abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 01:13:31 #51
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28898785
Drie theorieën heb ik tot nu toe...

Als de daders in de maling zijn genomen, waar het nu op lijkt, dan zouden ze in de maling moeten zijn genomen door het brein achter de aanslagen, maar dan zouden ze wel moeten hebben beseft dat ze allen een bom bij zich droegen.

Zouden ze dan zo stom zijn geweest om de CCTV systemen in bus en metro te negeren? Dat kan toch niet? Je moet toch beseffen dat je dan wordt opgenomen, en waarschijnlijk kort daarna wordt gearresteerd?

Ze werden of (1) in de maling genomen en zijn in dat geval niet bijster intelligent (maar wel gestudeerd), of (2) ze werden niet in de maling genomen en hebben hun taak formidabel uitgevoerd door geen argwaan te wekken (ze kochten netjes een retourtje) en door er met vol vertrouwen en in totale vrede tegen aan te gaan (ze zagen er volgens de politie uit als "happy hikers, laughing and joking" en riepen niet hardop "Allahu Ahkbar" vlak voor de ontploffing).

Wat ook nog kan (3), is dat ze dachten dat ze meededen aan de oefening, en in dat geval zit er waarschijnlijk heel wat meer achter, echter, volgens dit artikel:

The reconstruction: 7/7 - What really happened?

...waren ze toch wel aardig bekeerd tot de meer striktere vormen van de Islam, en heeft een van hen ooit pamfletten uitgedeeld met daarop een boodschap die de aanslagen van 9/11 rechtvaardigde, waardoor het vreemd zou zijn dat nou juist zij werden benaderd om mee te doen aan de oefening.

Goed, ik vind dus alle drie theorieën mysterieus, zijn er nog meer mogelijkheden?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 03:21:29 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28900698
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:13 schreef Hallulama het volgende:

Als de daders in de maling zijn genomen [...] dan zouden ze wel moeten hebben beseft dat ze allen een bom bij zich droegen.
Waarom? Ze kunnen evengoed gedacht hebben dat ze 'iets' gingen smokkelen. Drugs wellicht. Misschien was ze verteld dat ze een 'dry run' aan het uitvoeren waren. Kijken welke van de vier routes het beste was. Het zijn niet alleen de veiligheidsdiensten die oefeningen houden.

Een ding is wel duidelijk, als het geen zelfmoord was dan zijn ze geframed en hadden ze geen idee wat ze werkelijk aan het doen waren. Met zoveel camera's en andere veiligheidsmaatregelen zouden ze binnen een dag gepakt zijn en linea recta levenslang de cel in gegaan.

Het tweede onlogische is vanuit het standpunt van 'de mastermind' als dat zoals beweerd wordt terroristen of Al Qaeda zijn. Je hebt vier mensen die in Engeland zijn opgegroeid, buiten elke verdenking staan, een normaal leven leiden etc. Een beetje slim aanpakken en je hebt een perfect team om weet ik hoe lang aanslagen te kunnen plegen zonder gepakt te worden. Die zouden ze (met of zonder hun medeweten) bij de eerste de beste gelegenheid opblazen? Rrright.

Als het een Psy-Ops is zijn er zoveel scenario's denkbaar. En elke 'bewijs' kan gefabriceerd worden. Moet er ergens een ID-kaart liggen? Geen probleem. Een 'laboratorium' om explosieven te maken? Zo gedaan. Een getuige die het een en ander gezien heeft? Hoeveel wil je hebben. Banden met Al Qaeda of andere organisaties? In the blink of an eye.

Niemand kan aantonen dat het fabricaties zijn want diegenen die er de middelen voor hebben zitten er zelf tot aan hun oren in. Of ze worden teruggefloten. Zoals FBI-agenten keer op keer opdracht kregen 9/11 met rust te laten. Vooraf zelfs al. Ja, je kunt hopen op een whistleblower, maar dat vereist nogal wat lef. Voor je het weet heb je 'zelfmoord' gepleegd. "Many dark actors playing games"

Het enige wat je kan doen is a. je gezond verstand gebruiken over wat je krijgt voorgeschoteld als 'de waarheid' en b. de inconsistenties er uitlichten. Die laatsten worden natuurlijk gladgestreken en de officiele versie daar aangepast waar nodig. Maar om een leugen af te dekken is weer een nieuwe leugen nodig dus perfect wordt het verhaal nooit. Dat is de zwakte ervan.

Zoveel moeite hoeven ze trouwens ook weer niet te doen, een groot deel van de massa maakt het absoluut niks uit hoe onlogisch, vol gaten of ronduit idioot de officiele versie is. Die slikken alles.

Conclusie: Gebruik en vertrouw op je gut-feeling!

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 18-07-2005 03:33:34 ]
  maandag 18 juli 2005 @ 03:47:27 #53
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28900885
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:39 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

"deus ex machina" (of niet dan... "Ze" komen echt met van alles en nog wat...

>Contra propaganda<
[afbeelding]

[afbeelding]
http://www.home.nl/nieuws/buitenland/artikel/00181961
  maandag 18 juli 2005 @ 09:10:34 #54
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28902251
quote:
Op maandag 18 juli 2005 03:21 schreef NorthernStar het volgende:

Waarom? Ze kunnen evengoed gedacht hebben dat ze 'iets' gingen smokkelen. Drugs wellicht. Misschien was ze verteld dat ze een 'dry run' aan het uitvoeren waren. Kijken welke van de vier routes het beste was. Het zijn niet alleen de veiligheidsdiensten die oefeningen houden.
Okay, dat zou ook nog kunnen, maar dan zou het een tijdbom of een op afstand te detoneren bom zijn.
pi_28902307
En waarom verwisselen ze dan onderling hun persoonlijke papieren ?
Ook deel van de oefening ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 18 juli 2005 @ 09:15:57 #56
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28902328
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:13 schreef UncleScorp het volgende:
En waarom verwisselen ze dan onderling hun persoonlijke papieren ?
Ook deel van de oefening ?
Hee, daar weet ik niets van, waar ben je dat tegen gekomen?
pi_28902367
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:18 schreef Merovingian. het volgende:

[..]

Hmmm... omdat er buiten Afghanistan tussen de 40.000 en 200.000 Irakezen zijn omgekomen, minstens de helft burgers
Geef daar eens een bron van (met name van het tweede getal). Daarbij, hoeveel van die doden komen inmiddels voor het conto van de Irakeze verzetsstrijders/terroristen?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_28902392
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:15 schreef Hallulama het volgende:
Pfew dat wordt ff zoeken ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28902401
Family: Suspect was 'brainwashed'

LONDON, England (CNN) -- The family of a man who police believe blew himself up on a London subway train last week said they knew him as "kind and caring" and they are grieving the fact he had been "brainwashed."

The family of Mohammad Sedique Khan issued the statement through West Yorkshire police. Khan, 30, is believed to be responsible for the subway blast near Edgware Road. He was from Dewsbury, West Yorkshire.

"The Khan family would like to sincerely express their deepest and heartfelt sympathies to all the innocent victims and their families and friends affected by this horrific and evil act," the statement says.

"We are devastated that our son may have been brainwashed into carrying out such an atrocity, since we know him as a kind and caring member of our family.

"We urge people with the tiniest bit of information to come forward in order to expose these terror networks which target and groom our sons to carry out such evils."

The family said it would have no further comment.

The statement is the second issued by the family of one of the four London bombing suspects.

On Friday, the family of Hasib Mir Hussain said they had "no knowledge of his activities" and if they had, "we would have done everything in our power to stop him."

Authorities have said they believe Hussain, 18, of Leeds was the one who detonated the bomb aboard the double-decker bus nearly an hour after three near-simultaneous explosions on London's Underground trains.

http://edition.cnn.com/20(...)an.family/index.html
pi_28902450
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:15 schreef Hallulama het volgende:
Euh ... staat in dit topic ... pag 1 ... begint met 'n post van NorthernStar
pi_28902472
16/07 Explosies Londen: politie identificeert laatste twee terroristen

De Britse politie heeft zaterdag de laatste twee van de vier terroristen, die de aanslagen in Londen pleegden, geïdentificeerd als de 30-jarige Mohammed Sidique Khan en de 19-jarige Germaine Lindsay.

"We hebben de identiteit achterhaald van de derde man, die van West Yorkshire is gekomen en die omkwam in de bomaanslag van Edgware Road", die het leven kostte aan zeven mensen, aldus een communiqué van Scotland Yard.

"Het gaat om Mohammed Sidique Khan", gaat de tekst voort die als "verantwoordelijk voor de aanslag wordt geacht".

De politie preciseerde dat de vierde aanslag, in een metrostel tussen King's Cross en Russell Square, werd uitgevoerd door de 19-jarige Germaine Lindsay. Die aanslag was de bloedigste met 27 slachtoffers.

Sinds de aanslagen van 7 juli, die volgens een laatste balans 55 doden eiste, waren slechts twee daders formeel geïdentificeerd door de politie, de 22-jarige Shehzad Tanweer en de 18-jarige Hasib Hussein.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-BBE1-408F9D690775}
pi_28902646
... Smile ... you're on candid camera ...

Image of bombers' deadly journey

Police have released a CCTV image of the four London bombers as they set out from Luton on their bombing mission.
They have also confirmed the names of all four men for the first time.

Mohammad Sidique Khan, 30, Germaine Lindsay, 19, Hasib Hussain, 18, and Shehzad Tanweer, 22, were pictured in Luton at 0720 BST on Thursday 7 July.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/4689739.stm
pi_28902666
Zou er ook een officieel rapport komen ?

The government wants to focus on new laws, not inquiries

'No internal inquiry' into blasts

No inquiry is under way into why the London bombers were not picked up by the security services, Lord Chancellor Lord Falconer has said.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/4690459.stm
pi_28908202
quote:
Op maandag 18 juli 2005 03:21 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een ding is wel duidelijk, als het geen zelfmoord was dan zijn ze geframed en hadden ze geen idee wat ze werkelijk aan het doen waren. Met zoveel camera's en andere veiligheidsmaatregelen zouden ze binnen een dag gepakt zijn en linea recta levenslang de cel in gegaan.

Het tweede onlogische is vanuit het standpunt van 'de mastermind' als dat zoals beweerd wordt terroristen of Al Qaeda zijn. Je hebt vier mensen die in Engeland zijn opgegroeid, buiten elke verdenking staan, een normaal leven leiden etc. Een beetje slim aanpakken en je hebt een perfect team om weet ik hoe lang aanslagen te kunnen plegen zonder gepakt te worden. Die zouden ze (met of zonder hun medeweten) bij de eerste de beste gelegenheid opblazen? Rrright.

Als het een Psy-Ops is zijn er zoveel scenario's denkbaar. En elke 'bewijs' kan gefabriceerd worden. Moet er ergens een ID-kaart liggen? Geen probleem. Een 'laboratorium' om explosieven te maken? Zo gedaan. Een getuige die het een en ander gezien heeft? Hoeveel wil je hebben. Banden met Al Qaeda of andere organisaties? In the blink of an eye.

Niemand kan aantonen dat het fabricaties zijn want diegenen die er de middelen voor hebben zitten er zelf tot aan hun oren in. Of ze worden teruggefloten. Zoals FBI-agenten keer op keer opdracht kregen 9/11 met rust te laten. Vooraf zelfs al. Ja, je kunt hopen op een whistleblower, maar dat vereist nogal wat lef. Voor je het weet heb je 'zelfmoord' gepleegd. "Many dark actors playing games"

Het enige wat je kan doen is a. je gezond verstand gebruiken over wat je krijgt voorgeschoteld als 'de waarheid' en b. de inconsistenties er uitlichten. Die laatsten worden natuurlijk gladgestreken en de officiele versie daar aangepast waar nodig. Maar om een leugen af te dekken is weer een nieuwe leugen nodig dus perfect wordt het verhaal nooit. Dat is de zwakte ervan.

Zoveel moeite hoeven ze trouwens ook weer niet te doen, een groot deel van de massa maakt het absoluut niks uit hoe onlogisch, vol gaten of ronduit idioot de officiele versie is. Die slikken alles.

Conclusie: Gebruik en vertrouw op je gut-feeling!
Precies!
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_28908438
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Okay, dat zou ook nog kunnen, maar dan zou het een tijdbom of een op afstand te detoneren bom zijn.
Hmm kan, maar dan vraag ik me toch af waarom de 4de en laatste bom pas na een uur ontplofte in een bus? Een timer-trigger zou het dus niet zijn geweest. GPS misschien, hoogte. Of misschien moesten ze de timer op een bepaald station aanzetten, maar gingen ze direct af.....
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  maandag 18 juli 2005 @ 18:49:48 #66
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28917487
is er ergens een lijst met slachtoffers, de explosies schijnen plaats te hebben gevonden in wijken met voornamelijk allochtonen. het lijkt me knap stom om een busje moslims op te blazen als je een hekel aan israel hebt..

Dat is zoiets als zeggen een hekel te hebben aan rijke nederlanders en vervolgens de bijlmermeer opblazen..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_28919392
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:49 schreef Fonkmeistah het volgende:
is er ergens een lijst met slachtoffers, de explosies schijnen plaats te hebben gevonden in wijken met voornamelijk allochtonen. het lijkt me knap stom om een busje moslims op te blazen als je een hekel aan israel hebt..

Dat is zoiets als zeggen een hekel te hebben aan rijke nederlanders en vervolgens de bijlmermeer opblazen..

Nou, hier hebben de explosies plaatsgevonden:

Het leuke van het openbaar vervoer is dat je nogal eens op plaatsen komt waar je niet woont. Het leuke van aanslagen op het openbaar vervoer is dat je er allerlei soorten mee treft, zeker als de aanslagen in het centrum plaatsvinden. Getuige het feit dat ik de afgelopen twee weken in Rome heb doorgebracht om Italiaans te leren en er zich daar verschillende Amerikanen in onze groep bevonden. Nu is zo'n reisje voor de meeste Amerikanen niet weggelegd, en toch was de meerderheid van hen bezorgd om hun familieleden in Londen, aangezien die dagelijks de betreffende metrostations aandoen. Het openbaar vervoer is gewoonlijk een goede afspiegeling van de bevolking.
Maar goed, dit is de lijst met slachtoffers. Merk inderdaad het verbazingwekkende aantal allochtone slachtoffers op;

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4668245.stm

[ Bericht 5% gewijzigd door Johan_de_With op 18-07-2005 19:58:07 ]
  maandag 18 juli 2005 @ 19:58:16 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_28919654
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:50 schreef Johan_de_With het volgende:

Maar goed, dit is de lijst met slachtoffers. Merk inderdaad het verbazingwekkende aantal allochtone slachtoffers op;

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4668245.stm
Lijkt mij gewoon een dwarsdoorsnede van de bevolking van Londen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 18 juli 2005 @ 20:19:51 #69
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_28920378
mede door het bericht wat ik vandaag op nu.nl las wil het er bij mij niet in dat de 4 zelfmoord plegers er ingeluisd zijn.

door het bericht op nu.nl krijg ik meer het idee dat ze de aanslagen wel zelf voorbereid hebben, of zie ik nu wat over het hoofd ?

http://www.nu.nl/news/559(...)essen_parfum%27.html
Neerkomen wel!
  maandag 18 juli 2005 @ 22:44:35 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_28925973
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:19 schreef Freeflyer het volgende:
mede door het bericht wat ik vandaag op nu.nl las wil het er bij mij niet in dat de 4 zelfmoord plegers er ingeluisd zijn.
Moeilijk hè, quoten.
quote:
Dader aanslagen Londen kocht veel flessen parfum

Uitgegeven: 18 juli 2005 12:12

LONDEN - De Londense politie vermoedt dat de vier zelfmoordenaars die 7 juli dood en verderf zaaiden in Londen parfum hebben gebruikt in hun zelfgemaakte bommen. Volgens The Daily Mirror van maandag kocht een van hen, Germaine Lindsay, enkele dagen eerder in drie winkels voor ruim 1350 pond aan flessen parfum.

Bekijk video: Modem/ Breedband

De Londense terreurdeskundige Andrew Silke zegt in de krant dat de alcohol die in parfum is verwerkt bij een explosie een 'napalmachtig' effect geeft, dat meer brandwonden veroorzaakt dan wanneer alcohol op zich in een bom wordt gebruikt.

De krant schrijft dat Lindsay op 4 juli enkele filialen van onder meer de parfumketen Fragrance Shop in zijn woonplaats Aylesbury bezocht. Een medewerker van de winkel bevestigt dat.

Verdacht

"Hij was rustig en beleefd. Maar het was raar dat iemand zoveel parfum tegelijk kocht. We vonden het verdacht." Bovendien stelde de man expliciet op zoek te zijn naar een fles Boss In Motion Green, dat wordt geleverd in een soort harde bolvormige verpakking. "Ik moet er een hebben, waar kan ik die krijgen?", had de man gevraagd. Pas in een ander filiaal van de Fragrance Shop slaagde hij daarvoor.

Lindsays zeer recente uitgavepatroon zou volgens The Daily Mirror ook zijn bank hebben gealarmeerd. Die zou, daags voor de aanslagen, de politie hebben ingeschakeld.
Maar euh, eerst was het industriele Balkan- springstof, toen een of andere scheikundig Internetexplosief en nu weer een parfumbom....
pi_28927140
SIX WAYS TO FAKE A SUICIDE BOMBING

1. Give a young person an "important package" to deliver, along with a large amount of cash as a delivery fee. When the person has arrived at the delivery point, press the electronic trigger that sets off the explosives in the package.

2. Prepare a car or truck with explosives, place a cadaver next to the explosives, drive the vehicle to the place where the explosion is to occur, leave the vehicle, walk to a safe distance, then press the electronic trigger.

3. Strap explosives to a cadaver, place it in a large cardboard box or other screening contrivance, drive it to the planned explosion point, unload the item as though making a delivery and let it sit there until most people have forgotten about it, then press the electronic trigger.

4. Strap explosives to a person who is so heavily drugged that he/she has no idea what you are doing and can barely stand up. Drive the person to a crowded venue, let him/her out of the vehicle, then drive quickly off and press the electronic trigger.

5. Locate a clinically depressed (suicidal) person who has no particular commitment to Islam, but who hates the target group. Then facilitate the bombing by adding the right drug, if necessary. The operation then proceeds as above, but with the full cooperation of the bomber. Simply press the electronic trigger.

It took relatively little time to come up with these methods. Here's yet another method, just in:

6. Haul someone over for a licence or other traffic violation and impound their vehicle while they pursue legal paperwork. Plant explosives under the back seat. When the owner of the vehicle returns to claim his car, direct him to a particular police station for final clearance. The charge is detonated as the driver passes the target area. We have good information that this last method, basically a combination of methods 1 and 2, is in actual use.

Readers are encouraged to pursue the ghoulish task of arriving at even more ingenious schemes.

Bron

† In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 23:42:06 #72
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28928397
Leuk goose-chase hebben 'ze' bedacht.

Als ze die alcohol zouden willen gebruiken voor de aanslag moet dit wel een zelfmoord-aanslag zijn. Net als het pontificaal gezamenlijk langs de camera's lopen met grote rugzakken en het plotseling veel geld uitgeven (komt men nu mee) als het voor 1350 pond aan parfum kopen is veel te opvallend gedrag voor terroristen die naar ik aanneem niet willen worden gepakt. Enige logische verklaring: men zou zelf toch bij de aanslag om het leven komen dus het maakte niet uit.

Naast dat ook dit twijfelachtig is (waarom zoveel risico lopen om net voor het moment supreme alsnog gepakt te worden) is het tegenstrijdig met alles wat er op wijst dat het juist geen zelfmoordaanslag was.

Er is geen enkele moeite gedaan om sporen uit te wissen, terwijl de suggestie dat het een zelfmoordaanslag was zo onlogisch lijkt dat zelf o.a. de main stream media openlijk twijfels uitspreekt.

Als het geen zelfmoordaanslag was, waarom hebben ze zich dan geen enkel moment druk gemaakt over de sporen die direct tot hun zouden leiden?

Er zijn wel betere, onopvallender en veel goedkoper manieren om aan phenethyl alcohol te komen.

Op 4 juli zou het gekocht zijn. Drie dagen voor de grote dag nog bezig zijn met de fabricatie van de bommen? Talk about planning ahead.

[ Bericht 3% gewijzigd door NorthernStar op 18-07-2005 23:47:19 ]
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:24:35 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_28930271
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:12 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
SIX WAYS TO FAKE A SUICIDE BOMBING

1. Give a young person an "important package" to deliver, along with a large amount of cash as a delivery fee. When the person has arrived at the delivery point, press the electronic trigger that sets off the explosives in the package.

2. Prepare a car or truck with explosives, place a cadaver next to the explosives, drive the vehicle to the place where the explosion is to occur, leave the vehicle, walk to a safe distance, then press the electronic trigger.

3. Strap explosives to a cadaver, place it in a large cardboard box or other screening contrivance, drive it to the planned explosion point, unload the item as though making a delivery and let it sit there until most people have forgotten about it, then press the electronic trigger.

4. Strap explosives to a person who is so heavily drugged that he/she has no idea what you are doing and can barely stand up. Drive the person to a crowded venue, let him/her out of the vehicle, then drive quickly off and press the electronic trigger.

5. Locate a clinically depressed (suicidal) person who has no particular commitment to Islam, but who hates the target group. Then facilitate the bombing by adding the right drug, if necessary. The operation then proceeds as above, but with the full cooperation of the bomber. Simply press the electronic trigger.

It took relatively little time to come up with these methods. Here's yet another method, just in:

6. Haul someone over for a licence or other traffic violation and impound their vehicle while they pursue legal paperwork. Plant explosives under the back seat. When the owner of the vehicle returns to claim his car, direct him to a particular police station for final clearance. The charge is detonated as the driver passes the target area. We have good information that this last method, basically a combination of methods 1 and 2, is in actual use.

Readers are encouraged to pursue the ghoulish task of arriving at even more ingenious schemes.

Bron

Met uitzondering van punt 1 zie ik geen enkele reden om dit warrige gelul in dit topic te plaatsen.

Ontopic: Het aanschaffen van een retourticket vind ik eigenlijk veel meer verdacht. Op die manier trek je juist aandacht. Je gaat niet met een rugzak op reis om binnen korte tijd (weet iemand de retourdatum?) weer naar huis te gaan.

Zeker met die treinprijzen in Engeland.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:47:45 #74
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28931035
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 00:24 schreef APK het volgende:

Ontopic: Het aanschaffen van een retourticket vind ik eigenlijk veel meer verdacht. Op die manier trek je juist aandacht. Je gaat niet met een rugzak op reis om binnen korte tijd (weet iemand de retourdatum?) weer naar huis te gaan.
Good point! Dan zijn ze toch genaaid.

Of dachten ze heel dom om slim te zijn?

Ik weet 't niet meer...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 01:23:42 #75
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28931927
quote:
De Londense terreurdeskundige Andrew Silke zegt in de krant dat de alcohol die in parfum is verwerkt bij een explosie een 'napalmachtig' effect geeft, dat meer brandwonden veroorzaakt dan wanneer alcohol op zich in een bom wordt gebruikt.
ja inderdaad . napalm .. de bus stond nog uren na te branden

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  dinsdag 19 juli 2005 @ 01:27:01 #76
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28932010
En het 56e slachtoffer is gevonden.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 04:13:58 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28933864
quote:

London bomber made one-day Israel visit - official

JERUSALEM, July 18 (Reuters) - One of the suspected bombers in the London attacks visited Israel for one day in 2003, an Israeli official said on Monday, bolstering a news report the British-born Muslim helped plan a Tel Aviv suicide bombing.

The government official said Mohammad Sidique Khan, who London police believe blew himself up on an underground train this month, arrived in Israel on Feb. 19, 2003, and left the next day.

The official declined to speculate on reasons for the visit.

Reuters

- Bezoek aan Israel
- Mossad heeft info over de explosieven
- Netanyahu die zijn plannen aanpast vanwege voorkennis

Hmmm.. er is een common theme hier, maar kan er even niet opkomen...

pi_28933987
Ja, inderdaad, wie heeft er belang bij dat de voorspelling dat het Groot-Brittanie geen goed zou doen om Irak aan te vallen, bewaarheid wordt? Dat kan alleen Israel zijn, natuurlijk. Op naar de volgende hoefafdruk die aantoont dat de overheid ons voor het lapje houdt!

[ Bericht 9% gewijzigd door Johan_de_With op 19-07-2005 04:48:02 ]
  dinsdag 19 juli 2005 @ 04:48:38 #79
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28934011
quote:
According to the paper, Mossad officials informed British security officials that the explosive material used in the Tel Aviv attack on Mike's Place pub was apparently also utilized to stage the bombings in London on Thursday.

The Mossad office in London received advance notice about the attacks, but only six minutes before the first blast, the paper reports, confirming an earlier AP report. As a result, it was impossible to take any action to prevent the blasts.

"They reached us too late for us to do something about it," a Mossad source is quoted as saying.

The German newspaper reported that the Mossad relayed an analysis of the explosives used in the Mike's Place attack to British security officials, with sources in the Israeli intelligence agency quoted as saying there is a "high likelihood" the explosives used in Tel Aviv were the same ones used in London.

After analyzing the explosive material used in the Mike's Place attack, the Mossad concluded it was produced in China and later smuggled into Britain, the paper reported. The explosives were apparently stashed by terrorists connected to al-Qaeda who were able to evade raids by British security forces.

Mossad Chief Meir Dagan is reported to have said that the explosive in question is very powerful, and "much more lethal than plastic explosives and can be smuggled undetected due to its composition."
http://web.israelinsider.com/Articles/Security/5997.htm

het is uiteraard altijd veel handiger om eerst de mossad te bellen ipv. van de politie ofzo..
en vervolgens iedereen een uur lang laten denken dat het gaat om een stroomstoring..
want 6 minuten is volgens de mossad te kort om iets te doen.
als ik de telefoon pak staat er binnen 5 minuten na het indrukken van de eerste knop al een ambulance voor m'n deur.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fonkmeistah op 19-07-2005 04:59:54 ]
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 05:57:40 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28934391
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 04:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, inderdaad, wie heeft er belang bij dat de voorspelling dat het Groot-Brittanie geen goed zou doen om Irak aan te vallen, bewaarheid wordt? Dat kan alleen Israel zijn, natuurlijk. Op naar de volgende hoefafdruk die aantoont dat de overheid ons voor het lapje houdt!
- Rondom de aanslagen in Londen duikt Israel enkele keren op
- Israel profiteert volgens eigen zeggen van deze aanslagen (zie de uitspraken van Sharon, Netanyahu etc.)

Meer staat er niet. De rest heb je zelf ingevuld.

Je hebt wel gelijk dat ik Israel verdacht vind in deze en andere zaken. Alleen dan heb ik het over de heersende elite. De situatie daar is gelijk als in de VS of de EU, compleet in de greep van een onzichtbare hand. De bevolking zelf is gewoon de domme kracht, net als hier.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 06:37:12 #81
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28934534

CCTV picture and photograph of London bus bomber Hasib Hussain (let op kleding, baardje)
quote:

Just before he got off the crowded No. 30 bus, Richard Jones noticed a fellow passenger fiddling anxiously with a bag. "This young guy kept diving into this bag or whatever he had in front of his feet," Jones, 61, told The Associated Press on Tuesday.

Jones, a computer consultant from Bracknell, west of London, said he wasn't sure if what he saw was significant -- if the man was the bomber -- but that he reported it to police anyway. He described the man as being about 6 feet tall, olive-skinned and clean-shaven, wearing light brown trousers and a light brown top.

LA Times

dinsdag 19 juli 2005 @ 07:00:05 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28934586
mooie show is het weer he
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28934594
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 06:37 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]

CCTV picture and photograph of London bus bomber Hasib Hussain (let op kleding, baardje)
[..]
Jones, a computer consultant from Bracknell, west of London, said he wasn't sure if what he saw was significant -- if the man was the bomber -- but that he reported it to police anyway.

Het leven kan zo eenvoudig zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 07:29:52 #84
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28934697
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 07:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]
Aangezien jij blijkbaar op alles een antwoord hebt kun je deze vast ook wel verklaren.

De getuigenverklaring van Richard Jones in de pers inclusief zijn beschrijving van de man en zijn kleding: 3 resultaten

De getuigenverklaring van Richard Jones in de pers zonder de beschrijving van de man en zijn kleding: 681 resultaten

Kun je het bewust weglaten van tegenstrijdigheden 'manipulatie' noemen? En waarom zouden ze dat doen?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 07:34:50 #85
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28934723
ach over een jaar discuseren we hier op fok over de aanslagen in den haag of dergerlijke
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 07:52:06 #86
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28934816
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 07:34 schreef BaajGuardian het volgende:
ach over een jaar discuseren we hier op fok over de aanslagen in den haag of dergerlijke
Welke discussie?
Er zijn hier mensen die beweren dat er allerlei bizarre complotten achter zitten, aan de andere kant zijn er mensen die simpelweg zeggen van niet. Leuke discussie.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 10:17:47 #87
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28936490
quote:
the explosive material used in the Mike's Place attack, the Mossad concluded it was produced in China
China dus, die hebben wel baat bij een conflict tussen het Westen en de islamieten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28938837
Terror laws talks reach consensus

The three main political parties have reached agreement on speeding up new counter-terrorism measures in the wake of the London bombings.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/4691909.stm
pi_28943549
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 07:29 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Aangezien jij blijkbaar op alles een antwoord hebt kun je deze vast ook wel verklaren.

De getuigenverklaring van Richard Jones in de pers inclusief zijn beschrijving van de man en zijn kleding: 3 resultaten

De getuigenverklaring van Richard Jones in de pers zonder de beschrijving van de man en zijn kleding: 681 resultaten

Kun je het bewust weglaten van tegenstrijdigheden 'manipulatie' noemen? En waarom zouden ze dat doen?
Even voor de goede orde; ik heb niet op alles een antwoord, maar dit volgde elkaar gewoon op. Ik zal hier vanmiddag naar kijken, ik moet nu even iets anders doen.
pi_28944215
Tweederde Britten ziet verband tussen aanslagen en Irak
ANP

LONDEN - Tweederde van de Britten ziet een verband tussen de aanslagen in Londen vorige week en de Britse rol in de Irak-oorlog. Dit blijkt uit een opiniepeiling die de krant The Guardian dinsdag publiceert. Het kabinet-Blair had maandag afwijzend gereageerd op een rapport van Chatham House, het Koninklijke Instituut voor Internationale Betrekkingen, waarin dezelfde link werd gelegd.
Slechts 28 procent van de Britten denkt dat er geen verband is tussen de aanslagen van 7 juli en de Britse deelname aan de Amerikaanse aanval op Irak in maart 2003. Driekwart van de Britten denkt overigens ook dat nieuwe zelfmoordaanslagen in het Verenigd Koninkrijk waarschijnlijk zijn.

Inmiddels zijn alle 55 doden die na de aanslagen van Londen in lijkhuizen lagen geïdentificeerd. Dit heeft een Britse lijkschouwer maandag bekendgemaakt. Na een sterfgeval in een ziekenhuis is het dodental inmiddels opgelopen tot 56, zo deelde Scotland Yard eerder mee. Ongeveer zevenhonderd personen raakten bij de aanslagen gewond. Een aantal gewonden verkeert nog in levensgevaar.

Premier Blair ontvangt dinsdag op Downing Street moslimleiders en maatschappelijk werkers uit het hele land om te bespreken hoe het nu verder moet. Ook oppositieleiders zijn erbij aanwezig. Blair wil weten hoe jonge Britten zich konden ontwikkelen tot zelfmoordenaars. Ook wil hij, volgens de BBC, moslimleiders zijn steun aanbieden bij problemen in hun gemeenschappen. Blair houdt deze week meer van dit soort bijeenkomsten. Het doel is een zo breed mogelijke overeenstemming te bereiken over hoe terrorisme en de wortels ervan moeten worden aangepakt.

De drie grote politieke partijen in Groot-Brittannië hebben overeenstemming bereikt over een strengere antiterrorismewetgeving. De nieuwe maatregelen hebben betrekking op de voorbereiding van, de training voor en het aansporen tot terroristische daden. Minister Clarke van Binnenlandse Zaken van de regerende Labour-partij voerde er maandag overleg over met de ‘schaduwministers’ Davis en Oaten van de oppositionele Conservatieven en Liberaal Democraten. In de nasleep van de aanslagen in Londen zijn ze het snel eens geworden over een wetsontwerp. Dat komt in oktober in het parlement in stemming en kan dan nog voor de jaarwisseling in werking treden.

De nieuwe wet verbiedt het volgen of geven van een terroristische training op Brits grondgebied en in het buitenland. Verder worden voorbereidende acties, zoals het downloaden van instructies voor het maken van een bom, strafbaar.

dinsdag 19 juli 2005 @ 14:50:00 #91
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28944412
We komen er wel
pi_28945935
Nog meer blabla ...

19/07 "Al-Qaida" stelt Europa een ultimatum

De Europese landen die nog een militaire aanwezigheid in Irak hebben, krijgen precies één maand de tijd om hun troepen terug te trekken.

Zoniet volgen aanslagen. Dat dreigement in de vorm van een ultimatum prijkt op het internet, is gedateerd 16 juli 2005 en getekend door de Brigades Aboe Hafs al-Masri, een "filiaal" van het "globale" netwerk al-Qaida.

Voormelde Brigades eisten reeds de aanslag van 7/7 in Londen op. In het communiqué, waarvan de authenticiteit niet kan worden vastgesteld, wordt de Europese troepen één maand gegeven om zich uit Mesopotamië (Irak) terug te trekken. Een volgende waarschuwing komt er niet, aldus nog het bericht op internet.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)2-A7AF-2EEA559949BE}
pi_28946088
En dit volgt er mooi achter

Amerikaans politicus: atoombom op Mekka

De Verenigde Staten mogen een atoombom op de Arabische bedevaartsplaats Mekka gooien, indien islamitische terroristen Amerikaanse steden aanvallen met kernwapens. Dat vindt het Republikeinse congreslid Tom Tancredo, afgevaardigde voor Colorado. Tancredo deed zijn uitspraak tijdens een talkshow op de Amerikaanse radio.

Volgens een woordvoerder van de politicus was de uitspraak hypothetisch bedoeld. "We hebben een vijand zonder uniform of staat. Hoe kunnen we ze opjagen? Hoe kunnen we ze zo treffen dat ze afzien van hun moorddadige ideeën?", vroeg zegsman Will Adams zich af. Tancredo, die bekend staat als een ultra-conservatief die geen blad voor de mond neemt, liet later weten 'slechts wat ideeën te hebben geuit'.

Amerikaans politicus: atoombom op Mekka
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:32:08 #94
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28947783
quote:
He described the man as being about 6 feet tall, olive-skinned and clean-shaven, wearing light brown trousers and a light brown top.
lol
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:33:27 #95
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28947819
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:32 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

lol
Dat was ik dus niet
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:36:45 #96
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28947909
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:32 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

lol
Wat is daar vreemd aan? De kapers van 9/11 moesten ook gewoon deo gebruiken en hun baard afscheren om zo min mogelijk op te vallen.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:40:11 #98
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28948010
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 17:51:42 #99
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28949933
Verplicht leesvoer

Something Evil this way Comes?

"Yet commuters who passed through Luton on the day of the actual bombings, inform us that trains through the station were being cancelled or sent back from whence they came, at around the time the bombers are reported to have passed through, an hour before the actual bomb blasts.

Bus service employees have already described as “rubbish” claims that all 4 cameras on the bombed bus could have failed, as London Transport authorities maintain."
pi_28950479
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:51 schreef NorthernStar het volgende:
Verplicht leesvoer
Done
Interessant idd
Ook die link naar die US-basis in Israel ... zouden ze dan toch een oorlog tegen Israel verwachten ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')