abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28841243
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:49 schreef Zeurpiet het volgende:

[..]

Theo van Gogh was een racist die een grote aanhang had onder extreem-rechts.Zie http://www.internetstad.nl/index.php/Theo_van_Gogh voor meer info over zijn uitlatingen gericht tegen joden, moslims en vrouwen.
Van Gogh was geen racist. Of is alle kritiek op alles dat niet blank is per definitie racisme?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 20:40:10 #52
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_28841261
That reminds me, ik moet nog een keer Der Prozess van Kafka lezen.
pi_28841272
Zeurpiet is duidelijk een sympathisant van Kafka. Nu mijn vraag. Hoe staat Kafka tegenover islamtisch extremisme?

Iets wat in mijn ogen veel gevaarlijker is voor het vrije westen dan een paar domme mensen in Nederland die zich "extreem-rechts" noemen.
pi_28841366
quote:
Racisme

Het was niet de emancipatie van de vrouw die hem dreef om met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali de korte film "Submission" te maken. Daarin worden koranteksten over de onderschikking van de vrouw geschilderd op vrouwenlichamen. De film zet Van Goghs jarenlange racistische hetze tegen de islam kracht bij. In zijn columns en andere teksten noemt hij moslims consequent "geitenneuker", of bijvoorbeeld "pooier van de profeet" of "schoenpoetser van Allah". Moslims zijn volgens Van Gogh "boodschappers van de achterlijkste duisternis" en hij beweerde "dat de islam een geloof is dat onze vrijheden bedreigt".
bron: Internetstad

Merkwaardig om dat onder het kopje racisme te plaatsen.

Wat is daar in godsnaam racistisch aan?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 20:51:34 #55
99433 Tup
Tupperwaar
pi_28841573
Ik vind de net gelezen opmerking over "balans" hout snijden. Lees iets van KAFKA, lees iets van Heemland, lees iets van Meervrijheid, lees der Prozess ....en vorm je eigen mening. Helaas wordt dat laatste vaak achterwege gelaten.
Wasserwunderland
pi_28841760
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Geen idee. Maar kafka en logica zijn ook twee aparte zaken.
pi_28841805
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:58 schreef nikk het volgende:
Geen idee. Maar kafka en logica zijn ook twee aparte zaken.
Dit komt van internetstad. Een linkje die zeurpiet net gaf.

Het komt op mij tamelijk duister over op deze manier.
pi_28841959
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dit komt van internetstad. Een linkje die zeurpiet net gaf.

Het komt op mij tamelijk duister over op deze manier.
Het slaat inderdaad helemaal nergens op. Maar goed, internetstad pretendeert ook niet objectief te zijn is op hun startpagina te lezen. Daar hebben ze gelijk in gekregen

Ik vind het overigens prima dat rechts-extremistische idioten in de gaten worden gehouden. Kafka doet ook heus wel goed werk. Ze moeten alleen niet te ver doorschieten door op alles dat beweegt als rechts-extremistisch of racistisch te beschouwen.
pi_28842040
Dear god, die pagina van Theo van Gogh op internetstad is wel erg triest. De eerste zin alleen al:

Theo van Gogh (23 juli 1957 - 2 november 2004) was een Nederlands regisseur, televisiemaker en columnist. Van Goghs uitspraken tonen aan dat hij een racist, een islamofoob, een seksist en een antisemiet was.

Werk van SCH misschien?
pi_28842042
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:06 schreef nikk het volgende:
Het slaat inderdaad helemaal nergens op. Maar goed, internetstad pretendeert ook niet objectief te zijn is op hun startpagina te lezen. Daar hebben ze gelijk in gekregen

Ik vind het overigens prima dat rechts-extremistische idioten in de gaten worden gehouden. Kafka doet ook heus wel goed werk. Ze moeten alleen niet te ver doorschieten door op alles dat beweegt als rechts-extremistisch of racistisch te beschouwen.
quote:
Internetstad pretendeert niet absoluut neutraal te zijn. Alles om ons heen is altijd een kwestie van interpretatie, en Internetstad probeert dit zo zorgvuldig mogelijk te doen. In de interpretatie van feiten sijpelt altijd de mening van de redacteur door, maar dit betekent niet dat de feiten niet kloppen.

Ik denk dat Kafka zoals ik al eerder zei een speld in een hooiberg probeert te vinden. Bovendien hebben we de AIVD waar ik meer vertrouwen in heb.
Maar Kafka is volgens mij ook meer dood dan levend.
  maandag 18 juli 2005 @ 10:52:38 #61
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28903970
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Totaal niks. En al helemaal niet omdat moslims geen ras zijn.

Zoals jij en ik per ongeluk wel eens een scheet laten, zo rolt het woord racisme te onpas bij dat soort types uit het lijf.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zondag 24 juli 2005 @ 11:39:40 #62
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29080683
.

[ Bericht 99% gewijzigd door McCarthy op 24-07-2005 11:40:25 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 24 juli 2005 @ 11:41:06 #63
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29080707
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

http://kafka.antifa.net/contact.htm
[..]

oftewel, waar maak _jij_ je nu druk om, waarom geef je deze marginale langharig-tuig organisatie die extra aandacht waardoor ze vast weer 'nieuwe zieltjes' kunnen gaan winnen?
dit verbaast me echt

ik vermoed trouwens dat ze op een andere manier door de overheid gesponsert worden
middels uikering bijvoorbeeld
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29084587
Ik vind kafka uitermate handig - hun naslagwerkjes op internet gebruik ik vaak.

Net als de naslagwerkjes van Michiel Smit trouwens - volgens mij wordt zijn moskeedatabase door heel veel journalisten en geinteresseerden gebruikt.

Of die organisaties dat materiaal hier nou precies zo voor bedoeld hebben is een tweede maar zal me worst wezen.
  zondag 24 juli 2005 @ 14:47:15 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29084822
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:38 schreef SCH het volgende:
Ik vind kafka uitermate handig - hun naslagwerkjes op internet gebruik ik vaak.
Op wat voor manier dan? Ik mag toch hopen dat jij ze, als jezelf serieus nemend journalist, niet klakkeloos overschrijft.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_29084925
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Op wat voor manier dan? Ik mag toch hopen dat jij ze, als jezelf serieus nemend journalist, niet klakkeloos overschrijft.
Ik schrijf nooit iets klakkeloos over maar hun database en historie over rechts-extremisme is vrij uitgebreid en kent in Nederland geen gelijke.
pi_29085409
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Was Van Gogh één van de naakte vrouwen met koranteksten in Submission?
De leden van Monty Python waren naast de acteurs in hun films ook de bedenkers ervan, dat is het verschil met die naakte vrouwen met koranteksten.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:39:23 #68
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29086029
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik schrijf nooit iets klakkeloos over maar hun database en historie over rechts-extremisme is vrij uitgebreid en kent in Nederland geen gelijke.
Ik zou het allemaal met een korrel zout nemen als ik jou was. Het criminele gehalte van een organisatie als KAFKA is minimaal net zo groot als die van veel van de zogenaamde rechts-extremistische 'organisaties' die ze beschrijft.
pi_29086115
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zou het allemaal met een korrel zout nemen als ik jou was. Het criminele gehalte van een organisatie als KAFKA is minimaal net zo groot als die van veel van de zogenaamde rechts-extremistische 'organisaties' die ze beschrijft.
Wat een onzin Lemmeb, laat die beoordeling nou maar aan mij over. Al zou ze crimineel zijn dan nog zijn die gegevens die ze aanmaken een bron van vreugde.

De gegevens over extreem-rechtse personen en groeperingen van Kafka is vrij adequaat en volledig, dat kan ik je uit ervaring meedelen. Net als dat de Moskeedatabase van NieuwRechts vrij goed is trouwens.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:00:50 #70
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29086552
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin Lemmeb, laat die beoordeling nou maar aan mij over. Al zou ze crimineel zijn dan nog zijn die gegevens die ze aanmaken een bron van vreugde.
Toch apart dat jij 'gegevens' die niet geheel belangeloos door krakerstuig bij elkaar verzonnen worden als 'een bron van vreugde' bestempelt.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:17:07 #71
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_29086939
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:42 schreef SCH het volgende:
Al zou ze crimineel zijn dan nog zijn die gegevens die ze aanmaken een bron van vreugde.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_29087654
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Toch apart dat jij 'gegevens' die niet geheel belangeloos door krakerstuig bij elkaar verzonnen worden als 'een bron van vreugde' bestempelt.
Of het krakerstuig is of verweesde dwergen of opgevoerd pinguins, het zal me mijn reet roesten. De database van Kafka over de historie van tal van extreem-rechtse types is gewoon vrij betrouwbaar en derhalve goed bruikbaar.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:45:27 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_29087731
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:42 schreef SCH het volgende:
De database van Kafka over de historie van tal van extreem-rechtse types is gewoon vrij betrouwbaar en derhalve goed bruikbaar.
Hoe weet jij dat het 'vrij betrouwbaar' is? Omdat er in staat wat jij wil horen? Omdat het bepaalde vooroordelen bevestigt? Of heb je soms een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren naar de betrouwbaarheid van Kafka's database?
pi_29087855
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het 'vrij betrouwbaar' is? Omdat er in staat wat jij wil horen? Omdat het bepaalde vooroordelen bevestigt? Of heb je soms een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren naar de betrouwbaarheid van Kafka's database?
Het valt vrij gemakkelijk na te gaan of de informatie over sommige personen klopt en over het algemeen is de informatie deugdelijk. Neem een willekeurige naam: Jan Teijn, er staat een uitgebreid overzicht van zijn lidmaatschappen en functies. Dat is soms heel handig en er zijn niet veel plekken waar je dat zo kan vinden - wat is er in godsnaam mis mee, waarom ben je hier zo fanatiek op? En waarom reageer je niet op de moskeedatabase van Smit en NieuwRechts, die gebruikte ik net zo hard, helaas is ie offline.
pi_29088818
Valt me telkens weer op hoe verkapt intolerant veel fokkers zijn . Alles wat niet (extreem) rechts is wordt meteen keihard neergehaald. Gelukkig is fok niet bepaald representatief voor Nederland.

Wat doet Kafka is godsnaam fout? Kafka is informatief, de info op hun site is niet uit de duim gezogen o.i.d! Stormfront, dat is pas triest. Wat zij doen is gewoon neo-nazi's rekruteren.Alles op hun forum is éénzijdig, je mag daar alleen extreem rechtse dingen posten. Handig voor makkelijk te manipuleren mensen. Sites als Stormfront moeten neergehaald worden. Wtf is er mis met Kafka? Mensen die anti kafka zijn kunnen ook zeggen dat ze sympathie hebben voor extreem rechts.

Dat ik tegen extreem rechts ben wil niet zeggen dat ik bijv. islamtisch terreur goedkeur...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')