quote:
Zucht. Omdat blijkt dat bedrijven niet met geld om kunnen gaan. Het zijn ongeleide projectielen. Mensen mogen trouwens nog steeds veel verdienen, is het maar net wat je weinig noemt. Tiental miljoen moet wellicht nog steeds kunnen, miljardairs weer niet. De huizen en jachten worden bovendien goedkoper, no need to be ultrarich. Bedrijfsleven-graaiers worden uitgezet naar een andere planeet of naar de VS.
quote:
Het hele idee achter een bedrijf is geld verdienen, en jij maakt niet duidelijk waarom dat niet nodig is, of beperkt dient te worden.
Bedrijven bestaan bij de gratie van mensen, en die moeten gemotiveerd zijn om leuk werk te doen wat ze graag doen, niet gemotiveerd door groot geld. Ik heb zelf ook een eigen bedrijf, het grote geld interesseert me niet, ik doe wat ik graag doe en pak regelmatig vrije tijd omdat ik dat ook erg belangrijk vindt, mijn inkomen zal niet spectaculair hoger zijn dan modaal. Mensen die graag veel werken kunnen veel werken w.m.b. , maar zullen niet abnormale bedragen verdienen die nu zo gebruikelijk zijn geworden in de top van het bedrijfsleven.
[..]
quote:
Jij wilt stroomlijnen en saneren aan bedrijven opleggen.
Samenvoegen is een beter woord dan saneren.
quote:
Oh, je gapt geld van mensen die het verdient hebben om je geflipte ideeen te realiseren.
Gappen doet de overheid nu ook al met belasting, wij doen dan alleen nog een hoop terug door ze niet te naaien met prijzen.
quote:
Let wel, je bestraft dus succes.
Beperken van idiote bedragen tot acceptabele niveau's.
quote:
Mensen die weten hoe je geld verdient ga je dus hinderen.
Het achterhouden van innovatie's en blokkeren van technologisch ontwikkeling die ten gunste van mens en maatschappij kan dienen heeft niks meer vandoen met weten hoe je geld verdiend maar des te meer met machtsmisbruik, dat grenst aan criminaliteit. Daar gaan we idd keihard tegen optreden. Alles wat geschikt is voor introductie op consumentengebied, en gezien de huidige wereld geldt dat zeker voor schone energie, zal a.s.a.p. op de markt komen.
quote:
Hoe denk je dat voor elkaar te gaan krijgen als je de motivatie wegneemt? (geld verdienen)
Mensen die 's morgens opstaan voor hun werk en puur de deur uit lopen om geld te verdienen zijn dan een uitstervend ras, omdat het verschil veel minder aanwezig zal zijn en dus andere prioriteiten omde hoek komen. Geld is louter een medefactor in de motivatie in dit nieuwe systeem. Graaiers kunnen zich opmaken hun prioriteiten bij te stellen doordat de factor geld veel minder belangrijk wordt, niet in de laatste plaats omdat de consumentenprodukten drastisch in prijs dalen, maar ook omdat men zich moet bezinnen op werk dat men echt graag doet.
quote:
Maar die hebben dus geen vrijheid zelf te bepalen wat ze willen verkopen, mijn appeltaart kunnen ze dus niet verkopen. Zoals ik al zei, je gaat de macht van de staat gebruiken om anderen te hinderen, waarmee je innovatie en verbetering blokkeerd.
Staatsbedrijven produceren een zeer divers scala aan produkten die jij kan verkopen. Een auto zul jij als zelfstandige startende ondernemer nu ook al echt niet uit jezelf kunnen produceren, als jij dealer wil worden ervan dan kan dat. Ik zie weinig verschil, de essentie van het verschil zit hem uiteraard in kostentransparantie (zeer belangrijk als je een sociale controle wilt introduceren op woekerprijzen), controle in de keuken van bedrijven (iets wat nu onder het motto bedrijfsgeheim of patenten afgeschermd wordt), en de vinger aan de pols bij het management dat niet meer als een kip zonder kip acteert qua verdiensten en plannen, maar met een strategische langetermijn visie gestuurd wordt (totdat ze uit zichzelf de juist beslissingen maken).
quote:
Maar als ik een winkel heb mag ik dus niet zelf inkopen bij de boer, daar mengt de staat zich dus weer tussen.
Hoe kom je daar bij. Die boer is er voor iedereen. De Staat moet zorgen dat er een divers aanbod is van produkten en dus ook boeren met diverse aanbod.
quote:
Maar je voorkomt distributie, en ik kan niet zelf bij een boer appels inkopen, die ik hebben wil, want jij als staat doet alle tussenhandel, ik kan dus niet kiezen welke boer mijn appels mag leveren en kan niet op kwaliteit en prijs selecteren.
Jawel, de prijs zal alleen bij een handelaar in dorp Y niet veel verschillen met de stad X. Er is dus geen noodzaak om het land af te speuren en tijd/geld te verspillen naar de goedkoopste producent of levernacier, ze zitten al allemaal op bijna gelijkwaardig niveau (als het staatsboeren zijn tenminste). Als jij bij een particuliere boer wil kopen, dan doe je dat toch.
quote:
Wie zegt dat ik een klein bedrijf ben? De appeltaart is maar een voorbeeld.
En als je die groot verdieners aanpakt, pak je mijn klanten aan.
Als jij een megabedrijf bent, kom je qua management mogelijk onder curatele, jouw macht en geldpositie moet geanalyseerd worden op verantwoordelijk gedrag. Dat is nu eenmaal de keuze die gemaakt wordt, grote bedrijven hebben hun krediet verspeeld en zijn zo machtig dat er ingegrepen wordt. Als jij als bedrijf verantwoordelijke keuzes hebt gemaakt heb je echter weinig te vrezen, behalve dat het prijsbeleid niet meer in jouw handen ligt.
quote:
Waarom?
Dat is uitgelegd, bedrijven gaan slecht om met geld en vervuilen milieu en volk. Zij krijgen het het meest te verduren en er wordt eens streng manieren aangeleerd bij deze roekeloze knapen.
quote:
Oh, dus meerwaarde is alleen materiaal en niet het werk wat erin zit, of de kwaliteit van de productie?
Laat de consument maar beslissen wat zij lekkerder vinden.
quote:
Jij concureerd niet eerlijk, jij als staat verplicht winkels staatsproducten te kopen, je voorkomt dat ik vrij kan inkopen en je legt mij zaken op waar ik me aan moet houden en je zorgt door nivilering dat de markt kapot is
Je mag de produkten ook in het buitenland halen, maar die zullen lang niet zo goed en goedkoop zijn. Wij verplichten idd gezonde topkwaliteit voor een lage prijs van onze producenten. Als jij dure rotzooi wil verkopen moet je dat doen.
[
quote:
Kortom
Je creeert een staat die alles reguliert en ieder initiatief tot verdienen wegneemt, je mengt je in iedere markt in met staatsproductie en mensen verdienen weinig. Je hebt een gigantische overheid die veel geld kost, wat je belastingen niet kunnen opbrengen want je wurgt alle vrije economie af.
Je staatsschulden zullen enorm oplopen en daarom zal de inflatie toenemen. Dat poog je te beteugelen door lonen en prijzen te bevriezen en de geldpers aan te smijten, want niemand zal bereid zijn geld te lenen aan jouw, omdat je het allemaal afpakt.
Er zijn dus geen rijken meer die in staatsleningen willen stoppen.
Doordat je de geldpers aansmijt is je valuta op de wereldmarkt geen fuck waard, en je creert een zwart geld economie in je eigen land die gebaseerd zal zijn op de dollar. Er ontstaat een tweede economie die baseerd op buitenlandse valuta en op ruilhandel.
Je belasting inkomsten worden steeds minder, je economie zakt als een plumpudding in elkaar. Kortom, net als in het oostblok dus.
Een zeer duistere incorrecte voorstelling van zaken. De maatschappij bevindt zich op zeer hoog peil, maar is ook nog eens spotgoedkoop voor het buitenland. We worden overstelpt met aanvragen of bedrijven hier kunnen komen produceren, en dat kan uiteraard tegen onze eigen loon/prijs-voorwaarden. We zullen zeer hoogwaardige produkten verkopen tegen lage prijzen en voorlopen op de rest door onze enorm geavanceerde technologische doorbraken. Mensen overal ter wereld zullen deel willen uitmaken van onze hypermoderne schone maatschappij, en ze zullen hier veel ouder worden en gezonder zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door LuukBes op 13-07-2005 22:36:25 ]