Meer dan 50 onschuldige mensen vermoord blijft nu eenmaal langer in je geheugen!quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En dit vergeten we ook niet bij de volgende aanslagen in Londen, of toch wel?
Dit geldt, neem ik aan, alleen wanneer deze slachtoffers westerlingen zijn (en dan het liefst gewone autochtonen). Alle andere onschuldige slachtoffers, ook al zijn het duidenden malen meer slachtoffers die zijn niet zo belangrijk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:23 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Meer dan 50 onschuldige mensen vermoord blijft nu eenmaal langer in je geheugen!
Wees eens duidelijk! Waar doel je nu op?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit geldt, neem ik aan, alleen wanneer deze slachtoffers westerlingen zijn (en dan het liefst gewone autochtonen). Alle andere onschuldige slachtoffers, ook al zijn het duidenden malen meer slachtoffers die zijn niet zo belangrijk.
Waarom? Vind jij het ook normaal dat mensen aanslagen op moslims een stuk minder erg gaan vinden omdat terroristen aanslagen op Westerlingen plegen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Hierdoor is de aanslag weer een stuk minder erg voor mijn gevoel.
Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef Tikorev het volgende:
Waarom? Vind jij het ook normaal dat mensen aanslagen op moslims een stuk minder erg gaan vinden omdat terroristen aanslagen op Westerlingen plegen?
[sarcasmoes]Zeker als die dode moesliem zo`n vuile kolonist betreft.. Die mensen zijn echt het laagste der laagste.. [sarcasmoes]quote:Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
Het gaat erom of jij dat vindt. Blijkbaar wel, want jij redeneert net zo.quote:
Klopt, maar in Engeland heb je net zo goed als Nederland natuurlijk een fiks aantal hersenlozen die een klote leven hebben en elke mogelijkheid aangrijpen om zogenaamd 'met reden' lekker agressief onschuldige mensen in elkaar te timmeren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:38 schreef Lkw het volgende:
Blijft overigens staan dat ik Engelsen over het algemeen een vriendelijk volkje vind (net als Nederlanders overigens). Jammer dat ze zich zo laten gaan richting die moslims.
Ik heb jou ook nooit gehoord over de Hutu's en de Tutsi's die afgeslacht zijn in Ruwanda.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?
Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
Ik meen mij te herinneren dat de Amerikanen ter hoogte van de Balkan aardig wat moslims gered hebben van een gewisse dood, maar ik kan mij daar natuurlijk in vergissen...quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? De hele westerse wereld keek toe toen Amerika Irak binnenviel en tienduizenden doden veroorzaakte, alles in de naam van "war on terror". Denk jij dat mensen hier niet anders op zullen reageren dan op de aanslagen? Dat mensen dit wel opeens te verwachten vinden, maar als ze zelf geraakt worden het helemaal uit het niets is gevallen?
Een dode moslim (ook al is het een Britse) is tegenwoordig minder erg dan een dode niet-moslim.
Ik kan me ook nog goed herinneren dat er zo'n miljoen (!!) mensen in een anti oorlog optocht door Londen liepen om hun ongenoegen kenbaar te maken. Heb je zelf ook de moeite genomen om je standpunt toen duidelijk te maken?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef Meki het volgende:
de engelsen laten zien dat ze hetzelfde verstand hebben als de terroristen![]()
Probeer dan eens op een normale manier je mening te geven. Hier kan je het toch ook?quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.
PS. Modjes; doe eens lief tegen mij
net als bij de moslimgemeenschap omvat de samenstelling van de autochtone gemeenschap ook een hoop domme mensen. ik begrijp het wel hoor, maar begrip er voor hebben is iets anders.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:33 schreef nikk het volgende:
Hè? Nog steeds geen "ik keur het niet goed maar heb er wel begrip voor" reactie?
neequote:Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef Bennie_K het volgende:
vanuit de Islam gezien zijn deze tegen aanslagen toegestaan![]()
hou die vooroordelen aub voor jequote:Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Volgens mij proberen moslims, waaronder jij, zich juist te verzetten tegen het beeld dat een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor de daden van een paar mensen. Nu ben je zelf op precies dezelfde wijze aan het generaliseren.
PS. Modjes; doe eens lief tegen mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |