oja, moet ik me nog voor inschrijven, ik zal er zeker bij zijn!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:44 schreef runaway het volgende:
die brief komt wel hoor!!!!! Maak je maar niet dik!!!!!
Ik denk dat ze het naar je oude adres sturen, aangezien ze dat in hun database hebben staan.
Ga je trouwens meedoen met de INKOM, superheist?
ja.. in de vakantiequote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:58 schreef Quickbeam het volgende:
hmmm, ze geloven misschien niet dat je cijferlijst echt is. Probeer een handtekening van je klassenleraar te krijgen...
daarvoor moet je bij de gemeente zijn hoor!!!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:54 schreef superheist het volgende:
wat bedoelen ze met een: gewaarmerkte kopie van m'n diploma en m'n cijferlijst? want kheb gewoon die dingen gekopieerd maar ze vonden em blijkbaar niet gewaarmerkt genoeg..
ik ben langsgeweest, maar wist het echt niet hoor, dat dat bij de gemeente moest..quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:53 schreef runaway het volgende:
[..]
daarvoor moet je bij de gemeente zijn hoor!!!
die doen er een stempel op en dan is het wel goed. Volgende keer wel opletten wat je instuurt![]()
het kan evt ook op school, maar die zijn natuurlijk dicht in de vakantie..........quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:27 schreef superheist het volgende:
[..]
ik ben langsgeweest, maar wist het echt niet hoor, dat dat bij de gemeente moest..
Heb je nog meer ongefundeerde meningen over het leven als student in Maastricht? Wees toch niet zo kort door de bocht dat je je mening over een hele vereniging laat afhangen van enkele, bezopen, leden die je tegen bent gekomen tijdens één van je maandelijkse Alla-uitjes... En mocht je die neiging daartoe toch niet kunnen bedwingen, zorg er dan op z'n minst voor dat je de toekomstige UM'ers even uitlegt dat je op deze kortzichtige wijze tot deze oppervlakkige overtuiging bent gekomen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:51 schreef runaway het volgende:
Tragos: vind ik persoonlijk echt een boutvereniging, leden die te veel met hun neus in de lucht lopen enzo!!!!
het is toch prima dat jij je mening geeft dat de mensen er wel leuk zijn! Zo krijg je discussiesquote:Op donderdag 28 juli 2005 02:43 schreef KieWie het volgende:
[..]
Heb je nog meer ongefundeerde meningen over het leven als student in Maastricht? Wees toch niet zo kort door de bocht dat je je mening over een hele vereniging laat afhangen van enkele, bezopen, leden die je tegen bent gekomen tijdens één van je maandelijkse Alla-uitjes... En mocht je die neiging daartoe toch niet kunnen bedwingen, zorg er dan op z'n minst voor dat je de toekomstige UM'ers even uitlegt dat je op deze kortzichtige wijze tot deze oppervlakkige overtuiging bent gekomen.
Je vergeet dan wel dat op zo'n feest nog niet de helft van de bezoekers eigenlijk leden zijn. En zo'n feest heeft dus helemaal niets te maken met hoe de gewone kroegavonden verlopen. Een discussie over de 'leukheid van Tragos-leden' kun je best voeren (hoewel een mening daarover altijd subjectief is), maar geef dan in ieder geval aan hoe je aan je standpunten bent gekomen. Alleen op die manier kun je een goed beeld geven aan de aankomende studenten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:53 schreef runaway het volgende:
[..]
het is toch prima dat jij je mening geeft dat de mensen er wel leuk zijn! Zo krijg je discussies, en een beter beeld voor de toekomstige UM-ers.
Ik ben één keer op een feest van Tragos geweest en dat is ook de enige keer dat ik me het liefste linearecta had omgedraaid. Het is gewoon mijn volk niet. Punt uit.
Ik vind het zo jammer dat bij de Inkom zo zwaar de nadruk wordt gelegd op studieverenigingen. Alsof je ergens lid van móet worden ofzo...quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:36 schreef KieWie het volgende:
Ik raad een ieder aan om de INKOM mee te lopen. Ook al heb je door spookverhalen al geen interesse meer om ergens lid van te worden. Geloof geen sprookjes, maar kom zelf kijken. Het zijn vaak de ongeïnformeerden die het hoogst van de toren blazen. Helaas is de informatie die door hen verstrekt wordt niet echt gefundeerd.
Ik doelde ook nergens op een reactie van jou hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:43 schreef runaway het volgende:
en ik heb trouwens nergens gezegd dat je niet naar de inkom moet gaan, alleen wat ervaringen, eigen mening en tips gegeven.
waar doe je het over? En wat zou je graag willen gaan doen met je studie uiteindelijk??quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:51 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ben mijn scriptie aan het afronden. Wil em half augustus definitief inleveren. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet helemaal zeker. Of nog een jaartje studeren of gaan solliciteren.
Wat studeer jij?
Humanitair recht/oorlogsrecht.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:54 schreef runaway het volgende:
waar doe je het over?
Ambtenaar wordenquote:En wat zou je graag willen gaan doen met je studie uiteindelijk??
bij de gemeentequote:Op donderdag 28 juli 2005 12:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Humanitair recht/oorlogsrecht.
[..]
Ambtenaar worden
Wat is dat voor bullshitquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:10 schreef KieWie het volgende:
Misschien is het wel omdat die mensen die gaan over het aannemen van papa's en mama's, danwel crewleden, toch het idee hebben dat mensen die ergens lid van zijn nèt even meer weten van het leven als student en daarom een bredere stroom van informatie kunnen aanbieden aan de aankomende UM'ers...
Natuurlijk maken de grote verenigingen de Inkom in grote mate mogelijk. Het is dan ook niet gek dat zij flink wat aandacht krijgen. Maar de kleinere verenigingen worden soms een beetje vergeten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:10 schreef KieWie het volgende:
Zo bezien valt het dus allemaal wel mee in hoeverre de verenigingen voorgetrokken worden. En voor de voordelen die ze dan wel hebben, staat ook wat tegenover. Zo worden al die grote activiteiten, waar dus iedereen vrij kan komen, als het DiMi, een Informatiemarkt en een Cantus ook door ons schoongemaakt. Dan kom je ook flyertjes tegen van allerlei disputen en clubjes die zelf helemaal niets hebben hoeven doen die week. Bedenk je dus maar eens wat voor kleinschalige INKOM je zou hebben als die verenigingen er niet waren geweest.
Ik zeg niet dat iemand die geen lid is, geen echte student is. Dat lijkt me een nogal overtrokken reactie op mijn post. Mocht je dat ergens uit de tekst kunnen herleiden, dan mag je het me aanwijzen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshitAlsof een student die geen lid (meer) is van het een of ander niet net zo goed weet wat het studentenleven is, als een student die wel lid is
Sterker nog: je doet alsof iemand die geen lid is geen echte student is
Dat bedoel ik nou met dat er zoveel nadruk op die verenigingen gelegd wordt. En ik kan me voorstellen dat mensen die niet op kamers gaan/geen lid willen worden hierdoor niet naar de Inkom willen. Omdat ze denken dat het één groot verenigingspromotiefeest is. Wat het ten dele natuurlijk wel is
maar daar moet je gewoon doorheen kijken.
Maar een niet-lid kan weer vragen beantwoorden van kindjes over hoe het is om geen lid te zijn van een vereniging. Of je ook zonder nieuwe vrienden kunt maken, of je ook zonder genoeg te doen hebt. Dat kan een lid weer niet. Het werkt natuurlijk twee kanten opquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:40 schreef KieWie het volgende:
Wat ik inderdaad wel beweer is dat een niet-lid minder weet van het studentenleven. Als ik iemand in een Inkomgroepje zou hebben die niet lid wil worden, maar verder van alles wenst te leren over Maastricht, kan ik die persoon prima helpen. Mocht jij echter iemand in je Inkomgroepje hebben die graag wil weten wat het leven als lid van een vereniging inhoudt, kun jij dat in veel mindere mate uitleggen dan ik. In dat opzicht hebben leden, over het algemeen, meer kennis in huis om vragen van Inkommers te beantwoorden.
Doe je dat altijd, je tegenstander argumenten in de schoot werpenquote:En ga, for the sake of argument, liever niet een vierdejaars ex-WGI, ex-faculteitsraad, voorzitter van een studievereniging vergelijken met een eerstejaars septemberlid van een vereniging; laten we het in het algemeen bespreken.
Great minds think alikequote:Op donderdag 28 juli 2005 13:49 schreef runaway het volgende:
Van de andere kant kan iemand die bij een vereniging zit ook weer minder zeggen over het 'studentenleven zonder vereniging' , omdat deze mensen heel vaak met hun vereniging op stap zijn en gaan borrelen etc.
Heeft dus ook weer twee kanten......
Ik kan ze ook prima vertellen welke mogelijkheden daartoe zijn, want wat er in de stad gebeurt hebben leden ook een prima kijk op. In ieder geval een betere kijk dan niet-leden hebben op het leven binnen een vereniging. Verder zijn dat de manieren van mensen leren kennen die ook in de tijd van de middelbare school golden, dus daar hoef je mensen weinig over uit te leggen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:48 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Maar een niet-lid kan weer vragen beantwoorden van kindjes over hoe het is om geen lid te zijn van een vereniging. Of je ook zonder nieuwe vrienden kunt maken, of je ook zonder genoeg te doen hebt. Dat kan een lid weer niet. Het werkt natuurlijk twee kanten op
Ik ben absoluut met je eens dat dat en kwalijke zaak is. Zelf doe ik m'n best om zo objectief mogelijk te blijven, en nooit negatief te gaan. Of dit honderd procent lukt, nee, maar het houdt de schade in ieder geval beperktquote:En ik heb het niet alleen over papa's en mama's. Ook andere crewfuncties worden veelal verenigingsintern geworven. Sterker nog, de 'functie' die ik vorig jaar had kon ik alleen maar krijgen omdat er niet genoeg verenigingsmensen waren die zin hadden om een krantje in elkaar te knutselen. En waarbij ik je kan zeggen dat verenigingsmensen in het team hebben niet per se handig isZe hebben stuk voor stuk de neiging om hun eigen vereniging zo veel mogelijk te promoten, ook al gaat dat ten koste van de onafhankelijkheid van hun artikel.
Ik probeer te voorkomen dat je de discussie onmogelijk zou gaan maken. Zoals mensen die mij weten te melden dat roken lang niet zo schadelijk is, omdat hun opa 2 pakjes shag per dag rookt en nu vorige week 93 geworden is; dat terwijl sommigen mensen op hun 45ste een hartaanval krijgen terwijl ze altijd elke dag braaf "twee ons groenten en twee stuks fruit" naar binnen werkten.quote:Doe je dat altijd, je tegenstander argumenten in de schoot werpen![]()
daar ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:56 schreef KieWie het volgende:
Ik kan ze ook prima vertellen welke mogelijkheden daartoe zijn, want wat er in de stad gebeurt hebben leden ook een prima kijk op. Verder zijn dat de manieren van mensen leren kennen die ook in de tijd van de middelbare school golden, dus daar hoef je mensen weinig over uit te leggen.
Iedereen weet hoe het er bij een sportclub aan toe gaat. Daar zijn we allemaal lid van geweest. Dat het niet bij elke club hetzelfde is, lijkt me duidelijk, maar in grote lijnen weet ik waar ik over praat. Sowieso kan ik daar meer over vertellen dan jij over het leven binnen een vereniging. Zo denk ik niet dat jij ook maar de helft weet van wat er bij ons op de kroeg gebeurt, dan van wat ik weet van het leven als niet-lid daarbuiten. Veel leden van onze vereniging zijn zelf ook lid bij zo'n sportclub of studievereniging.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef runaway het volgende:
[..]
daar ben ik het niet mee eens.
Ten eerste spreek je jezelf een beetje tegen. Ik kan aankomende studenten ook vertellen wanneer er wat te doen is bij een vereniging en hoe het in elkaar steekt.
Ten tweede ligt het als 'niet lied zijn' toch wel net iets anders in het uitgaansleven van Maastricht, juist omdat zoveel mensen zijn aangesloten bij een vereniging. Die gaan op woensdag met hun clubje borrelen dus als je dan uit wil gaan zul je toch ergens partyvriendjes vandaan moeten toveren. Een manier om dat te doen is door bv bij een sportclcub te gaan, omdat daar relatief minder verenigingsmensen bij zitten.
Serieus, Runaway, jij weet echt helemaal niets van Maastricht af: jij hebt één keer een Tragos-lid zich arrogant zien gedragen, één keer een groepje met heel verschillende KoKo-mensen gezien, en één keer een Circumflex-lid met een La Martina-polo en een kamer van 50m2 op het Vrijthof gesproken. Ik kan je nu al vertellen dat bij alle drie deze verenigingen 'gevarieerde', 'arrogante' en 'rijke' mensen rondlopen, en dat jouw post dus in feite als los zand aan elkaar hangt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:51 schreef runaway het volgende:
superheist: om mensen te leren kennen, tsja daar heb je de INKOM eigenlijk niet voor nodig om eerlijk te zijn. Op school in de OWG leer je ze snel genoeg kennen.
Mocht je bij een vereniging willen zou ik wel meedoen met de INKOM, omdat je dan een beetje het idee krijgt welke verenigingen leuk zijn enzo
Anubys: misschien is het slim om alleen de kaartjes voor de feesten te kopen. Kosten geloof ik 5 euro per keer.
Even wat over de verenigingen:
Kokos: gevarieerde leden, geen ontgroening, daardoor imo ook minder binding tussen de leden onderling
Circumflex: beetje de gulden middenweg, gaat wel een béétje richting rijkeluiskinderen (uitzonderingen daargelaten of course)
Tragos: vind ik persoonlijk echt een boutvereniging, leden die te veel met hun neus in de lucht lopen enzo!!!!
van de onafhankelijke herendisputen vind ik cerberus en pericles erg gezellig!!!! van de andere disputen ken ik niet zo gek veel mensen........
over vooroordelen gesprokenquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:12 schreef DeNaald het volgende:
[..]
Serieus, Runaway, jij weet echt helemaal niets van Maastricht af: jij hebt één keer een Tragos-lid zich arrogant zien gedragen, één keer een groepje met heel verschillende KoKo-mensen gezien, en één keer een Circumflex-lid met een La Martina-polo en een kamer van 50m2 op het Vrijthof gesproken. Ik kan je nu al vertellen dat bij alle drie deze verenigingen 'gevarieerde', 'arrogante' en 'rijke' mensen rondlopen, en dat jouw post dus in feite als los zand aan elkaar hangt.
Er zijn zoveel mensen die hun studententijd vergooien door vantevoren te roepen dat 'ergens bijgaan echt niet nodig is' en ze toch wel met hun vriendjes van thuis regelmatig op het vrijthof gaan zitten, waar uiteindelijk niets van terechtkomt. Ze gaan om 11 uur naar hun OWG, gaan om 1 uur weer weg, kennen geen mens en gaan als ze thuis zijn lopen roepen dat ze een gave studententijd hebben en alles van de stad weten.
Feit blijft dat leden van verenigingen gewoon meer van de stad weten, en ook een veel beter beeld hebben van hoe het echte studentenleven is. Duitsers, Treinlimbo's en verenigingslozen weten ook hoe het is.....het STUDIE-leven......
Ik denk dat er zeker een punt van waarheid in zit. Verder denk ik niet dat jij als pot de ketel kunt gaan verwijten dat hij zwart ziet. Helemaal niet omdat DeNaald in z'n algemeenheid praat. Hij laat open dat er mensen zijn die zich wel weten te vermaken ondanks dat ze nergens bij zitten, maar dat er "zoveel mensen zijn die hun studententijd vergooien", en dat is zeker het geval. Er zijn genoeg mensen die in hun tweede jaar besluiten ergens bij te gaan, omdat het gewoon te saai blijkt als 'onafhankelijke student'.quote:
ik zie het eerder andersom. Hij verwijt mij dat ik subjectief ben en begint vervolgens zelf een subjectief verhaal.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:20 schreef KieWie het volgende:
[..]
Verder denk ik niet dat jij als pot de ketel kunt gaan verwijten dat hij zwart ziet. Helemaal niet omdat DeNaald in z'n algemeenheid praat. Hij laat open dat er mensen zijn die zich wel weten te vermaken ondanks dat ze nergens bij zitten, maar dat er "zoveel mensen zijn die hun studententijd vergooien", en dat is zeker het geval. Er zijn genoeg mensen die in hun tweede jaar besluiten ergens bij te gaan, omdat het gewoon te saai blijkt als 'onafhankelijke student'.
Nee, dat kan je niet. Jij weet niet hoe het is om te studeren zonder dat je lid bent van een vereniging. Je weet (wrs) ook niet hoe het is om te studeren terwijl je thuis woont. Jij kunt dus iemand niet 100% vertellen hoe dat is. Natuurlijk wel deels, maar ik kan iemand anders ook deels vertellen hoe het is bij een vereniging. 'Wat er in de stad gebeurt' is natuurlijk een fractie van het gebeuren. Daarbij kan het ook verhelderend zijn om eens van mensen te horen waarom ze géén lid zijn van een vereniging. Ik hoorde tijdens mijn Inkom alleen maar hoequote:Op donderdag 28 juli 2005 13:56 schreef KieWie het volgende:
Ik kan ze ook prima vertellen welke mogelijkheden daartoe zijn, want wat er in de stad gebeurt hebben leden ook een prima kijk op. In ieder geval een betere kijk dan niet-leden hebben op het leven binnen een vereniging. Verder zijn dat de manieren van mensen leren kennen die ook in de tijd van de middelbare school golden, dus daar hoef je mensen weinig over uit te leggen.
Het was niet zo dat ze de andere verenigingen negatief afschilderden hoor, integendeel. Maar ze wilden zelf (begrijpelijk) zo veel mogelijk aandacht voor hun eigen vereniging. En aangezien normaal gesproken iedereen van het groepje afkomstig was van Tragos/Circumflex/Koko zal dat veelal leiden tot weinig aandacht voor andere verenigingen.quote:Ik ben absoluut met je eens dat dat en kwalijke zaak is. Zelf doe ik m'n best om zo objectief mogelijk te blijven, en nooit negatief te gaan. Of dit honderd procent lukt, nee, maar het houdt de schade in ieder geval beperkt![]()
Dus je kunt pas een studentenleven hebben als je lid bent van een vereniging? Komt erg arrogant overquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:12 schreef DeNaald het volgende:
Feit blijft dat leden van verenigingen gewoon meer van de stad weten, en ook een veel beter beeld hebben van hoe het echte studentenleven is. Duitsers, Treinlimbo's en verenigingslozen weten ook hoe het is.....het STUDIE-leven......
Ik kan wel degelijk een beeld geven van hoe het is om te studeren zonder lid te zijn. Dan hoef ik namelijk al m'n ervaringen maar te vergeten die ik heb opgedaan die verband houden met m'n lidmaatschap. Jij zult, om een beeld te kunnen geven van hoe het wel is als lid, ervaringen moeten verzinnen over 'hoe het dan zou zijn op zo'n vereniging'. Laten we stellen dat ik voor meer dan 50% weet hoe het is om niet lid te zijn, daar ik een redelijke kennis heb van hoe het 'gewone' (studenten)leven in de stad is en de mogelijkheden daarin. Ik stel daarbij dat jij nog voor geen 25% weet hoe onze vereniging in elkaar zit en hoe wij daar met elkaar omgaan (om een vergelijking te maken: 'wat er op de vereniging gebeurt' is maar een fractie van het gebeuren). Ergo, ik kan een breder beeld geven.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee, dat kan je niet. Jij weet niet hoe het is om te studeren zonder dat je lid bent van een vereniging. Je weet (wrs) ook niet hoe het is om te studeren terwijl je thuis woont. Jij kunt dus iemand niet 100% vertellen hoe dat is. Natuurlijk wel deels, maar ik kan iemand anders ook deels vertellen hoe het is bij een vereniging. 'Wat er in de stad gebeurt' is natuurlijk een fractie van het gebeuren. Daarbij kan het ook verhelderend zijn om eens van mensen te horen waarom ze géén lid zijn van een vereniging. Ik hoorde tijdens mijn Inkom alleen maar hoegeweldig
het was, terwijl ik graag een ander geluid had willen horen ter vergelijking.
En hoe wou je dat doen? Als ik jou goed begrijp is je hele studentenleven verbonden met en afhankelijk van je vereniging. Hoe kun je dan specifieke ervaringen loskoppelen? Jij kúnt iemand niet vertellen hoe het is om verenigingsloos door het leven te gaan, omdat je zelf bij een vereniging zit waar je veel tijd aan zult besteden en waar je veel mensen hebt leren kennen. Is niet erg, maar je moet niet doen of je je dan helemaal in een andere situatie kunt verplaatsen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:47 schreef KieWie het volgende:
Ik kan wel degelijk een beeld geven van hoe het is om te studeren zonder lid te zijn. Dan hoef ik namelijk al m'n ervaringen maar te vergeten die ik heb opgedaan die verband houden met m'n lidmaatschap.
Welke keuze en wat moet ik toegeven?quote:Wees blij met je keuze, maar wees ook zo eerlijk om dit gewoon toe te geven.
Ik zeg toch ook dat dat niet 'helemaal' lukt, echter wel tot in een hogere gradatie dat jij een beeld kun weergeven van hoe het is als lid te zijn. Want waar ik in het eerste situatie wel wat kan afweten, heb jij veel minder benul van hoe het leven is van een verenigingslid.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:50 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Is niet erg, maar je moet niet doen of je je dan helemaal in een andere situatie kunt verplaatsen.
Wat denk je zelf?? Die keuze betreft je keuze om nergens bij te gaan (m.b.t. gezelligheidsverenigingen), en wat je moet toegeven is dat ik per saldo een breder beeld kan geven dan jij, om redenen in vorige post beschreven.quote:Welke keuze en wat moet ik toegeven?
Noem mij dan eens een voordeel dat je hebt als je niet bij een vereniging zit?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:40 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dus je kunt pas een studentenleven hebben als je lid bent van een vereniging? Komt erg arrogant overZeker omdat je er nu ook blijkbaar van uitgaat dat er maar één soort studentenleven is.
Met vereniging bedoelde ik in dit geval overigens vooral de echte studentenverenigingen. Veel van de dingen die jij in het lijstje opnoemt kun je ook bij een facultaire vereniging doen. Of bij niet studenten sportverenigingen om maar iets te noemen. Voor mijn part bij de kerk of het dierenasiel.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:56 schreef DeNaald het volgende:
Noem mij dan eens een voordeel dat je hebt als je niet bij een vereniging zit?
Een vereniging bied je:
1) een sociëteit
2) veel potentiele vrienden
3) goedkoop bier
4) mooie dingen als dispuutsweekenden en bierestafettes
5) mogelijkheid tot INKOM-papa of INKOM-mama worden
6) mogelijkheid tot ontplooiingin commissies, senaat, barcommissie etc.
7) herkenbaarheid
8) mogelijkheid tot het borrelen met externe clubjes
9) kennis van hoe verenigingen werkelijk werken
10) ook mogelijkheid lekker in de stad biertjes te drinken met externen of internen
en zo zijn er nog tal van dingen
Noem mij dan maar eens wat voordelen die je NIET HEBT bij een vereniging, maar wel als onafhankelijke student die af en toe in de stad een biertje drinkt. Vuur!
Veel van die dingen wellicht, maar niet allemaal op één plek.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:06 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Met vereniging bedoelde ik in dit geval overigens vooral de echte studentenverenigingen. Veel van de dingen die jij in het lijstje opnoemt kun je ook bij een facultaire vereniging doen. Of bij niet studenten sportverenigingen om maar iets te noemen. Voor mijn part bij de kerk of het dierenasiel.
Paar dagen lang wat domme dingetjes doen. Néé, je krijgt geen poep in je haarquote:Maar je noemt nu alleen maar de voordelen van een vereniging. Terwijl ik nadelen zie:
1: Ontgroeningen en andere inwerkperiodes waar ik niet op zit te wachten
Dit slaat nergens op. In je eerste blok heb je uberhaupt amper een verplichting tot aanwezigheid, hooguit twee of drie keer in acht weken. 'Constant'?? Onze kroeg telt slechts drie kroegavonden in de week; naar afstudeerborrels ga je toch niet, want die mensen ken je nog niet.quote:2: Je wordt in het begin geacht constant in de kroeg aanwezig te zijn. Zeg maartegen je toets.
Dan is Tragos dus wellicht niets voor jou, maar dit is geen argument tegen 'de studentenvereniging' an sich.quote:3: De cultuur. Nu is Koko Tragos niet, maar gezien wat ik tijdens de Inkom heb meegekregen van Tragos zou ik nooit bij die vereniging willen. Dat brallerige past niet bij mij.
Ja, want wat is het toch vervelend om met vrienden in de kroeg te staan. De enige verplichting die bij sommige disputen geldt is dat je twee avonden in de week aanwezig bent (overigens niet in toetsweken!). Dit klinkt als een verplichting, maar het is puur om mensen over hun angst heen te zetten om nieuwe mensen te leren kennen. Mensen zijn uit zichzelf geneigd om maar beperkt contact te zoeken in een vreemde omgeving. Zo'n stok achter de deur zorgt ervoor dat ze in no-time een grote vriendenkring hebben. Het is niet verwonderlijk dat mensen na luttele maanden ineens uit zichzelf drie keer per week op de kroeg te vinden zijn.quote:Zonder vereniging hoef ik niet op te komen dagen als ik dat niet wil. Hoef ik geen vreemde dingen te doen als namen van praeses uit m'n hoofd te leren.
Het geeft je, naar mijn mening, een wat onvolledige studententijd (wat toch ook een tijd van lol zou moeten zijn), maar je kunt mij niet betrappen dat het een 'slechte' keuze is.quote:Je doet nu alsof ik verenigingen alleen maar slecht vind. Dat heb ik nergens gezegd. Terwijl mensen die bij een vereniging zitten wel roepen dat niet bij een vereniging zitten slecht is (want: dan ken je het studentenleven niet, om maar een argument te noemen)
open anders een apart topic over studenteverenigingen ofzoquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:05 schreef runaway het volgende:
volgens mij is dit een discussie zonder einde, laten we het aan onze toekomstige UM-ers over om er een oordeel over te vellen, lijkt me dat ze nu van beide kampen genoeg gehoord hebben......
laten we het weer gezellig maken in de SC, want dat is het altijd geweest hier
Kijk, jij geeft nu aan dat je dergelijke periodes leuk vindt. Is prima, moet jij weten. Maar ik vind dat niet leuk. Is ook prima, moet ik weten toch? Ik doe naast mijn studie genoeg andere leuke dingen, maar zonder een studentenvereniging. Zolang ik daar plezier aan beleef is dat toch mooi?quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:19 schreef KieWie het volgende:
Paar dagen lang wat domme dingetjes doen. Néé, je krijgt geen poep in je haar![]()
Omdat je daar zelf niets van weet, kun je ook niet weten dat dit een superhandige manier is om binnen korte tijd je hele jaar te leren kennen, omdat je bij veel dingen de hulp van je jaargenoten nodig hebt. En zeg nou zelf, het is toch best wel veel leuker als je weet met wie je na die paar dagen een biertje staat te drinken? Geloof me, ik heb nu nog steeds de grootste lol als ik met m'n vrienden wat belachelijke situatie uit zo'n ontgroening herinner.
En wat betreft een aspirantentijd bij een dispuut. Het is toch niet meer dan gewoon dat je eerst even moet bewijzen dat je daadwerkelijk uit het juiste hout gesneden bent vooraleer je lid kunt worden van een hechte vriendengroep?? In zo'n tijd leer je dingen regelen, samen met je jaargenoten, en leer je dat het helemaal niet zo moeilijk is om bepaalde activiteiten te organiseren. En al die jaren daarna heb jij er plezier van dat nieuwe eerstejaars dat voor je doen. Eén jaar wat regelen, daarna jaren lang dat het voor jou geregeld wordt. Lijkt me een prima deal!
Dan hadden 'jullie' beter moeten voorlichten tijdens de Inkomquote:Dit slaat nergens op. In je eerste blok heb je uberhaupt amper een verplichting tot aanwezigheid, hooguit twee of drie keer in acht weken. 'Constant'?? Onze kroeg telt slechts drie kroegavonden in de week; naar afstudeerborrels ga je toch niet, want die mensen ken je nog niet.
Ik zeg ook niet dat het een slechte keuze is. Je geeft aan dat je er veel plezier aan beleeft, dus is het voor jou een goede keuze geweest. Maar er zijn ook mensen voor wie het geen goede keuze is. Omdat het niet bij ze past, omdat ze er geen zin hebben, of wat dan ook. Laat die mensen dan in hun waarde en kiezen wat ze zelf willen. Maar ga niet lopen verkondigen dat je zonder vereniging niet over studentenleven of studeren mee kunt praten. Iedereen beleeft dingen op z'n eigen manier en dat is maar goed ook, anders werd de sociëteit van Tragos te kleinquote:Het geeft je, naar mijn mening, een wat onvolledige studententijd (wat toch ook een tijd van lol zou moeten zijn), maar je kunt mij niet betrappen dat het een 'slechte' keuze is.
Dit is al een veel betere reactie dan je eerdere "Tragosquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Kijk, jij geeft nu aan dat je dergelijke periodes leuk vindt. Is prima, moet jij weten. Maar ik vind dat niet leuk. Is ook prima, moet ik weten toch? Ik doe naast mijn studie genoeg andere leuke dingen, maar zonder een studentenvereniging. Zolang ik daar plezier aan beleef is dat toch mooi?
Die prachtige spookverhalen komen niet van ons hoor! Denk je dat wij het idee hebben dat je mensen wint als je ze meldt dat ze elke werkdag verplicht op de kroeg moeten komen?? Het gelul van 'altijd aanwezig moeten zijn' is wat bijna elk niet-verenigingslid roept over de verenigingen, niet de leden zelf.quote:Dan hadden 'jullie' beter moeten voorlichten tijdens de Inkom
Je maakt minder mee, dat is een feit. Maar als je niet op die dingen zit te wachten, dan zul je ze ook niet missen. Het is alleen zo betreurenswaardig dan een hoop tegenstanders van verenigingen de onwetende eerstejaars zo volstoppen met propaganda over vreselijke ontgroeningen, enorme verplichtingen en kuddegedrag.quote:Maar ga niet lopen verkondigen dat je zonder vereniging niet over studentenleven of studeren mee kunt praten. Iedereen beleeft dingen op z'n eigen manier en dat is maar goed ook, anders werd de sociëteit van Tragos te klein
De Inkom zelf is echt supergezellig, ongeacht welk pad je daarna wilt gaan bewandelen. De mensen in je Inkomgroepje zijn inderdaad niet geselecteerd op studie, dus ze allerlei studies gaan volgen zijn. Maar juist die contacten maken het het leukst, lijkt me. Zo krijg je er gratis invloeden van andere studierichtingen erbij. Het avondprogramma van de Inkom (het 'uitgaan' zeg maar) is ook nog niet eens de helft van alle activiteiten; er is dus genoeg te doen ook al je je niet graag tot vijf uur 's ochtends wil staan dansen. Maar wees niet verbaasd als je er toch ineens nog staat als de lichtjes worden aangedaanquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:51 schreef kkknurft het volgende:
Ik denk dat ik wel naar de inkom ga maar ik twijfel nog omdat ik in die week ook wat anders kan doen. De mensen waarmee je in een groepje komt zijn toch niet van jouw studie? En kunnen ook van een andere school zijn? Dus waarschijnlijk zie je die toch nooit meer? Zelf ben ik niet zo'n uitgaanstype.. is het dan toch leuk om te gaan? En mis je veel als je niet gaat?
Hij schijft alleen veel, daardoor lijkt het of hij verstand van zaken heeft. Een beetje IB'er kan veel schrijven maar in feite niets zeggen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:21 schreef DeNaald het volgende:
Ik merk dat KieWie verstand van zaken heeft
Een rechtenstudent nog meerquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:12 schreef Gerdow het volgende:
[..]
Hij schijft alleen veel, daardoor lijkt het of hij verstand van zaken heeft. Een beetje IB'er kan veel schrijven maar in feite niets zeggen.Flauw, sorry DeNaald...
Er doen alleen mensen van de UM, de Hotelschool en het Conservatorium mee aan de Inkom. Meer zit er niet aan hoger onderwijs in Maastricht. Het merendeel is overigens afkomstig van de uni.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:51 schreef kkknurft het volgende:
Ik denk dat ik wel naar de inkom ga maar ik twijfel nog omdat ik in die week ook wat anders kan doen. De mensen waarmee je in een groepje komt zijn toch niet van jouw studie? En kunnen ook van een andere school zijn? Dus waarschijnlijk zie je die toch nooit meer? Zelf ben ik niet zo'n uitgaanstype.. is het dan toch leuk om te gaan? En mis je veel als je niet gaat?
Ik begrijp het al, je voelde je op je pik getraptquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:01 schreef KieWie het volgende:
Dit is al een veel betere reactie dan je eerdere "Tragos".
ik zeg ook nog steeds school hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:02 schreef superheist het volgende:
even een vraagje, als ik volgend jaar op wintersport wil, met mensen die ik hier ken en dus in NH wonen. Die hebben een week na carnaval vakantie, zou het voor mij makkelijk zijn om dat weekje school te missen?
als ik het zo bekijk zit ik dan in de periode van Strategy en Quantitative Methods II
Ik heb een beetje weken lopen tellen.. maar het was ongeveer aan het begin/midden van het blok. En wiskunde was m'n hoogste cijfer van m'n examens 9.1quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:11 schreef runaway het volgende:
[..]
ik zeg ook nog steeds school hoor. Jezelf nooit te serieus nemen
Je zit dan idd in de 3e periode, Strategy en QM2 dus. Kun je ergens terugvinden of je in het begin of aan het einde van dat blok zit? De carnavalsvakantie valt nl ieder jaar anders dus ik kan het niet vergelijken met dit jaar........
Strategy valt iig erg mee, vooral veel leeswerk. Niet moeilijk ofzo
QM2 vond ik wel meevallen, maar ik heb ook wel een wiskunde knobbel. Ik weet dat er ontzettend veel mensen voor zijn gezakt.......... dus
Bij rechten niet (hooguit één of twee keuzevakken) maar ik weet niet hoe het bij andere studies zit. Al hadden ze bij rechten in het eerste en tweede jaar af en toe de neiging om een datum vast te stellen om een paper in te leveren en dat móest op die dag omdat alles dan besproken werd. Was je er niet, had je pechquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:40 schreef superheist het volgende:
Maar zijn er ook 'lessen/colleges/dingen' waar je studiepunten voor krijgt als je aanwezig bent?
wiskunde a of b??quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:40 schreef superheist het volgende:
[..]
Ik heb een beetje weken lopen tellen.. maar het was ongeveer aan het begin/midden van het blok. En wiskunde was m'n hoogste cijfer van m'n examens 9.1dus dat zit ook wel goed denk ik
![]()
Maar zijn er ook 'lessen/colleges/dingen' waar je studiepunten voor krijgt als je aanwezig bent?
'k Stond zelfs in dubio, maar ik nam geen enkel risico. 'k Heb getwijfeld over Belgiëquote:Op zondag 31 juli 2005 16:40 schreef runaway het volgende:
ow en als iemand toevallig een kamer weet!!!!!!
ik houd me aanbevolen
nog niet misschienquote:Op zondag 31 juli 2005 16:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
'k Stond zelfs in dubio, maar ik nam geen enkel risico. 'k Heb getwijfeld over België
Dan zou ik idd niet naar België gaanquote:Op zondag 31 juli 2005 16:57 schreef runaway het volgende:
nog niet misschien. woon momenteel 10 min lopen van centrum, woon er opzicht prima. Alleen de huisgenoten zijn kut
![]()
Ruiltopicquote:Op zondag 31 juli 2005 18:29 schreef runaway het volgende:
veroorzaakten die van mij maar wat overlast, het is er echt dodelijk saai!!!!!!!!!
A12quote:Op zondag 31 juli 2005 15:39 schreef runaway het volgende:
ja je kunt er meestal 2 of 3 missen......
A1 of A2?
goed je best doen, en goed opletten bij QM1 (wiskunde gedeelte, statistiek moet een eitje voor je zijn)quote:
Ahhh, wat betreurenswaardig... zo'n sneue reactie, als trap na, terwijl de discussie allang voorbij is. Het zit je blijkbaar diep. Het spijt me, ik had je nooit met duidelijke argumenten op de droeve uitingen van je bekrompen, met vooroordelen doorspekte, mening mogen wijzen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik begrijp het al, je voelde je op je pik getrapt![]()
Wat ben je toch ook een poelewoepquote:Op zondag 31 juli 2005 20:29 schreef KieWie het volgende:
Ahhh, wat betreurenswaardig... zo'n sneue reactie, als trap na, terwijl de discussie allang voorbij is. Het zit je blijkbaar diep. Het spijt me, ik had je nooit met duidelijke argumenten op de droeve uitingen van je bekrompen, met vooroordelen doorspekte, mening mogen wijzen.
Typerend hoe studenten die lid zijn van een bepaalde vereniging reageren zodra iemand een opmerking maakt die op z'n minst half Maastricht al eens gemaakt heeft.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:37 schreef KieWie het volgende:
Typerend hoe studenten die nergens aan mee doen zo snel zijn met het veroordelen van leden van studentenverenigingen, op zo'n wijze dat ze geen kans laten liggen om te melden hoe stom ze deze vinden. En hoe opvallend dat leden van studentenverenigingen zich hooguit geroepen voelen om zo'n mening van repliek te voorzien, zonder daarin te vervallen in het onbeargumenteerd afkraken van het niet-lid zijn. Bij welke partij zou er nu sprake zijn van een complex van gemiste mogelijkheden?
En binnen vier minuten hebben we het bewijs geleverd gekregen... Had vrienden gemaakt, dan had je je nu niet zo hoeven te vervelen, om vervolgens uit pure frustratie de onbeheersbare dwang gehad om je mislukte studententijd te verdedigen...quote:Op zondag 31 juli 2005 20:37 schreef KieWie het volgende:
Typerend hoe studenten die nergens aan mee doen zo snel zijn met het veroordelen van leden van studentenverenigingen, op zo'n wijze dat ze geen kans laten liggen om te melden hoe stom ze deze vinden.
Quote je altijd jezelfquote:Op zondag 31 juli 2005 20:40 schreef KieWie het volgende:
En binnen vier minuten hebben we het bewijs geleverd gekregen... Had vrienden gemaakt, dan had je je nu niet zo hoeven te vervelen, om vervolgens uit pure frustratie de onbeheersbare dwang gehad om je mislukte studententijd te verdedigen...
ikquote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:06 schreef Dauthi het volgende:
Wie hier op fok! Wordt ook eerste jaars International Business
Brrr ik moet verdomme nog steeds een bevestiging van me inschrijving krijgenKreeg ik eerst een brief dat ze hem niet hadden ontvangen, toen ik belde zeiden ze dat ze het wel binnen hadden gekregen maar pas heel laat hadden verwerkt. Heb het voor de zekerheid nog maar is aangetekend verstuurd en heb dus bewijs van ontvangst.. Maar het wordt nog ff afwachten.. Vage zooi.
ok, dan doe ik de brief zo op de post. (ookal zit ik nu in maastricht..)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:16 schreef Anubys87 het volgende:
@ Superheist. Ik heb de EFM daar over al gemaild. Ze zeiden dat je die id pas krijgt bij de introductiedag van de faculteit. Dan kan je dan ook meteen je boeken ophalen. Dat nr boven die brieven enzo is je studenten nr.
voor zover ik het weet (ik ben natuurlijk niet de expertquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:20 schreef _TK het volgende:
Intressant die discussie over de SVen. Maar hoe zit het met de diverse ontgroeningen en aanwezigheidsplicht ?
Een vriend van mij is eens geweest dacht ik. Maar er was volgens mij niet veel aan. Beetje geleuter van de rector en daarna wat hapjes.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:53 schreef miki het volgende:
Gaat er iemand naar de opening van het academisch jaar?
Of is dat überhaupt dodelijk saai?
Ik lever maandag mijn scriptie in en ben klaahaarquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:14 schreef runaway het volgende:
ik heb echt onwijs zin om weer te beginnen
Iig niet rijschool Mestreech. Straks heb je zo'n instructeur die Limburgs kaltquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:10 schreef superheist het volgende:
Misschien iets wat absoluut niks met de Uni. te maken heeft, maar:
Welke autorijles-school kunnen jullie aanraden? in Maastricht.
Ja, daarin verschilt Maastricht nog net van de rest van Limburgquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:14 schreef hannekethemaster het volgende:
vrijwel alle maastrichtenaren kallen limburgs (maar t leuke is dat ze ook wel Nederlands praten hoor)
Wellmanquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:10 schreef superheist het volgende:
Misschien iets wat absoluut niks met de Uni. te maken heeft, maar:
Welke autorijles-school kunnen jullie aanraden? in Maastricht.
president van georgie komt ook. is toch best leuk om bij te zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een vriend van mij is eens geweest dacht ik. Maar er was volgens mij niet veel aan. Beetje geleuter van de rector en daarna wat hapjes.
vind je? ik vind het juist hier heel erg opvallen dat de kassameisjes enz. het echt weigeren om Nederlands te spreken. ook al merken ze dat je het niet echt verstaat. Ik ben overigens zelf ook "limbo" ik kom uit kerkrade. Maar voor zover ik weet is daar niemand zo incompetent dat er alleen maar plat gekald wordt. Al moet ik eerlijk zeggen dat het nooi niet bepaald het mooiste ABN oplevert. het zijn vooral de klemtonen die eerder duits aandoen. dus soms wel een beetje moeilijk te verstaan. Maar wees gerust, we hebben allemaal Nederlands op school gehad dus het komt goed!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ja, daarin verschilt Maastricht nog net van de rest van Limburg
Welke Master ga je doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:36 schreef miki het volgende:
Pfft, moet komende vrijdag verplicht naar de master introductie...![]()
Krijgen we uitlef over Problem Based Learning (studeer ik niet al 3 jaar aan de UM?) en gaan we een citytrip doen in Maastricht. Totaal nutteloos dus. Maarja..verplicht![]()
Als het snel gebeurt wel jaquote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:41 schreef Gerdow het volgende:
[..]
Welke Master ga je doen?
Btw, PBL rules, is het niet heerlijk om te pre-discussen en te post-discussen?
Dat deden ze bij ons ook inderdaadquote:Op maandag 5 september 2005 18:27 schreef superheist het volgende:
zo, eerste dag achter de rug. Beetje introductie colleges.. niet echt veel geleerd, maar was wel grappig![]()
Is het trouwens gewoonlijk dat iedereen gaat klappen na een college.. ik vind het een beetje debiel. Ik gok dat alleen eerstejaars, dit de eerste week doen?
[Hèhè, aanmelden bij FOK! eindelijk geluktquote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:05 schreef superheist het volgende:
En toen was het weer een maand verder! Inmiddels ben ik nu officieel lid van KoKo, en lid van de MaasSac. Het bevalt mij goed. De studie is ook leuk, M&O and M is wel makkelijk, QM1 vind ik alleen het mathematics gedeelte erg klote, moet ik maar eens goed in gaan verdiepen.
Hoe gaat het met de andere eerste jaars? (en meerderjaars)
stat jaquote:
ik had er 4 v/d 8 goed (gegoktquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:56 schreef niksie het volgende:
[Hèhè, aanmelden bij FOK! eindelijk gelukt]
Met mij gaat het goed hoor
Bij mij is QM precies hetzelfde... mathematics sucks! Had er maar 3 van de 8 goed bij die quiz van vorige week... Snik! Wel 86 procent bij het Aleks-gedeelte.
Ow wat stom! Kon je ook niet bij review oefenen dan? je kunt in aleks op review klikken en dan extended review... en dan kun je volgens mij alles weer doen!quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:26 schreef superheist het volgende:
[..]
ik had er 4 v/d 8 goed (gegokt) maar bij dat Aleks gedeelte, de eerste 5 vragen (van de rode 'slice') had ik nog nooit gezien.. Aleks vond dat ik dat wel kende, dus kon het niet oefenen.. snapte er geen moer van. Dat met Z gedoe was dan wel weer erg makkelijk.
ik volg een eerste jaars vak, erg leuk!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:07 schreef superheist het volgende:
doet iemand toevallig 2e jaars psychologie?
Halloquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:27 schreef miki het volgende:
Ik ben inmiddels alweer gewisseld van master. Heb de eerste vier weken Health Policy, Economics & Management gedaan, maar dat beviel absoluut niet. Toen ben ik overgestapt naar Work & Health, wat heel goed bevalt!
Alleen val ik middenin twee projecten en moet ik alle literatuur inhalen van de afgelopen 4 weken, en tegelijkertijd bijblijven met de huidge taken. Véél werk....
Welk groepje zit je?quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:17 schreef superheist het volgende:
Net eerste tutorial Economics & Business gehad, ik vond het best leuk
Ook wel mooi dat je tenminste iets moet doen/onderzoeken dan alleen het boek lezen (MO&M)
ja, maar Ec&B is een eerstejaars vak, krijg je voor het eerst te maken met APA.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:23 schreef miki het volgende:
APA, dat is toch "common sense" op de uni? Wij moeten al sinds het eerste jaar papers in APA schrijven, gaat op een gegeven moment vanzelf!
Ze deelden afgelopen week gratis koffie-couponnen uit uit omdat de FdEWB weer beste van NL was geworden ofzo...quote:Op woensdag 2 november 2005 02:02 schreef superheist het volgende:
welke gratis koffie!?
ik zit in groepje 28 (laat dus)
opzich wel relax, behalve op vrijdag
aah!! Klote!!quote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef runaway het volgende:
ik heb potsamme Finance and Accounting op 1 !!! punt niet gehaald!!!!
Dat is goed nieuws, Tnx!!quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:15 schreef runaway het volgende:
er zijn helemaal geen tutorials voor PoS !!!! volgens mij waren die lectures nog niet eens verplicht.
Gewoon dat boekje van Klamer lezen en je moet een a4tje schrijven over 'hoe weet ik dat ik weer' ofzoiets........
gewoon doen wat er van je gevraagd wordt
Die resits maken om te oefenen is best handigquote:Question 13 Multiple Choice 0 of 0.5
At her current consumption level Amy get 0.5 times more marginal utility from an additional bagel than from an additional muffin. If the price of muffin is $2.00/each, then she is maximizing utility if the price of a bagel is
Selected Answer: Incorrect $3.00
Correct Answer: Correct $1.00
Gehaaldquote:Op woensdag 21 december 2005 12:11 schreef superheist het volgende:
Zo, accounting gehad, ging wel redelijk geloof ik. met een stuk of 10 vragen vraagteken..
Ik heb m ook gehaald!!quote:Op woensdag 21 december 2005 12:59 schreef superheist het volgende:
[..]
Gehaald![]()
Open gedeelte: financial: punt of 3Management: punt of 8
![]()
T?F gedeelte: 43 goed, 7 fout, 10 ?
gehaald dus![]()
ik had 35 punten. Sowieso gehaald dusquote:Op woensdag 21 december 2005 13:54 schreef superheist het volgende:
45 goed of 45 punten? Niet dat het uitmaakt, is sowieso hoog!
Ik had die break-even wel goed, alleen bij de tweede management vraag te weinig nurses gebruikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |