop dat je zwanger mag raken.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_28978483
Het is een SSRI. Ik weet niet of je dit soort dingen over kunt dragen aan je kind, maar het lijkt me beter dat je kind (op)groeit zonder een serotonine-systeem dat teveel beïnvloed is.
pi_28978639
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Misschien is dat ook handig voor jullie, dat je langzaam gaat afbouwen!
Afbouwen is voor mij geen serieuze optie, want dat heb ik al een aantal keer geprobeerd, en dan zak ik weer enorm terug.
Bij mij het is het slikken van antidepressiva niet onderdeel van de mode zoals die op dit moment aan de gang is, ik ben er zo een die het echt nodig heeft. Het liefst zou ik die troep helemaal niet slikken (vandaar dat ik al een aantal keer heb afgebouwd) maar dan zie ik het leven helemaal niet meer zitten.

Maar omwille van de gezondheid van ons kindje ben ik nu dus informatie aan het vergaren, want ik wil inderdaad mijn kind niet opzadelen met van alles. Een bezoek aan een professional zit zeer zeker in de planning, maar ik vraag het hier ook even. Alle input wordt gewaardeerd
pi_28978826
Je kunt ook wel iets met deze link denk ik: http://www.rivm.nl/preven(...)formatie_Service.jsp
Je psychiater/huisarts kan met hen bellen om de gevolgen van medicijnen tijdens zwangerschap en borstvoeding te bespreken. Zij hebben daarover veel recente info in huis.
pi_28978890
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:03 schreef poemojn het volgende:
Je kunt ook wel iets met deze link denk ik: http://www.rivm.nl/preven(...)formatie_Service.jsp
Je psychiater/huisarts kan met hen bellen om de gevolgen van medicijnen tijdens zwangerschap en borstvoeding te bespreken. Zij hebben daarover veel recente info in huis.
Oh bedankt, daar kunnen wij onze huisarts op wijzen. Top!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:05:32 #9
17729 SP
I hate my interests
pi_28978909
Is het nemen van een baby wel zo'n slimme zet als je jezelf al met moeite aankunt?
pi_28978968
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:05 schreef SP het volgende:
Is het nemen van een baby wel zo'n slimme zet als je jezelf al met moeite aankunt?
Ik neem geen baby, mijn vriend en ik hopen er een te krijgen.

En hoe bedoel je dat ik mezelf al met moeite aankan Ik ben niet gek, of zo, hoor.
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:12:09 #11
17729 SP
I hate my interests
pi_28979150
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:07 schreef BorrowedWings het volgende:

[..]

En hoe bedoel je dat ik mezelf al met moeite aankan Ik ben niet gek, of zo, hoor.
zo bedoel ik het ook niet, maar als je nogal afhankelijk van de anti depresiva bent zit er toch iets niet helemaal goed en een baby erbij maakt het leven over het algemeen niet makkelijker....
pi_28979264
Borrowedwings, ik dacht dat er vorig jaar al een topic was waar je misschien wat ervaringen en adviezen uit kunt halen.

Zwangerschap & Efexor xr
pi_28979265
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:12 schreef SP het volgende:

[..]

zo bedoel ik het ook niet, maar als je nogal afhankelijk van de anti depresiva bent zit er toch iets niet helemaal goed en een baby erbij maakt het leven over het algemeen niet makkelijker....
Het is dan ook geen lichtvaardige beslissing die wij nemen. Jarenlang heb ik met de overtuiging geleefd dat ik nooit aan een kind zou kunnen beginnen vanwege mijn antidepressiva. Maar nu gaat alles een tijd goed en is voor ons de tijd rijp aan het raken.
Mensen met een mankementje, in mijn geval een stofje te weinig, zouden anders geen kinderen mogen?
pi_28979355
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:15 schreef BorrowedWings het volgende:

Mensen met een mankementje, in mijn geval een stofje te weinig, zouden anders geen kinderen mogen?
In sommige gevallen vind ik dat idd...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_28979481
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:18 schreef Igraine het volgende:

[..]

In sommige gevallen vind ik dat idd...
We hebben het nu niet over sommige gevallen, ik in ieder geval niet. Ik heb het over mijn geval. En ik ben mij over mijn geval aan het informeren. En mocht alsnog het advies komen dat het niet raadzaam is (van professionals die mij kennen) zal ik dat advies zeer waarschijnlijk volgen. Maar op dit moment is het juist zo dat professionals (die mij kennen) zeggen dat het geen enkel probleem is. Ik wil dat zeker weten en probeer zo breed mogelijk aan advies te komen. Omdat ik serieus ben.
Als ik behandeld wil worden als een zestienjarige blonde bimbo die niet weet hoe je kinderwens schrijft laat ik dat wel weten, goed?
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:24:01 #16
17729 SP
I hate my interests
pi_28979534
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:15 schreef BorrowedWings het volgende:

[..]

Het is dan ook geen lichtvaardige beslissing die wij nemen. Jarenlang heb ik met de overtuiging geleefd dat ik nooit aan een kind zou kunnen beginnen vanwege mijn antidepressiva. Maar nu gaat alles een tijd goed en is voor ons de tijd rijp aan het raken.
Vat het niet te persoonlijk op, maar misschien zijn sommige mensen met dit soort "mankementen" inderdaad niet geschikt om kinderen te nemen.
pi_28979607
Ik ben goed genoeg om in de kinderopvang voor de kinderen van anderen te zorgen,meerdere tegelijk, dus ik zie wat dat betreft het probleem niet in met 1 eigen kindje. Ik ben meer dan voldoende geschikt om voor kinderen te zorgen.

Mijn vraag spitst zich toe op antidepressiva en zwangerschap. Niet op mensen die mij niet kennen die een persoonlijkheidswaarschuwing proberen op te plakken. Ik word daar zó moe van.

Dus kunnen we het alsjeblieft hebben over het medische aspect?
pi_28979669
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:22 schreef BorrowedWings het volgende:

[..]

We hebben het nu niet over sommige gevallen, ik in ieder geval niet. Ik heb het over mijn geval. En ik ben mij over mijn geval aan het informeren. En mocht alsnog het advies komen dat het niet raadzaam is (van professionals die mij kennen) zal ik dat advies zeer waarschijnlijk volgen. Maar op dit moment is het juist zo dat professionals (die mij kennen) zeggen dat het geen enkel probleem is. Ik wil dat zeker weten en probeer zo breed mogelijk aan advies te komen. Omdat ik serieus ben.
Als ik behandeld wil worden als een zestienjarige blonde bimbo die niet weet hoe je kinderwens schrijft laat ik dat wel weten, goed?
Hee, jij vraagt iets, ik geef antwoord...
Jij vraagt of mensen met een mankementje geen kinderen zouden mogen, ik vind idd dat dat zo kan zijn ja.

Ik kan niet over jou oordelen, ik ken je niet en weet dus niet in hoeverre ik jouw 'mankementje' als obstakel zou zien.

Ik behandel dus niemand als een 16 jarige bimbo hier, maar jij reageert nu wel zo. .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 16:30:13 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28979698
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:05 schreef SP het volgende:
Dit was ook mijn eerste gedachte
pi_28979766
Fijn. Nu weer een paar reacties van mensen die buiten hokjes kunnen denken.
pi_28979782
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:32 schreef BorrowedWings het volgende:
Fijn. Nu weer een paar reacties van mensen die buiten hokjes kunnen denken.
Misschien moet je daar zelf dan eens mee beginnen...
pi_28979891
ik heb 8 jaar geworsteld met depressie. Ook steeds weer gestopt met medicijnen en terug gezakt. Toch doorgezet en veel therapie. Nu al 6 jaar medicijnvrij (soms een periode van "voorzichtigheid"... twee keer rond de herfst).
Ik ben wel heel blij dat ik nu pas ("genezen") kinderen heb gekregen. Ik denk, hoe goed het periodes ook ging, dat ik het toen absoluut niet zou hebben gered.
Meestal is het namelijk niet alleen het "stofje missen", maar zit daar vaak een oorzaak achter.
Overleg heel goed met meerdere mensen. misschien wel een goede therapeut of psycholoog, voordat je de stap neemt. En onderzoek goed hoe het zit met de medicijnen. Ik dacht altijd dat er in de bijsluiter stond "niet te gebruiken bij zwangerschap en borstvoeding".
Heel veel succes!
uit een aspergernest
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:38:06 #23
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28979905
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:07 schreef BorrowedWings het volgende:

[..]

Gaat niet vanzelf hoor. Misschien moet je je toch wat beter laten voorlichten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:51:49 #24
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_28980294
Jammer dat er reacties komen dat mensen die AD nodig hebben misschien maar geen kinderen zouden moeten krijgen. Dat gaat dus echt nergens over!

Als bij iemand de aanmaak of verdeling van serotonine niet goed gaat, kan die persoon angstig of depressief worden. Daar hoeft verder geen trauma achter te zitten. Als iemand met medicatie prima functioneert én er is voldoende onderzoek gedaan naar de gevolgen van AD tijdens de zwangerschap, waarom zou iemand dan geen kind mogen krijgen?

Want hoe verklaar je dat iemand met bv suikerziekte wel zwanger mag worden? Of iemand met een hartafwijking die met medicijnen prima kan leven? Dat is dus met 2 maten meten en dat is niet logisch!

Wie heeft het recht te bepalen wie al dan geen kinderen op de wereld mag zetten? Sorry hoor, maar ik zie zat mensen die in de ogen van de maatschappij alles voor elkaar hebben, prima relatie, goede baan, mooi huis, maar die uiteindelijk de kinderen niet in de hand hebben en ze dan maar hun gang laten gaan. Is dat normaal? Zijn dat goede ouders? Geef mij dan dat gezin maar waar AD wordt geslikt, maar waar ze de boel wel onder controle hebben!!!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:56:42 #25
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_28980425
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:26 schreef BorrowedWings het volgende:
Mijn vraag spitst zich toe op antidepressiva en zwangerschap. Dus kunnen we het alsjeblieft hebben over het medische aspect?
Voor zover ik weet is Seroxat een zwaarder middel dan Prozac. Ik weet wel dat Seroxat jaren geleden al tijdens de zwangerschap gebruikt mocht worden, maar niet tijdens het geven van borstvoeding. Via de borstvoeding komt het medicijn sneller bij de baby terecht. Dat heb je zelfs al met pittig eten!!

Zal eens kijken wat ik er nog over kan vinden!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')