goh, 1 paginaatje.quote:op vrijdag 15 juli 2005 19:55 schreef monidique het volgende:
[..]
http://www.grida.no/climate/ipcc_tar/wg1/079.htm
[..]
http://www.grida.no/climate/ipcc_tar/wg1/244.htm
het broeikaseffect wordt deels door de mens veroorzaakt en dat is wetenschappelijk bewezen. we hebben het co2 gehalte sinds 1750 met 30% doen toenemen. alle cfk's in de atmosfeer zijn door de mens gemaakt. we hebben grote verstedelijkte gebieden waar vroeger vegetatie was. we halen energie uit de bodem die over vele miljoenen jaren tijd daar is opgeslagen en pompen daarvan een aanzienlijk deel als warmte de atmosfeer in.quote:op donderdag 14 juli 2005 14:08 schreef skeppter het volgende:
het broeikaseffect is niet door de mens veroorzaakt. het is het gevolg van een verhoogde (..)
ach we worden geregeerd door een bende tafelspringers. niet gehinderd door enige kennis van zaken jagen ze jan-met-de-pet, die er nog minder van afweet, de stuipen op het lijf. in het land van de blinden is éénoog koning.
bron? (overigens kan ik je dan direkt een bron laten zien van gerenomeerde wetenschappers welke het tegendeel bewijzen. anders gezegt, welke het 'bewijs' voor deze stelling minimaal dubieus maken. er is geen bewijs dat het versterkte broeikas effect door mensen wordt veroorzaakt. sterker nog, er is eigenlijk geen bewijs dat een versterkt broeikaseffect uberhaupt bestaat en niet gewoon een natuurlijke schommeling is)quote:op vrijdag 15 juli 2005 21:46 schreef keromane het volgende:
[..]
het broeikaseffect wordt deels door de mens veroorzaakt en dat is wetenschappelijk bewezen.
yep, en nog steeds is het maar een fractie van alle broeikasgassen in de atmosfeer. zoals gezegd bestaat de atmoisfeer voor 0,04% uit co2 en slechts een marginaal deel van die 0,04% is door menselijke toedoen.quote:we hebben het co2 gehalte sinds 1750 met 30% doen toenemen.
mja, en?quote:alle cfk's in de atmosfeer zijn door de mens gemaakt.
quote:dr. d. de muer en zijn opvolger, dr. h. de backer, hebben jarenlang, met behulp van een uiterst geavanceerd ontworpen instrument, nauwkeurige metingen gedaan en baanbrekend wetenschappelijk onderzoek verricht met opmerkelijke uitkomsten. zij leverden in het afgelopen decennium onomstotelijk het bewijs dat het ozongat het gevolg is van een natuurlijk, klimatologisch proces
en?quote:we hebben grote verstedelijkte gebieden waar vroeger vegetatie was. we halen energie uit de bodem die over vele miljoenen jaren tijd daar is opgeslagen en pompen daarvan een aanzienlijk deel als warmte de atmosfeer in.
ten eerste, ik heb mn baan vooral omdat ik het leuk vind, ik zie het ongeveer als betaalde hobby. bij een bedrijf zou ik minimaal anderhalf keer zoveel verdienen, dus ik geloof niet dat ik op die manier onder druk gezet zou kunnen worden. heb er nooit wat van gemerkt ook. bovendien, veel werk wordt gedaan in de vs, we weten allemaal hoe de regering er daar over denkt, dus als er al een complot zou zijn, zou het precies andersom moeten zijn, niet? sowieso heeft geen enkele regering interesse in investeren in iets volkomen overbodigs. kost ze handenvol kiezers.quote:op vrijdag 15 juli 2005 18:08 schreef oud_student ongeveer het volgende:
[..]
*jouw werk als wetenschapper is betaald, dus ben je besmet met de vooroordelen van je financier.
en waarom eraan werken als we toch niks met die kennis kunnen doen aan het probleem?
*het klimaat model is alleen maar te testen door te voorspellen wat er de komende 100 jaar gebeurd, en dat maakt het geen goede wetenschappelijke theorie, nog afgezien van de beroerde statestiek die je ermee bereikt.
*welke parameters in het model zijn opgenomen en wat hun relatieve sterkte is, zijn toch allemaal keuzes, die de modelmaker maakt ?
de enige meetbare menselijke activiteit ivm het klimaat is bij mijn weten de toename van het co2 in de lucht. hoe dat uitwerkt op lange temijn weten we eenvoudig niet. het helpt ook niet om deze periode te vergelijken met historische periodes waar ook xoveel co2 aanweig was, omdat we niet weten of de rest van de paremeters hetzelfde waren als nu.
klimaatmodellen moeten toch uitsluitsel geven over vragen als "verstekt broeikaseffect" of niet![]()
en als je je eigen theorien verteld aan andere wordt je voor gek verklaart..quote:op donderdag 14 juli 2005 14:29 schreef amigaroxx het volgende:
mee-eens. eindelijk iemand die hetzelfde er over denkt.![]()
zucht, de wereld zal wel nooit geregeerd gaan worden door mensen die ook áán de mensen en de natuur denken ipv hoe zoveel mogelijk geld en macht kunnen krijgen.
niemand heeft gezegd dat de natuur niet beinvloed wordt.quote:op maandag 18 juli 2005 07:10 schreef fuifduif het volgende:
natuurlijk is het geen hoax. denk je nu werkelijk dat het geen enkel effect heeft? onze uitlaatgassen, fabrieken, lozing van afvalstoffen in het water enzovoort enzovoort enzovoort? wat vreemd om te denken dat de natuur daar niet door wordt beïnvloed zeg.
waarop uiteraard door anderen weer beargumenteerd wordt dat dit wel zo isquote:op maandag 18 juli 2005 08:47 schreef swetsenegger het volgende:
[..]
niemand heeft gezegd dat de natuur niet beinvloed wordt.
er wordt alleen gesteld dat menselijk handelen geen invloed heeft op een globale opwarming.
ja, ook dat ontken ik toch nietquote:op maandag 18 juli 2005 12:52 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
waarop uiteraard door anderen weer beargumenteerd wordt dat dit wel zo is
ok, maar ik vind dit toch een vreemd argument. ook al bestaat slechts 0,04% van de atmosfeer uit co2, dat wil toch niks zeggen. op zo'n kleine hoeveelheden heeft slechts een kleine verandering van co2 al een relatief grote invloed. als bijvoorbeeld de oorspronkelijke concentratie 0,02% was en wij hebben er met z'n allen 0,04% van gemaakt, blijft dat weinig, maar toch kan je een stijging van 100% toch niet zomaar wegzwaaien. er werd gepost dat de werkelijke toename door de mens 30% is, als dat zo is, kan je toch niet zeggen "het blijft een kleine concentratie"...quote:op vrijdag 15 juli 2005 21:52 schreef swetsenegger het volgende:
[..]
yep, en nog steeds is het maar een fractie van alle broeikasgassen in de atmosfeer. zoals gezegd bestaat de atmoisfeer voor 0,04% uit co2 en slechts een marginaal deel van die 0,04% is door menselijke toedoen.
het gaat erom dat co2 geen belangrijk broeikasgas is en ondanks dat de toename van co2signaficant is, het effect op de broeikasgassen en global warming (waarschijnlijk) marginaal.quote:op maandag 18 juli 2005 14:02 schreef jackyvie het volgende:
[..]
ok, maar ik vind dit toch een vreemd argument. ook al bestaat slechts 0,04% van de atmosfeer uit co2, dat wil toch niks zeggen. op zo'n kleine hoeveelheden heeft slechts een kleine verandering van co2 al een relatief grote invloed. als bijvoorbeeld de oorspronkelijke concentratie 0,02% was en wij hebben er met z'n allen 0,04% van gemaakt, blijft dat weinig, maar toch kan je een stijging van 100% toch niet zomaar wegzwaaien. er werd gepost dat de werkelijke toename door de mens 30% is, als dat zo is, kan je toch niet zeggen "het blijft een kleine concentratie"...
ik zeg niet dat een eventuele verhoging van een heel kleine concentratie naar een iets minder kleine concentratie de oorzaak van de opwarming van de aarde is, maar een stijging van 30% zal sowieso ergens invloeden hebben, dat mag je niet verwaarlozen.quote:op maandag 18 juli 2005 14:28 schreef swetsenegger het volgende:
[..]
het gaat erom dat co2 geen belangrijk broeikasgas is en ondanks dat de toename van co2signaficant is, het effect op de broeikasgassen en global warming (waarschijnlijk) marginaal.
dus 'we verbranden veel fossiele brandstoffen, daardoor verhoogt de concentratie co2 en daardoor wordt het warmer' als waarheid presenteren lijkt me niet echt in de haak.
je hamert maar op die 30%quote:op maandag 18 juli 2005 15:18 schreef jackyvie het volgende:
[..]
ik zeg niet dat een eventuele verhoging van een heel kleine concentratie naar een iets minder kleine concentratie de oorzaak van de opwarming van de aarde is, maar een stijging van 30% zal sowieso ergens invloeden hebben, dat mag je niet verwaarlozen.
dat is volgens mij hetzelfde (of eigenlijk zelfs 42% groei..) je moet alleen zorgen niet te vervallen in de gewone spraakverwarring van procent waar je procentpunt bedoelt. in dit geval ging dat goed.quote:op maandag 18 juli 2005 16:24 schreef swetsenegger het volgende:
[..]
je hamert maar op die 30%
je moet juist spreken over 0,04% ipv 0,028%
die 0,04% co2 in de atmosfeer, hoeveel procent is dat van de broeikasgassen? daar gaat het namelijk om. kan best zijn dat maar 0,5% van de atmosfeer uit broeikasgassen bestaat. dan is die 0,04% co2 al bijna 10% van de broeikasgassen.quote:op maandag 18 juli 2005 16:24 schreef swetsenegger het volgende:
[..]
je hamert maar op die 30%
je moet juist spreken over 0,04% ipv 0,028%
of dat ergens een invloed op heeft is nog niet bewezen. daarnaast hebben we het hier over een versterkt broeikaseffect, waarvan je nu zelf zegt dat dat ongeloofwaardig is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |