abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1973613
3,5 uur! Dit weekend gezien. De orginele versie uit '79 kan ik nagenoeg dromen, minstens 15 keer gezien. De niwue versie biedt 58 minuten extra. Niets commerciele onzin, maar daadwerkelijk een verrijking van de film. Zelfs het einde wordt na al die jaren duidelijk. Iemand al gezien...en jullie mening?
Een schizofreen is nooit alleen!
pi_1973622
is die in de bios dan?
Ik lul maar wat.........
pi_1973675
Yep, sinds dit weekend. kzag hem in A'dam.
  maandag 22 oktober 2001 @ 17:18:50 #4
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_1973734
werkelijk waar? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT van gehoord!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_1973772
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 17:14 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Yep, sinds dit weekend. kzag hem in A'dam.
Welke bios in A'dam?
Ik lul maar wat.........
pi_1974755
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik nooit Apocalypse Now heb gezien maar hij lijkt mij ongelofelijk goed. Met deze versie heb ik eindelijk eens de kans hem te bekijken en dan ook meteen in volle glorie. Toch maar eens ff kijken of ie ook bij mij in de buurt draait.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1975392
ik heb het origineel ook een aantal keer gezien.
echt wel boeiende film, ik ga de nieuwe versie ook is bekijken. (niet in bios, iets te lang)
Malaka!
pi_1977092
Hij draait nog maar in 3 steden volgens veronica bioscoopagenda...

Dan maar afwachten.

Zeg Discovery of Heaven draait alleen nog maar in A'dam, waarom krijgen die lijers daar voorrang?

Lijkt US wel t.o.v. Europa

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_1980024
Apocolypse Now Redus draait in Cinerama op de Marnixstraat (hoek Leidse Plein). Discovery of Heaven trouwens ook, erg goeie film trouwens.
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 10:17:52 #10
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1980139
Ik had hem op het Filmfest van Cannes al gezien in Mei.

Fantastisch om hem eindelijk op een groot scherm te zien

Je moet niks!
pi_1982825
Ik vond originele al saai....
pi_1989171
Dat kan natuurlijk.....
pi_2675295
wat een enorm vage film is dit.
zo ontzettend vaag
wel mooi.
erg apart.
maar zo vaag.
snel nog maar eens zien
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2002 @ 00:12:07 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2675336
Heart of Darkness is nog beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2002 @ 15:14:46 #15
862 Arcee
Look closer
pi_3105533
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 17:09 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
3,5 uur! Dit weekend gezien. De orginele versie uit '79 kan ik nagenoeg dromen, minstens 15 keer gezien. De niwue versie biedt 58 minuten extra. Niets commerciele onzin, maar daadwerkelijk een verrijking van de film. Zelfs het einde wordt na al die jaren duidelijk.
Welke scènes zitten niet in het origineel?
quote:
Iemand al gezien...en jullie mening?
Ik vond het begin indrukwekkend. De gevechtsscènes zijn erg goed gedaan. Daarnaast vond ik de rol van Robert Duvall erg sterk. Sowieso biedt de film een aantal intense scènes.

Vreemd genoeg had ik niet altijd ècht het gevoel dat het om een oorlogsfilm ging. Ik voelde niet zo zeer de sfeer die daar bij hoort. Dieptepunt van de film vond ik het einde, het laatste half uur zeg maar. Daar kon ik helemaal niks mee. Vervelend einde aan een op zich boeiende film.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 10 februari 2002 @ 21:04:34 #16
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_3117939
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 15:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welke scènes zitten niet in het origineel?

A.N. xtra scenes

iig geval die scenes bij die fransen niet en een stukje met die playmates

In A.N. vind ik de sfeer, psychische teloorgang van personen en de impact van zo'n oorlog met een onzichtbare vijand goed weergegeven. (hoewel ik dat natuurlijk niet uit de praktijk weet...)Ik denk dat het veel verder gaat dan de gemiddelde Vietnam film, USA de goeien, V.C. de slechten en schieten maar. In A.N. gaat het meer om het psuchologische verhaal, en Coppola heeftdat op een aardige manier duidelijk gemaakt, om over de shots nog maar niet te beginnen...wonderschoon.
Beetje lastig uitteleggen misschien...

[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_3117989
ik vond die aanval op dat dorpje echt zo vet.
dat ze gingen surfen terwijl die bommen op het strand vielen
of dat ze met die helicopters aan kwamen vliegen met de muziek keihard aan
of dat ie z'n surfboard jat en dat die gast daarna met zo'n bandje over de jungle vliegt: I am not mad, give back the surfboard. it was a very nice surfboard
echt grappig, maar daarna werd het echt oersaai
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3120692
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 15:14 schreef Arcee het volgende:
Ik vond het begin indrukwekkend. De gevechtsscènes zijn erg goed gedaan. Daarnaast vond ik de rol van Robert Duvall erg sterk. Sowieso biedt de film een aantal intense scènes.

Vreemd genoeg had ik niet altijd ècht het gevoel dat het om een oorlogsfilm ging. Ik voelde niet zo zeer de sfeer die daar bij hoort. Dieptepunt van de film vond ik het einde, het laatste half uur zeg maar. Daar kon ik helemaal niks mee. Vervelend einde aan een op zich boeiende film.

Maar je had de achterliggende gedachte van de film dus niet door? Het einde was juist het sterkste onderdeel aan de film. De hele opbouw van de film laat zien dat de hoofdpersoon zich gaat realiseren dat hij slechts een pion is in een spel. En naarmate hij dichter bij diegene komt die hij moet opsporen, realiseert hij zich meer en meer dat die zijn eigen 'pion-positie' doorhad, en er tegenin is gegaan.

Voor mij is Apocalypse Now! - Redux een absoluut meesterwerk, waar je elke keer dat je hem ziet nieuwe dingen in blijft zien.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2002 @ 00:26:31 #19
862 Arcee
Look closer
pi_3120983
quote:
Op maandag 11 februari 2002 00:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar je had de achterliggende gedachte van de film dus niet door? Het einde was juist het sterkste onderdeel aan de film. De hele opbouw van de film laat zien dat de hoofdpersoon zich gaat realiseren dat hij slechts een pion is in een spel. En naarmate hij dichter bij diegene komt die hij moet opsporen, realiseert hij zich meer en meer dat die zijn eigen 'pion-positie' doorhad, en er tegenin is gegaan.
Idd, maar door de vormgeving van het einde kwam dat bij mij totaal niet over. Het had gewoon geen impact. Ik vond het een vervelend einde aan een toch al lange zit.

De impact van No Man's Land was vele malen groter bij mij: BIG TIP : No Man's Land

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 september 2003 @ 23:54:52 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13488589
Nu de originele versie op Veronica/V8
  zondag 28 september 2003 @ 02:33:00 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13491361
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Nu de originele versie op Veronica/V8
En weer voor de 16e keer stukjes van gezien en van genoten.

Het blijft de ultieme psycho/oorlogsfilm voor mij.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_13491385
lijkt me duidelijk! Staat hier keurig in mijn dvd-verzameling en blijft goed! Goede acteurs, perfecte muziek, bizarre voorvallen! Helemaal top!

Met als hoogtepunt natuurlijk Kilgore..... SUPER!

pi_13491393
Ik vind die 'wagner-scène' echt ontzettend goed!
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  zondag 28 september 2003 @ 02:40:32 #24
50674 Kage
Nu met random icon!
pi_13491410
mm, hij viel mij wat tegen, maar ik had ook teveel een oorlogsfilm ala Full Metal Jacket of Platoon in gedachten.. nou jah, mayb moet ik hem nog eens kijken, als ik ooit de dvd goedkoop tegenkom koop ik hem wel
That's the shit - [url=http://kage.n00bs.nl]kage.n00bs.nl![/url]
pi_13491440
quote:
Op zondag 28 september 2003 02:40 schreef Kage het volgende:
mm, hij viel mij wat tegen, maar ik had ook teveel een oorlogsfilm ala Full Metal Jacket of Platoon in gedachten.. nou jah, mayb moet ik hem nog eens kijken, als ik ooit de dvd goedkoop tegenkom koop ik hem wel
Hiervan vind ik eigenlijk alleen het 1e deel BRILJANT. 2e deel valt beetje tegen. Platoon blijft gewoon super. Toch is AN Redux een prachtige film. Je moet er alleen wel zin in hebben en de diepere betekenis willen zien.

weet iemand trouwens of de documentaire van Apocalypse Now ergens te krijgen is (liefst online met ondertiteling?? Ben erg nieuwsgierig.

pi_13491494
You know son, I like the smell of napalm in the morning.
You know what napalm smells like?
It's the smell of victory.

Weer ouderwets genoten.

Redactie Frontpage zondag 28 september 2003 @ 08:38:59 #27
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13492303
Heart of Darkness is nog beter, maar dan moet je wel eerst AN zien natuurlijk. Dennis Hopper die onhandelbaar is, Marlon Brando die voor een uurtje of wat de monologen in de grot improviseert tot grote woede van FFC, het eindeloos herschrijven van het script door FFC. Echt fantastisch.
pi_13565952
quote:
Op zondag 28 september 2003 08:38 schreef SunChaser het volgende:
Heart of Darkness is nog beter, maar dan moet je wel eerst AN zien natuurlijk. Dennis Hopper die onhandelbaar is, Marlon Brando die voor een uurtje of wat de monologen in de grot improviseert tot grote woede van FFC, het eindeloos herschrijven van het script door FFC. Echt fantastisch.
Tja Heart of Darkness, ben er erg benieuwd naar, maar waar is die te krijgen?? iemand tips??
pi_16897445
naja Apocalypse now! werd gesloten

dus hier verder

Ik vond em goed

Kusje
pi_17490977
Heb de Redux versie gezien gisteren, en hij was erg mooi inderdaad... maar ik vond ook dat er wel wat zwakkere momenten in zaten, zoals het gedeelte bij de Fransen. Dat had voor mij echt niet gehoeven.

Ook ik had niet het gevoel dat het om een echte oorlogsfilm ging, in ieder geval niet meer na het eerste grote gevecht om te kunnen surfen... Duvall was inderdaad sterk, maar eigenlijk was de hele cast dat wel in deze film. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17492581
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:21 schreef sweek het volgende:
Heb de Redux versie gezien gisteren, en hij was erg mooi inderdaad... maar ik vond ook dat er wel wat zwakkere momenten in zaten, zoals het gedeelte bij de Fransen. Dat had voor mij echt niet gehoeven.
Dat was tres tres ridicules inderdaad
quote:
Ook ik had niet het gevoel dat het om een echte oorlogsfilm ging, in ieder geval niet meer na het eerste grote gevecht om te kunnen surfen... Duvall was inderdaad sterk, maar eigenlijk was de hele cast dat wel in deze film. .
Het is vietnam on drugs Hij is veel afstandelijker en abstracter dan de meeste oorlogsfilms. Het boek trouwens ook. Maar hij bevat een paar van de mooiste beelden en scenes die ik ooit op het witte doek heb mogen ervaren!

Stem ervoor in mijn 70's tournament!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_17492840
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:07 schreef kamagurka het volgende:

Het is vietnam on drugs Hij is veel afstandelijker en abstracter dan de meeste oorlogsfilms. Het boek trouwens ook. Maar hij bevat een paar van de mooiste beelden en scenes die ik ooit op het witte doek heb mogen ervaren!
Pcies, ik vind juist dat AN juist een goed beeld schetst van de waanzin van oorlog en in die zin de beste oorlogsfilm die ik ken
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_17493007
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:24 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Pcies, ik vind juist dat AN juist een goed beeld schetst van de waanzin van oorlog en in die zin de beste oorlogsfilm die ik ken
You said it

Eigenlijk is het gewoon de beste film die ik ken. Maar NIET in redux-versie! Ik vind dat ie veel aan kracht inboet in de redux-variant
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:40:51 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17493108
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:21 schreef sweek het volgende:
Dat stuk met die Fransen is een toevoeging van de Redux-versie, dat zit niet in het origineel (of iig veel korter, maar volgens mij helemaal niet).

Eigenlijk is het origineel ook gewoon beter dan de Redux, ware het niet dat het origineel de neukscene met de Playmates niet heeft
pi_17493187
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:33 schreef kamagurka het volgende:

[..]

You said it

Eigenlijk is het gewoon de beste film die ik ken. Maar NIET in redux-versie! Ik vind dat ie veel aan kracht inboet in de redux-variant
Oh, daar had ik niet zo'n last van. Ik heb 'm op DVD en ongeveer een half jaar geleden gekeken. Ik ging ervan uit om het in 2 sessies te doen (vanwege lengte), maar ik was toch wel weer zo gegrepen dat ik in 1 rukje heb uitgekeken. En als liefhebber kon ik het wel waarderen dat ie net iets anders is dan het orgineel
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:50:54 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17493274
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:44 schreef BobRooney het volgende:
Ik vond originele al saai....
same here
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:51:26 #37
71115 Rnej
I walk the line
pi_17493282
hield een keer een filmnacht.. iedereen was in slaap gevallen.. ik zet apocalypse now aan.. heb ik in een kamer vol met slapende mensen die film afgekeken.. was echt betoverd.. echt te goed is die film...
  donderdag 4 maart 2004 @ 13:03:14 #38
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17493490
Ik heb 'm onlangs voor weinig (¤6) gekocht, maar nog steeds niet gekeken...
pi_17493643
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat stuk met die Fransen is een toevoeging van de Redux-versie, dat zit niet in het origineel (of iig veel korter, maar volgens mij helemaal niet).
Helemaal NIET!

Die scene met die accordeon-spelende dwerg en die fransoos ook die dan helemaal nostalgisch een impressie van msr. hulot's frankrijk gaan zitten geven Bespottelijk!!

Wat ik wel aardig (maar overbodig) vond was Duvall die per heli op zoek gaat naar zijn surfboard. Maar da's tegelijkertijd gewoon teveel absurdisme
Je moet deze film aanvankelijk gewoon in de bios en in de normale versie hebben gezien, anders hou je er een verkeerde indruk aan over.
Ik vraag me af of de optie normaal/ redux op de DvD aanwezig is? Anders hoef ik die DvD niet
pi_17496785
Ik heb alleen de redux gezien, en die was toch wel een beetje te langdradig. Veel overbodig gezwets.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_17497342
De nieuwe redux-dvd heeft iig geen 'normal'-optie of zoiets.

<enter signature>
pi_17498593
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 16:17 schreef FremantleDockers het volgende:
De nieuwe redux-dvd heeft iig geen 'normal'-optie of zoiets.

Zonde!
  donderdag 4 maart 2004 @ 18:07:13 #43
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_17499165
Ik wil nog steeds een mooie box met AN, Redux en Hearts of Darkness. . Zonde dat die laatste uberhaupt niet op DVD te krijgen is. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_17499300
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 18:07 schreef Sai het volgende:
Ik wil nog steeds een mooie box met AN, Redux en Hearts of Darkness. . Zonde dat die laatste uberhaupt niet op DVD te krijgen is. .
Ja dat is idd jammer ik hoop er ook al een hele tijd op, mischien in de toekomst een mooie double disc set ala THE ABYSS of TERMINATOR II of zo...

donderdag 4 maart 2004 @ 20:19:26 #45
67089 Gillingham
The horror...
pi_17501446
Ik heb nog maar één versie van de film gezien en dat was bijna zeker de Redux, want alle stukken die beschreven worden kan ik me herinneren en volgens mij stond er ook iets dergelijks als Redux op de video. Alleen had ik niet het idee dat ie 3,5 uur duurde! Hij duurde in ieder geval wel lang, maar ik heb me niet verveeld.

Heeft het zin om alsnog de originele versie te gaan kijken?
Voor mij nog steeds één van de betere films van de jaren '70.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 5 maart 2004 @ 00:55:35 #46
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_17507488
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:19 schreef Gillingham het volgende:
Ik heb nog maar één versie van de film gezien en dat was bijna zeker de Redux, want alle stukken die beschreven worden kan ik me herinneren en volgens mij stond er ook iets dergelijks als Redux op de video. Alleen had ik niet het idee dat ie 3,5 uur duurde! Hij duurde in ieder geval wel lang, maar ik heb me niet verveeld.

Heeft het zin om alsnog de originele versie te gaan kijken?
Voor mij nog steeds één van de betere films van de jaren '70.
ik denk dat hij het '70 s tournament gaat winnen hier op fok!
pi_17507981
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 00:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

ik denk dat hij het '70 s tournament gaat winnen hier op fok!
You' ain' gettin no complain from me
pi_17519980
idd geweldige film heb de redux versie hier ook liggen op dvd
pi_18718043
Morgen (woensdag 28 april) 21:00 uur op Canvas !!
  woensdag 28 april 2004 @ 21:00:53 #50
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18754947
het meest bizarre aan deze film vond ik nog die koe die met een hakmes in tweeen geslagen wordt. Deze film is echt de vertoning van ellende en paranoia zoals je het nog nooit gezien hebt. Ik geloof dat Martin Sheen ook echt op het randje van de afgrond stond toen dit gefilmd werd..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  Redactie Games woensdag 28 april 2004 @ 22:55:37 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_18758753
goeie film weer met een bak popcorn en een glas cola...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_18760041
quote:
Op woensdag 28 april 2004 21:00 schreef Harry_Sack het volgende:
het meest bizarre aan deze film vond ik nog die koe die met een hakmes in tweeen geslagen wordt. Deze film is echt de vertoning van ellende en paranoia zoals je het nog nooit gezien hebt. Ik geloof dat Martin Sheen ook echt op het randje van de afgrond stond toen dit gefilmd werd..
Dat is toch die fotograaf in de film?
Er was laatst een interview met hem, hij dronk op dat moment 2 of 3 flessen rum per dag en 28 biertjes. En snoof daarbij 3 gram cocaïne per dag om nuchter te blijven.

Dat op de afgrond kan zeer goed kloppen.
Kusje
  woensdag 28 april 2004 @ 23:58:18 #53
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_18760302
Die fotograaf is Dennis Hopper.

Martin Sheen is Willard, die opzoek is naar Kurtz (Brando)
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_18760385
Stukje gezien en zo te zien gaat deze film wel in de smaak vallen bij mij. Binnenkort ook maar op DVD halen.
  donderdag 29 april 2004 @ 00:02:08 #55
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_18760396
En sterker nog. Martin Sheen heeft tijdens het filmen een hart aanval gehad. Zijn broer (die sprekend op hem lijkt en zo goed als dezelfde stem heeft) heeft een paar keer als stand-in gediend, zowel voor de voice-over als de film zelf.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  donderdag 29 april 2004 @ 00:04:52 #56
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18760447
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:46 schreef Manweth het volgende:

[..]

Dat is toch die fotograaf in de film?
Er was laatst een interview met hem, hij dronk op dat moment 2 of 3 flessen rum per dag en 28 biertjes. En snoof daarbij 3 gram cocaïne per dag om nuchter te blijven.

Dat op de afgrond kan zeer goed kloppen.
Het recept kan kloppen, in elk geval wist de cameraman niet zeker of hij veilig was..
verder klopt dit ook:
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:58 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Die fotograaf is Dennis Hopper.

Martin Sheen is Willard, die opzoek is naar Kurtz (Brando)
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18768460
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:02 schreef Mr_Brownstone het volgende:
En sterker nog. Martin Sheen heeft tijdens het filmen een hart aanval gehad. Zijn broer (die sprekend op hem lijkt en zo goed als dezelfde stem heeft) heeft een paar keer als stand-in gediend, zowel voor de voice-over als de film zelf.
FFC zelf heeft 3 maanden in een psychiatrische inrichting gezeten alvorens terug te komen en de laatste hand te leggen aan de film.
Niemand was er al te best aan toe op de set
pi_18776240
quote:
Op woensdag 28 april 2004 21:00 schreef Harry_Sack het volgende:
Ja inderdaad! Dat gebeurt terwijl Martin Marlon vermoordt. Niet zo fijn om te kijken hoe die koe afgeslacht wordt. Verder uiteraard een hele goeie film, maakt wel indruk.
pi_18777900
Wisten jullie al dat dat een echte koe was?
pi_18777936
quote:
Op donderdag 29 april 2004 19:33 schreef Eluc het volgende:
pi_18777997
quote:
Dan vind ik 'm opeens een stuk minder goed
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_18778107
quote:
Op donderdag 29 april 2004 19:37 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Dan vind ik 'm opeens een stuk minder goed
Sorry
  donderdag 29 april 2004 @ 19:58:00 #63
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_18778481
Ik mag hopen dat ze hem daarna opgegeten hebben, zoals dat hoort. Wat je slacht moet je eten!
pi_18778602
Was toch een regionaal gebruik wat ze aldaar opgenomen hebben en toen maar in de film hebben geplakt?
pi_18778717
quote:
Dat las ik toevallig ook net ja.
Maakt de scene allee maar erger.
pi_18779538
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:03 schreef xAn52 het volgende:
Was toch een regionaal gebruik wat ze aldaar opgenomen hebben en toen maar in de film hebben geplakt?
Zoiets geloof ik ja.. maar de crew heeft ook vee gejat van de plaatselijke boeren om te slachten en op te vreten Daardoor zijn ze nog bijna het land uitgedonderd!
  donderdag 29 april 2004 @ 21:52:01 #67
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_18780845
Kan iemand niet even een lijstje maken van wat er allemaal mis is gegaan tijdens het filmen?

- Brando scheen verschrikkelijk dronken te zijn en tijdens het filmen heel erg veel te improviseren. Ook was hij 20kg te zwaar.
- Martin Sheen heeft een hartaanval gehad
- Dennis Hopper was gewoon een lastig ventje
- Coppola heeft 3 maanden in een inrichting gezeten
- De hele crew bijna het land uitgeschopt wegens vee-diefstal

Nog meer leuke/interessante dingen?
  donderdag 29 april 2004 @ 22:06:37 #68
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_18781183
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:52 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Kan iemand niet even een lijstje maken van wat er allemaal mis is gegaan tijdens het filmen?

- Brando scheen verschrikkelijk dronken te zijn en tijdens het filmen heel erg veel te improviseren. Ook was hij 20kg te zwaar.

De cast en crew gebruikten voortdurend verdovende middelen. Coppola heeft van een deel van de opbrengsten zijn schuld bij dealers pas kunnen betalen.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_18782267
kutfilm....
en die zogenaamde achterliggende gedachte heb ik ook niet waar genomen
de onderstaande zin is waar
de bovenstaande zin is niet waar
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:00:57 #70
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_18783747
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:52 schreef Mr_Brownstone het volgende:

Coppola verloor totaal de controle over de productie en heeft meerdere malen geprobeerd zelfmoord te plegen, wat uiteraard niet gelukt is.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_18784131
quote:
Op donderdag 29 april 2004 22:54 schreef zemmer het volgende:
kutfilm....
en die zogenaamde achterliggende gedachte heb ik ook niet waar genomen
Dat komt door dat enorme bord voor je kop
pi_18785344
Kamagurka zit waarschijnlijk ook te w88 op een mooie uitgave van HEARTS OF DARKNESS?

pi_18785421
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 01:21 schreef kinky_queen het volgende:
Kamagurka zit waarschijnlijk ook te w88 op een mooie uitgave van HEARTS OF DARKNESS?

Tesamen met de ORIGINELE film! Kama vindt de redux maar rukken eigenlijk
pi_18788259
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 01:27 schreef kamagurka het volgende:

Tesamen met de ORIGINELE film! Kama vindt de redux maar rukken eigenlijk
Het origineel is nog wel te verkrijgen hoor

APOCALYPSE NOW DVD

Maar geweldig istie niet

vrijdag 30 april 2004 @ 09:55:02 #75
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18788274
het schijnt dat het stuk in het begin waar ie in z'n hotelkamer zit en die spiegel aan duigen slaat dat dat ook een improvisatie was, m.a.w. echt bloed
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18788314
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 09:55 schreef Klonk het volgende:
het schijnt dat het stuk in het begin waar ie in z'n hotelkamer zit en die spiegel aan duigen slaat dat dat ook een improvisatie was, m.a.w. echt bloed
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:57:48 #77
91271 zemmer
sterf eens
pi_18791565
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:18 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat komt door dat enorme bord voor je kop
maar haal jij dat bord dan even voor me weg
de onderstaande zin is waar
de bovenstaande zin is niet waar
pi_18791766
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:57 schreef zemmer het volgende:

[..]

maar haal jij dat bord dan even voor me weg
*pakt klauwhamer*
pi_20831387
Goed, vanacht van ~ half 1 tot ~ kwart voor 4 eindelijk maar toch Apocalypse Now (Redux versie, dat wel) gezien. Heel veel over gehoord, nooit echt helemaal gezien. En jezus wat was die film goed zeg. Geen moment verveeld.

Daar waar Full Metal Jacket te snel overging van een psychologische oorlogsfilm (drill instructor, privte Pile etc) naar actie (2e gedeelte), vloeide het in AN langzaam over van een actievolle oorlogsfilm (bijna Saving Private Ryan achtig aan, alleen dan artistieker) naar een wazige pscyhedelische oorlogsfilm waar je de true horror... the horror ziet. Beetje bij beetje kwam Williard erachter wat hij deed, wat Kurtz deed en wat de hoge piefen van hem verlangde. Geweldige muziek, geweldige cast en geweldig camerawerk.

Nu ben ik even wat gaan zoeken op IMDB en net als hier heeft 98 % van de mensen het erover dat de originele versie het beste is. Hoger tempo, redux heeft scenes zodat de film juist menselijker overkomt etc. Ik vond overigens alle scenes prima erbij passen en vond het juist mooi om te zien hoe de Fransen op de Amerikanen reageerden, maar nogmaals, heb het origineel helaas niet gezien...

Nu ben ik alleen maar benieuwd naar de originele versie, kan ik de Redux gewoon zien en dan de bijgevoegde scenes skippen of is het beter om te zoeken naar een degelijke AN dvd versie? En wat is dat Heart of Darkness dan? Een alternatieve Apocalypse Now oid?

Anyways, geweldig goede film die laat zien hoe oorlog echt is. Sommigen beweren dat als je een anti-war film wilt zien, je niet Michael Moore's Fahrenheit 9/11 moet kijken maar gewoon Apocalypse Now. En ik denk dat dat ook best wel eens kan kloppen...
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:55:03 #80
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20832687
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:26 schreef =HellFire= het volgende:
En wat is dat Heart of Darkness dan? Een alternatieve Apocalypse Now oid?
Apocalypse Now is geinspireerd op Joseph Conrad's novel Heart Of Darkness
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:18:50 #81
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_20833101
Ja, en Hearts of Darkness is een making of van Apocalypse Now die in 1991 in de bioscoop kwam. (Speelfilmlengte dus ook.)
The short weekend begins with longing...
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 16:49:41 #82
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_21446486
quote:
Op zondag 28 september 2003 02:40 schreef Kage het volgende:
Ik heb m vanmiddag gekocht voor 9,99 bij de mediamarkt, ga m vanavond kijken

Ik kan m op me pc kijken, met 5.1 maar 17" monitor, of op groter beeld met 2 speakers in front... keuzes keuzes keuzes
pi_21451244
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:26 schreef =HellFire= het volgende:

Nu ben ik alleen maar benieuwd naar de originele versie, kan ik de Redux gewoon zien en dan de bijgevoegde scenes skippen of is het beter om te zoeken naar een degelijke AN dvd versie? En wat is dat Heart of Darkness dan? Een alternatieve Apocalypse Now oid?

Anyways, geweldig goede film die laat zien hoe oorlog echt is. Sommigen beweren dat als je een anti-war film wilt zien, je niet Michael Moore's Fahrenheit 9/11 moet kijken maar gewoon Apocalypse Now. En ik denk dat dat ook best wel eens kan kloppen...
Idd, zo'n beetje de beste film ooit gemaakt! Iedere zichzelf respecterende filmmaker of criticus heeft hem ook wel in zijn top10 of tenminste top20 staan!

Maar helaas is het niet mogelijk op die redux dvd, de originele film tevoorschijn te toveren (terwijl dat volgens mij toch niet zo moeilijk was geweest )
Ik wil ook de oorspronkelijke film op dvd, die wel te krijgen is op enkele websites. Hearts of darkness is de docu over het maken van de film, en ERG de moeite waard!! Sommige mensen vinden de docu nog beter dan de film!!

Ik vind de redux dus tegenvallen, te langdradig door die extra scenes en te over-uitgelegd. Zeker dat gedeelte met die fransen vind ik ronduit slecht! Het is dus zeker de moeite om het origineel eens te bekijken, het liefst op het grote scherm, dit is een van die films die is gemaakt voor large exposure
pi_21451271
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:49 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Ik heb m vanmiddag gekocht voor 9,99 bij de mediamarkt, ga m vanavond kijken

Ik kan m op me pc kijken, met 5.1 maar 17" monitor, of op groter beeld met 2 speakers in front... keuzes keuzes keuzes
Groter beeld dus! Niks keuzes
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:02:53 #85
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_21461666
Je hebt helemaal gelijk wat betreft die scene met die Fransen.. Duurt lang enzo. De hele film trouwens Maar in het dvd hoesje staan de scenes die extra zijn toegevoegd. Nu ken ik het 'origineel' niet, maar kun je niet die scenes geheel overslaan? (Of is dan het verhaal naar de klote)
Verder een hele goeie film maar duurt dus erg lang.

Oja, op groot beeld gekeken
pi_21487823
Ik heb de Redux versie in de bioscoop gezien nadat ik de originele versie zo'n beetje kon dromen, en eerlijk gezegd snap ik wel waarom die extra scenes in eerste instantie waren gesneuveld: ze voegen weinig toe aan de film. De Redux versie is gewoon een leuk extra'tje voor de fans, maar geen alternatief voor het origineel. Terzijde: Naast Conrad's roman heeft de oorlogsjournalist Michael Herr ook een belangrijke bijdrage geleverd aan de inhoud van de film. Een tip is zijn boek "Dispatches".
"That rug really tied the room together".
pi_21499173
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:02 schreef Visitor.Q het volgende:
Je hebt helemaal gelijk wat betreft die scene met die Fransen.. Duurt lang enzo. De hele film trouwens Maar in het dvd hoesje staan de scenes die extra zijn toegevoegd. Nu ken ik het 'origineel' niet, maar kun je niet die scenes geheel overslaan? (Of is dan het verhaal naar de klote)
Verder een hele goeie film maar duurt dus erg lang.

Oja, op groot beeld gekeken
Zie post onder je, redux voegt eigenlijk niets toe Film wordt er langdradiger door en irriteert soms dus zelfs...

Als je die scenes makkelijk kan skippen op een of andere manier, gewoon ns doen! De film is al ruim 20 jaar een klassieker in de NIET-redux versie, zegt genoeg lijkt me
pi_21531941
Nou moet ik wel bekennen dat ik wel altijd de regel hanteer van, hoe meer hoe beter, hoe meer footage van een geweldige film hoe beter. Maarja. Kennelijk gaat dat niet op bij de Redux versie.

Ik vind de film niet te lang trouwens. Hoewel ik het stukje met de Fransen wel zou skippen, dat is dan ook het enige stuk.

Komt de film nog eens in de bios als een Anniversary-editie of is dat out of zie questioneee?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:23:48 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_38027836
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:34 schreef fratsman het volgende:
*grote schop*

http://www.dvdactive.com/news/releases/apocalypse-now.html

die komt hier zeker!
hier ook
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:21:27 #91
13148 Shogo
Psycho...
pi_38032583
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:23 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hier ook
Idem.

¤15,99 in de pre-order bij axelmusic.com nu.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:28:58 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_38032929
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:21 schreef Shogo het volgende:

[..]

Idem.

¤15,99 in de pre-order bij axelmusic.com nu.
thnx voor de info! gelijk besteld
pi_38065533
Film staat ongetwijfeld in mijn top 5. Ik denk dat ik m deze week maar weer eens uit de kast trek als t weer buiten zo blijft. Ik heb wel de redux en die is me in principe net iets te lang. Jammer dat je op de DVD zelf niet kunt skippen.
pi_38066579
Alleen klote dat "Hearts of Darkness; a filmmakers apocalypse." niet op die DVD komt...
pi_38067052
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:54 schreef fratsman het volgende:
Alleen klote dat "Hearts of Darkness; a filmmakers apocalypse." niet op die DVD komt...
Ja, ik las eerder in het topic dat dit een absolute aanrader is voor de liefhebber. Ik had er eerlijk gezegd nooit eerder van gehoord. Is deze überhaupt ergens verkrijgbaar?
pi_38067909
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:02 schreef five2one het volgende:

[..]

Ja, ik las eerder in het topic dat dit een absolute aanrader is voor de liefhebber. Ik had er eerlijk gezegd nooit eerder van gehoord. Is deze überhaupt ergens verkrijgbaar?
Volgens mij niet aangezien Coppola zich er nogal voor schaamt dat hij in die tijd zo suicidaal was... Althans dat las ik ergens.
pi_38068235
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:18 schreef fratsman het volgende:

[..]

Volgens mij niet aangezien Coppola zich er nogal voor schaamt dat hij in die tijd zo suicidaal was... Althans dat las ik ergens.
Thank God for torrents. Morgenvroeg binnen, morgenavond in de DVD-speler.
pi_38069088
Ken ik niet
pi_39455203
Deze film heeft iets van een 8.5 bij IMDB, is alom bekend en iedereen is er lovend over. 'Het beschrijft de situatie in Vietnam toendertijd goed blablabla'

Een man krijgt een missie, vervolgens vaart hij met onervaren kinderen constant over een river en komt hij bij allerlei vage braderies, althans.. overal lichtjes en het lijkt alsof daar oorlog is, maar het is er ook weer niet.
Dan komt hij bij z'n missie, in de middle of nowhere en daar staan allemaal bosbewoners op hem te wachten, mensen die ogenschijnlijk bij het Vietnemese leger horen/hoorden, Amerikaanse burger en Amerikaanse soldaten (deserteurs). Overal hangen ondertussen mensen, vermoord/gestript aan bomen.. zowel Vietnamezen/Cambodjanen(?) als Amerikanen.
Ondertussen gelooft iedereen daar in die 'Kurtz' die wat slechte gedichten voor leest. Dan wordt het voor de hoofdrolspeler na een aantal dagen opeens duidelijk en doodt hij die Kurtz en gooit symbolisch zijn wapen neer, waarna iedereen hetzelfde doet en dan vertrekt hij.. terug naar Amerika?

Hoe dan ook, het gaat nergens over.
Mannen in een boot in fictieve situaties, mannen die bij een sekte aan komen, sekteleider wordt vermoord.
Echt, wat een zwak verhaal. Ik ging gisteren die film kijken, die tot twee uur duurde, vol verwachting gezien recensies, bekendheid.. en ik had Platoon gezien.

Dit gaat helemaal niet over de oorlog, dit gaat gewoon over een rondvaart in een boot met amateuristische soldaten en een sekteleider die dood moet.
Verder is er geen lijn.

Platoon is echt zoveel beter, deze film krijgt van mij een 2-, omdat de regisseur andere goede films heeft gemaakt en niet omdat de film zelf die 2- verdient.

Misschien dat iemand ander licht hierop wil werpen en de essentie van het verhaal kan uiteenzetten, ik vond het namelijk totaal niks. Waarom Kurtz uiteindelijk toch dood moest?

Majorly overrated.

[ Bericht 1% gewijzigd door OldJeller op 02-07-2006 19:52:41 ]
pi_39456066
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:31 schreef OldJeller het volgende:

Platoon is echt zoveel beter, deze film krijgt van mij een 2-, omdat de regisseur andere goede films heeft gemaakt en niet omdat de film zelf die 2- verdient.

Misschien dat iemand ander licht hierop wil werpen en de essentie van het verhaal kan uiteenzetten, ik vond het namelijk totaal niks. Waarom Kurtz uiteindelijk toch dood moest?
Platoon is inderdaad beter, maar Apocalypse Now vind ik ook echt wel okay. Het is een stukkie fantasie, maar dan wel goed uitgewerkt. Ik zie het meer als een psychologische, indringende en zieke film, hoewel er ook zwakke scenes in voorkomen (vooral in het laatste uur).
Neem bijvoorbeeld het moment dat die commandant de aanval op het dorp inzet met klassieke muziek: romeo foxtrot, shall we dance! Geweldige quote en er zijn er nog wat (I love the smell of napalm in the morning). Dat is wat mij betreft het goede aan de film.
  zondag 2 juli 2006 @ 20:17:49 #101
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39456327
Ik heb eerst de Redux gezien en gister het origineel, maar je mist dan gewoon bepaalde dingen.

Het surfen was niet helemaal af. Ze laten niet zien dat dat in een anti-climax afloopt en dan de hele actie eigenlijk niet nodig was.

Dan van die fransen en de tweede keer dat ze die bunny's tegenkomen mistte ik minder, maar het stoorde me wel wat. . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 2 juli 2006 @ 20:27:10 #102
140099 Goomba
Stinkzwam
pi_39456588
Er zijn, naar mijn mening, een paar scenes in de redux die de film minder....intens....maken. Plantation scene is prima, maar o.a. medevac en surfboard jatten...proberen de film wat luchtiger te maken. Iets wat ik niet wens.
  zondag 2 juli 2006 @ 21:29:19 #103
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39458384
Dat stuk met die fransen in de Redux versie is veruit de saaiste film scene allertijden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_39458580
De hele film heeft eigenlijk niks met Vietnam te maken.
Het gaat er om dat oorlog verschrikkelijk is..

Maar in de monoloog van Kurtz:

I've seen horrors . . . horrors that you've seen. But you have no right to call me a murderer. You have a right to kill me. You have a right to do that . . . but you have no right to judge me. It's impossible for words to describe what is necessary to those who do not know what horror means. Horror. Horror has a face . . . and you must make a friend of horror. Horror and moral terror are your friends. If they are not then they are enemies to be feared. They are truly enemies. I remember when I was with Special Forces. Seems a thousand centuries ago. We went into a camp to inoculate the children. We left the camp after we had inoculated the children for Polio, and this old man came running after us and he was crying. He couldn't see. We went back there and they had come and hacked off every inoculated arm. There they were in a pile. A pile of little arms. And I remember . . . I . . . I . . . I cried. I wept like some grandmother. I wanted to tear my teeth out. I didn't know what I wanted to do. And I want to remember it. I never want to forget it. I never want to forget.

And then I realized . . . like I was shot . . . like I was shot with a diamond . . . a diamond bullet right through my forehead. And I thought: My God . . . the genius of that. The genius. The will to do that. Perfect, genuine, complete, crystalline, pure. And then I realized they were stronger than we. Because they could stand that . . . these were not monsters. These were men . . . trained cadres. These men who fought with their hearts, who had families, who had children, who were filled with love . . . but they had the strength . . . the strength . . . to do that. If I had ten divisions of those men our troubles here would be over very quickly. You have to have men who are moral . . . and at the same time who are able to utilize their primordial instincts to kill without feeling . . . without passion . . . without judgment . . . without judgment. For it is judgment that defeats us.

Hier gaat het om, dit is wat Kurtz drijft, niet? En het raakt Willard wel, ze krijgen ook een soort van understanding. Kurtz wil doodgaan als een soldaat, dat Willard hem doodmaakt en dat gebeurd ook.

Maar is de bovenstaande quote en dat oorlog verschrikkelijk is nou de kern van de film? Dan vind ik het, uitgebeeld door deze film, nog steeds matig..
pi_39458935
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:31 schreef OldJeller het volgende:
Deze film heeft iets van een 8.5 bij IMDB, is alom bekend en iedereen is er lovend over. 'Het beschrijft de situatie in Vietnam toendertijd goed blablabla'

Een man krijgt een missie, vervolgens vaart hij met onervaren kinderen constant over een river en komt hij bij allerlei vage braderies, althans.. overal lichtjes en het lijkt alsof daar oorlog is, maar het is er ook weer niet.
[..]
Dit gaat helemaal niet over de oorlog, dit gaat gewoon over een rondvaart in een boot met amateuristische soldaten en een sekteleider die dood moet.
Verder is er geen lijn.
[..]
Majorly overrated.
Er zijn er die er anders over denken. Col. David Hackworth bijvoorbeeld vond Apocalypse Now de beste film die over de oorlog in Vietnam gemaakt was. Gaf het best weer hoe krankzinnig de situatie er was.
Hackworth heeft jarenlang in Vietnam gevochten en wist dus waarover hij sprak. Was trouwens niet zomaar een willekeurig militair:
quote:
General Moore, the co-author of We Were Soldiers Once and Young, called him “the Patton of Vietnam,” and Gen. Creighton Abrams, the last American commander in that disastrous war, described him as “the best battalion commander I ever saw in the United States Army.”
quote:
He was put in for the Medal of Honor three times. In seven years of combat in Korea and Vietnam, he won the Army's second highest honor, the Distinguished Service Cross, twice, along with 10 Silver Stars, eight Bronze Stars and eight Purple Hearts.
pi_39459129
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:47 schreef Doderok het volgende:

[..]

Er zijn er die er anders over denken. Col. David Hackworth bijvoorbeeld vond Apocalypse Now de beste film die over de oorlog in Vietnam gemaakt was. Gaf het best weer hoe krankzinnig de situatie er was.
Hackworth heeft jarenlang in Vietnam gevochten en wist dus waarover hij sprak. Was trouwens niet zomaar een willekeurig militair:
[..]

[..]
Blijkt, maar lees mijn post net boven de jouwe. Daar gaat het toch om? Dat is eigenlijk de film?
  zondag 2 juli 2006 @ 21:59:41 #107
14328 WheeleE
StrikeE
pi_39459365
Is er van de Redux-versie behalve de enkel-dvd-uitvoering ook een special edition?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_39460208
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Blijkt, maar lees mijn post net boven de jouwe. Daar gaat het toch om? Dat is eigenlijk de film?
Ik denk dat Vietnam een bij uitstek absurde oorlog was. Soldaten die 's morgens in het veld gedropt werden, een dag lang vochten en 's avonds weer teruggebracht werden naar hun van airco voorziene barakken in Noord-Vietnam. Peleton's die met joints in hun bek op patrouille gingen. Fanatiekelingen die 's nachts met een mes en ketting het kamp uitslopen om een vietcong te grazen te nemen. Allerhande figuren die met nevenactiviteiten grof geld verdienden. De aanval met helikopters en muziek van Wagner, en de bbq en het surfen daarna zouden net zo goed echt gebeurd kunnen zijn.

Als je gewond raakte lag je binnen de 24 uur in een modern hospitaal in Japan. Werd er vanuit het gebladerte op je geschoten dan vroeg je om even te komen sproeien en een kwartier later was een strook van enkele honderden meters breed van elk blad ontdaan. Absurde taferelen gewoon.
pi_39460478
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:29 schreef Doderok het volgende:

[..]

Ik denk dat Vietnam een bij uitstek absurde oorlog was. Soldaten die 's morgens in het veld gedropt werden, een dag lang vochten en 's avonds weer teruggebracht werden naar hun van airco voorziene barakken in Noord-Vietnam. Peleton's die met joints in hun bek op patrouille gingen. Fanatiekelingen die 's nachts met een mes en ketting het kamp uitslopen om een vietcong te grazen te nemen. Allerhande figuren die met nevenactiviteiten grof geld verdienden. De aanval met helikopters en muziek van Wagner, en de bbq en het surfen daarna zouden net zo goed echt gebeurd kunnen zijn.

Als je gewond raakte lag je binnen de 24 uur in een modern hospitaal in Japan. Werd er vanuit het gebladerte op je geschoten dan vroeg je om even te komen sproeien en een kwartier later was een strook van enkele honderden meters breed van elk blad ontdaan. Absurde taferelen gewoon.
En met deze film probeerden ze dat over te brengen?
Ik vond het echt langdradig, op de boot constant en daarna bij een verkapte filosoof c.q. sekteleider stranden en dán de fouten en 'the horror' in zien. (Willard)
  zondag 2 juli 2006 @ 22:42:31 #110
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_39460588
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:29 schreef Doderok het volgende:

[..]

Zuid-Vietnam, maar goed
quote:
Toch heeft Amerika deze oorlog niet kunnen winnen, omdat de vijand gewoon praktisch onzichtbaar bleef en luchtovermacht gewoon niet genoeg bleek.

Afgezien daarvan, ik vind het een ijzersterke film. Voor mij geeft hij echt als een van de beste films de waanzin van (vooral de Vietnam-) oorlog uitstekend weer...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_39460772
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:42 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Zuid-Vietnam, maar goed
[..]
Oeps, foutje
  zondag 2 juli 2006 @ 22:52:01 #112
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_39460860
Kan gebeuren
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_39461530
Platoon blijft toch echt wel de beste. Het boek kan ik iedereen aanraden, de schrijver is zelf veteraan. Doderok heeft daar zijn verhaal ook (gedeeltelijk) op gebaseerd? Voor mij iig de Vietnam-film die het dichst bij de werkelijkheid komt. Jammer van deel twee, daar is dan weer geen donder aan.
pi_39461878
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:14 schreef Dogbreath het volgende:
Platoon [..]
Doderok heeft daar zijn verhaal ook (gedeeltelijk) op gebaseerd?
Huh? Als ik het ergens op gebaseerd heb dan is het misschien "365 dagen", een boek dat ik 25 jaar geleden gelezen heb toen ik in het ziekenhuis lag.

http://www.book-summary-review.com/365-Days-0807609951.htm
pi_39461953
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:26 schreef Doderok het volgende:

[..]

Huh? Als ik het ergens op gebaseerd heb dan is het misschien "365 dagen", een boek dat ik 25 jaar geleden gelezen heb toen ik in het ziekenhuis lag.

http://www.book-summary-review.com/365-Days-0807609951.htm
De overeenkomsten met Platoon waren te trekken, sorry. Ken het boek niet, volgens mij zijn er honderden op de markt oftewel: door de bomen het bos niet meer.
pi_39462296
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:29 schreef Dogbreath het volgende:

[..]

De overeenkomsten met Platoon waren te trekken, sorry. Ken het boek niet, volgens mij zijn er honderden op de markt oftewel: door de bomen het bos niet meer.
Niet zomaar een boek
quote:
Newsweek
The most convincing, most moving account I have yet to read about what it was like to be an American soldier in Vietnam.
quote:
As a student of SE Asia history I have over 300 books on the subject and 365 Days ranks in the top 5%. (Also a veteran of three tours in Vietnam & Cambodia). I first read Dr. Glassner's book over two decades ago and yet remember it as if it was yesterday.
meer reviews:
http://www.amazon.com/gp/product/0807609951/002-1261390-4055212?v=glance&n=283155
pi_39462396
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:41 schreef Doderok het volgende:

[..]

Niet zomaar een boek
[..]

[..]

meer reviews:
http://www.amazon.com/gp/product/0807609951/002-1261390-4055212?v=glance&n=283155
Duidelijk merci
  zondag 2 juli 2006 @ 23:47:04 #118
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_39462432
Is 365 days niet in het Nederlands vertaald? Kan hem niet vinden op Bol.com etc. Lijkt me wel interessant.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_39462719
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:47 schreef Robocock het volgende:
Is 365 days niet in het Nederlands vertaald? Kan hem niet vinden op Bol.com etc. Lijkt me wel interessant.
Het was een nederlandse versie die ik toen gelezen heb, ben hem helaas al jaren kwijt.

Hier is het te vinden: (tweedehands)
http://www.antiqbook.nl/boox/woud/18144.shtml
  woensdag 15 november 2006 @ 18:32:42 #120
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_43582958

zaterdag 18 november 23:00 - 02:20 Apocalypse Now (1979) Ned 3
pi_43676585
Nou, dat was hem dus. Vroeg me al af wat dat redux was, want ik had deze film ook eens gedownload en toen zaten heel veel scenes er niet in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')