abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29489381
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef Brechtje het volgende:
Ja maar wat is er dan precies mee, wat voor troep zit erin, wat doet het met je?
Er zit een stof in, MDMA.
Die stof op zich is totaal niet schadelijk, echt totaal niet!
De stof is niet zuur dat je maag ervan wegbrandt ofzo, dat soort bullshit hoor je wel es...

De stof MDMA wordt via je maag opgenomen en komt in je bloed, waarna het door je bloed-breinbarriëre heen gaat, en in de hersenen komt.
De stof is chemisch verwant aan lichaamseigen stoffen. (je hersenen werken puur chemisch, met allerlei stoffen die "berichten" verzenden om het maar zo te zeggen) MDMA lijkt op een stof (naam vergete :S ) die ervoor zorgt dat er een ándere stof vrijkomt, serotonine, die stemming bepaalt, je wordt er vrolijk van en energiek etc. en zorgt dat de stof BLIJFT vrijkomen en niet opnieuw opgenomen wordt, waardoor je dus vrolijk BLIJFt

Zo werkt het simpel uitgelegd,

MDMA is de sleutel en je hersenen het slot zegmaar!

(Waarom) is het slecht?
Je hersenen raken na een tijdje gewend aan de grote hoeveelheden stoffen, zodat je je na een tijdje gewoon ongeveer normaal voelt als je een pilletje neemt, en als je niks op hebt, ben je depri.
Je hele voorraad serotonine is op, je bent dus LEEG

Vooral de volgende dag, en vooral de dag dáarna ben je zo gaar als een gehaktbal..
Je hersenen wennen eraan!

Deze veranderingen in je hersenen zijn nooit blijvend, is nooit aangetoond, kan wel zijn dat het 2 jaar duurt voordat je 100% de oude bent!

Gewoon met MATE gebruiken dan is er nooit wat aan de hand, en genoeg drinken (niet te veel alcohol ), af en toe afkoelen als je hard loopt te zweten.
alleen op hardcore is wel een goeie vind ik zelf

Ik ben er blijvend door veranderd, altijd supervrolijk

[ Bericht 5% gewijzigd door JAMsper op 07-08-2005 18:35:55 ]
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:43:11 #177
73304 pulsar2kx
1986 - 2006
pi_29494302
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:13 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Verslavend, duur en ongezond. Niet aan beginnen dus Brechtje
Duur

De meeste mensen betalen niet meer dan 3 euro per pil

Verslavend is het voor mij niet, maar dat verschilt per persoon.
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:51:08 #178
73304 pulsar2kx
1986 - 2006
pi_29494494
Om nog even antwoord te geven aan de TS.

16 - wiet/hasj, ephedra.
17 - xtc.
18 - ghb, lachgas.

Waarom - eigen interesse, had ook geen vrienden die gebruikten.

Ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden, maar ik heb dan ook totaal geen moeite met gematigd gebruik. En dat is lang niet bij iedereen zo
pi_29495359
Ah, de onwetendheid in dit topic!
Toen ik de gemiddelde leeftijd had van de mensen hier, moest ik er ook niets van weten.
Maar of je het gelooft of niet, door verschillende soorten drugs te gebruiken ben ik er alleen maar beter op geworden.
De kunst is om het te gebruiken, en niet te misbruiken. hoewel sommigen van mening zijn dat ik een misbruiker ben... maar goed

Overigens begon ik op m'n 16e ongeveer. Welliswaar alleen alcohol, maar ook dat is drugs.
Iets wat veel van jullie nog niet snappen.
Toen ik een jaar of 17 was begon ik wat te experimenteren met smart-drugs, puur uit nieuwsgierigheid.
Met blowen ben ik op m'n 18e pas begonnen omdat ik daar voor nooit wilde roken. Maar door het blowen ben ik ook steeds vaker gewoon gaan roken.

Op m'n 19e probeerde ik voor het eerst paddo's, op m'n 20e xtc, lsd, dxm en nog wat dingen.
Maar de laatste tijd heb ik weinig gebruikt.
Al met al kan ik er alleen maar positief over zijn.
Veel mensen schijnen nog steeds te denken dat je meteen retarted bent als je eens een pilletje slikt. Dat is dus onzin.
Het zijn de retards die het gewoon te vaak gebruiken misbruiken, niet andersom.

Het is ook onzin dat drugs gebruikers alleen lol kunnen hebben wanneer ze drugs gebruiken. Maar de anti drugs maffia met hun bekrompen manier van denken zal dit nooit begrijpen.
Ik heb met ze te doen.

Je hebt geen drugs nodig om lol te hebben, maar het gebruik van drugs kan voor veel meer lol zorgen. Dat het eventueel schadelijk kan zijn is een afweging die je moet maken.
Maar als we zo gaan beginnen kun je eigenlijk helemaal niets meer tot je nemen, want alles is tegenwoordig schadelijk.
In paprika schijnen ook kankerverwekkende stoffen te zitten, zullen we dus iedereen maar verbieden om paprika's te eten?

Nah, het mag duidelijk zijn, ik ben en en al voor drugs, mits goed gebruikt.
Drugs kan een geweldig hulp middel zijn. Het is jammer dat veel mensen dit niet zien en het ook niet willen zien.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:46:42 #180
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_29523180
wie gaat vanaaf iets gebruiken zoja wat?
ik alcohol hash en weed. en dat is het wel denkik. owja en nicotine maar das standaard.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_29523837
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef Brechtje het volgende:
Ja maar wat is er dan precies mee, wat voor troep zit erin, wat doet het met je?
XTC (zie ook het XTC-topic)...

XTC is afgeleid van de amfetaminen, oorspronkelijk ecstasy genaamd met als werkende stof 3,4-methylenedioxymethamphetamine, oftewel MDMA.

XTC is een drug, maar zoals altijd verschillen drugs van elkaar. XTC is een drug die een soort van gelukzalig, euforisch en blij gevoel geeft, daarnaast kan je ook een soort van speedy effect krijgen (denk aan speed of aan een zeer grote hoeveelheid Red Bull als je nog geen andere harddrugs gebruikt hebt).

In een echte XTC-pil zit MDMA en bindmiddel, de werking van het bindmiddel is te verwaarlozen. Waar het om draait is de MDMA. De MDMA geeft als het ware een boost aan je neurotransmitters serotonine, noradrenaline en dopamine (neurotransmitters zijn stoffen die tussen zenuwcellen (electrische) signalen doorgeven). De hoeveelheid die van deze neurotransmitters aan de hersenen wordt afgegeven zal met behulp van XTC worden verhoogd, een versterkt effect dus.

Neurotransmitters hebben onder andere invloed op hoe je je voelt, waar het hier dus ook om draait. De neurotransmitter waar het hier hoofdzakelijk om gaat is serotonine, deze stof geeft jou dat blije gevoel, het echte XTC-gevoel. De dopamine geeft je een beetje een strak en speedy gevoel, iets wat je meer gaat merken naarmate je meer MDMA binnen krijgt en je serotonine-peil lager wordt. Je serotonine-peil wordt lager? Ja inderdaad, je lichaam heeft een beperkte hoeveelheid serotonine en na een bepaalde hoeveelheid MDMA (verschilt per persoon, man/vrouw, gewicht, gebruikservaring etc.) raakt dit dus op en zul je niet zoveel meer merken van dat blije XTC-gevoel, alleen dat strakke gevoel van de dopamine zul je blijven merken. Na een maand of twee maanden is je voorraad serotonine weer goed op peil en kun je eventueel weer gaan gebruiken en zo het (bijna) maximale effect ervaren.

Overmatig gebruik of standaard gebruik op vaak dezelfde plaatsen of in dezelfde omgeving kan zorgen voor mentale verslaving. Naarmate je meer gebruikt hebt, zul je na een tijdje ook meer MDMA nodig hebben om het zelfde effect te krijgen.

Enne @ JAMsper: Er zijn weldegelijk schadelijke gevolgen. Er is onder andere al aangetoont dat je axonen erg kunnen beschadigen/verschrompelen als je veel MDMA gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door boyv op 09-08-2005 19:28:32 ]
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:13:11 #182
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_29524706
Wiet: mijn ex (toen k 16 was) had een broer die veel blowde, daar heb ik het van dichtbij leren kennen. Mijn eerste joint heb ik 2 maanden later ofzo met een collega gerookt.
Paddo's weet ik niet eens meer hoe ik er bij kwam, maar heb ik 1x gedaan, afgelopen herfst. En binnenkort weer hopelijk
pi_29527318
Heb ook een keer coke gedaan, maar dat vond ik echt te meesterlijk, dus dat doe ik nooit meer want daar ben ik bang voor. XTC ook een paar keer gedaan, alleen ik vond het effect best tegenvallen. Was wel knettervaag en het tintelde wel lekker Maar wel wazig, want ik hoor van iedereen die het doet dat ze gaan tandenknarsen en dat heb ik ook gezien. Heb ik dus helemaal geen last van gehad.
Wil nog wel wat dingen proberen, want ik ben daar altijd nieuwsgierig naar. lsd en paddo's moet ik bijvoorbeeld echt nog een keer meemaken. Maargoed, alles op z'n tijd, want ik heb er echt geen haast mee ofzo.
Ben de laatste tijd ook weer veel te veel aan het blowen, dus daar moet na de vakantie ook wel effe verandering in komen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2005 22:54:18 ]
  woensdag 10 augustus 2005 @ 02:18:37 #184
101809 BObNL
Je bent top!
pi_29532538
* BObNL is nog helemaal clean
Leuter mee!!
pi_29536697
-edit-
kut verkeerde topic

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2005 12:47:03 ]
pi_29540888
even een ouderlijk advies voor al jullie tieners:

er is niets mis mee met een jointje roken! zolang 't maar geen dagelijkse bezigheid wordt.

ik heb een groot gedeeltje van mijn pubertijd wel gerookt, maar nooit verslaafd
<hr>
pi_29544485
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 17:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
even een ouderlijk advies voor al jullie tieners:
er is niets mis mee met een jointje roken! zolang 't maar geen dagelijkse bezigheid wordt.
Het klinkt voor de meeste waarschijnlijk heel erg vanzelfsprekend maar het is ook echt heel erg waar.
pi_29547757
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 00:27 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:

Maar of je het gelooft of niet, door verschillende soorten drugs te gebruiken ben ik er alleen maar beter op geworden.

Maar door het blowen ben ik ook steeds vaker gewoon gaan roken.
I see...
pi_29550646
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:21 schreef Woffel het volgende:

[..]

I see...
Goed punt.
Niet alleen maar voordelen dus.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:08:44 #190
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_29592524
mijn eerste jointje was 3 jaar geleden [ik was net 15] op een feestje waar ik nieuwe mensen had ontmoet die ineens een dikke jetser gingen draaien
ik kan het me niet echt herinneren, behalve dat naar huis fietsen erg moeilijk bleek
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:10:39 #191
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29592571
Door middel van mijn muziekhelden.. 12 jaar geleden was ik echt ontiegelijk fan van Nirvana en Kurt Cobain rookte veel wiet... hij was mijn grote voorbeeld dus ik ging ook wiet roken, zo dus (hoe puberaal, ik weet 't ) En nieuwsgierigheid natuurlijk, nooit om stoer te doen of erbij te horen iig.

[ Bericht 8% gewijzigd door HAL9000S op 13-08-2005 02:53:53 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:31:40 #192
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_29603893
alcohol: tja iedereen drinkt he, ik ook keer proberen op jonge leeftijd, naja niks bijzonders.

"Serieuzere werk"

Ik wou een keer lekker stoned/van de wereld zijn, maar niet roken (hate that). Kreeg als tip om keer aan de paddo's te gaan. Nja van het een kwam het ander. Nu 6x getript in 1,5jaar tijd. Wel inmiddels paar keer geblowd, maar was saai, werkte niet bij mij o.i.d.
Drugs are good mkay?
pi_29605492
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:53 schreef Snqqpy het volgende:

[..]

Nee, je leeft pas als je alle dingen hebt gedaan waaraan je dood kan gaan.
Dus jij hebt ook wellis een pak dreft opgedronken?
Lambo of Rekt
pi_29642275
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/uitjebol.zip
Is erg interessant. Is een tekstbestand met heel veel duidelijke info over bijna alle drugs.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2005 22:57:03 ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:04:22 #195
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29642572
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:10 schreef HAL9000S het volgende:
Kurt Cobain rookte veel wiet... hij was mijn grote voorbeeld dus ik ging ook wiet roken
hoe triest, maar gelukkig heb je niet direct een spuit in je arm gezet
pi_29661894
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:10 schreef HAL9000S het volgende:
Door middel van mijn muziekhelden.. 12 jaar geleden was ik echt ontiegelijk fan van Nirvana en Kurt Cobain rookte veel wiet... hij was mijn grote voorbeeld dus ik ging ook wiet roken, zo dus (hoe puberaal, ik weet 't ) En nieuwsgierigheid natuurlijk, nooit om stoer te doen of erbij te horen iig.
Die haagse Acid en Elektro jongens kunnen er natuurlijk ook wat van
pi_29662620
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:51 schreef _ELMaikel_ het volgende:
En waarom niet je moet toch geleeft hebben?
dus jij hebt tot nu toe nog niet geleefd?
─_(º.0)_/─
pi_29790155
Eerste keer was toen k 14 was, gewoon samen met vrienden op het skatebaantje bij mij in de buurt, heel goeie ervaring, ook andere ervaringen waren nooit slecht.
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_29790595
Hoe ben je met drugs in aanraking gekomen?

Nou, er lag wat wiet voor me, op een tafel...en toen ging mijn vinger er naartoe, en toen raakte ik het aan.
Dus toen was ik in aanraking met drugs gekomen, maar ik voelde er bitter weinig van...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')