Het toffe is dat een bijstandsuitkering hoger is dan het minimumjeugdloon, het lootn dus om niet te werken.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:34 schreef Pony-Lover het volgende:
Het schijnt tegenwoordig weer een must te zijn vroeg alleenstaande moeder te worden.
Vele tieners hier zullen al een of meerde kinderen hebben, is het wat je ervan had verwacht?
Helpt je eigen moeder je goed bij de opvoeding of is het opvang tehuis toch echt een betere plaats om kinderen groot te brengen?
Ook heel belangrijk, denk je na je achtiende rond te kunnen komen van je bijstandsuitkering?
groetjes
Pony-Lover![]()
14?quote:Op maandag 18 juli 2005 23:51 schreef Brechtje het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen, maar wel een vriendin van 14 die een kind heeft.
Ze vind het zelf wel normaal, en ze wordt boos als je over haar leeftijd begint.
Foster Parents?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:40 schreef DeWaasheid het volgende:
Ik ben vader van 8 thaise kinderen, telt dat ook?
Vaak is het ook zo dat de ouders vroeger ook jong een kind hadden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 03:28 schreef Megumi het volgende:
Zal er in de meeste gevallen wel op uitdraaien dat de ouders voor de opvoeding opdraaiien.
Het is erfelijkquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:18 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
Vaak is het ook zo dat de ouders vroeger ook jong een kind hadden.
Mijn oom en tante zijn helemaal opnieuw begonnen zo ja. Ze waren in de vijftig toen mijn nichtje (destijds 15) haar zoontje kreeg. En toen ze 18 was kwam er nog dochtertje. Mijn nichtje heeft dus een flinke gedragsstoornis, geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel maar wel seks.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 03:28 schreef Megumi het volgende:
Zal er in de meeste gevallen wel op uitdraaien dat de ouders voor de opvoeding opdraaiien.
Dat lijkt me ook wel even slikken voor die ouders, zeg.quote:[b]Op dinsdag 19 juli 2005 13:44 Mijn oom en tante zijn helemaal opnieuw begonnen zo ja. Ze waren in de vijftig toen mijn nichtje (destijds 15) haar zoontje kreeg. En toen ze 18 was kwam er nog dochtertje. Mijn nichtje heeft dus een flinke gedragsstoornis, geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel maar wel seks.
Ik heb veel respect voor mijn oom en tante.
best wel ziek. Kunnen ze haar niet na laten kijken of zo? (serieus bedoeld).quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mijn oom en tante zijn helemaal opnieuw begonnen zo ja. Ze waren in de vijftig toen mijn nichtje (destijds 15) haar zoontje kreeg. En toen ze 18 was kwam er nog dochtertje. Mijn nichtje heeft dus een flinke gedragsstoornis, geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel maar wel seks.
Ik heb veel respect voor mijn oom en tante.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:28 schreef Waxxer het volgende:
,,Nee sorry, ik kan niet naar cathegesatie, ik kan geen oppas voor Kai vinden"......
Zonder geluid vallen ze nog enigsinds mee...quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:19 schreef whoops het volgende:
[..]
Zonder geluid vallen ze nog enigsinds mee...
Oh, ze is uittentreure nagekeken. Verstandelijk is ze in orde, het is gewoon een echte stoornis. Toen ze 5 was liet ze dr trut al aan vieze ouwe mannen zien voor een vijfje en nu is ze heroinehoer gok ik. Het zou kloppen met het tijdsverloop.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:25 schreef Mischa_NL het volgende:
best wel ziek. Kunnen ze haar niet na laten kijken of zo? (serieus bedoeld).
Ik bedoel snapt ze niet dat je met een condoom moet neuqen!?
uhuh in de tijd dat Victoria Beckham en Mel B van de Spice Girls zwanger waren, was er opeens een babyboom onder de fans, want sja...je idool krijgt een kind, dus moet dat ookquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:44 schreef Waxxer het volgende:
Schijnt in Engeland een tijdje heel erg geweest te zijn (als ik het me goed herinner), daar hebben ze idd campagnes gevoerd....
Hangt per situatie af, dus. Een hele vage kennis van mij was ook 14. Daar sprongen de ouders heel goed bij. Het kindje heeft het goed en mama maakt haar opleiding af.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:37 schreef Koenholio het volgende:
Ik snap zoiezo niet dat tieners een kind willen (houden). Wat heb je zo'n kind nou te bieden? Vooral als je nog maar 14 jaar bent!
Ben nu zelf 17 (een jongen, meisjes hebben vaak een andere kijk op hun zwangerschap aangezien het kind in hún groeit) en ga straks weer naar school. Dan heb ik echt geen tijd voor een kind!
een Chuppachupquote:Op woensdag 20 juli 2005 01:39 schreef cygnusx het volgende:
14 jaar, waar moet dat kind dan aan zuigen?
voor de veranderingquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:17 schreef Pony-Lover het volgende:
heb ik toch eens een nuttig topic gemaakt
En dat in PUB nog wel...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:17 schreef Pony-Lover het volgende:
heb ik toch eens een nuttig topic gemaakt
Die zal vast en zeker slim zijnquote:Op woensdag 20 juli 2005 02:29 schreef bob1234 het volgende:
Mijn buurmeisje, van 15 is gister bevallen, nog zo jankkoter erbij![]()
Het leukste is nog wel dat ze niet zeker weet wie de vader is.
Leuke toekomst voor dat kind
De zwangerschap draagt waarschijnlijk zorg voor voldoende borstkliervorming om het kindje te kunnen voeden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:39 schreef cygnusx het volgende:
14 jaar, waar moet dat kind dan aan zuigen?
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:41 schreef Fixers het volgende:
Heb wel gehoord dat er de wikkels van marsrepen als condoom werd gebruikt.
Leuke buurt.quote:Op woensdag 20 juli 2005 02:29 schreef bob1234 het volgende:
Mijn buurmeisje, van 15 is gister bevallen, nog zo jankkoter erbij![]()
Het leukste is nog wel dat ze niet zeker weet wie de vader is.
Leuke toekomst voor dat kind
I love it when you talk dirty to me..quote:Op woensdag 20 juli 2005 08:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De zwangerschap draagt waarschijnlijk zorg voor voldoende borstkliervorming om het kindje te kunnen voeden.
Hintje: van orale seks kun je niet zwanger worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:24 schreef vigier het volgende:
En op tv was een meisje (later die avond werd er een heel programma over uitgezonden) van 13 dat zonder schroom voor de camera zei, dat als een jongen haar vroeg voor orale sex dat ze dat maar gewoon deed, want als ze nee zou zeggen, dan zouden ze haar waarschijnlijk toch wel dwingen. Dat zei ze dus op een toon en met een blik alsof het de normaalste zaak van de wereld was en het haar eigenlijk helemaal niet uitmaakte...
BWEGH
Ik ben bang dat dat inderdaad in de praktijk gebracht is...quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:27 schreef Rutger1983 het volgende:
je gaat als kind toch geen kind krijgen..? damn! dat vind ik gewoon sneu! geniet eerst een van je jeugd. Die zul je nu niet meer echt hebben.
Nare gevallen idd. En nog hardleers/dom ook, want een tweede zwangerschap.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:43 schreef Giem het volgende:
Hier in de buurt ken ik er redelijk wat die al vroeg moeder werden... sommigen al erg vroeg.. ze konden zo de poppen weg zetten en hun eigen kind in de wagen leggen.. (14 - 15)
Het meest opmerkelijke vond ik wel van een meisje bij mij uit de straat.. Die was 11 en wou persé voor haar 12e ontmaagd worden.. reden zal wel dat ze het stoer vond... (Ik snap niet dat ze zich daar op die leeftijd mee bezig houden.. ik speelde toen nog met Technisch lego en auto's, wel bestuurbaar anders was het niet stoer) maar het gebeurde dan ook dat zij op haar 13e haar eerste eigen pop uitpoepte..
Vader onbekent.. en op haar 14/15 al een abortus want 2 kinderen kon toch echt niet....![]()
Aso's natuurlijkquote:Op woensdag 20 juli 2005 10:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nare gevallen idd. En nog hardleers/dom ook, want een tweede zwangerschap.
Vraagje: hoe zijn die ouders?
En je bent 18? Vergeet het maar. Welgemeend advies: als je zwanger bent op die leeftijd linea recta naar de abortuskliniek, anders veroordeel je jezelf tot een leven aan de zelfkant van de maatschappij (of je moet dat niet erg vinden natuurlijk).quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:04 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Een kind op je 14e vind ik echt veel te vroeg, dan ben je nog niet in staat om die verantwoording aan te kunnen. Ik snap ook niet dat die ouders dat goed vinden.
En hoe ik er nu over denk bij mezelf? Ik vind het echt heel moeilijk. Ik ben nu 18 en heb 1 1/2 jaar een relatie, en ben er erg gelukkig in. Ik zou niet weten wat ik moest doen als ik zwanger van hem zou worden, maar ik denk dat ik het kind zou houden. Het komt uit liefde, en ik weet dat hij nooit weg zou gaan. Ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen het te aborteren, maar het lijkt me wel moeilijk. Ik zou het niet weten, ik merk het wel als ik ooit zwanger word. Ik hoop van niet.
Ja van die woonwagen mensen in een rijtjeshuis. Kind was of op school of buiten.. maar nooit binnen soms wel tot 11 uur of zo toen ze 12 was. En toen ze 12 was liep ze al rond met jongens van 18 en zoquote:Op woensdag 20 juli 2005 10:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nare gevallen idd. En nog hardleers/dom ook, want een tweede zwangerschap.
Vraagje: hoe zijn die ouders?
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik ben ook vergeten te melden dat we inmiddels verloofd zijn, en ik zou het ook écht niet weten hoor. Maar het is vreselijk moeilijk.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En je bent 18? Vergeet het maar. Welgemeend advies: als je zwanger bent op die leeftijd linea recta naar de abortuskliniek, anders veroordeel je jezelf tot een leven aan de zelfkant van de maatschappij (of je moet dat niet erg vinden natuurlijk).
Nah, dat vind ik onzin. Iemand van 18 die verloofd is en zelfstandig is is niet echt verschillend van iemand van 25 die ongepland zwanger wordt. Een wicht van 13 dat nog compleet afhankelijk is van pa en moe is een ander verhaal. En dan nog kunnen goede ouders een hoop opvangen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
En je bent 18? Vergeet het maar. Welgemeend advies: als je zwanger bent op die leeftijd linea recta naar de abortuskliniek, anders veroordeel je jezelf tot een leven aan de zelfkant van de maatschappij (of je moet dat niet erg vinden natuurlijk).
18 is opzicht wel jong maar het kan erger, betreft de abortus (waar op is gequote) vind ik ook weer een beetje de makkelijkste weg kiezen. Als je zwanger raakt op je 18 lijkt me me inderdaad nog jong maar wel oud genoeg om de verandwoordelijkheid van een kind te nemen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:30 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik ben ook vergeten te melden dat we inmiddels verloofd zijn, en ik zou het ook écht niet weten hoor. Maar het is vreselijk moeilijk.
Wat betreft de maatschappij: Geen zorgen, daar lig ik al uit![]()
Als je kind een beetje op je lijkt kun je dan de luiers van je kleinkind verschonen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:33 schreef Blokhut het volgende:
Als je op je veertiende een kind hebt kun je op je 30e wel gezellig stappen met je kind!
1 woord... dom dom dom...quote:Toen kwam die ene dag. Het was zaterdag en we waren uit geweest naar een feest van een vriend. Ik zou die avond bij hem gaan slapen en net zoals de vorige keer gingen we weer met elkaar naar bed. Dit keer zonder condoom, omdat hij ze niet kon vinden. Ik dacht dat het wel voor een keer zonder kon. Tja... en toen had ik ongesteld moeten worden, maar ik werd het niet. Ik dacht gelijk: "Oh nee, ik ben zwanger!" Maar omdat ik niet misselijk was, dacht ik: "Nee, dat kan het niet zijn!"
Na 2 maanden heb ik toch maar een test gedaan. En ja hoor, ik bleek zwanger! Ik ben gelijk naar mijn vriend gegaan en heb het verteld. Het enige wat hij kon zeggen was: "Oh ja? Wanneer laat je het weghalen?" Ik was woest en schreeuwde dat ik het nooit weg zou laten halen en dat hij papa was. Waarop ook hij begon te schreeuwen dat ik niet zwanger kon zijn, omdat ik vorige week nog seks met hem had gehad. En hij beweerde dat als je zwanger bent, je dan geen zin hebt in seks. Ik ben weggegaan, maar toen ik in de woonkamer kwam vroeg zijn moeder gelijk of ik zwanger was. Ik ben zonder antwoord te geven weggegaan.
Maar als je 18 bent bén je nog niet zelfstandig, al was het alleen maar omdat je nog geen opleiding hebt afgerond; je slechts kunt werken voor het minimumjeugdloon etc. Je blijft nog een hele poos afhankelijk van je vader en moeder.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nah, dat vind ik onzin. Iemand van 18 die verloofd is en zelfstandig is is niet echt verschillend van iemand van 25 die ongepland zwanger wordt. Een wicht van 13 dat nog compleet afhankelijk is van pa en moe is een ander verhaal. En dan nog kunnen goede ouders een hoop opvangen.
Maar van die Tokkies, tja...
Wat is daar ge gemakkelijkste weg aan? Het is in ieder geval de verstandigste weg. In een derde wereld land ben je dan misschien oud genoeg om de verantwoordelijkheid te dragen, maar in een complexe samenleving als de Nederlandse ligt dat wel anders.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:19 schreef EKS1707 het volgende:
[..]
18 is opzicht wel jong maar het kan erger, betreft de abortus (waar op is gequote) vind ik ook weer een beetje de makkelijkste weg kiezen. Als je zwanger raakt op je 18 lijkt me me inderdaad nog jong maar wel oud genoeg om de verandwoordelijkheid van een kind te nemen.
Je zult er uiteraard niet meer spontaan op uit kunnen trekken!
Ikzelf zou ook graag voor me 25ste kinderen willen, puur omdat je zelf dan nog lekker jong bent en je veel met je kind kan optrekken. Lekker potje basketballen, etc. etc.
Maar jah, als je op je 14/15 een kind krijgt lijkt het me niet dat je de verandwoordelijkheid niet kan nemen gezien je al niet verandwoordelijk genoeg was om bescherming te gebruiken.
Vaak zie je het dan ook terug komen dat die kinderen ook op een vroege leeftijd kinderen krijgen, puur omdat ze de fout er niet van zien, mamma kreeg mij toch ook heel jong![]()
Maar zelfs dan vind ik een abortus heel naar....![]()
Mijn oma is 56, dan vinden sommige mensen nog best jong voor een oma. Maar 30quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:16 schreef buzzer het volgende:
Gisternavond was er een docu op Yorin over een Oma van 30..
Helemaal bizar. Dat meisje was geloof ik ook 14 toen ze moeder werd, en inderdaad geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel. Maar sjezus, 30 en oma, ik moet er niet aan denken zeg...
Met een beetje geluk ben je oma op je 22e. Weet iemand wat het wereldrecord is?quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:31 schreef McFarmer het volgende:
[..]
Mijn oma is 56, dan vinden sommige mensen nog best jong voor een oma. Maar 30![]()
Mwoh. Als je vriend nou al rond de 20 is en een vaste baan heeft dan kom je een heel eind.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar als je 18 bent bén je nog niet zelfstandig, al was het alleen maar omdat je nog geen opleiding hebt afgerond; je slechts kunt werken voor het minimumjeugdloon etc. Je blijft nog een hele poos afhankelijk van je vader en moeder.
Op Spoorloos was es een geadopteerd Colombiaans meisje van rond de 25. Haar moeder bleek 35 te zijn toen ze r vond. Dus dan zou 20 al mogelijk moeten zijnquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met een beetje geluk ben je oma op je 22e. Weet iemand wat het wereldrecord is?
Heb wel ooit eens ergens gelezen dat er 2 chineze ouders van 9 en 10 jaar oud waren, dat waren de jongste ouders ooit.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met een beetje geluk ben je oma op je 22e. Weet iemand wat het wereldrecord is?
Mijn vriend is 21 en heeft een vaste baanquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh. Als je vriend nou al rond de 20 is en een vaste baan heeft dan kom je een heel eind.
Ik was op mn 17e het huis uit en zelfstandig. Sommige jongens wonen op hun 30ste nog thuis.
Ok, maar dat neemt niet weg dat je zélf nog niet zelfstandig bent, je blijft afhankelijk. Nu ligt dat voor vrouwen/meisjes natuurlijk een beetje anders dan voor mannen (die moeten wel zelfstandig zijn, ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die haar man permanent onderhoudt).quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh. Als je vriend nou al rond de 20 is en een vaste baan heeft dan kom je een heel eind.
Ik was op mn 17e het huis uit en zelfstandig. Sommige jongens wonen op hun 30ste nog thuis.
Het ligt niet aan vermeende complexiteit (want wat dat betreft is -ik zeg maar wat- de Iraanse samenleving net zo complex als de Nederlandse, hoor. Het gaat erom of het als normaal wordt gezien om zo jong kinderen te krijgen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat is daar ge gemakkelijkste weg aan? Het is in ieder geval de verstandigste weg. In een derde wereld land ben je dan misschien oud genoeg om de verantwoordelijkheid te dragen, maar in een complexe samenleving als de Nederlandse ligt dat wel anders.
Ongelooflijk. Op die leeftijd interesseerde het vrouwelijk geslacht mij eerlijk gezegd geen fluit.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:37 schreef McFarmer het volgende:
[..]
Heb wel ooit eens ergens gelezen dat er 2 chineze ouders van 9 en 10 jaar oud waren, dat waren de jongste ouders ooit.
Hoe dichter bij de evenaar, hoe jonger de meisjes zijn als ze geslachtsrijp zijn. Rond de evenaar doen ze het gemiddeld voor de 1e keer als ze 9 of 10 zijn...quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ongelooflijk. Op die leeftijd interesseerde het vrouwelijk geslacht mij eerlijk gezegd geen fluit.
Serieusquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hoe dichter bij de evenaar, hoe jonger de meisjes zijn als ze geslachtsrijp zijn. Rond de evenaar doen ze het gemiddeld voor de 1e keer als ze 9 of 10 zijn...en eskimomeisjes worden pas rond hun 23e ongesteld
Inderdaad!quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Op die leeftijd interesseerde het vrouwelijk geslacht mij eerlijk gezegd geen fluit.
Mij ook. Ik zag het eens op tv in een docu. Ff bronnen zoeken!quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Serieus? Dat lijkt mij wel heel erg jong voor een gemiddelde.
Duurde lang, en met reden: ik kon geen bron vinden die mijn bewering staafdequote:Op woensdag 20 juli 2005 12:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Mij ook. Ik zag het eens op tv in een docu. Ff bronnen zoeken!
Dus per jaar 12 miljoen tienerzwangerschappen in de Derde Wereld (80% van 15 mln).quote:There are 15 million births worldwide to 15 - 19 year old women every year. This accounts for 10% of all births worldwide. Eight out of every ten of these babies are born in Africa, Asia and Latin America. For mothers aged 17 or under, the risk of death during childbirth is 2 - 4 times higher than for mothers aged 20 years or over. To put it into perspective, in England and Wales there are 4.8 maternal deaths per 100,000 live births among 15 -19 year olds; in Nigeria the number totals 526. Infants can also be affected. Babies born to mothers aged 15 - 19 years rather than to those of 20 - 29 years have a 30% greater risk of dying in the first year of life.
Bron: http://www.alsagerschool.(...)ENH/media/africa.htm
Hier zijn een hoop cijfers te vinden over de gemiddelde leeftijd.quote:A 1998 survey found that nearly 14 percent of girls between the ages of 10 and 14 in the state of Madhya Pradesh, India were already married. In Ethiopia and parts of West Africa, marriage of girls at ages 7 and 8 is commonplace, and in Kebbi State in northern Nigeria, theaverage age of marriage for girls is just over 11 years old, while the national average is 17 years of age.
The population of adolescents is therefore highly diverse and includes a large proportion of married, sexually active adolescents
Bron:http://www.genderhealth.org/pubs/WomenAIDS.pdf
Wat zijn dat dan voor een zielige kereltjesquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:41 schreef Fixers het volgende:
Heb wel gehoord dat er de wikkels van marsrepen als condoom werd gebruikt.
Jawel, alleen de kids nemen de computers in beslagquote:Op donderdag 21 juli 2005 00:49 schreef Pony-Lover het volgende:
goed topic![]()
maar er zijn dus geen tiener moeders op Fok?
En YESSSSS weer een kindje met een rotjeugdquote:Op donderdag 21 juli 2005 02:45 schreef Maikuuul het volgende:
Zo gaar is datwie laat zich dan ook al neuken op haar 14de zonder condoom, ik vind het gewoon zelf schuld
YESSSS hele leven verneukt omdat je zo achterlijk bent ! YESSSSS
Zal wel weer zoeen slet geweest zijn die met iedereen neukt omdat ze niet weet wie de vader is, YES de hele jeugd kapoten leven ! woehoe
Brittenquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:54 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Wat zijn dat dan voor een zielige kereltjes![]()
iddquote:Op donderdag 21 juli 2005 09:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Brittendie zijn niet al te bijster intelligent (niet erg groot geschapen trouwens ook).
Omdat de tienervaders meestal heel hard weglopen en niets meet met het meisje/moeder van doen willen hebben. En de tienervaders zijn al vaak zo rond de 20.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:14 schreef Arbeider het volgende:
Ik heb twee vragen :
Waar zijn er geen tienervaders?![]()
Waarom zijn tienermoeders zo sterk vertegenwoordigd op de TMF sms-chat?![]()
Omdat het vaak zulke types zijn die met op hun 15 al met jan en alleman liggen vozen, nou niet bepaald briljant zijn en daarna met een kind rondzeulen.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:14 schreef Arbeider het volgende:
Waarom zijn tienermoeders zo sterk vertegenwoordigd op de TMF sms-chat?![]()
Jezus Christus.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:51 schreef Brechtje het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen, maar wel een vriendin van 14 die een kind heeft.
Editquote:Op dinsdag 19 juli 2005 03:28 schreef Megumi het volgende:
En was je er eigenlijk al aan toe? Je posts bekijkend struin je flink wat housefeesten af en douw je de nodige pillen in je mik.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:28 schreef Ladyxima het volgende:
wat negatief weer allemaal. Ik ben 18 en heb een dochter van 2
Ik ben niet gepland zwanger geworden nee.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
En was je er eigenlijk al aan toe? Je posts bekijkend struin je flink wat housefeesten af en douw je de nodige pillen in je mik.
Dat begrijp ik niet, dat wil je toch niet meer als moeder zijnde?![]()
Zo vroeg aan kinderen beginnen, mis je dus toch iets van je jeugd. En je ziet vaak, dat tienermoeders alsnog veel uitgaan en het een en ander doen. Wat nu als er iets gebeurd? Je wordt slecht van een pilletje, draait ervan door, gaat fout? Hoe kom je je kind onder ogen op zondag (of later)?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Weten je ouders dan dat je drugs gebruikt op zo'n feestje? En ben je niet bang dat er toch iets kan misgaan?![]()
Nee, dat weten ze niet. Ik doe het ook niet op elk feest. Bang dat er iets kan misgaan? Tsja, daar denk je soms wel over na ja. Maar ik ben ook niet van plan dit heel lang te blijven doen. Zeker niet volgend schooljaar (niet aankomend schooljaar) als ik met een studie begin.
Tja, als je af en toe gaat is het niet zo'n probleem natuurlijk. Maar ken meiden die hun kind elk weekend bij pap en mam dumpen en het kind op zondagavond nog onder invloed van het een en ander ophalen. Naar mijn idee merkt zo'n kindje dat toch wel, dat mama dan anders is dan normaal. En lijkt me dat mama dan ook anders reageert op haar kind, en minder kan hebben...
Ik woon nog bij mn ouders thuis, dus het is niet echt ophalen. Maar ik ga af en toe, en kom dan ook 'nuchter' thuis. Ik drink zoieso al geen alcohol (vind ik persoonlijk erger dan drugs) en na een feest slaap ik eerst goed uit, en dan is alles weer normaal, dus niemand ziet me anders dan normaal..
Maar ken ook iemand die al 35 is en haar kinderen elk weekend dumpt bij haar ouders om in alle uithoeken van het land naar feesten te gaan. Dus die moet ook wat van haar jeugd gemist hebben. Maar ik vind dat dat het probleem van de ouder zelf moet zijn, en niet van de kinderen!
Daar ben ik het met je eens. Je hebt zelf deze verantwoordelijkheid aanvaardt, en je kan niet alleen voor jezelf kiezen. Dat doe ik dan ook niet![]()
Volgens mij moet je dan zelf een gat boren met je genotsstaaf mênquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:03 schreef uberpooier het volgende:
al die ellende hier doet me minder ellendig voelen over het feit dat ik geen vriendin heb op t moment.![]()
14 nueqen = okay![]()
14 zwanger = no way![]()
ik mag van mijn mama geen meisjes(lees: sletjes) van 14 nueken, maar ik geloof t wel jaquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:00 schreef PallominnoXIII het volgende:
Laten we het erop houden dat dat nogal..nauw is
Heb je niet een best kleine jongeheer als je een marsreep gebruikt als condoom?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:41 schreef Fixers het volgende:
Mischien heel geen slecht idee om ook in dit land een 'tienersex-ontmoedigings-campagne' te voeren. De britten zijn daar maar eens aan begonnen, vanwege het hoge aantal tienerzwangerschappen daar. In het jaartje dat ik daar gewoond heb was het op gegeven moment normaal voor me om meisjes van een jaar of 16-18 achter de kinder wagen te zien lopen. Ik heb zelfs meegemaakt dat ze op hun 17e al een 2 kind hadden. Dan is goede voorlichting wel hard nodig als je het mij vraagt. Heb wel gehoord dat er de wikkels van marsrepen als condoom werd gebruikt.Op een gegevn moment waren er dus ook gewoon radiospotjes die vertelden dat je niet per sé sex moet hebben vanaf je 12e om er bij te horen.
Hier is het probleem wat minder ernstig. Maar toch.... Stond het laatst niet op de frontpage dat ondervraagde tienermoeders eigenlijk helemaal geen sex wilden, maar min of meer gedwongen werd door hun 'vriendje'.
bij nader inzien is een campagne gericht op meisjes dan niet zo zinvol. Kuisheidsgordels voor mannen des te meer.
Dat is inderdaad een beetje minimaal. Zelf gebruik ik als de nood aan de man is en er verder geen alternatieven zijn gewoon een Dirk tas, daar past tenminste wat in.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heb je niet een best kleine jongeheer als je een marsreep gebruikt als condoom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |