abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28953385
tvp
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:54:57 #202
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28953581
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 19:47 schreef -Dominator- het volgende:
tvp
[aivd-modus-automatisch-programma]
IP-adres gelogd, adres gelogd, woonadres gekoppeld - B&H fora bezocht,
KLPD assistentie verzoek.
.....verzoek
.....verzoek....
verzoek geautoriseerd

KLPD onderweg

KLPD onderweg

status report: KLPD heeft het huis omsingeld
penetreren van de woning van verdachte begin binnen 5 tellen
4,3,2.....1....

Status report: verdachte aanwezig....
status report: verdachte verweerd zich
tegenreactie: verdachte geneutraliseerd
statusreport: verdachte gekalmeerd

status update: schadelijke PC uitgeschakeld en onklaar gemaakt

confirmatie missie volbracht
....
...
missie volbracht
[/aivd-modus-automatisch-programma]

Die fucking bitches ga ik eens terroriseren met wat papierwerk, de ongeloofelijke pijnlijke-dood-veroorzakende tering kunnen ze krijgen daar.

Ophoeren bitches!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28994815
Niks ervan. U had een stratenboek + halfleeg blikje cola in de auto. Mag niet. Het is dat Peijs niet dezelfde vrinden heeft, anders was het verbod op 'rommel' in je auto morgen een feit.

Nee, ik ben toch blij dat de Overheid over mij waakt dat ik geen te dure leningen aan ga en dat de auto opgeruimd is. Zonder de overheid zou het toch een doffe ellende a la 1965 zijn in Nederland, die duistere tijd waar geen levende ziel aan wil terugdenken.

Zonder gekheid, we gaan langzamerhand naar een technocratische politiestaat. Het klinkt hard, vreemd misschien, maar het is wel zo. Mogelijkheden worden aan de lopende band gecreeerd door technologie en wetswijzigingen en het is afwachten tot er genoeg matches zijn om te kunnen spreken van een politiestaat. Als daarover spreken uberhaupt toegestaan is, zonder voor preventief terrorismeonderzoek je mogelijk van je bed gelicht wordt. Misschien dat er een nieuwe lichting filosofen opstaat.

Eeuwenlang zijn wetten bedacht in het kader van de mogelijke handhaving. Dat laatste was niet zo sterk en je kunt je misscien zelfs serieus afvragen wat 'wetgeving' voor belangrijke dingen heeft bijgedragen in de afgelopen eeuwen. Wat strafrecht betreft dan. Of mensen nu worden gevierendeeld met branderige castratie, of dat ze een taakstraf krijgen, het blijft allemaal gerommel in de marge.

Never mind, dankzij technologie komen we uit op een punt dat iedereen tot op de seconde te volgen is in al z'n doen en laten. Zijn die van oorsprong oude wetten dan nog steeds heilig? Ik denk van niet. Maar ene meneer Spee bijvoorbeeld, belast met verkeershandhaving, vind technologische wondermiddeltjes als door God gezonden. Dat de gemiddelde automobilist 2 boetes per jaar krijgt, ach. Befehl ist Befehl. En om de industrie te ontlasten worden acceptgiro's automatisch verstuurd. Je mag protesteren, als je maar hebt betaalt. In Den Haag wordt niet meer gezegd 'we willen het aantal overtredingen omlaag' maar 'we willen X miljoen aan boetes'.

Digitale trajectcontrole. Heerlijk. En aan de hand van boetes en een enkel nieuwsbericht over een digitale snelwegpiraat doodleuk beweren dat iedereen gecontroleerd *moet* worden.

Persoonlijk neem ik de overheid steeds minder serieus. Juist om dit soort dingen. Er is weinig te klagen in Nederland, maar ik ben niet van plan vingerafdrukken te geven alsof ik een crimineel ben uit een B-film uit de jaren 70. Ik heb er geen trek in dat 'voor de zekerheid' wordt nagegaan welke mensen ik bel en welke internetsites ik bezoek. In de jaren 80 zou het niet eens een issue zijn geweest.

Ouwe lul van 36 misschien, maar Nederland is *enorm* veranderd. Die maatregelen die aan de lopende band worden verkondigd waren in de jaren 80 onmogelijk geweest. Verplicht ID? De oorlog werd erbij gesleept. Terrorisme? Dat was in kaart, inclusief de groepering die een basisschool gijzelde en dreigde dood te schieten, de treinkapers die daadwerkelijk gijzelaars doodschoten, de maffe Japanners, de RAF die hier schuil hield, de IRA die schietoefeningen deed in onze bossen, weet ik wat. Je stuurde er politie of straaljagers op af, de USA was een land ver weg. Net als Duitsland of Belgie. Tegenwoordig is het alsof Nederland contractueel behoort tot World NV en dat de directie crisismanagement dient te voeren omdat anders de boel failliet gaat. Zelfs het dagelijks bestuur dient, gesteund met campagnes, uit handen te worden gegeven aan een raad van commissarissen die in de praktijk de skepter al blijken te zwaaien.

Sentimenteel misschien, maar geef mij de jaren 70 maar weer. Ieder voor zich maar iedereen met z'n allen. Geen enge geautomatiseerde sjabloontjes waartegen iedereen werd afgemeten.
pi_28995144
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:52 schreef Keromane het volgende:
Maar ene meneer Spee bijvoorbeeld, belast met verkeershandhaving, vind technologische wondermiddeltjes als door God gezonden
Het ligt er een beetje aan welke technologie.... als je de upc-barcode bijvoorbeeld bekijkt, dan staat er in iedere barcode het getal 666 verwerkt, saillant detail is overigens dat de verichip de opvolger is van de UPC code en er is een denktank bezig in de wereld om die verichip te verplichten in het menselijk lichaam, o.a. mastercard en consorten vinden die chip helemaal het einde.
Als de verichip doorzet, dan zal op een dag niemand meer in staat zijn om te kunnen kopen of verkopen zonder biochip.
Het grappige van alles is dat in het sprookjesboek genaamd de bijbel een voorspellende droom staat beschreven over een sinister merkteken van satan.
quote:
Openbaring 13:15...18 - En het werd hem toegestaan adem aan het beeld van het wilde beest te geven, zodat het beeld niet alleen zou spreken maar ook zou bewerken dat allen die het beeld van het wilde beest op generlei wijze zouden aanbidden, gedood werden. En het oefent dwang uit op alle personen, de kleinen en de groten, en de rijken en de armen, en de vrijen en de slaven, opdat men dezen een merkteken aan hun rechterhand of op hun voorhoofd zou geven, en opdat niemand zou kunnen kopen of verkopen, behalve wie het merkteken heeft, de naam van het wilde beest of het getal van zijn naam. Hier komt het aan op wijsheid:
Wie intelligentie heeft, berekene het getal van het wilde beest, want het is het getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
Mij maakt het allemaal niet uit of het waar is of niet waar is..... diep in mijn hart hoop ik dat de bijbel gelijk heeft, want volgens de bijbel gaan we zulke vreselijke dingen mee maken en ongelooflijke dingen zien, dat het lijkt alsof we dromen.
Met andere woorden, we gaan dan de vetste reallifesoap allertijden te zien krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 21 juli 2005 @ 00:17:32 #205
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28995965
666 was oorspronkelijk niet 666 maar een ander getal. Hebreeuws stond het voor de initialen van keizer Nero die ten tijde van ontstaan van die geschriften een schrikbewind voerde. Verder zijn alle modene monotheistische godsdiensten afgeleid van de cultus van Amenhotep IV, een Egyptische farao. De profetieeen in 'heilige geschriften' zijn verbasteringen van primitieve verhandelingen over zonsverduisteringen.
pi_28996090
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:17 schreef Drugshond het volgende:
Kan dit plan nog afgeschoten worden door de 1e kamer. ?!?
Nee. De 1e Kamer was al tegen. Dit is iets wat Europa beslist.
pi_28996363
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:25 schreef Keromane het volgende:
666 was oorspronkelijk niet 666 maar een ander getal.
666 is wel het nummer van het kwaad.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 21 juli 2005 @ 00:50:08 #209
89730 Drugshond
pi_28996830
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:28 schreef Keromane het volgende:
Nee. De 1e Kamer was al tegen. Dit is iets wat Europa beslist.
Dus toch een technocratische superstaat... wat een erg valide argument van de tegenstemmer was.

Nova : Explosieve handleidingen op het internet. Minister Kamp (VVD) via restricties op het internet kunnen we de veiligheid zo veel mogelijk bewerkstelligen.
Wat een onzin....op dit moment zijn er miljoenen van deze handleidingen in omloop. Ook in papier vorm. Ga dat maar eens beveiligen = niet te doen.
quote:
-- SPAM BERICHT --
Bron : http://www.invisiblesecrets.com/

What is Invisible Secrets 4 ?

We are living in the information age.
Data transmissions are vital and became a necessity nowadays. Whether you exchange private messages, or business / commercial secrets, you must protect your confidential information from hackers, your boss, or secret services. But we live in an insecure world where unwanted persons can access your personal information ( like e-mails or personal desktop documents ) and often use it against you.

You can encrypt your information, but when you realize that common encryption key lengths of 40 and 56 bits are routinely cracked with a minimum amount of effort, you can see why this might be a problem. But what if you can hide the encrypted message, and make it invisible to others?

This is how Invisible Secrets 4 works: it encrypts the message (or any information you want) and then it hides the encrypted message into an "innocent" file called carrier file.

Browsing the Net is fun and useful but it leaves traces on your computer and others can see what you used the Internet for.

Invisible Secrets 4 is now a powerful security suite that helps you solve these problems. With Invisible Secrets 4 you can hide files, encrypt files, destroy your Internet traces, shred files, make secure IP to IP password transfer and even lock any application on your computer.

Main Features

Steganography

Steganography is the art and science of hiding information by embedding messages within other, seemingly harmless messages. When a message is encrypted, it has no meaning, and it’s easy to understand that it contains sensitive information, a secret – and someone might try to break it. Steganography solves this problem by hiding the sensitive information in a harmless file called carrier file. While normal file encryption software allows you only to scramble information, Invisible Secrets 4 also allows you to hide information in five innocent looking files types: JPEG, PNG, BMP, HTML and WAV.

This method of disguising data (steganography) is not infallible. But it considerably increases the work of any experienced code-breaker, who must identify first the right carrier, extract the sensitive data from it, and only after that (if he gets this far) – the hard work of breaking the code.

Steganography is the perfect supplement for file encryption.
Invisible Secrets 4 provides both cryptographic and stenographic features, and much more...

Invisible Secrets 4 offers several methods of diversions to increase the stealth and security of your secret message and also increase the work your opponent.

New! Library of favorite carriers locations

When you want to hide any information using Steganography you will be able to access a library of favorite carrier locations. Within this library you can organize all the folders that contain your favorite carriers. It will be easier to manage files, plus you will enjoy improved performance, all while having fun hiding files.

Cryptography

Encryption is the translation of data into a secret code. To read an encrypted file, you must know the correct password (also called key) that allows you to decrypt it. File encryption is based on encryption algorithms - a process capable of translating data into a secret code.

Invisible Secrets 4 uses strong cryptography: AES-Rijndael, Blowfish, Twofish, RC4 (RC4 is a registered trademark of RSA Data Securities Inc.), Cast128, GOST, Diamond 2, Sapphire 2.

Invisible Secrets 4 is shell integrated (available from Windows Explorer), so the file encryption operations are easier than ever.

Password Manager

With Invisible Secrets 4 you can store passwords in encrypted password lists. The password lists are useful because you don’t have to remember all the passwords you are using, only one access key to open the password list. For each password you provide a description and some additional information (like username and URL related to the password, priority and more). When you select a description from the list, the edit boxes from the main window which require the input of a password will be automatically filled with the selected password.

With Invisible Secrets 4 you can also generate real-random passwords.

New! Passwords accessible from tray menu

You will have faster access to your passwords by accessing the password manager directly from the tray menu.

New! Virtual Keyboard

The virtual keyboard was created in order to prevent any key logger software from stealing your passwords. Whether you want to hide a file using Steganography, or you want to encrypt a file or want to access any password protected information, you will be able to enter your password safely using the Virtual Keyboard. The virtual keyboard is easily maneuvered using the mouse.

Destroy Files

Deleting files and folders from Windows Explorer is not secure. This will delete only the file's name so that you will no longer see it in Windows Explorer. To destroy files and folder beyond recovery you must overwrite the file/folder before erase. Invisible Secrets 4 provides an integrated Shredder (DoD 5220.22-M compliant) for this operation.

Internet Trace Destructor

Internet Traces are information left behind on your computer while you browse the Internet: internet cache, cookies, recently typed URLs, Internet Explorer History and Most Recently Used Documents / Applications.
With Invisible Secrets 4 you can destroy all these traces so that nobody would ever know what did you use the Internet for, and what websites you visited.

Cryptboard

The Cryptboard is a new concept in Invisible Secrets 4. While working in Window Explorer (or other shell programs) you can add files to the Cryptboard - which is similar to a basket that contains files. The files are remembered in a list (called Cryptboard), and you can perform various security operations on them in a single step, anytime you want. The Cryptboard is accessible through the context menu, the tray icon, or from the main program.

Email Encryption

Invisible Secrets 4 offers a new function: creation of Self Decrypting Packages. Using this function you can create an executable package with encrypted content. Before encryption the files are compressed. After the package is created you can send it by email. All the receiver needs to decrypt the package at destination is the correct password (no need of special programs), since the package is a program itself.

New! Self-decrypting packages can be zipped now before mailing them

Until now the self-decrypting packages were sent as "*.exe" attachments, but some servers could reject email messages with this type of attachment. With Invisible Secrets 4.3 you will be able to safely send the self-decrypting packages as zip files.

IP-to-IP Password Transfer

In security everything is related to passwords and keys. Once two parties agree on a password they can initiate a secure communication and send encrypted emails or documents. The only problem is to communicate to the recipient the correct key,
without the danger that a hacker might intercept the password during the transfer. This feature allows you to exchange a password between two computers using an encrypted internet line.
ff die ezel aan zijn staart trekken.....
pi_28997051
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:50 schreef Drugshond het volgende:

ff die ezel aan zijn staart trekken.....
* Tijger_m ziet de koppen al voor zich "Drugshond opgepakt met bomplannen, handlanger Hofstadgroep!"

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2005 00:57:08 ]
  donderdag 21 juli 2005 @ 01:08:17 #211
89730 Drugshond
pi_28997373
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
* Tijger_m ziet de koppen al voor zich "Drugshond opgepakt met bomplannen, handlanger Hofstadgroep!"
Vuurwerk is tegenwoordig duur....

Ik ga dit topic omploegen tot een [POL]/[DIG] topic - Is (digitale) terrorisme bestrijding zinloos ?
pi_29026219
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

666 is wel het nummer van het kwaad.
Voor mij is 666 zomaar een getal en geen representatie van een emotie.

On topic: de ID plicht ligt onder vuur. Men wil weten of het inderdaad veiliger is geworden, minder criminaliteit. Uiteraard zijn er vele duizenden boetes uitgeschreven, maar is niet bijgehouden of de overtreders daadwerkelijk criminelen waren. Donner kwam indertijd met de ID plicht om de criminaliteit te bestrijden en veiligheid op straat te verhogen.

Ik voorzie een onderzoek waaruit blijkt dat het niets uithaalt, gepresenteerd door Donner die beweert dat het onderzoek zegt dat het wel iets uitmaakt. Als de goede man onder vuur komt te liggen kan ie het afgezaagde riedeltje over Brussel en Washington weer herhalen. En zo blijft alles bij het oude. Vrees ik.

----
Edit: boodschap voor D&M: Het bankstel is gekocht en de bruine krokodil is gesprongen. De vogels vliegen niet meer, de lotto bracht 43-22-16-65-00-1. De sleutel ligt onder de mat. Veel plezier en doe Hem de groeten.
pi_29043417
Als de bewaarplicht er echt komt zal ik al mijn gewone verkeer gaan encrypten en/of via diverse anonieme proxies laten lopen. Over mijn verbinding zal ik bergen unencrypted dummy data sturen. Alleen maar om de boel te saboteren.
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:57:51 #214
89730 Drugshond
pi_29044173
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:28 schreef Schorpioen het volgende:
Als de bewaarplicht er echt komt zal ik al mijn gewone verkeer gaan encrypten en/of via diverse anonieme proxies laten lopen. Over mijn verbinding zal ik bergen unencrypted dummy data sturen. Alleen maar om de boel te saboteren.
Ik ben al klaar voor die stap ;o)
pi_29044702
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zijn we het er in elk geval over eens dat geen enkele burger is verplicht een internetabonnementje af te sluiten.
Komt het volgende zinnetje bekend voor:
"Ja meneer, dat staat ook op onze website wat u had kunnen lezen"

Niet verplicht? Dat is al jaren niet meer zo
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:35:39 #216
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_29046633
Dat mensen vóór een dergelijke maatregel kunnen zijn .
1) Het kost onnoemelijk veel geld. Dat geld moet opgehoest worden, door de internet provider. Dit kan door de kosten door te berekenen aan de klant of te bezuinigen op andere delen (o.a. kwaliteit)
2) De kosten voor de normale burger zijn ook onnoemelijk hoog. Al je internetverkeer, dus je e-mails, de sites die je bezoekt, de mensen met wie je contact hebt, je msn/yahoo/etc. messenger berichten, je p2p verkeer, wordt gelogd. Aangezien je tegenwoordig nog moeilijk zonder internet kunt, vooral als je in die sector werkt of als je studeert, vooral als je in die sector een studie doet, is dit een enorme inbreuk op de persoonlijke levenssfeer.
3) De baten zijn minimaal. Terroristen zijn niet stom, die spreken wel af in een hotel, die communiceren met 'codewoorden', prepaid telefoonkaarten of hoge encryptie (n 2048 bits encryptie is niet moeilijk) en bijna onmogelijk te kraken (ik zeg bijna omdat er altijd een kans is op een goede gok voor de sleutel). Voor andere criminelen geldt dit idem. Alleen degenen die zo stom zijn om zich zo te laten pakken worden gepakt, maar die zouden sowieso wel gepakt worden omdat ze zo stom zijn.

Dankzij Donner gaat het steeds slechter met de privacy hier in Nederland. Met de veiligheid wordt het er niet beter op. De ID plicht en deze bewaarplicht leidden ECHT niet tot minder criminaliteit of meer veiligheid. Zo wel, laat die onderzoeken maar op tafel komen, want ze zijn hoog nodig om ook maar een MINIEM positief geluid te laten klinken voor deze maatregelen.

Maar ach, als je toch nix te verbergen hebt, he?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:02:29 #217
89730 Drugshond
pi_29047278
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 18:35 schreef DionysuZ het volgende:
Dat mensen vóór een dergelijke maatregel kunnen zijn .
1) Het kost onnoemelijk veel geld. Dat geld moet opgehoest worden, door de internet provider. Dit kan door de kosten door te berekenen aan de klant of te bezuinigen op andere delen (o.a. kwaliteit)
2) De kosten voor de normale burger zijn ook onnoemelijk hoog. Al je internetverkeer, dus je e-mails, de sites die je bezoekt, de mensen met wie je contact hebt, je msn/yahoo/etc. messenger berichten, je p2p verkeer, wordt gelogd. Aangezien je tegenwoordig nog moeilijk zonder internet kunt, vooral als je in die sector werkt of als je studeert, vooral als je in die sector een studie doet, is dit een enorme inbreuk op de persoonlijke levenssfeer.
3) De baten zijn minimaal. Terroristen zijn niet stom, die spreken wel af in een hotel, die communiceren met 'codewoorden', prepaid telefoonkaarten of hoge encryptie (n 2048 bits encryptie is niet moeilijk) en bijna onmogelijk te kraken (ik zeg bijna omdat er altijd een kans is op een goede gok voor de sleutel). Voor andere criminelen geldt dit idem. Alleen degenen die zo stom zijn om zich zo te laten pakken worden gepakt, maar die zouden sowieso wel gepakt worden omdat ze zo stom zijn.

Dankzij Donner gaat het steeds slechter met de privacy hier in Nederland. Met de veiligheid wordt het er niet beter op. De ID plicht en deze bewaarplicht leidden ECHT niet tot minder criminaliteit of meer veiligheid. Zo wel, laat die onderzoeken maar op tafel komen, want ze zijn hoog nodig om ook maar een MINIEM positief geluid te laten klinken voor deze maatregelen.

Maar ach, als je toch nix te verbergen hebt, he?
Als de plannen doorgaan kost internet straks 6x zo duur.... - Mark my words -
Voor sommige bedrijven met veel data-transfer kunnen helemaal hun borst nat maken.

De politiek kan ook zijn borst nat maken, dit gaat ze veel stemmen kosten... heel veel stemmen zelfs.
pi_29047878
tvp...

* Jalu maakt zich oprecht zorgen over deze ontwikkelingen...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:42:56 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29048163
Vandaag op 3FM, agent arresteerd 13-jarige zwartrijder en geeft nog n extra boete voor het niet bij zich hebben van n ID-kaart !

Maar zelfs ík weet dat je dat niet hoeft te hebben op je 14e

nee dat gaat lekker
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:44:04 #220
89730 Drugshond
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:52:02 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29048386
Vandaag had ik het erover met een collega.
En hij was wel bereid om hiervoor te protesteren, ergo, de straat op te gaan.
En hij protesteerd nooit.

Het is gewoon fucking idioot dat dit gewoon van hogerhand opgelegd kan worden, en dat wij dat maar moeten slikken, die pricacy-afbrokkeling.

Rot daar even gauw mee op, denk ik dan.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:00:13 #222
89730 Drugshond
pi_29048607
quote:
Non Obvious Relationship Awareness Permalink
By tim on April 14, 2005

The most interesting person I met this year at PC Forum was Jeff Jonas, founder of System Research and Development (SRD), the data mining company that made its name in Las Vegas with a technology called NORA (Non-Obvious Relationship Awareness) -- software that would alert casino security, for instance, that the dealer at table 11 once shared a phone number with the guy who is winning big at that same table.

As you can imagine, the government came knocking after 9/11. SRD got funding from In-Q-Tel, the CIA's venture fund, and was acquired by IBM earlier this year. Jeff is now an IBM distinguished engineer and chief scientist of IBM's Entity Analytics division.

His current focus is "anonymous entity resolution" -- the ability to share sensitive data without actually revealing it. That is, by using one-way hashes, you can look across various databases for a match without actually pooling all the data and making it available to all. As you can imagine, solving this problem is fairly critical to the government if they want "total information awareness" while maintaining citizen privacy and some semblance of civil liberties.

I also find this idea fascinating with regard to social networking. As I've noted in my talks for the past couple of years, social networking as currently practiced by services like Friendster, Orkut, and LinkedIn is really a "hack." (This is a good thing.) Much as screen scraping was a hack that showed the way to web services, current social networking apps point us towards a future in which we've truly reinvented the address book for the age of the internet. Why should we have to ask people if they will be our friends, and refer dates or jobs to us? Our true social networking applications -- our email, our IM, and our phones -- already know who our friends are. Microsoft Research's Wallop project is a step in the right direction -- a tool that lets us visualize and manage our communications web -- but it only extends to first degree connections. What anonymous entity resolution would allow is an application that extends the Wallop idea to a full six degrees by comparing data across address books without actually sharing the addresses themselves unless the owner was willing.

Of course, this could be bad for highly connected people. I already know that Linda Stone is my shortest path to almost anybody, but once all my contacts know that as well, Linda might just have to go hide under a rock. Still, just as Napster unleashed a music revolution by choosing an unorthodox default (if you download, you make your computer available as a server as well), I believe that "opt out" rather than "opt in" is the trigger that will allow social networking to achieve its full potential as one of the core "Web 2.0" applications.

But back to NORA. A lot of what we do at O'Reilly is driven by pattern recognition, watching emerging trends, and deciding on the right point where adding a strong dose of information to the mix (books, conferences, advocacy) will help some important new idea reach a wider audience and hopefully reach its full potential. Mostly we do this pattern recognition by talking to cool people ("alpha geeks") but we also do some data mining ourselves. But as Jeff points out, most current data mining efforts are rather like a game of Go Fish. (For example, in the intelligence context, "Do you have an Osama? No. Well, then, do you have a Saddam?") Instead, he says, we need "fire and forget" queries, that return whenever they have data. (I also believe strongly in visualization tools like the ones we're building in our own research group, tools that let you see aggregate patterns and trends.)

At any rate, Jeff's definitely one of the movers and shakers of one of the areas that I believe is going to have a huge impact going forward. He's also an O'Reilly kind of guy -- a high school dropout, a self-taught hacker who developed software that a lot of PhDs told him couldn't be done.
pi_29053611
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:28 schreef Schorpioen het volgende:
Je mag gerust encrypten, alleen ben je al strafbaar wanneer je de sleutel niet overhandigt als men ernaar vraagt.

Verder is het een kwestie van tijd dat je verplicht bent in te loggen met paspoort chip. Anoniem surfen behoort dan definitief tot het verleden. In België loopt een proef met die dingen, bij succes moet het op Europees niveau worden ingevoerd. Ene Bill Gates is een paar maanden geleden persoonlijk de passen komen overhandigen aan een plaatselijke minister.

Zoals het met de openbare wegen ooit verging zal het ook digitaal gebeuren: overheden bepalen, verbieden, controleren en beboeten. Pasjes, bewijzen, vergunningen.

Je hebt dadelijk een verplichte chip op je lijf, net niet erin, en daarmee ben je op de voet te volgen. Dat je in ieder geval wordt gelogd staat buiten kijf.
pi_29053715
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als de plannen doorgaan kost internet straks 6x zo duur.... -.
Oh, maar dat is een veelbeproefde methode op zich. Je stelt allerlei eisen en wetjes in waardoor mensen op kosten worden gejaagd. Alleen grote jongens blijven over, en die zijn vervolgens weer wat makkelijker aan te sturen.
pi_29059384
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:44 schreef Keromane het volgende:

[..]

Je mag gerust encrypten, alleen ben je al strafbaar wanneer je de sleutel niet overhandigt als men ernaar vraagt.

Verder is het een kwestie van tijd dat je verplicht bent in te loggen met paspoort chip. Anoniem surfen behoort dan definitief tot het verleden. In België loopt een proef met die dingen, bij succes moet het op Europees niveau worden ingevoerd. Ene Bill Gates is een paar maanden geleden persoonlijk de passen komen overhandigen aan een plaatselijke minister.
In ieder geval weer een goede reden om Microsoft met argusogen te volgen, Microsoft droomt van het monopolie op de voorzieningen die voor dit soort overheidscontrole nodig zijn.
pi_29059439
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:44 schreef Keromane het volgende:

[..]

Overigens blijft staan dat de genoemde maatregelen niet helpen tegen juist datgene waarvoor ze in het leven geroepen worden: het bestrijden van criminaliteit en terrorisme. Het is niet zo moeilijk om boodschappen te verbergen in onschuldig ogende bestanden waar geen encryptie op los gelaten is.
pi_29073864
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:57 schreef Jalu het volgende:

[..]

In ieder geval weer een goede reden om Microsoft met argusogen te volgen, Microsoft droomt van het monopolie op de voorzieningen die voor dit soort overheidscontrole nodig zijn.
Als het aan Microsoft ligt moet je binnenkort een licentie aanvragen om een smiley te gebruiken. Dan valt er dus helemaal niets meer te lachen.

Wat betreft die biochip-passport: die steekt men maar in hun hol. Ik peins er niet over om vingerafdrukken te gaan geven of 24/7 met een scanbare chip rond te lopen. Dan maar aan de lopende band de bak in desnoods. Je leeft maar 1 keer en ooit was dit een vrij land. Zonder overmatige betutteling, bemoeienis en 24/7 gelog en controle. Gadverdamme, het idee alleen al. Nederland verworden tot een openbare Bijlmerbajes waar burgelijke truttigheid hoogtij viert. Nederlanders klagen dan wel eens, maar het gros loopt braaf achter de meute aan en doet netjes wat de meesters en juffen zeggen.

Ik ben ook een van die mensen die ook nu niet continu met een paspoort rondloopt. Een eventuele boete hiervoor weiger ik principieel te betalen. Figuren met religieuze suprematische wereldbeelden die met dit soort onzalige ideeen komen op grond van weerlegbare kulargumenten vinden bij mij geen gehoor. Dan mag Donner vinden dat we 'niet zo provinciaals moeten doen' en dat we vol bewondering naar de US moeten kijken, ik blijf toch liever een simpele boerenlul. Gadverdamme, dit is Nederland.

In Londen werd een op de grond liggende man met 6 politiekogels om het leven gebracht, temidden van talloze omstanders. De dode was eerder welliswaar gaan rennen voor de politie, maar hij bleek niks met terrorisme te maken hebben. Een incident? Vast en zeker. Maar m.i. tekenend.
  zondag 24 juli 2005 @ 00:20:42 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_29074598
Tja, terrorisme en aanslagen zijn de natte droom voor regeringen... Hoe kun je in zo kort mogelijke tijd met weinig tegenstand vrijheid ondermijnende maatregelen treffen.

1984 laat niet lang op zich wachten denk ik.
  zondag 24 juli 2005 @ 00:24:14 #229
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29074670
quote:
Op zondag 24 juli 2005 00:20 schreef AchJa het volgende:
Tja, terrorisme en aanslagen zijn de natte droom voor regeringen... Hoe kun je in zo kort mogelijke tijd met weinig tegenstand vrijheid ondermijnende maatregelen treffen.

1984 laat niet lang op zich wachten denk ik.
Ik zou het eigenlijk een vrij ludieke actie vinden om 300 exemplaren van 1984 uit te gaan delen midden op het plein van de 2e kamer. Liefst met heel veel pers erbij.

Als iemand hiervoor meer middelen heeft, wil ik best helpen. Mail staat in profiel.

Natuurlijk wel als het zomer-recess van de 2e kamer is afgelopen...
pi_29078560
De Kamer heeft geen klap te vertellen. De accoordjes met Brussel zijn namelijk al van kracht. Een 'ja' had wat politieke gezichten moeten redden, bij het onverhoopte 'nee' doet men nu net of de neus bloedt en hoor je niks meer van Europa. Tenzij er iets besloten moeten worden, dan komt dat door Europa. En als er iets wordt opgelegd dan moet het van Europa.

Nog even dit:
quote:
De Londense burgemeester Livingstone verdedigde vrijdag het 'schieten-om-te-doden'-beleid van de politie. Een potentiële zelfmoordenaar mag niet bij bewustzijn blijven, zei Livingstone.
Bedenk waar je op vakantie gaat als je je wel eens neerslachtig voelt. Downingstreet zou ik helemaal mijden.

Even denken, over een jaar of tien. De biometrische chippas 24/7, elke handeling en wandeling gelogd en gecontroleerd met slimme zoekalgoritmes. Camera's op tal van plaatsen die je gezicht matchen, een overheid die van iedereen een profiel bijhoudt. Wanneer je gescreened wordt en je pas is onleesbaar gaat er een belletje rinkelen, iedereen dient namelijk scanbaar te wezen. Je hebt namelijk niks te verbergen, als het goed is.

De VeiligheidsCommissieBrussel (BSC) heeft de veiligheidsmaatregelen opgeschroefd, overheidsgebouwen zijn no go area's geworden. Zonder autorisatie of afspraak wordt je geweerd door veiligheidsbeambten die je al onderschept hebben voordat je uberhaupt in de buurt bent gekomen. 300 demonstranten zijn opgepakt en ter ondervraging overgebracht naar de US, genetisch gemanipuleerd voedsel mag namelijk. Moet zelfs. Het resultaat van een handelsaccoord. Het verbouwen van groenten in een volkstuin is verboden vanwege het milieu en het mogelijk illegaal ontplooien van economische activiteiten zonder vergunning. Verder zitten er patenten op groente, en er is precies vastgelegd waaraan een groentesoort moet voldoen. Welke gemodificeerde genen er in moeten zitten bijvoorbeeld. Gepatenteerde eigenschappen dus. Illegale groente wordt vernietigd. De laatste boeren zijn alweer een paar jaar geleden uitgekocht of onteigend. In een poging de economie op te krikken werden tal van kantoorparkjes aangelegd. Echter, talloze panden staan leeg omdat hi-tech werk wordt uitbesteed in vreemde landen ver weg waar de grote jongens tegenwoordig ook hun hoofdkantoor hebben gevestigd.

Je besluit een biertje te pakken en stapt een kroeg binnen. De barman scant je pas met een zwaaiende beweging vanachter de toonbank. "De limiet is 3 biertjes per uur, u mag er nog twee bestellen", zegt ie. Sinds 2012 is het horecamensen namelijk verplicht om mensen te wijzen op de schadelijke effecten van alcohol. Je drinkt snel je 15cc biertje op (2% Alc.Vol EU MAX) en stapt naar de bushalte. Als je wilt instappen klinkt er een piep. 'Saldo ontoereikend'. Verdomd? Weer een storing? Je probeert het nog eens, tevergeefs, en met een rood hoofd stap je weer uit. Thuis maar even uitzoeken. Pinnen hoort al een paar jaar tot het verleden, tegenwoordig heeft iedereen een chipknip, op z'n paspoort. Niet de chipknip van vroeger, je paspoort is voortaan gekoppeld aan je betaalrekening. Alle transacties gaan overigens electronisch. Zwart geld is er niet meer, tenzij je je aansluit bij een illegale bank, maar dat valt tegenwoordig onder georganiseerde misdaad en staatsterrorisme. De buschauffeur een lift vragen is zinloos, de systemen zijn onverbiddelijk. Zwartrijders worden bij de chauffeur in rekening gebracht, een maatregel om het personeel wat meer alert te krijgen. Die kijken tegenwoordig dus wel uit.

Terwijl je naar huis loopt stopt iets verderop politie. Niet de gewone, maar de Europese. Fel groene strepen en roodgroene zwaailichten. Met die lui moet je altijd oppassen. Die pakken je eerst op en stellen dan pas vragen. Soms spreken ze geen woord Nederlands, maar op het bureau heeft iedereen recht op een tolk. Doodsimpele transast's worden niet gebruikt. Daar is geen budget voor. Anyway, ze moeten jou niet hebben, gelukkig. En verdomd, je hebt inderdaad geen geld meer. Als je pas niet had gewerkt was je namelijk al lang staande gehouden en had je een boete gehad. Het onderhoud van de pas is je eigen verantwoordelijkheid. Verder mag je zonder werkende pas de openbare weg niet meer op sinds.. wat was het? 2005 of zo?

Je komt thuis. Iets wat niet veranderd is in al die jaren is de reclamezooi op de mat. Ja, er is wel iets veranderd. Je krijgt reclamemateriaal van over de hele wereld. Een keer met MSVisto zoeken naar een casinospel? Je kunt er donder op zeggen dat je na een week aanbiedingen krijgt om te komen gokken in Las Vegas. Vliegreis gratis, als je maar twee weken een hotel neemt. Naar de Formule 1 gekeken op de I-V? Je krijgt winkans op twee vrijkaartjes om er zelf een keer bij te zijn. Sinds ook daar het Volksgezondheidbureau haar intrede heeft gedaan is er geen reet meer aan, maar goed. Je zucht nog een keer, zet de I-V aan en klikt door de programma's die je even snel wilt bekijken. Het nieuws van de ESO komt voorbij, de Europese Staats Omroep, eigendom van de erven Berlsuconi. Een extra uitzending.

Het reclameblok van 2 minuten is niet weg te klikken, en als je wegloopt dan pauzeert het automatisch, dus wacht je even af. Een alcoholpreventiespot is het deze keer. Een man vertelt dat veelvuldig alcoholgebruik niet alleen slecht voor de volksgezondheid is, maar dat je het ook voelt in je portemonnee. Zucht. Het nieuws begint: De Commissie heeft vanmiddag unaniem besloten om per decreet eenmalig 145 Euro af te schrijven van ieders rekening. Ter compensatie van de schade die een maand ervoor werd aangericht bij een hagelstorm in Roemenie. Na de inflatie van 2009 is het nog maar een schijntje, die 145 Euro, maar toch. Het was ruim genoeg geweest voor een busrit. Je kijkt even bij je bankzaken. Naast de 145 Euro is er 360 Euro ingehouden voor een verkeersboete. Je fronst, je hebt niet eens een auto meer sinds die voor particulieren onbetaalbaar werd, dus klik je het item aan. "U zat maandag naast een bestuurder die te hard reed en u heeft a. het te hard rijden niet verhinderd (art ESwb 3429) en b. u hebt verzuimd de bestuurder in kwestie te rapporteren (art ESwb 3478-b)". Het is een boete van niks, maar ergens begint het mateloos te irriteren. te pas en te onpas wordt er geld van je rekening afgeschreven voor de meest vage overtredingen. Zelfs het beluisteren van een IR programma kan een boete opleveren.

In de verte klinkt een doffe klap. De avondklok zal wel weer worden ingesteld. Steeds vaker gaan mensen 's nachts de straat op. Massaal, zonder pasjes. Gebruik maken van de stilte in de nacht om lucht te happen. Van alles wordt verzonnen om de detectiepoortjes in de straten te misleiden, omdat anders toch nog vrij nauwkeurig te herleiden is wie zonder ID de straat op is gegaan en zodoende als potentieel verdacht kan worden aangemerkt wegens opruiing en het georganiseren van rellen. Een avondwandeling kan namelijk ook heel goed mét pasje, zo vindt men in Brussel. Jongeren hebben er een sport van gemaakt om de kastjes op te blazen met illegaal vuurwerk en zo lang mogelijk uit handen van het apparaat van veiligheid te blijven. Maar dankzij forensisch onderzoek is de pret meestal na drie keer over.

Toch wordt het grimmiger. Mensen pikken het niet langer om 24 uur per dag bestuurd en gecontroleerd te worden door een onverkiesbare en onschendbare elite. Sommige mensen fluisteren zelfs over een tweede Franse revolutie als ze de parallel trekken. in de verte hoor je sirenes terwijl je je paspoort op het nachtkastje legt en je vrouw een kus geeft.
  zondag 24 juli 2005 @ 11:21:54 #231
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29080376
Mooi verhaal! Dat is inderdaad de richting van 1984 op.
Heel mooi dat je ook zegt, "iedereen heeft een pasje, want je hebt toch niks te verbergen."

Dat is het dogma van vele mensen.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:38:24 #232
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_29081682
quote:
Op zondag 24 juli 2005 05:35 schreef Keromane het volgende:
Verhaal

Dit is wel een hele enge gedachte, maar ja, als we niet oppassen komen we er uiteindelijk wel in de buurt.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 24 juli 2005 @ 12:40:46 #233
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29081724
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:38 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Dit is wel een hele enge gedachte, maar ja, als we niet oppassen komen we er uiteindelijk wel in de buurt.
Het lastige is dat dat soort dingen allemaal in kleine onschuldige stapjes gaat
Vampire Romance O+
  zondag 24 juli 2005 @ 12:54:06 #234
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29082007
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:40 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Het lastige is dat dat soort dingen allemaal in kleine onschuldige stapjes gaat
Zoals; "natuuurlijk draag ik een ID, ik heb toch niks te verbergen?
En het helpt tegen terrorisme en/of criminaliteit, zeggen ze,.. Toch?"
  zondag 24 juli 2005 @ 12:57:33 #235
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29082092
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zoals; "natuuurlijk draag ik een ID, ik heb toch niks te verbergen?
En het helpt tegen terrorisme en/of criminaliteit, zeggen ze,.. Toch?"
Bijvoorbeeld
Vampire Romance O+
pi_29082475
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:57 schreef MouseOver het volgende:

Bijvoorbeeld
34.000 bekeuringen tot dusverre, leuk melkkoetje voor het OM.
pi_29088102
Freedom wordt vervangen door Freedumb.
pi_29091162
Moet je nagaan dat terrorisme alleen maar is afgenomen sinds de jaren 70. Indertijd had je tal van terroristische groeperingen. In Nederland vooral actief met kapingen, gijzelingen, trainingskampen/wapenopslag en smokkel, in het buitenland vaak ook bomaanslagen erbij. Geen enkel land bleef terrorisme gespaard.

In Nederland werden indertijd zelfs basisschoolleerlingen niet ontzien door terroristen die keer op keer toesloegen. Treinpassagiers werden voor het oog van de camera geexecuteerd, maar geen hond die ging voorstellen om een ID plicht in te stellen, alle poststukken te gaan loggen en telefoontjes te registreren.

Het moslimterrorisme is ook niets nieuws. In de jaren 70 werd zowat de hele Israelische atletenploeg gedood, medio jaren 80 schoten terroristen gelijktijdig hun magazijnen leeg op de vliegvelden van Wenen en Rome, eind jaren 80 werd een ferry gekapt en een invalide man in zee gesmeten. Meer van dat soort dingen en indirect had het uiteindelijk altijd te maken met religie.

Tegenwoordig heb je Al Quada. Bin Laden kondigde ruim voor 2001 in een BBC docu aan dat er een aanslag zou gaan plaatsvinden die de wereld zou doen sidderen. Niet om de wereldheerschappij over te nemen, maar als vergelding en om de druk op buitenlandse mogendheden in het Midden Oosten op te voeren. Nog steeds worden deze argumenten gebruikt in ultimatums.

Tuurlijk, tegenwoordig lopen er ook wereldvreemde figuren rond in Nederland. Bekeerde Nederlanders soms, die denken dat ze met 'een daad' hun naam schrijven in de geschiedenis en bij hun God op de eerste rang mogen zitten. Al Quada vindt het best, van die lokale jongerenfanclubjes. Toch denk ik dat 'het terrorisme' teveel eer krijgt. Ik ontken de dreiging en aanslagen die daadwerkelijk plaatsvinden niet, maar ik vraag me af of we al die maatregelen eerder hadden gehad toen de eerste aanslag op het WTC geslaagd was geweest. Begin jaren 90 was er al een poging om de boel met de grond gelijk te maken. Meer geluk dan wijsheid dat het toen niet lukte.
  maandag 25 juli 2005 @ 09:46:34 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_29104775
quote:
Op zondag 24 juli 2005 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

34.000 bekeuringen tot dusverre, leuk melkkoetje voor het OM.
En nog niets gehoord over het aantal opgepakte terroristen door toedoen van de id plicht...
pi_29105184
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:46 schreef AchJa het volgende:

En nog niets gehoord over het aantal opgepakte terroristen door toedoen van de id plicht...
Zullen we het maar op nul houden? Lijkt mij een redelijke aanname.
pi_29105214
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hehe die hebben ze natuurlijk laten lopen na het cash betalen van de boete
pi_29105309
quote:
Op maandag 25 juli 2005 10:21 schreef FreedonNadd het volgende:

Hehe die hebben ze natuurlijk laten lopen na het cash betalen van de boete
Of ze hebben hun ID gewoon bij zich omdat hun geleerd is (wat Samir gelijk vergat maar die is niet zo slim) dat je als terrorist moet voorkomen om zulke futiliteiten gepakt te worden
pi_29113896
Geenstijl meldt dat Donner pas in 2008 de ID plicht wil evalueren.

Het is toch een slimme man, die Donner. In 2008 is de rest van de Europese Grondwet intussen ook door onze strot geduwd en heeft niemand er meer iets over te zeggen.

Iedereen een biometrische chip, iedereen 24/7 gelogd en gemonitord. Op naar een technocratische heilstaat waar onaantastbare regenten de skepter zwaaien. Waar je voor de zekerheid je mond maar wat vaker dichthoudt omdat je mening sommigen mogelijk onwelvallig is. Wel jammer dat we op weg naar die heilstaat tot nu toe nog geen positieve effecten zien, maar dat komt nog wel. Zeggen ze.

--
Bericht op GS: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006403.html
  maandag 25 juli 2005 @ 18:37:49 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 25 juli 2005 @ 18:44:34 #245
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29118035
sieg heil enzo , ik ga gewoon de deur niet uit , en stuur geen emails , heb ook geen mobiel
ik maak muziek , en speel online games , dus donner kan me rug op
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 25 juli 2005 @ 18:45:31 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29118061
en die chip snij ik er de dag uit dat ie erin komt btw
dan maar geen eten , ga ik maar dood
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:38:55 #247
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_29119702
Trouwens wel grappig dat verhaal over genetisch gemanipuleerd eten dat misschien in een pessimistische toekomstvisie werkelijkheid gaat worden...
Stel je nou eens voor dat de overheid voedsel dusdanig kan manipuleren dat via het voedsel enkele eigenschappen die de mensheid rebels en opstandig maakt "geherprogrammeerd wordt" zodat er een vleugellam, buigzaam en mak leger van werkbijen ontstaat...

Verworden tot een productiemiddel zonder dat je er überhaupt zeggenschap over hebt. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_29123132
Je hebt geen gemodificeerd voedsel nodig om een kudde makke schapen te vormen, al klinkt dat wel heel gecharcheerd. Marketing is voldoende.

Je stelt grootse plannen voor die worden afgeschoten en gaat naar huis met een fractie. Precies wat je wilde. Stapje voor stapje druk je het 'grote plan' door. Je gooit wat mediacampagnes ertegenaan waardoor het lijkt alsof Nederland een soort Kaapstad is geworden mbt criminaliteit, of een Baghdad qua aanslagen. Geen hond die dat gelooft, maar het gaat om het idee. Het moet gaan rondzingen en sommige dingen willen mensen ook graag geloven. Puur uit lijfsbehoud, het zekere voor het onzekere. Wel zo handig. En dan de stapjes: mensen accepteren ze sneller, wennen er snel aan en vergeten ze ook nog eens snel. Kritiek verzandt rap door te weinig draagvlak, tenzij je het echt te bont maakt in een stapje. Daar kijk je als regent ook voor uit, beslissingen dienen plausibel en acceptabel te zijn. Jip en Janneketaal. Mocht je echt iets hebben wat je niet zonder droge ogen kunt verkondigen dan roep je dat het moet van iemand anders. Klaar.

De daadwerkelijke macht ligt niet in Den Haag of in Brussel, maar bij lobbies. Lobbies van groot-industriëlen, van gesubsidieerde idiële groeperingen en die van de oude garde. Beetje stemming maken bij de volksvertegenwoordiging om de publieke opinie te beinvloeden, beetje topambtenaren paaien voor de werking van binnenuit en je bent al een heel eind. Denk ik.

Kortom, binnen enkele jaren geeft iedereen mooi z'n vingerafdrukken af. De basisvoorwaarde om officieel mens te mogen zijn in een 'vrij' land, anders besta je simpelweg niet. Chip onder je huid is niet nodig, op enkele milimeters afstand is voldoende. Bij elke stap weet je zeker dat je gelogd wordt, en waarschijnlijk volautomatisch gecontroleerd door een soort overheidsgoogle. Geen robots.txt die eraan helpt, zelfs als je gewoon in je eigen huis zit. Prive. Een heerlijk vooruitzicht, nietwaar? Een smetteloze samenleving in 'vrijheid'. Totaal geen privacy meer. Nog een stapje overheidsbemoeienis verder mbt wat je eet en hoeveel je beweegt en Big Brother is echt realiteit. Een veiligheidsunit op ieders' schouder die bepaalt of iemand verdacht is of niet, of je tot een risicogroep behoort of niet. Niet alleen vanwege mogelijke aanslagen, maar ook of je in aanmerking kunt komen voor een dure hartaanval.

Beter van niet. De soep zal ook heus niet zo heet gegeten worden, maar laat men in ieder geval eerst maar eens uitzoeken hoe het komt dat door de eeuwen heen de criminaliteitscijfers zo'n beetje hetzelfde zijn gebleven op wat logische uitschieters na. Ondanks vergeldingen varierend van buro Halt totaan brandstapels. Ook eerst maar eens uitzoeken hoe het komt dat terrorisme door de loop van de eeuwen heen niet uit te roeien is gebleken, ondanks alle mogelijke opsporingsmethoden en repressailes. Over dat soort dingen spreekt geen enkele politicus natuurlijk wanneer er weer absurde maatregelen worden voorgesteld. In strijd met.. ja wat eigenlijk? Gestoorde jongeren? Recalcitrante Yehova-getuige-lookalikes die een bom tussen de deur leggen?

Tot slot, ik vind maatregelen prima. Maar als ze niet blijken te werken dienen ze te worden teruggedraaid. Een clausule die altijd en overal zou moeten gelden om te voorkomen dat we niet afglijden naar een verstikkende samenleving met uitgekiende mogelijkheden voor mensen die iets minder goede plannen hebben. Strijd met het terrorisme? Als ik terrorist zou wezen en van iedereen werd heel het hebben en houden vastgelegd dan wist ik precies wat ik ging doen om de samenleving te ontregelen. Geen ddos-attack, maar frunniken met gegevens. Mensen chantabel maken of in een kwaad daglicht stellen, opsoringsinstanties overuren bezorgen, onrust veroorzaken. Mensen die jarenlang bezig zijn met de voorbereiding van aanslagen met gekaapte vliegtuigen, inclusief bijbehorende cursussen, hebben ook genoeg tijd en middelen om zich op dit vlak te begeven.

Voorkomen is beter dan genezen, maar als je gezonde mensen verplicht paardemiddelen in te nemen dan heb je kans dat ze goed ziek worden.
pi_29196548
Petitie tegen bewaarplicht

European Digital Rights en XS4ALL lanceren een Europese campagne tegen de bewaarplicht verkeersgegevens voor internetgebruikers. Internetgebruikers wordt gevraagd de petitie tegen de bewaarplicht te ondertekenen op www.dataretentionisnosolution.com. De handtekeningen worden aangeboden aan de Europese Commissie en het Europees Parlement.
bron: http://www.bof.nl/

petitie is te tekenen op

http://www.dataretentionisnosolution.com/
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:10:46 #250
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29209638
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:47 schreef ondersoeker het volgende:
Petitie tegen bewaarplicht

European Digital Rights en XS4ALL lanceren een Europese campagne tegen de bewaarplicht verkeersgegevens voor internetgebruikers. Internetgebruikers wordt gevraagd de petitie tegen de bewaarplicht te ondertekenen op www.dataretentionisnosolution.com. De handtekeningen worden aangeboden aan de Europese Commissie en het Europees Parlement.
bron: http://www.bof.nl/

petitie is te tekenen op

http://www.dataretentionisnosolution.com/
Ik wou dat net hier gaan plaatsen, heel goed initiatief is dat
Volgens mij pas vandaag gestart, maar hier is er ook nog n topic van:
http://forum.fok.nl/topic/733318
Daar staat an sich niet veel meer dan dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')