oja, moet ik me nog voor inschrijven, ik zal er zeker bij zijn!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:44 schreef runaway het volgende:
die brief komt wel hoor!!!!! Maak je maar niet dik!!!!!
Ik denk dat ze het naar je oude adres sturen, aangezien ze dat in hun database hebben staan.
Ga je trouwens meedoen met de INKOM, superheist?
ja.. in de vakantiequote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:58 schreef Quickbeam het volgende:
hmmm, ze geloven misschien niet dat je cijferlijst echt is. Probeer een handtekening van je klassenleraar te krijgen...
daarvoor moet je bij de gemeente zijn hoor!!!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:54 schreef superheist het volgende:
wat bedoelen ze met een: gewaarmerkte kopie van m'n diploma en m'n cijferlijst? want kheb gewoon die dingen gekopieerd maar ze vonden em blijkbaar niet gewaarmerkt genoeg..
ik ben langsgeweest, maar wist het echt niet hoor, dat dat bij de gemeente moest..quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:53 schreef runaway het volgende:
[..]
daarvoor moet je bij de gemeente zijn hoor!!!
die doen er een stempel op en dan is het wel goed. Volgende keer wel opletten wat je instuurt![]()
het kan evt ook op school, maar die zijn natuurlijk dicht in de vakantie..........quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:27 schreef superheist het volgende:
[..]
ik ben langsgeweest, maar wist het echt niet hoor, dat dat bij de gemeente moest..
Heb je nog meer ongefundeerde meningen over het leven als student in Maastricht? Wees toch niet zo kort door de bocht dat je je mening over een hele vereniging laat afhangen van enkele, bezopen, leden die je tegen bent gekomen tijdens één van je maandelijkse Alla-uitjes... En mocht je die neiging daartoe toch niet kunnen bedwingen, zorg er dan op z'n minst voor dat je de toekomstige UM'ers even uitlegt dat je op deze kortzichtige wijze tot deze oppervlakkige overtuiging bent gekomen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:51 schreef runaway het volgende:
Tragos: vind ik persoonlijk echt een boutvereniging, leden die te veel met hun neus in de lucht lopen enzo!!!!
het is toch prima dat jij je mening geeft dat de mensen er wel leuk zijn! Zo krijg je discussiesquote:Op donderdag 28 juli 2005 02:43 schreef KieWie het volgende:
[..]
Heb je nog meer ongefundeerde meningen over het leven als student in Maastricht? Wees toch niet zo kort door de bocht dat je je mening over een hele vereniging laat afhangen van enkele, bezopen, leden die je tegen bent gekomen tijdens één van je maandelijkse Alla-uitjes... En mocht je die neiging daartoe toch niet kunnen bedwingen, zorg er dan op z'n minst voor dat je de toekomstige UM'ers even uitlegt dat je op deze kortzichtige wijze tot deze oppervlakkige overtuiging bent gekomen.
Je vergeet dan wel dat op zo'n feest nog niet de helft van de bezoekers eigenlijk leden zijn. En zo'n feest heeft dus helemaal niets te maken met hoe de gewone kroegavonden verlopen. Een discussie over de 'leukheid van Tragos-leden' kun je best voeren (hoewel een mening daarover altijd subjectief is), maar geef dan in ieder geval aan hoe je aan je standpunten bent gekomen. Alleen op die manier kun je een goed beeld geven aan de aankomende studenten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:53 schreef runaway het volgende:
[..]
het is toch prima dat jij je mening geeft dat de mensen er wel leuk zijn! Zo krijg je discussies, en een beter beeld voor de toekomstige UM-ers.
Ik ben één keer op een feest van Tragos geweest en dat is ook de enige keer dat ik me het liefste linearecta had omgedraaid. Het is gewoon mijn volk niet. Punt uit.
Ik vind het zo jammer dat bij de Inkom zo zwaar de nadruk wordt gelegd op studieverenigingen. Alsof je ergens lid van móet worden ofzo...quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:36 schreef KieWie het volgende:
Ik raad een ieder aan om de INKOM mee te lopen. Ook al heb je door spookverhalen al geen interesse meer om ergens lid van te worden. Geloof geen sprookjes, maar kom zelf kijken. Het zijn vaak de ongeïnformeerden die het hoogst van de toren blazen. Helaas is de informatie die door hen verstrekt wordt niet echt gefundeerd.
Ik doelde ook nergens op een reactie van jou hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:43 schreef runaway het volgende:
en ik heb trouwens nergens gezegd dat je niet naar de inkom moet gaan, alleen wat ervaringen, eigen mening en tips gegeven.
waar doe je het over? En wat zou je graag willen gaan doen met je studie uiteindelijk??quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:51 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ben mijn scriptie aan het afronden. Wil em half augustus definitief inleveren. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet helemaal zeker. Of nog een jaartje studeren of gaan solliciteren.
Wat studeer jij?
Humanitair recht/oorlogsrecht.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:54 schreef runaway het volgende:
waar doe je het over?
Ambtenaar wordenquote:En wat zou je graag willen gaan doen met je studie uiteindelijk??
bij de gemeentequote:Op donderdag 28 juli 2005 12:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Humanitair recht/oorlogsrecht.
[..]
Ambtenaar worden
Wat is dat voor bullshitquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:10 schreef KieWie het volgende:
Misschien is het wel omdat die mensen die gaan over het aannemen van papa's en mama's, danwel crewleden, toch het idee hebben dat mensen die ergens lid van zijn nèt even meer weten van het leven als student en daarom een bredere stroom van informatie kunnen aanbieden aan de aankomende UM'ers...
Natuurlijk maken de grote verenigingen de Inkom in grote mate mogelijk. Het is dan ook niet gek dat zij flink wat aandacht krijgen. Maar de kleinere verenigingen worden soms een beetje vergeten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:10 schreef KieWie het volgende:
Zo bezien valt het dus allemaal wel mee in hoeverre de verenigingen voorgetrokken worden. En voor de voordelen die ze dan wel hebben, staat ook wat tegenover. Zo worden al die grote activiteiten, waar dus iedereen vrij kan komen, als het DiMi, een Informatiemarkt en een Cantus ook door ons schoongemaakt. Dan kom je ook flyertjes tegen van allerlei disputen en clubjes die zelf helemaal niets hebben hoeven doen die week. Bedenk je dus maar eens wat voor kleinschalige INKOM je zou hebben als die verenigingen er niet waren geweest.
Ik zeg niet dat iemand die geen lid is, geen echte student is. Dat lijkt me een nogal overtrokken reactie op mijn post. Mocht je dat ergens uit de tekst kunnen herleiden, dan mag je het me aanwijzen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshitAlsof een student die geen lid (meer) is van het een of ander niet net zo goed weet wat het studentenleven is, als een student die wel lid is
Sterker nog: je doet alsof iemand die geen lid is geen echte student is
Dat bedoel ik nou met dat er zoveel nadruk op die verenigingen gelegd wordt. En ik kan me voorstellen dat mensen die niet op kamers gaan/geen lid willen worden hierdoor niet naar de Inkom willen. Omdat ze denken dat het één groot verenigingspromotiefeest is. Wat het ten dele natuurlijk wel is
maar daar moet je gewoon doorheen kijken.
Maar een niet-lid kan weer vragen beantwoorden van kindjes over hoe het is om geen lid te zijn van een vereniging. Of je ook zonder nieuwe vrienden kunt maken, of je ook zonder genoeg te doen hebt. Dat kan een lid weer niet. Het werkt natuurlijk twee kanten opquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:40 schreef KieWie het volgende:
Wat ik inderdaad wel beweer is dat een niet-lid minder weet van het studentenleven. Als ik iemand in een Inkomgroepje zou hebben die niet lid wil worden, maar verder van alles wenst te leren over Maastricht, kan ik die persoon prima helpen. Mocht jij echter iemand in je Inkomgroepje hebben die graag wil weten wat het leven als lid van een vereniging inhoudt, kun jij dat in veel mindere mate uitleggen dan ik. In dat opzicht hebben leden, over het algemeen, meer kennis in huis om vragen van Inkommers te beantwoorden.
Doe je dat altijd, je tegenstander argumenten in de schoot werpenquote:En ga, for the sake of argument, liever niet een vierdejaars ex-WGI, ex-faculteitsraad, voorzitter van een studievereniging vergelijken met een eerstejaars septemberlid van een vereniging; laten we het in het algemeen bespreken.
Great minds think alikequote:Op donderdag 28 juli 2005 13:49 schreef runaway het volgende:
Van de andere kant kan iemand die bij een vereniging zit ook weer minder zeggen over het 'studentenleven zonder vereniging' , omdat deze mensen heel vaak met hun vereniging op stap zijn en gaan borrelen etc.
Heeft dus ook weer twee kanten......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |