Ik heb het dus over de uitspraken van het betreffende congreslid, waar hij het bedreigen van Mekka als optie noemt om een eventuele aanslag door terroristen af te wenden.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dit is geen dreigement, dit is een weerspiegeling van de politieke realiteit in de VS. Ik kom regelmatig op internationale discussiesites en deze opties worden serieus besproken. Ook door mensen die ik verder ken als gematigd.
Monidique een uitstekend voorbeeld van wat ik wil aantonen. Dank je.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:56 schreef Monidique het volgende:
Dat vond Saddam Hoessein ook en het heeft 'm dertig jaar lang in het zadel gehouden.
Blabla als antwoord op de massamoorden, de gifgasaanvallen, de oorlogen?
Ik denk het ook niet, maar ging in op een hypothetische stelling van iemand die denkt dat de Amerikanen Irak niet onder controle kunnen krijgen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de leiding van de VS de tijd zou krijgen om met conventionele middelen te reageren op een nucleaire aanval op de VS.
56 doden in Londen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:58 schreef Yildiz het volgende:
Overigens wordt terrorisme wel weer lekker overbelicht.
100-200 doden in Londen is natuurlijk supererg, maar dat is dan daaagen in het hoofdnieuws.
Storten er 51 mensen neer, allemaal dood, dan haalt het net aan de Metro, pagina 6.
http://www.metropoint.com/ftp/20050718_1000001.pdf
Afijn, terrorisme is een hot item nu!
Ik denk dat ze zich meer zullen richten op wat praktischer doelen; de olievelden in de diverse oliestaten.quote:
Dat is niet waar, hij sloot niet uit om Mekka nucleair te vernietigen als reactie op een nucleaire aanval op de VS. Het gaat niet om afdreigen, het gaat om het openhouden van alle opties.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:59 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik heb het dus over de uitspraken van het betreffende congreslid, waar hij het bedreigen van Mekka als optie noemt om een eventuele aanslag door terroristen af te wenden.
Wát wil je aantonen? Dat blabla een goed antwoord is? Dat realpolitik alle morele en ethische kritiek onnodig maakt?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:00 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Monidique een uitstekend voorbeeld van wat ik wil aantonen. Dank je.
Luister dan naar de audiolink, hij zegt het toch echt zelf.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is niet waar, hij sloot niet uit om Mekka nucleair te vernietigen als reactie op een nucleaire aanval op de VS. Het gaat niet om afdreigen, het gaat om het openhouden van alle opties.
En terecht.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:58 schreef Yildiz het volgende:
Overigens wordt terrorisme wel weer lekker overbelicht.
100-200 doden in Londen is natuurlijk supererg, maar dat is dan daaagen in het hoofdnieuws.
Storten er 51 mensen neer, allemaal dood, dan haalt het net aan de Metro, pagina 6.
http://www.metropoint.com/ftp/20050718_1000001.pdf
Afijn, terrorisme is een hot item nu!
Maar goed, wat dat betreft zijn er hele volksstammen die niet begrijpen dat wat de VS feitelijk kan en wat de VS wil doen niet goed kunnen volgen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:00 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar ging in op een hypothetische stelling van iemand die denkt dat de Amerikanen Irak niet onder controle kunnen krijgen.
Er is een verschil tussen willen en kunnen...
Nee, daarna is wellicht Amsterdam aan de beurt gezien 12% van de Amsterdammers moslim is.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies, en ik denk dat als de Amerikanen beginnen met het gooien van A-bommen ze echt niet zullen stoppen met Mekka.
Ten eerste denk ik dat de meeste mohammedanen een veel grotere bek hebben dan ze waar maken. Ten tweede denk ik dat de VS dat geringe risico ook wel voor zullen willen zijn zodat en voor ze zekerheid wat extra bommen zullen afvuren.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
Als ze dat doen dan zullen alle Moslims alle Amerikanen aanvallen overal in de wereld
Leopold II heeft daar al een oplossing voor uitgevonden.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
Als ze dat doen dan zullen alle Moslims alle Amerikanen aanvallen overal in de wereld
Als Amsterdam in de VS als moslimstad wordt gezien dan gaat ook Amsterdam eraan. Hoewel ik verwacht dat weifelachtige regeringen in het Westen nog wel even de tijd krijgen om zelf keihard op te treden tegen alles wat maar lijkt op sympathie of begrip voor de terroristen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, daarna is wellicht Amsterdam aan de beurt gezien 12% van de Amsterdammers moslim is.
Wat geeft het dat het een bevriend land is dat na dergelijke terroristische aanslagen zich volledig aansluit bij de VS. De president van de VS geeft namelijk niet om een mannetje in Nederland, zoals je zelf al zei.
Het zijn ook net Republikeinen en hun apologeten in dit topic, niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:05 schreef HiZ het volgende:
Wat overigens niet wegneemt dat ik geen westerling zou willen zijn in een van die landen. Want ze zijn daar nooit te belabberd om weerloze mensen te molesteren en vermoorden.
Net als de meeste 'gematigde mensen' die jij spreekt waar jij nu vanuit gaat.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik dat de meeste mohammedanen een veel grotere bek hebben dan ze waar maken.
Ja, alle moslims uitroeien moet werken. Behalve natuurlijk dat enorme bombardementen in het grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan niet eens Osama bin Laden en zijn handlangers weten te pakken, maar uiteraard gaan we gewoon boze moslims, die hetzelfde soort dreigementen uitspreken als dit Amerikaans congreslid, liquideren.quote:Ten tweede denk ik dat de VS dat geringe risico ook wel voor zullen willen zijn zodat en voor ze zekerheid wat extra bommen zullen afvuren.
Probleem opgelost.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het zijn ook net Republikeinen en hun apologeten in dit topic, niet?
Misschien is dat zijn bedoeling wel.quote:Hmm, ik denk eerder dat dit congreslid bewaking moet krijgen aangezien Westerse gekken zoals HiZ en anderen laten zien waar Islamitische gekken tot in staat zijn.
Als je hier een Nederlandse vertaling voor kan geven wil ik er misschien nog wel op reageren.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Net als de meeste 'gematigde mensen' die jij spreekt waar jij nu vanuit gaat.
[..]
Ja, alle moslims uitroeien moet werken. Behalve natuurlijk dat enorme bombardementen in het grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan niet eens Osama bin Laden en zijn handlangers weten te pakken, maar uiteraard gaan we gewoon boze moslims, die hetzelfde soort dreigementen uitspreken als dit Amerikaans congreslid, liquideren.
Hmm, ik denk eerder dat dit congreslid bewaking moet krijgen aangezien Westerse gekken zoals HiZ en anderen laten zien waar Islamitische gekken tot in staat zijn.
Vertaling: Hij heeft de illusie dat er Moslims overblijven wanneer men over zou gaan tot massa vergelding.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:14 schreef HiZ het volgende:
Als je hier een Nederlandse vertaling voor kan geven wil ik er misschien nog wel op reageren.
Ik zal proberen het wat simpeler weer te geven:quote:Op maandag 18 juli 2005 22:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je hier een Nederlandse vertaling voor kan geven wil ik er misschien nog wel op reageren.
Hehe, ja, omdat hij zo'n redelijk mensquote:Op maandag 18 juli 2005 22:17 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Vertaling: Hij heeft de illusie dat er Moslims overblijven wanneer men over zou gaan tot massa vergelding.
Heb jij enig idee wat een paar dozijn 100 megaton doen met de belangrijkste bevolkingscentra van wat dan spontaan 'de vijand' is ? Het terugbombarderen naar de stenen tijdperk zal een picknick zijn vergeleken bij de verwoesting die er dan optreedt. En daarnaast zal de regering van de VS van haar bondgenoten eisen dat ze elke dreiging zullen elimineren. Dus ja, ook heel veel onschuldige mensen in het westen zullen er aan moeten geloven. Deportaties zullen een dagelijks verschijnsel worden, desnoods gewelddadig.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zal proberen het wat simpeler weer te geven:
- Jouw gematigde kennissen waar je het over had, en die dit een realistisch scenario vinden, hebben ook een grotere mond.
- Je kan niet elke moslim uitroeien.
- Elke poging om doelbewust massamoord te plegen op moslims zal de haat alleen maar versterken en zo alleen maar meer 'boze moslims' creeeren.
- Je zal dus uiteindelijk elke moslim moeten liquideren, maar dat lukt dus niet.
- Zoals jij denkt over het aanpakken van dreigementen van moslims om terrorischte aanslagen te plegen, zo denken enkele moslims nu misschien wel over de uitspraak van dit congreslid.
- De man heeft dus beveiliging nodig.
Haat staat weer centraal, meer boze moslims, zijn er andere?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
- Elke poging om doelbewust massamoord te plegen op moslims zal de haat alleen maar versterken en zo alleen maar meer 'boze moslims' creeeren.
Het is niet voor niets dat ik jihadisme overal, ook hier op Fok wil bestrijden.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:34 schreef kLowJow het volgende:
Nou, dit was nog eens een leuk topic. Binnen 225 posts van de uitspraken van een Amerikaans congreslid naar het einde van de wereld zoals wij deze kennen..
Omdat je bang bent voor de consequenties wanneer bijvoorbeeld Amerika zich helemaal laat gaan?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat ik jihadisme overal, ook hier op Fok wil bestrijden.
Jaquote:Op maandag 18 juli 2005 22:41 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Omdat je bang bent voor de consequenties wanneer bijvoorbeeld Amerika zich helemaal laat gaan?
Sarcasme wordt ook al niet meer begrepen, aangezien mijn post is weggehaald.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:34 schreef kLowJow het volgende:
Nou, dit was nog eens een leuk topic. Binnen 225 posts van de uitspraken van een Amerikaans congreslid naar het einde van de wereld zoals wij deze kennen..
Ik moet zeggen dat ik me ook eerder zorgen maak om reacties vanuit de verschillende overheden dan of getroffen landen, dan door de terroristen zelf. Ik zie het misschien wat anders, maar wat dit is wel waar het pas echt mis kan gaan.quote:
Heeft niets met niet begrijpen te maken hoor.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:46 schreef klez het volgende:
[..]
Sarcasme wordt ook al niet meer begrepen, aangezien mijn post is weggehaald.
De kans dat terrorristen een nuke laten afgaan in Londen of Amsterdam zie jij als volkomen hypothetisch? Of valt voor jou niet onder "echt mis gaan"?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik me ook eerder zorgen maak om reacties vanuit de verschillende overheden dan of getroffen landen, dan door de terroristen zelf. Ik zie het misschien wat anders, maar wat dit is wel waar het pas echt mis kan gaan.
Neequote:Op maandag 18 juli 2005 22:58 schreef klez het volgende:
[..]
De kans dat terrorristen een nuke laten afgaan in Londen of Amsterdam zie jij als volkomen hypothetisch?
Nee.quote:Of valt voor jou niet onder "echt mis gaan"?
![]()
Niet vanuit Nederland als het ff kan...quote:Op maandag 18 juli 2005 23:00 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik ben best bereid de VS te bombarderenZal ze leren
Het FB-topic was dan ook een succesquote:Op maandag 18 juli 2005 22:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat ik jihadisme overal, ook hier op Fok wil bestrijden.
Zoals dat nu op het punt staat te gebeuren? Of sterker nog, door Irak binnen te vallen?quote:Op maandag 18 juli 2005 23:03 schreef kLowJow het volgende:
Onder echt misgaan versta ik, wanneer een land, vooral een land als Amerika, na een aanslag niet meer de wil heeft, of de mogelijkheden ziet, gerichte acties te ondernemen tegen de daders en hun aanhangers, en daarom 'wild om zich heen gaat slaan'.
Tja, ik kan er ook niet veel aan doen dat je een paar oogkleppen uitgedeeld krijgt hier bij Fok als je moderator wordt.quote:
Nee, alhoewel deze situatie natuurlijk nogal problematisch is, om het enigszins klinisch uit te drukken, beperkt het zich vooral tot een relatief overzichtelijk gebied. Irak. Erg genoeg, maar niet bepaald wereldwijd ontwrichtend. Ik heb het meer over de voorbeelden uit dit topic.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Zoals dat nu op het punt staat te gebeuren? Of sterker nog, door Irak binnen te vallen?
Ik geloof niet dat een supermacht eerder zo gericht en met zo weinig burgerslachtoffers op een bedreiging gereageerd heeft.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Zoals dat nu op het punt staat te gebeuren? Of sterker nog, door Irak binnen te vallen?
quote:Op maandag 18 juli 2005 23:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, ik kan er ook niet veel aan doen dat je een paar oogkleppen uitgedeeld krijgt hier bij Fok als je moderator wordt.
Ik geloof ook niet dat een supermacht zich eerder door zo'n nietszeggende 'tegenstander' bedreigd heeft gevoeld.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:08 schreef klez het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een supermacht eerder zo gericht en met zo weinig burgerslachtoffers op een bedreiging gereageerd heeft.
Irak staat synoniem voor fout op foutquote:Op maandag 18 juli 2005 23:08 schreef klez het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een supermacht eerder zo gericht en met zo weinig burgerslachtoffers op een bedreiging gereageerd heeft.
Helemaal niet. Al eerder gezegd. De bedoeling was om Irak met minimale middelen van het totalitaire regime te ontdoen. Dat is gelukt. De nasleep hebben ze onderschat, maar ze vinden het nu wel prima zo. Wel eens van de term "honeypot" gehoord?quote:Op maandag 18 juli 2005 23:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Irak staat synoniem voor fout op foutEn het gaat niet om zo weinig mogelijk doden oid. Het gaat om het feit dat de Irak-oorlog een zeer goed voorbeeld is van de onmacht van de VS op het niet in de greep houden van terrorisme en de daaruitvolgende 'om zich heen slaan-actie' in de vorm van een oorlog in Irak beginnen
Afghanistan en Irak waren perfecte voorbeelden van 'measured response'.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |