abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2005 @ 13:20:07 #151
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_29109165
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 03:45 schreef bob1234 het volgende:
Toen ik 16 was had ik alles al paar keer gedaan.
maar gebruikte elke dag wel xtc of cocaine zo 1 jaar lang, ook erg verslaafd aan geraakt
toen naar afkickkliniek geweest. en nu helemaal geen drugs meer, al 1 jaar clean
Maar soms op feesten krijg ik nog wel is wat aangeboden, en dan de is de verleiding toch weer groot
Was jij dat die mijn autoradio toen gejat heeft?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 25 juli 2005 @ 13:48:23 #152
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_29110013
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Om de een of andere reden heeft deze uitspraak totaal geen waarde heb ik zo het gevoel ...
*eensch*
  maandag 25 juli 2005 @ 23:45:42 #153
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_29128405
ik heb een tijd gehad dat ik echt me elke dag klemzoop n 50 euro aan hasj per week uitgaf, gelukkig is dat voorbij (op het af-en-toe lamzuipen na). tis opzich best kut, want je denkt de hele dag alleen maar aan het moment dat je weer een jointje kan draaien en lekker wasted erges kan gaan ligge
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
pi_29129418
af en toe een jointje, okee (ik heb het zelf nog nooit gerookt/gebruikt trouwens), maar verder vind ik drugsgebruik aardig dom...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29129517
Sinds enige tijd af en toe wat blowen, maar meestal houdt ik het gewoon bij drank =p
pi_29129904
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:23 schreef fokME2 het volgende:
Sinds enige tijd af en toe wat blowen, maar meestal houdt ik het gewoon bij drank =p
Same here..

Het begon gewoon met een beetje op straat husselen.. Naja tog een keer proberen, en zo ben ik begonnen aan blowen, doe het niet tevaak.. En ik probeer gewoon omstebeurt te doen zal maar zeggen, ene keer wel meedoen, andere keer niet, en egwoon erbij zitten .. Je moet ALTIJD nee kunnen zeggen tegen een jointje anders gaat het mis..

Xtc begin ik NOOIT aan, alleen beetje husselen af en toe hier en daar...maar zelf doen NEVER..
  dinsdag 26 juli 2005 @ 00:43:50 #157
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29130065
Ooit door mijn eigen nieuwsgierigheid..... heel lang geleden.
Meehijsen met een joint.. vond er niet veel bijzonders aan.

Waterpijp proberen en daarna zo ziek worden en meteen genezen voor altijd.
Eigenlijk was dat best een goede zet dus... die waterpijp.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_29130238
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 20:33 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Coke is zeer verslavend, ik gebruik het ook alleen tijdens 'speciale' gelegenheden.
Ik gebruik het sowieso alleen als ik aangeboden krijg. Het klinkt egoistisch of parasitair maar het is puur zelfbescherming.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29130477
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:50 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik gebruik het sowieso alleen als ik aangeboden krijg. Het klinkt egoistisch of parasitair maar het is puur zelfbescherming.
hmjah, voor je t weet koop je het ook zelf..

Ikzelf ben nooit van plan om te beginnen met spuiten/snuiven/slikken ... Een blowtje kan nog.. Maar verder ga ik niet
pi_29130551
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:59 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

hmjah, voor je t weet koop je het ook zelf..
Sowieso is het veel te duur.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 26 juli 2005 @ 02:00:36 #161
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_29131670
maar ik weet ook van mezelf dat als ik teveel zuip en daarna een paar joints doe ik moet kotsen, dus ik hou het nu gelukkig rustig
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
pi_29131940
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 02:00 schreef error32 het volgende:
maar ik weet ook van mezelf dat als ik teveel zuip en daarna een paar joints doe ik moet kotsen, dus ik hou het nu gelukkig rustig
hmjah.. Jointje moet je ook niet doen als je wil gaan feesten ofzo .. Het is gewoon een relax gevoel voor 10 min ofzo... En Ik word er altijd super rustig van, heel relax, beetje draaien enzo.. Maar daarna is het ook weer snel over.. Dus als ik ga feesten dan drink ik wel
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:07:22 #163
95576 geenaam
Met één N ja!
pi_29444991
Wel eens een pilletje genomen. Voelde ik wel. En wel is geblowt maar daar voelde ik minder van.
Not that dangerous!
Wat een eer, wat een eer.. Teveel eer voor mij:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:
Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was :')
pi_29455120
Drugs is sneu, maar das mijn mening
pi_29455400
Even een vraag, wat is er zo erg aan XTC?
pi_29455444
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:11 schreef Brechtje het volgende:
Verslavend, duur en ongezond. Niet aan beginnen dus Brechtje
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:13:35 #167
97079 Jeff89
Conquer All
pi_29455455
quote:
Echte XTC is niet heel erg gevaalijk als je het af en toe gebruikt, het probleem met pillen is alleen dat 't vaak gemengt is met troep...
Laat je zooi testen..
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:13:50 #168
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29455463
quote:
Dat je hele harses er van naar de terror gaat en je bijzonder lomp uit je doppen begint te kijken als je het te vaak gebruikt misschien?
pi_29455479
XTC en andere party drugs zijn doorgaans niet erg verslavend, hoor... 't probleem is inderdaad dat je niet weet wat je slikt...
Power perceived is power achieved.
pi_29455597
Ja maar wat is er dan precies mee, wat voor troep zit erin, wat doet het met je?
pi_29455675
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef Brechtje het volgende:
Ja maar wat is er dan precies mee, wat voor troep zit erin, wat doet het met je?
in het ergste geval zal er hier een nieuwe moderator moeten komen

drugs, iedereen moet het zelf weten, maar mijn advies is dat je er beter helemaal niet mee kan beginnen
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:31:30 #172
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29455942
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

in het ergste geval zal er hier een nieuwe moderator moeten komen

drugs, iedereen moet het zelf weten, maar mijn advies is dat je er beter helemaal niet mee kan beginnen
zolang je er mee om kunt gaan is het geen probleem lijkt me.
half nederland staat ook ieder weekend knetterdronken in de kroeg. Of je dan compleet harry van de drugs bent maakt ook weinig verschil
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:38:31 #173
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_29460922
via vrienden. en twas uit nieuwsgierigheid. en het beviel goed. dus heb er geen moeite mee, ik houd het wel bij natuurlijke producten zoals weed/hash en wil nog keer paddo's doen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:39:07 #174
83062 P0RN
Nep idool.
pi_29460931
Ik heb een onprofessionele huisarts
pi_29476815
ik had een keer op een gezellig kameraden feestje een paar hijsjes van een sterke zelfgebouwde jonko gerookt ik vond het wel grappig ( dat zware gevoel in ledematen )
maar toen zag ik hoe een klasgenoot van 1x in de week blowen overging naar 3x per dag toen vond ik het een stuk minder al helemaal toen die lamme in 1x halverwege het jaar geen zin meer had aan school en geen flikker deed heel mischien dat ik nog 1x in mn leven paddo's wil gebruiken om te trippen maar ik denk dat het hier nooit van gaat komen ( wat mischien ook wel positief is )
pi_29489381
quote:
Er zit een stof in, MDMA.
Die stof op zich is totaal niet schadelijk, echt totaal niet!
De stof is niet zuur dat je maag ervan wegbrandt ofzo, dat soort bullshit hoor je wel es...

De stof MDMA wordt via je maag opgenomen en komt in je bloed, waarna het door je bloed-breinbarriëre heen gaat, en in de hersenen komt.
De stof is chemisch verwant aan lichaamseigen stoffen. (je hersenen werken puur chemisch, met allerlei stoffen die "berichten" verzenden om het maar zo te zeggen) MDMA lijkt op een stof (naam vergete :S ) die ervoor zorgt dat er een ándere stof vrijkomt, serotonine, die stemming bepaalt, je wordt er vrolijk van en energiek etc. en zorgt dat de stof BLIJFT vrijkomen en niet opnieuw opgenomen wordt, waardoor je dus vrolijk BLIJFt

Zo werkt het simpel uitgelegd,

MDMA is de sleutel en je hersenen het slot zegmaar!

(Waarom) is het slecht?
Je hersenen raken na een tijdje gewend aan de grote hoeveelheden stoffen, zodat je je na een tijdje gewoon ongeveer normaal voelt als je een pilletje neemt, en als je niks op hebt, ben je depri.
Je hele voorraad serotonine is op, je bent dus LEEG

Vooral de volgende dag, en vooral de dag dáarna ben je zo gaar als een gehaktbal..
Je hersenen wennen eraan!

Deze veranderingen in je hersenen zijn nooit blijvend, is nooit aangetoond, kan wel zijn dat het 2 jaar duurt voordat je 100% de oude bent!

Gewoon met MATE gebruiken dan is er nooit wat aan de hand, en genoeg drinken (niet te veel alcohol ), af en toe afkoelen als je hard loopt te zweten.
alleen op hardcore is wel een goeie vind ik zelf

Ik ben er blijvend door veranderd, altijd supervrolijk

[ Bericht 5% gewijzigd door JAMsper op 07-08-2005 18:35:55 ]
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:43:11 #177
73304 pulsar2kx
1986 - 2006
pi_29494302
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Verslavend, duur en ongezond. Niet aan beginnen dus Brechtje
Duur

De meeste mensen betalen niet meer dan 3 euro per pil

Verslavend is het voor mij niet, maar dat verschilt per persoon.
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:51:08 #178
73304 pulsar2kx
1986 - 2006
pi_29494494
Om nog even antwoord te geven aan de TS.

16 - wiet/hasj, ephedra.
17 - xtc.
18 - ghb, lachgas.

Waarom - eigen interesse, had ook geen vrienden die gebruikten.

Ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden, maar ik heb dan ook totaal geen moeite met gematigd gebruik. En dat is lang niet bij iedereen zo
pi_29495359
Ah, de onwetendheid in dit topic!
Toen ik de gemiddelde leeftijd had van de mensen hier, moest ik er ook niets van weten.
Maar of je het gelooft of niet, door verschillende soorten drugs te gebruiken ben ik er alleen maar beter op geworden.
De kunst is om het te gebruiken, en niet te misbruiken. hoewel sommigen van mening zijn dat ik een misbruiker ben... maar goed

Overigens begon ik op m'n 16e ongeveer. Welliswaar alleen alcohol, maar ook dat is drugs.
Iets wat veel van jullie nog niet snappen.
Toen ik een jaar of 17 was begon ik wat te experimenteren met smart-drugs, puur uit nieuwsgierigheid.
Met blowen ben ik op m'n 18e pas begonnen omdat ik daar voor nooit wilde roken. Maar door het blowen ben ik ook steeds vaker gewoon gaan roken.

Op m'n 19e probeerde ik voor het eerst paddo's, op m'n 20e xtc, lsd, dxm en nog wat dingen.
Maar de laatste tijd heb ik weinig gebruikt.
Al met al kan ik er alleen maar positief over zijn.
Veel mensen schijnen nog steeds te denken dat je meteen retarted bent als je eens een pilletje slikt. Dat is dus onzin.
Het zijn de retards die het gewoon te vaak gebruiken misbruiken, niet andersom.

Het is ook onzin dat drugs gebruikers alleen lol kunnen hebben wanneer ze drugs gebruiken. Maar de anti drugs maffia met hun bekrompen manier van denken zal dit nooit begrijpen.
Ik heb met ze te doen.

Je hebt geen drugs nodig om lol te hebben, maar het gebruik van drugs kan voor veel meer lol zorgen. Dat het eventueel schadelijk kan zijn is een afweging die je moet maken.
Maar als we zo gaan beginnen kun je eigenlijk helemaal niets meer tot je nemen, want alles is tegenwoordig schadelijk.
In paprika schijnen ook kankerverwekkende stoffen te zitten, zullen we dus iedereen maar verbieden om paprika's te eten?

Nah, het mag duidelijk zijn, ik ben en en al voor drugs, mits goed gebruikt.
Drugs kan een geweldig hulp middel zijn. Het is jammer dat veel mensen dit niet zien en het ook niet willen zien.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:46:42 #180
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_29523180
wie gaat vanaaf iets gebruiken zoja wat?
ik alcohol hash en weed. en dat is het wel denkik. owja en nicotine maar das standaard.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_29523837
quote:
XTC (zie ook het XTC-topic)...

XTC is afgeleid van de amfetaminen, oorspronkelijk ecstasy genaamd met als werkende stof 3,4-methylenedioxymethamphetamine, oftewel MDMA.

XTC is een drug, maar zoals altijd verschillen drugs van elkaar. XTC is een drug die een soort van gelukzalig, euforisch en blij gevoel geeft, daarnaast kan je ook een soort van speedy effect krijgen (denk aan speed of aan een zeer grote hoeveelheid Red Bull als je nog geen andere harddrugs gebruikt hebt).

In een echte XTC-pil zit MDMA en bindmiddel, de werking van het bindmiddel is te verwaarlozen. Waar het om draait is de MDMA. De MDMA geeft als het ware een boost aan je neurotransmitters serotonine, noradrenaline en dopamine (neurotransmitters zijn stoffen die tussen zenuwcellen (electrische) signalen doorgeven). De hoeveelheid die van deze neurotransmitters aan de hersenen wordt afgegeven zal met behulp van XTC worden verhoogd, een versterkt effect dus.

Neurotransmitters hebben onder andere invloed op hoe je je voelt, waar het hier dus ook om draait. De neurotransmitter waar het hier hoofdzakelijk om gaat is serotonine, deze stof geeft jou dat blije gevoel, het echte XTC-gevoel. De dopamine geeft je een beetje een strak en speedy gevoel, iets wat je meer gaat merken naarmate je meer MDMA binnen krijgt en je serotonine-peil lager wordt. Je serotonine-peil wordt lager? Ja inderdaad, je lichaam heeft een beperkte hoeveelheid serotonine en na een bepaalde hoeveelheid MDMA (verschilt per persoon, man/vrouw, gewicht, gebruikservaring etc.) raakt dit dus op en zul je niet zoveel meer merken van dat blije XTC-gevoel, alleen dat strakke gevoel van de dopamine zul je blijven merken. Na een maand of twee maanden is je voorraad serotonine weer goed op peil en kun je eventueel weer gaan gebruiken en zo het (bijna) maximale effect ervaren.

Overmatig gebruik of standaard gebruik op vaak dezelfde plaatsen of in dezelfde omgeving kan zorgen voor mentale verslaving. Naarmate je meer gebruikt hebt, zul je na een tijdje ook meer MDMA nodig hebben om het zelfde effect te krijgen.

Enne @ JAMsper: Er zijn weldegelijk schadelijke gevolgen. Er is onder andere al aangetoont dat je axonen erg kunnen beschadigen/verschrompelen als je veel MDMA gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door boyv op 09-08-2005 19:28:32 ]
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:13:11 #182
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_29524706
Wiet: mijn ex (toen k 16 was) had een broer die veel blowde, daar heb ik het van dichtbij leren kennen. Mijn eerste joint heb ik 2 maanden later ofzo met een collega gerookt.
Paddo's weet ik niet eens meer hoe ik er bij kwam, maar heb ik 1x gedaan, afgelopen herfst. En binnenkort weer hopelijk
pi_29527318
Heb ook een keer coke gedaan, maar dat vond ik echt te meesterlijk, dus dat doe ik nooit meer want daar ben ik bang voor. XTC ook een paar keer gedaan, alleen ik vond het effect best tegenvallen. Was wel knettervaag en het tintelde wel lekker Maar wel wazig, want ik hoor van iedereen die het doet dat ze gaan tandenknarsen en dat heb ik ook gezien. Heb ik dus helemaal geen last van gehad.
Wil nog wel wat dingen proberen, want ik ben daar altijd nieuwsgierig naar. lsd en paddo's moet ik bijvoorbeeld echt nog een keer meemaken. Maargoed, alles op z'n tijd, want ik heb er echt geen haast mee ofzo.
Ben de laatste tijd ook weer veel te veel aan het blowen, dus daar moet na de vakantie ook wel effe verandering in komen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2005 22:54:18 ]
  woensdag 10 augustus 2005 @ 02:18:37 #184
101809 BObNL
Je bent top!
pi_29532538
* BObNL is nog helemaal clean
Leuter mee!!
pi_29536697
-edit-
kut verkeerde topic

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2005 12:47:03 ]
pi_29540888
even een ouderlijk advies voor al jullie tieners:

er is niets mis mee met een jointje roken! zolang 't maar geen dagelijkse bezigheid wordt.

ik heb een groot gedeeltje van mijn pubertijd wel gerookt, maar nooit verslaafd
<hr>
pi_29544485
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 17:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
even een ouderlijk advies voor al jullie tieners:
er is niets mis mee met een jointje roken! zolang 't maar geen dagelijkse bezigheid wordt.
Het klinkt voor de meeste waarschijnlijk heel erg vanzelfsprekend maar het is ook echt heel erg waar.
pi_29547757
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 00:27 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:

Maar of je het gelooft of niet, door verschillende soorten drugs te gebruiken ben ik er alleen maar beter op geworden.

Maar door het blowen ben ik ook steeds vaker gewoon gaan roken.
I see...
pi_29550646
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:21 schreef Woffel het volgende:

[..]

I see...
Goed punt.
Niet alleen maar voordelen dus.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:08:44 #190
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_29592524
mijn eerste jointje was 3 jaar geleden [ik was net 15] op een feestje waar ik nieuwe mensen had ontmoet die ineens een dikke jetser gingen draaien
ik kan het me niet echt herinneren, behalve dat naar huis fietsen erg moeilijk bleek
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:10:39 #191
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29592571
Door middel van mijn muziekhelden.. 12 jaar geleden was ik echt ontiegelijk fan van Nirvana en Kurt Cobain rookte veel wiet... hij was mijn grote voorbeeld dus ik ging ook wiet roken, zo dus (hoe puberaal, ik weet 't ) En nieuwsgierigheid natuurlijk, nooit om stoer te doen of erbij te horen iig.

[ Bericht 8% gewijzigd door HAL9000S op 13-08-2005 02:53:53 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:31:40 #192
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_29603893
alcohol: tja iedereen drinkt he, ik ook keer proberen op jonge leeftijd, naja niks bijzonders.

"Serieuzere werk"

Ik wou een keer lekker stoned/van de wereld zijn, maar niet roken (hate that). Kreeg als tip om keer aan de paddo's te gaan. Nja van het een kwam het ander. Nu 6x getript in 1,5jaar tijd. Wel inmiddels paar keer geblowd, maar was saai, werkte niet bij mij o.i.d.
Drugs are good mkay?
pi_29605492
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:53 schreef Snqqpy het volgende:

[..]

Nee, je leeft pas als je alle dingen hebt gedaan waaraan je dood kan gaan.
Dus jij hebt ook wellis een pak dreft opgedronken?
Lambo of Rekt
pi_29642275
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/uitjebol.zip
Is erg interessant. Is een tekstbestand met heel veel duidelijke info over bijna alle drugs.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2005 22:57:03 ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:04:22 #195
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29642572
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:10 schreef HAL9000S het volgende:
Kurt Cobain rookte veel wiet... hij was mijn grote voorbeeld dus ik ging ook wiet roken
hoe triest, maar gelukkig heb je niet direct een spuit in je arm gezet
pi_29661894
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:10 schreef HAL9000S het volgende:
Door middel van mijn muziekhelden.. 12 jaar geleden was ik echt ontiegelijk fan van Nirvana en Kurt Cobain rookte veel wiet... hij was mijn grote voorbeeld dus ik ging ook wiet roken, zo dus (hoe puberaal, ik weet 't ) En nieuwsgierigheid natuurlijk, nooit om stoer te doen of erbij te horen iig.
Die haagse Acid en Elektro jongens kunnen er natuurlijk ook wat van
pi_29662620
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:51 schreef _ELMaikel_ het volgende:
En waarom niet je moet toch geleeft hebben?
dus jij hebt tot nu toe nog niet geleefd?
─_(º.0)_/─
pi_29790155
Eerste keer was toen k 14 was, gewoon samen met vrienden op het skatebaantje bij mij in de buurt, heel goeie ervaring, ook andere ervaringen waren nooit slecht.
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_29790595
Hoe ben je met drugs in aanraking gekomen?

Nou, er lag wat wiet voor me, op een tafel...en toen ging mijn vinger er naartoe, en toen raakte ik het aan.
Dus toen was ik in aanraking met drugs gekomen, maar ik voelde er bitter weinig van...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')