abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28956334
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach je hebt gewoon geen humor
quote:
Ik bedoel het is toch heerlijk om te zien hoe liberals zichzelf belachelijk maken. O'Reilly hoeft daar in feite niet veel voor te doen hij kopt het alleen in.
Moet ik dat uit dit stukje opmaken? Hij brengt mensen op en kopt ze daarna in, hij is even irritant en hulpbehoevend als de gemiddelde rapper. Het is een soort Jensen.
quote:
De vergelijking met mijn stukje tekst heeft meer te maken dat het Westen meer te verliezen heeft dan de terroristen en de radicaal islamitische cultuur.
Nogal wiedes. Maar het heeft ook heel wat te vrezen van bralleputten als O'Reilly en de fijne anti-intellectualistische gestampte pot die hij je voorzet.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:15:13 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28956343
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:00 schreef MrX1982 het volgende:

Ik bedoel het is toch heerlijk om te zien hoe liberals zichzelf belachelijk maken. O'Reilly hoeft daar in feite niet veel voor te doen hij kopt het alleen in.
Shut up.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:20:19 #178
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28956508
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 15:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Trouwens Bas, mag ik jou de eer geven voor het legendarische citaat: ''Sex and the City. Of er nog niet genoeg kutwijven rondlopen''?
Heb ik dit gezegd? Of wil je het me toeschrijven? Dat mag wel hoor.

Al kan ik prima overweg met dat soort zelfbewuste vrouwen. Altijd weer een mooie uitdaging.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28956574
Die zijn helemaal niet zelfbewust, ze weten alleen geen zak en denken dat dat een mensenrecht is.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:29:54 #180
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28956859
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Wolffje's natte droom:
[afbeelding]
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:31:51 #181
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28956915
Domme grappen maken, daar draait het om in conservative USB.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:33:21 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28956960
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:31 schreef George-Butters het volgende:
Universal Serial Bus?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:33:55 #183
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28956990
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Universal Serial Bus?
die ja!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:34:32 #184
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28957018
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:33 schreef George-Butters het volgende:
die ja!
De mijne is links, zegt ie.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:42:13 #185
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28957267
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De mijne is links, zegt ie.
Een typisch USB grap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:44:07 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28957337
I mean, my first thought when I heard -- just on a personal basis, when I heard there had been this attack and I saw the futures this morning, which were really in the tank, I thought, "Hmmm, time to buy."
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:52:32 #187
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28957639
Een concreet voorbeeld van falend beleid van Afrikaanse Leiders.
Trieste incompetentie, om te huilen en straks de oorzaak, van
wederom een hongersnood.
quote:
'Zimbabwe is reddeloos verloren'

Binnen de regering is grote onvrede over het stuurloze eigen beleid. President Mugabe is ,,te ver gegaan''.

HARARE, 19 JULI. Pearson Mbalekwa gooit meteen de haak erop als hij de woorden 'journalist' en 'Nederland' hoort. Minuten later belt hij terug, vanaf een ander nummer. ,,Sorry, de geheime dienst luistert mijn telefoon af. Ik kan geen risico's nemen.'' Mbalekwa kan het weten. Hij werkte twaalf jaar lang voor de geheime dienst van de Zimbabweaanse regering. Tot twee weken geleden was hij parlementslid voor de partij van president Mugabe (Zanu PF) en lid van het dagelijks bestuur van de regeringspartij.

Nu noemt hij zich ,,de enige''. De enige die het sinds de onafhankelijkheid van Zimbabwe 25 jaar geleden aandurfde uit eigen beweging uit de partij te stappen. De enige ook die vanuit het gezichtspunt van die partij kan vertellen waarom de Zimbabweaanse regering het nodig vond om het laatste leven uit de steden te stampen. Waarom de huizen van de naar schatting 200.000 allerarmsten plat moesten? Waarom, zo vlak na de parlementsverkiezingen van 31 maart, die de regeringspartij nog wel met een overweldigende meerderheid wist te winnen?

Die vragen zijn de afgelopen weken wel beantwoord, maar vooral door regeringstegenstanders in het politieke kat-en-muisspel. De oppositie spreekt van een lafhartige poging van de regering om haar aanhang in de steden te bestraffen. Een 'grande idée' van een terreurregime dat die aanhang naar het platteland wil jagen zoals Stalin of Pol Pot deden.

Mbalekwa moet lachen om die uitleg, en bij hem thuis zal hij uitleggen waarom. Thuis is een riante villa, met een zwembad en een terreinwagen voor de deur, met uitzicht over de vallei die het einde van de hoofdstad Harare markeert. Zijn tweede thuis is een boerderij, even buiten de stad. Begin dit jaar geannexeerd van een blanke boer. Mbalekwa's beloning voor zijn jarenlange trouw aan de partij.

,,Ik wil je niet teleurstellen beste vriend'', zegt hij vanuit zijn leren fauteuil. ,,Maar er was geen groot plan. Er is niet nagedacht. Deze hele campagne is gierend uit de hand gelopen.'' De eerste weken van Operatie 'Duld geen Vuiligheid' was in Mbalekwa's ogen nog gerechtvaardigd. Toen joeg de politie op de handelaren in buitenlandse valuta's. En die valuta's heeft de economie, de afgelopen vijf jaar 40 procent gekrompen, hard nodig.

,,Maar we zijn doorgeslagen. Mugabe is te ver gegaan. Nu hebben we de huizen vernield van de mensen die ons aan de macht hebben gebracht. De mensen die afgelopen maart voor ons hebben gestemd, die de basis zouden moeten zijn van onze partij, staan nu op straat. Ik was het daar niet mee eens. Ik kon daar niet mee leven.''

Niet alleen Mbalekwa heeft kritiek op de eigen regering. Volgens hem is een grote meerderheid van de partij de koers van het leiderschap meer dan zat. Niet alleen uit onvrede over de campagne van de afgelopen weken. Partijbreed wordt geklaagd over de stuurloosheid van het beleid van de president en zijn naaste vertrouwelingen. Mugabe houdt vol dat Zimbabwe het westen niet meer nodig heeft. Toen het Gemenebest twee jaar geleden Zimbabwe royeerde, lachte Mugabe erom. Voedselhulp voor de vier miljoen Zimbabweanen die volgens de Verenigde Naties door hun voorraden heen zijn, wuift hij ook weg. ,,We willen er niet in stikken'', zei hij vorig jaar nog. Toch smeekte hij deze week buurland Zuid-Afrika om voedsel, brandstof en geld.

,,De partij is ideologisch bankroet'', zegt Mbalekwa. ,,Onvermijdelijk zullen we weer met het westen moeten gaan onderhandelen. Binnen een jaar of voor mijn part binnen vijf jaar. We leven nu eenmaal in een global village. Natuurlijk, Mugabe wil dat niet. Maar door zijn houding zijn we nu reddeloos verloren.''

De onenigheid binnen de partij gaat niet alleen over de economische koers van de regering. Achter de schermen woedt een verwoede strijd om de opvolging van Mugabe. Mbalekwa behoort tot de jonge ambitieuze garde binnen de partij die staat te springen om het vertrek van Mugabe. Samen met een aantal hoge partijleden en ministers belegde hij eind vorig jaar een bijeenkomst, waar zonder medeweten van Mugabe zijn opvolger werd aangewezen.

Toen Mugabe hoorde van het geheime overleg, reageerde hij furieus. Hij ontsloeg een aantal ministers, en benoemde Joyce Mujuru, de echtgenote van de gepensioneerde generaal Solomon Mujuru, tot vice-president. Haar man heeft volgens Mbalekwa werkelijk de touwtjes in handen in Zimbabwe.

Met zijn keuze voor de Mujuru's heeft Mugabe de jonge partijgarde de hoop op een glansrijke carrière ontnomen. De onvrede daarover moet volgens Mbalekwa binnenkort tot uitbarsting komen. Het einde van Zanu PF is volgens hem nabij: na zijn vrijwillige ontslag anderen zullen volgen. ,,Ik moest het water testen. Kijken of de krokodillen zouden bijten. Maar ze hebben me tot nu toe met rust gelaten. Dat zal anderen bemoedigen om ook op te stappen.''

De toekomst van Zimbabwe ligt niet bij Zanu PF, meent hij. Bij de presidentsverkiezingen in 2008 zal de partij niet meer bestaan. De toekomst ligt ook niet bij de oppositiepartij MDC, waarvan de leden dezer dagen ruziënd over straat gaan. Begin deze week beschuldigde MDC'er Roy Bennet zijn collega's nog van ,,corruptie''. ,,Dit land heeft leiders nodig die de revolutie tegen de blanken hebben geleid'', zegt Mbalekwa en wrijft over zijn dikke buik. ,,Zo werkt de Afrikaanse politiek nu eenmaal. De toekomst van Zimbabwe ligt bij een Derde Macht. Let maar op.''
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:55:22 #188
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28957739
Nieuwe supreme court rechter is mogelijk Edith Brown Clement van de fifth circuit in New Orleans.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:02:37 #189
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28958017
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:52 schreef George-Butters het volgende:
Een concreet voorbeeld van falend beleid van Afrikaanse Leiders.
Trieste incompetentie, om te huilen en straks de oorzaak, van
wederom een hongersnood.
[..]
Is toch al een tijdje zo. Mugabe pleegt zichtbaar fraude ten koste van de stemmer. iedereen weet het en bijna iedereen haat het.
(Eentje voor Johan:) Lodewijk de 14e is niet omgekomen doordat men de boekhouding niet vertrouwde, maar omdat zo'n 1% van het verkwiste geld zichtbaar was in de vorm van decoratie in zijn residentie.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_28958058
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Moet ik dat uit dit stukje opmaken? Hij brengt mensen op en kopt ze daarna in, hij is even irritant en hulpbehoevend als de gemiddelde rapper. Het is een soort Jensen.
Ik vind O'Reilly wel grappig. Dat modder gegooi komt van zowel links als rechts.
O'Reilly is echt niet de enige. Ik houd wel van dat show element in de Amerikaanse politiek en media. Beter dan die stijve harken in Nederland zoals Clairy Polak of Paul Witteman
Die zichzelf zo serieus nemen dat het treurig is.
quote:
Nogal wiedes. Maar het heeft ook heel wat te vrezen van bralleputten als O'Reilly en de fijne anti-intellectualistische gestampte pot die hij je voorzet.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb liever 100 O'reilly's dan 100 moslim fundamentalisten
Om O'reilly kan ik lachen om moslim fundamentalisten niet.
pi_28958211
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:31 schreef George-Butters het volgende:
Oh ja liberals zijn helig

Die conservatieven hebben het een stuk verder geschopt dan linkse huilie's in Nederland. Oh stout Amerika willen jullie nu ophouden met geweld anders gaan wij Amerikaanse vlaggen verbranden en protestacties houden
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:13:00 #192
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28958380
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ja liberals zijn helig

Die conservatieven hebben het een stuk verder geschopt dan linkse huilie's in Nederland. Oh stout Amerika willen jullie nu ophouden met geweld anders gaan wij Amerikaanse vlaggen verbranden en protestacties houden
Pas op! Jullie zijn gewaarschuwd! Als jullie niet doen wat wij zeggen dan gaan we... uh... demonstreren.
pi_28958437
Jullie behoren te rouwen, Westmoreland is overleden.
pi_28958553
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:13 schreef PJORourke het volgende:
Pas op! Jullie zijn gewaarschuwd! Als jullie niet doen wat wij zeggen dan gaan we... uh... demonstreren.

Links Nederland: De VS zijn slecht. Conflicten los je niet op met wapens maar met woorden. Kom we beleggen een thee kransje met moslim fundamentalisten. Mss luisteren ze wel

Stoute stoute fundamentalisten, willen jullie dat nooooooit meer doen. Hier een eigen clubhuis
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:20:17 #195
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28958603
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:18 schreef MrX1982 het volgende:

Links Nederland: De VS zijn slecht. Conflicten los je niet op met wapens maar met woorden. Kom we beleggen een thee kransje met moslim fundamentalisten. Mss luisteren ze wel
Vervolgens verbranden ze vlaggen en slaan ze de kinderen van een nertsenfokker in elkaar. Allemaal geweldloos.
pi_28958621
Ach ja, toen de SP spreiding van allochtonen bepleitte, vond Klaas de Vries dat extreem-rechts.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:21:06 #197
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28958625
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Jullie behoren te rouwen, Westmoreland is overleden.
Kan ik er wat aan doen dat die idioot van een Nixon niet wilde luisteren?
pi_28958649
Maar ik ga weg, jullie dwingen mij in een links kader terwijl ik hier gekomen ben om op Molotov, Marmouch en Minh te smalen.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:21:57 #199
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28958653
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Ach ja, toen de SP spreiding van allochtonen bepleitte, vond Klaas de Vries dat extreem-rechts.
Typisch, voor een communistenvreter.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_28958673
Ik geloof dat ik in het moslimfundamentalistentopic beland ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')