abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29345750
Kraken is al zo oud als we hier rondlopen.
Alleen worden er andere termen voor gebruikt.
Landje pik, invasie, whatever...
O ja, en kraken mag van mij hoor als een object onttrokken wordt om tot een statisch symbool van nutteloosheid te dienen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:40:54 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29345784
kraken goedpraten is hetzelfde als begrip tonen voor het verkrachten van een mens, want immers het is beschikbaar. ranzige praktijk waar nog wettelijk steun voor is ook. onbegrijpelijk en snel afgelopen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:49:50 #103
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29346053
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
kraken goedpraten is hetzelfde als begrip tonen voor het verkrachten van een mens, want immers het is beschikbaar. ranzige praktijk waar nog wettelijk steun voor is ook. onbegrijpelijk en snel afgelopen.

ben je dronken?
Het verkrachten van mensen vergelijken met het in gebruik nemen van leegstaande panden...

.
| | @ | Overal zanikt bagger...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:50:56 #104
99433 Tup
Tupperwaar
pi_29346092
quote:
Verkrachtingen zijn echter bij wet verboden , kraken is dat niet.
Wasserwunderland
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:52:21 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29346143
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:49 schreef la-nina het volgende:

[..]

ben je dronken?
Het verkrachten van mensen vergelijken met het in gebruik nemen van leegstaande panden...

.
het was een schertsend voorbeeld van iets afpakken wat niet je eigendom is, dunkt mij. de wet zal het snel gaan verbieden.
pi_29346250
quote:
Tsja, ach, zucht enzo...
'Beetje' vreemde vergelijking (kan 't mishebben hoor...) maar kijk 's naar mijn berichtje hiervoor, dit soort gedrag is nog ouder dan de weg naar Rome.
Keur je dit wel goed en vervolgens mensen die als tegenbeweging, als voorbeeld, gaan kraken vervolgens voor hun acties afkeuren?
Volgens mij ben jij een heel braaf jongetje/ meisje of je hebt niet goed opgelet.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:57:01 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29346292
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:55 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Tsja, ach, zucht enzo...
'Beetje' vreemde vergelijking (kan 't mishebben hoor...) maar kijk 's naar mijn berichtje hiervoor, dit soort gedrag is nog ouder dan de weg naar Rome.
Keur je dit wel goed en vervolgens mensen die als tegenbeweging, als voorbeeld, gaan kraken vervolgens voor hun acties afkeuren?
Volgens mij ben jij een heel braaf jongetje/ meisje of je hebt niet goed opgelet.
hou het dan maar op heel braaf en oplettend.
pi_29346555
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hou het dan maar op heel braaf en oplettend.
Weltrusten!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:06:27 #109
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29346618
Als je in Amsterdam een van de grote steden woont,
is het niet zo moeilijk om iets tegen krakers te ontwikkelen,
dingen verloederen daar zowiezo in rap tempo, zo ook de 'kraakscene' daar.

Kraken an sich is niet crimineel, dus niet te vergelijken met diefstal en verkrachting!

Veel goede organisaties en initiatieven hebben hun weg dankzij/via de kraakscene
weten te vinden in Nederland op een manier die uniek is/was in Europa
Maar laten we dat hier maar even vergeten.

.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:08:05 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29346679
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:06 schreef la-nina het volgende:
!

Veel goede organisaties en initiatieven hebben hun weg dankzij/via de kraakscene
weten te vinden in Nederland op een manier die uniek is/was in Europa
Maar laten we dat hier maar even vergeten.
zoals?
pi_29346964
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het gaat niet om de overheid, dus je vergelijking loopt al mank. Tevens ziijn er ook andere middelen dan kraak om leegstand te voorkomen, of die zou je kunnen ontwikkelen. Kraken is niet de enige oplossing en zeker niet de beste.
Die oplossing zou dan toch van de overheid moeten komen, want bij mijn weten is Nederland zowat het enige Europese land met zo'n gigantische woningnood.

Dat dat jullie niet aan het denken zet, dat snap ik niet (zeg ik als Belg).

Jullie worden gewoon gigantisch voor gek gezet door jullie eigen machthebbers, al decennia lang, en niemand die er tegen protesteert.

Tja, behalve die krakers dan, maar het zou gewoon beter zijn als kraken geen noodzaak meer was, maar enkel nog gebruikt zou worden voor symbolische politieke doeleinden, zoals dat in België (meestal, maar niet altijd) het geval is.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:22:08 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29347035
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:19 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Die oplossing zou dan toch van de overheid moeten komen, want bij mijn weten is Nederland zowat het enige Europese land met zo'n gigantische woningnood.

Dat dat jullie niet aan het denken zet, dat snap ik niet (zeg ik als Belg).

Jullie worden gewoon gigantisch voor gek gezet door jullie eigen machthebbers, al decennia lang, en niemand die er tegen protesteert.

Tja, behalve die krakers dan, maar het zou gewoon beter zijn als kraken geen noodzaak meer was, maar enkel nog gebruikt zou worden voor symbolische politieke doeleinden, zoals dat in België (meestal, maar niet altijd) het geval is.
ja! want belgïë is zoveel beter. huurders krijgen gewoon roest uit de kranen daar. waarom zou je kraken in een overbezette stad als er in de rest van nederland genoeg te krijgen is?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:27:42 #113
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29347181
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:08 schreef zoalshetis het volgende:
zoals?
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:06 schreef la-nina het volgende:
laten we dat hier maar even vergeten.
hier een agenda voor uw lokale kraak-events
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:29:55 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29347235
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:27 schreef la-nina het volgende:

[..]

[..]

hier een agenda voor uw lokale kraak-events
lachen! (we kunnen elkaar beter treffen op de ceintuurbaan om te kijken naar spreeuwenvogelzwermen) kraken is profiteren.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:32:11 #115
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29347294
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lachen! (we kunnen elkaar beter treffen op de ceintuurbaan om te kijken naar spreeuwenvogelzwermen) kraken is profiteren.
Mooi! Vechten we het daar uit!

en huren is voor huilies!
pi_29347825
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja! want belgïë is zoveel beter. huurders krijgen gewoon roest uit de kranen daar. waarom zou je kraken in een overbezette stad als er in de rest van nederland genoeg te krijgen is?
Complete onzin man.

Je moet je echt eens gaan laten nakijken. Ik woon toch zelf in België zeker? Denk je nu echt dat ik roest uit mijn kranen krijg of wil?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:58:48 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29347839
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:32 schreef la-nina het volgende:

[..]

Mooi! Vechten we het daar uit!

en huren is voor huilies!
ik huur ook niet. en vechten doen we dan wel.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:59:29 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29347850
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:57 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Complete onzin man.

Je moet je echt eens gaan laten nakijken. Ik woon toch zelf in België zeker? Denk je nu echt dat ik roest uit mijn kranen krijg of wil?
belgië is al jaren falliet. niet mekkeren.
pi_29347873
zoalshetis heeft een kraakcomplex wat er natuurlijk om vraagt om gekraakt te worden.
(tsja, echt leuk is ie niet maar wat wil je ook rond deze tijd)
pi_29348264
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

belgië is al jaren falliet. niet mekkeren.
Da's onzin. Niet blaten. Jullie zitten in een recessie wij (nog) niet.
pi_29349743
Kraken, en vooral de legaalheid ervan, is een raar fenomeen. Ik ben er geen voorstander van, het is een versie van het recht in eigen hand nemen.

Als de overheid leegstand verbiedt moet de overheid leegstand aanpakken, en niet tegen burgers zeggen: als u ergens leegstand constateert mag u het gebruiksrecht opeisen.

Aan de andere kant is het absurd dat de overheid bepaalt dat mensen niet in een schuur, een oude fabriek, een afbraakpand mogen wonen. Sommige mensen wonen graag gratis, of in iets anders dan een rijtjeshuis. Veel krakers wonen nu op plaatsen die voor 'gewone' bewoning 'onbewoonbaar verklaard' zouden worden. (Daarmee overtreden bijna alle krakers ook de wet, dus kom niet aan met hun legaalheid, die telt maar half).

Die twee regelingen zouden beide afgeschaft moeten worden.
De overheid heeft zich niet te bemoeien met bewoonbaarheid van panden (afgezien van gevaarlijke situaties), als er een wettelijk verbod op leegstand is dan moet de overheid zelf naleving ervan afdwingen.

Dan hebben stadsnomaden, kunstenaarsinitiatieven, mosbegroeid tuig plaatsen genoeg om zich te nestelen, en kunnen huiseigenaren zich weer op normale wijze aan de wet gaan houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:56:31 #122
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_29366285
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 07:55 schreef sigme het volgende:
Kraken, en vooral de legaalheid ervan, is een raar fenomeen. Ik ben er geen voorstander van, het is een versie van het recht in eigen hand nemen.
Je neemt het recht in eigen hand omdat de overheid het verdomd om leegstand te bestraffen.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_29366485
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 07:55 schreef sigme het volgende:

Als de overheid leegstand verbiedt moet de overheid leegstand aanpakken, en niet tegen burgers zeggen: als u ergens leegstand constateert mag u het gebruiksrecht opeisen.

Aan de andere kant is het absurd dat de overheid bepaalt dat mensen niet in een schuur, een oude fabriek, een afbraakpand mogen wonen. Sommige mensen wonen graag gratis, of in iets anders dan een rijtjeshuis. Veel krakers wonen nu op plaatsen die voor 'gewone' bewoning 'onbewoonbaar verklaard' zouden worden. (Daarmee overtreden bijna alle krakers ook de wet, dus kom niet aan met hun legaalheid, die telt maar half).

Die twee regelingen zouden beide afgeschaft moeten worden.
De overheid heeft zich niet te bemoeien met bewoonbaarheid van panden (afgezien van gevaarlijke situaties), als er een wettelijk verbod op leegstand is dan moet de overheid zelf naleving ervan afdwingen.

Dan hebben stadsnomaden, kunstenaarsinitiatieven, mosbegroeid tuig plaatsen genoeg om zich te nestelen, en kunnen huiseigenaren zich weer op normale wijze aan de wet gaan houden.
In tegenstelling tot de user hier boven mij zou ik graag je hele post citeren, aangezien dit een zeldzame en zorgvuldig afgewogen mening is.
pi_29407639
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:56 schreef Pinobot het volgende:

[..]

Je neemt het recht in eigen hand omdat de overheid het verdomd om leegstand te bestraffen.
En waarom zou je iemand dwingen om in een huis te wonen dat van hemzelf is? Ik dwing jou ook niet om je auto of fiets te gebruiken. Het zou toch te gek voor woorden zijn als ik iemands auto steel (kraak sorry) omdat de eigenaar hem niet gebruikt.

Als je iets koopt is het van jou, en of er dan iemand in woont of dat hij er een garage van maakt gaat verder niemand wat aan.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:54:35 #125
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29408610
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:30 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het zou toch te gek voor woorden zijn als ik iemands auto steel (kraak sorry) omdat de eigenaar hem niet gebruikt.
Hou nou eens op met die stupide vergelijking : Kraken is Diefstal !
Het eigendomsrecht wordt door het kraken van een pand niet geschonden, slechts beproefd

[ Bericht 1% gewijzigd door la-nina op 04-08-2005 14:56:34 (spelling enzo) ]
pi_29410016
Beproefd... .
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:29:25 #127
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29410151
bij deze ...
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:40:50 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29410590
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:54 schreef la-nina het volgende:

[..]

Het eigendomsrecht wordt door het kraken van een pand niet geschonden, slechts beproeft
waarom ga je gewoon niet studeren en werken en gewoon normaal wonen? waarom moet je kraken? geeft het een diepte in je leven? komt het straks op een strafblad? ik hoop het wel.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:49:44 #129
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29422514
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom ga je gewoon niet studeren en werken en gewoon normaal wonen?
Werken of studeren en wonen in een kraakpand gaan uiteraard niet samen.
quote:
waarom moet wil je kraken? geeft het een diepte in je leven?
Alsof je dat wil weten.
quote:
komt het straks op een strafblad? ik hoop het wel.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:08:49 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29425049
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:49 schreef la-nina het volgende:

[..]

Alsof je dat wil weten.
da's gemeen. eerst een woord doorstrepen, je eigen woord toevoegen en dan daarop mij een conclusie in de mond leggen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:36:31 #131
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29425518
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

da's gemeen.

quote:
eerst een woord doorstrepen, je eigen woord toevoegen en dan daarop mij een conclusie in de mond leggen.
Die conclusie drong zich zomaar aan me op toen ik je 'vragen' las
pi_29425767
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:54 schreef la-nina het volgende:

[..]

Het eigendomsrecht wordt door het kraken van een pand niet geschonden, slechts beproefd
Als ik geen auto kan betalen, mag ik dan ook een garage binnenlopen en ermee wegrijden?
(het beestje stond toch al een jaar stil)
Yeah baby Yeah!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 17:38:10 #133
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29426397
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:52 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als ik geen auto kan betalen, mag ik dan ook een garage binnenlopen en ermee wegrijden?
Nee
De kraakwet gaat over onroerend goed.

Artikel 429sexies wetboek van strafrecht

1. Hij die een door hem wederrechtelijk in gebruik genomen woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende niet meer dan twaalf maanden voorafgaande aan die wederrechtelijke ingebruikname is beëindigd, op vordering van of vanwege de rechthebbende niet aanstonds ontruimt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste vier maanden of geldboete van de derde categorie.

2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, vertoevende in een wederrechtelijk in gebruik genomen woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende niet meer dan twaalf maanden voorafgaande aan die wederrechtelijke ingebruikname is beëindigd, zich op de vordering van of vanwege de rechthebbende niet aanstonds verwijdert.

Duidelijk toch?!
pi_29449373
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:52 schreef Elgigante het volgende:

[..]

(het beestje stond toch al een jaar stil)
Je mag wel de garage kraken, en als je de garage kraakt mag je dan niet de auto gebruiken? Als roerende zaak in een onroerend goed?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:11:43 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29450037
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:38 schreef la-nina het volgende:

[..]

Nee
De kraakwet gaat over onroerend goed.

Artikel 429sexies wetboek van strafrecht

1. Hij die een door hem wederrechtelijk in gebruik genomen woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende niet meer dan twaalf maanden voorafgaande aan die wederrechtelijke ingebruikname is beëindigd, op vordering van of vanwege de rechthebbende niet aanstonds ontruimt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste vier maanden of geldboete van de derde categorie.

2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, vertoevende in een wederrechtelijk in gebruik genomen woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende niet meer dan twaalf maanden voorafgaande aan die wederrechtelijke ingebruikname is beëindigd, zich op de vordering van of vanwege de rechthebbende niet aanstonds verwijdert.

Duidelijk toch?!
schermen met de wet lijkt me met dit 60-er jaren principe-wetje wel afgedaan. iedereen die normaal kan denken en geen veganist is snapt dat kraken erg neigt naar stelen, bedacht in een robin hood-tijdperk. nu is het menens. de wet zal snel veranderen.
pi_29450805
Denk om je hart, zoalshetis.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:55:33 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29450822
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:54 schreef RichardQuest het volgende:
lol
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:07:45 #138
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29456802
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

schermen met de wet lijkt me met dit 60-er jaren principe-wetje wel afgedaan.
Ja! Die achterlijke discussie ook!
quote:
iedereen die normaal kan denken en geen veganist is snapt dat kraken erg neigt naar stelen, bedacht in een robin hood-tijdperk.
doet 'ie het weer
quote:
nu is het menens. de wet zal snel veranderen.
Ik geloof eigenlijk ook wel dat die wet zal gaan veranderen of verdwijnen.
Maar zoals het nu is stijgt het aantal krakers explosief en zal er eerder een opleving
van de kraakbeweging zijn dan een teneergang, of dat nou positief of negatief is

Mensen gaan tegenwoordig ook vanzelf meer op zoek naar tussenvormen en
alternatieve oplossingen.
Antikraak is nu een normale woonvorm, slooppanden worden vaak tijdelijk verhuurd
voor bodemprijzen, oude overheidsterreinen aangekocht en bewoonbaar gemaakt...
Ik vind dat heel oke , maar het geeft wèl aan dat er een krapte is op
de reguliere wonigmarkt, net zoals het fenomeen kraken dat doet
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:08:49 #139
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29456834
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
nu is het menens.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:11:07 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29456896
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:08 schreef la-nina het volgende:

[..]

lol
niet zo zielig doen. anti-kraak is geweldig, heb ik ook altijd verkondigd. iemands anders eigendom inpikken mag, kan en hoeft niet. soit.
pi_29457012
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:11 schreef zoalshetis het volgende:
anti-kraak is geweldig, heb ik ook altijd verkondigd. iemands anders eigendom inpikken mag, kan en hoeft niet. soit.
Anti-kraak is nog erger dan kraken. Anti-kraak houdt het woningtekort in stand en speelt speculanten in de kaart.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:16:14 #142
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_29457032
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:15 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Anti-kraak is nog erger dan kraken. Anti-kraak houdt het woningtekort in stand en speelt speculanten in de kaart.
Waarom houdt anti-kraak het woningtekort in stand?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:17:42 #143
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29457066
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:54 schreef RichardQuest het volgende:
OT :
Er zijn tegenwoordig wat 'humanere' stichtingen in het antikraakwereldje te vinden,
maar nog niet zo lang geleden was het zèker allemaal oplichterij en uitbuiting!

[ Bericht 5% gewijzigd door la-nina op 06-08-2005 02:04:00 ]
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:19:41 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29457112
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:15 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

je doet je naam geen eer aan.
pi_29457114
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:16 schreef Tarak het volgende:
Waarom houdt anti-kraak het woningtekort in stand?
Omdat het tijdelijk laten bewonen door kraakwachten aantrekkelijker is voor de eigenaren van de panden dan permanente verhuur. Het is dus geen structurele oplossing.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_29457127
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
je doet je naam geen eer aan.
Jij wel, gelukkig. Heb je er ook nog argumenten voor?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:21:19 #147
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29457156
Wij wonen heel liefelijk in één pand met onze anti-kraak-buurman
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:22:26 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29457183
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:19 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Omdat het tijdelijk laten bewonen door kraakwachten aantrekkelijker is voor de eigenaren van de panden dan permanente verhuur. Het is dus geen structurele oplossing.
het gaat toch godverdomme om het laten wonen van mensen? of ben jij echt zo'n ranzige viespeuk die denkt dat andermans eigendom het zijne is, omdat meneer graag gratis in amsterdam wil wonen.

je moet gewoon ophoeren uit de grote steden als je geen geld hebt. eris genoeg in nederland te vinden wat je wel kan betalen met de hele dag uit je neus vreten en uitkering trekken.
pi_29457247
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
het gaat toch godverdomme om het laten wonen van mensen? of ben jij echt zo'n ranzige viespeuk die denkt dat andermans eigendom het zijne is, omdat meneer graag gratis in amsterdam wil wonen.
Je leest niet goed. Ik stel dat antikraak nog erger is dan kraken. Overigens kun jij niets stellen over mijn persoonlijke hygiene en ik werk ook nog eens hard genoeg voor mijn geld.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:25:52 #150
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_29457267
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:19 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Anti-kraak gaat vaak om panden die uberhaupt niet geschikt zijn voor permanente verhuur.

Meestal is anti-kraak een bruikleenovereenkomst in het kader van aanstaande sloop / renovatie/ verkoop van een pand. Of een al dan niet gestript pand moet bewoond blijven omdat er enorme vertragingen zijn bij de aanpak van een pand en daarom staat het al een jaar leeg. (meestal vergunningenproblematiek). Dan is anti-kraak toch een prima oplossing?
Kantoorpanden zijn niet geschikt voor verhuur, en panden die verkocht gaan worden hebben meestal een prijs / kwaliteit verhouding die ze te duur maakt voor verhuur. Panden die gesloopt of gerenoveerd gaan worden lijkt me ook duidelijk dat de eigenaar ze helemaal niet permanent wil verhuren. Laat mensen er dan voor korte tijd in zitten, eigenaar blij, bruiklener blij, iedereen blij.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:26:07 #151
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29457276
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:

je moet gewoon ophoeren uit de grote steden als je geen geld hebt. eris genoeg in nederland te vinden wat je wel kan betalen met de hele dag uit je neus vreten en uitkering trekken.
Ik voorspel meer krakers in àlle grote steden van ons land
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:29:00 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29457354
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:26 schreef la-nina het volgende:

[..]

Ik voorspel meer buitenlandse krakers in àlle grote steden van ons land
ik voorspel buurtoorlogen.
kan je nog herinneren toen die krakers in een marokkaans huis kwamen? rennen voor hun leven was het. zo zal het de komende jaren ook gaan met niet-marokkaanse woningen in amsterdam. mensen zijn helemaal klaar met krakers. zeker buitenlandse heroine spuitende ransapen met schurftige hond zullen het zwaarte verduren krijgen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:57:30 #153
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29458013
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik voorspel buurtoorlogen.
kan je nog herinneren toen die krakers in een marokkaans huis kwamen? rennen voor hun leven was het. zo zal het de komende jaren ook gaan met niet-marokkaanse woningen in amsterdam. mensen zijn helemaal klaar met krakers. zeker buitenlandse heroine spuitende ransapen met schurftige hond zullen het zwaarte verduren krijgen.
Dergelijke situaties zijn helaas al meer regel dan uitzondering!
Dit ligt echter net zo hard aan 'de sterke arm der wet' als aan de 'foute kraker'
of de 'boze eigenaar', de politie zou zeker in steden meer moeten nazien
op het naleven van de regels omtrent kraken.
Geloof me, kraken in een grote stad is lastiger qua malafide eigenaars
dan qua politiecontrole, leegstand wordt nauwelijks meer daadwerkelijk
gecontroleerd, eigenaren niet fatsoenlijk op de hoogte gebracht enzovoorts.

Ik weet best wat je bedoelt met je heroine spuitende ransapen met schurfige honden
Ik vind ook dat die lui moeten opzouten als ze alleen maar komen bedelen met hun
diabolo's en panden uitwonen op z'n junks' met voor elk drie honden!
Binnen de kraakwereld is daar ook genoeg discussie over, zeker in a'dam!
Maar 'krakers' komen nu eenmaal in veel verschillende uitvoeringen, en zolang
het lege pandjes blijft regenen en de overheid geen poot uitsteekt , zal
het echt niet zo snel veranderen .

[ Bericht 2% gewijzigd door la-nina op 06-08-2005 18:58:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')