TVPquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:56 schreef Dizer het volgende:
TVP
Hier heb ik nog wel het een en andere te bespreken, maar ik heb een deadline over 2 uur
kun je instellenquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:00 schreef PDOA het volgende:
Ja, tv kijken op breedbeeld is hier echt een crime. Het verneukt alle verhoudingen.
Hoe kom je er ebij dat een 4:3 formaat handiger zou zijn?quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:53 schreef pberends het volgende:
Rare is dat als je nu naar je blikveld van je ogen kijkt, dat een 4:3 formaat veel handiger is dan een 16:9 formaat. Aangezien de 2 ogen naast elkaar staan is het inderdaad handiger dat het beeld horizontaal gezien wat breder is dan verticaal, maar bij 4:3 is het horizontale beeld al breder dan het verticale, dus dat was weer zo'n onzinnig argument om 16:9 in te voeren.
Zoals mijn opa. die kijkt echt alles breedbeeld! Ook al ziet het er niet uit!quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:03 schreef Tijn het volgende:
Ik heb niet zo'n "het moet beeldvullend zijn wat ik zie anders ga ik dood"-tic zoals veel mensen hebben
Ik ook en ik irriteer me best wel eraan, maar ik blijf niet dat verdomde beeld instellen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
Zoals mijn opa. die kijkt echt alles breedbeeld! Ook al ziet het er niet uit!
Wat kan mij "de meeste mensen" nou schelen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef pberends het volgende:
Meeste mensen kijken toch voor 80 procent ofzo tv en maar voor 20 procent films (al dan niet op tv).
Nogmaals, waarom is dat handiger?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef pberends het volgende:
4:3 is veel handiger.
Films zijn van oudsher al breedbeeld, om de simpele reden dat er dan meer beeld op het scherm past zonder dat een bioscoop belachelijk hoog hoeft te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef pberends het volgende:
Dat het nut voor films heeft kan ik begrijpen, maar waarom zouden gewone tv-programma's dan ook opeens in breedbeeld moeten. Totale nonsens toch. Overigens snap ik totaal niet waarom films in 16:9 worden opgenomen, 4:3 is veel handiger.
Breedbeeld voor films is juist uitgevonden om te concurreren met de toen opkomende tv!quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef pberends het volgende:
Overigens snap ik totaal niet waarom films in 16:9 worden opgenomen, 4:3 is veel handiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |