quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
kraken goedpraten is hetzelfde als begrip tonen voor het verkrachten van een mens, want immers het is beschikbaar. ranzige praktijk waar nog wettelijk steun voor is ook. onbegrijpelijk en snel afgelopen.
Verkrachtingen zijn echter bij wet verboden , kraken is dat niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
kraken goedpraten is hetzelfde als begrip tonen voor het verkrachten van een mens, want immers het is beschikbaar. ranzige praktijk waar nog wettelijk steun voor is ook. onbegrijpelijk en snel afgelopen.
het was een schertsend voorbeeld van iets afpakken wat niet je eigendom is, dunkt mij. de wet zal het snel gaan verbieden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:49 schreef la-nina het volgende:
[..]
ben je dronken?
Het verkrachten van mensen vergelijken met het in gebruik nemen van leegstaande panden...
.
Tsja, ach, zucht enzo...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
hou het dan maar op heel braaf en oplettend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:55 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Tsja, ach, zucht enzo...
'Beetje' vreemde vergelijking (kan 't mishebben hoor...) maar kijk 's naar mijn berichtje hiervoor, dit soort gedrag is nog ouder dan de weg naar Rome.
Keur je dit wel goed en vervolgens mensen die als tegenbeweging, als voorbeeld, gaan kraken vervolgens voor hun acties afkeuren?
Volgens mij ben jij een heel braaf jongetje/ meisje of je hebt niet goed opgelet.
Weltrusten!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hou het dan maar op heel braaf en oplettend.
zoals?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:06 schreef la-nina het volgende:
!
Veel goede organisaties en initiatieven hebben hun weg dankzij/via de kraakscene
weten te vinden in Nederland op een manier die uniek is/was in Europa
Maar laten we dat hier maar even vergeten.
Die oplossing zou dan toch van de overheid moeten komen, want bij mijn weten is Nederland zowat het enige Europese land met zo'n gigantische woningnood.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het gaat niet om de overheid, dus je vergelijking loopt al mank. Tevens ziijn er ook andere middelen dan kraak om leegstand te voorkomen, of die zou je kunnen ontwikkelen. Kraken is niet de enige oplossing en zeker niet de beste.
ja! want belgïë is zoveel beter. huurders krijgen gewoon roest uit de kranen daar. waarom zou je kraken in een overbezette stad als er in de rest van nederland genoeg te krijgen is?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:19 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Die oplossing zou dan toch van de overheid moeten komen, want bij mijn weten is Nederland zowat het enige Europese land met zo'n gigantische woningnood.
Dat dat jullie niet aan het denken zet, dat snap ik niet (zeg ik als Belg).
Jullie worden gewoon gigantisch voor gek gezet door jullie eigen machthebbers, al decennia lang, en niemand die er tegen protesteert.
Tja, behalve die krakers dan, maar het zou gewoon beter zijn als kraken geen noodzaak meer was, maar enkel nog gebruikt zou worden voor symbolische politieke doeleinden, zoals dat in België (meestal, maar niet altijd) het geval is.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:08 schreef zoalshetis het volgende:
zoals?
hier een agenda voor uw lokale kraak-eventsquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:06 schreef la-nina het volgende:
laten we dat hier maar even vergeten.
lachen! (we kunnen elkaar beter treffen op de ceintuurbaan om te kijken naar spreeuwenvogelzwermen) kraken is profiteren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:27 schreef la-nina het volgende:
[..]
[..]
hier een agenda voor uw lokale kraak-events![]()
Mooi! Vechten we het daar uit!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lachen! (we kunnen elkaar beter treffen op de ceintuurbaan om te kijken naar spreeuwenvogelzwermen) kraken is profiteren.
Complete onzin man.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja! want belgïë is zoveel beter. huurders krijgen gewoon roest uit de kranen daar. waarom zou je kraken in een overbezette stad als er in de rest van nederland genoeg te krijgen is?
ik huur ook niet. en vechten doen we dan wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:32 schreef la-nina het volgende:
[..]
Mooi! Vechten we het daar uit!![]()
en huren is voor huilies!
belgië is al jaren falliet. niet mekkeren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:57 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Complete onzin man.
Je moet je echt eens gaan laten nakijken. Ik woon toch zelf in België zeker? Denk je nu echt dat ik roest uit mijn kranen krijg of wil?
Da's onzin. Niet blaten. Jullie zitten in een recessie wij (nog) niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
belgië is al jaren falliet. niet mekkeren.
Je neemt het recht in eigen hand omdat de overheid het verdomd om leegstand te bestraffen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:55 schreef sigme het volgende:
Kraken, en vooral de legaalheid ervan, is een raar fenomeen. Ik ben er geen voorstander van, het is een versie van het recht in eigen hand nemen.
In tegenstelling tot de user hier boven mij zou ik graag je hele post citeren, aangezien dit een zeldzame en zorgvuldig afgewogen mening is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:55 schreef sigme het volgende:
Kraken, en vooral de legaalheid ervan, is een raar fenomeen. Ik ben er geen voorstander van, het is een versie van het recht in eigen hand nemen.
Als de overheid leegstand verbiedt moet de overheid leegstand aanpakken, en niet tegen burgers zeggen: als u ergens leegstand constateert mag u het gebruiksrecht opeisen.
Aan de andere kant is het absurd dat de overheid bepaalt dat mensen niet in een schuur, een oude fabriek, een afbraakpand mogen wonen. Sommige mensen wonen graag gratis, of in iets anders dan een rijtjeshuis. Veel krakers wonen nu op plaatsen die voor 'gewone' bewoning 'onbewoonbaar verklaard' zouden worden. (Daarmee overtreden bijna alle krakers ook de wet, dus kom niet aan met hun legaalheid, die telt maar half).
Die twee regelingen zouden beide afgeschaft moeten worden.
De overheid heeft zich niet te bemoeien met bewoonbaarheid van panden (afgezien van gevaarlijke situaties), als er een wettelijk verbod op leegstand is dan moet de overheid zelf naleving ervan afdwingen.
Dan hebben stadsnomaden, kunstenaarsinitiatieven, mosbegroeid tuig plaatsen genoeg om zich te nestelen, en kunnen huiseigenaren zich weer op normale wijze aan de wet gaan houden.
En waarom zou je iemand dwingen om in een huis te wonen dat van hemzelf is? Ik dwing jou ook niet om je auto of fiets te gebruiken. Het zou toch te gek voor woorden zijn als ik iemands auto steel (kraak sorry) omdat de eigenaar hem niet gebruikt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:56 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Je neemt het recht in eigen hand omdat de overheid het verdomd om leegstand te bestraffen.
Hou nou eens op met die stupide vergelijking : Kraken is Diefstal !quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het zou toch te gek voor woorden zijn als ik iemands auto steel (kraak sorry) omdat de eigenaar hem niet gebruikt.
waarom ga je gewoon niet studeren en werken en gewoon normaal wonen? waarom moet je kraken? geeft het een diepte in je leven? komt het straks op een strafblad? ik hoop het wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:54 schreef la-nina het volgende:
[..]
Hou nou eens op met die stupide vergelijking : Kraken is Diefstal !![]()
Het eigendomsrecht wordt door het kraken van een pand niet geschonden, slechts beproeft![]()
Werken of studeren en wonen in een kraakpand gaan uiteraard niet samen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom ga je gewoon niet studeren en werken en gewoon normaal wonen?
Alsof je dat wil weten.quote:waarom moet wil je kraken? geeft het een diepte in je leven?
quote:komt het straks op een strafblad? ik hoop het wel.
da's gemeen.quote:
quote:
Die conclusie drong zich zomaar aan me op toen ik je 'vragen' lasquote:eerst een woord doorstrepen, je eigen woord toevoegen en dan daarop mij een conclusie in de mond leggen.![]()
Als ik geen auto kan betalen, mag ik dan ook een garage binnenlopen en ermee wegrijden?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:54 schreef la-nina het volgende:
[..]
Hou nou eens op met die stupide vergelijking : Kraken is Diefstal !![]()
Het eigendomsrecht wordt door het kraken van een pand niet geschonden, slechts beproefd![]()
Neequote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als ik geen auto kan betalen, mag ik dan ook een garage binnenlopen en ermee wegrijden?
Je mag wel de garage kraken, en als je de garage kraakt mag je dan niet de auto gebruiken?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als ik geen auto kan betalen, mag ik dan ook een garage binnenlopen en ermee wegrijden?
(het beestje stond toch al een jaar stil)
schermen met de wet lijkt me met dit 60-er jaren principe-wetje wel afgedaan. iedereen die normaal kan denken en geen veganist is snapt dat kraken erg neigt naar stelen, bedacht in een robin hood-tijdperk. nu is het menens. de wet zal snel veranderen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:38 schreef la-nina het volgende:
[..]
Nee![]()
![]()
De kraakwet gaat over onroerend goed.
Artikel 429sexies wetboek van strafrecht
1. Hij die een door hem wederrechtelijk in gebruik genomen woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende niet meer dan twaalf maanden voorafgaande aan die wederrechtelijke ingebruikname is beëindigd, op vordering van of vanwege de rechthebbende niet aanstonds ontruimt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste vier maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, vertoevende in een wederrechtelijk in gebruik genomen woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende niet meer dan twaalf maanden voorafgaande aan die wederrechtelijke ingebruikname is beëindigd, zich op de vordering van of vanwege de rechthebbende niet aanstonds verwijdert.
Duidelijk toch?!![]()
lolquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:54 schreef RichardQuest het volgende:
Denk om je hart, zoalshetis.
Ja! Die achterlijke discussie ook!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
schermen met de wet lijkt me met dit 60-er jaren principe-wetje wel afgedaan.
doet 'ie het weerquote:iedereen die normaal kan denken en geen veganist is snapt dat kraken erg neigt naar stelen, bedacht in een robin hood-tijdperk.
Ik geloof eigenlijk ook wel dat die wet zal gaan veranderen of verdwijnen.quote:nu is het menens. de wet zal snel veranderen.
lolquote:
Anti-kraak is nog erger dan kraken. Anti-kraak houdt het woningtekort in stand en speelt speculanten in de kaart.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:11 schreef zoalshetis het volgende:
anti-kraak is geweldig, heb ik ook altijd verkondigd. iemands anders eigendom inpikken mag, kan en hoeft niet. soit.
Waarom houdt anti-kraak het woningtekort in stand?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:15 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Anti-kraak is nog erger dan kraken. Anti-kraak houdt het woningtekort in stand en speelt speculanten in de kaart.
OTquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:54 schreef RichardQuest het volgende:
Denk om je hart, zoalshetis.
je doet je naam geen eer aan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:15 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Anti-kraak is nog erger dan kraken. Anti-kraak houdt het woningtekort in stand en speelt speculanten in de kaart.
Omdat het tijdelijk laten bewonen door kraakwachten aantrekkelijker is voor de eigenaren van de panden dan permanente verhuur. Het is dus geen structurele oplossing.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:16 schreef Tarak het volgende:
Waarom houdt anti-kraak het woningtekort in stand?
Jij wel, gelukkig. Heb je er ook nog argumenten voor?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
je doet je naam geen eer aan.
het gaat toch godverdomme om het laten wonen van mensen? of ben jij echt zo'n ranzige viespeuk die denkt dat andermans eigendom het zijne is, omdat meneer graag gratis in amsterdam wil wonen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:19 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Omdat het tijdelijk laten bewonen door kraakwachten aantrekkelijker is voor de eigenaren van de panden dan permanente verhuur. Het is dus geen structurele oplossing.
Je leest niet goed. Ik stel dat antikraak nog erger is dan kraken. Overigens kun jij niets stellen over mijn persoonlijke hygiene en ik werk ook nog eens hard genoeg voor mijn geld.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
het gaat toch godverdomme om het laten wonen van mensen? of ben jij echt zo'n ranzige viespeuk die denkt dat andermans eigendom het zijne is, omdat meneer graag gratis in amsterdam wil wonen.
Anti-kraak gaat vaak om panden die uberhaupt niet geschikt zijn voor permanente verhuur.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:19 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Omdat het tijdelijk laten bewonen door kraakwachten aantrekkelijker is voor de eigenaren van de panden dan permanente verhuur. Het is dus geen structurele oplossing.
Ik voorspel meer krakers in àlle grote steden van ons landquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
je moet gewoon ophoeren uit de grote steden als je geen geld hebt. eris genoeg in nederland te vinden wat je wel kan betalen met de hele dag uit je neus vreten en uitkering trekken.
ik voorspel buurtoorlogen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:26 schreef la-nina het volgende:
[..]
Ik voorspel meer buitenlandse krakers in àlle grote steden van ons land![]()
Dergelijke situaties zijn helaas al meer regel dan uitzondering!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik voorspel buurtoorlogen.
kan je nog herinneren toen die krakers in een marokkaans huis kwamen? rennen voor hun leven was het. zo zal het de komende jaren ook gaan met niet-marokkaanse woningen in amsterdam. mensen zijn helemaal klaar met krakers. zeker buitenlandse heroine spuitende ransapen met schurftige hond zullen het zwaarte verduren krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |