Ja en dat wilde die persoon ook graag zijn de BAAS, in een relatie ben je gelijk en niemand de baas ook niet over de situatie!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:23 schreef Tarot het volgende:
Zoals ik al zei ... een tik heb ik geen moeite mee, zolang ik baas ben van de situatie.
Ik wil altijd baas zijn over een situatie ... niet tot in detail (dat zou het leven behoorlijke saai maken). Maar in elk geval tot het niveau dat ik geen dingen ga doen, die mijzelf zouden schaden. Als iemand mij wil slaan, heb ik daar in eerste instantie geen moeite mee, tot blijkt dat die persoon sterker is dan ik. Geweld dient ter verdediging ...jouw ex-vriend heeft zichzelf waarschijnlijk een strafblad bezorgd en zal een hoop vrienden kwijt zijn. Daarnaast moet hij de rest van zijn jaren met spijt leven.... dat noem ik niet bepaald jezelf verdedigen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:27 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ja en dat wilde die persoon ook graag zijn de BAAS, in een relatie ben je gelijk en niemand de baas ook niet over de situatie!
Als je als man/vrouw een beetje zelfrespect hebt en om de ander geeft kan je het met woorden ook wel af. Hands off!!
Nee, dan is het niet erg.... Wat is dat nou voor een gelul? Als hij je een tyfus schop/klap geeft onder het mom van: ik meende het niet, dan vind je dat dus ook niet erg? BS!quote:Op maandag 18 juli 2005 20:21 schreef Esto het volgende:
Ik zelf kan soms nogal agressief zijn, en heb em weleens geschopt, maar dat was niet gemeend... dan is het ook niet erg(vind ik)
En er zijn plaatsen waar hij zich nu ook beter niet kan vertonenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef marlieske het volgende:
Ooh nee leg dat een half marokaanse jongen maar eens uit die zijn eer verdedigt, begrepen ik en mijn vrienden ook niet nee. Maar er zijn plaatsen waar ik me nu beter niet kan vertonen.
Het kwam niet eens in me op ... ieder mens is een individu. Zijn godsdienst is slechts een onderdeel van hem, hij is geen onderdeel van de godsdienst.quote:(ooh ja voor we het hier gaan hebben over moslims enz enz dit is mijn ervaring ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn)
Oh heel simpel eigenlijk....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:21 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
Nee zou niet snel een vrouw slaan, nog nooit gedaan. Maar er zijn altijd van die uiterste situaties...
Wat ik ook niet snap, als je tegen een vrouw zegt dat ze der KOP moet houden, waarom blijft ze dan door schreeuwen??![]()
En je kunt niet blij zijn dat iemand nog leeft en hem/haar toch een tik verkopen? Toen ik op mn 18e mn pa's auto in de sloot parkeerde met 70 per uur kreeg ik ook een klap op mn kop maar hij heeft (atheist) god op zn knieen bedankt dat ik er heel vanaf gekomen ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:24 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Als mijn partner om wat voor reden dan ook mijn auto in de prak rijdt, zou ik blij zijn dat ze het nog na kan vertellen en dus niet een tik na verkopen... Wederom een vergelijking van appels en peren.
Je werd zelf altijd geslagen ?? Aah, dat verklaard een hoop..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:40 schreef Musketeer het volgende:
En je kunt niet blij zijn dat iemand nog leeft en hem/haar toch een tik verkopen? Toen ik op mn 18e mn pa's auto in de sloot parkeerde met 70 per uur kreeg ik ook een klap op mn kop maar hij heeft (atheist) god op zn knieen bedankt dat ik er heel vanaf gekomen ben.
Zielig hoor, geen argumenten en daarom maar suggesties maken over mijn verleden jezus hoe laag kun je gaan......quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:27 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Je werd zelf altijd geslagen ?? Aah, dat verklaard een hoop..
Maar even wat betreft die appels en peren:
Jouw woorden (ongeveer):
"Je dumpt je vriend(in) toch ook niet als ze de verjaardag van je moeder is vergeten ?"
Dan denk ik:
Slaan \ Verjaardag Vergeten
Iemand dood rijden \ Fiets stelen
Waterpistool \ AK-47 (zoals Oblivion zei)
Appels \ Peren
Anyways, hoe zie jij iemand die rijdt een poging doen om daarbij nog aan een leuter te sabbelen.. Dįt is wat ik bedoel... blijf gewoon even realistisch, dit is gewoon erbij halen wat in je op komt.. De opmerking 'wat voor reden dan ook' was misschien inderdaad wat overdreven van me. Helaas niet duidelijk voor jou, maar nogmaals, begrijpelijk als ik naar je voorbeeld kijk. Ik hoop alleen voor je (toekomstige?) partner dat je je handen thuis kunt houden.
Nee, jouw verleden gaf voor mij aan waarom jij slaan toe zou laten in een relatie, ik bedoelde er verder niets mee. Ik denk dat wij gewoon te veel van mening verschillen, en hoe lang en op welke manier we hier ook over door zouden gaan. Het erover eens worden zullen we nooit.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:58 schreef Musketeer het volgende:
Zielig hoor, geen argumenten en daarom maar suggesties maken over mijn verleden jezus hoe laag kun je gaan......
Hou jij eens op met trollen...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:58 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Zielig hoor, geen argumenten en daarom maar suggesties maken over mijn verleden jezus hoe laag kun je gaan......
Lees trouwens mijn posts in dit draadje nog eens een keer want madam betonbril probeerde precies dezelfde ad hominem, en daar heb ik toen al op gereageerd, het is perfect copy/pastebaar als antwoord op jouw infantiele insinuatie.
Ik heb wel gelijk, en ik ben inderdaad bij tijd en wijle een drammert vooral als ik gelijk heb.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hou jij eens op met trollen...![]()
Je hebt een rare manier van discusseren.
Je hebt gewoon geen gelijk, al zou je het nog zo graag willen.
Je bent een drammert.
Oh en ik heb een heerlijke dag gehad, jij ook?![]()
Eensch eind discussiequote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:29 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Nee, jouw verleden gaf voor mij aan waarom jij slaan toe zou laten in een relatie, ik bedoelde er verder niets mee. Ik denk dat wij gewoon te veel van mening verschillen, en hoe lang en op welke manier we hier ook over door zouden gaan. Het erover eens worden zullen we nooit.
Maar naar aanleiding van je opmerking over jouw eigen ervaringen vraag ik me toch nog iets af: waren de situaties die je tot het uiterste dreven in de afgelopen 8 jaar ook gebeurd als je in een eerder stadium al de deur gewezen had ?
Fysieke dominatie is onmacht?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:42 schreef WaStEd het volgende:
Slaan is altijd onmacht....
Zijn we het toch ergens over eensquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:01 schreef Musketeer het volgende:
Eensch eind discussie
OT:
Nee dat waren ze niet, en dat was achteraf ook beter geweest. Dan had ik alleen niet zeker geweten dat het nooit zou kunnen werken met haar en daar had ik nog een jaar of 50-60 mee rond moeten lopen. Nu weet ik het wel echt zeker.
Ik denk dat hier wel gradaties zijn. Een goede tik kan een positief effect hebben. Mocht ik degene zijn die hem incasseert, dan moet het wel een doelgerichte zijn, en niet alleen omdat mijn partner het met woorden niet meer af kan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:22 schreef Bombie het volgende:
Slaan is altijd onmacht is dan ook zo'n typisch quasi-wijs 'tegeltje' dat altijd maar klakkeloos opgedreund wordt, omdat men het graag zo wil zķén. Niet omdat het zo ķs.
Er zijn dus situaties waarin hij je mag slaan, als hij het ook met woorden zou afkunnen?quote:Op woensdag 20 juli 2005 06:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat hier wel gradaties zijn. Een goede tik kan een positief effect hebben. Mocht ik degene zijn die hem incasseert, dan moet het wel een doelgerichte zijn, en niet alleen omdat mijn partner het met woorden niet meer af kan.
Er zijn gevallen waarin ik de weg goed kan kwijtraken, en bijzonder irrationeel, onlogisch en overdreven kan reageren. Een tik kan in dat geval zorgen dat ik de weg terug eerder vind dan met woorden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 07:24 schreef Tarot het volgende:
[..]
Er zijn dus situaties waarin hij je mag slaan, als hij het ook met woorden zou afkunnen?
Ok, dus de efficiėntie is van belang?quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn gevallen waarin ik de weg goed kan kwijtraken, en bijzonder irrationeel, onlogisch en overdreven kan reageren. Een tik kan in dat geval zorgen dat ik de weg terug eerder vind dan met woorden.
Min of meer. Het moet deescalerend werken.quote:
Een partner kent me op den duur wel een beetje ga ik van uit.quote:En trouwens, hoe moet iemand anders dat ooit voor jou beoordelen?
Dat komt er dus op neer, dat je niet dusdanig tegen een fysiek geweld bent, dat elke klap bij voorbaat al het einde van de relatie betekent. Dit doet mij wel vermoeden dat je jezelf minder vertrouwt dan de persoon die jou een klap geeft.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Min of meer. Het moet deescalerend werken.
[..]
Iedereen maakt fouten. Zou je iemand die door een klap in je gezicht de situatie verder escaleert, sneller vergeven dan iemand die dat doet door verkeerde woordkeuze?quote:Een partner kent me op den duur wel een beetje ga ik van uit.
In het algemeen is dat niet zo. Wanneer het op conflicten aankomt kan dit echter wel het geval zijn, ik heb mezelf dan vaak niet meer voldoende in de hand.quote:Op woensdag 20 juli 2005 10:40 schreef Tarot het volgende:
[..]
Dat komt er dus op neer, dat je niet dusdanig tegen een fysiek geweld bent, dat elke klap bij voorbaat al het einde van de relatie betekent. Dit doet mij wel vermoeden dat je jezelf minder vertrouwt dan de persoon die jou een klap geeft.
Dat valt moeilijk te zeggen. Wanneer iemand iets verkeerds zegt dat hard aankomt is dat bij mij meestal omdat daarmee blijkt dat ik iemand ten onrechte heb vertrouwd..quote:Iedereen maakt fouten. Zou je iemand die door een klap in je gezicht de situatie verder escaleert, sneller vergeven dan iemand die dat doet door verkeerde woordkeuze?
quote:Op maandag 18 juli 2005 14:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Pff, is dat alles?
[..]
Ach, iedereen verliest wel eens zijn geduld. Moet je tegen kunnen vind ik.
[..]
Als ze daar niet mee zou ophouden trap ik 'r voorgoed buiten de deur. Waarschijnlijk letterlijk.
Niks tegen in te brengen. 'k Vind je instelling helemaalquote:Op woensdag 20 juli 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
In het algemeen is dat niet zo. Wanneer het op conflicten aankomt kan dit echter wel het geval zijn, ik heb mezelf dan vaak niet meer voldoende in de hand.
[..]
Dat valt moeilijk te zeggen. Wanneer iemand iets verkeerds zegt dat hard aankomt is dat bij mij meestal omdat daarmee blijkt dat ik iemand ten onrechte heb vertrouwd..
Terugslaan . . .quote:Op maandag 18 juli 2005 13:53 schreef dvdk het volgende:
Stel dat je partner je 1 x sloeg...in je gezicht, met de vlakke hand.
Reden is bjivoorbeeld een grote ruzie....en hij/zij kon zich niet meer inhouden.
Zou je het hem/haar kunnen vergeven of zou je hem buitenschoppen?
Zegt de naam Mahatma Gandhi je ietsquote:Op maandag 18 juli 2005 14:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor onzin? Iedereen heeft wel eens zo'n moment dat het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt. Je kunt iedereen zover krijgen met woorden dat hij/zij gaat slaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |