abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:17:23 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28947377
Ik ben erg benieuwd naar The Descent, de nieuwe film van Neil Marshall, maker van het in mijn ogen prima Dog Soldiers. Mijn aandacht werd gewekt door de volgende recensie, te vinden op www.empireonline.co.uk
quote:
Under the guidance of adrenaline junkie Juno (Mendoza), a sextet of spunky spelunker-ladies rappel into the depths of an Appalachian pothole seeking adventure... or at least some good stories they can tell back home. But, when things start to go wrong, it looks unlikely that any of them are ever going to see home, or indeed daylight, ever again...
Neil Marshall sure knows how to get your attention. Mere minutes into The Descent, he'll have made you jump half out your seat, sent your popcorn cascading ceilingward and left nervous titters bubbling around the theatre. Here's a man who truly, deeply, horribly knows his horror. Welding a fanboy mentality to a masterful grasp of genre-filmmaking, Marshall goes all-out to disturb, upset and downright terrify his audience for a relentless 100-odd minutes, pausing only occasionally to allow us the odd twitchy laugh or indulge in bit of visual-reference in-jokery (Aliens and Carrie are just two of the more obvious homaged movies).

The Geordie shockmeister first got our attention back in 2002 with his gruey, boisterous squaddies-versus-werewolves debut Dog Soldiers. Scrappy and shoestringy it may have been, but it marked Marshall out as a British talent to keep our beadies on. The Descent represents a logical progression. It's bigger-budget (or, at least, it looks it), better-looking, far scarier and will, no doubt fling small-fish Marshall into a much bigger pond... one ringed with tinsel.

Much of The Descent's success is due to the beautiful economy of the concept: six girls, one cave and a whole lotta pain. The subterranean setting is conducive to horror and Marshall grinds every last wince out of it. Even before the screams begin and the bones start snapping, the claustrophobia will get you, with the women elbowing and puffing their way through cheese-press tunnels, their hardhats scraping disconcertingly against stone, the rockdust snaking through the dank, stale air in the torchlight... And once we're all down in the dark, we're down there for the rest of the movie. There's no respite, no moment to sit back and breathe easy.

Thankfully, Marshall's inventive enough to make this work for, rather than against him. Some scenes are lit by the eerie crimson glow of a flare, others washed in the green of a glowstick, while in a few we can only see through the fuzzy, black-and-white nightsight of a camcorder. And when there's no light at all, he lets his creepy sound-design do all the dirty work.

Naturally there's far more to this than the vacation-gone-wrong set-up. For a start, there's the strained character dynamics, played out effectively by the cast as Sarah's (Macdonald) mental state becomes worryingly fragile, while Juno's (Mendoza) ballsiness soon teeters into recklessness. Then, even worse there's... Well, it's probably best we don't go there. The less you know, the more you'll enjoy. If, of course, being scared shitless is what you consider enjoyable.
De recensie op www.bbc.co.uk/film :
quote:
A grisly and gripping horror movie, The Descent follows six friends on a hellish trip underground. Arranged to help Sarah (Shona Macdonald) overcome personal tragedy, the caving expedition goes awry when they're trapped in the dark and realise they're not alone. What unfolds plays like Aliens meets Deliverance, with the action bloody, brutal and relentless. Dog Soldiers director Neil Marshall grabs the audience by the throat and just won't let go.

This movie plays on every primal fear: of darkness, claustrophobia, deformity, drowning and, um, being ripped limb from bloody limb by creatures with very pointy teeth. Dog Soldiers was playfully gory. This is a much darker, more intense horror affair.

From early on, the film unsettles. The impactful opening proves anything can happen. But where many modern horror movies, afraid of boring the audience, splurge their money shots straight away, The Descent takes its own sweet time, with an air of menace that never lets up.

Scrambling around the dark caves and tunnels, the cast nails the atmosphere of fear and panic. All impress, but Mendoza is a standout, giving her ambiguous character nuance. Macdonald, tasked with giving the butchery real-world emotion, is also excellent; like a young Sissy Spacek, with added sex appeal. She provides genuine sorrow amid the scares of the horror film of the year.
De trailer is hier te vinden en de officiële site hier.

Als iemand mij kan vertellen wanneer The Descent in Nederland uitkomt, zou ik erg blij zijn

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 19-07-2005 17:39:58 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:32:56 #2
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_28947803
Ik heb hem al gezien.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_28948047
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:32 schreef type_29 het volgende:
Ik heb hem al gezien.
en wat vond je ervan?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:16:29 #4
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_28949038
Het begon een beetje lafjes.

Toen ze in die grot terecht kwamen werd het echt een brute horror film, veel gore en lekker claustrofobisch.
Alleen die beesten waren zo leip, wat waren ze en waar kwamen ze vandaan vraag ik me af.
Een soort gollems uit lords of the ring.

Als van horror films houdt moet je deze wel gaan zien.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_30209508

Nieuwe film uit de UK van Neil Marshall, regisseur van de vermakelijke "Dog Soldiers".

Draait daar sinds een tijdje, en krijgt erg goede reviews.
Verhaal is overigens bijna hetzelfde als het ook dit jaar uitgekomen Hollywood"horror" PG-13 standaardwerkje "the Cave":

"A grisly and gripping horror movie, The Descent follows six friends on a hellish trip underground. Arranged to help Sarah (Shona Macdonald) overcome personal tragedy, the caving expedition goes awry when they're trapped in the dark and realise they're not alone. What unfolds plays like Aliens meets Deliverance, with the action bloody, brutal and relentless. Dog Soldiers director Neil Marshall grabs the audience by the throat and just won't let go."

http://www.imdb.com/title/tt0435625/
http://www.thedescentthemovie.com/
Trailer: http://www.thedescentthemovie.com/trailer/index.html

Ben erg benieuwd naar deze film en, tegen beter weten in, hoop ik dat we deze hier ook in de bios kunnen gaan bekijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door StrayDog op 02-09-2005 22:44:33 ]
pi_30310160
Ik wil hem ook heel graag zien. Dog Soldiers, van dezelfde regisseur, staat hier in mijn exclusieve DVD collectie, en dat kunnen niet veel films zeggen.

Naar wat ik gelezen heb, is the Descent een erg goede film. De IMDB rating is ook heel hoog voor een horror.

Zelf heb ik vorige week the Cave gezien en dat was een 13-in-een-dozijn film. Hoewel hij nergens zwak was, irriteerde ik me mateloos aan het feit dat het hele team uit supermodellen bestaat. Goed om 1,5 uur mee te vullen maar meer ook niet. The Descent zal ongetwijfeld vele malen beter zijn.

Lions Gate heeft de rechten in de VS, maar ik verwacht dat een release nog zeker een jaar op zich laat wachten
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30310181
DVD is wel eerder verkrijgbaar. Was bij Shaun of the Dead ook zo.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30377174
Plaatje uit de openingspost doet het blijkbaar niet meer:
pi_32223576

Wat vonden jullie van deze steengoede film? Het verhaal gaat over een stel meiden die op een grotexpeditie gaan. De grot blijkt echter nog nooit verkend te zijn, en ze stuiten op wat kwaadaardigs wat in de grotten woont.

Heb zelf alleen wat moeite met het verklaren van het einde, maar dat mag je zelf gaan zien
  zondag 13 november 2005 @ 03:02:23 #10
3767 Herald
Come get some
pi_32223901
Toen iemand vroeg of je mee een film ging kijken over een stel meiden die vochtige grotten gingen verkennen dacht jij zeker meteen aan lesbopr0n of niet?

De regisseur heeft wel het geinige Dog Soldiers gemaakt, dus ben best benieuwd wat ie deze keer gemaakt heeft.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_32223905
Tja ... ik zet alles maar in spoilers. Voor die het nog niet gezien hebben, kijk ook niet in de spoilers. Het einde wordt "verklapt" en nog wat andere dingen. Maar het was inderdaad één van de beste horrors van de afgelopen tijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_32224276
quote:
Op zondag 13 november 2005 02:36 schreef KonnieKipke het volgende:

Wat vonden jullie van deze steengoede film?
U must be joking

Dit is dus verre van een steengoeie film!

Het begint met een dodelijk verkeersongeluk. De manier waarop dit voorval zich voordeed dacht ik al meteen 'dit wordt een matige film'.
Hierna wordt er wat spanning opgebouwd (gebeurt doordat je in het achterhoofd hebt dat het een thriller/horror is) met een groep vrouwen die een grot gaan verkennen.
In de grot is het best spannend, totdat er wezens in het verhaal komen die irl niet bestaan. Vanaf dat moment is de hele film verneukt (een hele killing spree doet zich voor) en is de voorspelling uitgekomen dat het een zeer matige film zou worden (7.6 op imdb is waaaaaaaaaaay overrated).

Mijn cijfer: 5 (de verzonnen grotbewoners doen 'm )

leuk om 1 keer te kijken (lees: downloaden, geld ervoor uitgeven is het zeker niet waard)

stellen dat het een steengoede film is heb je nog niet echt veel steengoede films gezien
pi_32224807
Leuk filmpje, de monsters deden het.
Alleen het einde bleef een beetje vaag, jammer genoeg.
pi_32225331
Ik heb hem pas gezien, en het is echt wel een spannende film. Alleen moet de film even op gang op gang komen.
De film komt heel claustrofobisch over en dat i.c.m met die monsters en goede schrik momenten maakt het een spannend geheel. Je moet hem echt zien en in het begin even volhouden, je zal denk ik aardig verrast worden ik in iedere geval wel.

Alleen het einde is vaag.

Ik geeft het een 7,5
  zondag 13 november 2005 @ 09:57:08 #16
130659 YoYootje
Look and you'll see
pi_32225454
Weet niet of jullie "the cave" al hebben gezien. Wie er nou eerst was weet ik niet, maar de een is een vies aftreksel van de ander.

Wat betreft deze film ben ik het helemaal eens met Hollandia2, zulke wezens verneuken echt de hele film gelijk voor me. En dan ook nog is die vrouw die ineens rambo binnen die grot wordt en al die wezens even vermoord, terwijl ze daarvoor nog zo supersnel waren? Nou nee.
pi_32225615
In horrorland is het een klassieker aan het worden

pi_32225623
@YoYootje, die vrouwtje ging inderdaad wel ver met haar acties tov die monsters. Aan de andere kant had ik daar ook een "heerlijk fight back!" gevoel van over.

Een heleboel acties waren rambo / cliffhanger achtig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb wel veel erger gezien in films wat het "rambo" zijn betreft, the cave en descent kwamen in dezelfde jaar uit... Maar the cave had meer "special FX" actie wat ook wel leuk was om te zien...alleen the descent was spannender naar mijn gevoel.
pi_32225632
Uit het 'gezien' topic:

THE DESCENT

Heerlijk. Ouderwets leuke monsterflick over een stelletje gleuven die beestjes tegenkomen als ze gaan afdalen in een grot.

Bestellen maar!

pi_32246712
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:13 schreef kinky_queen het volgende:
In horrorland is het een klassieker aan het worden

Niet verwonderlijk. Alleen denk je bij het begin van de film nog van het lijkt wel een soort Sex in the city.
pi_32249612
ik vind het wel een vette film omdat ik dat kruipgedeelde zo'n kutstukje vind.. ik bedoel zo benauwd en dan zakt het ook nog in.. superklote lijkt me het
en het begin is saai ja, met die stomme wijvenhumor erin
  zaterdag 19 november 2005 @ 00:52:58 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32389773
Goede film.
SPOILER
2000 light years from home
pi_32391982
Ik heb em op m'n PC, maar heb er bewust niet naar gekeken omdat het een vreselijk slechte camcorder kopie is. Ik wil hem in de bios zien
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32399292
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:16 schreef StefanP het volgende:
Ik heb em op m'n PC, maar heb er bewust niet naar gekeken omdat het een vreselijk slechte camcorder kopie is. Ik wil hem in de bios zien
Ik heb de dvd hier al een paar weken liggen, maar ik wil hem ook eerst in de bios zien.
12 januari komt hij in Nederland uit, beter laat dan nooit

Heb wel de eerste 5 minuten even gekeken en dat begint meteen goed
pi_32399361
Lijkt me een hele vette film
stond van de zomer een stuk over in de Empire waardoor ik geinteresseerd raakte.
pi_32399375
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:16 schreef StefanP het volgende:
zal het wel niet mogen zeggen maar er is ook een dvd-rip uit
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:04:48 #27
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32404760
Ik snap niet dat mensen het einde vaag vinden.

Het is juist een prachtig einde:
SPOILER
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 11 december 2005 @ 01:49:01 #28
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32985391
Ik vond hem goed. Gewoon een lekker vermakelijke horror. Natuurljik bestaan monsters niet maar dat moet je in zo'n film maar voor lief nemen.
Een 7.5.
SPOILER
pi_32987523
ik vond 'm echt vet. mooi dat die monsters snel geintroduceerd worden en er geen 'spannende' opbouw is van hoe ze er nou uit zouden zien.
Paar leuke twists in het verhaal die je meestal niet ziet
SPOILER
en het einde vond ik ook wel aardig
pi_34349040
Wat een trieste kutfilm. 3,0.

Vol cliché (zo'n hand die het wapen net niet kan pakken terwijl het monster aanvalt). Monsters die human-like zijn is ook zo'n cliché. Monsters waren allemaal hetzelfde . Heel het beest is op Gollum uit Lord of the Rings gebaseerd. Allemaal erg deja vu. De beesten bewogen ook vrij schrokkerig op sommige momenten. Nee, geef mij Resident Evil maar.

Wie is die actrice aan de meest rechterzijde trouwens
pi_34350275
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:31 schreef pberends het volgende:

Nee, geef mij Resident Evil maar.

pi_34350396
Het was lang geleden dat ik zo in spanning gezeten heb bij een film. Echt geweldig.
Ik had als voordeel dat ik totaal geen voor-informatie had over die grotbewoners. Ik dacht dat het gewoon een spannende grotafdaling zou worden sec. Dus de reactie was: "Huh, wat is dat daar? Zag ik dat goed? Dat leek wel een mens!" Een paar dagen later heb ik hem weer gezien met echtgenoot, iemand die niet gauw schrikt van iets, en zelfs hij had een schrikmoment (toen dat hangende wezen opeens in beeld zwiepte).
En ik vond het heel leuk dat er alleen maar meisjes aan meededen. (Jongens lijken allemaal zo op mekaar... ).
't Einde vond ik ook een beetje vreemd, maar wat hierboven in een spoiler staat lijkt me inderdaad de beste verklaring.
Als The Cave net zoiets is, dan moet ik die maar gauw gaan downloaden ergens.
pi_34350405
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:12 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Resident was ook niet super, maar tig keer beter dan deze schijt.
  zondag 22 januari 2006 @ 19:04:45 #34
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_34351980
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Resident was ook niet super, maar tig keer beter dan deze schijt.
wat een gelul zeg.... niet super ook... hahaha er zit niet eens bloed in die spannende paul anderson film... laten we het vooral voor 12 jaar en ouder maken.... bah!!!

The Descent vond ik btw wel heel erg goed cliche's maar dat is in 99 van de 100 horrorfilms...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:37:22 #35
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_34422400
Ik ga zaterdag
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_34590302
Heb hem een maandje terug gedownlload, en heb er vol spanning naar gekeken, leuke film, en spannend!
"Total Access Is The Key To Peace Of Mind!"
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:23:47 #37
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_34706856
Waarom is deze film nu pas hier in de bioscoop!?!!
Ik heb de DVD versie al in sept/october gezien.

Dit is z'n sterk voorbeeld waarom de biosbezoek in ons land terugloopt. Mensen hebben alles al gezien voordat het uit is.

Wanneer leren de klojos van distrubutie nu eens dat we gelijk getrokken willen worden met USA en UK.

Op eens allemaal aandacht voor de film, zoals bv gister bij De wereld draait door. De film is inmiddels als weer antiek.

brrr... wat een achterlopers zijn wij in Nederland .
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_34765017
Twijfel of ik hem ga zin. IMDB is zeer positief, de reactie's in dit topic zijn nogal wisselend.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:03:29 #39
28033 Pek
je moet wat
pi_34765359
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:15 schreef Agrippina het volgende:
Als The Cave net zoiets is, dan moet ik die maar gauw gaan downloaden ergens.
Die is, zo mogelijk, nog slechter
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_34768862
was wel grappig, inderdaad veel schrik momenten.... Wat was die Mulder slecht zeg, brrrr
  zondag 5 februari 2006 @ 21:20:49 #41
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_34774284
Een niet echt originele film waar ik zo af en toe zelfs om moest lachen. Er zaten veel voorspelbare scenes die ik af en toe knullig vond overkomen. Het einde was weinig bevredigend.
pi_34862363
Het einde van deze film is wel een einde om over na te denken aangezien je hem op verschillende manier kan interpreteren..

Ik ken mensen die zweren dat heel het monstergebeuren in de grot een hallucinatie zou kunnen zijn. Zelf geloof ik dat ze nooit meer de grot uitkomen, ook de hoofdrolspeelster niet, maar dat ze vrede heeft met het feit dat ze herenigd wordt met haar dochtertje..
pi_34865297
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:37 schreef Eierkoek het volgende:
Het einde van deze film is wel een einde om over na te denken aangezien je hem op verschillende manier kan interpreteren..

Ik ken mensen die zweren dat heel het monstergebeuren in de grot een hallucinatie zou kunnen zijn. Zelf geloof ik dat ze nooit meer de grot uitkomen, ook de hoofdrolspeelster niet, maar dat ze vrede heeft met het feit dat ze herenigd wordt met haar dochtertje..
Ja zo heb ik hem ook geinterpreteerd. Vraag me af hoe je hem anders wilt interpreteren gezien het laatste shot!
Wel een vette film trouwens
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:16:22 #44
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34865597
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:08 schreef marciemarcs het volgende:

[..]

Ja zo heb ik hem ook geinterpreteerd. Vraag me af hoe je hem anders wilt interpreteren gezien het laatste shot!
Wel een vette film trouwens
Er zijn mensen die denken dat de monsters nooit hebben bestaan en één grote gedeelde hallucinatie was en ze eigenlijk allemaal elkaar hebben afgemaakt.
pi_34865833
Paar maanden geleden al gezien en blij dat ik er nu geen geld meer aan uit hoef te geven, ik vond het niks. Matig verhaal, matige schrikmomenten, matige gollem-achtige wezens. Best leuk hoor, dat ze die beesten met ijsbijlen de kop inslaan, maar leg mij even uit wat iemand met ijsbijlen in een grot doet
Ik heb me de hele film door zitten ergeren, derhalve een 4 (wel een puntje extra voor de scene met het auto-ongeluk, die was wel oké)
A mind with a heart of it's own
pi_35007274
vandaag ook gezien en vond het toffe horror film
veel bloed en schrikmomenten.
SPOILER
zeker de moeite waard
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zondag 12 februari 2006 @ 18:11:44 #47
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35007443
Ik heb hem ook gezien en vond hem top ... ik ben niet zo'n horror liefhebber maar deze was prima te versmaden
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  zondag 12 februari 2006 @ 18:47:40 #48
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35008954
Ik had 'm al gezien in de sneak preview een paar weken geleden (er liepen trouwens aardig wat mensen weg). Zeer goede horror film (maar je moet er wel van houden). Mijn cijfer: 8
  maandag 13 februari 2006 @ 10:03:36 #49
136 V.
pi_35027952
Ik heb hem dit weekend gezien op DVD. Wat een KUTfilm (en dat bedoel ik op de goede manier)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35031273
Wat ik wel raar vond...

de hele tijd liepen ze supervoorzichtig door die grotten. En als die Gollem achtige gevallen komen, kunnen ze opeens met een 'lightflare' keihard rennen door die grot. Beetje raar :/
JOHNNY HEITINGA
  maandag 13 februari 2006 @ 12:16:26 #51
136 V.
pi_35031524
*tip*

Dit soort films in principe accepteren en vervolgens over het realiteitsgehalte van één klein deel gaan miepen is vrij zinloos

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35032049
quote:
Op maandag 13 februari 2006 10:03 schreef Verbal het volgende:
Ik heb hem dit weekend gezien op DVD. Wat een KUTfilm (en dat bedoel ik op de goede manier)

V.
KUTFILM, inderdaad op de goede manier!!
SPOILER
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_35032178
Ik ga vanavond
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_35032205
Hmm, ik zag laatst een van de actrices bij De Wereld Draait Door en toen herinnerde ik me dat ik 'm al gezien had. Echt blijven hangen is ie niet.

Het leek me wel leuk, allemaal vrouwen, maar hoewel het geen bagger film was, is het zeker geen écht fantastische film.
Ik had 't persoonlijk interessanter gevonden als ze die gollems niet zo heftig in beeld gebracht hadden en meer aan de verbeelding overgelaten hadden. De eerste glimps waren nl wel eng, maar daarna denk je al snel, hmm weer zo'n ding.
Als die dingen vager gebleven waren en de vrouwen door hun persoonlijke onderliggende conflicten met elkaar meer in botsing gekomen waren, dan was het krachtiger geweest.
Nu was 't half psychologische thriller, half botte horror, en daardoor allebei niet écht sterk.
SPOILER
  maandag 13 februari 2006 @ 12:43:55 #55
136 V.
pi_35032304
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga vanavond
Doe een TenaLady om

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35032337
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Doe een TenaLady om

V.
heej, ik kan wel wat hebben
  maandag 13 februari 2006 @ 13:01:48 #57
136 V.
pi_35032809
quote:
Nee, geef mij Resident Evil maar.
You gotta be fucking kidding

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 13 februari 2006 @ 13:02:45 #58
136 V.
pi_35032844
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

heej, ik kan wel wat hebben
Laat ik het zo formuleren. Ik heb hem thuis gezien op een klein tv'tje met het geluid zacht. Meer kon ik niet handelen en ik was blij dat ik niet in de bios zat.

Maar ik ben ook best een watje

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35033027
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Laat ik het zo formuleren. Ik heb hem thuis gezien op een klein tv'tje met het geluid zacht. Meer kon ik niet handelen en ik was blij dat ik niet in de bios zat.

Maar ik ben ook best een watje

V.
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt
Ik ga met een vriendin die ook wel into horror is, en ook wat kan hebben. Zal morgen laten weten of we alles hebben gekeken
pi_35059374
We vonden hem gaaf
Hebben samen lekker ouderwets zitten griezelen, heeeerlijk

Verbal, we konden het nog net aan zonder Tena lady
pi_35066820
Lijkt me wel een leuke film
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:30:22 #62
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35224344
Ik heb m een paar maanden geleden al gezien en moest zeggen dat ie best te pruimen was..
Het is allemaal wel een beetje voorspelbaar maar ach op een druilerige zondag kan je je er best mee vermaken..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_35244821
Hij is leuk...
In het begin van de film, de zaal is stil (zoals gewoonlijk bij dit soort films). D'r vind een aanrijding plaats, mensen schrikken en iedereen begint meteen (kort) te fluisteren. Even later is er nog een schrik effect en merkte dat zowat de hele zaal zich lamgescrhokken was.

Fantastisch gewoon!
Don't hurry, be crappy!
pi_35249801
Mwhahaha, ik kijk regelmatig horror/scary movies met mijn vriendin.. maar ze zat gillend in de bios.. Ik vond hem cool, heerlijke schrikeffecten.. Er was ook een stoere canadees mee, die brak van schrik z'n ketting..
pi_35502649
Ik heb zojuist in m'n eentje de dvd op m'n 118" scherm gekeken. Redelijke film Naar aanleiding van wat sterke stukken in de film verwachte ik er meer van, maar hij zakte toch wat in. Maar hij blijft veel beter dan the cave, een de typische pruts Hollywood film waar het desondanks dat het 2km ondergronds is, toch gewoon half licht is (en dat is nog maar het begin van de onzin). Hier is donker tenminste echt donker.
SPOILER
Edit: ik lees op imdb (http://us.imdb.com/title/tt0435625/board/nest/35967092) een thread over het einde met allerlei interessante discussies:
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door StefanP op 26-02-2006 09:38:26 ]
-Mark Steyn
  zondag 26 februari 2006 @ 11:53:00 #66
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35505038
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:55 schreef StefanP het volgende:
Ik heb zojuist in m'n eentje de dvd op m'n 118" scherm gekeken. Redelijke film Naar aanleiding van wat sterke stukken in de film verwachte ik er meer van, maar hij zakte toch wat in. Maar hij blijft veel beter dan the cave, een de typische pruts Hollywood film waar het desondanks dat het 2km ondergronds is, toch gewoon half licht is (en dat is nog maar het begin van de onzin). Hier is donker tenminste echt donker.
SPOILER
SPOILER
pi_35521045
SPOILER
-Mark Steyn
pi_36134755
Lekkere film hoor, ondanks de slechte verhalen wat ik had gehoort erover. Een enorme verbetering tov Hostel laatst. Wel typisch zo'n irritante horror einde, maar voor de rest lekker griezellen. Morgen The Devils Rejects checken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:27:48 #69
52555 jadelovespat
who lose dreaming, is lost.
pi_36147526
Crap film met wel goede scene's.
Wel grappig om gezien te hebben, maar geen aanrader.

Dat Juno (ofzo) ding was wel rete irritant. Verder waren de monsters wel grappig, de ene keer konden ze makkelijk vermoord worden en de andere keer waren je opeens super snel en sterk. Niet echt consequent gedaan
Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
Can't rain all the time
pi_36147823
Vonden jullie de monsters ook niet erg veel op de orcs uit de lotr lijken? (en een beetje op Gollum)

Voor de rest wel een leuke film, niet super.
Houd van een lijntje.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:46:04 #71
52555 jadelovespat
who lose dreaming, is lost.
pi_36150879

Yup, lijkt erop ja
Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
Can't rain all the time
pi_36160322
goh, het heeft een kutsmoel en een slecht gebit, ja sprekend...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 19 maart 2006 @ 04:30:41 #73
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_36160707
EINDELIJK weer eens een film van dit soort waarbij ik me erg vermaakt heb...
"horror" films lijken echt weer "in" te zijn, en worden aan de lopende band geproduceerd, helaas mis ik maar al te vaak het horror element,

deze films als Saw 2 denken dat slechts het tonen van de meest smerige scenes voldoende is, en als ze helemaal zeker willen zijn van een flink aantal bezoekers, zorgen ze dat mr. Tarantino zijn naam erboven zet en hoppa kassucces gegandeerd....al heb ik Hostel nog niet gezien, lijkt me dit het typische voorbeeld van de uitmelkerij van het horror genre van tegenwoordig..

maargoed The Descent.....(ik weet niet of ik hier spoilertags moet gebruiken dus toch maar wel dan)
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolderbast op 19-03-2006 04:40:37 ]
Nobody fucks with The Jesus
  zondag 19 maart 2006 @ 21:34:32 #74
46960 StefanP
polemicist
pi_36181331
quote:
Op zondag 19 maart 2006 04:30 schreef Bolderbast het volgende:
deze films als Saw 2 denken dat slechts het tonen van de meest smerige scenes voldoende is, en als ze helemaal zeker willen zijn van een flink aantal bezoekers, zorgen ze dat mr. Tarantino zijn naam erboven zet en hoppa kassucces gegandeerd....al heb ik Hostel nog niet gezien, lijkt me dit het typische voorbeeld van de uitmelkerij van het horror genre van tegenwoordig..
Wat een vreselijke onzin. Je hebt Hostel nog niet eens gezien, hoe haal je het in je hoofd om een film die je niet eens gezien hebt "het typische voorbeeld van de uitmelkerij van het horror genre van tegenwoordig" te noemen? Dan ben je wel heel erg dom. Sorry hoor Ik vond hostel een ijzersterke film, en de rest die dat niet doet die heeft gewoon pech.

Zelden las ik zulke kul.
-Mark Steyn
  zondag 19 maart 2006 @ 22:02:29 #75
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_36182728
Hostel staat me al tegen hoe die "gehyped" wordt, en dingen die ik er WEL van heb gezien, maar ik ga hem heus nog wel kijken hoor.....misschien kom ik er dus nog wel op terug, daarom zei ik ook "lijkt mij", van wat ik er tot nu toe van heb gezien/gehoord

maargoed vervang Hostel dan maar even met bv Saw2, wel vermakelijk, maar absoluut niks speciaals, en dan heeft The Descent wel net dat beetje meer vind ik.

en The Descent, daar gaat dit topic eigenlijjk over toch
  maandag 20 maart 2006 @ 04:57:16 #76
46960 StefanP
polemicist
pi_36190845
OK
-Mark Steyn
  donderdag 6 april 2006 @ 12:35:26 #77
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_36704206
HJAAAAAAAAAAAAAAAH!!!
Gisteren The Descent zitten te kijken: alle lichten uit, de hoomsienema installatie op 11 en griezelen maar.
Ik vond 'm heerlijk. Heb er geen ander woord voor.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_36709475
Ik vond het ook een aardig filmpje. Niks speciaals, maar niet zonde van de tijd ofzo
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_36719576
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:35 schreef Smots het volgende:
HJAAAAAAAAAAAAAAAH!!!
Gisteren The Descent zitten te kijken: alle lichten uit, de hoomsienema installatie op 11 en griezelen maar.
Gaat die van jou ook 'one louder'?

pi_37119221
Wat een top film!

Ik heb nog nooit zo in spanning gezeten! Ik hou niet van die horror films met vage monsters. Maar deze is gewoon zó scary.
Ik ben zelf ook vaak in grotten geweest in frankrijk bijv. Nou ik leef dan net wat meer mee.
De schrikmomenten zijn echt goed. Ik schrik niet snel, maar bij deze dus echt vaak. Zeker een aanrader om gezien te hebben
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:38:23 #81
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_38276172
THE DESCENT gaat in Amerika ook in de bioscoop draaien en wel al in Augustus

pi_38276211
mooie poster
Houd van een lijntje.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:39:45 #83
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_38276224
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:38 schreef kinky_queen het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie poster.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_38283220
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:38 schreef kinky_queen het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Laat zeg.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38284355
ik heb hem in de bioscoop gezien omdat mijn vriendje van te voren niet had gezegd dat het een horror film was....
nou dat heeft ie geweten ook... ik heb hardop gegild in de bioscoop, zo erg schrok ik iedere keer

en nu wil mijn vriendje lekker niet meer met mij naar horror films
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:38:05 #86
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_38285046
Ik vond hem tof! Heb hem 2 keer gezien en ook de 2e keer weer volop gegriezeld enzo
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_38286331
Tering, wat een overschatte kutfilm, zijn jullie gebrainwashed ofzo?
pi_38287518
Ik vond 'm wel aardig, maar niet meer dan dat. En het einde was zwaar kut.
Ik vond Haute Tension, die wij een weekje later keken, een stuk spannender in ieder geval.
Love me two times
pi_38418117
quote:
Nieuwe diersoorten ontdekt in Israël

ANP/DPA

JERUZALEM - Israëlische wetenschappers hebben in een grot op een diepte van 100 meter acht tot dusver onbekende diersoorten ontdekt. Het gaat om vier kreeftachtigen die in het water leven en vier ongewervelde bodemdieren, waaronder een blinde schorpioen. Alle dieren, met uitzondering van de schorpioen, werden levend aangetroffen.

De dieren zijn ontdekt nabij Ramle door vorsers van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem. In het ondergrondse meer, dat in de volgens de deskundigen ‘unieke’ grot werd aangetroffen, leven waarschijnlijk nog talrijke andere onbekende diersoorten.
Bron http://www.volkskrant.nl/(...)en_ontdekt_in_Israel

Misschien is het idee toch niet zo vergezocht
-Rabia Al-Basri
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:28:57 #90
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_38418209
'best horror thriller since Alien'' whaha echt niet, komt geen eens in de buurt
het was van ook geen slechte film, maar echt goed zou ik hem ook niet noemen, een aardig filmpie voor een keer.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:45:16 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38418748
Ik vond het de aller, aller aller beroerdste film die ik ooit heb gezien
  woensdag 31 mei 2006 @ 22:10:56 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_38422555
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:45 schreef SHE het volgende:
dan heb je niet veel films gezien zeker
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:29:35 #93
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38426719
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 22:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dan heb je niet veel films gezien zeker
niet veel beroerde nee
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:31:51 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38426773
quote:

Vol cliché (zo'n hand die het wapen net niet kan pakken terwijl het monster aanvalt). Monsters die human-like zijn is ook zo'n cliché. Monsters waren allemaal hetzelfde . Heel het beest is op Gollum uit Lord of the Rings gebaseerd. Allemaal erg deja vu. De beesten bewogen ook vrij schrokkerig op sommige momenten. Nee, geef mij Resident Evil maar.

[afbeelding]

Wie is die actrice aan de meest rechterzijde trouwens
Precies...alleen een LOTR fan kan een film als deze aanprijzen
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:06:49 #95
150345 Reemster
De broer van Sinterklaas.
pi_38476102
ik vond t een k*t film
Sinterhenk!
pi_38479650
Ik vond 'm wel leuk . Vooral leuk als je behalve het feit dat er een grot wordt bezocht door een stel vrouwen niets van de film weet. Verder passende sfeer, goed camerawerk (niet te sloom, niet te hip), juiste (schaarse) muziek (geen tmf-meuk, maar gewoon filmmuziek) en prima acteerwerk. Niets mis mee lijkt me, sowieso het kijken waard.

Ohja, en het gezeik over die gollum vind ik ook een beetje achterlijk. Wees blij dat er een keer geen cgi aan te pas komt.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:52:26 #97
136 V.
pi_38481500
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:31 schreef SHE het volgende:

[..]

Precies...alleen een LOTR fan kan een film als deze aanprijzen
Ik ben dan wel benieuwd wat je wèl een goede film vindt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:53:28 #98
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_38481524
Ik niet, dat slappe geleuter hoort eigenlijk geen aand8 te krijgen
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:08:00 #99
136 V.
pi_38485190
Daar heb je ook weer gelijk in

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_38485330
Grappig dat deze film zulke uiteenlopende waarderingen krijgt. Ik vond 'm zelf best goed.

Ik vond The Cave daarentegen he-le-maal niks. Ik heb van 90% van die film niets meegekregen omdat het zo slecht gefilmd is dat je amper ziet wat er gebeurt.
  zondag 4 juni 2006 @ 01:17:50 #101
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_38519687
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:53 schreef kinky_queen het volgende:
Ik niet, dat slappe geleuter hoort eigenlijk geen aand8 te krijgen
eens, ik snap er niks van

die mensen vinden King Kong zeker de beste film van 2005 ofzo...

ik vond The Decent eindelijk weer eens wat "anders" tussen de meeste standaard Hollywood prut (wat de meeste posters hier waarschijnlijk wel de hemel in zouden prijzen )

en die amerikaanse poster vind ik ook cool
pi_38527308
Trouwens, Dog Soldiers is ook heel vermakelijk. Zelfde regisseur.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 26 juni 2006 @ 15:17:25 #103
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_39251231
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:45 schreef SHE het volgende:
Ik ben best benieuwd naar je argumentatie.
Maar stiekem eigenlijk ook helemaal niet
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_39258822
Slechte film vond ik het
pi_54255731
Kick.

Heb 'm net gezien en vond 'm behoorlijk goed. Eindelijk weer eens een horror gezien zonder puberale high school elementen. Gore, schrikmomenten, claustrofobie, duisternis. Gewoon lekker
pi_63416366
Kick. Vanavond komt ie weer, om 22:15 op Net5.
pi_63438427
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 19:04 schreef victorinox het volgende:
Ik snap niet dat mensen het einde vaag vinden.

Het is juist een prachtig einde:
SPOILER
Ksnap het einde niet het ene moment zit ze in de auto en het andere moment zit ze weer in de grot
and i was like omg 0.o?
pi_63438615
Droom enzo...
pi_63438801
Wat is kut film Het was voor mij echt tijdverspilling
Die domme wijfen die overal in paniek heen rennen
dat mens die het bot uit de been had en daarna zonder enige moeite weer een rots op kon klimmen
En het einde is al helemaal vertieft!
Dat ze die ene dood maakt omdat ze wss iets met haar man heeft gedaan!
jesus dat boeit toch niet op dat moment!
ik was boos toen dat achterlijke geval ( in de droom ) levend uit die grot kwam !
and i was like omg 0.o?
pi_63438922
Ik vond het een vrij goede film.
En misschien waren er geen monsters, maar alleen de monsters in Sarah's hoofd...
pi_63438979
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:19 schreef yourmother het volgende:
Wat is kut film Het was voor mij echt tijdverspilling
Die domme wijfen die overal in paniek heen rennen
dat mens die het bot uit de been had en daarna zonder enige moeite weer een rots op kon klimmen
En het einde is al helemaal vertieft!
Dat ze die ene dood maakt omdat ze wss iets met haar man heeft gedaan!
jesus dat boeit toch niet op dat moment!
ik was boos toen dat achterlijke geval ( in de droom ) levend uit die grot kwam !
Je probeerde een SMSje te versturen maar postte het per ongeluk op Fok!?
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:24:28 #112
136 V.
pi_63439788
Blijft een geweldige film

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_63444520
Het sfeertje en de spanning in de film was goed (sowieso horrorfilms met bossen ) tot dat die monsters in beeld kwamen, toen ging het bergafwaarts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')