abonnement Unibet Coolblue
pi_28904090
Zoals met ieder archief gaan ze pas kijken naar je gegevens als ze je ergens van verdenken. Het kost veel te veel mankracht om alles te bekijken, controleren etc.

En Swetsenegger, de AIVD heeft geen reden om dat bij mij te doen, dus heb ik nix te vrezen.
pi_28904114
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je een keuze voor een abbo met of zonder bewaarplicht toeslag dan? Of bedoel je dat ook van Internet kan afzien? Ik kan dat iig niet aangezien het een onmisbaar deel van het zakendoen is geworden.

Maar ja, je kan ook zonder telefoon leven, je kan zelfs zonder huis leven, da's echter niet erg relevant in deze discussie.
Zijn we het er in elk geval over eens dat geen enkele burger is verplicht een internetabonnementje af te sluiten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 10:59:21 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28904123
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:56 schreef OpenDeur het volgende:

Waarom dan niet de individuele gegevens laten opslaan op verzoek?
Dat kan dus nu ook al, daarvoor vraagt de AIVD een tapvergunning aan en naar mijn weten verkrijgen ze die zonder veel moeite ook.

Die gegevens worden dan niet door de provider (let even op CMT, de provider slaat de gegevens op) opgeslagen maar op een computer van Justitie waar de provider geen toegang toe heeft. Een veel gezonder systeem imho.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 11:00:07 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28904140
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:58 schreef _The_General_ het volgende:
Zoals met ieder archief gaan ze pas kijken naar je gegevens als ze je ergens van verdenken. Het kost veel te veel mankracht om alles te bekijken, controleren etc.

En Swetsenegger, de AIVD heeft geen reden om dat bij mij te doen, dus heb ik nix te vrezen.
Ik verstuur veel gecodeerde email...wat denk jij, heb ik iets te verbergen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 11:01:20 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28904162
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus je vind het niet erg wanneer de AIVD even elke week bij je thuis je correspondentie komt kopieeren?

Je hebt immer sniets te verbergen.
+ met je meeloopt en kijkt welke winkels, bedrijven etc. je bezoekt
+ je aankopen noteert
+ je telefoon afluistert
+ bijhoudt welke boeken je leest
+ bijhoudt naar welke TV programma's je kijkt
etc.
pi_28904181
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan dus nu ook al, daarvoor vraagt de AIVD een tapvergunning aan en naar mijn weten verkrijgen ze die zonder veel moeite ook.

Die gegevens worden dan niet door de provider (let even op CMT, de provider slaat de gegevens op) opgeslagen maar op een computer van Justitie waar de provider geen toegang toe heeft. Een veel gezonder systeem imho.
Dat wist ik van de provider. Ik gaf al aan dat het zorgelijk is dat klaarblijkelijk Ali en alleman toegang heeft tot die bestanden.

Daarom lijkt het me beter dat de overheid deze bestanden gaat loggen en gaat zorgen voor de beveiliging van deze bestanden en het opzoeken van relevante gegevens als de situatie daar om vraagt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28904198
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

+ met je meeloopt en kijkt welke winkels, bedrijven etc. je bezoekt
+ je aankopen noteert
+ je telefoon afluistert
+ bijhoudt welke boeken je leest
+ bijhoudt naar welke TV programma's je kijkt
etc.
Van mij mogen ze. Alleen overdrijf je nu gruwelijk, want dit gaat niet gebeuren en al helemaal niet bij elke Jan Snot in Nederland.

Waarom denken mensen toch altijd dat ze zo interessant zijn dat de AIVD zelfs hun post gaat kopieren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28904213
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:58 schreef _The_General_ het volgende:
Zoals met ieder archief gaan ze pas kijken naar je gegevens als ze je ergens van verdenken. Het kost veel te veel mankracht om alles te bekijken, controleren etc.

En Swetsenegger, de AIVD heeft geen reden om dat bij mijn te doen, dus heb ik nix te vrezen.
We leven in een computertijdperk mijnheer Generaal. Dit kan tegenwoordig allang geautomatiseerd.

Bijvoorbeeld: Maak een systeem dat op keywords checked. Kom jij op een site waar 3x het woord "jihad" voorkomt, gaat er een belletje rinkelen bij de heren AIVD en wordt het nog eens door een individu gecontroleerd.

Dat kost dus al een heel stuk minder mankracht dan wanneer alles handmatig gecontroleerd zou worden, wat jij dus in eerste instantie bedoelde.
  maandag 18 juli 2005 @ 11:03:50 #59
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_28904230
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zijn we het er in elk geval over eens dat geen enkele burger is verplicht een internetabonnementje af te sluiten.
Digitale overheidsloketten, internetbankieren en e-mail zijn toch erg dwingende redenen om internet te gebruiken. Universiteiten verwachten ook steeds vaker dat je minstens een keer per dag je e-mail controleert. Niemand verplicht je om internet te nemen nee, maar het wordt wel heel sterk aangemoedigd.

Vrijheid van informatie is prachtig, maar daar hoor je toch niet je privacy en veel geld voor op te geven.
Oh
pi_28904267
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:03 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Digitale overheidsloketten, internetbankieren en e-mail zijn toch erg dwingende redenen om internet te gebruiken. Universiteiten verwachten ook steeds vaker dat je minstens een keer per dag je e-mail controleert. Niemand verplicht je om internet te nemen nee, maar het wordt wel heel sterk aangemoedigd.

Vrijheid van informatie is prachtig, maar daar hoor je toch niet je privacy en veel geld voor op te geven.
Universiteiten geven je dan ook de gelegenheid om op de universiteit in te loggen in je mailbox en daar even je mailbox uit te pluizen. Je belastingaangifte kan je via de adviseur digitaal doen. Ik ben het met je eens dat het sterk wordt aangemoedigd, maar het is nog altijd niet verplicht.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28904279
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:58 schreef _The_General_ het volgende:
Zoals met ieder archief gaan ze pas kijken naar je gegevens als ze je ergens van verdenken. Het kost veel te veel mankracht om alles te bekijken, controleren etc.

En Swetsenegger, de AIVD heeft geen reden om dat bij mij te doen, dus heb ik nix te vrezen.
Onjuist, ook niet-verdachten kunnen en zullen gemonitord worden, de wet wordt hierin aangepast. Verder sprak Donner ook over kleine overtredingen die worden aangepakt zoals illegaal downloaden van MP3's. Iets dat nu nog legaal is.

Of de AIVD je interessant vindt maakt die dienst zelf wel uit.
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 11:08:25 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28904357
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat wist ik van de provider. Ik gaf al aan dat het zorgelijk is dat klaarblijkelijk Ali en alleman toegang heeft tot die bestanden.
Ach, dat is bij de AIVD al niet anders
quote:
Daarom lijkt het me beter dat de overheid deze bestanden gaat loggen en gaat zorgen voor de beveiliging van deze bestanden en het opzoeken van relevante gegevens als de situatie daar om vraagt.
Ja, we weten allemaal hoe zorgvuldig overheidspersoneel met gegevens omgaan, OvJ Tonino is het mooiste voorbeeld

Even serieus, daar ligt nu juist het probleem, de overheid heeft de infrastructuur en de mankracht niet (noch de Internet pijpen) om het zelf te doen en ipv. te investeren wentelt men het af op de provider. Hierdoor ontstaat een imho ongewenste situatie terwijl er geen enkel bewijs is dat er uberhaupt enig nut zit aan deze exercitie.

Codering is niet eens nodig, spreek af dat alleen iedere 3e letter in een email telt, daar kunnen keyword scans dus helemaal niets mee, en da's nog maar een heel simpel truukje.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_28904417
De beveiliging van die bestanden moet natuurlijk wel zorgvuldig gebeuren, een exces zoals met Tonino zou niet mogen voorkomen natuurlijk, zeker niet met die informatie die op zijn PC stond. Dat is gewoon dieptriest en een kenmerk van een bananenrepubliek.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juli 2005 @ 11:11:01 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28904425
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:58 schreef _The_General_ het volgende:
Zoals met ieder archief gaan ze pas kijken naar je gegevens als ze je ergens van verdenken. Het kost veel te veel mankracht om alles te bekijken, controleren etc.

En Swetsenegger, de AIVD heeft geen reden om dat bij mij te doen, dus heb ik nix te vrezen.
Ze hebben ook geen reden om mijn internet verkeer op te slaan, maar het gebeurt WEL.
Begrijp je nu wat het probleem is?

Dus de AIVD komt gewoon langs en kopieert al je correspndentie, ansichtkaarten, brieven, acceptgiro's. En dat slaan ze vervolgens op. Daar heb je dus geen moeite mee?
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 11:11:05 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28904426
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Universiteiten geven je dan ook de gelegenheid om op de universiteit in te loggen in je mailbox en daar even je mailbox uit te pluizen. Je belastingaangifte kan je via de adviseur digitaal doen. Ik ben het met je eens dat het sterk wordt aangemoedigd, maar het is nog altijd niet verplicht.
Mijn zakelijke communicatie met de Oekraine gaat versleuteld, weet je waarom? De Oekrainse geheime dienst tapt alle internet verkeer af en zeker onder het vorige bewind werd zakelijke info doorgespeeld aan geinteresseerde partijen.

Vertel mij nu niet dat zoiets in NL niet voor zou kunnen komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juli 2005 @ 11:13:01 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28904478
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom denken mensen toch altijd dat ze zo interessant zijn dat de AIVD zelfs hun post gaat kopieren.
Ik ben wel interessant genoeg om al mijn internet verkeer op te slaan
Wat is er zo anders aan het preventief opslaan van mijn internet gedrag, of preventief geschaduwd worden?

Het laatste is niet haalbaar, maar het principe is exact hetzelfde.
pi_28904503
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn zakelijke communicatie met de Oekraine gaat versleuteld, weet je waarom? De Oekrainse geheime dienst tapt alle internet verkeer af en zeker onder het vorige bewind werd zakelijke info doorgespeeld aan geinteresseerde partijen.

Vertel mij nu niet dat zoiets in NL niet voor zou kunnen komen.
Het bewind in Nederland (of je het nu steunt of niet) is natuurlijk niet te vergelijken met het bewind in de Oekraďne.

Ook ik moet oppassen met bepaalde correspondentie, bijvoorbeeld naar mensen in China, maar dat blijf je toch wel houden.

Wat dat betreft zitten we qua regime in Nederland goed. Jouw emails worden niet doorgespeeld aan je buurman.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 11:14:31 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28904520
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De beveiliging van die bestanden moet natuurlijk wel zorgvuldig gebeuren, een exces zoals met Tonino zou niet mogen voorkomen natuurlijk, zeker niet met die informatie die op zijn PC stond. Dat is gewoon dieptriest en een kenmerk van een bananenrepubliek.
Ja, dat horen we iedere keer "Zou niet mogen voorkomen", kamervragen volgen, blablabal maar gezien het feit dat een VVD kamerlid het recent presteerde om emails aan Zalm aan de buitenwereld prijs te geven via Kazaa hou ik het er maar op dat de overheid mischien niet de meest aangewezen instantie is om gevoelige informatie binnenskamers te houden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_28904533
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben wel interessant genoeg om al mijn internet verkeer op te slaan
Wat is er zo anders aan het preventief opslaan van mijn internet gedrag, of preventief geschaduwd worden?

Het laatste is niet haalbaar, maar het principe is exact hetzelfde.
Al het internetverkeer wordt opgeslagen, afgaande op dit artikel. Althans, dat gaat gebeuren. Bij sommige providers gebeurt het vast en zeker al.

Sinds wanneer is men jou preventief aan het schaduwen? Het is niet haalbaar en niet nodig om elke burger preventief te schaduwen, net zoals het niet nodig en niet haalbaar is om van iedereen de acceptgiro's en strikdiploma te kopieren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28904556
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat horen we iedere keer "Zou niet mogen voorkomen", kamervragen volgen, blablabal maar gezien het feit dat een VVD kamerlid het recent presteerde om emails aan Zalm aan de buitenwereld prijs te geven via Kazaa hou ik het er maar op dat de overheid mischien niet de meest aangewezen instantie is om gevoelige informatie binnenskamers te houden.
Dat ligt er maar net aan wie je toegang geeft tot die bestanden en wie er ook daadwerkelijk data uit kunnen trekken die kunnen leiden tot informatie die voor derden interessant is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juli 2005 @ 11:16:17 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28904565
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Al het internetverkeer wordt opgeslagen, afgaande op dit artikel. Althans, dat gaat gebeuren. Bij sommige providers gebeurt het vast en zeker al.

Sinds wanneer is men jou preventief aan het schaduwen? Het is niet haalbaar en niet nodig om elke burger preventief te schaduwen, net zoals het niet nodig en niet haalbaar is om van iedereen de acceptgiro's en strikdiploma te kopieren.
Nee, waarom is het dan WEL nodig om al mijn internetverkeer op te slaan??

Begrijp je het punt nu?
pi_28904607
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, waarom is het dan WEL nodig om al mijn internetverkeer op te slaan??

Begrijp je het punt nu?
Om dat na te pluizen als er aanleiding toe is, net zoals men andere gegevens van jou interessant gaat vinden als er aanleiding toe is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juli 2005 @ 11:18:09 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28904618
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Om dat na te pluizen als er aanleiding toe is, net zoals men andere gegevens van jou interessant gaat vinden als er aanleiding toe is.
Juist, dus het principe is gelijk aan iedereen preventief schaduwen.
Daar heb je ook geen moeite mee?
  maandag 18 juli 2005 @ 11:19:59 #74
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_28904662
Ik geloof werkelijk niet dat de recente terroristische aanslagen voorkomen hadden kunnen worden. Wat is nu eigenlijk het grote voordeel van dit systeem waarbij iedereen een potentiële verdachte is en alles dat je doet op internet tegen je gebruikt kan worden?
Oh
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 11:21:42 #75
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28904715
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:19 schreef OpenDeur het volgende:
Ik geloof werkelijk niet dat de recente terroristische aanslagen voorkomen hadden kunnen worden. Wat is nu eigenlijk het grote voordeel van dit systeem waarbij iedereen een potentiële verdachte is en alles dat je doet op internet tegen je gebruikt kan worden?
Grappig genoeg heeft nog geen enkele overheid dat exact weten uit te leggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')