Ja, dan worden ze alsnog afgeserveerd en willen ze commisaris van de koningin worden...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En toch vallen ze daarna nog steeds door omhoog![]()
en gaan huilenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja, dan worden ze alsnog afgeserveerd en willen ze commisaris van de koningin worden...
Hetgeen nog lukt ook. Of burgemeester ofzo. EU is ook zo'n dumpplaats.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:39 schreef Elgigante het volgende:
Ja, dan worden ze alsnog afgeserveerd en willen ze commisaris van de koningin worden...
Neehee, we hadden Neelie ook nog..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:50 schreef CANARIS het volgende:
Begonnen is de onzin met Mai-Wegge (wurg) over Tinneke , naar deze mevrouw.
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat ministerie is al meer dat 20 jaar slachtoffer van positieve discriminatie.quote:Het waren tot nu toe de duurste positieve discriminatie gevalletjes uit onze gecshiedenis.
Nou ja, die zouden ze dan weer mogen beboeten in het kader van de goede smaak.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:03 schreef Rewimo het volgende:
Oeh ja, pluche dobbelstenen. Levensgevaarlijk!
Als je voor iedere scheet die je wilt laten je tien formulieren moet invullen en in drievoud naar vier verschillende instanties moet sturen ter beroordeling door 500 verschillende wereldvreemde ambtenaren dan wordt het wel erg lastig om je nog gewoon aan de regels te houden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je je gewoon aan de regels houdt, heb je toch geen last van ze ?
Nee dat mag je niet tenzij je speciale straps in je auto laat bouwen waar de overheid dan weer een fijne subsidie voor geeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:09 schreef kenz het volgende:
Mag ik zelf misschien weten wat ik in mijn auto meeneem?![]()
Jawel, maar niet als je rijdt.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:18 schreef ScienceFriction het volgende:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...![]()
Parkeerkaartjes mag je dus niet meer in de auto leggen...
Mannen die generaliseren heb ik anders ook niet zo'n hoge pet van op.quote:
Erg relevant natuurlijk bij die leuke snelheid beperkingen van 50- 80-100-120 km per uur en andere mogelijkhedenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:10 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nou, bij TNO hebben ze vast uitgerekend dat een rolletje pepermunt zich met lichtsnelheid door je hart kan boren. Levensgevaarlijk.
Of we moeten rijdende auto's verbieden, want die schijnen nogal vaak in gevaarlijke situaties terecht te komen...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:55 schreef Rewimo het volgende:
Het lijkt me het veiligst als heel Nederland 30km-zone wordt
Alle auto's begrenzen op 15 km / uurquote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Of we moeten rijdende auto's verbieden, want die schijnen nogal vaak in gevaarlijke situaties terecht te komen...
Mevrouw Peijs, schrijft u mee?
Laten we Peijs verbieden, een hoop mensen krijgen daar namelijk een hoge bloeddruk van!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Of we moeten rijdende auto's verbieden, want die schijnen nogal vaak in gevaarlijke situaties terecht te komen...
Mevrouw Peijs, schrijft u mee?
Peijs is aandeelhouder van TomTom navigatiesystemen...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:23 schreef -sone- het volgende:
Ik werk op zaterdag als bezorger bij een witgoedketen (bijrijder).
Ik wordt geacht dan kaart te lezen d.m.v. een stratenboek.
Als ik niet aan het kaartlezen ben, omdat ik de weg bijvoorbeeld naar een bepaalde straat uit het hoofd weet, ligt dat stratenboek op het dashboard naast de rittenlijst (op een klembord).
Als ik elke keer dat stratenboek en klembord moet gaan opbergen terwijl ik die 5 à 10 minuten later weer nodig heb, ben ik elke zaterdag een uur later thuis.
Denk je dat die TomTom aan die zuignap blijft hangen bij een ongval? Dat ding wordt gewoon gezien als een losliggend levensgevaarlijk projectiel.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Peijs is aandeelhouder van TomTom navigatiesystemen...
www.ad.nlquote:Verbod op losse spullen in auto gekraakt
Door Bas van Sluis en Yvonne Wiggers
De Tweede Kamer en de automobilist maken gehakt van het plan van minister Peijs (Verkeer) losslingerende spullen in de auto te verbieden.
Peijs is bang dat bijvoorbeeld paraplu's en stratenboeken bij plotseling remmen of een aanrijding dwars door de auto vliegen en ernstig letsel veroorzaken. Onzin, vinden CDA, VVD, PvdA en D66. De Kamer zal tegen het voorstel stemmen als Peijs niks beters verzint.
Ook veel mensen op straat vinden het plan verwerpelijk. 'Ronduit belachelijk' en 'grote onzin', zijn de veelgehoorde klaagreplieken op het initiatief.
In Den Haag heeft P. Ancher bijvoorbeeld twee paraplu's, een tas en een doos achter in zijn Audi liggen. ,,Veiligheid moet deels een verantwoordelijkheid zijn voor de mensen zelf'', zegt hij. ,,Deze onzin van het ministerie zorgt er alleen maar voor dat er nog meer regels bijkomen.''
VVD-Kamerlid Hofstra vindt veiligheidsriemen heel nuttig, 'maar we moeten ze niet voor stratenboeken gaan gebruiken'.
Zijn PvdA-collega Verdaas vindt dat de minister eerst maar eens moet vertellen hoeveel doden of gewonden worden veroorzaakt door 'rondvliegende boeken en appels'. ,,Het is vergezochte flauwekul. Zo kun je straks geen blikje fris meer drinken in de auto. En Peijs kan haar dikke dossiers niet meer op de achterbank lezen.''
CDA en D66 willen weten hoeveel slachtoffers er minder zullen zijn als de wet in januari 2006 ingaat. Ze zien meer in voorlichting dan in nieuwe regels.
Volgens een woordvoerder van Peijs beoordeelt de politie straks of een automobilist iets gevaarlijks in de auto heeft liggen. Verboden worden in elk geval zware, harde en scherpe spullen die een gevaar zijn voor de inzittenden. Dat kunnen dikke stratenboeken zijn, maar ook een paraplu of een stuk gereedschap op de hoedenplank.
Het is nog onduidelijk hoeveel een op de bon geslingerde automobilist vanaf 2006 moet betalen voor zijn overtreding. De snelwegpolitie KLPD zegt dat agenten bij controles op de weg nu al regelmatig waarschuwen voor rommel op de hoedenplank.
,,Je ziet nog wel eens bouwhelmen achterin de auto liggen. Die gaan bij een botsing dwars door de voorruit. Als je geluk hebt tenminste. Ze kunnen ook tegen je hoofd komen.'' Volgens de KLPD kunnen zulke voorwerpen flinke verwondingen veroorzaken.
,,Bij kop-staartaanrijdingen vliegt alles met dezelfde snelheid door een auto als de vaart die de auto voor de botsing had. Een helm kun je beter niet met 80 of 100 kilometer per uur tegen je hoofd krijgen. En een verbanddoos die niet vaststaat doet ook meer kwaad dan goed.''
Uit een kleine rondgang door het centrum van Den Haag blijkt dat veel mensen 'gevaarlijke spullen' in de auto hebben liggen. Op hoedenplanken en achterbanken liggen paraplu's, tennisrackets, bidons, flesjes drinken en gereedschap.
,,Een belachelijk plan'', roept ook R. van Beeck uit Amsterdam. Hij heeft zijn hele auto vol liggen met gereedschappen, een basgitaar, microfoons en andere apparatuur. ,,Ik zou er wel een net over kunnen spannen. Maar de kans is groter dat ik door een terroristische aanslag om het leven kom, dan door een rondslingerend stuk gereedschap. Laat ze maar wat aan het terrorisme doen, in plaats van ons dood te gooien met zulke onzin.''
Automobiliste H. Visser moet er een beetje om lachen. ,,Dit is weer Nederland hoor. Het slaat natuurlijk nergens op. Trouwens: hoe kunnen er nou gevaarlijke dingen om ons hoofd vliegen bij een ongeluk? Je kunt hier nooit een ongeluk krijgen. We staan toch altijd in de file'', zegt ze cynisch.
Even goed lezen er kunnen dus geen strakke regels worden opgesteld en we worden dus nog meer overgeleverd aan de willekeur van de politie.quote:Volgens een woordvoerder van Peijs beoordeelt de politie straks of een automobilist iets gevaarlijks in de auto heeft liggen. Verboden worden in elk geval zware, harde en scherpe spullen die een gevaar zijn voor de inzittenden. Dat kunnen dikke stratenboeken zijn, maar ook een paraplu of een stuk gereedschap op de hoedenplank
Dat was van meet af aan al duidelijk en het zou anders wachten zijn op beelden bij Peter R de Vries die filmt hoe politici en andere hoge medewerkers van alles en nog wat in en rond de auto hebben slingeren zonder beboet te worden..quote:Op woensdag 20 juli 2005 08:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even goed lezen er kunnen dus geen strakke regels worden opgesteld en we worden dus nog meer overgeleverd aan de willekeur van de politie.
Dat men er over nadenkt om zoiets wettelijk te gaan regelen is gewoon absurd en niet van deze tijd, als je gevaarlijke zaken in je auto hebt liggen die buitenpoportioneel gevaarlijk zijn kun je die nu al beboeten.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:28 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb het idee dat iedereen hier (nogmaals) wat aan het doordraven is.
Als dit beleid word uitgevoerd zullen ze heus niet gaan bekeuren als je een stratenboek naast je op de bijrijdersstoel hebt liggen, het lijkt me eerder dat het gaat om allerlei losse onderdelen/boeken/metalen voorwerpen die op de hoedenplank e.d liggen....
Maar goed, waarschijnlijk word dit uiteindelijk toch niet doorgevoerd.....
Daar ben ik het nou mee eens...quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:49 schreef Verbal het volgende:
Stompzinnig en bevoogdend. Een voorlichtingscampagne zou voldoende zijn, wetgeving is stupide.
V.
Je zal toch woordvoerder van dat wijf zijn en dit soort gelul moeten 'uitleggen'.quote:Op woensdag 20 juli 2005 08:03 schreef Kadesh het volgende:
Volgens een woordvoerder van Peijs
Zefls een voorlichtingscampagne (net als 99% van alle voorlichtingscampagnes) is zinloos, de mensen weten heus wel dat een ploertendoder op de achterbank naar voren kan vliegen en dat een hondje op de hoedenplank verboden is.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:49 schreef Verbal het volgende:
Stompzinnig en bevoogdend. Een voorlichtingscampagne zou voldoende zijn, wetgeving is stupide.
V.
Zoals je weet wordt het budget van de ontvangen boetes jaarlijks flink opgeschroefd, wat betekent dat Zalm piswoest is als en in 2005 net zoveel boetes betaald worden als in 2004, er moeten extra inkomsten gegenereerd worden en wat is nu handiger dan daar een extra mogelijkheid voor te verzinnen?quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:02 schreef Strolie75 het volgende:
Gut, heeft Mevrouw Peijs het soms niet druk genoeg? Of leveren de boetes voor niet-handsfree bellen in de auto soms te weinig op en moet er weer wat nieuws bedacht worden?
DAAR mogen ze wat mij betreft een stuk strenger op worden, want dat lijkt weer te verslappen. Heb bijvoorbeeld de afgelopen week tot twee keer toe het vege lijf moeten redden met een noodsprong vanaf het zebrapad omdat er weer twee van die bellende hufters drukker bezig waren met hun GSMquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:02 schreef Strolie75 het volgende:
Gut, heeft Mevrouw Peijs het soms niet druk genoeg? Of leveren de boetes voor niet-handsfree bellen in de auto soms te weinig op en moet er weer wat nieuws bedacht worden?
Knietje uitsteken voor een deuk in de portier werkt altijd prima hoorquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
DAAR mogen ze wat mij betreft een stuk strenger op worden, want dat lijkt weer te verslappen. Heb bijvoorbeeld de afgelopen week tot twee keer toe het vege lijf moeten redden met een noodsprong vanaf het zebrapad omdat er weer twee van die bellende hufters drukker bezig waren met hun GSM
V.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |