Hier ben ik het volkomen mee eens! Dit komt bij mij door de geniale dubbelle verhaallijn!quote:
ja en de sublieme acteer werk van de Niroquote:Op zondag 23 januari 2005 15:49 schreef mrcool het volgende:
[..]
Hier ben ik het volkomen mee eens! Dit komt bij mij door de geniale dubbelle verhaallijn!
Idd, de Niro zet een goede prestatie neer in deel 2 als de jonge Vito Andolini! Meesterlijk gewoon!quote:Op zondag 23 januari 2005 16:02 schreef Dos37 het volgende:
[..]
ja en de sublieme acteer werk van de Niro
"Do you spend time with your family? Good. Because a man that doesn't spend time with his family can never be a real man. "quote:
Je begrijpt het niet en geeft wel gelijk de verklaring? Op zichzelf staand is het een goede film. In vergelijking met de andere 2 Godfathers is het de minste.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:17 schreef Rory78 het volgende:
Ik heb nooit begrepen dat het derde deel altijd wordt afgeschilderd als 'de mindere', terwijl het als afzonderlijke film gewoon een meesterstuk was.
helemaal mee eens. Een 4e deel moet er gewoon niet komen. Ondanks dat het misschien wel een goede film kan (en wellicht zal) worden, zal ie onverbiddelijk vergeleken worden met de originele films. En beter dan dat kan ie niet worden, dus dan zou ie IMO alleen maar afbraak doen aan de trilogie. Onnodig, en inderdaad is uitmelken dan wel een redelijk goede uitdrukkingquote:Op maandag 27 maart 2006 17:21 schreef Lod het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet en geeft wel gelijk de verklaring? Op zichzelf staand is het een goede film. In vergelijking met de andere 2 Godfathers is het de minste.
De trilogie verteld het verhaal van Michael Corleone. Dat verhaal is verteld, is uit. Het is niet voor niets dat de derde als minder wordt ervaren ondanks dat het een goede film is. De film lijkt m.i. teveel op het uitmelken van een goed product. Een vierde kan helemaal niets meer toevoegen en zal een gewone gangsterfilm worden zoals er al zoveel zijn.
Het uitmelken is niet eens zo zeer het probleem. Het probleem is dat t niet nodig is om zo ongeveer de meest briljante trilogie aller tijden een vervolg te laten krijgen. Net als ik dat niet nodig vind bij bijv. Indiana Jones, Die Hard en Back To The Future.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:37 schreef Rory78 het volgende:
Yep, en ondertussen gaan we die vierde film wel met zijn allen downloaden en branden; over uitmelken gesproken.
Kijk, er is in de filmbranche ook sprake van een vraag-aanbod-verhaal. M.i. is die vraag er wel degelijk. Ik ben echt benieuwd hoe het met de Corleone's verder zal gaan als Michael sterft; wat is er over van de macht van de familie en hoe gaat de nieuwe Don het doen. Dit hoeft helemaal niets af te doen aan de trilogie, want tegenstanders van een vierde GF zullen deze toch nooit accepteren in hetzelfde rijtje. Hoe kan de ene film de andere nou afbreken?
Ik begrijp dat veel mensen de mythe in stand willen houden en zelf nog wat te raden overlaten. Daar zijn hele sites omheen gebouwd, met complete verhalen rondom hetgeen er allemaal met de familie gebeurd is. Ook verhalen tussen GF1 en GF2 en GF2 en GF3. Dus ik zie het probleem, zo één-twee-drie niet zo goed.
Misschien vinden jullie een remake van "The Sicilian" wel een goed idee?
je wil toch niet zeggen dat er een vierde film komt toch.... dat zou echt falend zijnquote:Op maandag 27 maart 2006 17:49 schreef Timo20 het volgende:
[..]
helemaal mee eens. Een 4e deel moet er gewoon niet komen. Ondanks dat het misschien wel een goede film kan (en wellicht zal) worden, zal ie onverbiddelijk vergeleken worden met de originele films. En beter dan dat kan ie niet worden, dus dan zou ie IMO alleen maar afbraak doen aan de trilogie. Onnodig, en inderdaad is uitmelken dan wel een redelijk goede uitdrukking
Het idee alleen al... The Godfather IV. Gebaseerd op het boek van Mark Winegardner....quote:
Ach er zijn wel degelijk nog recentere goede gangster films gemaakt, neem een Miller's Crossing en Road to Perdition.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:32 schreef Stansfield het volgende:
Dat zou wel een beter idee zijn. Een nieuw soort maffie trilogie. Hoewel die natuurlijk wel altijd met de godfather films vergeleken zal worden. Maar lijkt me een erg goed idee. Maar wie zouden dan de hoofdrollen moeten spelen? En wie zou de regie moeten doen?
dat is dan weer wat compleet anders, maar dan zou t ook niet de naam The Godfather dragenquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:37 schreef Rory78 het volgende:
En wat als er nu eens een nieuwe film gemaakt wordt, zonder daaraan de titel GF te geven; een compleet nieuw concept dus, met in de hoofdrol Andy Garcia als de nieuwe Don Corleone. We zaten op het laatst toch ergens in de zeventiger jaren, dus het zou mogelijk moeten zijn om er ook wat moderne elementen in te stoppen.
*zucht*, ik mis gewoon een nieuwe, goede Maffia-film en ik mis de Corleone's...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |