abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16062553
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 11:16 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Maar die heeft ook al een oude kop opstaan!

ja onderhand wel, hij zag er in Narc wel lekker woest uit!
Not tonight, I've got a headache[br]Rokers zijn potentiele kankerlijers
pi_16065224
Idd, deel 3 is toch wel de minste maar die moet je toch gezien hebben, zo achteraf gezien vond ik 2 toch wel met voorsprong de beste! Wel triest dat Michael Corleone helemaal alleen sterft.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  donderdag 8 januari 2004 @ 13:55:26 #153
16701 scanman01
Today's a good day
pi_16066701
Val ik hier erg uit de toon als ik zeg dat het me nog niet gelukt is om een Godfather film helemaal uit te kijken? Ik vind het echt helemaal niks.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_16066735
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:55 schreef scanman01 het volgende:
Val ik hier erg uit de toon als ik zeg dat het me nog niet gelukt is om een Godfather film helemaal uit te kijken? Ik vind het echt helemaal niks.
Je moet er van houden, ik vond het echt een retegoede trilogie!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  donderdag 8 januari 2004 @ 14:00:30 #155
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_16066875
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:55 schreef scanman01 het volgende:
Iedereen heeft een andere smaak denk ik, wat voor de ene een geniale fim is, is voor de andere pulp, en vice versa.

Zo is dat ook bij Godfather.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_16205475
Ben nu het boek De Siciliaan van Mario Puzo aan het lezen. Gaat over de tijd die Michael Corleone doorbrengt op Sicilie nadat hij in New York die wout heeft vermoord!
pi_16260575
Heb ik ook gelezen, echt een heel goed boek. De film vond ik echt slecht, ze hadden daar veel meer uit kunnen halen maar dat is bij De LAst Don ook het geval.
Just one more thing..
pi_16261231
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:57 schreef Stommerd het volgende:
Heb ik ook gelezen, echt een heel goed boek. De film vond ik echt slecht, ze hadden daar veel meer uit kunnen halen maar dat is bij De LAst Don ook het geval.
Ja, idd. Deel 3 vond ik ook erg slap maar wel essentieel in het verhaal zo achteraf gezien! Het boek De Siciliaan is idd erg goed, kan er niet vanaf blijven gewoon. Kwam er net idd achter dat ie ook is verfilmd. IMDB gaf hem een 4.8 en dat zegt voor mij al meer dan genoeg. Toch wil ik hem wel een keer zien als ik klaar ben met het boek. Alleen als ik al die cast zie dan kan het ook nooit veel goeds voorstellen! url

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 14-01-2004 19:33]

pi_16865790
Detail: Brando is nooit betaald voor zijn rol in deel 1, vandaar dat ze hem ook niet konden krijgen voor deel 2 en de Niro inschakelden. Paramount heeft namelijk nooit gewild dat Brando de rol van Don Vito kreeg.

Btw, wat is dit?

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 03-02-2004 23:38]

pi_16896632
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:33 schreef mrcool het volgende:
Detail: Brando is nooit betaald voor zijn rol in deel 1, vandaar dat ze hem ook niet konden krijgen voor deel 2 en de Niro inschakelden. Paramount heeft namelijk nooit gewild dat Brando de rol van Don Vito kreeg.

Btw, wat is dit?

Niks wat met de trilogie te maken heeft...

Trilogie is gebaseerd op boek(en?) van Mario Puzo, en die waren in 1911 nog niet uit denk ik

Victory is mine!!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 20:41:34 #161
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_19500730
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:33 schreef mrcool het volgende:
Volgens imdb.com zou Brando "$250,000 plus percentage of gross" verdiend hebben met zijn rol. En bovendien was het in deel twee de bedoeling een jonge vito corleone te portretteren, daarom was het onmogelijk Brando opnieuw te vragen. Vandaar dat De Niro don vito speelt in deel twee
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
  dinsdag 1 juni 2004 @ 17:28:54 #162
80214 Valar
the harvey's
pi_19566253
ik heb 2 vragen voor CKV over the Godfather 1

1in het begin van de film, zien we spcifieke gebruiken van de Italo-gemeenschap.
welke spicifieke ceremonie en andere gebruiken worden hier getoond en hoe worden ze in beeld gebracht?

ik weet dat het over de bruiloft gaat maar verder....

2welke bedoeling of boodschap wil de regisseur met deze film doorgeven?
pi_19566818
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:28 schreef Valar het volgende:
ik heb 2 vragen voor CKV over the Godfather 1

1in het begin van de film, zien we spcifieke gebruiken van de Italo-gemeenschap.
welke spicifieke ceremonie en andere gebruiken worden hier getoond en hoe worden ze in beeld gebracht?

ik weet dat het over de bruiloft gaat maar verder....

2welke bedoeling of boodschap wil de regisseur met deze film doorgeven?
Misschien moet je de film gewoon eens kijken
Victory is mine!!
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:01:18 #164
80214 Valar
the harvey's
pi_19567029
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:52 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Misschien moet je de film gewoon eens kijken
heb ik gedaan maar deze vragen weet ik echt niet meer..
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:40:53 #165
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_21803636
Geweldige films, vooral I en II (kan geen keuze maken, welke de beste is) deel III vind ik de minste. Heb de dvd-box thuis en een paar keer per jaar trek ik me een dagje terug, om ze (in ieder geval deel I en II) te bekijken...

Scarface blijft ook een klassieker, maar de Godfather is nét even iets beter...
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_21804048
De sfeer in Godfather deel I is nogal tijd het beste. Don Vito Corleone. Heetgebakerde Sonny. Solozzo en de politiechef. Johnny Fontaine. Carlo die helemaal de tering geschopt wordt door Sonny...

De bruiloft in het begin blijft het beste. Heerlijke sfeer geeft die...
pi_21804395
2 vind ik de beste..Argumenten zijn al genoemd.
pi_21808634
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:20 schreef Jed1Gam het volgende:
2 vind ik de beste..Argumenten zijn al genoemd.
Volkomen mee eens! Die dubbele verhaallijn is gewoon geniaal!

pi_21811026
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 18:35 schreef mrcool het volgende:

[..]

Volkomen mee eens! Die dubbele verhaallijn is gewoon geniaal!

[afbeelding]
Waar bestel je die poster?

edit:
Even een klein vraagje,

In GF 3 wordt Vincent Mancini geintroduceerd, de zoon van Sonny. Maar als het de echte zoon van Sonny was geweest, dan had ie toch gewoon Corleone moeten heten? Vervolgens noemt Joey Zaza hem Bastardo bastaard dus. Maar wie is dan de moeder van Vincent? Dat bruidsmeisje wat Sonny gepaald heeft toen Conny trouwde? weet iemand dit?

[ Bericht 29% gewijzigd door fratsman op 07-09-2004 21:05:58 ]
pi_21816394
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:28 schreef fratsman het volgende:

[..]

Waar bestel je die poster?

edit:
Even een klein vraagje,

In GF 3 wordt Vincent Mancini geintroduceerd, de zoon van Sonny. Maar als het de echte zoon van Sonny was geweest, dan had ie toch gewoon Corleone moeten heten? Vervolgens noemt Joey Zaza hem Bastardo bastaard dus. Maar wie is dan de moeder van Vincent? Dat bruidsmeisje wat Sonny gepaald heeft toen Conny trouwde? weet iemand dit?
Ik geloof dat je gelijk hebt ja, hij is een bastaardskind en heeft de achternaam van zijn moeder. Die poster heb ik btw gekregen van een maat van me, geloof dat ie hem heeft gehaald bij Expo.
pi_24581424
*KICK*

Vanavond op Net5;

Godfather part I

Volgende week en de week daarna deel II en III

pi_24693717
Vanavond dus deel II Ik ga hem wel kijken want ik vind hem echt meesterlijk, hoewel deel I nog beter is naar mijn mening. Die sfeer is echt niet te omschrijven, heerlijk
pi_24698076
deel 2 vind ik de beste
Life sucks
pi_24705202
Leave the gun, take the canoli!
pi_24705316
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:21 schreef fratsman het volgende:
Leave the gun, take the canoli!
Oh Paulie, won't see him no more...

pi_24707571
heeft iemand ook een duidelijkere versie van dit plaatje?

http://www.angelfire.com/md2/ariela/images/4.jpg

(even copy/paste doen)
pi_24707708
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 23:53 schreef mr.marcus het volgende:
deel 2 vind ik de beste
Hier ben ik het volkomen mee eens! Dit komt bij mij door de geniale dubbelle verhaallijn!
  zondag 23 januari 2005 @ 16:02:14 #178
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24707899
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:49 schreef mrcool het volgende:

[..]

Hier ben ik het volkomen mee eens! Dit komt bij mij door de geniale dubbelle verhaallijn!
ja en de sublieme acteer werk van de Niro
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_24709304
quote:
Op zondag 23 januari 2005 16:02 schreef Dos37 het volgende:

[..]

ja en de sublieme acteer werk van de Niro
Idd, de Niro zet een goede prestatie neer in deel 2 als de jonge Vito Andolini! Meesterlijk gewoon!

zondag 23 januari 2005 @ 23:59:52 #180
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24715080
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef zijle het volgende:

[..]

Oh Paulie, won't see him no more...

"Do you spend time with your family? Good. Because a man that doesn't spend time with his family can never be a real man. "

en

"What have I ever done to make you treat me so disrespectfully? If you'd come to me in friendship, then this scum that ruined your daughter would be suffering this very day. And if by chance an honest man like yourself should make enemies, then they would become my enemies. And then they would fear you. "

als ik zo die quotes op IMDB lees krijg ik gelijk zin om de film nog eens te gaan kijken
pi_36367553
wat een zalige kerels spelen toch in die film mee
het zal mijn ooit ever italian blood zijn waardoor ik me voel aangetrokken tot dat soort kerels
maar toch
kijk ik niet want ..

ik fokkkkkkkkkkk
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36373470
En dan hebben ze vannacht deel I uitgezonden en wat komt er volgende week?

Dirty Harry.
pi_36395304
Ik heb toch weer een behoorlijk deel van deel 1 zitten kijken zaterdag. Erg goede film. Deel 2 vind ik net een klein beetje beter. Vooral door de dubbele verhaallijn.
  maandag 27 maart 2006 @ 14:59:35 #184
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_36405287
film helemaal gekeken zaterdag,,,goeie film, alleen moet ik hem deze week maar nog ee nkeer kijken want ik ben alweer heel wat kwijt...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_36407872
Wat mij betreft komt er gewoon een vierde deel. Mensen die bang zijn dat zoiets 'de serie' niet ten goede zal doen, twijfelen in de eerste plaats gewoon aan de kracht van de films an sich. Ik heb nooit begrepen dat het derde deel altijd wordt afgeschilderd als 'de mindere', terwijl het als afzonderlijke film gewoon een meesterstuk was. Zoiets hebben we in geen jaren meer gehad, dus laten we heer Coppola bedanken op onze blote knietjes als het ooit zover komt.
Voor de positievelingen: welke verhaallijn zou een GF4 moeten krijgen?
M.i. moet de familie gevolgd worden langs Andy Garcia's karakte vanaf het moment dat Michael Corleone begraven wordt (kan dan weer een epische opening van de film worden!). Zij-plots zou ik zo één-twee-drie niet weten, maar je zou de kant van GF2 op kunnen gaan en misschien een dubbele verhaallijn kunnen creeëren door de jonge Andy te volgen als straatboefje tot zijn audiëntie bij Michael.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:21:22 #186
13250 Lod
Sapere aude!
pi_36409643
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:17 schreef Rory78 het volgende:
Ik heb nooit begrepen dat het derde deel altijd wordt afgeschilderd als 'de mindere', terwijl het als afzonderlijke film gewoon een meesterstuk was.
Je begrijpt het niet en geeft wel gelijk de verklaring? Op zichzelf staand is het een goede film. In vergelijking met de andere 2 Godfathers is het de minste.

De trilogie verteld het verhaal van Michael Corleone. Dat verhaal is verteld, is uit. Het is niet voor niets dat de derde als minder wordt ervaren ondanks dat het een goede film is. De film lijkt m.i. teveel op het uitmelken van een goed product. Een vierde kan helemaal niets meer toevoegen en zal een gewone gangsterfilm worden zoals er al zoveel zijn.
GNU Terry Pratchett
  maandag 27 maart 2006 @ 17:49:26 #187
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36410391
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:21 schreef Lod het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet en geeft wel gelijk de verklaring? Op zichzelf staand is het een goede film. In vergelijking met de andere 2 Godfathers is het de minste.

De trilogie verteld het verhaal van Michael Corleone. Dat verhaal is verteld, is uit. Het is niet voor niets dat de derde als minder wordt ervaren ondanks dat het een goede film is. De film lijkt m.i. teveel op het uitmelken van een goed product. Een vierde kan helemaal niets meer toevoegen en zal een gewone gangsterfilm worden zoals er al zoveel zijn.
helemaal mee eens. Een 4e deel moet er gewoon niet komen. Ondanks dat het misschien wel een goede film kan (en wellicht zal) worden, zal ie onverbiddelijk vergeleken worden met de originele films. En beter dan dat kan ie niet worden, dus dan zou ie IMO alleen maar afbraak doen aan de trilogie. Onnodig, en inderdaad is uitmelken dan wel een redelijk goede uitdrukking
pi_36428952
Yep, en ondertussen gaan we die vierde film wel met zijn allen downloaden en branden; over uitmelken gesproken.
Kijk, er is in de filmbranche ook sprake van een vraag-aanbod-verhaal. M.i. is die vraag er wel degelijk. Ik ben echt benieuwd hoe het met de Corleone's verder zal gaan als Michael sterft; wat is er over van de macht van de familie en hoe gaat de nieuwe Don het doen. Dit hoeft helemaal niets af te doen aan de trilogie, want tegenstanders van een vierde GF zullen deze toch nooit accepteren in hetzelfde rijtje. Hoe kan de ene film de andere nou afbreken?
Ik begrijp dat veel mensen de mythe in stand willen houden en zelf nog wat te raden overlaten. Daar zijn hele sites omheen gebouwd, met complete verhalen rondom hetgeen er allemaal met de familie gebeurd is. Ook verhalen tussen GF1 en GF2 en GF2 en GF3. Dus ik zie het probleem, zo één-twee-drie niet zo goed.
Misschien vinden jullie een remake van "The Sicilian" wel een goed idee?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:37:16 #189
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36446923
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:37 schreef Rory78 het volgende:
Yep, en ondertussen gaan we die vierde film wel met zijn allen downloaden en branden; over uitmelken gesproken.
Kijk, er is in de filmbranche ook sprake van een vraag-aanbod-verhaal. M.i. is die vraag er wel degelijk. Ik ben echt benieuwd hoe het met de Corleone's verder zal gaan als Michael sterft; wat is er over van de macht van de familie en hoe gaat de nieuwe Don het doen. Dit hoeft helemaal niets af te doen aan de trilogie, want tegenstanders van een vierde GF zullen deze toch nooit accepteren in hetzelfde rijtje. Hoe kan de ene film de andere nou afbreken?
Ik begrijp dat veel mensen de mythe in stand willen houden en zelf nog wat te raden overlaten. Daar zijn hele sites omheen gebouwd, met complete verhalen rondom hetgeen er allemaal met de familie gebeurd is. Ook verhalen tussen GF1 en GF2 en GF2 en GF3. Dus ik zie het probleem, zo één-twee-drie niet zo goed.
Misschien vinden jullie een remake van "The Sicilian" wel een goed idee?
Het uitmelken is niet eens zo zeer het probleem. Het probleem is dat t niet nodig is om zo ongeveer de meest briljante trilogie aller tijden een vervolg te laten krijgen. Net als ik dat niet nodig vind bij bijv. Indiana Jones, Die Hard en Back To The Future.

Het verhaal van Michael Corleone is verteld in de drie films. Dat is het verhaal waar het omgaat, dus waarom zou je nog verder gaan? Om te zien hoe t verder gaat met de macht van de familie? Om eerlijk te zijn ben ik daar niet bijster geinteresseerd in. Het verhaal van The Godfather is het verhaal van Michael Corleone. Zonder Michael Corleone geen Godfather film. Lijkt me redelijk simpel
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:04:26 #190
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_36461124
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:49 schreef Timo20 het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Een 4e deel moet er gewoon niet komen. Ondanks dat het misschien wel een goede film kan (en wellicht zal) worden, zal ie onverbiddelijk vergeleken worden met de originele films. En beter dan dat kan ie niet worden, dus dan zou ie IMO alleen maar afbraak doen aan de trilogie. Onnodig, en inderdaad is uitmelken dan wel een redelijk goede uitdrukking
je wil toch niet zeggen dat er een vierde film komt toch.... dat zou echt falend zijn
pi_36462311
En wat als er nu eens een nieuwe film gemaakt wordt, zonder daaraan de titel GF te geven; een compleet nieuw concept dus, met in de hoofdrol Andy Garcia als de nieuwe Don Corleone. We zaten op het laatst toch ergens in de zeventiger jaren, dus het zou mogelijk moeten zijn om er ook wat moderne elementen in te stoppen.
*zucht*, ik mis gewoon een nieuwe, goede Maffia-film en ik mis de Corleone's...
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:36:33 #192
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_36469693
oprotten man, de godfather moet gewoon bij 3 films blijven.... nu wordt de trilogie gewoon zien als een echte classic mafia film, al komt deel4 dan is dat gelijk al minder...

Godfather, Part IV....NEEEEE
pi_36478561
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:36 schreef satecl het volgende:

Godfather, Part IV....NEEEEE
Het idee alleen al... The Godfather IV. Gebaseerd op het boek van Mark Winegardner....

"The horror....The Horror.....!!!"
pi_36492079
Okay, laat ik het anders stellen:
Hebben we niet al heel lang geen ECHT goede maffia-film meer gehad?
Zou daar de behoefte van mij, en met mij velen (moeten we allemaal oprotten? ), vandaan komen?
Mario Puzo leeft niet meer, maar hij zal dat hele script toch niet alleen geschreven hebben; m.a.w. er zit toch nog wel ergens een team heel ervaren scriptschrijvers met de juiste ideeën voor wederom een steengoede Italo-Amerikaanse Maffia-film? Kijk, als de GF-fan-maffia gaat dreigen: laat dan maar een verschrikkelijk goed beginconcept rondom Don Vincent Mancini Corleone zitten...
pi_36492405
Dat zou wel een beter idee zijn. Een nieuw soort maffie trilogie. Hoewel die natuurlijk wel altijd met de godfather films vergeleken zal worden. Maar lijkt me een erg goed idee. Maar wie zouden dan de hoofdrollen moeten spelen? En wie zou de regie moeten doen?
pi_36492962
Ik heb de DVD box al een paar maanden in mijn bezit, mooi ding om te hebben. Maar ik alleen nog maar The Godfather deel 1 gezien .

donderdag 30 maart 2006 @ 15:15:33 #197
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_36493778
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:32 schreef Stansfield het volgende:
Dat zou wel een beter idee zijn. Een nieuw soort maffie trilogie. Hoewel die natuurlijk wel altijd met de godfather films vergeleken zal worden. Maar lijkt me een erg goed idee. Maar wie zouden dan de hoofdrollen moeten spelen? En wie zou de regie moeten doen?
Ach er zijn wel degelijk nog recentere goede gangster films gemaakt, neem een Miller's Crossing en Road to Perdition.

Ik moet wel zeggen dat een vierde deel niet logisch zou zijn. De Godfather is een afgerond geheel.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:32:58 #198
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36501548
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:37 schreef Rory78 het volgende:
En wat als er nu eens een nieuwe film gemaakt wordt, zonder daaraan de titel GF te geven; een compleet nieuw concept dus, met in de hoofdrol Andy Garcia als de nieuwe Don Corleone. We zaten op het laatst toch ergens in de zeventiger jaren, dus het zou mogelijk moeten zijn om er ook wat moderne elementen in te stoppen.
*zucht*, ik mis gewoon een nieuwe, goede Maffia-film en ik mis de Corleone's...
dat is dan weer wat compleet anders, maar dan zou t ook niet de naam The Godfather dragen
pi_60765758
Hij wordt momenteel weer uitgezonden op Veronica. Iedere donderdag een deel. Deel 1 is al geweest, aanstaande donderdag is het eerste deel van Deel 2.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:42:48 #200
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60766693
Deel 2 vind ik persoonlijk nog beter
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo